Baner
17°   dziś 23°   jutro
Piątek, 29 marca Wiktoryn, Wiktoryna, Helmut, Eustachy, Zenon

Nie chcemy konfliktu, tylko spokoju

Opublikowano 04.12.2012 08:13:59 Zaktualizowano 05.09.2018 10:39:30 top
120 12079

Tymbark. Rozmowa z Lechem Nowakiem – wójtem gminy Tymbark, który ujawnia, że od roku, pomimo oficjalnego głoszenia haseł o współpracy powiatu z samorządowcami, zauważa się coraz większy konflikt.

Czy prawdą jest, że był Pan przesłuchiwany przez policję w sprawie ulotek znalezionych na przystanku autobusowym w marcu tego roku, które według doniesienia obrażały starostę powiatu?

- Tak, byłem przesłuchiwany jako świadek. Nie tylko ja, bo również część Rady Gminy, zastępca burmistrza Limanowej i inne osoby pośrednio związane z Gminą Tymbark. Z treści pytań wynikało jednak jednoznacznie, że sprawa nie kończy się na “świadku”, bo pytania insynuowały, że jesteśmy podejrzanymi. Pytanie “czy Pan brał udział w rozpowszechnianiu ulotek” lub “co pan robił w nocy z niedzieli na poniedziałek  w dniu.....” nie można odbierać jako pytania do świadka. Ja nawet tej ulotki nie widziałem. O pozostałych szczegółach przesłuchania nie będę się tu wypowiadał.

Przesłuchanie było więc zaskoczeniem?
- Zdziwieniem, bo parę dni wcześniej starosta był zaproszony do nas na sesję i ani słowem nie wspomniał, że do prokuratury skierował sprawę, w której mogą być wzywani członkowie rady, czy ja, w charakterze świadka/podejrzanego. Mówił jedynie o współpracy.

Jak odbiera Pan samo wezwanie na przesłuchanie?
- W kontekście wszystkich zdarzeń, które mają miejsce od roku, czyli od podjęcia uchwały przez Radę Gminy Tymbark w sprawie Pana Sochy odbieram te działania jednoznacznie: starosta sygnalizuje, że współpraca z niepokornym samorządem Tymbarku na zasadach innych niż Jego nie jest możliwa.

Niepokornym? To znaczy?
Rada Gminy na początku tego roku została dosłownie zmuszona do wydania opinii w sprawie odwołania radnego Dariusza Sochy z funkcji dyrektora szpitala. Mimo dwukrotnych rozmów moich oraz przewodniczącego Rady Gminy Tymbark ze starostą, by załatwił tę sprawę inaczej, starosta zdecydował się na ten krok. Pytaliśmy, co się stanie, gdy uchwała nie będzie dla powiatu satysfakcjonująca, czyli Rada Gminy nie zezwoli na odwołanie, odpowiedź była krótka, że “uchwałę się uchyli”. Teraz za niepowodzenia wynikające z błędów popełnionych przez Zarząd Powiatu próbuje się odreagować na nas. W ten sposób wciągnięto nas na siłę w całą akcję – awanturę.


Dlaczego mówi pan o tym teraz?
Mieliśmy zawartą umowę, że na zewnątrz sprawy tej nie będziemy poruszać, ale ostatnie publiczne wystąpienia starosty, czy przewodniczącego Rady Powiatu – Tomasza Krupińskiego spowodowały, że umowa przestała obowiązywać. Na konwencie wójtów i burmistrzów doszło do ewidentnego ataku na samorząd gminy Tymbark, podobnie było na posiedzeniu LGD, a kolejno dochodziły do nas sygnały, że kampania przeciw gminie się “rozkręca”. Po drugie do tej pory niegrzeczności cierpliwie znosiliśmy, ale przesłuchania na policji to już skandal, który nie może pozostać bez echa. Posądzanie samorządowców o udział w tego typu akcji jest niebywałe. Samo rzucenie takich podejrzeń jest próbą zdyskredytowania nas w środowisku. Jest to po prostu niepoważne. W ogóle dziwne, że taką rzeczą zajmuje się prokuratura. Nie jesteśmy dziećmi w piaskownicy i nie możemy obrażać się o cokolwiek, chociaż… starosta kiedyś przy jednym z posłów stwierdził, że jak go można zapraszać na imprezy, na których są osoby, których on nie lubi.

Podobno na jednej z ostatnich sesji Rady Gminy Tymbark radni oburzyli się po słowach starosty… co się działo?
- Tak, była taka sytuacja w trakcie wizyty Starosty i Przewodniczącego Rady Powiatu, ale radni wytrzymali nerwowo do końca sesji i żadnych incydentów więcej nie było. Nie dziwię się wzburzeniu radnych i odsyłam Pana do zapisu z protokołu sesji wrześniowej, na której te wydarzenia miały miejsce. Cytat z protokołu, wypowiedź Starosty: “uchwała w sprawie Dariusza Sochy była "wypadkiem Rady przy pracy” lub “są pewne sytuacje i uzgodnienia, które trzeba przestrzegać, bo jak się wejdzie tam gdzie wrony, trzeba krakać jak one. Albo jest się z bratem, albo jest się poza burtą. Kto nie umie grać w zespole wylatuje poza burtę. Im mądrzejsza jest rada i im mądrzejszy jest wójt oraz gdy rozumieją, że gra jest zespołowa, tam też są sukcesy. Jeżeli zaś znajdzie się indywidualista i zacznie działać wyłącznie pod siebie, tam sukcesów nigdy nie będzie.”  Radni bardzo krytycznie odebrali te słowa i potraktowali je, jako groźbę i zapowiedź tego, co nastąpi.

A co będzie dalej?
- Z błahej sprawy zrobił się problem całego powiatu, bo sprawa zatacza coraz szersze kręgi i występuje coraz wyraźniejszy podział na tych, co są “na statku” i “poza burtą”. Tak naprawdę to wszystko, co się dzieje, tylko dzieli i jest sprzeczne z oficjalnymi deklaracjami. Nie chcemy uczestniczyć w tworzeniu jakichkolwiek układów z kimś albo przeciw komuś. My nie walczymy o stanowiska i wpływy w powiecie, chcemy realizować swoje zadania dla dobra gminy.
Chcemy świętego spokoju i tego by każdy zajął się swoimi sprawami. Mamy dość swoich własnych problemów, by zajmować się jeszcze problemami powiatu, czy sąsiednich gmin. Nie chcemy ingerować w sprawy innych, ale również oczekujemy, by nikt nieupoważniony nie wtrącał się w nasze sprawy. Jesteśmy gotowi do współpracy z każdym, ale na zasadach partnerskich, a nie poddańczych. Każda rada ma autonomię i chcielibyśmy to prawo zachować.
Zobacz również:

Komentarze (120)

konto usunięte
2012-12-04 08:24:41
0 0
no to jak, będzie jazda, czy nie
Odpowiedz
wiemniepowiem
2012-12-04 08:25:05
0 0
Zoologiczny żal. To ujawnia czy zauważa? Bo albo to subiektywny żal Pana Nowaka albo Jego subiektywne postrzeganie swiata. Rozumiem ujawnienie przez zauwazenie. Telenowela, odcinek 1684.
Odpowiedz
anilec
2012-12-04 08:26:53
0 0
Ja durny myślałem, iż Pan Starosta to tylko pomaga, pomaga i pomaga Gminom, no a tymczasem wyszło tak jak wyszło ...
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 08:34:43
0 0
Panie Wójcie gratuluję kręgosłupa moralnego i szczerości jakiej nie spotyka się w politycznym, limanowskim światku. Pokazał Pan klasę ponad wszystko. Pana zadaniem jest dbałość o interesy mieszkańców gminy Tymbark a nie tracenie czasu na rozgrywki polityczne Starosty. Mam nadzieję, że inni Wójtowie na siłę wciągani w polityczną aferę Starosty, w nastawianie ludzi przeciwko sobie - też będą mieli odwagę powiedzieć prawdę i przeciwstawić się temu. Gratulacje ! Nie jestem mieszkańcem gminy Tymbark - ale ja bym na Pana głosował !
Odpowiedz
Joa
2012-12-04 08:41:37
0 0
Odliczamy miesiące dni godziny i sekundy do końca kadencji 'Pana Wójta'...
Odpowiedz
wiemniepowiem
2012-12-04 08:43:06
0 0
Rzeczywiście poważne zachowanie. Wypada pogratulować wylewania prywatnych żali na jakiejs stronce internetowej. Dorosły facet.
Odpowiedz
MAJA12
2012-12-04 08:47:29
0 0
Noi mamy prawdziwą twarz Pana Starosty
Odpowiedz
hans23
2012-12-04 08:48:42
0 0
Nic nie właściwego nie widzę w słowach starosty. Słusznie podkreślił przewagę gier zespołowych nad sportami indywidualnymi.
Odpowiedz
Janek64
2012-12-04 08:49:03
0 0
Czy nie zapozno na jakas tam szczerosc Warto zamienic slowa w czyn i wreszcie dobrze wspolpracowac chociaz pewnie po tym wszystkim nie bedzie latwo ale nalezy i trzeba sprobowac .Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 08:49:58
0 0
jak by go tak jeszcze ogolił na łyso ciekawe jakie korzyści,by to przyniosło Gminie Tymbark
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 08:50:51
0 0
autopromocja czasami przynosi odwrotny skutek
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 08:53:56
0 0
Wiemniepowiem - to publiczna wypowiedź i publiczne osoby, zajmujące publiczne stanowiska. Może tak Starosta odniósłby się do tematu przez swojego Rzecznika Prasowego ? Pozdrowienia ekipo ;-)
Odpowiedz
Ratownik
2012-12-04 08:55:36
0 0
Dołęga - Mostowicz napisał powieść 'Kariera Nikodema Dyzmy'. Polecam przeczytać - film z niezapomnianą rolą Romana Wilhelmiego zbyt tą kreaturę pokazuje w sympatycznym świetle - naprawdę nic się nie zdezaktualizowało.
Odpowiedz
zabawny
2012-12-04 09:02:12
0 0
Pan Starosta pięknie przemawia, a postępuje ... ja wierzę panu Wójtowi.
Jeszcze nie byłem przesłuchiwany, oczywiście w charakterze świadka, z pytaniami typu: co pan robił w nocy z dnia X na Y:)))
Odpowiedz
wiemniepowiem
2012-12-04 09:04:47
0 0
Jakąś stronke w sieci uważasz za miejsce do rozmowy Urzędników? Kpisz chyba.
Odpowiedz
Doradca
2012-12-04 09:12:04
0 0
“co pan robił w nocy z niedzieli na poniedziałek w dniu'
nie padło pytanie z kim Pan Wójt spał i czy Żona może to potwierdzić?
Gdy ktoś nie ma żony co ma odpowiedzieć?:)

'Pytaliśmy, co się stanie, gdy uchwała nie będzie dla powiatu satysfakcjonująca, czyli Rada Gminy nie zezwoli na odwołanie, odpowiedź była krótka, że “uchwałę się uchyli”.

Tego komentować się nie da. Plan misternie uknuty, jak tak można!
W chwili podjęcia uchwały wiedziano, że można ją uchylić.

