10°   dziś 9°   jutro
Piątek, 19 kwietnia Adolf, Tymon, Włodzimierz, Konrad, Leon, Leonia, Tytus

Nowa droga już pęka

Opublikowano 28.03.2011 09:20:21 Zaktualizowano 05.09.2018 11:58:54 top
28 11424

Limanowa. Mija 5 miesięcy od wykonania nowego asfaltu na ulicy Walecznych. W tym czasie asfalt zdążył już popękać. Jeszcze większy problem mają kierowcy poruszający się ulicą Jabłoniecką.

W 2009 roku na ulicy Walecznych - w drodze położono kanalizację, asfaltu jednak nie wykonywano, gdyż ziemia miała się „uleżeć-ubić”. Droga przez ten czas przypominała tor do jazdy samochodami 4x4. Asfalt wykonano w końcu miesiąc przed wyborami.

Od tego czasu minęło 5 miesięcy. Droga cała pęka, a studzienki już się zapadają. Popękane są także korytka ściekowe, a o „równości” asfaltu nie ma co mówić.

- Będziemy egzekwować warunki umowy i gwarancje, bo nie można wydawać pieniędzy z kasy miejskiej i udawać, że nic się nie dzieje – zapowiada Wacław Zoń, zastępca burmistrza miasta Limanowa. – Wystąpiliśmy w tej sprawie już do wykonawcy. Tak samo poszły już wystąpienia o usuniecie usterek na ulicy Łazarskiego, jeśli wykonawca tego nie naprawi to sprawa skończy się w sądzie, bo będziemy dochodzić swoich roszczeń. Niestety nie możemy obiecać, że jutro robotnicy wejdą na te drogi i rozpoczną roboty, ale na pewno tej sprawy nie odpuścimy.

Zobacz również:

W tragicznym stanie jest odcinek leżącej obok ulicy Jabłonieckiej, na której asfaltu jeszcze nie wykonano, a kierowcy jeżdżą po wielkich koleinach z błota (ostatnie dwa zdjęcia). - Jeszcze przed świętami powinno się udać odcinek tej drogi utwardzić i wyrównać podłoże - zapowiada zastępca.

Jak zapowiadał na piątkowej sesji burmistrz Władysław Bieda w najbliższych dniach planuje przeprowadzić objazd wszystkimi miejskimi drogami, by rozpoznać sytuację i skalę problemu.

Komentarze (28)

