10°   dziś 9°   jutro
Piątek, 19 kwietnia Adolf, Tymon, Włodzimierz, Konrad, Leon, Leonia, Tytus

Pijalnia bez uzdrowiska

Opublikowano 03.01.2010 10:26:54
13 6717

Pijalnia wód mineralnych będzie prawdopodobnie gotowa już w czerwcu. Cięgle nie ma porozumienia w sprawie wyznaczenia obszaru ścisłej ochrony, niezbędnego do uzyskania statutu uzdrowiska.

Radni ze Szczawy, jak również większość mieszkańców, chcą odłączenia ich miejscowości od Kamienicy i utworzenia odrębnej gminy. Tymczasem w Szczawie ciągle nie dokończono najważniejszej inwestycji. Jest nią pijalnia wód mineralnych. Władze gminy Kamienica zapewniają, że rozpoczętą inwestycję zakończą już wkrótce.

- Na wykończenie budynku pijalni wszyscy czekamy z niecierpliwością – powiedział Władysław Sadowski, wójt Kamienicy. – Postęp prac uzależniony był od pozyskania środków finansowych. Wszystko zmierza w dobrym kierunku. Inwestycja zostanie zakończona w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Otwarcie planujemy na czerwiec.

Innym problemem jest uzyskanie przez Szczawę statutu uzdrowiska. Kontrowersję budzi utworzenie kilkunastohektarowego obszaru ścisłej ochrony. Najistotniejsze zakazy dotyczyć będą w tzw. strefie A. Nie ma na to zgody mieszkańców, którzy w planowanym rejonie ścisłej ochrony mają działki i większość z nich chce je przeznaczyć pod zabudowę domów jednorodzinnych. Na razie protesty mieszkańców blokują wyznaczenie strefy A. – Wszystko wskazuje na to, że od 2011 roku Szczawa będzie odrębną gminą – dodaje Władysław Sadowski. – Sprawa utworzenia uzdrowiska będzie rozwiązywana już zapewne przez nowy samorząd.

Komentarze (13)

