12°   dziś 16°   jutro
Piątek, 26 kwietnia Marzena, Klaudiusz, Maria, Marcelina, Ryszard

Piza ma Krzywą Wieżę, Kamienica latarnie

Opublikowano 01.02.2016 08:51:24 Zaktualizowano 04.09.2018 19:21:27 top
110 12138

Fotointerwencja. Piza zawdzięcza swoją popularność dzięki Krzywej Wieży, gmina Kamienica może zasłynąć krzywymi.... latarniami.

Krzywa Wieża w Pizie jest jedną z najbardziej znanych budowli świata, rocznie przyjeżdża ją podziwiać około 10 mln turystów.

Gmina Kamienica chce być, jak cały powiat, regionem turystycznym. Nową atrakcją mogą stać się latarnie przy drodze powiatowej (Kamienica-Limanowa), które od pionu znacznie się odchylają. Podobieństw jest więcej. tak jak Krzywa Wieża w Pizie, tak i latarnie w Kamienicy odchylają się wraz z czasem. Wieża odchylała się około 1 mm na rok, w Kamienicy będzie to lepsza atrakcja, gdyż pochylenie się latarni odbywa się znacznie, znacznie szybciej, za kilka lat latarnie mogą zaświecić w pozoimie.

Gratulujemy pomysłowości, to szansa na wypromowanie naszego regionu w Polsce. Oby tylko nikomu nic się nie stało, gdy latarnia runie na ziemę.

Komentarze (110)

34607szczawa
2016-02-01 09:09:16
2 2
I znow Kamienica i jej inwestycje haha.
Odpowiedz
fuxio2013
2016-02-01 09:22:54
3 4
Widze ze nie tylko w Szczawie sa takie problemy.Mam nadzieje ze Pan wojt zgłosi reklamacje do wykonawcy ,a przy okazji chodniki na ktorych mozna wyciac orła .Potrzeba aby ktos to kontrolował aby to było zrobione w ramach reklamacji, bo o tym juz dawno mowiono .Mało tego od dawna chodnik na deptaku w stone Uszczek sie zapadł tylko patrzec jak popłynie.Wykonawca powinien juz dawno to poprawic .
Odpowiedz
alim
2016-02-01 09:28:41
1 2
@34607szczawa
Vel Janek Polska
czyżby zdziwienie skąd źródło tego artykułu?
Jest to już nudne, a
' waszych' komentarzy po prostu nieda się już czytać.
Pozdrawiam
Odpowiedz
misza
2016-02-01 09:31:39
4 3
... strasznie na siłę te ostatnie artykuły.
Odpowiedz
wiadomo
2016-02-01 09:32:38
1 5
ta polska dokładność i dbałość o szczegóły! a to już nawet śmieszne nie jest bo to zwyczajnie marnotrawienie naszej kasy..... ale cóż w myśl zasady 'będziesz pan zadowolony':)
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 10:05:34
1 5
Z tego co wiem temat lamp byl poruszany na sesji gminnej. Poruszono tez kwestie ze nie swieca. Urzednik gminny tlumaczyl cytuje... 'te lampy ktore sie widza nie musza świecic' .
Alim czerpiesz korzysci finansowe z tych fuszerek?
Bo my obywatele szczawy za nie placimy i mowimy dość.
Odpowiedz
moniullka987
2016-02-01 10:18:15
1 5
hehehe Zbludza mądra wieś <3
UWIELBIAM NASZE CUDNE LATARNIE ;)
Odpowiedz
Sznureczek
2016-02-01 10:58:34
6 5
portal limanowa.in co sie z Wami dzieje? Zajmujecie sie jakimiś bzdetami. Jako środek społecznego przekazu powinniście byc bezstronni, a tu co rusz jakies ataki wykorzystywane przez pewne środowisko polityczne.
Co do latarni- śmiech na sali, co bedzie następne?
Odpowiedz
jaszczur73
2016-02-01 12:16:12
5 3
JanekPolska czytając Twoje wypowiedzi dochodzę do wniosku że z Tobą nie można przeprowadzić żadnej sensownej dyskusji ,wszystko sprowadzasz do podstawówki plujesz na wszystkich i poniżasz a może by tak na temat i bez ubliżania innym.A tak nawiasem nie zawsze wykształcenie idzie w parze z rozumem i kulturą osobistą. Pozdrawiam
Odpowiedz
fuxio2013
2016-02-01 12:17:46
3 6
Sznureczek Jesli bedziesz inwestował swoja kase u siebie to mozesz takie pierdoły pisac.W tym wypadku to sa wspolne i jesli sa co do tego uwagi to nie mozna udawac ze jest ok. Przeciez ktos wzioł nie mała kase za ta inwestycje i co macie udawac ze wszystko jes super wykonane. Przeciez kazdy widzi tylko dziwne ze ktos kto odebrał te inwestycje nie reaguje i nie zgłasza nieprawidłowosci. Minie czas gwarancji i znow firmie dacie zarobic. to wy jestescie bogata gmina.A jesli mowa o portalu Limanowa. in,to gdy ukazywały sie artykuły przeciwko Szczawie to nie miałes wtedy zadnego ale.Dziwne co?
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 12:22:38
4 6
Sznureczek az sie dzisiaj zarejestrowal na limanowa.in pewnie umoczony w uklady z wojtem i gminne inwestycje.
Malo tego boi sie ze limanowa.in wynajdzie kolejne fuszerki.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 12:27:30
5 6
A naszym zdaniem w kamienicy do kazdej inwestycji sa zastrzezenia bo takich mamy przedstawicieli we wladzach. A wy sie dziwicie ze Szczawa nie zglosila kandydata na radnego. Nikt nie chce miec cokolwiek wspolnego z kamienica. Te gmine nalezy rozwalic.