crusader
2011-03-28 09:32:25
0 0
no to Panie Burmistrzu jest uzasadnienie na zakup samochodu 4x4
Odpowiedz
limanueva
2011-03-28 09:53:51
0 0
spoko. za niecałe 4 lata gwarancja zostanie uwzględniona. Przed kolejnymi wyborami...
Odpowiedz
lszewczyk
2011-03-28 10:20:49
0 0
Remont tej drogi od samego początku została wykonany źle. Kto na zdrowy rozum kładzie wpierw asfalt a potem podkopuje na całej długości by ułożyć korytka - efekt droga na koniec listopada oddana do użytku a w styczniu na całym odcinku popękana. Studzienki po zalaniu asfaltu były już pozapadane. Zjazd z walecznych na krajówkę to mistrzostwo to tylko limanowski wykonawca potrafi tak zrobić - cud, że nie było tam jeszcze wypadku. Kto odebrał wykonawcy ten bubel? Mam nadzieje że Pan Bieda przyglądnie się swym urzędnikom i wyciągnie stosowne konsekwencje. Zapraszam Burmistrza na wizytację tylko proszę uważać na dziury bo można nie dojechać na Jabłoniec.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-28 12:11:38
0 0
Znany….Ty to napisałeś…”to w ostatnich 4 latach wybudowano basen, 11 km rurociągu wody i kanalizacji na Jabłońcu, położono nawierzchnie bitumiczne na wielu osiedlowych drogach, które do tej pory były drogami gruntowymi, chodniki, oświetlenie dróg.” Gratuluję wykonania tej drogi na Jabłońcu…jest więcej takich bubli… czy to już koniec bo zaczyna to być co najmniej śmieszne…a co na to Radni poprzedniej kadencji…Czemu wszyscy czepiacie się obecnych władz przecież na naprawę tych pięknych inwestycji stracicie masę czasu…to nie ma odpowiedzialnych za to partactwo…
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-28 12:34:38
0 0
zlosciwiec... madry czlowieku, popieram Cie w 100%.
Odpowiedz
znany
2011-03-28 12:36:58
0 0
No i popatrz, dywanik wykonany z destruktu przez MZGKiM na Kochanowskiego, znacznie wcześniej niż nawierzchnia na Walecznych, ma się znacznie lepiej niż to co tutaj widzimy. Coś Ci się pomyliło, ja nie jestem właścicielem, ani pracownikiem Limdrogu, który remontował ul. Walecznych i zresztą większość limanowskich dróg komunalnych. Nie byłem i nie jestem pracownikiem Urzędu - czyli inwestora. Natomiast jako radny zadbałem, by na te wszystkie inwestycje były zapewnione środki finansowe w budżecie Miasta, a wcześniej, by wstawiono te tematy do planu i przygotowano inwestycje. Radni nie organizują przetargów, nie piszą zleceń i nie dokonują odbioru inwestycji, bo nie maja takich prerogatyw. Natomiast gdybyś łaskawie poczytał stenogramy z sesji i komisji Rady Miasta, to byś zauważył, że jako jeden z niewielu domagałem się znaczącej poprawy jakości robót, a przede wszystkim egzekwowania warunków gwarancji.
Odpowiedz
jadzia
2011-03-28 13:04:40
0 0
Nie wiem czy taki samochód pomoże ale zawsze Pan burmistrz może spróbować.A co do nowej drogi którą nam miasto zrobiło: na stary asfalt podsypano kliniec i to się nazywa (UTWARDZENIE)i na to leje się masę asfaltową no i JEST!!!! łał nowy asfalt który po 1 tygodniu użytkowania pęka!śmiechu warte jestem ciekawa kto nadzorował tę inwestycję.
Odpowiedz
czesu
2011-03-28 14:33:40
0 0
a ja myślałam że nie ma gorszej drogi od ul. Kopernika. Mój dotychczasowy rekord to 5 zaliczonych dziur na wszystkie możliwe podczas jazdy w/w drogą:)
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-28 16:11:35
0 0
Zawod drogowca w Polsce to jedyny, na ktorego bedzie zawsze zapotrzebowanie. Bo co zostalo zrobione, to i tak za pol roku musi byc poprawione.
Odpowiedz
marcin92
2011-03-28 17:13:23
0 0
A na ul. Wiejskiej tez ta sama firma robiła i jak NARAZIE to tylko w paru miejscach jest popękany przy krawędziach. A co do studzienek to też się nie postarali, są zapadnięte a niektóre to żwirkiem zasypane. Zobaczymy co będzie koło basenu bo dziś też LIMDRÓG wylewał tam asfalt ;)
Odpowiedz
pikolo
2011-03-28 18:55:44
0 0
