Baner Baner
10°   dziś 9°   jutro
Sobota, 20 kwietnia Czesław, Agnieszka, Marian, Czech

Mieszkańcy wyjdą na drogę – będą korki

Opublikowano 26.11.2011 08:58:33 Zaktualizowano 05.09.2018 11:24:43 top
31 14783

Limanowa. Mieszkańcy osiedla spółdzielczego, by zablokować budowę ekranów akustycznych zamierzają w poniedziałek wyjść na ulicę Piłsudskiego.

O przystąpieniu przez wykonawcę (na zlecenie GDDKiA) do budowy ekranów akustycznych na wysokości osiedla spółdzielczego pisaliśmy wczoraj w tekście „Pomimo protestów rusza budowa ekranów”.

Jak mówią mieszkańcy teraz nie mają wyjścia i muszą protestować. Urzędnicza machina jest głucha na ich protest, czyli ponad 500 osób, które chcą, aby zaprzestać inwestycji budowy ekranów, gdyż jak twierdzą jest bezsensowna i zagrażająca bezpieczeństwu przy ewentualnych akcjach straży pożarnych, których zastępy na osiedle przez ekrany nie wjadą.

- Nie chcemy by powstało tu getto. Jeśli ekrany są niby tak niezbędne, to dlaczego nie zostały zamontowane w innych częściach miasta, albo w Krakowie przy Alejach? - pytają. - Prosiliśmy burmistrza, który wydawał zgodę na wycinkę drzew, starostę, który wydawał w ostatnich latach decyzję o wykonaniu ekranów, radę miasta o interwencję,  GDDKiA w Krakowie. Wszystko na nic, skończyło się na obietnicach, inwestycja rusza. Na nic też nie zdało się pismo starostwa, które trafiło do GDDKiA, iż wyrazi zgodę na zmianę  ekranów na inne rozwiązanie, tylko GDDKiA musi jakieś rozwiązanie przedstawić, a czas i tak ma, aż do konća 2013 roku – mówią mieszkańcy przeciwni budowie. – To jest niepotrzebne wydanie blisko 2 mln zł publicznych pieniędzy. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że po części wina leży po stronie spółdzielni mieszkaniowej, która nalegała, by inwestycję budowy ekranów, lub obwodnicę jak najszybciej wykonać. Pisma wysyłano jednak bez wiedzy mieszkańców. Nie było też żadnych konsultacji społecznych, które w innych miastach przy tego typu inwestycjach są normą. Postawa spółdzielni to temat, którym będziemy się zajmować osobno.

By urzędników „zmusić do myślenia” mieszkańcy w poniedziałek zamierzają wyjść  na ulicę. – To nasza jedyna szansa, mamy informację, że tylko taka nasza zdecydowana postawa może zablokować te prace – mówią przeciwnicy. - Wiemy też, że są inne rozwiązania problemu hałasu, można wykonać normalny remont drogi, albo tzw. cichą nawierzchnię oraz pasy zieleni, inwestycja będzie podobnym kosztem, niż ta zaplanowana, a problem zniknie, tylko trzeba odrobinę dobrej woli. Będziemy w proteście także mówić, jak niezbędna jest dla miasta przebudowa ulicy Piłsudskiego, która jest w bardzo złym stanie, a także jak potrzebna jest droga alternatywna do Piłsudskiego, gdyż wystarczy jeden wypadek na tej drodze, a miasto będzie zablokowane. Z góry bardzo, bardzo przepraszamy kierowców, którzy w tym czasie będą jechać przez ulicę Piłsudskiego, jednakże prosimy o zrozumienie. To nasza ostatnia szansa.

Protest ma się rozpocząć w poniedziałek o godzinie 11.

Zobacz również:

Komentarze (31)

kpiarz
2011-11-26 09:26:28
0 0
Wszystkich specjalistów z GDDKiA zapraszam do przeczytania poniższego krótkiego artykułu. Okazuje się, że można rozwiązać problem bez montowania ekranów, tylko trzeba chcieć. Ja chciałem i znalazłem rozwiązanie po 10 min w internecie, a specjalistą nie jestem...