Odpowiedz
lobuziara
2016-02-01 12:33:08
4 5
A czemu ten artykuł jest napisany w takim dziwnym tonie? To nie można napisać ze latarnie są krzywe? Co to jest jakiś joemonster? Uważam że sprawa powinna być poruszona, ale w taki sposób? Jakieś porównania do krzywej wieży... To powinien być przekaz informacji a nie sarkazmu. Żenada
Odpowiedz
Modrawies
2016-02-01 12:45:26
6 5
Szanowni Zwolennicy podziału Gminy Kamienica - obesraliscie juz własne podwòrko i teraz wyciągajcie brudy na sąsiednie?
Te lampy stoją nie od dziś, taki Dizajn .
Reklama dźwignią handlu , ale przecież Wy nawet własnej miejscowości nie potraficie dobrze sprzedać.
Odpowiedz
fuxio2013
2016-02-01 12:54:30
4 7
A moze to porownanie przyciagnie turystow.Mnie akurat nie przeszkadza w jakim tonie jest nagłowek ,wazne ze porusza wazny temat. Jesli władza nie reaguje na problem , to dobrze, ze ludzie reaguja. Widze ,ze nareszcie dochodzi do ludzi fakt , ze warto reagowac Zenada bym tego nie nazwał.Zenada to postepowanie władz i ignorowanie problemow.
Odpowiedz
jaszczur73
2016-02-01 12:55:01
5 6
Co niektóre osoby mają uczulenie na Kamienice i Wójta.Może powinni brać jakieś leki
Odpowiedz
fuxio2013
2016-02-01 13:27:02
3 6
Modrawies jesli ty to nazywasz dizajnem to brak słow.Reklama dla firmy wykonujacej te lampy tragiczna ,ale bardziej jestem zdziwiony twoja tolerancja .Nie watpie ze tobie nic nie przeszkadza oprocz szczawian. Jaszczur73 dla twojej wiadomosci obserwuje co sie dzieje w waszej gminie i słyszałem ze nie tylko Szczawa ma problem .Wierz mi to nie alergia to upominanie sie o swoje drazni tych ktorym to nie jest na reke.Skad taka u ciebie pewnosc ze w kamienicy nie maja alergi .Mało wiesz.Załuj ze nie byłes na zebraniu w Szczawie ,a ja byłem i teraz wiem ze ci ludzie maja racje .Przykro było słuchac kogos kto nie ma prawie nic do powiedzenia.
Odpowiedz
Josef
2016-02-01 13:27:12
0 4
Mi na ten przykład te lampy się bardzo podobają, chociaż ten odchył mógłby być bardziej regularny np. co druga odchylona, pozatym ok
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 13:33:10
3 6
Tak zdecydowana wiekszosc Szczawy. Lekarstwem jest podzial gminy lub calkowita likwidacja gminy kamienica. Z prostymi inwestycjami sobie nie radza do wszystkiego mozna sie przyczepic. Mysleliscie ze jak nie dojdzie do podzialu to konflikt zniknie? Ten kto byl na zebraniu wiejskim w Szczawie to slyszal jak wojt z tytulem doktora nie potrafi odpowiedziec na proste pytania zadawane przez zwyklych ludzi. Dukal tylko z kartki o jakis pieniadzach i co zamierza zrobic. Do faktow sie nie odnosil tylko patrzyl w stół.
Odpowiedz
Sznureczek
2016-02-01 13:54:22
4 4
fuxio2013 limanowa.in jako portal powinien byc obiektywnym portalem, jezeli trzeba zamieścić takie informacje to mozna to zrobic w troche bardziej bezstronny sposob, o to mi głownie chodziło
Miłego dnia życzę wszystkim
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 13:56:30
4 4
@jaszczur73
Może od razu zaspokoję twoją umiarkowaną ciekawość. - po co jest ten blog. ?
Łykasz wszystko jak młody Pelikan. !

Widziałeś kiedyś Pelikana. ? - jak nie to popatrz na siebie. !
- Oczy kaprawe, wielki wór pod brodą, nogi krótkie i krzywe.

Pomyśl może, lepiej będzie dla ciebie pisać komentarze o ochronie zwierząt.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 14:17:51
3 6
Limanowa.in w swoich artykulach przedstawia stanowiska obydwu stron - to my komentujemy i przedstawiamy argumenty. Niestety jak sie pojawia jakis material pogladowy np. zdjecie to w waszym wypadku (przyboczni wojta) pozostajecie bez argumentow i to was boli. Bo jak mozna powiedziec cokolwiek pozytywnego o tak spieprzonej inwestycji na ktora poszly pieniadze publiczne a za inwestycje odpowiada wojt i wykonawca.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
jaszczur73
2016-02-01 14:19:01
5 4
JanekPolska widze że do Twego zakutego łba nic nie dociera .Jesteś gburem i chamem bez kultury.Takich jak Ty po winno się izolować od społeczeństwa bo jesteś jak wrzód na zdrowym organizmie,ze znacznym ubytkiem na mózgu.Pozdrawiam
Odpowiedz
jaszczur73
2016-02-01 14:22:16
4 4
I nie podszywaj się pod kogoś bo pelikanami to was o ile się nie mylę to Superbabka nazwała
Odpowiedz
fuxio2013
2016-02-01 14:24:07
1 4
Sznureczek tez tak uwazam .Ludziom czesto puszczaja nerwy, ale jesli rozumiesz o co im chodzi to poł biedy.Gorzej jest z tymi ktorzy notorycznie ponizaja,obrazaja i nic sie z tym nie robi.Jest wolnosc słowa ale wszystko ma swoje granice . Pozdrawiam
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 14:26:28
2 4
Na Superbabka sie nie powoluj bo ona nic konkretnego do komentarzy nie wnosi.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 14:26:54
7 3
To już nawet nie jest śmieszne , to jest żałosne !!! Czy tego chcecie czy nie , jesteście mieszkańcami gminy Kamienica , a przysłowie mówi , że 'najgorszy jest ten ptak , który w swoje gniazdo sra ' . Srajcie dalej , a na pewno ściągniecie do siebie turystów 'miłą atmosferą ' i ' gościnnością' .Ta nagonka na naszą gminę , jest naaprawdę żałosna i nie rżnij głupa @szczawa @fuxio i kilku innych , że nic nie wiedzieliście o dzisiejszym artykule i kilku poprzednich . Żenada...