limonovion
2010-01-03 10:38:21
0 1
Po odłączeniu się mają napewno szanse na dużo wiekszy i szybszy rozwój niż pod skrzydłami Kamienicy.. podobnie jak Słopnice po odłączeniu się od Tymbarku... znacznie szybciej rozwinęły swoją infrastukturę, sami lepiej wiedzą co im pilniejsze, co konieczne na dzisiaj bez dorad 'urzędników' z innej miejscowości.....
Odpowiedz
eno
2010-01-03 11:23:29
0 1
O uzdrowisku dużo mówic i nic nie robic, to jest sposób Rady Gminy Kamienica na 'tworzenie' uzdrowiska w Szczawie, nie wspominając o buntowaniu mieszkańców przeciwko sobie oraz opowiadaniu bzdur że w uzdrowisku nie będzie można miec psa ani kota.
Odpowiedz
sympatyk
2010-01-03 19:32:16
0 1
Popieram w zupełności wpisane komentarze - to wyłączna wina włodarzy 'kamienickich'Za powstały rozłam nie mają koncepcji rozwoju dla gminy , puste słowa i slogany od lat powielane o rozwoju Gminy poprzez inwestycje w infrastrukturę turystyczną , co jest bezsprzecznie grzechem ,że nie wykorzystuje się bogactw naturalnych tej ziemi i walorów krajobrazowych ( to w PRL-u więcej zrobiopno w tym zakresie niż przez ostatnie 20 lat)mieszkańcom Szczawy i Gminy już dawno się te opowieści znudziły. Historia się lubi powtarzć 50 lat temu w podobnej atmosferze dzieliła się parafia i świat się nie zawalił - funkcjonuje i łączy , a nie dzieli mieszkańców.
Odpowiedz
tuttka
2010-01-03 20:04:40
1 0
Podzielcie na dwie gminy.Podatnicy zapłacą kolejne posadki .I tak kilka pokoleń przed nami są zadłużone. a wy myślcie o swoich tyłkach i stanowiskach.
Odpowiedz
eno
2010-01-03 23:08:27
0 1
Gmina Kamienica nie jest obecnie zadłużona (słowa wójta), zatem ewnetualny podział nie spowoduje utworzenia dwóch zadłużonych gmin, dla mnie ewnetualny podział to szansa na rozwój tej częsci powiatu, podobnie jak podział Tymbarku ze Słopnicami. O sukcesach Słopnic sporo bowiem opinii na tej stronie. O działniach na rzecz podziału gminy kamienica więcej można przeczytac na stronie stowarzyszenia na rzecz utworzenia gminy w szczawie; http://szczawa-gmina.prv.pl/
Odpowiedz
Patuleczka16
2010-01-04 20:03:20
0 0
Wojt niech nie czeka z niecierpliwoscia na dokonczenie pijalni tylko dziala. Moze chociaz raz slowa dotrzyma. Bo obiecuje a nic nie robi..
Odpowiedz
wolter
2010-01-05 11:47:07
1 0
Obwinianie „włodarzy kamienickich” o rozłam to bzdura nie warta komentowania, tak samo jak stwierdzenie że większość mieszkańców Szczawy jest za „secesją”. Tam pierwsze skrzypce grają osobiste, urażone ambicje… A co do odłączenia to mamy demokrację-jeżeli najgłośniejsi zwolennicy podziału przekonali jakąś część ludności wsi i mają przełożenie na decydentów to niech do niej dojdzie. Efekty oceni kiedyś historia (nota bene, moim skromnym zdaniem, porównywanie sytuacji Słopnic i Szczawy jest bezsensowne z wielu względów. Ludnościowych – Słopnice około 7 tys. mieszkańców, Szczawa nieco ponad 2 tys., warunki terenowe do inwestowania w przypadku Szczawy w zasadzie znikome – rozproszona zabudowa mieszkalna, praktycznie zero terenów płaskich na których można było by tworzyć infrastrukturę turystyczną itp.). Obiecywanie świetlanej przyszłości , utworzenia i rozwoju uzdrowiska bez wcześniejszego, rzetelnego poinformowania mieszkańców o związanych z tym warunkach doprowadziło do głębokich podziałów wewnątrz wsi. Z tego co wiem także argument o rzekomym pomijaniu tej miejscowości w inwestycjach przez samorząd gminy Kamienica nie ma odzwierciedlenia w faktach. Wieś jest skanalizowana, wzdłuż i wszerz pokryta drogami asfaltowymi i chodnikami brukowymi (pewnie jak wszędzie kilka z nich wymaga ewentualnej przebudowy lub zmiany nawierzchni), oświetlona; w centrum wybudowana nie tak dawno (zapewne wysiłkiem mieszkańców CAŁEJ GMINY) szkoła i ośrodek zdrowia, ostatni także widziałem świeżo wybrukowane parkingi… I jeszcze jedno: nowa gmina – nowe ciepłe posadki, zapewne nepotyzm i kolesiostwo… Pod rozwagę….
Odpowiedz
sympatyk
2010-01-05 16:03:53
0 1
Drogi Wolterze - szanuję twoje poglądy , każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii , jednakże kiedy usiłujesz kogoś przekonać , że to ' ciepłe posadki i kolesiowstwo' wabią - to tylko potwierdzasz ,że tak właśnie jest w obecnej gminie.Przecież sam napisałeś cyt. ' Nowa gmina-nowe ciepłe posadki'- czyli tak jest w starej!. Czy nie wydaje Ci się ,że między inn.to też przyczyniło się do rozłamu! Jakoś mnie to nie przekonuje , bo w ubiegłej kadencji Ci których posadzasz o kolesiowstwo-sprawowali władzę w Tej Gminie i jakoś za całe cztery lata kadencji ,ani nie podnosili sobie diet z tyt. sprawowanych funkcji ( chociaż mogli) , w przeciwieństwie do obecnych przedstawicieli Rady, którzy w przeciągu trzech ostatnich lat , już dwukrotnie podnosili sobie diety za sesje i posiedzenia. Przypomnijmy w ubiegłej kadencji 80 zł za udział w sesji obecnie już z 150 zł. Dalej przewodniczący w poprzedniej kadencji 750 zł , a w obecnej 1000 zł - Co przybyło obowiązków?. W poprzedniej kadencji nie zaciągano długów tylko spłacano zaszłe - w obecnej już zaciągnięto nowe na tzw. 