20°   dziś 20°   jutro
Środa, 01 maja Józef, Jeremiasz, Aniela, Filip, Lubomir, Ramona

Postępowanie w sprawie cofnięcia zezwoleń największemu przewoźnikowi

Opublikowano 13.02.2016 00:19:09 Zaktualizowano 04.09.2018 19:18:17 pan
45 17024

Limanowa. Starosta Limanowski wszczął postępowanie w sprawie cofnięcia zezwoleń największej lokalnej firmie przewozowej, która realizuje kursy nie posiadając uzgodnień na korzystanie z przystanków komunikacyjnych zlokalizowanych na terenie Miasta Limanowa. Sprawę, po skardze przedsiębiorcy, będzie rozpatrywał WSA.

Jak już informowaliśmy, firma Maxbus - największy okoliczny przewoźnik - nie ma uzgodnień na korzystanie z przystanków komunikacyjnych na terenie miasta Limanowa. Samorząd wypowiedział je, bo dopatrzył się poważnych nieprawidłowości.

- Na podstawie ustawy o transporcie drogowym Starosta Limanowski wszczął postępowanie administracyjne w sprawie cofnięcia zezwoleń posiadanych przez firmę MAX-BUS z powodu braku uzgodnień na korzystanie z przystanków komunikacyjnych zlokalizowanych na terenie Miasta Limanowa - odpowiedziało na nasze pytanie Starostwo Powiatowe w Limanowej.

Jak się dowiedzieliśmy, wypowiedzenie uzgodnień na korzystanie z przystanków zostało zaskarżone przez przedsiębiorcę jednocześnie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego i Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Póki co, żadne rozstrzygnięcia w tych sprawach nie zapadły.

- Podtrzymujemy swoje stanowisko, bo z informacji pochodzących ze starostwa i urzędu marszałkowskiego wynikało, że uzgodnienia rozmijają się z zatwierdzonymi rozkładami jazdy, to znaczy firma realizowała kursy, na które nie miała uzgodnień. Rozumiemy, że takie sytuacje mogły zdarzyć się w początkowym okresie zawierania przez miasto umów na zarządzanie przystankami m.in. z GDDKiA, natomiast już po trzech latach takie rozbieżności nie powinny się pojawiać - mówi radca prawny Urzędu Miasta Limanowa, Krzysztof Smaga.

Przewoźnik równocześnie złożył nowe wnioski o wydanie uzgodnień na przystanki, miasto jednak postanowiło je odrzucić, ponieważ nie honorowały ubiegłorocznej uchwały Rady Miasta Limanowa, określającej przystanki początkowe i końcowe na terenie miasta. Radni podjęli ją w październiku. Na jej podstawie określono dwa przystanki, pełniące funkcję początkowych i końcowych – na ul. Targowej pod nazwą „Limanowa – Dworzec Główny” oraz na ul. Reymonta pod nazwą „Limanowa – Łososina Górna Centrum”. Tylko na nich możliwy jest dłuższy postój pomiędzy kolejnymi kursami.

Wspomniana uchwała Rady Miasta została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego przez przewoźników i działającego na ich wniosek wojewodę małopolskiego, ale sąd nie wstrzymał jej wykonania, co oznacza że nadal obowiązuje.

Do sprawy powrócimy.

Komentarze (45)

