Baner Baner
15°   dziś 20°   jutro
Sobota, 27 kwietnia Zyta, Teofil, Felicja, Sergiusz

Mieszkańcy i przedsiębiorcy protestują - nie chcą stacji bazowej telefonii komórkowej w swojej okolicy

Opublikowano 05.11.2018 06:39:00 pan
23 10986

Limanowa. Okoliczni mieszkańcy oraz przedsiębiorcy prowadzący w pobliżu działalność i ich pracownicy, protestują w związku z planowaną budową stacji bazowej telefonii komórkowej na dachu jednego z budynków przy ul. Piłsudskiego w Limanowej.

Stacja bazowa telefonii komórkowej, planowana przez jednego z operatorów, ma wkrótce powstać na dachu jednego z budynków usługowo-biurowych przy ul. Piłsudkiego, przy skrzyżowaniu z ulicami Jana Pawła II, Kopernika i Kolejowej w Limanowej.

Postępowanie, którego celem jest wydanie pozwolenia na budowę, na wniosek operatora zostało wszczęte przez Starostwo Powiatowe w Limanowej. Zgodnie z przepisami, zostały o tym powiadomione jedynie strony postępowania, jednak wieść szybko rozeszła się po okolicy. Do zainicjowanego protestu dołączyli okoliczni mieszkańcy, a także przedsiębiorcy prowadzący działalność w pobliżu wskazanej lokalizacji i ich pracownicy.

Przeciwnicy inwestycji w swoim proteście wskazują m.in. na brak wyczerpującej oinformacji o parametrach technicznych i zagrożeniach, brak raportu oddziaływania na środowisko w zakresie promieniowania magnetycznego oraz brak informacji o zachowanych normach. Pokreślają przy tym, że nie wiadomo czy w trakcie eksploatacji stacji bazowej nie zostanie zwiększony zakres działania zamontowanych urządzeń.

Zobacz również:

Do protestu przyłączyła się także wspólnota mieszkaniowa pobliskiego bloku. Powołuje się ona na raport Najwyższej Izby Kontroli, wedlług którego budowa i rozbudowa tego typu urządzeń nie jest należycie kontrolowana. Lokatorzy bloku dzielą się też obawami o ewentualnych działaniach niepożądanych i oddziaływaniu na ich zdrowie (wyliczają m.in. bóle głowy, nudności, zaburzenia snu, problemy z pamiecią i koncentracją oraz zmęczenie). Twierdzą też, że istnieje związek pomiędzy promieniowaniem, a zachorowaniami na nowotwory.

Pismo ze stanowiskiem protestujących trafiło m.in. do Starostwa Powiatowego w Limanowej, władz samorządowych miasta Limanowa oraz parlemantarzystów z regionu.

Do tematu będziemy powracać.

(Fot.: archiwum portalu)

Komentarze (23)

LimanoMan
2018-11-05 07:13:19
3 10
Ale zasięg i szybciutki internet to każdy chce mieć...
Odpowiedz
colo
2018-11-05 07:28:55
2 6
Jak oni nie chcą to niech wybudują ją na Młyńczyskach, tam ludzie od lat starają się o budowę nadajnika i z pocałowaniem ręki wezmą.
Odpowiedz
WacekZ
2018-11-05 07:37:27
3 8
Drodzy mieszkańcy pobliskiego bloku. Wymienione przez was objawy, to klasyczne objawy starości więc nie ma co panikować, wszyscy umrzemy
Odpowiedz
Ratownik
2018-11-05 08:42:21
4 6
Przenieść na kościół i przestanie szkodzić. Takie przykłady w powiecie występują i nikt nie protestuje, a kasiorka płynie rzeką do plebana
Odpowiedz
konto usunięte
2018-11-05 09:10:29
2 6
Mieszkańcy nic nie chcą a wszystko by chcieli.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-11-05 09:20:30
3 5
Popieram protestujących, w innych cywilizowanych krajach , w tym w Izraelu buduje się takie stacje POZA TERENAMI mieszkalnymi.

Ciekawe dlaczego tak robią?

Należy domniewać iż przepisy w tamtych krajach sa przestrzegane , a i wiedza o szkodliwości działania tychże stacji jest ogólnie znana.
Tak trzymać i ani jednego kroku w tył. ;-)))

Sieć internetową powinno się budować w tradycyjny, nieinwazyjny sposób- kablówka rozwiązuje ten temat.
Odpowiedz
kajzer
2018-11-05 10:12:35
2 2
Gdy w mojej miejscowości chciano postawić wieżę nadawczą jacyś ludzie chodzili po wsi i przekonywali mieszkańców że od rzekomego promieniowania dzieci będą rodzić się ułomnościami, krowy będą dawać zielone mleko a w okolicy nie nie będą lub słabo rosły plony, na przykład dawali pobliską, niedawno wybudowaną stację wokół której nie rosła trawa a w rzeczywistości teren był rozkopany po budowie... I budowa stacji przeciągła się o 3-4 lata.