http://www.24opole.pl/7834,Super_cichy_asfalt_w_Opolu,wiadomosc.html
Odpowiedz
anilec
2011-11-26 09:26:31
0 0
Czy walka przez lata o ekrany przypadkiem nie była jakąś chorobą? a teraz po wywalczeniu ekranów nastąpiła nagła remisja. Przy remisjach, które nastąpiły dzięki ojcu Pio, był wyczuwalny przyjemny zapach fiołków, tu wyczuwam całkiem odmienny zapach ...
Odpowiedz
bobla
2011-11-26 09:31:27
0 0
Tekst pisany kursywą to wypowiedzi mieszkańców, czy radosna twórczość dziennikarza? Pytam , bo troszkę gramatyka ...
Odpowiedz
Ketman
2011-11-26 09:35:03
0 0
Nowa nawierzchnia zmniejszy hałas. Za dwa miliony można zrobić kawałek od skrzyżowania po bloki. Poza tym drzewa wygłuszają zwłaszcza na górnych piętrach i zieleń jest przyjemna dla oka. Na marginesie obwodnica załatwiłaby ten problem najlepiej
Odpowiedz
znany
2011-11-26 10:00:45
0 0
A Miasta to nie interesuje? A Miasto umywa ręce? Przecież sprawa dotyczy mieszkańców!
Odpowiedz
blizniak
2011-11-26 10:07:09
0 0
Mieszkańcy mają swioch przedstawicieli radnych miejskich i to Oni piwinni się wykazać.Doskonała niestety okazja na sprawdzenie się. Urząd Miejski chyba nie.
Odpowiedz
Doradca
2011-11-26 10:37:31
0 0
Moje pytanie też wiąże się z działaniem UM. Czy Miasto coś w tym temacie robi?. Czy nie powinno Miasto głośno wesprzeć Mieszkańców?. Zachowujecie się Panowie Włodarze Limanowej jak przysłowiowe strusie, chowacie głowę w piasek?.
To są też Mieszkańcy Limanowej. Chcecie getta w Sowlinach?.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-11-26 11:15:17
0 0
Uważam, że władze Spółdzielni są do odwołania!Jak można było bez konsultacji z mieszkańcami czy zebrania podpisów zabiegać w GDKIA aby postawiono ekrany. Władze Spółdzielni są po to, aby reprezentować interesy mieszkańców a nie działać przeciwko woli większości. Druga sprawa to jest stan drogi osiedlowej i brak miejsc parkingowych. Co władze spółdzielni zrobiły w tej sprawie przez tyle lat? Droga jest fatalna.Ile jeszcze trzeba czekać na jej remont?
Odpowiedz
Mateo
2011-11-26 12:29:07
0 0

ludzie, zastanówcie się nad sobą. z takiej pierdoły robicie aferę. jakieś pasy zieleni - ciekawe gdzie. może w ogóle po trawie będą jeździć. zamiast przepraszać, przemyślcie sobie swoje zachowanie. tak strasznie Wam hałas przeszkadzał i chcieliscie ekrany, a teraz nagle jest ok i ekranów nie potrzeba...