A inspektor nadzoru podczas robót był, czy jak zwykle nie było tylko pieniążki zainkasował. Tak się robi w Limanowej nawierzchnie. Proponuje sprawdzić grubość wylanego asfaltu, ile brakuje?
Odpowiedz
cortez
2011-03-28 19:02:41
0 0
Czy ktoś wreszcie weźmie się za dupę inspektorom nadzoru budowlanego??? Przy każdej jednostce terytorialnej jest takie stanowisko, a prawie każda inwestycja, czy to Starostwa, Miasta, Gminy- to bubel! I ten bubel przechodzi przez ich ręce, za ich przyzwoleniem i pod ich 'nadzorem'!
Odpowiedz
wanted
2011-03-28 20:10:33
0 0
niestety 'ręka rękę myje', chory system..., asfalt ułożony pół roku temu a studzienki już wtedy trzeba było omijać, wyprofilowanie zjazdu na ul.Kościuszki totalna porażka, a pękający asfalt hmmm....
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-28 20:26:48
0 0
Znany 'by na te wszystkie inwestycje były zapewnione środki finansowe w budżecie Miasta, a wcześniej, by wstawiono te tematy do planu i przygotowano inwestycje.” … i co mam Ci gratulować nie… nie oczekuj i nie chwal się tym destruktem na gorąco bo mi się śmiać chce…znany znam Cię… i wiem że jako jedyny pyskowałeś na Sesjach i byłeś nie lubiany przez pozostałą grupę…ale jedno muszę Ci przyznać miałeś rację towarzystwo udawało że się zna na wszystkim i że wszystkie rozumy pozjadali…teraz ludziom otwierają się oczy a z tego co widać otworzą im się jeszcze bardziej…ale proszę nie pisz ile żeście zrobili bo piszesz o 8 latach nie o 4 –ech…a to co zrobiliście to już nawet nie jest śmieszne to zaczyna być tragiczne…doceniam to że masz odwagę bronić swojego zdania… ale wybacz nie zgadzam się z oceną pracy na +…ostatnio dowiedziałem się… że na jednej z dróg miejskich położono kanalizację potem położono asfalt… a teraz przypomniano sobie że trzeba przecież robić przyłącza więc de facto trzeba rozkopać to co położono…znany wiem że to nie Twoja wina… co mogłeś sam zrobić ale uwierz jest to moim zdaniem fuszera…może się nie udać jedna.. dwie inwestycje… ale żeby czego się chwycić to śmierdzi to już przesada…a podobno jeszcze Panowie Burmistrzowie nie zdążyli objechać dróg miejskich.. ja im nie zazdroszczę…życzę im jak najlepiej wiem że będą robili wszystko co będą mogli żeby było jak najwięcej inwestycji… ale życzę Im także żeby te inwestycje nie były takie byle jakie jak poprzednie…zdaniem nedzy nawet z oczyszczalni ścieków najbardziej nowoczesnej śmierdzi …czy jest coś żeby nie śmierdziało??? Proszę pokażcie choć jedną super inwestycję… dla przeciwwagi bo już mi się komentować tych złych nie chce…może jakiś remont bez uwag…???
Odpowiedz
Lukiniu
2011-03-28 20:52:49
0 0
A po cholerę oni wkładają te zakichane rynienki, nie lepiej ułożyć kręgi betonowe! Nie będzie tych okropnych rowów, można drogę poszerzyć czy chodnik zrobić. Masakra !
Odpowiedz
ooo
2011-03-28 22:16:57
0 0
Też się zawsze zastanawiałem dlaczego w tych rowach przy drogach układają te korytka zamiast ułożyć kręgi betonowe i to samo mi przychodziło na myśl co Lukiniu, że można by to lepiej zrobić i ten niewykorzystany pas przy drodze do czegoś wykorzystać.
A tak kładą te korytka które przeważnie są krzywo położone, na łączeniach pękają i woda przecieka przez nie jak przez sito. Po zimie pełno w nich piasku, ziemi i ogólnie tego co w zimie sypie się na drogę dzięki czemu niczym w długiej doniczce na wiosnę w większości zarastają trawą i chwastami. Ponieważ służby odpowiedzialne za drogi nie dbają o to by były drożne, po roku, dwóch, można się tylko domyślać gdzie były ułożone.
Odpowiedz
kermicior
2011-03-28 22:35:25
0 0
'Lokiniu' i 'ooo' po to się kładzie korytka, bo lepiej jest je udrożnić, gdy by położyli kręgi na tak długim odcinku, to w razie zapchania ciekawe kto byłby je w stanie wyczyścić. Trochę pomyślcie zanim coś napiszecie.
Odpowiedz
kot
2011-03-28 22:51:28
0 0
Za którego burmistrza ta droga była robiona??????????
Odpowiedz
znany
2011-03-28 23:20:44
0 0