andi
2016-02-13 07:29:52
2 7
Ordnung muss sein !!
Odpowiedz
dzidek84
2016-02-13 08:13:16
3 11
No i bardzo dobrze p.Bieda że sie za tych busiarzy bierzecie bo tym krakowskim busiarzom to sie już w d...ch poprzewracało !
Odpowiedz
buszmann
2016-02-13 08:27:56
4 14
Trzymam kciuki za Pana Burmistrza Biedę.Może nareszcie uda mu się zrobić porządek z tymi paniczykami.Takiego chaosu to nie ma nigdzie.Miasto powiatowe a taki'burdel'.
Odpowiedz
gosciu
2016-02-13 08:34:50
17 7
Ciekawe co byście zrobili bez tego maxbusa jak by przestali jeździć, gratulacje dla władz zniszczcie duża firmę która płaci na was podatki i kilkadziesiąt miejsc pracy
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-13 08:51:03
11 7
Motto --- zniszczyć za wszelką cenę ? ...
Odpowiedz
TuronGorski
2016-02-13 09:05:16
14 4
Burmistrz zorganizował handel kupcom ,zorganizuje i transport przewożnikom.....
Czy Limanowa pozostanie znaną z ; nienawiści ,ciemnoty i kultu voodoo ???
Odpowiedz
aramis
2016-02-13 09:07:23
3 12
Czy większy może więcej ?
Jak długo można mu ustępować.
Nie wolno zapominać że to przewoźnik jest dla ludzi a nie odwrotni panie 'kell'
Odpowiedz
6666
2016-02-13 09:32:18
2 14
Pan burmistrz ma rację przewóz powinien się odbywać zgodnie z ustawą o przewozie osób z dworca autobusowego w Limanowej zgodny z rozkładem jazdy który powinien się znajdować na tablicy.....odjazd ....przyjazd....a nie wolna amerykanka......w innych miastach.... są wykonywane przewozy na zdrowych warunkach ....trzeba się podporządkować a nie protestować.../// Pozdrawiam...
Odpowiedz
ema6
2016-02-13 09:34:19
3 17
Życie nie znosi próżni, więc obszar działalności Maxbusa zajmie od razu inny przewoźnik, który spełni stawiane przez miasto warunki i nie będzie wywoził ludzi na obrzeża miasta na 'pseudo dworzec'.

