12°   dziś 16°   jutro
Piątek, 26 kwietnia Marzena, Klaudiusz, Maria, Marcelina, Ryszard

Mularczyk złożył projekt rezolucji do Rady Europy

Opublikowano 05.03.2023 16:00:00 Zaktualizowano 05.03.2023 16:01:30 pan
18 3014

Sprawę braku reparacji ze strony Niemiec dla Polski po II wojnie światowej, odszkodowań i drogi sądowej dla osób indywidualnych, braku efektywnej restytucji dla Polski, jak i dla innych krajów Europy Środkowo - Wschodniej, będziemy podnosić na wszystkich możliwych forach międzynarodowych. Kluczowe są dla nas ONZ, Rada Europy i Kongres USA, a w przyszłości także UE - mówi w rozmowie z Polską Agencją Prasową wiceminister spraw zagranicznych, a jednocześnie poseł PiS z naszego okręgu - Arkadiusz Mularczyk.

W rozmowie z Polską Agencją Prasową Mularczyk przypomniał, że Polska zdecydowała się przesłać noty dyplomatyczne do blisko 50 państw należących do UE, NATO i Rady Europy, w których poinformuje o podstawach prawnych, faktycznych i moralnych wystąpienia o odszkodowania wojenne od Niemiec

Kolejnym krokiem było skierowanie przez Arkadiusza Mularczyka projektu rezolucji do Rady Europy, w którym pada wniosek o zbadanie “kwestii asymetrii, jeśli chodzi o traktowanie ofiar cywilnych II wojny światowej i braku drogi sądowej dla tych ofiar w kontekście naruszenia zapisów Europejskiej Konwencji Praw Człowieka”. Projekt został złożony na posiedzenia Biura Rady Europy w Hadze i skierowany do dalszych prac w komisji prawnej. 

W rozmowie z PAP Mularczyk przekazał, iż spodziewa się, że w najbliższych miesiącach w tej sprawie zostaną podjęte prace, których efektem będzie przygotowanie “historycznego raportu Rady Europy”. 

Zobacz również:

W sprawie reparacji wiceminister odbył już szereg międzynarodowych spotkań, odwiedzając m.in. Ateny, Rzym i Belgrad, prowadził też rozmowy w ONZ w Nowym Jorku i Genewie. O interwencję w sprawie “niewłaściwej restytucji dóbr kultury” ze strony Niemiec zwrócił się ponadto do UNESCO. 

Przypomnijmy, że poseł z Sądecczyzny kierował pracami parlamentarnego zespołu, który przygotował raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej. W październiku ubiegłego roku został powołany na stanowisko wiceministra spraw zagranicznych, by w ramach tego resortu “realizować misję powierzoną przez rząd”, czyli pilotować sprawę reparacji. 

Z dokumentu opublikowanego 1 września ubiegłego roku wynika, iż ogólna kwota tych strat to ponad 6 bilionów 220 miliardów złotych. 

Parlamentarny zespół ds. oszacowania wysokości odszkodowań należnych Polsce od Niemiec za szkody wyrządzone w trakcie II wojny światowej powstał pod koniec września 2017 r. z inicjatywy PiS. Zgodnie z opinią Biura Analiz Sejmowych - o którą wnioskował Mularczyk - zasadne jest twierdzenie, że Rzeczypospolitej Polskiej przysługują wobec Republiki Federalnej Niemiec roszczenia odszkodowawcze, a twierdzenie, że roszczenia te wygasły lub uległy przedawnieniu jest nieuzasadnione. Z kolei z opinii zespołu naukowców Bundestagu wynika zaś, że polskie roszczenia są bezzasadne. 

Cały artykuł można przeczytać TUTAJ

Komentarze (18)

