Baner Baner
22°   dziś 20°   jutro
Wtorek, 30 kwietnia Marian, Katarzyna, Ludwik, Pius, Donata, Balladyna, Lilia

Poseł twierdzi, że rząd został wprowadzony w błąd. Będą protesty

Opublikowano 01.08.2015 00:39:04 Zaktualizowano 05.09.2018 07:09:41 pan
23 6819

- W taki sposób nie powinno się tworzyć nowego samorządu - komentuje sprawę podziału gminy Kamienica poseł Arkadiusz Mularczyk. Jego zdaniem, podejmując decyzję o utworzeniu gminy Szczawa rząd został wprowadzony w błąd i może to wykazać kontrola NIK, o którą parlamentarzysta już się zwrócił.

Przed dwoma dniami w Zasadnem odbyło się spotkanie mieszkańców wsi, sprzeciwiających się decyzji rządu o utworzeniu nowej gminy w Szczawie, która wiąże się z włączeniem w jej obszar około 60% terenu ich miejscowości.

Mieszkańcy spotkali się m.in. z posłem Arkadiuszem Mularczykiem, który wcześniej interweniował w tej sprawie. - Uczestnicy spotkania byli zbulwersowani. Widać, że społeczeństwo jest zdeterminowane, by działać i podejmie szereg inicjatyw, szykowane są m.in. protesty - powiedział nam nowosądecki parlamentarzysta.

To on w połowie lipca zwołał konferencję prasową, na której wspólnie z wójtem gminy Kamienica Władysławem Sadowskim informowali o swoich podejrzeniach co do zgodności z prawem podejmowanych działań, zmierzających do utworzenia nowej jednostki samorządu terytorialnego. Zapowiedziano wtedy doniesienia do Centralnego Biura Antykorupcyjnego oraz interwencję w Najwyższej Izbie Kontroli. Szerzej o sprawie pisaliśmy tutaj.

- Wystąpiłem do NIK, ze wstępnych informacji które posiadam wynika, że ta instytucja zamierza zbadać decyzję Rady Ministrów pod kątem zasadności, rzetelności i zgodności z prawem. Z tego co wiem, to wójt gminy Kamienica wraz z trzynastoma radnymi skierował do CBA zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa. Chodzi o działania podjęte przez wiceministra, który nie dopełnił wszystkich formalności. Co więcej, wystarczy wczytać się w uzasadnienie projektu, z którego wynika że 46% procent mieszkańców gminy opowiedziało się za podziałem, co jest oczywiście nieprawdą, bo jak wiemy przeprowadzone referendum było nieważne z powodu zbyt niskiej, zaledwie 13% frekwencji. Uważam więc, że zachodzi tu podejrzenie umyślnego działania w postaci wprowadzenia rządu w błąd - twierdzi Arkadiusz Mularczyk. - Przed dwoma tygodniami sprawa Szczawy „wypadła” z rozporządzenia, nagle dzień przed wyjazdowym posiedzeniem rządu we Wrocławiu ponownie została tam wprowadzona. To wszystko pokazuje, że miała miejsce walka z czasem osób, którym bardzo zależało na tym projekcie - zauważa. - Moim zdaniem nastąpiło to z naruszeniem zasad. Na pewno zrobię wszystko, żeby ta decyzja została uchylona i żeby wszystkie okoliczności tej sprawy zostały wyjaśnione - deklaruje.

Tak więc poseł kwestionuje nie tylko sam pomysł podziału gminy Kamienica, ale też krytykuje sposób działania urzędników odpowiedzialnych procedowanie projektu, który uznaje za „skandaliczny”.

- Możemy się jedynie domyślać, że za tymi zmianami stoją wpływowe osoby mieszkające w Szczawie. Jestem przekonany, że jeśli w przyszłej kadencji dojdzie do zmiany rządu, to wspomniane rozporządzenie zostanie uchylone. Zostało bowiem podjęte z naruszeniem wszelkich procedur, zasad i kultury prawnej, bez dialogu społecznego. W taki sposób nie powinno się tworzyć nowego samorządu - komentuje Arkadiusz Mularczyk.