Ponowny wybór Burmistrza na stanowisko potwierdza, że ludzie w większości popierają prowadzoną przez niego politykę odnośnie zarządzania miastem i jego sprawami.
Odpowiedz
Spokojny
2016-02-13 09:59:16
12 5
Kochani ja widzę to tak Limanowa cofa się w rozwoju. W mieście nic się dobrego nie dzieje. Firmy które tu mogłyby zacząć działalność robią to w Dobczycach, Niepołomicach czy nawet Morawicy, ba Limanowskie firmy odchodzą z miasta gdzie indziej. A kochany burmistrz zamiast zając się poprawa bytu mieszkańców kończy istniejące firmy. OK ma racje skoro MAX BUS jest zły proszę bardzo miech miasto zrobi mu konkurencje i my wybierzemy przewoźnika który jest lepszy korzystając z jego usług. Sukcesem tego Pana jest wybudowanie potwornego targowiska za nasze podatki (nie wspomnę jak długo) i narzekanie ze nikt nie chce z niego korzystać. Własnie narzekać i nic nie robić tylko płakać - ot to taka dewiza miasteczka po jego rządami.
Odpowiedz
Arwen
2016-02-13 10:06:38
15 6
No i bedzie się przeciągała w nieskończoność ta sprawa, a to zasługa burmistrza Biedy, bo wydzierżawił plac autobusowy od swojego kolegi i teraz zmusza busiarzy by płacili za jego głupotę, czyżby jakiś 'koleś' chciałby koncesję na trasę do Krakowa i dlatego tak zawzięcie 'walczy' pan Bieda z konkurencją ?
Odpowiedz
kinia434
2016-02-13 10:36:07
13 4
Do tych co znów warczą o jeden Dworzec Autobusowy w Limanowej..... przecież ludzie mają wybór chcą na Dworzec więc idą na niego i jada innym przewoznikiem np do Krakowa...a jak chcą na Z Augusta to jada wtedy Maxbusem .... każdego świadomy wybór.... Twierdzicie ,że tylko w Limanowej jest bałagan z dworcami a guzik prawda ...np w Rabce- Zdrój nie ma żadnego Dworca Autobusowego ....często ludzie przyjeżdżający z małymi chorymi dziećmi z odległych miast do Instytutu Chorób Puc są przerażeni kiedy po wyjściu z autobusu nie można nawet skorzystać z WC....tylko trzeba w krzaki iść za potrzebą... i władze miasta jakoś nie widzą problemu mieszkańcy również...
Odpowiedz
6666
2016-02-13 10:40:35
2 16
Wszyscy mówią jaki to dobry to maxbus...... to dlaczego nie odjeżdża z dworca autobusowego tylko kombinuje i zrobił sobie swój dworzec ...to nie wolna amerykanka.... musi się podporządkować miastu żeby można wykonywać transport zgodnie z przepisami ....ilu kierowców zatrudnia legalnie...płaci składki na ZUS.... a ilu na KRUSIE jest ..zatrudnionych...może wróciła by komunikacja miejska lub PKS a nie jeden bus przed drugim i wszystko na hura ......Popieram Burmistrza i wszystkich którzy ukrócą ten wolny rynek .....kto ma więcej pojazdów ten jest lepszy......
Odpowiedz
sweetfocia
2016-02-13 11:12:28
0 2
Tak się spinacie, a wchodzą w życie nowe przepisy, które zrewolucjonizują rynek przewozów pasażerskich.
Proszę sobie przeczytać.
http://www.rp.pl/artykul/620578-Zezwolenia-na-przewozy-regularne-tylko-do-2016-roku.html#ap-1
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-13 12:35:55
1 13
Ludzie zrozumcie, że Max bus jeśli by miał wjazd na dworzec bezpłatny to i tak nie przyjdzie bo się boi dyscypliny, ściągnie ludzi na dworzec a to problem bo jeszcze konkurencja istnieje, na stanowisko wolno się wstawić 5 min przed odjazdem czyli z tego wniosek która pierwsza firma konkurencyjna się podstawi do tej ludzie wsiądą, a co z kursami nielegalnymi tzw. dodatkowymi przecież się nie da bo dyspozytor będzie zapowiadał odjazdy a jeśli się niema rozkładu na dane kursy to problem, przyjdzie piątek i połowa kursów nie pojedzie do Krakowa a i do Nowego Sącza nie pójdą zdublowane kursy po 2 Varia bo autobusy pojechały do Krakowa, a czas kierowców po 17h to przecież wszystko się uwieczni na monitoringu, trzeba by wtedy przyjąć drugie tyle kierowców a tu problem bo kierowcy nie chcą otwierać działalności i świadczyć usług tylko chcą umowę o pracę, a tu się należą urlopy itd....
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-13 12:49:39
0 9
Ostatnio napisałem o kursie którego niema w rozkładzie o 15:00 przez Żegocinę z Krakowa do Limanowej i przestał jeździć, jak pojedziecie do Krakowa albo z Krakowa to poproście kierowcę o rozkład i sprawdźcie czy dany kurs widnieje na nim ale jeśli będzie coś nie tak to usłyszycie pewnie że brakło rozkładów. Zawsze możecie zgłosić ten fakt na policję, unikniecie szaleńczej jazdy przed konkurencją!
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-13 13:00:09
0 10
Nie Maxbus to inna firma przecież jest jeszcze TELESFOR i nawet podkreślę że zauważyłem, że wymienili chyba ze 3 samochody na bardzo komfortowe niczym nie odbiegające od standardów Maxbusa jeszcze pare wymienią i będzie całkiem niezła flota. A może Szwagropol albo Voyager się skusi jeździć do Krakowa choćby przez Myślenice to będzie dopiero komfort a nie te szroty z Maxbusa.
Odpowiedz
Cooba000