'preferencyjnych warunkach'. W ubiegłej kadencji , nie zatrudniono ,żadnej osoby z kręgu radnych lub ich rodzin w instytucjach gminy i przez nią finansowanych a co w obecnej Gminie ? - proszę zrób sobie schemat zatrudnienia w gminie Kamienica pod względem powiązań rodzinnych - zdębiejesz! Takie przykłady można mnożyc bez końca nie dotykając tu inwestycji , bo te wyrażnie omijają mieszkańców Szczawy,a jak już muszą być wykonane to tak ,jak świeżo wybrukowane parkingi w Szczawie , które rzekomo widziałeś tylko zapomniałeś dodać , że parking pod sklepem 'Centrum' wykonano 50% z kostki brukowej , a pozostałe 50% to tzw. Trylinka układana w 1972 roku , a obecnie tylko przełożona na odwrotną stronę - gratuluję pomysłodawcom i wykonawcom tego ' cuda'- ot. cała prawda.
Odpowiedz
Patuleczka16
2010-01-05 18:31:11
0 1
Czlowieku.. co ty wypisujesz...? w szczawie nic nie robia bo nie ma warunkow? bo prosze cie bo to jest zalosne.. moze w kamienicy sa warunki ? masz tutaj chodzby argument w tym.. w kamienicy zalesiu i zbludzy sa tabliczki z nazwami osiedli a szczawe pominieto.. i ty mowisz ze nie masz warnunkow? ty jakis zwolennik kamienicy jestes..
Odpowiedz
Diesel
2010-01-05 21:12:50
0 1
Wolter! Widząc twój płaczliwy ton wnioskuję, że jesteś z klanu, który obecnie czerpie korzyści z Gminy Kamienica. A może boisz się, że po odłączeniu się Szczawy to Ty stracisz ciepłą posadę.Ja osobiście popieram Szczawę w dążeniu do samodzielności.Skoro mieszkańcy zadali sobie tyle trudu aby utworzyć gminę, która ma być jak wynika z wypowiedzi Wójta od 2011r. to myślę, że z dobrym rządzeniem i właściwym gospodarowaniem też sobie poradzą. Życzę im wszystkiego najlepszego.
Odpowiedz
wolter
2010-01-06 09:21:03
1 0
Szanowny „Sympatyku”. Myślę, że nie można w czambuł potępiać włodarzy Gminy, ponieważ infrastruktura techniczna, drogowa, edukacyjna itp. powstała w Szczawie zapewne niemałym wysiłkiem mieszkańców wszystkich miejscowości!!! Nie przyglądam się gminie Kamienica aż tak dokładnie by analizować wysokości diet radnych (chociaż warto by je porównać z dietami obowiązującymi w pozostałych samorządach powiatu a okaże się zapewnie, że są porównywalne). Wspomniany przez Ciebie parking miałem nawet okazję przemierzyć, i chociaż nie uważam siebie za specjalistę w dziedzinie sztuki architektonicznej to jednak nie sądzę, ażeby połączenie trylinki (zdaniem wielu dużo wytrzymalszej i bardziej estetycznej od wszechobecnej teraz w całej Polsce kostki brukowej, której trwałość poznamy dopiero po kilku latach eksploatacji) z ową kostką rzucało przechodniów na kolana swoją szpetotą (chociaż zapewne są tacy, których wysublimowany smak nie pozwala na to patrzeć z tętnem w rejestrach właściwych dla spokojnego, zdrowego człowieka…). Wypowiedziałem swoje zdanie na temat który mnie bezpośrednio nie dotyka, ponieważ uważam, że ewentualne rozłączenie tworzy niebezpieczny precedens dla innych gmin w Polsce (nie trzeba bowiem zbyt wybujałej wyobraźni by spostrzec, iż może to zapoczątkować lawinę podobnych działań w innych miejscach), co jest moim osobistym zdaniem WYSOCE SZKODLIWE. To tyle. Pozdrawiam P. S. Z tego co wiem tabliczki z nazwami osiedli dla sołectwa Szczawa leżą gotowe od dwóch lat (po prostu nikomu tam nie chce się tym zająć-przed wypisywaniem bzdur warto zasięgnąć języka – a i przypomnienie podstaw gramatyki i składni języka ojczystego niektórym nie zawadzi…). Tyle w odpowiedzi na wpis pani/pana „Patuleczka16”. Na inne inwektywy zawarte w niektórych wpisach nie zamierzam reagować z powodów chyba wszystkim „światlejszym umysłom” znanych-po prostu nie warto.
Odpowiedz
xyzz
2010-01-23 18:24:04
0 1
Wolter przejedż się swoim samochodem po tych wg. ciebie 'wyasfaltowanych drogach wzdłóż i wszerz Szczawy'to od wstrząsów może ci rozum do głowy wróci i jeszcze mechanicy zarobią .Skoro nie jesteś z Kamienicy to z jakiej okazji mierzyłeś ten parking ?Jeśli zapomniałeś ile bierzesz diety to zgłoś się do kasy gminy a przypomną ci
Odpowiedz
konto usunięte
2010-01-26 20:38:35
1 0
żal komentować... tutaj jest jak w polskim rządzie... walka do końna ale nie o ludzi czy przekonania ale o stołki!!! aż serce boli... katolicy...
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Pijalnia bez uzdrowiska"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in