Przepraszam że komentuję wszystkich, którzy poczują się obrażeni. Tak na wszelki wypadek. Przed kolejnym doniesieniem.
Odpowiedz
tuskkaczor
2012-12-04 09:23:26
0 0
Są tacy,którzy sytuacje j/w przerabiają już bardzo długo.Gratulacje Dla Wójta Tymbarku i Rady.Nie dajmy się zaszczuć złu,nie pozwólmy by nas zniewalano.Pozdrawiam wszystkich,którym leży na sercu dobro społeczne,nie pozwómy się zniewolić psującym się układom.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 09:31:15
0 0
Wiemniepowiem - skoro to jakaś stronka w sieci to czemu tutaj siedzisz ? Przepraszam - siedzicie całymi dniami pracując ? To dobrze, że media lokalne dotykają takich tematów - że piszą, że ujawniają. Media to IV władza - a trend jest taki, że rola mediów lokalnych będzie rosła, zwłaszcza tych interaktywnych czy się komuś podoba czy nie. Mnie cieszy zaś, że są politycy tacy jak Wójt Tymbarku - którzy mają kręgosłup moralny i zasady i dla których polityka to nie jest władza absolutna, ale dbanie o interesy swoich wyborców i służba dla społeczeństwa. Wielu, wielu polityków limanowszczyzny o tym zapomniało. Wielu. W tym jak się okazuję z wywiadu - Starosta. To gdzie Panie Starosto są te zawołania na temat wzajemnej współpracy i porozumienia przekute w działanie? To jest ta 'współpraca' ?
Odpowiedz
limanowianin
2012-12-04 09:34:32
0 0
Takich wójtów burmistrzów potrzebuje nasz powiat .Brawo Panie Nowak.Choć nie jestem mieszkańcem gminy Tymbark,ale serdecznie Pana pozdrawiam.
Odpowiedz
znany
2012-12-04 09:44:27
0 0
Przepraszam, ale co ma Pan Starosta do przesłuchań na Policji? Widzę, że komuś tutaj przydałaby się mała terapia u naszego sympatycznego specjalisty od paranoi.
Oczywiście, że działanie w grupie, działanie większych zespolonych sił daje dużo lepsze efekty.
'W kupie mości Panowie siła' tak było drzewiej i jest teraz!
Pan Nowak i Rada Gminy Tymbark, nie wiadomo dlaczego uzurpują sobie prawo do oceny pracy dyrektora jednostki podległej komuś innemu. Przecież to jest chore i w najwyższym stopniu nielogiczne i szkodliwe. 'Immunitet' radnego ma go chronić przed konsekwencjami pracy w danej radzie i w związku z tą pracą, a nie w związku z zupełnie inną funkcją.
Przecież z funkcji w szpitalu został odwołany, nie dlatego, że był radnym, co podzielił w całej rozciągłości Sąd Pracy.
W świetle powyższej logiki i orzeczenia Sądu Pracy, to Rada Tymbarku uprawia politykę przeciwko Starostwu, a drodzy Państwo i Panie Wójcie, w kupie siła, ale to ma działać w obie strony i tyczyć obydwu stron!
Państwo chcecie pouczać, zapominając, że to Wy przyczyniliście się do tego konfliktu.
Pytam zatem Was i Pana, czy po orzeczeniu Sądu Pracy, przeprosiliście Zarząd Powiatu?
Tyczy to również Rady Miasta!
Odpowiedz
bekbek
2012-12-04 09:49:14
0 0
Zgadzam sie w 100% z przedmowca! To jest smieszne wyciaganie brudow, nie wiem co pan wojt chcial przez to osiagnac...
Odpowiedz
hans23
2012-12-04 09:55:21
0 0
Zgadzam się z przedmówcą. Nie można brać przykładu z sejmu czy z senatu i chować się pod płaszczykiem immunitetu. Zupełnie nie rozumiem uporu i ostatecznej decyzji rady w tej sprawie. Chcieli chyba pokazać jak ważnym są organem.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 10:03:07
0 0
może Pan Wójt wypowie się ile środków pozabudżetowych ściągnął do Gminy bo jak na razie to korzysta z tego co poprzednik załatwił
biblioteka -zwrot dofinansowania
środki popowodziowe-tak bardzo protestowano że powodzi nie było,ale teraz pieniążki się przydały
wypłata pensji zwolnionej niesłusznie Pani R.podejrzewam że były jeszcze inne konsekwencje finansowe ze stratą dla Gminy, a pośrednio mieszkańców bo to ich podatki na to poszły,ale nie ze stratą Pana Wójta za niesłuszne zwolnienie
można by jeszcze wiele pisać,o Panu miłościwie nam panującym
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 10:03:32
0 0
Nie zgadzam się z przedmówcą! Przecież Pan Starosta do przesłuchań na policji w sprawie ulotki zawierającej pomówienia na temat własnie osoby Starosty - MA BARDZO DUŻO ! Chyba nie będziemy tego Panowie odkręcać w stronę - że go to nie dotyczy prawda ?
Jeśli chodzi o działanie w grupie to jest jak najbardziej zasadne jeśli działamy w dobrej sprawie - ale jeśli służy to złym celom to żadne działanie w grupie nie jest zasadne ( złym celom np. tworzenie afer politycznych zamiast praca). Sąd Administracyjny orzekł, że uchwała Zarządu w sprawie odwołania Sochy jest nieważna właśnie z tego powodu, że Rada Gminy nie odwołała Dariusza Sochy ze stanowiska Radnego. Swoją drogą to musi być słabe dla Starosty - że takie rzeczy na temat wzajemnej współpracy z nim mówi Wójt Tymbarku - bo przecież Starosta z Tymbarku pochodzi.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 10:06:18
0 0
King 115 a dlaczego atakujesz Pana Wójta ? Pisząc na temat tego co zrobił a czego nie zrobił? Dlaczego go szkalujesz ? Odnieś się raczej do wywiadu - jest bardzo wiele rzeczy, których nie robi i nie zrobił Starosta, tylko nie o tym tutaj mowa. Tutaj jest mowa o tym, że polityka powinna mieć kręgosłup moralny, że politycy powinni służyć społeczeństwu - a nie tworzyć afery, a nie nadużywać władzy. O tym jest tutaj mowa.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 10:09:38
0 0
I możemy pomniejszać rolę tego portalu, możemy teraz opowiadać jakim to złym Wójtem jest Pan Lech Nowak - kwintesencją tego wszystko jest jednak to, że odważnie powiedział, że był naciskany przez Starostę w sposób w jaki nie powinien być naciskany, że on i jego samorząd nie mogą spokojnie pracować bo tworzone są sztuczne, wzajemnie zwalczające się obozy - i nikt nie myśli o tym, co dobrego zrobić dla społeczeństwa jedynie o tym jak wygrać w dziwnej wojnie, która zatacza większe i większe kręgi ... Kto nakręca tą Wojnę? To jest pytanie na które powinniśmy sobie pod tym artykułem odpowiedzieć jasno i zwięźle.
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 10:33:22
0 0
Obawiam się, że efekt tego artukułu jaki obiecał Panu Wójtowi Ktoś będzie zupełnie odwrotny. Dla komentarzy, wyników ogladalności oraz krwii jaka się pewnie poleje tutaj Ktoś będzie zadowolony. Jednak dla Pana Wójta może to być efekt mizerny. Rozumiem, że postanowił się Pan Wójt ofiarować dla prywatnego biznesu Kogoś? Lepiej spokojnie pracować Panie Wójcie i mówić o swoich sukcesach. No własnie, zamiast opisywać - jak to Pana traktują Wszysy źle - może lepiej się pochwalić - osiągnięcaimi gminy, efektami pracy, opowiedzieć o kłopotach mieszkańców, może chętniej mieszkańczy poczytają o codziennych problemach jakie mieszkańcy mają, a o których nikt mówić nie zamierza publicznie? Dlaczego?
Odpowiedz
JG121
2012-12-04 10:42:48
0 0
@znany w 100% zgadzam się z Tobą !!! Dodam tylko że to prokuratura prowadzi sprawę i dajmy jej popracować ! Dziwi mnie natomiast dlaczego p.Wójt wypowiada się teraz a nie czeka na zakończenie postępowania ! Jakoś dziwnie mi to 'pachnie'.
Pozdrawiam WSZYSTKICH i MIŁEGO DNIA !!!
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 10:46:27
0 0
Bogu Bogu - skutek jest właściwy - społeczeństwo się dowiedziało jak to jest z relacjami między samorządem gminnym, a Starostwem. Wystarczy. Ci, którzy znają Pana wójta Tymbarku doskonale wiedzą, że to jest właśnie taki człowiek, który lubi prawdę i jasne sytuacje. Ten wywiad jest dokładnie w stylu Lecha Nowaka - kawa na ławę, czyli nie będziemy się bawić za plecami społeczeństwa Panowie. Nie spodziewałbym się takiego wywiadu po innych Wójtach, ale po Lechu Nowaku jak najbardziej - w tym samy stylu wygrał wyboru w Tymbarku - nie szklił - mówił jak jest i jak realnie może być. Podejrzewam, że nieczysta sytuacja uwierała go jak kamień w bucie, źle się czuł naciskany i wybrał akurat taką drogę reakcji. Uznał, że będzie sprawiedliwie - jeśli społeczeństwo się dowie. Myślę, że warto żeby Starosta przez swoje siły prasowe, aktywnie uczestniczące w komentarzach pod artykułami - oficjalnie ( nie komentarzami) odpowiedział na wywiad, myślę, że ludzie powinni się dowiedzieć jak on postrzega tą sytuację.
Odpowiedz
kpiarz
2012-12-04 11:12:40
0 0
A byście się syćka wstydzili tak ino „spile wbijoć” w Pan Janka. Dyć on, nie przymierzając już kiej ten jeżyk pomalućku zacyno wyglondoć…

Jednak, jak to mówią słowa piosenki, „…nie poradzisz nic, bracie mój, gdy na tronie siedzi…” Z drugiej strony ponoć jak sobie ścielesz, tak się wysypiasz. A zegar tyka…
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 11:18:05
0 0
@tkmisiek1 to jest TYLKO ocena sytuacji przez Pana Nowaka. Jakoś inni Samorządowcy mają o Panu Wójcie troszkę inne zdanie - bardziej krytyczne. Moim zdaniem problem tkwi w nawykach Pana Nowaka z poprzedniej Jego pracy - jestem naj...jestem super. FDlaczego teraz zastępczymi tematami staracie się ukryć brak jakichś inwestycji zewnętrznych w Gminie przy udziale pozyskanych środków?

rzeczywiście, jestem ciekaw co na to Starosta, może warto zapytać o zdanie zainteresowanego.
Gorzej, jak okaże się, że prawda jest inna.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 11:27:56
0 0
Bogu no tak to jest wersja Lecha Nowaka, zgadzam się. Dlatego myślę, że warto żeby Starosta zabrał głos.

Myślę, że nie ma co skręcać Bogu dyskusji na temat tego czy Lech Nowak jest dobrym Wójtem i czy coś zrobił dla gminy czy nie - tylko dyskutować merytorycznie.
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 11:30:43
0 0
Ostatnia sesja Rady Gminy w Tymbarku pokazała, że Rada jest przeciwko poczynaniom Wójta. Dlatego teraz szuka się winnego w postaci Starosty? Starosta ma bardzo mocny autorytet w Tymbarku więc tłumacząc swoją słabośc uderza się w wyimaginowanego wroga jakim ma być tym razem Starosta?
Może dobrze Panie Redaktorze uzyskać opinię wszystkich stron zanim puści się rozmowę pełną zarzutów bez stanowiska drugiej strony - jakieś nowe zasady powstaja na tym portalu? Rozumiem konieczność ciągnięcia telenoweli pod znamienitym tytułem 'Zły Starosta' ale teraz to już jest śmieszne :)
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 11:36:25
0 0
Bogu to nie jest śmieszne, a wywiad to jest taka forma, że jest najczęściej z jedną osobą :-) Nie znam takich obyczajów prasowych, żeby np. słynny Mazurek, który z Rzeczpospolitej ( dziennikarz, który znany jest z błyskotliwych wywiadów ze znanymi osobami) robił wywiad z Tuskiem i Kaczyńskim jednocześnie i żeby Rzeczpospolita to publikowała na jednej stronie. Nie bardzo wiem o czym mówisz ... nie znasz się ?