2016-02-13 14:25:05
0 6
keepcalm1 - to samo kiedyś pisałem - Telesfor spokojnie obsłuży te kursy. Weźmie swoje stare busy. Na początku będzie ciężko zapewne, ale szybko się to zmieni, bo widać, że ta firma ma mądrego właściciela. Chociaż na pewno powinni poprawić kontakt z klientem, bo ten szwankuje.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-13 14:39:05
0 4
Mądrego i nie pazernego! Sam wszystkiego przynajmniej niechce pożreć. Auta pewnie w swoim czasie wymieni.
Odpowiedz
kpiarz
2016-02-13 14:46:36
0 7
No to się będzie działo :) Czekam na płacze i żale w lokalnej tv, radio, plakaty wożone na busach i krzyki o niesprawiedliwości, bo tak ciężko przedstawić zarządcy rozkład jazdy do wywieszenia i jeździć zgodnie z nim. Dla ludzi straszących, że jak zabraknie tego przewoźnika to się 'świat zawali' mam sprawdzoną informację - rynek, jak natura, nie znosi próżni. Nie ten to inny, nowy bądź istniejący obsłużą kursy, nie martwcie się. Nie będzie pietruszki, to będzie marchewka albo i seler do kompletu - co najwyżej smak się zmieni na lepszy :)
Może się doczekamy czasów, że z Limanowej tak, jak z Zakopanego czy Nowego Targu, będzie można dojechać za 11 zł do Krakowa, klimatyzowanym autobusem, a nie 'puszką pandory' i co najważniejsze - będzie wiadomo dokładnie kiedy i o której ten autobus się zatrzymuje.
Panie Burmistrzu powodzenia :)
Odpowiedz
kpiarz
2016-02-13 14:53:39
0 7
Panie @kell, motto właściciela firmy przewozowej 'Jo jezd najwoznijsy i bedzie tak, jak jo kce' :)
Odpowiedz
nero
2016-02-13 16:11:33
9 3
PRZECIEŻ O TO IM CHODZI---- ZGNĘBIĆ MAXBUS -przecież władze Limanowej myślą INACZEJ, grzecznie mówiąc. Raz im się postawił i już go WY....... . Po trupach tylko kłody pod nogi. (ps. nie korzystam z żadnej linii, ale jako mieszkaniec Limanowej szlak mnie trafia na te niby WŁADZEEEEEE.
Odpowiedz
adamsmith
2016-02-13 17:07:15
3 2
Panie kpiarz zasadniczo Pan ma rację tylko ja się uprzejmie pytam dlaczego zawsze znajdzie się ktoś, kto uważa że lepiej ode mnie wie gdzie jak chce wsiadać do busa, ze lepiej ode mnie wie gdzie chce kupować 'przycyganionego' oscypka itd. Pan Bieda powinien się już ocknąć po 'sukcesie' Mojego Rynku.
Przecież za takie uporządkowanie za publiczne miliony zł to powinno sie iść za kraty.
Odpowiedz
miejscowy1
2016-02-13 17:13:00
2 3
Popieram p.Biedę, niech wreszcie pokaże że ma jaja i zrobi porządek z MAXBUSEM. Albo ta firma zastosuje sie do reguł które obowiązuja wszystkich przewoźników albo będzie robił sobie przewozy rodzinne na własnym podwórku. To co się dzieje w tej firmie to przekracza ludzkie pojecie. Kierowcy robią i jadą jak chcą, nie wiem czy pod dyktando właściciela czy są oszołomieni wysokością zarobków w stosunku do przewiezionych ludzi. Chodzi mi o to, że kierowcy robią sobie wyścigi i 'bitwe' o przystanek jakby byli na rajdzie Dakar . Precyzując to co pisze a jestem stałym klientem kursu Limanowa-Kraków, widzę jak kierowcy łamią przepisy ruchu drogowego jak również przepisy bhp zwiazane z przewozem pasażerów dotyczące ilości pasażerów na tzw. 'glonojada' . Właścicielowi firmy wydaje sie że jak ma znajomości i układy na policji, w urzędzie skarbowym i ITD ( Inspekcja Transportu Drogowego) to wszystko mu wolno, a widać to w praktyce gdy są kontrole ( uśmieszki, serwus i jedź dalej) a usterki aż kłują w oczy. Dotyczy sie to również kierowców którzy tak cieżko pracują na firmę że aż muszą okradać właściciela oraz urząd skarbowy a mianowicie chodzi o brak nabijania na kasę biletów za przejazd lub na połowę drogi. Czy jest to wporządku wobec urzędu skarbowego, właściciel mnie nie obchodzi jeśli na to pozwala ale myśle, że właściciel tejze firmy jest nie lepszy od nich bo wozi do Mordarki kasy fiskalne i przerabiają stan faktyczny, a jest to bardzo proste bo można rozplombować a potem tą samą plombę założyć bez problemu.
A zwracając jeszcze raz uwagę na kierowców i jakość ich jazdy zastanawiam się czasami gdy dojdzie do groźnego wypadku to zrobią pewnie to samo co zrobił pan G. na budowie z pracownikiem, wrzucą do fosy i powiedzą ze to nie jest ich pasażer, tylko że panu G. się to nie udało bo za duzo było świadków i z ulicy ludzie narobili zdjęć.
Na koniec zeby się nie powtarzać pan Bieda powinien rozpieprzyć całą tą firmę w drobny mak a powstanie inna firma która będzie świadczyć uczciwe usługi i bedzie sie stosować do ogólnych zasad obowiązujących wszystkich przewoźników.
Odpowiedz
kxto23
2016-02-13 17:38:49
3 3
Tym naszym władzom całkiem się w dupach poprzewracało! Niech załatwią inaczej tą sprawe a nie zabieranie zezwolenia Maxbusowi! Taki burmistrz miasta wozi się samochodem do pracy zapewne za publiczne pieniądze bo do pracy jedzie, starosta to samo, a zwykłym ludziom zabiorą jedyny możliwy sposób dojazdu do pracy, szkoły itd.! Wstydżcie się !!!