Odpowiedz
fuxio2013
2016-02-01 14:30:05
1 4
Sznureczek. Poczytaj wpisy powyzej a dowiesz sie o czym mowa.Przykre
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 14:32:56
2 4
Ja byłem zaskoczony swiadczy o tym juz 1 komentarz. Smiac mi sie chcialo a waszymi komentarzemi to juz sie indywidualnie osmieszacie w oczach ludzi myslacych. Tylko jest to dla was niezrozumiałe.
Odpowiedz
Josef
2016-02-01 14:35:06
2 4
Superbabko więc uważasz, że o tej pięknej gminie i nią zarządzających można pisać i mówić dobrze, albo wcale. Tak by wynikało z Twojego rozumowania.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 14:40:38
2 5
Przylacz zniknąl jak wojt kazal wiec moze lampy firma na polecenie wojta poprawi i turysci beda piac w Kamienicy z zachwytu.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 14:42:29
3 3
Wystarczy @Josef pisać obiektywnie , a nie w ten szyderczy i prześmiewczy sposób robić sobie 'dobrą reklamę' , bo to świadczy tylko o was !
Odpowiedz
fuxio2013
2016-02-01 14:44:12
2 5
Superbabka Nie jestem z waszej gminy ale bardzo dobrze ja znam i wasze problemy. Twoje artykuły tez .Dziwi mnie z jaka łatwoscia przychodzi ci osadzanie innych.Zenada jest to ze niby zalezy ci na mieszkancach tej gminy ,a z drugiej strony to sama jestes tym ptakiem ktory ..... na swoich,bo przeciez Szczawa jeszcze nalezy do gminy Kamienica.Widzisz oni przynajmniej cos chca zmienic u siebie ,czyli dbaja o swije gniazdo.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 14:49:04
4 3
@Fuxio , albo czytaj ze zrozumieniem moje wpisy , albo nie czytaj ich wcale , dyskusja z tobą jest jak macanie się z ślepym przez szybę .
Odpowiedz
fuxio2013
2016-02-01 14:59:44
4 4
Superbabka ze zrozumieniem to ty masz problem. Porownania tez masz kiepskie.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 15:10:49
3 5
Czyżby ? Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś , na pewno to rozumiesz?:(
Odpowiedz
Modrawies
2016-02-01 16:10:34
5 4
fuxio2013- oj jaki ty jesteś płytki.
Czyż poròwnanie naszych krzywych latarń do krzywej wieży w Pizie nie jest już wystarczającą reklamą dla regionu!
A jak jeszcze poczytać komentarze to już napewno tłumy turystòw sie zjadą.
Nie to co do tej zapyziałej Szczawy , na ktòrą nawet mieszkańcy nie mogą patrzeć.
Wierz mi że żaden turysta nie ma ochoty wypoczywać w gnieżdzie żmij.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 16:12:19
4 2
Dla superbabki to i latarnie są ok, nie tylko psychika skrzywiona ale i wzrok ;)
Odpowiedz
Josef
2016-02-01 16:13:39
3 2
Patrzą na zdjęcie ze znakiem Zbludza chciałbym zwrócić Państwa szczególną uwagę na majstersztyk sztuki brukarskiej. Chodnik ten pomimo upływu wielu lat / 5 słownie : pięć/ prezentuje się niezwykle trwale i świadczy o niespotykanym kunszcie wykonawcy. Również obrzeże od strony fosy ułożone jest w idealnej linii również sprawia wrażenie bardzo solidnego i stabilnego. Widać tu niezwykłe doświadczenie wykonawcy i bardzo profesjonalnie przygotowaną podbudowę. Gratulacje dla inwestora i wykonawcy. Brawo i tak trzymać. Jest jeszcze wiele do zrobienia w tej Gminie.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 16:23:09
4 3
@szczawa , jest jakaś rzecz , która się podoba tobie podoba w gminie Kamienica , czy tak ogólnie jesteś na nie ? może chociaż krajobraz jest ładny ? Tylko nie patrz w lustro jak będziesz odpowiadał .
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 16:29:30
2 3
Na wiosnę proponuję zerknąć na chodnik bukówka-berkówka mam uzasadnione obawy że na tym błocie on po prostu się rozpłynie. Jeżeli moje obawy się potwierdzą wtedy należy poprosić o komentarz Wójta i Radnego ze Szczawy Pana Mariana O. Pan radny ma po drodze do domu i nic go nie kosztuje oglądnięcie tego chodnika (jeszcze w budowie). A firmę wykonującą budowę prosiłbym o wyciągnięcie słupka biało -czerwonego (taki palstikowy co świeci w nocy i pokazuje kierowcom jak przebiega droga) z brzegu rzeki.
Nie ładnie śmiecić w okolicy pięknej rzeki która jest objęta programem natura 2000. Słupek znajduje się przy moście który z kolei znajduje się przy szkole na Bukówce. Myslę że opisałem to w sposób jasny i przejrzysty.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 16:32:02
0 0
Jest, takie 2 panie w UG. Miłe ładne sympatyczne i młode. Więcej szczegółów nie podam.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 16:33:12
3 3
No to już wiemy o czym będzie kolejny artykuł na limanowa.in - o chodnikach w gminie Kamienica .
Odpowiedz
zabawny
2016-02-01 16:42:28
0 7
Z naukowego punktu widzenia, taka pochylona lampa świeci pod właściwszym kątem, więc szerzej i mocniej oświetla drogę. :)))
Odpowiedz
Josef
2016-02-01 16:43:31
0 2
Oczywiście w samych superlatywach.