Po czym wnosisz, że Wójt nie ma poparcia w Tymbarku? Ja słyszałem od wielu osób, że to właśnie Starosta na swojej rodzinnej ziemi nie ma poparcia.
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 11:39:39
0 0
@tkmisiek1 - no tak, teraz zdanie Starosty i Telenowela będzie kręciła się dalej? kolejne cyferki w statystyce zaliczone - łatwiej o reklamę - łatwiej o kaskę ;)

Moim zdaniem, stronka www to nie jest miejsce do rozmowy Urzędników.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 11:43:21
0 0
misiek@ ale gdzie ja szkaluję miłościwie nam panującego Wójta to przecież jest prawda,a może podniesienie o 10 groszy za kubik wody to też szkalowanie,o czym na komisjach nie było mowy? co Król kazał Pan wykonał,jaki był powód jaka przyczyna,do dziś radni nie mogą się doczekać opinii Pana Dyrektora jaki jest rzeczywisty koszt uzyskania 1m3 wody,dlaczego pytam
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 11:53:45
0 0
widzisz @tkmisiek1 jednak po tym co napisal tutaj KING115 to wcale nie jest tak jednoznacznie jak TY mówisz, jednak pewne wątpliwości Radnych w Tymbarku wzbudzają działania Pana Wójta Nowaka. Może jednak odwracanie uwagi od problemów wcale nie ejst dobrym pomysłem?Zawsze jest niebezpieczeństwo, że takie dowaracanie uwagi społeczeństwa od bierzacych kłopotów spowoduje wysyp wypowiedzi które te problemy opiszą i wyciągną na powierzchnię. Dlatego pisałem o mało komfortowym, dla Pana Nowaka , pomyśle z tym pisaniem, na tej stronie, swoich żali. Ostatnia sesja w Gminie to żadnego poparcia Radnych dla Uchwał ze strony Wójta - jednak coś w tym temacie jest. Stworzono więc szybko wspólnego wroga- Starostę - tylko, że to już jest pomysł mocno wystrzelany.
Odpowiedz
niski
2012-12-04 12:02:37
0 0
ale się @bogu eksploatuje, wie wszystko o problemach wszystkich gmin, o problemach starostwa się jednak nie zająknie.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 12:06:14
0 0
Bogu - nie odbieram tego jako prywatne żale Wójta Lecha Nowaka. Odbieram to jako szczery opis sytuacji i relacji między Starostwem a Gminą. Nie jest tak różowo jak mówił Starosta prawda?
Wiem, że chcielibyście skierować dyskusje na temat tego co Lech Nowak zrobił a czego nie - ale porozmawiamy o faktach ! Były przesłuchania, były naciski - było wszystko co w wywiadzie. Odnieśmy się do tego.
Ja nie sądzę, żeby Limanowa.in żyło z Waszych komentarzy. Jak znam takie portale to liczba czytaczy teraz np. 2144 razy to liczba UNIKALNYCH ODWIEDZIN czyli jeśli ja czy ty wchodzimy z tego samego IP komputera to jesteśmy liczeni tylko raz a nie za każdym razem jak chcemy puścić komentarz. Cieszy mnie że 2144 osoby przeczytały ten wywiad. Dla mnie ważna jest prawda. Nie manipulacje.
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 12:12:53
0 0
a dla mnie maipulacja jest sam ten wywiad i sposobem na odbicie uwagi Radnych Tymbarku od bierzących problemów w Gminie - manipulacja jest kreowanie jednego wspólnego wroga - Starosty.

Mówię -gorzej dla Pana Nowaka - jak się okaże, że Jego domysły i to co mówi jest nieprawdziwe. Ja się tam wolę nie zapędzać w stwierdzenia, że ktoś manipuluje przy postępowaniu Prokuratora - znaczy, że manipuluje sam prokurator lub pozwala na to. Oj, oj, Ojjjjj...uważaj bo to już dość poważna sprawa - ochłoń lepiej.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 12:13:15
0 0
Panowie i Panie wybory dopiero za dwa lata to ... to po pierwsze
po drugie Pan Wójt Gminy Tymbark to człowiek ideowy z honorem ze swoim zdaniem a teraz jest okres - czas jak wiatr wieje chorągiewek - szacun dla Pana Wójta...
po trzecie po 20 latach jakiejś demokracji staczamy się do obowiązującej bez dyskusji.. jednomyślności bo wiecie bo widzicie ..tak trzeba ... jednym głosem,jedna drużyna ..jakoś sobie to przypominam ...a miał być to czas miniony...władza chyba deprawuje
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 12:23:56
0 0
Szerszeń - bingo ! To nie wybory to jest reakcja na akcje Starostwa i o tym należy rozmawiać. Czy opisane w wywiadzie działania Starosty należy uznać za właściwe? Czy chcemy jako społeczeństwo, żeby tak wyglądała nasza lokalna polityka? Czy rzeczywiste porozumienie, a nie wojny dałoby nam więcej miejsc pracy, inwestycje, nowe horyzonty? To są pytania na które należałoby sobie odpowiedzieć.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 12:27:43
0 0
Bogu kto mówi o manipulacjach ? W wywiadzie są wydarzenia, które już miały miejsce - konkretne. Jaka manipulacja? Skoro zostały powiedziane w wywiadzie to sądzisz, że strasznie prokuraturą ma sens ? Nie strasz Bogu - nie jesteś Prokuraturą. Zwyczajni obywatele i inni urzędnicy niż Starosta - TEŻ MAJĄ SWOJE PRAWA. To nie jest państwo bezprawia - a ten powiat to nie jest prywatna piaskownica. Może Ty się dla odmiany zastanów.
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 13:03:55
0 0
no własnie tkmisiek1 chyba Pan Wójt Nowak przysłowiowo popłynął sugerując jakieś knowania - ja tylko dobrze radzę, pomyśl :)

Dla mnie to jest odwracanie uwagi od kłopotów Gminy i szukanie wyjścia z impasu - gdy Radni zaczynają dociekać i widzą, ze po dwóch latach czas sie chwalić przed mieszkańcami jakimiś inwestycjami a TYCH jest brak.

Nie kazdy na temat Pana Nowaka ma takie zdanie jak szerszeń.
Często w publicznych dyskusjach zarzucano Panu Wójtowi, że jest raczej osobą o wielkim mniemaniu oraz cynicznym nastawieiu. Powtarzam glosy jakie zasłyszałem w tym temacie. Głosno było przed kilkoma tygodniami, jak Pan Wójt potraktował Starostę na jakimś spotkaniu samorządów.

Widzisz tkmisiek, nie tylko ja mam zastrzeżenia co do tej wiadomości. Każdy ma swoje zdanie i to jest piękno demokracji.

Powiem ponownie, mam nadzieję, ze na to co mówi Pan Wójt ma dowody - bo poszedł ostro ze swoimi domysłami.

Robisz sie tkmisiek bardzo stronniczy.
Jakie państwo w państwie, podaj proszę przykłady...
Straszę? nie, ja się tylko pytam czy Pan Wójt na swoje stwierdzenia ma jakieś dowody - to chyba dobre pytanie - skoro takie insynuacje uskuteczniasz?
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 13:12:13
0 0
Bogu - że się nie odniosę do reszty Twoich teorii - A TY NIE JESTEŚ STRONNICZY ????? wolne żarty .... raczej :-)
Odpowiedz
Joa
2012-12-04 13:14:41
0 0
ile wam płaci Pan L.N ,żeby pisać takie pierdoły? Honor,maniera słownictwo: 'łyse pały z Krakowa' ahh Tymbark Tymbark
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 13:17:38
0 0
Ile płaci Wam ? Joa?
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 13:19:24
0 0
nie każdego tkmisiek można lubić, to jest ludzka cecha, natomiast jeśli Pana Nowaka nie toleruje już większość Wójtów, podczas spotkań jawnie mówią o desaprobacie Jego traktowania innych, wywyższania się ponad wszystkich - to chyba cos w tym temacie także jest

dlaczego to Starosta ma być winny niepowodzeniom Wójta Nowaka?
Tego nie jestem w stanie zrozumieć...
Może jeszcze nieprzychylność LGD to wina Starosty?

Moze tkmisiek problem nie leży w osobie Starosty tylko problemem jest podejście Wójta do ludzi i traktowanie ich.

Może tutaj powinien Pan Nowak poszukać winy, może w swoich wadach?
Każdy je posiada ale każdy może nad soba popracować.
Przecież to nie ja powiedziałem że Wójt 'zachowuje się jakby nadal pracował w Urzędzie Kontroli Skarbowej'
Może On nadal uważa, że jak wtedy, rozdaje karty i wszyscy Jego mają słuchać?
Zapytaj radnych w Tymbarku, czy to nie są ich uwagi i dlatego ostatnie Uchwały były przeciwko Wójtowi.

Ja tylko szukam odpowiedzi na pytanie - po co to jest Panu Nowakowi.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 13:54:08
0 0
Bogu odnieś się do wywiadu. Ja na przykład nie wiem czy ty lubisz Starostę czy nie ? To jest zakładam, że jesteś z jego obozu ale czy go lubisz ? Czy pracownicy Starostwa lubią Starostę ? Czy ma ich poparcie? Czy Starosta uważa, że rozdaję karty i że jako jedyny rządzi w powiecie? Też tego nie wiem. Ja przecież nie mówię, że Starosta rządzi jak władca autorytarny i dyktator - ja wcale tak nie mówię - ja tylko proszę, żebyście się odnieśli droga ekipo do wywiadu i nie ściągali tej dyskusji na manowce jak to zwykle macie w zwyczaju.
Jeśli ktoś się ma pytać to może należałoby poprosić Starostę o oficjalne stanowisko nie sądzicie ?
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 14:00:10
0 0
I nie wchodźcie proszę na prywatne podwórko typu czy Lech Nowak dalej pracuje tu gdzie pracuję. Bo ja się nie pytam, czy Starosta nadal grywa 'Ciotkę z Ameryki'.
Ten wywiad jest mocno niepokojący i powinien dać społeczeństwu wiele do myślenia. Jak ocenić postępowanie Starosty versus to co zostało w wywiadzie napisane ? Czy tak należy zajmować się polityką ? Zwróciłbym również uwagę na tytuł 'Nie chcemy konfliktu, tylko spokoju'. Moim zdaniem jedyne o co Wójtowi chodzi to wcale nie eskalacja konfliktu a bardziej zmuszenie paru osób do zastanowienia się czy dobrze robią i czy nie warto z tej drogi zawrócić ? Przestać zajmować się knowaniami, wojenkami, nastawianiem ludzi przeciwko sobie - a zająć się myśleniem strategicznym i myśleniem o tym jak zrobić, żeby ludziom tutaj się lepiej żyło.
Odpowiedz
sza
2012-12-04 14:11:14
0 0
PRZESŁUCHANIE – CZĘŚĆ 1
(mam na celu w spokoju wyjaśnić sytuację, o co chodzi Panu Wójtowi, publikując swoje zeznania w sprawie popełnionego przestępstwa)
„MY NIE WALCZYMY O STANOWISKA I WPŁYWY W POWIECIE, CHCEMY REALIZOWAĆ SWOJE ZADANIA DLA DOBRA GMINY”. - Wójt Gminy Lech Nowak
„- Tak, byłem przesłuchiwany jako świadek. Nie tylko ja, bo również część Rady Gminy, zastępca burmistrza Limanowej”

PYTANIE NR 1
Dlaczego przesłuchiwano pana i pana zastępcę w urzędzie miasta limanowa?
„Z treści pytań wynikało jednak jednoznacznie, że sprawa nie kończy się na “świadku”, bo pytania insynuowały, że jesteśmy podejrzanymi. Pytanie “czy Pan brał udział w rozpowszechnianiu ulotek” lub “co pan robił w nocy z niedzieli na poniedziałek w dniu.....” nie można odbierać jako pytania do świadka.”
PYTANIE NR 2
Czy zeznania jakie Pan złożył może Pan jawnie podawać do opinii publicznej? Czy to nie jest naśmiewanie się z organów prowadzących postępowanie?
Czy Pan ironicznie śmieje się z Policji i Prokuratury, a dokładnie z treści zadawanych pytań, bo takie wrażenie odnoszę czytając pana zeznania.
„O POZOSTAŁYCH SZCZEGÓŁACH PRZESŁUCHANIA NIE BĘDĘ SIĘ TU WYPOWIADAŁ.”