Ps. Być może władzom miasta zależy na powrocie Pasyka i Gawrona na linie Limanowa Nowy Sącz dlatego chcą zniszczyć jedną z największych prywatnych firm przewozowych w regionie!
Odpowiedz
adamsmith
2016-02-13 17:45:04
0 2
Mam nadzieje Panie miejscowy1, wykaże sie obywatelską powinnością i dowody na swoje wpisy przedstawi bo poruszył kilka spraw dla UKS i prokuratury.

'pan Bieda powinien rozpieprzyć całą tą firmę w drobny mak' - no jak samorządowcy zajmą sie rozpieprzaniem przedsiębiorstw to będzie znak, że zostaliśmy w tyle za Burkina Faso.
Odpowiedz
Cooba000
2016-02-13 17:55:10
0 0
@kpiarz
'...plakaty wożone na busach...'
Dojechałeś.
Odpowiedz
samson
2016-02-13 18:25:34
0 1
Więcej nakazów i licencji, by żyło się lepiej. Na początek obowiązkowa wizyta na' moim rynku 'w poniedziałek! Dopiero wtedy wolno pójść na targ, lub wsiąść do busa. Mam gdzieś jakiegoś Mxbusa i śmieszy mnie ustrój w KRL. To ma być dla ludzi, łącznie z władzą, a nie na odwrót. Wierzę że przedsiębiorca będzie jeździł o 1 w nocy, (czyt. po dworcu) jak będzie miał zysk i interes.
Odpowiedz
mirek333
2016-02-13 18:38:19
2 2
UWAGA WAZNE!!!
PAN Bieda nie musi rozpiepszac calej firmy Maxbus bo z tego co mi wiadomo pewna duza firma z bliskich okolic limanowej szykuje sie na zakup klkudziesieciu nowych Mercedesow najnowszej klasy z najlepszym najbogatszym wyposazeniem. Narazie trwaja uzgodnienia co do formalnosci leasingow koncesji itp itd. Maja byc bilety duzo tansze cos okolo 5 zł na trasie limanowa -krakow. Tak wiec Pietrucha ma godz policzone i serdecznie go zegnamy:) A Pan Bieda to madry czlowiek i duzo zrobil dla Limanowej!!!!
Odpowiedz
Ryan
2016-02-13 18:40:20
1 2
Szczerze ? Osobiście nie narzekam na firmę MAXBUS a korzystam dosyć często, w dodatku jest gdzie zostawić za DARMO samochód, myślę że na dworcu nie będzie takiej opcji. Także nie narzekajcie.
Odpowiedz
nieznany
2016-02-13 19:08:01
0 2
@mirek333 haha, ale to było dobre. Bilet po 5zł i Mercedesy najnowszej klasy z najlepszym najbogatszym wyposazeniem. Chcę to zobaczyć
Odpowiedz
kpiarz
2016-02-13 19:16:35
1 0
Panie @adamsmith, 'zasadniczo' to 90 % wolałyby dojeżdżać do jednego miejsc, skąd można się przesiąść i pojechać w innych kierunkach, a nie uprawiać 'bieg na orientację' w Limanowej. Ja zdybany na środku rynku przez przygodnego turystę mimo najszczerszych chęci nie umiał bym wskazać skąd odjeżdża np. coś w kierunku Męciny, bo ktoś chce sobie zrobić treking Pasmem Łososińskim. A gdyby był jeden dworzec (nie ważne gdzie) to bym wskazał tenże. O 'Dołku' się nie wypowiadam, bo już na ten temat pisałem, a to inna bajka...

Panie @Cooba000 teraz spojrzawszy na zdjęcie, którym opatrzony jest artykuł widzę, że coś już wisi, ale liczę na większe, w stylu tych wyborczych, z większą ilością 'płaczu':)