Złośliwcze, jak każdy człek na tym padole, miałem i ja wybór, albo iść z panującym nurtem, albo wyrażać swoje opinie i zrezygnować z profitów jakie niesie za sobą bierne przytakiwanie. Wybrałem to drugie razem jeszcze z jedną czy dwoma osobami, bo uznałem, że coś już tam w życiu osiągnąłem, a Limanowej należy się chociaż odrobina porządnej władzy. Muszę obiektywnie stwierdzić, że jednak robi to nieraz spore wrażenie i mimo wszystko nie byłem tak całkiem 'olewany'. Jednak na osiedlu, które mogli na złość zupełnie zignorować, tym bardziej, że i Jarek poszedł w dużej mierze za mną, zaplanowano i przeznaczono spore środki finansowe. Jeżeli zaś chodzi o drogi, jest to poważny błąd obydwu tych kadencji, a dotyczy całego Miasta, bez wyjątku. Nie potrafiłem, przyznaję! przekonać, że warto zrobić mniej a bardziej solidnie. Cały problem zasadza się na tym, że przyjęto nośność dróg osiedlowych na bodajże na 3 tony /na oś/ i każdy cięższy pojazd, każda gruszka z betonem skutecznie drogę niszczy. Wiadomo, że zwiększenie nośności podraża inwestycję i za te same pieniądze robi się mniej m2, a tu chodziło, by pochwalić się ilością. Druga kwestia, to jakość. Nie jestem drogowcem, ale dużo nauczyłem się jak remontowali ul. Kościuszki, bo rzeczywiście robili to bardzo solidnie i fachowo, a spędziłem tam wiele, wiele gadzin na rozmowach z fachowcami. Taki inspektor nadzoru winien mieć możliwość na bieżąco kontroli nośności podbudowy, jakości masy bitumicznej, sprawdzać grubość kładzionej warstwy. Sprawdzać niwelację poziomą, a szczególnie przy studzienkach i solidność ich posadowienia itd, itp. Tego wszystkiego w Mieście brakowało i z tego powodu, a być może i innych, nie wyegzekwowano, z tego co ja wiem, żadnej reklamacji, co do trwałości i jakości robót.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-29 01:16:06
0 0
zlosciwiec, innymi słowy 'spieprzaj dziadu' bo słoma ci z gumiaków wystaje, jesteś trolem co do tej pory nic dobrego dla Limanowej nie zrobileś i śmiesz ubliżać wszystkim bo nic ci w życiu nie wychdzi poza jednym pogardliwym charakterem, który z satysfakcją uwielbiasz gnoić wszystkich co wiele zrobili dla tego mojego miasta. Piszę tak bo akurat cię bardzo dobrze znam i twój nie ciekawy życiorys który mam ochotę w komentarzach opisać wraz z faktami aby cię w mieście z daleka rozpoznawali.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-29 07:02:36
0 0
Putin tylko Ci się wydaje że mnie znasz… a dla Miasta Limanowej najwięcej jak ja pamiętam… zrobił Pan Jan Kubowicz….”Limanowianie pamiętają, kiedy Jan Kubowicz był działaczem społecznym i przede wszystkim naczelnikiem powiatu w latach 1972-1975 i naczelnikiem miasta i gminy 1975 -1989. Górnolotnie mówiąc Jan Kubowicz wraz innymi ludźmi z tej ziemi zastali 'Limanowszczyznę drewnianą, a zostawili murowaną'….. Tak to jest prawda…po tym czasie drugiego takiego nie było…i oby drugim takim był Pan Burmistrz Bieda…Trzeba oddać też zasługi Panu Staroście Biedzie który przez swoje lata sprawowanej funkcji przejął i odbudował zgnojoną Spółdzielnię i zmienił na posiadłości powiatu… odzyskał też tereny po byłej rafinerii aby przekazać na park ekonomiczny…trzeba oddać szacunek obecnemu Staroście który przejął i dalej kontynuował rozbudowę Starostwa ... bez jego inicjatyw miasto nie miałoby basenu chyba że ten do połowy zalany betonem… i trzeba oddać szacunek przedsiębiorcą którzy tylko z przywiązania do Limanowej w tej Limanowej pozostali i próbują po swojemu to Miasto dźwigać…ale powiedz Putin komu jeszcze ma się dziękować…za jakie inwestycje… a teraz pisz mój życiorys i wyjmuj tę moją słomę wystającą z butów…napisz ile zbudowaliście po tym czasie szkół , boisk sportowych, ile majątku dokupiliście dla Miasta ile terenów pozyskaliście…nie pisz o remontach bo to normalność że wszystko od tych czasów już się zniszczyło i wymagało remontów…taki Putin już jestem wiekowy i doskonale te czasy naczelnika Kubowicza pamiętam…pamiętam jak się w tych czasach promowało miasto brałem czynny udział w Turnieju Banku Miast gdzie Limanowa była wysoko plasowana i nie miała sobie równych…to były czasy… brałem udział w czynach społecznych i chętnie to robiłem i chodziłem na pochody pierwszomajowe a teraz jak czyta się o tym dziadostwie to człowiekowi się żyć nie chce…czekam na mój życiorys i nie martw się o mnie Ci co trzeba w Limanowej mnie pamiętają….na Twojej pamięci mi nie zależy…