Do tematu podziału gminy Kamienica będziemy powracać w kolejnych publikacjach.

(Fot.: Arkadiusz Mularczyk - Facebook)

Komentarze (23)

jamnik2
2015-08-01 01:32:48
5 7
Sprawa podziału jest kwestią od długiego czasu sporną. Osobiście jestem przeciw. W całej sprawie dziwi mnie TYLKO jedno. Skoro zwolennicy utworzenia gminy Szczawa, na czele z ministrem Wójcikiem, są przekonani o słuszności tej sprawy, to dlaczego działają po tchórzowsku? Jakże inaczej nazwać działania, wskutek których temat podziału gminy został usunięty z projektu ustawy, a powrócił NAGLE , nie wiedząc czemu tuż przed posiedzeniem? Jestem zwykłym szarakiem, na polityce się nie znam, dzieci wychowuję, pracuję, staram się po prostu żyć. Jeśli jednak uznaję jakąkolwiek słuszność moich racji, to otwarcie do tego się przyznaję i tego bronię. Nie pomijam tematu, nie wycofuję się, nie uciekam. Państwo zwolennicy zrobili dokładnie odwrotnie. Pominęli, wycofali się, uciekli... by powrócić z rewelacją spornej nadal decyzji. Nie wiem, gratulować czy współczuć? Powiem tylko, że czuję się oszukanym obywatelem. Po prostu nie lubię, jak robi się coś za plecami. Podziwiam tych, którzy grają w otwarte karty. Cóż, panów widocznie na to nie stać. Ciśnie się na usta: PRYWATA. Nie znajduję innego wytłumaczenia... Niestety, bo tak bardzo chcę wierzyć w uczciwość ludzi. Będzie gmina, nie będzie... Czas pokaże. Ja już wiem, że takich ludzi w rządzie nie chcę...
Odpowiedz
kpiarz
2015-08-01 09:04:43
5 9
A co to, Panie Pośle, skończyli się bezdomni do 'opieki'? Teraz będzie Pan na małe gminy nasyłał różnorakie instytucje? :)

Jak tak obserwuje działania Pana Posła, to sądzę, iż w PRL zrobiłby niemałą karierę...
Odpowiedz
royski
2015-08-01 09:33:07
6 8
IV RP zbliża się wielkimi krokami ,,, szkoda, że Polacy nie wyciągnęli wniosków z jej poprzedniej edycji (2005-2007) kiedy bowiem słucha się PiS- owców to włos na głowie się jeży ,,,, Pan Mularczyk, który tylko nóżkami przebiera, żeby załapać się na kolejny 4 letni urlop w parlamencie już straszy wszystkich kontrolami, zapewne zajmie się opieką bezdomnych , wszak w tym ma największe doświadczenie.
Odpowiedz
andi
2015-08-01 09:54:11
3 3
@jamnik2 zgadzam się w 100%
Jak chcą mieć gminę niech ją sobie robią ale uczciwie i z chonorem a nie poza plecy.
Obrażając publicznie inne osoby
Jak te małe pieski co do nogi dojeżdżają a jak tupniesz to ich niema.
I jakim prawem wyciągają rękę PO Zasadę wbrew ich woli?
Odpowiedz
jamnik2
2015-08-01 10:21:23
2 2
Szanowny KPIARZ - u. Przypominam, że tej 'małej gminy', jak to nazywasz, jeszcze nie ma (bo zakładam, że chodzi tu o Szczawę i dziwię się, że nie używasz nazwy, chyba się nie wstydzisz?). Zatem to całe 'nasyłanie różnych instytucji' nijak ma się do realnej sytuacji. Jak już sobie chcesz kpić, to róbże to człowieku chociaż z sensem, bo o cenną umiejętność ciętego dowcipu, nie śmiem Cię podejrzewać...
Odpowiedz
filip666
2015-08-01 10:28:04
4 6
BZDURA, BZDURA.

Największym moim błędem było głosowanie na pana , panie pośle.

Po pana działaniach wnioskuje że nie należy głosować na pana.

Moim zdaniem jest pan anty społeczny,, imasz pan inicjatywne społeczna w ' D '


Życzę pany nie dostania się w najbliższych wyborach do Sejmu.