Panie @mirek333 Jeśli łaska i nie tajemnica, to poproszę na priv. wiadomość z nazwą firmy. Chętnie się zapoznam :)
Odpowiedz
kpiarz
2016-02-13 19:23:45
0 0
Panie @nieznany - czytanie ze zrozumieniem się kłania. Pan @mirek333 napisał, iż bilety będą ok 5 zł TAŃSZE, a nie że będą po 5 zł. I w to jestem w stanie uwierzyć, gdyż z Nowego Targu do Krakowa można dojechać klimatyzowanym autobusem trzyosiowym za 11 zł bez 'łaski', a są i kursy promocyjne po 8 lub 9 zł, zaś odległość jest porównywalna. I wszystkim się jakoś opłaca, a tabor mają nieporównywalnie lepszy do oferowanego przez firmy limanowskie :)
Odpowiedz
j72
2016-02-13 19:41:04
0 4
Ordnung muss sein !! Jestem za ,tylko mam pytanie dlaczego obydwa dworce zostaly sprzedane ?
Chcialbym tez nawiazac do komentarza 'Spokojny' i pytanie skierowac do wladz Powiatu,Gminy i Miasta
co zrobiliscie zeby miejsc pracy w Limanowej przybylo. I nie chodzi tutaj o kolejny zaklad fryzjerski.
Chcialbym przypomniec sprawe z przed kilku lat jak to starosta organizowal spotkania biznesu o przeniesienie miejsc pracy do Serbi.
Bogdan Trzymaj sie.
Odpowiedz
nieznany
2016-02-13 20:48:47
0 0
Panie @kpiarz to pan niech czyta ze zrozumieniem. @mirek333 napisał: '..Maja byc bilety duzo tansze cos okolo 5 zł..' czyli cena biletu coś około 5zl, a nie 5zl taniej :p
Odpowiedz
nieznany
2016-02-13 20:50:13
0 0
Przede wszystkim chcialbym zobaczyc te Mercedesy najnowszej klasy z najlepszym najbogatszym wyposazeniem
Odpowiedz
exkalibur
2016-02-13 21:28:08
0 0
kpiarzu zastepco hehe łykasz wszystko co ktos napisze jakis stary takis głu......,wnioskuje z tego ze szukacie jakiegos przewoznika zeby miec alternatywe wrazie braku na rynku < jak sie pali wam pod tyłkiem > .a teraz czysto teoretycznie jezeli przewoznik stanie to macie przechlapane ,ludzie dojezdzaja do pracy itd, ico wtedy zrobicie jak sie pokaza tlumy pod waszym urzedem z taczkami ? ja bym tak zrobil jako klijent pierwsze telefon do urzedu dlaczego ! ,koszty i straty z tytulu spoznienia lub niedojechania do pracy ,szkoly na czyje pojdą konto?no i oczywiscie sa tez inne media ktore sie tym chetnie zainteresuja .wasz ruch panowie .
Odpowiedz
kpiarz
2016-02-13 21:57:16
1 0
Panie @nieznany, wypowiedź 'mają być bilety tańsze coś ok 5 zł' rozumiem jako tańsze o ok. 5 zł od obecnej ceny. Pan może interpretować to po swojemu. A że wszelkie takie nowinki traktuję z rezerwą, dlatego poprosiłem o nazwę tego nowego cudownego przewoźnika na prywatną wiadomość, gdyż chętnie bym się zapoznał, co zacz :)