TSilver
2023-03-05 16:44:36
1 3
Panie pośle może pora zająć się polityką eko -unii ... co mówi Patryk Jaki, może wystarczy uległości wobec ue i niemiec... a KPO możemy zapomnieć, nie ważne który rząd będzie rządził i tak nie dostaniemy kasy...Pora wyciągnąć wnioski i skończyć się poniżać ...
Odpowiedz
fredy39
2023-03-05 16:56:59
6 2
Niech się martwią o KPO, żeby dostali. Ten rząd nie dostanie, choć nie wiem jak by się starali. W sprawie reparacji, to ciężko będzie odzyskać i ciekawe czemu nie starają się odzyskać reperacje od Rosji? PiS ma więcej wspólnych cech z Rosją niż konfederacja, tak to jest złodziej najwięcej krzyczy łapać złodzieja.
Odpowiedz
TSilver
2023-03-05 17:10:26
1 1
@fredy39 bzdury piszesz gdzie ma wspólne cech z rosją? ślepy jesteś? Kto podpisał długo letnie kontrakty na gaz ? rząd po-psl pan pawlak, kto darował gazpromowi długi? rząd PO-psl kto dał po katastrofie smoleńskiej prawo do badania tego wypadku rząd po-psl. Mogę dużo wymieniać. A KPO powtórzę nie dostaniemy nie ważne czy będzie pis, po , czy przyjdzie merkel rządzić... to chodzi by nas uzaleźnić i jak największy chaos wprowadzić... wiesz co to jest KPO? to głównie pożyczka którą już i tak żyrujemy , i tylko część bezwzrotnej dotacji ... i tak jak byśmy je dostali tylko na to co niemcy czy ue nam każe. Czyli lepiej kasę z inneg źródła pożyczać na to co potrzebujemy wydawać. a nie to co ue sobie wymyśli
Odpowiedz
szaradaa
2023-03-05 17:47:23
0 2
A jak sie odwołają do wyższej instancji i zamiast a napiszą i to już na pewno wygrają - przecie Mularczyk to adwokat to wie jak trzeba sprawy prowadzić - byle długo się wlokło, bo wybory blisko i należy pokazać ,że walczą.
A jak wywalczą odszkodowanie to grosze z KPO to będą na papier toaletowy.
"Pisz do mnie na Berdyczów' - jak w tym cytacie.
Też piszą wszędzie , do wszystkich instytucji 'mieżdunarodnych' , a może i zwrócą się do UE.
Tak jak z tym chorym jeździli najpierw do zagranicznych instytutów medycznych potem do kliniki w Polsce , potem do doktora rodzinnego a na koniec do znachora z moczem a i tak trzeba było zemrzeć.
Odpowiedz
dzinio
2023-03-05 17:52:52
2 2
Mularczyk pojezdzi po świecie za nasze i tyle będzie z reperacji
Odpowiedz
straznik5
2023-03-05 18:08:03
0 2
Polsce należą się reperacje od Niemiec, spraw jest oczywista. Pan poseł Arkadiusz Mularczyk jako adwokat, na pewno ma opracowaną strategie działań, która powinna doprowadzić do uzyskania należnych Polsce odszkodowań. Sprawa nie jest prosta ale myślę, że do wygrania.
Odpowiedz
fredy39
2023-03-05 18:08:49
0 1
Ja nic nie pisałem o PO. Nie wątpię że oni też są umoczeni. A wymienię ci kilku kilka cech: pod porządkowanie mediów publicznych, tak jak w Rosji, propaganda, pod porządkowanie sądów, chęć wyjścia z uni, skłócenie narodu i wiele innych. A takie wybryki że ktoś coś tam podpisał. Że Tusk ściskał dłoń przyjacielsko Putinowi, to nic nie oznacza, Zalenski też ściskał czule dłoń. Choć nie popieram Tuska bo jest cwanym lisem, jednak ostrzegał jak budowali nord stream że to uzależni Europę. Główną mierze to Ziobrystow bym wskazał za potencjalnych ruskich onucy.
Odpowiedz
fredy39
2023-03-05 18:17:03
0 0
Reperacje należą się nam i jest to oczywiste. Jednak Niemcy mają inne zdanie i nie możliwości wyegzekwować prawa z danego kraju w innym kraju. Niemcy mają większe znaczenie w polityce międzynarodowej niż Polska. Lepiej jest teraz odzyskać reperacje od Rosji niż od Niemiec ,że względu polityki międzynarodowej potępiającej działania rosyjskie
Odpowiedz
fredy39
2023-03-05 18:25:26
0 1
Tsilver mylisz się KPO tak to pożyczka w głównej mierze, jednak taka pożyczka nie osłabi złotówkę, dla gospodarki to wyjdzie na dobre. Natomiast zapożyczanie narodu będzie miało odwrotny skutek. Z tego co wiem nasz kochany rząd zadłużył Polskę na grube miliardy i kredytodawcy nie chcą zbytnio pożyczać i strasznie kredyty dla Polski są drogie. Nawet obligacjami zbytnio nie było chętnych. Dlatego nasz kochany rząd sięga coraz głębiej do naszej kieszeni.
Odpowiedz
TSilver
2023-03-05 18:47:48
0 0