Odpowiedz
fuxio2013
2016-02-01 17:13:39
3 5
Do Superbabki .Ktos w swojej płytkosci bardzo pluje jadem.Zastanow sie nad soba ,bo prezentujesz bardzo niski poziom.Dalej uwazam, ze nie dorastasz Szczawiakom do piet .Ponizasz ich nadal ,bo nie masz lepszych argumentow.Spytaj swojego szefa dlaczego tak walczy o te zapyziała wies .Mieszkancy moze nie moga patrzec ale nie na swoja miejscowosc tylko na to jak sie ja niszczy i to nie z ich winy ,a to duza roznica. A teraz tradycyjnie prosze łapke w doł.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 17:21:16
3 3
Chociaz jak moje obawy sie potwierdza to calkiem mozliwe ze na limanowa.in bedzie o chodniku. Zwroc sie z zapytaniem do limanowa.in mysle ze dostaniesz odpowiedz.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 17:43:54
2 4
Jak dla mnie to Szczawa niech sobie utworzy ta gminę TYLKO bez Zasadnego które chce należeć do Kamienicy. O to walczyła Agata Zięba, żeby Zasadne nie musiało swoich terenów oddawac Szczawie. A co do tych latarni ? No cóz widać wykonawcy nie wywiązali się z pracy, wójt tego nie dopilnował i są efekty.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 17:58:25
4 3
No widzisz @Fuxio , plączesz się ,wściekasz ,bo prawda w oczy kole , zachowujesz się jak rozkapryszony dzieciak , któremu zabrali lizaka . Ja nigdy nikogo nie poniżam , piszę jak jest , pokaż mi w którym momencie kogoś poniżyłam .
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 18:01:42
5 3
Sheridan z tego co wiem jak Szczawa byla gmina to cale zasadne bylo pod Szczawe. My bierzemy co nasze oprocz mieszkancow z Zasadnego co nie chca ich wola. Lasy o ktorych mowa i dzialki to lasy panstwowe i tylko 1 wlasciciel ma dzialke z zasadnego. Nie jest przeciwny temu zeby jego dzialka byla u nas. Wielokrotnie temat walkowany dodam na koniec.
Odpowiedz
fuxio2013
2016-02-01 18:04:36
4 4
Ale z tego co wiem nikt nie chciał zabrac wam Zasadnego ,ani prywatnych działek .Do Szczawy miały byc tylko dołaczone lassy panstwowe .Prosze sprawdzic stare mapy gdzie kiedys były granice Szczawy, gdzie sa teraz. Badzmy wobec siebie szczerzy ,bo inaczej ludzie beda wami (dla swoich celow )manipulowac. Szkoda ze tak mało ludzi sprawdza jak jest naprawde.
Odpowiedz
123emi
2016-02-01 18:28:09
4 4
No oczywiście że Szczawa próbuje zabrać tereny Zasadnego tzn. lasy państwowe a nie prywatne bo będzie z tego niezła kaska.... A i też atrakcja turystyczna- Park Narodowy ,
Odpowiedz
itpitd
2016-02-01 18:39:26
4 4
Oj. Oj. Oj. Co za zawilosc tryskajaca od mieszkancow Szczawa, ale nic dziwnego tak jest zawsze. Niesamowicie reklamujecie wizerunek swej miejscowosci, a jeszcze bardziej swoj osobisty. Dla turystow to chyba nic zachecajacego ,strach sie spotkac twarza w twarz z takimi smialkami. Apropo portalu to tylko Was podpuszcz a Wy sie
Odpowiedz
itpitd
2016-02-01 18:43:11
4 3
Koncze- portal podpuszcza a Wy sie wykazujecie swymi madrosciami. Szkoda mi Was.
Odpowiedz
KAWULA
2016-02-01 18:48:03
5 3
Te zdiecia to jakiś UŁOMNY FOTOMONTAŻ , GDZIE ZNAK ZBLUDZA ! W tle czai sie jakies rozłożyste drzewo , którego w rzeczywistości nie ma z foto wynika ze lampy , nawet i krzywe są prawie az do kapliczki.... a tak naprawdę są do oś Brzeczki.... dalej ciemno jak w d...e u murzyna , wiem bo codziennie tamtędy jeżdżę
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 19:39:04
4 3
U was ciemno a u nas cudownie lampy zaczely swiecic ;)

Taka mala sugestia, dzien coraz dluzszy to i lampy moga troche pozniej byc zapalane.
Odpowiedz
fuxio2013
2016-02-01 19:47:51
4 4
Wychodzi na to ze wczesniej ktos Szczawie zabrał te tereny.To co nie maja prawa upomniec sie o swoje?.Problem jest taki, ze gminni urzednicy wiedza ze kasa z lassow im odpadnie.I co dalej bedziecie udawac, ze te ziemie były zawsze wasze .Popytajcie ludzi starszych bo oni pamietaja ,albo sprawdzcie mapy przed zmianami.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 19:51:46
3 3
Kawula zapomnialas napisac ze lampy sa krzywe z powodu krzywej soczewki w aparacie
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 19:51:58
2 3
Zapewne był to Sadowski i Zięba - niedobrzy ludzie czyniący zło ...:)
Odpowiedz
ZawiszaCzarny
2016-02-01 19:53:45
2 3
Do 123emi zanim cokolwiek napiszesz to może odpowiedz tutaj wszystkim czy chociaż przeglądnęłaś dokumenty z przeszłości do jakiej miejscowości-gminy należały lasy które leżą dzisiaj na terenie zasadnego? Po drugie o jaką konkretnie chodzi kasę? proszę podaj dokładnie ile 5-10 zł a może milion albo pięć? Podaj proszę szczegóły, bo myślę że każdy jest zainteresowany, tylko pamiętaj nie kłam i przedstaw odpowiednie dokumenty potwierdzające to co mówisz, chętnie je skonfrontuje z moimi dokumentami:) Jeśli stosownych nie posiadasz to lepiej przestań siać propagandę bo dosięgnie Cię Prawo i Sprawiedliwość:)
Odpowiedz
ZawiszaCzarny
2016-02-01 20:02:35
4 2
Do Kawula, jeśli to jest 'UŁOMNY' foto montaż to ja nie chce wiedzieć się domyślać jaki twój rozum musi być :D i komu ty chcesz wcisnąć ciemnotę ? przecież praktycznie każdy z nas mieszkańców obecnej gminy jeżdzi tą drogą przynajmniej raz w tygodniu i ślepi jeszcze nie jesteśmy;) Faktem natomiast jest to że lampy które widzimy na zdj są do os Brzeczki, natomiast potem nie jest tak ciemno jak w d.. wiecie gdzie, bo widać światełko w tunelu;) kolejne lampy nie są już tak piękne jak te które są krzywo zamontowane ale są przy remizie strażackiej a następnie po lewej stornie przed i za starą biała kapliczką;) no i jeszcze przy szkole też coś jest:)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 20:05:49
2 3
Wszystko pięknie , tylko że ludzie z Zasadnego nie chcą być przyłączeni do Szczawy , zresztą o czym ta dyskusja , tego tematu już nie ma .