Takich anty polaków nie potrzebujemy
Odpowiedz
Kinga33
2015-08-01 10:54:30
3 3
Wczoraj była ciekawa debata z udziałem wójta w tvp Kraków, sam wójt się przyznał że za podatki ze Szczawa i Kamienicy utrzymują całą gminę czyli jasna sprawa Szczawa to taka dojna krowa jak najwięcej wydoić a w zamian prawie nic nie dać. Drugie pytanie w debacie czemu przez 16 lat się nie starał o uzdrowisko, odpowiedz wójta śmiechu warte on chciał żeby status uzdrowiska miała cała gmina a nie tylko Szczawa i znowu pojawia się ta dojna krowa jak najwięcej wydoić ze Szczawy, trudno to niech chociaż cała gmina skorzysta z uzdrowiska. Ale nawet w temacie uzdrowiska dla całej gminy nie zostało zrobione prawie nic przez wójta.
Odpowiedz
jamnik2
2015-08-01 11:07:12
2 3
KINGA33, nie mam pojęcia, jak debata przebiegała. Po Twojej wypowiedzi mam wrażenie, że padły tylko 2 pytania. To coś kiepsko, chyba? Albo debata nie taka, albo Ty masz słuch wybiórczy. Przychylam się do tego drugiego. Dobrze, że taka jesteś patriotka i Szczawę kochasz, w dzisiejszych czasach to należy już do rzadkości. Zastanawiam się tylko, czemu ta tzw. 'dojna krowa' chce zabrać ze sobą część cudzego gospodarstwa? Nie ma gdzie mieszkać i czym się żywić, czy co?
Odpowiedz
Obserwator07
2015-08-01 11:19:11
2 3
Pan poseł jest w wielkiej desperacji, stara się pomagać ale raczej sobie. Linki do kilka innych akcji p. posła.
Aktywność byłaby godna uwagi, szkoda, że wymuszona zbliżającym wyborami i kiepskimi notowaniami u JK.

http://www.sadeczanin.info/wiadomosci,5/mularczyk-pisze-do-sowy-w-sprawie-chodnika-w-gm-chelmiec,75158#.VbyO2PntkSU