W naszym powiecie brak zasięgu to nadal problem kilku miejscowości. Zawsze znajdzie się jakiś patałach co zablokuje głównie po to, aby zrobić na złość innym bo przecież "on nie korzysta to po co inni mają mieć lepiej".
Odpowiedz
rambo8
2018-11-05 10:18:04
2 3
grazynahayes
A z kolei w innych cywilizowanych krajach buduje się nadajniki na ulicach tzw. "small cell" aby usprawnić działanie i rozładować ruch.
Siec internetową powinno się budować w oparciu o opinie ekspertów inżynierów z zakresu telekomunikacji, a nie w oparciu o głos ludu ciemnogrodu..
Odpowiedz
Manitou
2018-11-05 10:22:39
4 2
@ grazynahayes Jak rozumiem Pani z telefonu komórkowego nie korzysta bo szkodliwy ,radia ani telewizji Pani nie używa bo fale elektromagnetyczne. Internet w komputerze (laptopie) ma Pani też na kablu i jak Pani gdzieś jedzie ciągnie za sobą wielką szpulę ,prawda?Jak ja lubię populizm zwłaszcza taki wsteczny,na całym świecie są nadajniki i to w centrach miast bo inaczej się nie da i podawanie tu Izraela za przykład jest trochę śmieszne bo Izrael przy swojej powierzchni potrzebuje ze 4 mocne stacje bazowe na cały kraj:). Tak pociągnijmy wszystko drutem ,będzie na czym pranie wieszać ,będzie wyglądało jak w brazylijskich fawelach siatka drutów wszechobecna.Niechże Pani pomyśli racjonalnie ! Kto zapłaci za tysiące kilometrów światłowodu który trzeba położyć wiercąc ściany ,kopiąc rowy(kto sie na to zgodzi o kto zapłaci odszkodowania) Zresztą jak zrobić telefonię komórkową na kablu??? Pani ma taką dużą szpulę jak sądzę i jak wygodnie tak z przyczepą wszędzie?Wszyscy chcę mieć zasięg,internet bez lagów tylko nadajnik to najlepiej po drugiej stronie miasta byle nie blisko mnie.może być ale w sąsiedniej wsi tamci ludzie się nie liczą prawda??
Odpowiedz
konto usunięte
2018-11-05 11:06:38
1 1
@Manitou Budowa światłowodów nie jest droga , a i nie jest inwazyjna, czlowiek , który stawia pieniądze przed ludzkim zdrowiem i życiem jest osobą BEZDUSZNĄ, wyrachowaną. !!!

Taką siec światłowodów ma już wiele miejscowości w Polsce, przecież kablówka była bardzo popularna w latach tworzenia sieci internetu, była ona PRZED użytkowaniem sieci komórkowych więc o czym Ty piszesz?

W kwestii szkodliwości fal elekromagnetycznych i internetu w komputerze : takie nadajniki nie zawsze są szkodliwe , należy unikać ruterów Wi- Fi. Odnośnie tzw. "ekspertów " w obecnych czasach na usługach rothschildowskich oraz na temat szkodliwości tychże stacji znajdź proszę w linku poniżej:

" Unikajcie routerów Wi-Fi i smartfonów, te urządzenia są silnie rakotwórcze! "
https://www.youtube.com/watch?v=jdDpfLmGA0s





Odpowiedz
konto usunięte
2018-11-05 11:26:02
1 0
Zapomniałam o najważniejszym:
Wspomniany tutaj RAPORT NIK, m.in. wskazywał na następujące kwestie:

" Niejasne przepisy sprawiły, że częśc stacji bazowych telefonii komórkowych funkcjonowała bez analizy ich oddziaływania na sąsiednie nieruchomości . W ocenie NIK obowiązujące regulacje prawne NIE GWARANTUJĄ należytego badania wpływu na zdrowiei jakość życia mieszkańców działających już anten".

Ważną kwestią jest też duża moc tychże nadajników w porównaniu z tymi z krajów Europy zachodniej, tutaj jest nawiększe zagrożenie, a rząd chce beztrosko wprowadzić system G5 .