Panie@exkalibur - nawet najtwardsi zwolennicy teorii spiskowej dziejów na tym portalu jakobym był jakimś urzędnikiem przyznali się milcząco do błędu, a Pan dalej tkwisz w nim jak dziecko we mgle - Pańska sprawa. Co zaś do reszty wypowiedzi, wg Pana Urząd Miasta ma odpowiadać za to, że przewoźnik nie dopełnił powinności wynikających z ustawy? Słyszysz (vel czytasz) się Pan? Przecież zrobił to z własnej woli -jeździł niezgodnie z własnym rozkładem w związku z czym, jak czytam, wszczęto wobec niego postępowanie. Sam sobie winien i na 'jego konto' to pójdzie :)
Odpowiedz
wabo
2016-02-14 01:41:14
1 0
Dawno trzeba było z nim zrobić porządek a tak to sprawa śmierdzi do dzisiaj, i nie wiadomo kiedy się skończy, a konkurencja czeka a my Limanowianie skorzystamy na tym może bilety będą tańsze jak ten jaśnie pan odejdzie z Limanowej ??? . Pozdrawiam
Odpowiedz
kapitan
2016-02-14 07:35:29
0 0
Dziwi mnie, że konkurencyjne firmy nie obniżyły ceny biletów skoro cena paliwa spadła dość znacznie. Może jakiś Urząd ochraniający prawa klientów powinien się tym zająć, bo to chyba już zmowa cenowa jest?
Odpowiedz
jas55
2016-02-14 13:22:40
0 0
Prawdy i kłamstwa: zarzuty o złym taborze, o nieprzestrzeganiu rozkładu jazdy, o braku kultury obsługi przez kierowców Maxbusa są nieprawdziwe. Pietrucha, mimo wielu wad jest wręcz upierdliwy w zakresie przestrzegania rozkładu jazdy, tabor pojazdów jest relatywnie najlepszy, lepszy od wszystkich lokalnych przewoźników, większość busów ma klimatyzację, pojazdy są w miarę schludne i czyste, paragony są wystawiane a inną sprawą jest że ludzie paragonów nie biorą; owszem, niepotrzebnie wojuje z 'miastem' oraz kombinuje z zatrudnianiem pracowników i tu powinien zmienić swoje postępowanie. Jakkolwiek sprawa jednego dworca opartego o lokalizację Pasyk-Gawron, to brak zgody Pietruchy jest zupełnie zrozumiały. Musi zostać opracowany sensowny kompromis i musi to zrozumieć Pan Pietrucha jak i władze miasta i powiatu.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-14 13:48:10
0 0
Jas55 ty się chyba z choinki urwałes paragony wydawane są z wielką łaską i nawet kiedyś rozmawiałem z kierowcą na temat taki i mi powiedział że właściciel kazał co drugi wbijać i to z małą kwotą w ten sposób próbuje zaoszczędzić na podatku a co do kultury kierowców to totalna porażka stan aut może jakiś lepszy ale jak byś wiedział jak to jest robione to byś się za głowę złapał ściąga za grosze pordzewiałe angliki które remontuje i w praktyce nie ma na nic homologacji jest to własną przeróbka popatrz na drzwi kneumatyczne w variach jak staniesz między nimi to cię zgniotą bez homologacji własny wymysł! otrzaśnij się co ty piszesz oryginalny bus to kwestia 150 tyś a nie 50 tyś i remontu
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-14 13:55:55
0 0
Klimatyzacji nie używają bo auta za dużo palą a tu są oszczędności jak powiesz kierowcy żeby włączył ci klimatyzacje włączy ci nadmuchy i tyle tak wygląda twoja klimatyzacja, a co do dworca to startować miał z Zygmunta i tylko przejechać przez dworzec Pasyk Gawron a tu ma wielki problem nikt mu nie broni startować z Zygmunta!
Odpowiedz
adamsmith
2016-02-15 09:23:28
0 0
keepcalm1 - nie w tym rzecz, że ma przez dworzec 'przejechać' - problem jest taki że ma zapłacić i przejechać.

kpiarz - nie mam pojęcia skąd Pan wziął te 90% - pewnie miasto robiło badania, ale jestem przekonany że wśród mieszkańców Zygmunta Augusta i okolic rozkład preferencji będzie zupełnie inny, a to spora część miasta. Kolejne nieporozumienie to przykład z turystą - toć tu turystów mniej niż cyganów - gdyby busiarze polegali na turystach to ani jeden bus by sie w mieście nie ostał.

I tak sobie jeszcze myślę o innych miastach i zdaje mi się i widzę, że ten pks-owo - dalekobieżny transport funkcjonuje osobno z 'busowo - lokalnym' i nikt na siłę nie pcha jednych do drugich. Nie ma sensu skazywać jednych na przymusową współpracę, bo to po prostu słaby pomysł.

No i jeśli wierzyć wpisom powyżej to Panu Pietrusze udało się zbudować pierwszy w Limanowej
park 'n ride :) trzeba przyznać, że usługa znana na naszej ziemi równie dobrze jak turyści zaczepiający Pana Kpiarza :)
Odpowiedz
ZENEK66
2016-02-19 16:58:24
0 0
@Kinia434 nikt nie broni Panu Pietruszce wozić ludzi z placu w pipidówie niżnej na plac w pipidówie wyżnej, ale jak w każdym normalnym mieście ma się zatrzymywać po drodze na 1 głównym dworcu przesiadkowym, tak jak wszyscy inni przewoźnicy. Dlaczego? Żeby ludzie z ciężkim bagażem, zwłaszcza starsi, nie musieli z nim tyrać kilometr, czy dwa na przesiadkę. Skąd mamy wiedzieć, czy innych przepisów prawa (np. podatkowego, lub pracy) nie olewa tak samo jak ustawę o transporcie? W takim przypadku wręcz powinno się go zamknąć.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Postępowanie w sprawie cofnięcia zezwoleń największemu przewoźnikowi"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in