Odpowiedz
KAWULA
2016-02-01 20:07:05
0 2
oj no już sam nie wiem.... czemu te lampy krzywe... z tego co wiem w tym samym czasie od krzywego mostu w strone Kamienicy lampy 'robił' elelktryk Faron z Zasadnego . te w strone Zbludzy ;robił; owczesny sołtys ZBLUDZY JAK I ZARAZEM TEZ ELEKTRyk trzebaby się dowiedzieć kto odpowiada za ustawienie owych latarni. Dlaczego te w storne Kamienicy sa proste a te w strone Zbludzy krzywe? Chodniki i nasypy wokół nich były robione chyba w podobnym czasie?A i z tego co słyszałem kasy więcej poszło na latarnie w Zbludzy.....
Odpowiedz
KAWULA
2016-02-01 20:14:31
0 0
A teraz faktycznie jak z kompa zerkam a nie z telefonu to faktycznie inaczej tom wygląda... telefon chyba przekłamuje zdjęcia... to drzewo w tle to lipa przy szkole... a w moim tel wyglądało jak by sporo powyżej remizy sory.
Odpowiedz
ZawiszaCzarny
2016-02-01 20:15:03
2 2
Do Superbabka, pokaż choć jeden akt prawny który mówi o przyłączaniu ludzi z Zasadnego do Szczawy albo ich mienia? jeśli takiego nie przedstawisz, to ośmieszasz tylko i wyłącznie siebie bo powtarzasz puste słowa ludzi którzy skorzystają na tym, że ty w to wierzysz. Czy to aż tak ciężko pokazać Ci taki akt prawny o ile wgl wiesz co to takiego.No chyba że to Tobie na rękę wmawiać ludziom że Szczawa zabiera Zasadne i ludzi tam żyjących ;D
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 20:24:06
2 3
Superbabka chocby nawet miala takie dokumenty to predzej je spali niz powie szczerze ze mamy racje.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 20:24:52
4 2
Tak , a Kopernik była kobietą , według waszego rozumowania miasto Kraków powinno odzyskać status stolicy , bo tak było dawniej , starzy ludzie tak mówili , co było to minęło , pogodzić trzeba się z faktami , a nie wyciągać dawne dzieje . Z jakiegoś też powodu Szczawa przestała być gminą .
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 20:31:54
4 3
Wojt na zebraniu w Szczawie tez namawial zebysmy zapomnieli o historii. Trzeba patrzec do przodu czy jakos tak. A my znamy nasza historie i o niej nedziemy pamietac i przekazywac dalej. Dla was jest niewygodna i staracie sie fakty tuszowac.
Odpowiedz
fuxio2013
2016-02-01 20:38:02
4 3
Obawiam sie ,ze teraz nastanie cisza , bo kto chciał to juz dawno wie ze nikt ludzi i ich gospodarstw z Zasadnego nie chciał zabrac do Szczawy.Propaganda pani radnej i jej paczki przyniosła wiele szkody nie tylko Szczawie.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 20:41:07
3 3
Ależ oczywiście , że macie pełne prawo do pamięci o swojej historii , nikt wam go nie odbiera . Tu chodzi o to żeby nie oglądać się za siebie tylko iść do przodu , zostawić też kiedyś po sobie dobre wspomnienie , a nie wryć się w pamięć ludzi jako awanturnicy walczący z wiatrakami i podążający za złudnymi marzeniami o eldorado .
Odpowiedz
fuxio2013
2016-02-01 20:47:06
4 3
Widzicie tak to juz jest .Zasadne ma swiadomosc ze Szczawskie ziemie zakreslono do Zasadnego i to im pasuje ,ale jak Szczawa sie o nie upomina to juz wysyłaja przeciwciała.Krotko mowiac jak pomysle ze to o Szczawiakach mowili ze chca ukrasc im ziemie to pytam kto tu kłamie.
Odpowiedz
ZawiszaCzarny
2016-02-01 20:47:25
3 3
Superbabka, pozwól że Ci coś wytłumaczę choć pewnie o tym wiesz ale nie chcesz tego napisać bo wyjdzie że mam rację. Tu nie tylko chodzi o to że te tereny były nasze kiedyś, tu nie chodzi o nasz tok rozumowania, tylko o rozumowanie przepisów prawa, które mówią w jaki sposób dokonuję się podziałów terytorialnych!!! Inicjatorzy powstania wiedza jak interpretować prawo(ustawy) i umieli widocznie w SĄDZIE odpowiednio argumentować to, dla czego te tereny powinny zostać przyłączone do Szczawy bo sprawa została w SĄDZIE ostatecznie wygrana. A więc superbabka- zapraszam do dalszej edukacji
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-01 21:10:33
4 3
Ale superbabka odwola sie do swietej prawdy co jest najwazniejsza i nasza prawda w tym wypadku jest mniej wazna. Tak jak w radio mowili ze 2 bejdakow ze Szczawy sobie cos ubzduralo i chca miec gmine. Problem w tym ze klamstwa wojta wychodza na jaw jak np. pismo do Pani Premier i ministra MSWiA. Kłamstw jest tyle ze limanowa.in ma tematow na kilka lat. Szkoda ze nie bylo ich na zebraniu w Szczawie z kamera.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 21:40:12
3 3
Może byście panowie sprecyzowali , czy należały do Szczawy czy do gminy Szczawa , bo jest to istotna różnica . Z tego co mi wiadomo to wieś Zasadne liczy sobie dobrze ponad 400 lat , a coś takiego jak gmina Szczawa nie istnieje.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-01 22:20:07
3 3
I nastała cisza.....