@fredy39 jeżeli chodzi o media napisze tak, to samo robili po kto rządzi ten sobie podporządkowuje media szczególnie tvp... za poprzedniej władzy był lis itp... gdyby tak było że wszystkie media, to by na jeden gwizdek robiły jak tvn, tvp, czy polsat. Jak nie widzisz różnicy u ruskich to każda tv i każde medium musi mówić jak propaganda... troszkę słabe porównanie. tvp jest pisowskie , tvn powskie-lewicowskie... a jakoś pis nie zamyka tvn , agory, wybiurczej tokfm... wolność słowa jest nie tak jak niektórzy szczekają ... dam ci przykład jak za wcześniejszych rządów agenci wkroczyli do redakcji by rekwilować nosniki danych dyski itp. by się dowiedzieć kto sypie itp. więc wtedy była bardziej wolnośc zagrożona ...
Odpowiedz
TSilver
2023-03-05 18:53:08
0 0
@fredy39 jeżeli chodzi o kpo to ty jesteś w błędzie... dla mnie kpo to utopia z której trzeba się wycofać ... niestety kpo nie wyjdzie nam na dobre.. .raczej bokiem na projekty których nie potrzebujemy, szanuje twój pogląd, ale lepiej byśmy go nie dostali, byśmy się dalej nie osłabiali kolejnymi detektywami i kamieniami milowymi... Widzisz ue nie chce dać ma na nas tzw bata... KPO póki to mają, mogą nas szantażować i prowadzać kolejne brednie do spełnienia
Odpowiedz
TSilver
2023-03-05 19:01:45
0 0
@fredy39 tak ten rząd nas zadłuża, też mi się to nie podoba, jak socjale dla wszystkich... niestety następny rząd, nie daj Bóg by to było PO-ko nic z tym nie zrobi... oni w nowym programie idą dalej z socjalami na bogato. Mieszkanie 0% , co jeszcze bardziej nas będzie pakowało w kłopoty. Niestety PO - Pis to są partie populistyczne... Kto da więcej.. Problem będzie przy wyborach... Konfederacja, czy też agrounia też słabo... chociaż kiedyś do konf się przekonywałem.... Psl i chołownia brak słów... gdy zjednoczona opozycja wygra, raczej długo nie porządzi bo będą się żreć o stołki i talary... Więc nasuwa się pytanie, czy nas stać na taką niestabliność w tych nie pewnych czasach? gdy tyle problemów... co rok albo co 2 lata wybory... destablizacja?
Odpowiedz
fredy39
2023-03-05 19:08:00
0 0
Tsilver to ten rząd nas wpakował w KPO, platforma i lewica przyklasnęli. Teraz za późno na odwrót. KPO został w takiej formie zatwierdzony. Byłem przeciwny, jednak dłuższej perspektywie, większy błąd będzie w tym nie uczestniczyć. Europa nam ucieknie z dobrobytem, a rząd który nie może wziąć kredytu, wyciśnie z nas ostatnie groszęta.
Odpowiedz
TSilver
2023-03-05 19:18:24
0 0
@fredy39 przecież wiem że ten rząd..to mi się nie podoba że nas pakuje w te kpo ... nie ucieknie nam europa przez kpo , dużo z nich nie korzysta ... czech też miał problemy z kpo... nie sprawdzałem dawno ale chyba nie dostali ... przecież po i lewica jak by mogło tak ważny unijny projekt odrzucić ;) haha przecież oni są prounijni... Ja nie jestem pro ani sceptykiem jestem pośrodku... tylko brakuje twardej polityki wobec ue.. wszystko z nami robią.. zarówno po jak i pis nie będzie walczył twardo w uni o nasz dobrobyt... a Niestety ue (gównie niemcy, francji nie zależy, byśmy rośli w siłę) i dlatego co raz głupsze rzeczy wymślają by nas osłabiać...robaczki ...pesudo ekologię...
Odpowiedz
roomserwis
2023-03-05 21:56:54
0 2
Wojna to reset' i początek nowego.
Na to liczy obecna władza w kwestii długów.
Czy KPO, czy inny diabeł, na jedno wychodzi ...
Zadłużamy sie.
... imperium Schwaba' i odwieczne dążenia niemiec do panowania nad Światem. Taka! polityka wchodzi na wyższe obroty.
Smutne, i niewybaczalne, że w tej ideologii, obecna władza' z naszym banksterskim premierem wpisuje sie w ten tręd ...
Odpowiedz
pacho
2023-03-05 22:50:30
0 0
może i temu ...ntowi Niemcy wyceną ziemie odzyskane
Odpowiedz
Hiena
2023-03-05 23:09:24
0 0
Fantazja, fantazja, bo fantazja jest od tego...
Odpowiedz
Jaworina
2023-03-06 10:29:29
0 2
Ciekawe skąd płynął gaz i lała się ropa naftowa za poprzednich rządów PIS ??? Czy był taki kraj na świecie który miał okazję i nie korzystał z taniego rosyjskiego gazu i ropy. ??? Zarzucanie PO że to robiło prze wojną na Ukrainie to wyjątkowa podłość i nikczemność, bo wiadomo kto to kupi. Ale zakończając to po chrześcijańsku powiem - Bog zapłać za tą podłość i nikczemność teraz lub w "swoim " czasie.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Mularczyk złożył projekt rezolucji do Rady Europy"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in