Odpowiedz
Matchku
2011-11-26 12:33:30
0 0
Mieszkam na tym osiedlu odkąd pamiętam i nigdy jakoś większych problemów nie było. Szczerze, albo przywykłem do hałasu, albo sprawa jest mocno przesadzona. Po drugie spółdzielnia zawaliła sprawę po całej linii, ponieważ my o ekranach się dowiedzieliśmy jak decyzja już została podjęta... Ale pewnie, w końcu my tu tylko mieszkamy...
Odpowiedz
Matchku
2011-11-26 12:37:01
0 0
Mateo Tobie za ekranami żule i inne dziadostwo się zbierać nie będzie przed oknami. Ja nie mam ochoty tego widzieć za szczególnie... Nie mówiąc już o dojeździe straży pożarnej wsomnianym w artykule. Mi Hałas nigdy nie przeszkadzał, ale jak dla mnie pomysł zmiany nawierzchni jest o wiele korzystniejszym pomysłem, służy i mieszkańcom i ludziom przejeżdżającym.
Odpowiedz
blizniak
2011-11-26 15:23:17
0 0
Ludziom przyjedżającym?dobre bardzo dobre
Odpowiedz
blizniak
2011-11-26 15:26:59
0 0
Będą korki...dobranoc
Odpowiedz
Doradca
2011-11-26 17:34:02
0 0
@blizniak bardzo szybko zakończyłeś Andrzejki-dobranoc.
Wyczytałem, że problemy z GDDKiA są w wielu miejscach w Polsce nie tylko w Naszej Limanowej. Podobny problem jest we Wrocławiu gdzie chcą ogrodzić betonowymi ekranami nowo wybudowany stadion na Euro2012 i tam też nie mogą ubłagać, by zrezygnowano z tej inwestycji, poczekano i założono ekrany przeźroczyste które w wyjaśnieniach GDDKiA są droższe i dlatego nie ma o tym mowy jedynym wyjściem z sytuacji we Wrocławiu jest to, że Miasto musiałoby dopłaci różnicę bagatela 3,5 miliona złotych. Miasto odpowiada NIE ! To GDDKiA powinno wcześniej myśleć potem robić a nie odwrotnie.
Odpowiedz
blizniak
2011-11-26 17:51:35
0 0
Doradco Wisła wygrała w mieście V-ce przewodniczącego dlatego wcześniej zacząłem Andrzejki a nie skończyczyłem.Kropka. WISŁA będzie Mistrzem a Cracovia moja ukochana się utrzyma. A Sandecja bedzie walczyć o utrzymanie ot takie są andrzejkowe wynurzenia po piwie.
Odpowiedz
blizniak
2011-11-26 18:02:14
0 0
I jeszcze jedno Vettel może podnieść swój paluszek. Osobiście nie rozumiem?
Odpowiedz
Doradca
2011-11-26 18:22:10
0 0
Same dobre wiadomości. Cóż począć Vettelowi wolno, nam nie.
Odpowiedz
karol27
2011-11-26 18:55:23
0 0
Panie Blizniak i Doradco Władza a szczególnie radni ze Sowlin zajmują się innymi sprawami,ja napisałem w komentarzach do tematu'Rusza budowa pomimo protestu'.Szczególnie jeden z radnych któremu nic w życiu nie wychodzi ,tylko troch grania ale też kaleczy jak gra i podnoszenie reki za podatkiem,bona niczym kompletnie się nie zna.Przypomnę ze ich działanie to jest podnoszenie podatków oraz podniesienie w górę na przyszłej sesji wody i ścieków, lub uczestniczenie tylko w pielgrzymkach a sprawy Sowlin maja głęboko w tyłku.Załatwiają sobie stanowiska pracy u włodarzy miasta aby ich dzieci pracowały w Ldk-u, i innych placówkach podległych. Jedynym radnym z tej formacji był Pan Znany,który dużo zrobił i jego prace widać do dnia dzisiejszego, ale takich radnych miasto nigdy nie będzie miało a szkoda.
Odpowiedz
blizniak
2011-11-26 19:15:20
0 0
Nam też wolno cieszyś się z wyników naszych sportowców ale broń boże działaczy PZPN. Napisałem 3 dni temu - jak ten Lato mówi- a teraz się pytam jak On się zachowuje mówiąc. Nie zaagożowany/?/ działacz z podkarpaciacia mówi won. No niech będzie won . Jestem za won. Jest wola sukcesów piłki lokalnej i to dobrze bo też tak było w 72r. Skończyło się jak pamiętają 50-latkowie. To były piękne chwlile jednoczące nas w godzinach rannych. Chwala tym,którzy reaktywója piłkę lokalną.Tu się rodzą talety. Składu nie ustala się w szatniy po znajomości a potem jest jak w Korei Południowej.Obserwuję z zainterosowaniem dzałania Pana Szubryta. Jest szansa na sukces ale czy Pana stać na radykalne natychmiastowe zmiany personalne. Myślę, że nie. Nie wiem dlaczego. Powidziano,że centrala nie ma pojęcia o terenie.To znów prawda. Piłkarz Lato jako prezes? a co On wie o piłce w terenie.Nic.Marian Wrona jako działacz jest niezastąpiny. Jak On wygląda w stosunku do działaczy typu Lato cz Kręcina, którzy przetaczają się po dywanach różnych hoteli. Korupcja prywatyzacyjna czy ostatnie 'płytki' w PZPN to początek. Chyba tak ale dlaczego po wyborach. Czy to zejdzie na tak zwane doły-oby. Jak PZPN-wygląda na 6-m. przed EURO 2012. Czy korupcja ruszona zostania w ślada za centralą niżej czy dalej będziemy tanczyć Zorbę. Przepraszam ale przytoczę nie drażniąc czyjeś inteligencji-Jaka piękna katastrofa.