Mamy wielką ochotę poznać wszystkie pytania jakie Panu zadano. Dlaczego Pan ujawnił część swoich zeznać, a nie chce Pan ujawnić całości?
PYTANIE NR 3
Dlaczego nie ma tu wypowiedzi prokuratury, aby potwierdziła, czy rzeczywiście takie pytania zostały zadane panu wójtowi z tymbarku? Czy jak zadawali tego typu pytania, to musieli wójta traktować jak „przeciętnego” Kowalskiego? Oni nie wiedzieli, że wójt to wójt?
PYTANIE NR 4
Dlaczego Pana wytypowano do przesłuchania z jak Pan to podał „częścią” Rady i Zastępcą Pana Burmistrza Limanowej. Rozumiem, że mieszkańców nie przesłuchiwano?

Czy są przesłanki jakoby ktoś Pana widział z Panem Zoniem tego wieczoru? Czy Panowie razem spędzaliście ten wieczór?
Odpowiedzi na te niezadane pytania przez Prokuraturę mogą zmienić zupełnie obraz całej sprawy.
PYTANIE NR 5
Skąd się biorą różnice w zeznaniach Pana Wójta i Pana Zastępcy UM Limanowa?
Odpowiedz
czuszkaszwurnik
2012-12-04 14:19:46
0 0
'sza' sądząc z charakteru pytań masz szczegółową wiedzę co znajduje się w aktach sprawy?
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 14:20:34
0 0
a może miłościwie nam panujący Pan Wójt zaktualizował swoje oświadczenie na BIP-ie co do powierzchni domu bo toto na 120m2 nie wygląda mam na myśli 1/2 całego obiektu, bo jakby nie było to są 3 poziomy,ciekawe czy Pani która teraz pracuje z nadania miłościwie nam panującego Pana Wójta również pod ten adres wysłała wniosek o uaktualnienie danych co do powierzchni użytkowej domu,jak wysłała to wielu innym
Odpowiedz
sad
2012-12-04 14:21:13
0 0
Drodzy panstwo oto mamy przykład czym zajmuje sie WOJT
zamiast przedstawic społeczenstwu propozycje budzetu na 2013 oraz jak rozwiaże probem smieci i wiele innych problemów -prowadzimy dyskusje w sprawach kolesiowskich
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 14:28:55
0 0
Sza jak zbieracie wszystkie informacje wisząc godzinami na telefonie zamiast pracować to pewnie też trzeba je czasami sprawdzić nie sądzisz ? Straszne to na czym Wam czas upływa. Pełna inwigilacja - działamy w grupie i śledzimy w grupie? Teczki też już są? :-) wracamy do czasów zamordyzmu ?
nie nie - nie mam ochoty - demokracja i mądrzy ludzie pociągają mnie o wiele bardziej.

Nie mam zamiaru odpowiadać na te pytania bo to nie przesłuchanie jest a ja nie jestem Wójtem Nowakiem - jeśli to przeczyta to może zechce odpowiedzieć.
Może nie. Żyjemy w wolnym kraju, a ja piszę za siebie i nie będę zmieniać nicka - tylko muszę do znudzenia ekipie: sza, bogu, elwirka i inni odpisywać jako tkmisiek1. Trudno.

Szanuję Wójta Nowaka, że miał odwagę powiedzieć o tym co działo się w kuluarach polityki miesiącami - i powtórzę po raz setny - dobrze gdyby Starosta oficjalnie na łamach Limanowa.in odniósł się do zastrzeżeń Wójta ( jeśli ma coś do powiedzenia), myślę, że to jest najwłaściwsza droga - nie bicie piany w komentarzach.

Wasze zabiegi to zwyczajne mieszanie w kotle żeby odejść od meritum wywiadu. ZEGAR TYKA i radziłbym znaleźć coś bardziej skutecznego niż mieszanie w komentarzach na limanowa.in.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 14:30:28
0 0
Jezu kiedy ta 15 będzie to już nie daję rady :-))) będę miał trochę przerwy bo pójdziecie do domu.
Odpowiedz
Joa
2012-12-04 14:32:00
0 0
tkmisiek1 no powiem Ci ,że na paczkę cukierków będzie
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 14:43:39
0 0
tkmisiek, TY masz spory problem, ciągle identyfikujesz rózne osoby jako jedną postać - Twoja sprawa, w kazdym razie BOGU to ja, sza to sza a reszta - zapytaj ich.

wracając do nurtu myslowego - moim zdaniem ma ogromne znaczenie osobowośc pana Nowaka - jest osobą publiczną podlegającą ocenie!

to był Twój koronny argument - pamietasz?
w sprawie oświadczeń Starosty - pisz może do Redkatora a niedo mnie.

jak dla mnie, to Starosta powinien zadzwonic do Pana Nowaka i powiedzieć mu co o tym sądzi - a nie bawić sie w jakieś podjazdowe odpowiadanie na jakiejś stronce w necie.

tkmisiek - ja kończę swoją pracę o 18.00 :)
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 14:44:20
0 0
Tak mało Wam płacą ? Całe 8 godzin moderowania komentarzy za paczkę cukierków ???
Nie naprawdę jestem zmęczony - potraktowałem to jako zawodowy eksperyment - ale zapomniałem, że Was jest trochę a ja jestem sam. Takie dysputy pod artykułami uważam za karminie trolla, którym jesteście Wy. Do niczego to jak dla mnie nie prowadzi - ale przynajmniej mogę pewne rzeczy poobserwować w realu.
Jeśli chcecie pomóc Staroście to radziłbym skorzystać z innych kanałów komunikacji niż komentarze na limanowa.in, które głównie ze mną są pisane. Który to już komentarz 58 ???? Kto będzie to wszystko czytał ???? To moja ostatnia rada w temacie - z resztą robaczki musicie poradzić sobie sami.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 14:47:43
0 0
Bogu dla ciebie zostanę tutaj do 18 :-) tylko nie rób dłuższych przerw w komentach niż 15 minut, zebym wiedział, że tutaj jesteście ...
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 14:50:49
0 0
tkmisiek, jeszcze raz mi powiesz ROBACZKU, że jestem kims kim nie jestem, a zobaczysz mnie jak staje obok siebie. Dlaczego Twoje małe myślenie jest tak ograniczone ;) TY już tam nailość wpisów nie narzekaj - temacik jako tako się kręci - kilka wejść jest - to i argument dla potencjalnych reklamówek będzie - że czytają, że skuteczne, że oddziałuje i takie inne sr...e w banie ;) Za inwektywe przepraszam. Krwii trochę mało ale to pewnie potem następcy nadgonią ;) jakie to wszystko prymitywne ;) w kupie siła - hej!
Odpowiedz
sza
2012-12-04 14:52:18
0 0
PRZESŁUCHANIE – CZĘŚĆ 2
(Mam na celu w spokoju wyjaśnić sytuację, o co chodzi Panu Wójtowi, publikując swoje zeznania w sprawie popełnionego przestępstwa)
(Kolejnym moim celem jest pomóc Panu Wójtowi)

PYTANIE NR 6
Kto wpływał na Radę Gminy Tymbark w sprawie nie wyrażenia zgody na odwołanie P. Dariusza Sochy z funkcji Dyrektora Szpitala? Komu zależało, aby Pan Dariusz nadal był Dyrektorem?
„Rada Gminy na początku tego roku została dosłownie zmuszona do wydania opinii w sprawie odwołania radnego Dariusza Sochy z funkcji dyrektora szpitala.” - Wójt

Sąd niestety, nie podziela słów Pana Wójta i nazywa rzeczy po imieniu.
fragment „uzasadnienia – Sąd” w tej sprawie:
„Czy nie jest to właśnie niebezpieczne zbliżanie się do udzielania radnemu-pracownikowi 'koleżeńskiego immunitetu'? Czy taka sytuacja nie powoduje wyróżnienia 'równiejszych' ze zbioru równych?”

KOMENTARZ DO SPRAWY
Panu Wójtowi nie podoba się, że był przesłuchiwany, nie podoba się, że przesłuchiwany był również Zastępca UM Limanowa. Nie podoba się, że Organ prowadzący sprawę, wcześniej nie przekazał pytań, aby się można było do nich przygotować. Twierdzi jednocześnie, że Rada Gminy została ”zmuszona” do wydania uchwały o nieodwoływaniu Dyrektora Szpitala.

Kto ich zmuszał? Dlaczego udzielili koledze „koleżeńskiego immunitetu”?
Czy te pytania pojawiły się w protokole przesłuchań Pana Wójta?
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 14:56:16
0 0
Panie Wójcie gratuluję kręgosłupa moralnego i szczerości jakiej nie spotyka się w politycznym, limanowskim światku. Pokazał Pan klasę ponad wszystko. Pana zadaniem jest dbałość o interesy mieszkańców gminy Tymbark a nie tracenie czasu na rozgrywki polityczne Starosty. Mam nadzieję, że inni Wójtowie na siłę wciągani w polityczną aferę Starosty, w nastawianie ludzi przeciwko sobie - też będą mieli odwagę powiedzieć prawdę i przeciwstawić się temu. Gratulacje ! Nie jestem mieszkańcem gminy Tymbark - ale ja bym na Pana głosował !
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 15:01:05
0 0
tkmisek, długo to pisałeś? ale wszedłeś teraz...będzie pewnie premia ;) głosuj, szkoda tylko, że Radni Gminy i Mieszkańcy mają troszkę inne zdanie o Panu Nowaku.
Ale głosuj i pisz chwalebne teksty - antyfony możesz nawet tworzyć - pięknie się to czyta, tylko, że to jest metoda z wczesnych lat'90 na robienie komuś wizerunku.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 15:14:27
0 0
Ja nikomu nie robię wizerunku. Ja tak uważam Bogu. A to jest komentarz numer 4 zmęczony już byłem odpisywaniem na te Wasze pierdoły kto z kim i dlaczego, kto do kogo zadzwonił i jaka będzie z tego afera a kto tam jeszcze będzie w prokuraturze to sobie copy paste zrobiłem :-)

ty Bogu no właśnie zgadzam się, że robienie Staroście wizerunku na komentarzach to jest stary motyw no nie z lat 90`tych może ale powiedzmy że jakoś po 2005 roku to przestało być główne narzędzie. Jakiś trochę niedoszkolony jesteś( jesteście). Z całym szacunkiem. Oczywiście.
Odpowiedz
sza
2012-12-04 15:21:51
0 0
PRZESŁUCHANIE – CZĘŚĆ 3
(Mam na celu w spokoju wyjaśnić sytuację, o co chodzi Panu Wójtowi, publikując swoje zeznania w sprawie popełnionego przestępstwa)
(Kolejnym moim celem jest pomóc Panu Wójtowi)

PYTANIE NR 7
Kto opracował uzasadnienie uchwały Rady Gminy Tymbark w sprawie nieodwoływania? Kto zmuszał Radę do podjęcia takiej uchwały, jak to przedstawił Pan Wójt, były 'naciski i zmuszanie'
„Sąd pozostawia również bez szerszego komentarza zachowanie mecenasa Krzysztofa Smagi, który będąc w ewidentnym konflikcie interesów w sposób aktywny brał udział w opracowywaniu uzasadnienia uchwały Rady Gminy, ocenę, czy jest to zgodne z etyką i zasadami deontologii wykonywania zawodu radcy prawnego należy pozostawić właściwym organom samorządu zawodowego”.

