14°   dziś 18°   jutro
Piątek, 29 marca Wiktoryn, Wiktoryna, Helmut, Eustachy, Zenon

Pogrzeb przesunięty - nie ma kto wystawić karty zgonu

Opublikowano 03.11.2010 08:54:58 top
46 11742

Mszana Dolna. Rodzina z okolic Mszany Dolnej nie może pochować zwłok zmarłego w sobotę 41-latka, gdyż nie może od nikogo uzyskać karty zgonu. – My już nie mamy siły i nie wiemy, co robić – mówi rodzina zmarłego.

W sobotni ranek pogotowie zostało wezwane do 41-letniego mężczyzny w okolicach Mszany Dolnej. Mężczyzna pomimo podjętej przez pogotowie reanimacji zmarł. Lekarz będący na miejscu stwierdził zgon, wpisał adnotację do książeczki „Rejestru Usług Medycznych” i kazał zgłosić się do lekarza rodzinnego po kartę zgonu. Nie wzywał policji, gdyż zgon uznał za naturalny, nie stwierdził udziału osób trzecich.

W związku z tym, że był weekend, a w poniedziałek Wszystkich Świętych rodzina udała się po kartę zgonu we wtorek. Lekarz rodzinny odmówił wydania karty zgonu po takim czasie od śmierci, stwierdzając, że musi to zrobić lekarz pogotowia, który był na miejscu. Umówił też spotkanie rodziny z dyrekcją Szpitala Powiatowego w Limanowej na dziś. Rodzina pojechała do szpitala jednak wczoraj, gdyż w środę zaplanowali już pogrzeb. – Obiecano nam informację za pół godziny, ale dopiero po trzech godzinach dowiedzieliśmy się, że kartę zgonu nam nie wydadzą, bo sprawą zajmuje się… prokuratura i będzie sekcja zwłok – mówią członkowie rodziny.

Jak się dowiedzieliśmy nikt takiej sekcji nie planował. Co ciekawe policja o śmierci mężczyzny została powiadomiona przez ordynatora Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Limanowej dopiero wczoraj, ale już po tym jak rodzina dowiedziała się o rzekomej „prokuratorskiej” sekcji zwłok.

Zobacz również:

- Jeżeli zgon jest z przyczyn naturalnych i nie stwierdzono udziału osób trzecich, to policja nie podejmuje żadnych działań – mówi Marek Szczepański, komendant KP Mszana Dolna. – Poinformowanie rodziny o prokuratorskiej sekcji zwłok, jeszcze przed tym, jak policja zostanie powiadomiona przez lekarza o zdarzeniu jest sytuacją kuriozalną, której nie skomentuję. Wystąpię do Komendanta Powiatowego Policji w Limanowej o podjęcie działań dotyczących unormowania wystawiania karty zgonu w przypadku zgonów naturalnych.

– My już nie mamy siły i nie wiemy, co robić – mówią członkowie rodziny, którzy piąty dzień nie mają karty zgonu bliskiego.

Czekamy na oficjalne stanowisko limanowskiego szpitala w tej sprawie.

(Aktualizacja 12:21 3 XI 2010)

Komentarze (46)

konto usunięte
2010-11-03 09:03:22
0 0
Takie małe pytanko czy kogoś tu popier...... znaczy ma jakieś zaburzenia psychiczne?
Odpowiedz
crusader
2010-11-03 09:09:34
0 0
sa przepisy które trzeba zmienic, i tyle.
Odpowiedz
borek
2010-11-03 09:19:52
0 0
Oddać zmarłego szpitalowi na leczenie.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 09:25:18
0 0

Zrobić jak. Zawieść do szpitala i zostawić pod drzwiami niech pochówek zrobią na własny koszt.

Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 09:58:28
0 0
kto zarzadza szpitalem.................starosto wyciagnij konsekwecje..........
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 10:04:10
0 0
pewno w pogotowiu nie jezdzi lekarz ale powinien poinformowac rodzine o procedurze, co dalej.........
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 10:22:31
0 0
starosto prosimy .........na dywanik,,,,,,pewne osoby,,,,,,,,,
Odpowiedz
nevada
2010-11-03 10:25:58
0 0
a jakby za jakiś czas przyszło komuś do głowy że jednak nie była to śmierć naturalna, to zarzucili by lekarzowi rodzinnemu na jakiej podstawie po tylu dniach podpisał akt zgonu.Przecież sekcji nie było.
Odpowiedz
rzeka
2010-11-03 10:36:34
0 0
Akt zgonu powinien wystawić lekarz Pogotowia Ratunkowego i kwita...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 10:50:01
0 0
Współczuje rodzinie, że w takiej chwili muszą jeszcze przeżywać dodatkowy stres. Wg mnie, można by to było załatwić szybciej - przecież tyle rzeczy można ominąć, trzeba tylko dobrej woli lekarzy..
Odpowiedz
maly13
2010-11-03 10:52:27
0 0
Pewno do Ministra zdrowia wyślą rodzinę po akt zgonu, bo tutaj nie ma kto wystawić. Najlepiej umyć ręce.
Odpowiedz
vivi
2010-11-03 10:54:18
0 0
To jest chore...współczuje rodzinie
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 10:54:35
0 0
Na co oni czekaja? Z czlowiek sie jeszcze obudzi czy co? Paranoja.
Odpowiedz
cordis
2010-11-03 11:05:28
0 0
kto zarządza tym bałaganem? dama - racja, czyżby ktoś zupełnie nie panował nad tym co się dzieje w tym szpitalu?
Odpowiedz
pers
2010-11-03 11:37:56
0 0
Cordis jesteś idiotą.Sprawa jest jak penie przeczytałeś ale nie zrozumiałeś na policji i dopiero oni mogą orzec czy będzie czy nie sekcja, a że w Polsce jest prawo do którego nikt się nie stosuje. Pogrzeby ustala sie dopiero po uzyskaniu aktu zgonu. Szpital nie ma tu nic do rzeczy ani to kto tym rządzi
Odpowiedz
asd
2010-11-03 12:09:30
0 0
akt zgonu wydaje i ma taki obowiazek lekarz rodzinny ja proponuje zawiadomic telewizje oni pmoga
Odpowiedz
boleslaw
2010-11-03 12:29:36
0 0
asd, dokładnie racja. Dodam że nie rozumiem dlaczego nie wystawili w tym przypadku aktu - cóż to ma za znaczenie po ilu dniach??? Może zamiast pogotowie, wartało by na dywanik wziąść POZ???
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 12:34:22
0 0
Policja tez należy pod starostwo........
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 12:51:07
0 0
@dama a wytłumacz może w jaki sposób policja należy do starostwo?
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 12:55:11
0 0
niema opracowanych procedur w czasie działania, warto się temu przyjrzeć
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 12:58:59
0 0
Komenda Powiatowa Policji w Limanowej ul. Żwirki i Wigury 7. utrzymywana przez Powiat to miałem na myśli, nic innego
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 13:04:47
0 0
i ze powinni jakoś pomóc jako strażnicy społeczności, jeśli byli poinformowani o zgonie. Bo mogli nie być bo rodzina była nieświadoma tak to rozumiem. Policyjny pedagog społeczny, pouczyć itp. Czy lekarz zawalił nie znam procedur.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 13:05:17
0 0
dama nie widzisz różnicy 'utrzymywana' a 'podlega'?
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 13:08:26
0 0
jedno jest pewne jakies dziwne niedogadanie miedzy instancjami społecznymi nawet w przypadku śmierci. Z pewnością się to wyjaśni.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 13:21:13
0 0
@dama nie snuj już może teorii spiskowych. I nie pisz głupot, bo to nawet nie jest śmieszne. A jak nie wiesz pod kogo podlega policja w limanowej to jest ona terenowym organem Policji i jako organ administracji rządowej podlega Małopolskiemu Komendantowi Wojewódzkiemu Policji.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 13:22:19
0 0
Dobrze ze jest sprawa na przyszłość będzie sprawniej, będzie już wiadomo jak postępować.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 13:22:39
0 0
a nie żadnemu staroście. Starosta co najwyżej może im kupić nowe komputery lub papier toaletowy jak nie mają na to kasy we własnym budżecie!