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-29 07:23:02
0 0
Jeszcze jedno… pozwalam Ci zacząć od słów ten stary komunista...to mnie nie obrazi…a do pracy nauczono mnie szacunku dlatego nim grzać stołek na rencie lub wcześniejszej emeryturze pracuję... z czego jestem dumny…
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-29 11:03:36
0 0
marcinie92,na ulicy wiejskiej zrobili wodociac ktory jeszcze nie funkcjonuje, a gdy tylko mrozy popuscily trzeba go bylo naprawiac.A co do asfaltu jaki jest to jest tylko nie w tym miejscu co trzeba,bo konczy sie tu gdzie droga przed polozeniem byla dobra,a tu gdzie zawsze byly dziury to go nie ma i raczej nie bedzie,bo tak dlugo beda trwaly naprawy wodociagu i kanalizacji przed uruchomieniem
Odpowiedz
nedza
2011-03-29 16:12:03
0 0
Miras, takiemu stanowi rzeczy winni są mieszkańcy, ich zawiść i pazerność. Przecież nie ma tam u Was zwartej zabudowy wzdłuż drogi, to dlaczego te rury musieli położyć w drodze Przecież jest to najgorsze rozwiązanie z możliwych. Jeżeli chodzi o dalsze odcinki, to trzeba czekać aż geodeci wypowiedzą się na temat tego, czy ten teren jest osuwiskowy, jak to zaznaczono kiedyś w mapach, czy można w tym rejonie budować tego typu sieci? Przecież przed wybudowaniem sieci wody, czy kanalizacji nikt drogi nie będzie remontował. Żeby mieć wodę, bądź kanalizację, to trzeba na zwrócić się do MZGKiM o warunki, wybudować na swojej działce przyłącz i dokonać odbioru i spisać stosowną umowę. Do tego czasu rurociąg będzie nieczynny. Badania geologiczne zlecono już bardzo dawno, ale geodeci 'walczą' z osuwiskami i nie mają wolnych mocy.
Odpowiedz
Lukiniu
2011-03-29 21:03:07
0 0
do 'kermicior' a co ty chcesz czyścić czy przepychać ! Zastanów się nad tym. Inne drogi tak funkcjonuję i jest dobrze, nie ma pęknięć, a jak w zimie wpadniesz w taki rowek to się wtedy zastanowisz jeszcze raz.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-30 07:21:49
0 0
'Badania geologiczne zlecono już bardzo dawno, ale geodeci 'walczą' z osuwiskami i nie mają wolnych mocy. ”nedza w jaki sposób geodeci walczą z osuwiskami…to intrygujące…geolodzy przyjeżdżają na wezwanie w parę dni…ktoś to olał…ale wciskanie kitu to połowa sukcesu…przypilnujcie sobie Urząd Miasta przespaliście zimę a te badania można było wykonać w tym okresie…teraz będzie tłumaczenie że potrzeba czasu…i
tak zejdzie do jesieni…

http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Limanowa+-+miasto/podmiotowe/Zamowienia+publiczne/Wyniki+przetargow/2010/ogl_19072010.htm


'Odbudowa po powodzi ul. Wiejskiej i Walecznych w Limanowej.'


to chyba nie wyglada dobrze odbudowa po powodzi czy po włożeniu kanalizacji i wodociągów...to moim zdaniem dwia inne zagadnienia...
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-30 07:25:52
0 0
http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Limanowa+-+miasto/podmiotowe/Zamowienia+publiczne/Wyniki+przetargow/2010/ogl_19072010.htm
Odpowiedz
nedza
2011-03-30 08:32:44
0 0
Pieniądze na remont były w całości z funduszu na usuwanie skutków klęsk żywiołowych, a nie z budżetu Miasta, to w/g mnie dobrze. Walczą ująłem w cudzysłów, do taki skrót myślowy, dla co inteligentniejszych komuszków.(-: Z tego co wiem zlecone było i podobno czeka w kolejce. O szczegóły jak Cię interesują pytaj w UM, bo mnie to bezpośrednio w żaden sposób nie tyczy.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Nowa droga już pęka"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in