KOMENTARZ DO SPRAWY
Mając w pamięci słowa Pana Dyrektora „byłego” Dariusza: 'Wiem również, że nie mam szans w starciu z machiną polityczną, która za pieniądze podatników wytacza bezpodstawne procesy.' Pan Dariusz zapomniał, że sam założył sprawę w Sadzie Pracy i przegrał.
W podobnym klimacie wypowiada się Pan Wójt.
„Z treści pytań wynikało jednak jednoznacznie, że sprawa nie kończy się na “świadku”, bo pytania insynuowały, że jesteśmy podejrzanymi.”
Dlaczego Pan Wójt nie pozwoli w spokoju pracować Organom Ścigania, tylko ujawnia zeznania mediom? Proszę w imieniu „podejrzanych” o nie stosowanie pytań „insynuacyjnych” Proszę nie łączyć w pytaniach osoby Pana Wójta i Pana Zastępcy Burmistrza. To jest ich prywatna sprawa co robili w nocy!
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 15:32:53
0 0
Sza gdybym był Krzysztofem Smagą to znalazłbym twoje IP bo Tor już nie działa i podał Cię do sądu ... gdybym był ... ale nie jestem. Nie jestem też Wacławem Zoniem, który się z kimś spotykał. Tj. wiem, że Pan Zoń jest wiceburmistrzem - ale gdybym nim był to też pewnie zrobiłbym to samo. Pewnie tylko ani jeden ani drugi nie mają na to czasu bo jest w cholerę roboty do zrobienia w przeciwieństwie do innych, którzy nie robią nic. No prawie nic.

Przepiszę znowu bo NUDY ( ziew):

Bogu Bogu ( przypis red. tutaj SZA) - skutek jest właściwy - społeczeństwo się dowiedziało jak to jest z relacjami między samorządem gminnym, a Starostwem. Wystarczy. Ci, którzy znają Pana wójta Tymbarku doskonale wiedzą, że to jest właśnie taki człowiek, który lubi prawdę i jasne sytuacje. Ten wywiad jest dokładnie w stylu Lecha Nowaka - kawa na ławę, czyli nie będziemy się bawić za plecami społeczeństwa Panowie. Nie spodziewałbym się takiego wywiadu po innych Wójtach, ale po Lechu Nowaku jak najbardziej - w tym samy stylu wygrał wyboru w Tymbarku - nie szklił - mówił jak jest i jak realnie może być. Podejrzewam, że nieczysta sytuacja uwierała go jak kamień w bucie, źle się czuł naciskany i wybrał akurat taką drogę reakcji. Uznał, że będzie sprawiedliwie - jeśli społeczeństwo się dowie. Myślę, że warto żeby Starosta przez swoje siły prasowe, aktywnie uczestniczące w komentarzach pod artykułami - oficjalnie ( nie komentarzami) odpowiedział na wywiad, myślę, że ludzie powinni się dowiedzieć jak on postrzega tą sytuację.
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 15:38:07
0 0
Ja też wizerunku nikomu nie robię - tym bardziej Staroście, wypowiadam swoje prywatne zdanie.
Dziwi mnie jednak fakt, że określona grupa ludzi, wiele razy tutaj wymieniana, stosowała metody 'na komentarze', a teraz nagle , te same postacie, wzywają do odpowiedzialności - gdy same odpowiedzialności ponieśc nie zamierzają - chowając się za ustawami i unikami.
To chyba dzisiejszy chihot historii, że grupka ludzi która ośmieszała Starostę, licząc, że to zadziała na ogólną OPINIĘ SPOŁECZNĄ - teraz wzywa od opowiedzialności i kręgosłupów moralnych.
Te same osoby które w komentarzach dopisywały, to czego w informacji napisać nie można - odpowiedzialność - teraz stają się piewcami nowej ewangeli miłości na tym portalu.
A wszystko dlatego, że te ich metody się na NICH zemściły.
Odpowiedz
sza
2012-12-04 15:55:37
0 0
PRZESŁUCHANIE – CZĘŚĆ 4, czyli DLACZEGO SĄD JEST ZŁY?
(Mam na celu w spokoju wyjaśnić sytuację, o co chodzi Panu Wójtowi, publikując swoje zeznania w sprawie popełnionego przestępstwa)
(Kolejnym moim celem jest pomóc Panu Wójtowi)

PYTANIE NR 8
SĄ LUDZIE I SĄ ŚWIĘTE KROWY
„ ...przesłuchania na policji to już skandal, który nie może pozostać bez echa.” - Pan Wójt
KOMENTARZ DO SPRAWY
Panie Wójcie, w jaki sposób chciał Pan rozwiązać tę sprawę? Każda sprawa jest rozwiązywana w postaci przesłuchań i decyzji Sądu. Rozumiem, że jest Pan Wójtem i ma Pan wielki żal, że musiał Pan pojechać na komisariat. A mogły całkiem śmiało Organy Ścigania do Pana przyjechać. Czasami mam nieodparte wrażenie braku szacunku dla wypełniania mandatu społecznego. Jak już wcześniej pisałem, przesłuchującym wydaje się, że Wójt nie ma nic do roboty. Nic bardziej mylnego. Liczba sprawa do realizacji w tej kadencji jest bardzo długa i odrywanie od pracy powoduje automatyczne przestoje w rozwiązywaniu problemów gminy.
W dobie XXI wieku mamy różne możliwości komunikacji, nie ma potrzeby, tak od razy się spotykać, chodzić na wezwania. Ogromny żal jest, sprawa zaszła za daleko, mogli (wystarczył gest dobrej woli) wysłać pytania do Wójta np.: SMS-em. Niestety, naród nadal potrzebuje reform i reformatorów.

„Nie chcemy uczestniczyć w tworzeniu jakichkolwiek układów z kimś albo przeciw komuś. My nie walczymy o stanowiska i wpływy w powiecie, chcemy realizować swoje zadania dla dobra gminy.”
Czy Sąd się pomylił nazywając to „koleżeńskim immunitetem?
Dlaczego Policja robi skandal przesłuchując Pana Wójta? Komórek nie ma? Nie ma SMS-ÓW?
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 15:55:39
0 0
Bogu jasne jesteś tutaj prywatnie ;-) I głosisz prywatne poglądy.
Nie bardzo wiem o czym piszesz? Naprawdę - dwa razy czytałem ale nie rozumiem tego SZYFRU tj. kto to są pewne osoby, określona grupa ludzi i w ogóle o co biega ...
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 16:10:51
0 0
Tkmisiek, jadłem obiad, polecam kuchnię chinska, pytasz- kto to taki? Panowie wiedza doskonale. Po co im robić reklamę? Ciągle zastanawia fakt po co to Panu Nowakowi bylo potrzebne. CZy jest najsłabszym ogniwem i dlatego zostal wystawiony jako pierwszy testowy okaz na odstrzał? Znowu się będą z Niego radni i inni Wójtowie podsmiewywac. Znowu plotki, że ten Wójt z nikim w zgodzie zyc nie potrafi. Przecież każdy Wójt wie, ze wystepy na tej stronce kończą sie wielkim wysmianiem i inwektywami. Unikają jak ognia występow tutaj. Taka sława tej stronki.
Odpowiedz
xxx83
2012-12-04 16:21:46
0 0
Dla mnie wywiad z Wójtem jest OK! Wójt powiedział co ma do powiedzenia każdy z tego może wyciągnąć wnioski. Ja po atakach histerii @sza oraz @bogu wnioski wyciągnąłem - oczywiście na korzyść Wójta.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 16:24:43
0 0
Tak tak ... myślę, że 'Bogu' dostał ataku histerii i lekko się dzisiaj dusi.
Bogu smacznego :-)
Odpowiedz
romcio1985
2012-12-04 16:41:38
0 0
Starosta pochodzi i mieszka na terenie gminy Tymbark. Na własnym podwórku nie może się dogadać? Te przesłuchania samorządowców są bardzo dziwne.
Odpowiedz
sza
2012-12-04 16:44:10
0 0
PRZESŁUCHANIE – CZĘŚĆ 5, czyli POD OSŁONĄ NOCY?
(Mam na celu w spokoju wyjaśnić sytuację, o co chodzi Panu Wójtowi, publikując swoje zeznania w sprawie popełnionego przestępstwa)
(Kolejnym moim celem jest pomóc Panu Wójtowi)

PYTANIE NR 9
CZY RADA GMINY JEST W STAŁEJ KOMITYWIE I UKŁADZIE PODDAŃCZYM DO WÓJTA?
„Każda rada ma autonomię i chcielibyśmy to prawo zachować.” - Wójt, „W ten sposób wciągnięto nas na siłę w całą akcję – awanturę.”
Panie Wójcie, za daleko Pan się zagalopował wypowiadając się w imieniu Rady Gminy Tymbark. Zapomniał Pan co zrobili radni na ostatniej sesji Rady Gminy? Głosowali przeciwko Pana propozycjom. Nie może Pan tak od razy wybaczać. Z niepokornymi Radnymi, Wójt powinien porozmawiać, wskazać kierunki rozwoju, przedstawić PLAN INWESTYCYJNY NA 2013 ROK, niech Pan bierze przykład z Burmistrza Limanowej, obiecał radnym na ostatniej sesji „taki plan” i do końca listopada mieli otrzymać. Ale, czy otrzymali?

PYTANIE NR 9
Dlaczego w zeznaniach pytania się powtarzały? Dlaczego te same pytania usłyszeli „podejrzani – świadkowie”? Czy doszło do zaniedbań przy układaniu pytań? Czy tego typu pytania nie przypominają działań Służb Specjalnych?

“co pan robił w nocy z niedzieli na poniedziałek w dniu.....”