http://www.sadeczanin.info/wiadomosci,5/awantura-w-uzdrowisku-mularczyk-zada-wyjasnien-od-ministra,75127#.VbyPUvntkSU
Odpowiedz
wiech
2015-08-01 11:36:22
2 3
Mam nadzieję ,że Pan Mularczyk po wyborach przestanie istnieć na scenie politycznej.Chyba,że znów przejdzie do innej frakcji np.PO Wszystko możliwe.Tonący brzytwy się chwyta .On uczyni wszystko dla kariery politycznej ,bo adwokackiej już nie zrobi.
Odpowiedz
romcio1985
2015-08-01 11:36:40
2 3
dojdzie do tego że każda wioska będzie chciała być gminą
Odpowiedz
Kinga33
2015-08-01 11:39:09
3 3
Jamnik2 mój komentarz pokazuje jak nie zaradny jest wójt niby chce dbać o całą gminę chce uzdrowisko dla gminy a nic w tym kierunku nie robi, Szczawa potencjał ma i mogła by dawno korzyści przynosić dla całej gminy i były by zadowolone obydwie strony. Najlepiej zwalić że chciał ale prywaciarze nie chcą a tu jest prawda inna właściciele tych dwóch bloków wczasowych chcą zrobić strefę uzdrowiskową na swoim terenie tylko jakoś gmina nie ma ochoty na współprace z wodociągiem do bloków jakieś problemy robią nic tylko kłody pod nogi rzucają.
Odpowiedz
Kinga33
2015-08-01 11:58:45
3 3
Jeśli chodzi o to cudze gospodarstwo to nie jest ani twoje ani moje są to tereny państwowe i w państwie dalej zostaną a śmieszą mnie po prostu wywody aż do klarysek tak daleko widzą a tego co nie dawno było to jakoś nikt nie widzi są mapy przedwojenne i te tereny były na przemian raz w Szczawie raz w Zasadnym.
Odpowiedz
mail
2015-08-01 12:25:09
4 2
w XV wieku polska miała dostęp do Morza Czarnego to może teraz też sobie przesuńmy granice państw.
Odpowiedz
Kinga33
2015-08-01 12:39:28
3 2
mail twój komentarz jest śmieszny a kto jak nie przeciwnicy gminy w Szczawie wyjechali z klaryskami i XIV wiekiem, więc nie obracaj kota ogonem.
Odpowiedz
jamnik2
2015-08-01 12:40:17
1 3
KINGA33, masz rację, państwowe, raz w Szczawie, raz w Zasadnym. I jaki z tego morał? Menażka. Jeśli pamiętasz popularne swego czasu dowcipy bez sensu. To, że były raz tu, raz tu o niczym nie świadczy, po prostu. Na mój chłopski rozum, to żaden argument w sprawie, a zwykła przepychanka. W dodatku pozbawiona logiki, podobnie jak dawniejsza dyskusja o powrocie stolicy do Krakowa, bo tez kiedyś tam była... Bezprzedmiotowa dyskusja, napuszona dziwnymi ambicjami, niezdrowe relacje, niepotrzebne wrogości. Zero dążenia do konstruktywnego rozwiązania. Raczej parcie do przeforsowania swoich pomysłów przy pomocy 'wojny podjazdowej'. I to mnie w tym wszystkim najbardziej drażni. Brak poszanowania dla siebie samych i innych ludzi przez wszystkich, którzy tą wojnę wypowiedzieli. I działanie p. ministra Wójcika, już określone przeze mnie: tchórzowskie.
Odpowiedz
Kinga33
2015-08-01 12:55:02
2 2
Morał jest z tego taki że pokłóciły się nawet rodziny miedzy sobą wszędzie chamstwo i przepychanki każdy swoje racje ma a wszystkiemu temu winni są truciciele co mącą ludziom w głowach i nawzajem ich skłócają i zarówno po jednej jak i drugiej strony barykady tacy są, nie pozostaje nic innego tylko w zgodzie ze sobą dalej żyć pomimo oddzielnych gmin.
Odpowiedz
Oserwator
2015-08-01 14:11:56
2 1
Mularczyk to motylek, ktory skacze z kwiatka na kwiatek, i sam nie wie czego chce. Uszanowac wole wiekszosci i kwita.
Odpowiedz
Obserwator07
2015-08-01 17:29:14
2 2
W Nowym Sączu, już nikt akcji posła nie łyka. Kolejne akcje powszechny śmiech powodują, to się do Limanowej 'przeprowadził' może chociaż tu w oddanie dla społeczeństwa uwierzą.
Odpowiedz
KAWULA
2015-08-01 19:57:09
1 3
Ale pieprzycie.....z tego co wiem to większość szczawiaków nie chce tej GMINY....ale z ich zdaniem nikt sie nie liczy..niestety to wymysł ludzi którzy mają firmy zatrudniają ludzi ale na jakich warunkach Za jaka płacę??????? Zastanówcie sie kto w szczawie ma pełnić 'władzę'
Odpowiedz
Kinga33
2015-08-01 20:44:27
3 1
KAWULA a pewnie to wiesz że większość szczawiaków nie chce gminy od pewnego pana byłego radnego ze Szczawy co nawet na Zasadnym był teraz na spotkaniu i się udzielał, ludzie mu w tych wyborach ładnie podziękowali za swe poparcie dla Szczawy i wybrali kogo innego na radnego.
Odpowiedz
ch550
2015-08-01 21:32:50
1 3
Obsesja grupki ludzi = GMINA SZCZAWA
Odpowiedz
JohnDoe
2015-08-02 14:27:09
1 1
Cała SZCZAWA chce GMINY.!!! Od 8 lat na Szczawe nie ida zadne pieniadze !!! A boi sie Kamienica bo trzeba bedzie zwolnic pracownikow gminy a ciezko sie zwalnia 'samych Swoich' ;) Tam panuje monarchia kazdy dziedziczy stanowisko po rodzicach.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Poseł twierdzi, że rząd został wprowadzony w błąd. Będą protesty"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in