Odpowiedz
ZawiszaCzarny
2016-02-01 22:44:23
4 2
do superbabka wymagasz od nas odpowiedzi sama nie odpowiadając na poprzednie argumenty? pokaż akt prawny który mówi o tym ze ludzie z Zasadnego albo ich mienia będą przyłączone do gminy Szczawa. Do póki nie odpowiesz nie będę z Tobą dale dyskutował bo to nie ma sensu. To nie jest dialog tylko oczernianie nas bez dowodów. Chcesz odpowiedzi z naszej strony to odpowiedz najpierw na nasze pytania, skoro sama poruszyłaś ten temat. Skończymy jeden temat zaczniemy drugi. A tak jeszcze nawiasem zmieniania granic, czy to nie jest nas okradanie z terytoriów włączając tereny sołectwa Szczawy do sołectwa Zasadnego bez pytania i informowania kogokolwiek? My przynajmniej taką sprawę nagłośniliśmy i sądownie wygraliśmy a wy jak złodzieje w nocy po cichu żeby nikt nic nie widział, a znak Szczawa sam się przeniósł z końca os kurzejówka a początku os mazury przed cmentarz w Szczawie? Uchwała sama się napisała i przyjęła, o zmianie granic w sołectwach? I nie myśl że będę tutaj do rana sterczał aż coś wydukasz, bo rano mykam do pracy. Nie odpowiem już na żaden twój post do póki ty nie odniesiesz się do poprzednich;) pozdrawiam i życzę miłych snów
Odpowiedz
Ars
2016-02-01 23:25:57
2 1
Mozecie pisac z imienia bo za chwile hasel do tych nic-kow zapomnicie a swoje poglady i tak cisniecie ludziom jak pis z platforma No i teraz dalej lejemy wode..............!?
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-02 06:28:32
4 1
Superbabka jest tu od mocenia wody. Na konkrety nie odpowiada,argumentow brak i skacze z tematu na temat zeby tylko nie musiec odpowiadac a ludziom namieszac w glowie.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-02 06:31:12
3 1
Ars do imion tez hasla beda potrzebne. Lepiej zrobisz jak wypowiesz sie na temat w sprawie lamp.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-02 07:18:45
4 1
Na co ja ci mam Zawisza odpowiadać skoro tematu nie ma , taka gmina nie istnieje , więc jej granice również , a wy dla swoich fantazji chcieliście rozszarpać wieś na pół . Wymyślasz teraz żeby odciągnąć temat od rzekomych terenów Szczawy , że ci jeszcze z dołu kawałek urwali , śmieszny jesteś . Już mnie widzisz jak pędzę do ciebie z dokumentami . Ty wyznajesz zasadę że 'sądy , sądami , ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie ' . Piszesz dużo , nieskładnie , czasem wystarczy krótko i zrozumiale .
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-02 12:46:45
2 1
Jeszcze jedno do Zawiszy , oczywiście że mieszkańców Zasadnego nie chcieliście w waszej pseudo gminie , bo to wiąże się z wydatkami typu : naprawa dróg , odśnieżanie i wiele innych inwestycji , których domagali by się owi ludzie . Taki balast byłby wam nie na rękę , wy potrzebowaliście tylko ich terenów , lasów , czegoś co mogłoby wam przynieść czysty zysk . Ot i odpowiedż na jedno z twoich pytań .
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-02 14:11:23
2 0
Mieszkancow zasadnego nie chcielismy bo zamiast myslec rozwojowo i logicznie sluchaja swojej soltyski, to ich wyrocznia.
Wiec po co na sile kogos brac jak nie chce. My zasadnego ludzi prosic nie chcemy to im powinno zalezec bo bez nich rade damy. Ale jak sie ma taka madra soltyske to wasza sprawa. Wtedy podnioslo by sie larum ze na sile zabieramy tereny.
Jak was uwazaja za pakistan to dalej tym pakistanem badzcie.
Odpowiedz
Mr4
2016-02-02 14:13:06
1 1
I znów goście ze Szczawy popisali się polotem i elokwencją. Żal!
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-02 14:59:11
2 1
Takie są fakty @szczawa z nimi nie wygrasz , myśleliście , że ciemny lud kupi wasze bajki , ale się przeliczyliście , bo swojego to każdy będzie bronił .
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-02 15:47:31
2 1
Fakty? A ciemny lud, skoro slucha was to ciemny.
Odpowiedz
Mr4
2016-02-02 15:49:18
2 1
@fuxio2013 nie pisz o czymś o czym nie masz pojęcia, bo znów się pogrążasz. Grunty, które Szczawa chciała dołączyć są i zawsze były przy Kamienicy. Początkowo właścicielem tych terenów był dwór - oczywiście że z Kamienicy, potem spółka Saturn - też z Kamienicy. Właścicielami polan byli m.in Bieńki, Kuźle, Świnki - z Kamienicy i jeszcze Mrożki z Zasadnego. Żałosne są te was frustratów wypociny.
Odpowiedz
Mr4
2016-02-02 15:54:05
2 1
ZawiszaCzarny domagałeś się od Ami123 dowodów własności. Może ty przedstaw swoje na poparcie roszczeń własnościowych.