Organy Ścigania powinny zachować dyskrecję w stosowaniu tego typu metod. Nie może być tak, pomimo toczącego się śledztwa, akta sprawy są znane dla mediów. Jak to powiedział Pan Wójt jest to buńczuczne nastawienie zakrawające na „insynuacje” Jakim prawem łączy się urzędników zadając im te same pytania. Czy przesłuchania nie mogą odbywać się w miejscu pracy?
Pan Wójt z całą pewnością w najbliższym czasie przedstawi swoje zadania dla dobra gminy i jak zapewnił „Nie chcemy uczestniczyć w tworzeniu jakichkolwiek układów z kimś albo przeciw komuś.”
Ponowie Policjanci, jak się teraz czujecie, czytając zarzuty przedstawione przez Wójta? Była potrzeba w atmosferze skandalu przesłuchiwać Wójta i pytać, co robił w nocy? Więcej wyrozumiałości.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 16:46:57
0 0
Bogu Bogu - skutek jest właściwy - społeczeństwo się dowiedziało jak to jest z relacjami między samorządem gminnym, a Starostwem. Wystarczy. Ci, którzy znają Pana wójta Tymbarku doskonale wiedzą, że to jest właśnie taki człowiek, który lubi prawdę i jasne sytuacje. Ten wywiad jest dokładnie w stylu Lecha Nowaka - kawa na ławę, czyli nie będziemy się bawić za plecami społeczeństwa Panowie. Nie spodziewałbym się takiego wywiadu po innych Wójtach, ale po Lechu Nowaku jak najbardziej - w tym samy stylu wygrał wyboru w Tymbarku - nie szklił - mówił jak jest i jak realnie może być. Podejrzewam, że nieczysta sytuacja uwierała go jak kamień w bucie, źle się czuł naciskany i wybrał akurat taką drogę reakcji. Uznał, że będzie sprawiedliwie - jeśli społeczeństwo się dowie. Myślę, że warto żeby Starosta przez swoje siły prasowe, aktywnie uczestniczące w komentarzach pod artykułami - oficjalnie ( nie komentarzami) odpowiedział na wywiad, myślę, że ludzie powinni się dowiedzieć jak on postrzega tą sytuację.
Odpowiedz
exkalibur
2012-12-04 17:06:37
0 0
@tkmsiek 1 juz trzeci raz piszesz to samo powtarzasz sie czy chcesz nam wcisnac swoja prawde
Odpowiedz
sza
2012-12-04 17:15:12
0 0
PRZESŁUCHANIE – CZĘŚĆ 5 – A CO BĘDZIE JAK ZOSTANIE UPUBLICZNIONY NOCNY ZAPIS Z MONITORINGU?

Sprawa poszła za daleko, w interesie starosty jest nie wypowiadać się, jeśli Redakcja nie wywoła go do tablicy. Tylko tu nam starosty brakuje. Obawiam się, że po wypowiedzi starosty może się okazać, że Wójt „insynuuje” a policja nie idzie Wójtowi na rękę i zadaje podchwytliwe pytania „co Wójt robił w nocy i co w nocy robił Zastępca z UM L” i co wtedy? Dlaczego Wójt przywołuje w publikacji swoich zeznań Zastępcę? Lepiej nie wywoływać wilka z lasu, bo sprawa weźmie w łeb.
A co wtedy, gdy się okaże, że Pan Dariusz miał rację:
„Czas zacząć ludziom mówić prawdę i wziąć się do roboty'

Kolejny wywiad powinien być z niepokornym Wymiarem Sprawiedliwości, z Panem Zastępcą (w końcu Wójt z całą pewnością mówi prawdę i nie chce brać winy tylko na siebie, jeśli takowa zostanie przypisana), ze starostą z Radnymi Gminy Tymbark.

Dla dobra całej sprawy powinniśmy poznać skany Akta Sprawy, oraz wyniki badań daktyloskopijnych oraz listę wszystkich podejrzanych.
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 17:21:50
0 0
Excalibur na tym portaliku prawda jest zawsze tylko jedna Starosta jest zly, kazdy inny komentarz to już grzech. Każde inne zdanie to atak kilku odgrzanych. nickow. Kazda prawda inna od wlasciwej to zlo! Obiektywie i rzetelnie ale tylko w mysl dokonać Staroście. To jest złota mysl tutaj.
Odpowiedz
namoR
2012-12-04 17:25:23
0 0
Panie i Panowie!
Publikacja ta odslania kulisy 'gigantycznego' sledztwa i rzuca zle swiatlo na Zarzad Powiatu i jego wladze. Pokazuje nam rowniez jak wyglada wspolpraca gminy Tymbark z Panem Starosta.

Jak Panstwo widza, efekt takiej publikacji jest taki sam jak z przeszlosci, 'przedstawiciele' jednej i drugiej strony probuja za pomoca komentarzy przekonac nas czytelnikow o swojej racji. Niestety, to przekonywanie 'na sile' wprowadza niebezpieczny, celowy zamet spoleczny, dezorientacje wsrod mieszkancow powiatu, stalych uzytkownikow i czytelnikow tego portalu takich jak ja. Prawde powiedziawszy, to mnie nie interesuja sposoby w jaki prokuratura przeprowadza sledztwo, kogo przesluchuje, interesuje mnie koncowy efekt czyli znalezienie winnych i orzeczenie czy ktorekolwiek z praw kazdego czlowieka lub praw gwarantowanych przez Konstytucje zostalo naruszone.

Czy na podstawie wywiadu lub opinii jednego samorzadu mozemy oceniac Zarzad Powiatu lub Pana Staroste? Oczywiscie ze nie. W powiecie jest chyba 171 miejsowosci i 12 gmin: Dobra, Jodlownik, Kamienica, Laskowa, Limanowa, Lukowica, Mszana Dolna, Niedzwiedz, Słopnice, Tymbark, Limanowa, Mszana Dolna.
Pan Nowak powiedzial ...'...na konwencie wójtów i burmistrzów doszło do ewidentnego ataku na samorząd gminy Tymbark, podobnie było na posiedzeniu LGD, a kolejno dochodziły do nas sygnały, że kampania przeciw gminie się 'rozkręca'....'

Nie bardzo rozumiem na czym polega i jaki cel przyswieca kampaniom przeciw gminie Tymbark? Czy takie kampanie sa prowadzone rowniez przeciwko pozostalym jedenastu gminom? A moze ktos z Was zna inny sposob na 'wyjscie z ataku' lub obrone wlasnego imienia? A w ogole to dlaczego jedna gmina jest atakowana publicznie na konwencie wojtow i burmistrzow? A czy w ogole na atak powinno sie odpowiadac atakiem?...itd Takich pytan mam wiele, ale na dzisiaj wystarczy.

Proponuje dziennikarzom przeprowadzenie wywiadu z Zarzadem Powiatu jak rowniez z wszystkimi Wojtami gmin na temat wzajemnej wspolpracy jak rowniez z radnymi i mieszkancami itd.

Chce wiedziec co sie dzieje w mojej Ojczyznie, w moim powiecie, w mojej gminie, dlaczego tyle osob jest skloconych i narzekajacych, dlaczego tyle osob sie wzajemnie nienawidzi i atakuje publicznie, dlaczego brakuje zgodnej wspolpracy?...itd

Jak Panstwo widza, nie stoje po zadnej ze stron, zawsze szukam faktow, obiektywnych opinii innych, spokoju, zgodnej wspolpracy i prawdy o ktora tak ciezko w dzisiejszych czasach. Przedewszystkim zawsze szukam i oczekuje widocznych dla wszystkich mieszkancow efektow pracy wszystkich urzedow, spelnienie obietnic wszystkich osob wybranych przez nas i zasiadajacych na roznych stanowiskach. Oczekuje patrzenia w przyszlosc, dalszego realizowania planow, inwestycji i innych zamierzen aby powiat i wszystkie gminy sie rozwijaly, aby wszystkim mieszkancom zylo sie lepiej teraz, aby nasze dzieci w przyszlosci mialy lepiej...

@tmisiek1
@bogu
@sza
Niestety, ale w Waszych subiektywnych opiniach i komentarzach nie znalazlem odpowiedzi na zadne z moich prostych pytan, a moja wlasna opinie dotyczaca tych Waszych komentarzy wyrazilem wczesniej.

Jezeli kto inny z Panstwa zna odpowiedz na kilka moich prostych pytan, prosze o komentarz i odpowiedz.

Pozdrawiam wszystkich i zycze milego wieczoru z usmiechem na twarzy :)
Odpowiedz
bogu
2012-12-04 17:29:14
0 0
Dokopać Staroscie. Poprawka zlotej mysli. Szkoda, ze z fajnego faceta Wójt Nowak tymi zagraniami pseudo wywiadami tak niszczy swoją opinie. Trzeba uwazac Panie Wojcie komu udziela się wywiadu. Takie tematy w tym miejscu, az tak nisko Pan upadł?
Odpowiedz
baca
2012-12-04 17:38:53
0 0
Jak nigdy ale zgadzam się ze znanym w 100%. Nie jestem mieszkańcem gminy Tymbark ale miałem z nim kontakt i niestety zachowuje się jak Jedyny Najmądrzejszy i sprawiedliwy na tym świecie. I wydaje się, że o pracy w ZESPOLE' to Pan Wójt jeszcze nie słyszał.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-04 18:09:08
0 0
Nie wydaję mi się, żeby ktoś kogoś chciał tutaj na siłę przekonywać namoR - dyskutuję tak ze stroną przeciwną od rana i w sumie niczego nie dowiedziałem się więcej niż przez ostatnie lata dyskutowania. Te same metody odbiegania od tematu, zastraszania i wyciągania prywatnych brudów, robienia osobistych docinków. Dyskusji merytorycznej oczywiście że żadnej tutaj nie ma i nie będzie. Będzie przepychanka słowna od rana do wieczora - czyje bardziej jest na wierzchu.

Ilu ludzi przeczyta ten wywiad tylu ludzi będzie miało inne, swoje zdanie na jego temat. Na temat Wójta Tymbarku, na temat Starosty, na temat tego co się stało. Co mnie ponad wszystko jednak niepokoi to jest to, że ten wywiad w ogóle się ukazał - gdyby nie było naprawdę poważnych problemów we współpracy między Gminą Tymbark a Starostą to wywiadu by nie było - bo aż tak konfabulować się nie da. Zresztą po co.
To jest niepokojące.
namoR ja oczekuję tego samego co Ty chce żeby ludzie u władzy robili wszystko żeby tutaj żyło się lepiej - pewnie jednak nie chciało Ci się czytać 70 komentarzy pod artykułem - nie dziwię się wcale.

Musze przyznać że całodniowe potyczki słowne ze 'zwolennikami' Starosty są wyczerpujące. Pierwszy raz w tym uczestniczę - a Ci 'zwolennicy' siedzą tak na tych komentarzach parę razy w tygodniu. Naprawdę podziwiam. Od razu zapowiadam, że nie mam czasu robić tego samego bo jak mawiają mądrzy ludzie - czas to pieniądz.
Wójtowi Tymbarku gratuluję po raz setny kręgosłupa moralnego i odwagi Panie Wójcie ! Niech Pan się nie daję.
Odpowiedz
namoR
2012-12-04 18:40:46
0 0
@tmisiek1
Przyznaje Ci racje, nie chcialo mi sie czytac tych 70 komentarzy pod tym artykulem, ale jakos powoli, ze zrozumieniem kazdego zdania i intencji, ktora kazdemu uzytkownikowi przyswieca wyrazajac takie a nie inne opinie, 'scierpialem to' i wyobraz sobie ze je wszystkie przeczytalem...:))

No coz... moze tak na koniec mojego dzisiejszego komentowania pragne dodac do mojego powyzszego postu ze wszyscy popelniamy bledy w naszym zyciu. Pomylic sie to ludzka rzecz, musimy jednak uwazac aby takie pomylki nie staly sie rutyna. Nie ma osob nieomylnych, zawsze cenie tych, ktorzy potrafia sie przyznac do blednych decyzji i juz nie jest wazne czy ktos jest Prezydentem, Senatorem, Poslem, Wojewoda, Starosta, Burmistrzem, Wojtem, Radnym itd. Slowo 'przepraszam' ma rowniez wielka moc tak jak slowa 'prosze' i 'dziekuje'..