" Szkodliwość anten telefonii komórkowej i porażające wyniki kontroli NIK - Krzysztof Kwiatkowski "

https://www.youtube.com/watch?v=Mu0fixQxDsY



Odpowiedz
Manitou
2018-11-05 11:46:16
2 1
@ grazynahayes przeczytałem te twoje wypociny typu "kopiuj wklej" z Wikipedii i jak to się ma do mojej wypowiedzi?
Też mogę skopiować i wkleić raporty o szkodliwości spalin i ruchu drogowego a przecież wszyscy chcemy mieć asfalt pod sam nos.Wszyscy używamy chemii gospodarczej której degradującego wpływu na nasze zdrowie i środowisko naturalne nie trzeba nikomu udowadniać.To co ty wypisujesz to czysta demagogia (zaznaczam że juz po wyborach jest:)) niestety taka jest cena postępu,sami się wpędziliśmy w te tryby to i trzeba ponosić tego konsekwencje ,chcesz używać komórki muszą być nadajniki (a to że szkodliwe wszyscy wiedzą) chcesz mieć
internet w komórce musi być nadajnik i nie ma wyjścia ,Jak taka mądra jesteś to wskaż gdzie w okolicach Limanowej zrobić nadajnik żeby ludzi nie było w pobliżu?? Frazesy każdy pisać może ,i nie odpowiedziałaś na to co najbardziej ci nie było wygodne,czy ty z komórki nie korzystasz?Aaaa wiem twoja stacja bazowa pewnie na Marsie jest i nikomu nie szkodzi.To się nazywa hipokryzja prawda?
Odpowiedz
johnconnor
2018-11-05 11:51:24
1 1
Grażyna - piszesz głupoty. Norma w Polsce jest najbardziej restrykcyjna w Europie: https://www.piit.org.pl/wazne/pem
„Limity pola elektromagnetycznego obowiązujące w Polsce (7 V/m w zakresie 300 MHz – 300 GHz) są wielokrotnie ostrzejsze od zalecanych przez WHO i przyjętych w UE limitów ICNIRP (od 28 V/m do 61 V/m zależnie od częstotliwości).”

Następnym razem szukaj rzetelnych źródeł.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-11-05 12:03:50
1 0
@Manitou Kopiuj, wklej to jak już wysoce rekomendowane jest dla Ciebie: Kopiuj wiedzę i wklej ją do swojego mózgu.

Niczego nie kopiuję i nie wklejam z wikipedii. Wszystko co napisałam jest moim komentarzem, a gdy coś cytuję to widoczny jest tam znak cydzysłowiu oraz pdane źrodło.

Jedno jest dla mnie pewne: jesteś nieukiem lub przekrętem, to jest moja opinia na podstawie Twoich wypocin. Masz raport NIKu, kwestionujesz go?

Ty mi tutaj nie wyskakuj jak Filip z komopii z tymi wyborami, bo planujemy wyjechać stąd. Pocałuj żabkę w łapkę.

Czytalam wielokrotnie na tym portalu o różnych protestach lokalnej ludności, GRATULUJĘ Wam odwagi , determinacji i WIEDZY , której niestety nie reprezentują lokalni decydencji.

Zweryfikujcie proszę swoje poglądy polityczne przed wyborami do sejmu i senatu, bo jak sami widzicie partyjniacy i POOKRĄGŁOSTOŁOWI dogadańcy nie reprezentują interesu podatników, dla nich interes OBCYCH KORPORACJI i mniejszości narodowych jest często ważniejszy niż interes, zdrowie POLAKÓW.

Zagłosuję na NARODOWCÓW lub inne nowotworzone ugrupowania polskich patriotów .

Na pohybel wszystkim zajadliwym , BEZDUSZNYM hienom.

Odpowiedz
konto usunięte
2018-11-05 12:08:26
1 1
@johnconnor Posluchaj proszę UWAŻNIE i ze zrozumieniem tego linku z raportem NIK, a wtedy powrocimy do rozmowy.