Odpowiedz
blizniak
2011-11-26 19:42:08
0 0
Doradco to jest setka!
Odpowiedz
Slawek964
2011-11-26 21:00:16
0 0
Ja tam nie mieszkam i dobrze. Nie chciałbym żeby mi coś takiego postawili przed moim blokiem. Popieram mieszkańców bo zależy mi na wyglądzie tego miasta.
Odpowiedz
Doradca
2011-11-26 21:07:10
0 0
@ blizniak tak to jest setka! @ karol27 koniecznie trzeba Panu Znanemu załatwić meldunek w Sowlinach na osiedlu.
Jak wybudują betonowe ekrany to Mieszkania na parterze i I piętrze będą tańsze, trzeba koniecznie Panu Znanemu kupić mieszkanie na Piłsudskiego.Ma szansę zostać Prezesem Spółdzielni Mieszkaniowej.
Odpowiedz
Doradca
2011-11-26 21:13:50
0 0
@ blizniak 'Czy korupcja ruszona zostania w ślada za centralą niżej czy dalej będziemy tanczyć Zorbę' nie poradzisz nic bracie mój.
Odpowiedz
peryskop
2011-11-26 21:50:59
0 0
To mieszkańcy na Piłsudskiego sami są sobie winni.
Przecięż dalej jest tak, że część z nich chce ekranów , a część nie. Teraz siedzą cicho ci co chcą ekranów bo idzie po ich myśli , a protestują ci co ich nie chcą. Jeżeli roboty zostaną przerwane to ci co chcą ekranów zaczną znowu pisać protesty. Niech się w końcu mieszkańcy zdecydują i mówią jednym głosem.
Odpowiedz
seven7
2011-11-27 13:29:25
0 0
Mój Śp. dziadek zawsze mówił, że parafia Sowliny jest ciężka i ludzie tam trudni do zrozumienia i dyskusji. Jak nie problem z budową kościoła (mieszkańcy tak po 30-stce pamiętają jak to było z barem i kościołem) to znów teraz z ekranami. Najpierw było za głośno - no to wycięli drzewa i chcą ekrany, teraz chcą drzewa a nie chcą ekranów. Ja proponuję przenieś całe osiedle jak najdalej centrum i dróg. Może w okolice Krzyża. No ale przecież tam dzwony, w takim razie na peryferie w stronę St. Wsi Woli, ale tam problemy z doprowadzeniem wody i kanalizacji i drogi dziurawe, no to w stronę Siekierczyny za Jabłoniec, ale ulica Walecznych niebezpieczna. To ja już nie mam pomysłów. Wyłączyć Piłsudskiego z ruchu i bajka.
Odpowiedz
Spokojny
2011-11-27 18:33:53
0 0
Masz racje a najlepsze jest to ze jak nie wiedza czego chca, to se droge beda blokowac moze sie im przypomni o co im chodzi jak im ktos przyp.... :))
Odpowiedz
Kromeczka
2011-11-27 22:16:28
0 0
Ciężkie to ty masz rozumowanie seven7!!! Zazdrościsz, że ludzie maja tu 'jaja' i wiedzą co chcą! Biorą sprawy w swoje ręce!
Odpowiedz
fran21
2011-11-28 09:28:07
0 0
Kto nie zna sytuacji, lub tam nie mieszka to niech lepiej się nie wypowiada taka dobra rada. Mieszkańcy chcieli ekrany ale przezroczyste a takie tutaj nie powstaną więc kolego seven7 czy peryskop nie wprowadzajcie niepotrzebnego zamieszania i chaosu. Wystarczy przeczytać początek tego tekstu i zobaczycie ile osób jest przeciwko ekranom. Protestować mieszkańcy będą nawet do końca roku jak nie dłużej. Pozdro
Odpowiedz
anilec
2011-11-28 10:41:17
0 0
@fran21, ekrany potęgujące hałas po drugiej stronie ulicy? tam też mieszkają LUDZIE!
Odpowiedz
znany
2011-11-28 12:25:44
0 0
Dzisiaj w czasie blokady widać jak bardzo potrzebne jest poszerzenie mostków na trasie wzdłuż Sowlinianki. Jest to moim zdaniem najważniejsza inwestycja, która powinna być zrealizowana w 2012, tak, by w 2013 można było wybudować w Sowlinach rondo i przeprowadzić gruntowny remont ul. Piłsudskiego. W przeciwnym razie ten remont nie będzie możliwy.
Odpowiedz
znany
2011-11-28 12:29:07
0 0
Ciekawe czy złożono stosowny wniosek na dofinansowanie, czy załatwiono formalności z uzyskaniem warunków przez RZGW i czy jest opracowywana dokumentacja?
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Mieszkańcy wyjdą na drogę – będą korki"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in