Czasami musimy sobie zdac sprawe ze ktos inny ma racje, w takich przypadkach powinno sie ustapic. Upartosc jest dobra w roznych innych sprawach np w pozyskiwaniu funduszy na inwestycje, w dazeniu do spelnienia marzen i obietnic, w dazeniu do poprawy zycia mieszkancow wszystkich gmin i powiatu itd. Natomiast upartosc taka nie jest zawsze dobrym rozwiazaniem we wspolpracy z lokalnymi samorzadami. Zawsze uwazalem ze trzeba sluchac wiekszosci mieszkancow, widziec ich problemy, zazalenia i probowac je jak najszybciej rozwiazac. Prosze Was wszystkich, nie kierujmy sie niepotwierdzonymi faktami, wybierajmy rozsadek a nie wlasne Ja. Wszyscy urzednicy przez nas wybrani powinni sie kierowac naszymi wspolnymi potrzebami. Czy naszymi potrzebami sa wzajemne ataki, wojny i klotnie? Zawsze chyba tak bylo, ze czesto krytykujac innych kierujemy sie wlasnym ego, patrzymy przez pryzmat naszych przekonan i wartosci.Starosta czy Wojt nie moga o tym zapominac ze reprezentuja nas wszystkich, ze wykonuja swoja prace aby nam bylo lepiej. Czy wzajemne ataki poprawiaja nasz byt, odpowiedzcie sobie Panstwo sami...
Odpowiedz
Kaczmarek
2012-12-04 18:59:04
0 0
Przerwę ciąg komentarzy z serii 'moja racja jest najmojsza'. Czy jest możliwość poza/zamiast ewentualnego kontrataku starosty zobaczyć zestawienie współpracy powiatu i gmin w postaci listy wykonanych wspólnie inwestycji w ostatnich 2 latach? Sprawdzić kwoty, rodzaje działań, ewentualnie ilość ofert/wniosków odrzucanych i przyjmowanych przez starostwo? Myślę, że to bardziej zainteresowałoby czytelników. Pozdrawiam
Odpowiedz
contadores
2012-12-04 19:30:50
0 0
Piękny tytuł i słowa Pana Wójta: 'Nie chcemy konfliktu, tylko spokoju.'

To po jaką cholerę następnie opowiada Pan jakieś brednie?
Pod płaszczykiem spokoju i poświęcenia dla mieszkańców uprawia Pan swoją własną politykę.

Kaczmarek - masz 100% racji. Niech Pan Nowak opowie jaki to zły Starosta a ile inwestycji idzie na Jego terenie własnie dzięki Powiatowi Limanowskiemu.

To pokaże ile ten 'zły i straszny' Starosta robi dla swojej Gminy.
Odpowiedz
exkalibur
2012-12-04 19:47:45
0 0
mi to wszystko wyglada na jakies glupie gierki zagrywki zeby dokopac staroscie oj nieladnie ale domyslam sie kto bo znam tylko jednego mistrza propagandy w tym miescie .......ktory codzienna lektore zaczyna od limanowa.in
Odpowiedz
exkalibur
2012-12-04 19:54:31
0 0
i oby nas niespotkalo to co w laskowej dzieki temu panu amen.
Odpowiedz
niski
2012-12-04 19:58:51
0 0
popieram zestawienie inwestycji. powiedzmy sobie szczerze - na razie jest tak, ze to gminy dokładają do inwestycji powiatowych a nie odwrotnie. Przecież jak powiat remontuje powiatową drogę, to po prostu dba o swój majątek. Jak buduje chodniki wzdłuż dróg powiatowych to nie dokłada gminom, tylko dbo o bezpieczeństwo przy swoich drogach. NIe znam przypadku, żeby powiat dokładał do zadań gminnych, za to gminy z całego powiatu dokładają do zadań powiatowych
Odpowiedz
contadores
2012-12-04 20:10:37
0 0
niski, odwrócę to co piszesz - to powiat remontuje swoje drogi a Gminy dorzucają się najczęściej do chodników - masz wątpliwości? sprawdź :)

zresztą, tak duże remonty są w interesie gmin :)

tym czasem, excalibur - cóż dodać do Twoich słów o tej propagandzie :) :) :)

każdy wie o kogo chodzi - liczę, że niebawem ta propaganda zostanie zweryfikowana i każdy zobaczy efekty tego doradzania.
Jak słyszę Laskowa już widzi, zobaczymy komu w kolejce otworzą się oczy :)
Odpowiedz
Doradca
2012-12-04 20:20:21
0 0
Przemówienie to dłuższa wypowiedź, przeznaczona do publicznego wygłoszenia. W klasycznej formie składa się z pięciu części wstępu, krótkiego opowiedzenia związanych ze sprawą wydarzeń, przytoczenia argumentów i dowodów, odparcia przewidywanych zarzutów, podsumowania. Wszystko to w dzisiejszym dniu można było na tym portalu przeczytać.
Powiem więcej dowiedzieliśmy się o wiele więcej niż życzyłby sobie Prokurator myślę, że po lekturze dzisiejszego dnia i Prokurator utwierdzi się w przekonaniu, o co w tym wszystkim biega.
Pozostaje jedynie wyrazić nadzieję, że uciemiężony lud po czytaniu tych opowieści, pomyśli swoje.

@ sza kolejny raz powiedziałeś zbyt dużo zasady dostępu do akt są znacznie surowsze w postępowaniu karnym, zwłaszcza na etapie prowadzonego śledztwa czy dochodzenia. Dla osób niezwiązanych bezpośrednio ze sprawą dostęp do akt wymaga uzyskania specjalnego pozwolenia. Dostęp do akt jest możliwy wyłącznie za zgodą prowadzącego postępowanie.
Czy Ty nie ujawniłeś materiału z akt prowadzonego postępowania?.
Jeżeli tak, to czy miałeś takie umocowania prawne?.

Moim zdaniem nie. Żaden Prokurator prowadzący dochodzenie, postępowanie sprawdzające nie wyrazi zgody na ujawnienie materiałów z akt sprawy przed zakończeniem dochodzenia. Przypomnieć należy, że przy postępowaniu sprawdzającym nie ma jeszcze uzasadnionego podejrzenia o popełnieniu przestępstwa.

I kolejny raz, to jest Twój problem.
Odpowiedz
niski
2012-12-04 20:21:27
0 0
@contadores: dziękuję za potwierdzenie, że to gminy dokładają się do wykonywania zadań ustawowych przez powiat (chodniki) a nie odwrotnie). Tak właśnie jest: gminy muszą finansować zadania powiatu i robią to. Natomiast niestety powiat nie dofinansowuje żadnych zadań gminnych. To dowód na ślabość finansową powiatu. Przyznasz, że gdyby gminy nie dofinansowały Powiatu w dziedzinie budowy chodników nigdy Powiat nie dostałby 'płyty chodnikowej' którą się tak chwali. Ale..... łatwo się buduje i zbiera nagrody za cudze pieniądze
Odpowiedz
Janek64
2012-12-04 20:26:10
0 0
Pan Starosta Jan Puchala dobrze pracuje i porzadnie sie zachowuje. Niech sie wstydza ci co go szkaluja .Reszta bez komentarza Pozdrawiam
Odpowiedz
Doradca
2012-12-04 20:27:27
0 0
Temat artykułu: „Nie chcemy konfliktu, tylko spokoju” to dla przypomnienia.
Odpowiedz
contadores
2012-12-04 20:34:58
0 0
@Doradco - dla przypomnienia znowu Pan Wójt pokazał swoje 'ja' - potwierdza się obiegowa opinia o osobowości Pana Nowaka - nieomylny, zawsze musi mieć rację - najbardziej rozbawiły mnie fragmenty tej rozmowy w których ?Pan Wójt? powtarza slogany na temat Starosty, do wielu miesięcy publikowane w rożnych komentarzach na tym portalu:)
pod wieloma nickami. Cóż za jednomyślność poglądów z komentarzami i nickami które od dawna krytykują Pana Starostę pod adresem limanowa.in.
To jakiś przypadek - taka wielka zbieżność opinii i wypowiadanych słów, stwierdzeń i myśli oraz konkretnych zdań? Niespotykane.
Odpowiedz
contadores
2012-12-04 20:50:59
0 0
przeczytałem wpisy @tkmisiek1 i zastanawia mnie fakt tak dobrej znajomości Pana Wójta Nowaka przez tego Pana w tym nicku. Prawda jest taka, że mało kto dobrze zna Pana Nowaka w Tymbarku, jest osobą z zewnątrz - wystarczy prześledzić Jego biografię.

Jeśli dokonujemy oceny osoby publicznej którą jest Wójt, to warto zapytać o opinię na temat Pana Wójta wielu przedsiębiorców. Pan Nowak pracował wcześniej w Kontroli Skarbowej - w obiegowej opinii można się dowiedzieć, że był bardzo nadgorliwym pracownikiem. Przedsiębiorcy cieszyli się gdy objął posadę Wójta - zakończyły się ich męczarnie. Nakładane wysokie kary dla premii to była podobno zasada.
Teraz już wiadomo dlaczego Przedsiębiorcy tak źle się w swoich opiniach o Wójcie wypowiadają.
Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.

@niski
Przeanalizuj wkład finansowy Powiatu w np. Schetynówki jakie były realizowane przez Gminy z limanowszczyzny.
Wtedy okaże się, że powiat uczestniczy finansowo w inwestycjach Gmin. Dodatkowo Gminy otrzymują wiele punktów podczas oceny swoich wniosków do finansowanie poprzez taką współpracę.

Widać, że Pan Nowak przenosi stare nawyki z UKS na grunt Samorządu i dlatego tak trudno jest z Nim współpracować innym samorządowcom.
Chcecie, zapytajcie o opinie innych Wójtów lub Radnych z Tymbarku. Z pewnością w prywatnych rozmowach potwierdzą takie oceny.
Odpowiedz
Doradca
2012-12-04 20:51:51
0 0
Cytat z protokołu, wypowiedź Starosty: “uchwała w sprawie Dariusza Sochy była 'wypadkiem Rady przy pracy ”lub “są pewne sytuacje i uzgodnienia, które trzeba przestrzegać, bo jak się wejdzie tam gdzie wrony, trzeba krakać jak one. Albo jest się z bratem, albo jest się poza burtą. Kto nie umie grać w zespole wylatuje poza burtę? Im mądrzejsza jest rada i im mądrzejszy jest wójt oraz gdy rozumieją, że gra jest zespołowa, tam też są sukcesy. Jeżeli zaś znajdzie się indywidualista i zacznie działać wyłącznie pod siebie, tam sukcesów nigdy nie będzie.”