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 13:25:20
0 0
nikt nie spiskuje tylko szuka przyczyny zaistniałej sytuacji, dobrze ze jest taki portal bo na przyszłość można będzie uniknąć
Odpowiedz
bobek2010
2010-11-03 13:37:59
0 0
'dama' tak czytam Twoje wypowiedzi już pod kilkoma artukułami i zastanawiam się, czy Twoja 'polszczyzna' jest taka uboga czy Ty taka/i prymitywna/y??
Odpowiedz
hawkeye
2010-11-03 13:52:03
0 0
chyba oczywiste jest ze nikt nie zwleka dla wlasnego widzimisie - zwlaszcza jak umiera osoba w wieku 41 lat zanim sie ja pochowa trzeba byc pewnym co do przyczyn zgonu itd.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 14:58:30
0 0
bobek2010 - jak się pisze szybko to czasami tak jest, Prymitywny nie jestem wyrażam swoja opinię. Ty możesz się z nią nie zgodzić. Ty wyraziłeś o mnie uszanuję to.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 17:42:04
0 0
To się nazwywa 'walka z wiatrakami' .... w doopie mają rodzinę zmarłego.... a teraz hmmm sekcja zwłok ? Ciekawe co jeszcze .... !!!
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 17:51:01
0 0
Najwazniejsze ze szpital ma ZYSK. A ja sie pytam gdzie sa specjalici. Bo ja musze jezdzic do Mszany. K.... M.ć
Odpowiedz
Janek64
2010-11-03 18:20:02
0 0
Ciekaw jestem coby zmarły na to powiedział. Pokój jego duszy.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 18:20:57
0 0
Janek ..powiem CI ....SZLAG BY GO NA MIEJSCU TRAFIŁ !!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 18:22:38
0 0
To jest chore .... tylko już sama nie wiem czy prawo , lekarze ... brak słów!!!!
Odpowiedz
Janek64
2010-11-03 18:38:40
0 0
W Polsce nasi przedstawiciele ustalają prawo i od razu mówią jakoś to będzie!!!.a dlaczego by nam nie wystarczyło MOŻE ZE 100 posłów i 10 senatorów .A PRAWO skopiować np Królestwa Wielkiej Brytani było by na ho ho i dłużej. Ale to tylko moja uwaga.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 18:45:48
0 0
Może i masz rację .. ale wiem jedno gdyby zmarły mężczyzna był kimś 'ważnym ' to uwierz nie byłoby najmniejszego problemu ...!!! A ,że prawdopodobnie jest zwykłym śmiertelnikiem więc nikt się z nim ... i jego rodziną nie liczy !!!
Odpowiedz
crusader
2010-11-03 18:57:43
0 0
widze, ze powoli się uspokajasz, poprzednio byly cztery wykrzykniki teraz sa tylko trzy
Odpowiedz
Janek64
2010-11-03 19:02:58
0 0
Może nie skromnie to zabrzmi ale jest troszkę mojej zasługi w tym.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 19:15:39
0 0
No ale jakże im lekarz wystawi kartę zgonu, jak mu nie dali w łapę ?? Co oni, niedzisiejsi?
Odpowiedz
santimail
2010-11-03 19:21:29
0 0
W powyższym przypadku zgodnie z przepisami kartę zgonu winien wystawić lekarz pogotowia, skoro stwierdził zgon z przyczyn naturalnych. Wcale nie dziwi mnie odmowa lekarza rodzinnego w przypadku tak młodego wieku denata. Ten młody mężczyzna być może w ogóle wcześniej u niego się nie leczył. Skoro lekarz pogotowia obawiał się wypisania karty zgonu to nasuwa już pewne podejrzenia. W przypadku takiego zgonu powinna być natychmiast powiadamiana policja i to jej funkcjonariusze stwierdzają udział bądź brak udziału osób trzecich w zdarzeniu. Skoro wykluczono udział osób trzecich to automatycznie rodzina ma prawo do otrzymania karty zgonu. Ktoś w tym przypadku 'zmoczył tyłek' i zasługuje na pociągnięcie do odpowiedzialności za niedopełnienie obowiązków.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-03 19:33:08
0 0
Janek Twojej ...?
Odpowiedz
borek
2010-11-03 22:04:43
0 0
A może zmienić przepisy.Za żywota trzeba sporządzić;testament i akt zgonu,a rodzina tylko wpisze datę.
Odpowiedz
prorok
2010-11-03 22:05:01
0 0
w pełni zgadzam się z wypowiedzią santimaila
Odpowiedz
obiektus
2010-11-03 22:09:25
0 0
Jak to wszystko przeanalizowałem, to może tam nie było lekarza.......,bo gdyby był to w czym problem(?)Współczuję rodzinie, w takim nieszczęściu muszą sie borykać z problemami z czyjejś winy (to jakiś koszmar) mam nadzieję że ktoś powie - przepraszam.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Pogrzeb przesunięty - nie ma kto wystawić karty zgonu"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in