Odpowiedz
Mr4
2016-02-02 15:59:02
2 1
Jeszcze do kolesi ze Szczawy, bo tak czytam ich komentarze i nie wiem czy śmiać się czy płakać: żądacie aktu prawnego od Superbabki - a to projektu rozporządzenia o utworzeniu gminy Szczawa nie znacie? Kto jak kto ale wy powinniście być w tym temacie dobrze zorientowani.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-02 17:45:50
2 2
Dziwne ze ludzie z zasadnego ktorzy mieszkaja w Szczawie maja inne zdanie na ten temat. Druga sprawa to piszecie ze my zmieniamy temat a jak nie komentujemy to znowu wracacie do terenow 'zasadnego'.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-02 18:32:30
3 0
@szczawa , widziałeś ostrzeżenie o halnym ? Nie wychodż na pole , bo z twoją pustą makówką może cię porwać ! :):):)
Odpowiedz
Josef
2016-02-02 18:56:11
1 2
W grudniu miało odejść w ramach oszczędności 4 urzędników ma emeryturę. W styczniu z tego samego powodu powiększono grono rodzinne o 1 urzędnika. Jeszcze są 3 wakaty, ale to powoli wiem, że wielu by chciało, ale muszą wybrać najlepszych:)
Odpowiedz
ZawiszaCzarny
2016-02-02 19:35:56
2 3
No Mr4 czekałem aż pojawisz się ze swoja oszałamiającą 'inteligencją' ty jak i super babka jesteście mistrzami w manipulowaniu, mam wrażenie że waszymi mentorami są M Olejnik albo T Lis. Nie obracaj kota ogonem bo skoro ami wyskoczyła z czymś bez pokrycia to do niej a nie do Ciebie pisałem o to aby udowodniła te bzdety które plecie, wiec ja automatycznie jestem drugi w kolejce żeby pokazać materiały dowodowe które posiadam;) Ale jedno Ci się udało pięknie napisać ''Właścicielami polan BYLI!!!!!!!!(CZAS PRZESZŁY) m.in Bieńki, Kuźle, Świnki - z Kamienicy i jeszcze Mrożki z Zasadnego'' ;D;D;D i znowu komuś robisz za adwokata nie mając do tego uprawnień;) Ale skoro już robisz im za adwokata to napisz jakie są to nr działek i kto jest ich właścicielem które niby miały być przyłączone do Szczawy
Odpowiedz
ZawiszaCzarny
2016-02-02 19:52:45
2 2
Superbabka heh powiem Ci że dobra jesteś, jak jesteś bezradna to urywasz temat mówiąc że już go nie ma, a potem dalej chcesz wciskać kit że wam wieś na pół chcieliśmy rozerwać itd No i tak przepraszam że nie sprostałem twojemu poziomowi, i że piszę tak bardzo nie składnie ze nie radzisz sobie z interpretacją. Pocieszę Cię na naukę czytania ze zrozumieniem zawszę można się wrócić np do gimnazjum, bo jest to jedno z kryteriów żeby zdać egzamin gimnazjalny. Mogę zrobić jeszcze dla Ciebie jedna albo dwie rzeczy, zapłacę Ci za taki kurs, a wszystko to w imię dobra dla społeczeństwa żeby ich nikt już w błąd nie wprowadzał! a póki co to będę specjalnie dla Ciebie pisał zdaniami prostymi i drukowanymi literkami żeby wszystko dotarło, choć wiem że ciężko będzie. Ale w jednym masz rację!! nie widzę Cię żebyś pędziła z dokumentami bo żadnych nie posiadasz, a nawet jeśli miała byś już jakimś cudem to i tak nic z tego bo jeśli masz już problemy z zrozumieniem tego co ja piszę to nie chce myśleć co się musi dziać w twojej głowie próbując zrozumieć tekst pisany językiem prawniczym;) haha
Odpowiedz
ZawiszaCzarny
2016-02-02 20:09:02
2 2
Do superbabka A co do tego czy chcieli byśmy mieszkańców Zasadnego to jak najbardziej byśmy ich przyjęli do siebie bo znamy i lubimy się z wieloma ludżmi zamieszkujących tą równie pięknie wieś, a ludzie w tej miejscowość z reguły są ciężko pracującymi osobami, które niestety na co dzień są zbyt zagonieni w życiu codziennym żeby tylko związać koniec z końcem a nie a nie zajmowaniem się polityką, od tego maja lokalnych działaczy, którym niestety zaufali, ale jak się przekonają że oni wcale nie działają w ich interesie tylko w sowim własnym to oj współczuję im. Uważam że Zasadne tak samo jak Szczawa była by w stanie zarządzać swoimi miejscowościami dużo lepiej niż obecna Kamienicka władza. Poza tym nigdy nie było żadnej inicjatywy że Zasadne też chce się uwolnić od okupanta którym jest Kamienica, oczywiście nie mówię tutaj o ludziach tylko o ich reprezentantach. Za to podwykonawcy naszego wspólnego okupanta którzy są rozlokowani w każdej z naszych pięknych miejscowości ( również na Szczawie mamy 'lisów w kurniku' ) którzy działają jak tylko mogą żeby siać propagandę jaka to Szczawa jest zła:) Jestem dobrej myśli, bo odkąd świat istnieje to każdej okupacja ma w końcu swój kres:) tak że wszystkim zwolennikom zniszczenia obecnych układów w gm Kamienica życzę cierpliwości i wytrwania
Odpowiedz
Mr4
2016-02-02 20:48:22
3 1
Do @ZwisakCiemny (sorki za przekręcenie nazwy ale twoje wypowiedzi uwłaczają godności tego wielkiego rycerza a i moja odpowiedź ku takiemu imieniu byłaby nazbyt niecna). Czy to w Szczawie norma, że jedyne co potraficie to obrzucanie błotem, czy pod wieloma nickami kryje się jedna osoba? Jak dotąd plujesz się już przy którymś z kolei postem ale nic konkretnego nie powiedziałeś. Prosta piłka. Ja podałem ci konkretne przykłady - podpisany w pociągu przez PO akt prawny o utworzeniu gminy Szczawa z gruntów, które od zawsze należały do Kamienicy. Podaj przykład że jest inaczej? Jeśli mienisz się rycerzem to podnieś waść rękawicę, którą ci w pysk walnąłem.
Odpowiedz
ZawiszaCzarny
2016-02-02 21:10:00
1 2
Do mr4 o godzinie 14:13:06 pisałeś;
I znów goście ze Szczawy popisali się polotem i elokwencją. Żal!