Jeżeli padły takie słowa i zostały zapisane w protokole to proszę wybaczyć, ale nie podejmę się komentowania tych jakże pouczających słów, bo cokolwiek bym nie napisał będzie użyte przeciwko mnie samemu.
Odpowiedz
contadores
2012-12-04 21:03:26
0 0
@Doradca
z jednym się zgodzę, do pracy zespołowej Pan Nowak raczej się nie nadaje i nie jest to niestety tylko moja opinia. Jeśli już Pan Nowak wyszukał tak znamienite cytaty, to może zacytujemy ostatnią sesję Gminy Tymbark i wydarzenie które chyba dużo mówi wszystkim: Rada nie podejmuje Uchwał Pana Wójta :(

Skoro jest tak wspaniale to dlaczego Doradco jest tak źle. Jesteś na miejscu to opowiedz nam więcej o tym temacie.

Pofatyguj się, pomiń propagandę wielkiego sukcesu i zbawiennej mocy Władzy w Limanowej i Tymbarku i zapytaj Wójtów z innych Gmin jak się kończą spotkania i współpraca z Panem Wójtem Nowakiem?

Oczywiście nie pytaj o to Jedynej i Skutecznej i Wspaniałej Władzy pełnej sukcesów w UM Limanowa. Bo tutaj poza Tymbarkiem mamy powiatową krainę zwaną limanowską irlandią ;)
Odpowiedz
Janek64
2012-12-04 21:05:45
0 0
@ Panie Doradco ma pan racje niech pan tutaj nie pisze sam na siebie he he Niech pan powie czy pan juz po przesluchniach ? bo moze jakies alibi potrzeba he he Jak by co to bylismy razem tamtego wieczorku na piwko hehe ;)Pozdawiam
Odpowiedz
Doradca
2012-12-04 21:18:28
0 0
Mam problem Janek64. Nie mam żony.
Odpowiedz
contadores
2012-12-04 21:21:28
0 0
Doradco, ktoś tutaj narzekał na statystykę. Stuknęła nam 100-ka :) Gratulacje:)

Wracając do tematu Gminy Tymbark - może Pan Nowak zamiast udzielania wywiadów uzupełni BIP i zamieści sprawozdania z sesji Rady Gminy Tymbark, bo wiatr tam sobie hula w najlepszego - a Społeczeństwo chciałoby wiedzieć co radzicie ciekawego:)

Skoro już cytujemy te protokoły z sesji - to dajcie je i nam poczytać - dodam, że to Ustawowy wymóg ;)

http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Tymbark/podmiotowe/Rada/Sesje/Podsumowanie+sesji/default.htm?NRMODE=Published&NRNODEGUID=%7b2FDDA96F-F799-4216-A32A-12C82DD3BF5A%7d&NRORIGINALURL=%2froot_BIP%2fBIP_w_Malopolsce%2fgminy%2froot_Tymbark%2fpodmiotowe%2fRada%2fSesje%2fPodsumowanie%2bsesji%2f&NRCACHEHINT=NoModifyGuest&co_cadency=2010-2014&co_year=2012
Odpowiedz
Janek64
2012-12-04 21:23:58
0 0
@ Doradco mozesz na mnie liczyc moze Ci jaks znajde !he he Na ile potrzebujesz hehe !
Odpowiedz
contadores
2012-12-04 21:24:50
0 0
Według BIP Gminy Tymbark najbliższa sesja Rady Gminy będzie...16 lutego roku może nie wymienię! :)

Nie będę wspominał także o obowiązkowym protokole po sesji, nagraniu, sprawozdaniu :)

Nic a nic - poza publikowaniem treści podejmowanych Uchwał społeczeństwo tej doskonale zarządzanej Gminy nie dowie się niczego ;)

http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Tymbark/podmiotowe/Rada/Sesje/Najblizsza+sesja/
Odpowiedz
Doradca
2012-12-04 21:25:50
0 0
@ contadores a czytać to Ty umiesz:)

http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Tymbark/podmiotowe/Rada/Uchwaly/
Odpowiedz
contadores
2012-12-04 21:33:13
0 0
@Doradco a umiem, tylko ja o niebie a TY o ziemi:)

Sprawdź pozostałe linki na tym zacnym BIP-e Gminy Tymbark, tylko uważaj na przeciągi. Poza podjętymi Uchwałami ni słychu i widu z przebiegu samych obrad. Skoro Pan Nowak przywołuje tutaj jakieś protokoły to sobie chciałem poczytać. Zresztą takie protokoły lub sprawozdania - przypomnę - są obowiązkowe :)
A to, że Uchwały publikują - to łaski bez ;)

Tak, że owszem - umiem czytać Doradco.
Odpowiedz
12lp
2012-12-04 21:35:28
0 0
janku coz ci ten starosta uczynil tak cudownego ze bronisz go niesamowicie?:) czyzby ci twoja zone porajił?:) a w sumie juz wiem ....on tez kiedys bywał w ,,ameryce' ,nawet co weekend ,dziwne ze zawsze jako ciotka...ty tez byles za wielka woda ...ot z czego ta sympatia:) ,,kazdy za usami cosik mo...' ,to fakt ale jezeli te slowa padly ze strony starosty a pewnie tak no to janku czy nie wydaje ci sie cos nie tak w jego postepowaniu?? nie lepiej przynac sie do błedu i zaczac wspolpracowac zeby wlasnie nastał spokój ??
Odpowiedz
Doradca
2012-12-04 21:35:45
0 0
@ exkalibur to właśnie jest ten poziom?.

Janek64 szanuję cudze Żony.
Odpowiedz
niski
2012-12-04 21:39:26
0 0
@conta - a to widziałeś (nie jest to quality managment na pewno) http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/powiaty/root_limanowski/podmiotowe/Rada/Sesje/Protokoly+z+sesji+rady/
Odpowiedz
exkalibur
2012-12-04 21:40:48
0 0
tak osiagamy najwyzszy poziom uduchowienia a nawet nirvane haha dobranoc
Odpowiedz
contadores
2012-12-04 21:41:25
0 0
Zacne słowa tutaj dzisiaj padają - skoro Pan Nowak tak bardzo chce współpracować, to dlaczego idzie do spowiedzi do pana Toporkiewicza a nie rozmawia z zainteresowanym czyli Starostą lub innymi osobami z kręgów Samorządowych. Skoro tak bardzo chce współpracować, to dlaczego Wójtowie maja takie a nie inne zdanie na temat Jego osoby i cech?

Może najpierw trzeba popracować nad sobą a potem nawracać innych.
Trudno aby nawyki z czasów pracy w Kontroli Skarbowej miały teraz być tolerowane przez innych Samorządowców. Apodyktycznie, cynicznie, ja wiem najlepiej - tak się Panie Wójcie niczego nie uda wspólnie wypracować.

'Jeśli chcesz zmieniać świat, zacznij od siebie' - dobra i cenna rada Panie Lechu.
Odpowiedz
Doradca
2012-12-04 21:53:34
0 0
@ exkalibur
' Nie spiesz się
Pośpiesz się
Wybór jest twój
Nie spóźnij się
Odpocznij
Jako przyjaciel
Jako stare wspomnienie
Wspomnienie
Wspomnienie
Wspomnienie'
Odpowiedz
CUDNA
2012-12-04 22:15:28
0 0
http://wniebowstapieniepanskie.zyrardow.pl/index.php?strona=modlitwy-ducha-sw#4
Odpowiedz
Doradca
2012-12-04 22:22:12
0 0
Rozpal w nas miłość daj nam pokój serca, abyśmy nie popadali w skrajności i nie ulegali ludzkim szaleństwom. Amen.
Odpowiedz
kpiarz
2012-12-05 09:43:43
0 0
Czytam te komentarze, czasem uważnie i z powagą, czasem z bezgłośnym śmiechem cisnącym się na usta i zaczynam rozumieć, czemu Starostwo Powiatowe w Limanowej ma tak spore wydatki kadrowe, żal tylko, że się pieniądze podatników na takie bzdury marnują… Wiem jedno – zdanie na temat Pana Starosty wyrobiłem sobie jakiś czas temu i żaden podwładny/kolega/krewny (niepotrzebne skreślić), przymuszony/poproszony/opłacony (niepotrzebne skreślić) posługujący się jednym/dwoma/wieloma nick’ami (znów niepotrzebne skreślić), swoimi mniej lub bardziej elokwentnymi perorami propagandowymi tegoż nie zmieni na lepsze, a wręcz odnosi skutek przeciwny do zamierzonego. Zmienić je może postępowanie wyżej wymienionego, ale jak na razie to nie widzę nawet „chęci poprawy”. A zegar tyka…

Pozdrawiam wszystkich rozsądnie spoglądających na limanowską rzeczywistość :)
Odpowiedz
konto usunięte
2012-12-05 10:01:05
0 0
prośba do miłościwie nam panującego Wójta Gminy Tymbark

1.podać w oświadczeniu za 2012r prawdziwą powierzchnię domu, do celów podatkowych również
2.Przedstawić na Limanowa.in ile środków pozabudżetowych ściągnął do gminy
3 zabrać się wreszcie za solidną robotę,a nie próbować robić z siebie ofiarę

tkmisiek-uważaj cobyś się przypadkiem nie potknął o tego za którego tak ciało nadstawiasz,chyba że sam nim jesteś
Odpowiedz
xxx83
2012-12-05 12:11:48
0 0
@kpiarz - moje zdanie jest identyczne jak Twoje w tym temacie. @bogu, @sza i im podobni swoimi agresywnymi komentarzami, poniżającymi, ośmieszającymi, ubliżającymi, wchodzącymi w życie prywatne osób mające odmienne zdanie tak naprawdę robią niedźwiedzią przysługę osobie, którą bronią. A być może o to im może chodzi? Czy Policja również ich nie powinna przesłuchać dlaczego osobie, którą bronią robią na złość i czy czasami oni nie mają coś wspólnego ze sławetnymi ulotkami?
Odpowiedz
Janek64
2012-12-05 14:57:08
0 0
@12 lp Tym sie roznimy ze ja szanuje pana Staroste jako osobe ale tez jako urzad . Mi nie przeszkadza ze masz inne zdanie spokojnie mozemy sie roznic . A tak na marginesie warto i dobrze zwiedzac swiat i zdobywac jakies nowe doswiadczenia. Z siedzienia nie ma nic !Pozdrawiam
Odpowiedz
zulu18
2012-12-05 16:04:18
0 0
Do roboty Panie Nowak, do pięt nie dorasta Pan Staroście. Nic w tej gminie się nie robi, nawet chodniki są nie posypane.
Odpowiedz
leon33
2012-12-05 16:28:40
0 0
Tkmisiek1-ja do Ciebie nie myśl, że masz do czynienia z durniami bo tylko tacy mogą tak prymitywnie argumentować i tak bronić Wójta. Przecież dobrze wiesz, że dla Tymbarku, taki Lider to prawdziwa kompromitacja, to przecież Wójt jednej kadencji. Niech Boga prosi żebyśmy mu nie zrobili referendum. A należało by się. Pokazał prawdziwą klasę jak można siedzieć , nic nie robić, być konfliktowym i brać 9 tysięcy złotych miesięcznie.
Odpowiedz
blizniak
2012-12-05 23:36:32
0 0
Na morzu i w górach chyba też obowiązują twarde reguły zachowania. Nie wiem co jest na pierwszym miejscu w górach bo nie chodzę ale na morzu bez względu na atmosferę panującą na łajbie na co ma wpływ długotrwałe obcowanie ze sobą, brak kobiet i vit. C na hasło człowiek za burtą włączają się inne mechanizmy. Wiem to z własnego doświadczenia.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Nie chcemy konfliktu, tylko spokoju"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in