Spójrz na swoje posty i zobacz komu tu brakuje elokwencji i polotu. twoje argumenty i poziom są tak niskie że próbuję Ci dorównać poziomem ale sorry niżej niż ty już nie dam rady, wygrałeś tą walkę;) sprawa jest prosta prawda prędzej czy pózniej wyjdzie na jaw. Z racji tego że teraz rządzi PiS a ministrem sprawiedliwości jest Ziobro. To możesz być pewny że jak zrobi porządki na górze to i przyjdzie czas na was. W PiS jak i w Po czy każdej innej partii są jeszcze ludzie którzy potrafią czytać ze zrozumieniem oraz skłądać fakty do kupy, a w tedy marny wasz będzie los;)Nie Tobie to oceniać jaki mam nick,bo nie znasz mnie wgl i nie wiesz co robię w życiu codziennym, sądzeni będziemy przez BOGA wiec nie wchodz mu w kompetencji bo jak za pewne wiesz jest tylko jeden bóg i tylko on może nas sądzić. Kończę tą głupią dyskusję i wracam do swoich obowiązków pozdrawiam
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-02 22:13:42
1 3
Oj sadny dzien nadejdzie to prawda. Zawisza obawiam sie ze twoje komentarze sa dla nich za dlugie. Jak czytaja to nie nadazaja z mysleniem nad tym co zostalo napisane. W srodku tekstu mysla co bedzie na koncu a poczatku juz nie pamietaja.
Odpowiedz
Mr4
2016-02-02 22:14:02
3 1
Słusznie, bo gdy brak ci konkretnych argumentów należy zejść z placu boju. Co do opinii na twój temat to taka laurka jaką sobie wystawiłeś powyższymi komentarzami starczy mi za wiele. Mam opinię na twój temat. Do Boga się nie odwołuj, bo swoimi wpisami także katolikom wystawiasz nienajlepszą opinię. Twoje ostatnie zdanie jest pierwszym w tej dyskusji, z którym się zgadzam i także zamykam temat.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-02 22:24:04
1 3
Jeszcze chcialem dodac ze glowny 'inwestor kamienicki' na spotkaniu w Szczawie tez dostal tyle pytan ze tak naprawde na zadne nie odpowiedzial. Mozecie zapytac waszego przewodniczacego i radnych ktorzy byli obecni. Jak na dr'a to marnie wypadł. No ale przynajmniej nie powie ze to tylko 2 bejdokow bylo przeciw niemu a 99% zgromadzonych.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-03 08:12:38
1 0
Te lampy to firma ZIBUD instalowała? Tak jakoś uciekło to w temacie.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-03 10:56:22
2 1
Już ty się Zawisza nie ośmieszaj , nawet czytać ze zrozumieniem nie potrafisz co się do ciebie pisze , ale niech ci będzie , głupszemu wszak lepiej jest ustąpić . Nie strasz nas obecnym rządem , wszak to oni odebrali wam szansę ,żeby się wykazać jako gmina . Nie jesteś partnerem do rozmowy , bo tylko straszysz , straszysz , a nic z tego nie wynika , niestety jaki dyskutant taka dyskusja . A i jeszcze ostatnie pytanie , nie męczy cię to zmienianie nicków ?
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-03 11:04:05
1 1
Superbabko a czytalas pisma wojta do rzadu? Bo my w Szczawie tak i wiemy jak wojt perfidnie klamal. W rzadzie jeszcze tego nie wiedza bo nie mieli czasu tego zweryfikowac. Papier wszystko przyjmie.
Osmieszasz sie ty ale nie bedziemy tego prostowac ani sie tlumaczyc kto jest kto. Te ze nie jest 2 bejdokow wojt juz wie bo byl na spotkaniu w Szczawie i podobnie jak ty na konkretne pytania nie odpowiadal. Obiecywal wszystko jak zwykle.
A pozatym przeczytaj sobie o czym ta fotoinerwencja jest bo okropnie uciekasz od poruszanych tematow.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-03 11:12:33
1 1
A moze tylko bronisz swojej rodziny nie majac pojecia o jakichkolwiek dokumentach.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-03 11:32:59
2 1
Hola , hola @szczawa , nie do ciebie było moje ostatnie pytanie , sam widzisz jak łatwo cię przejrzeć , ukrywasz się pod kilkoma nickami . Masz sprzymierzeńca jak zmienisz nick , żałosne jest to co robisz , jak już ci pisałam powyżej nie będę z tobą dłużej dyskutować , bo jest to bezcelowe , kłamiesz imataczysz jak obecna władza .
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-03 11:45:50
1 1
Haha a nie przyszlo ci do glowy ze my sie wszyscy znamy? Ze rozmawiamy o tym co wojt i wasze rodzinne powiazania wyprawiaja w gminie. Uzyj w koncu mozgu jak go posiadasz
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-03 11:50:11
3 0
Oczywiście , że tak znacie się , znacie ....Masz biedaku depresję dwubiegunową , wylecz się to pogadamy .
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-03 12:17:25
0 1
Niestety nie jestem lekarzem specjalista i z twoim problemem ci nie pomoge.
Odpowiedz
Josef
2016-02-03 15:07:28
1 1
Ja dalej pytam. Często tu słyszałem o stołkach. Czy może ktoś wie czy pozostałe trzy stołki w UG będą obstawiane w lutym czy jest jeszcze chwilka? Może któryś urzędnik UG nie posiadający dzieci, bądź posiadający , ale już zatrudnione mógłby mnie adoptować na czas konkursu wraz z daniem nazwiska? Będę wdzięczny pozdrawiam.
Odpowiedz
Ratownik
2016-02-03 15:29:08
0 1
Jakby to w starożytnym Rzymie powiedzieli: - w Kamienicy 'curvarum laternis' są. :) :)
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-03 18:19:58
0 2
superbabka zaprzecza projektowi rodzina na swoim w UG a to są niepodważalne fakty.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Piza ma Krzywą Wieżę, Kamienica latarnie"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in