Te badania sa często niewiarygodne i z wadą prawną jak mówił szef NIKu., wcześniej wiele z nich nie robiono. !!!
Tutaj też pominięto procedurę informacji publicznej, !!!
Odpowiedz
Krzych
2018-11-05 12:20:03
0 1
grazynahayes masz rację bo jak czytam to wasze pier******e to fakt, pasowało by wyłączyć router bo boję się że wasza głupota przejdzie na innych, pozdrawiam :)
Odpowiedz
Manitou
2018-11-05 12:21:23
0 1
@ grazynahayes Hehehe no i skończyły się argumenty zaczęła się agresja,cóż bywa i tak,planujesz wyjechać no i git ,bez ciebie tu i tak głupoty będzie pod dostatkiem,albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem albo nie chcesz bo ci to niewygodne!. Nikt nie neguje że stacje BTS są szkodliwe to wiedzą wszyscy bez raportu NIK od dawna ale żyjemy w takich czasach że używanie komórki i internetu jest niezbędne a do tego niezbędne są stacje BTS i NIE DA się zrobić komórki na kabel!komórka na kabel to telefon stacjonarny nazywa się.
Odpowiedz
rambo8
2018-11-05 13:15:55
1 2
@grazynahayes
Widzę, że ktoś tu nie umie rozróżnić sieci mobilnej od sieci przewodowej oraz zapotrzebowań na te sieci, ale to tak na marginesie - to dlatego wspomniałem o tym, żeby tego typu sprawy zostawić ekspertom z danej dziedziny. Z tego też tytułu wynika bardzo wiele kontrowersji wywoływanych przez brak informacji na tematy z danej dziedziny, lub przez błędne informacje z dziedziny telekomunikacji.

Jako jeden z argumentów podajesz że można zrobić instalację po kablu - owszem można ale zadowoli to jedynie ludzi nie wychodzących poza obszar budynków, w których mimo dostarczenia Internetu kablem powstaną bezprzewodowe punkty dostępu - a jest to nieuniknione dzisiaj.
Kolejnym argumentem był film z youtube gdzie wypowiadała się osoba, która twierdzi, że szczepienie dzieci jest złe. haha
No chyba nie muszę kontynuować komentarza.
To jest właśnie obraz naszego społeczeństwa.

Ale w razie czego zawsze warto krzyczeć, jak ktoś jest głośniejszy to pewnie ma rację :)
Niech żyje zbrodniczy reżim którym nam chce wprowadzić postęp hahah
Odpowiedz
davidz
2018-11-05 14:31:50
0 5
Pozwolę sobie wtrącić do dyskusji parę słów. Niestety prawo czy to w Polsce czy to gdzie indziej jest skonstruowane tak żeby chronić interesy operatorów a nie ludzi. Państwo nie inwestuje pieniędzy w obiektywne badania dot. szkodliwości promieniowania EMF. Dlaczego? Ano dlatego, że licencje dla operatorów na poszczególne usługi to gigantyczne - miliardowe wpływy do budżetu państw - jaki rząd chciałby zatem wchodzić takim koncernom w drogę? Dobro nas - ludzi jest daleko w tyle, a przecież również płacimy państwu miliardy w różnego rodzaju podatkach; różnica jest taka, że my MUSIMY płacić - operator płaci jeśli ma interes. Dotyczy to zresztą nie tylko sieci komórkowych, ale wielu innych branż, które na zdrowie mają również duży negatywny wpływ... Co za tym idzie? Ta bardzo restrykcyjna polska norma, o której ktoś pisał wcześniej to norma, którą operatorowi ciężko jest przekroczyć - w ekstremalnych przypadkach - przy dużej ilości anten sektorowych, odpowiednim nachyleniu i położeniu samej stacji bazowej, normy te są przekroczone, ale "państwowe, obiektywne" badania są tak manipulowane żeby oczywiście norma była spełniona. Skąd to wiem? Bo sam robiłem pomiary promieniowania EMF zlokalizowanych w naszym powiecie i nie tylko - i faktycznie norma jest spełniona... Tylko co z takiej normy, która nie daje bezpieczeństwa dla zdrowia nawet w najmniejszym stopniu. Polska norma to gęstość mocy 0,1W/m2=100000 uW/m2. Okoliczne stacje generują promieniowanie na poziomie od kilkuset do kilkudziesięciu tys. uW/m2 - w zależności od konfiguracji. Jest taka agencja w Niemczech - EUROPAEM, która zrobiła być może bardziej obiektywne badania dotyczące wpływu i dopuszczalnych poziomów pól EMF dla miejsc dostępnych dla ludności. Wartość bezpieczna (czyli taka, kiedy nie ma żadnego wpływu na organizm) podana w raporcie to 1uW/m2 - jedynie sto tysięcy razy mniej niż przewiduje polska norma. Dla ciekawskich wystarczy wpisać w wyszukiwarce"EUROPAEM EMF Guideline 2016 for the prevention, diagnosis and treatment of EMF-related health problems and illnesses". Dobrze, że ludzie zaczynają otwierać oczy na problem szkodliwości zjawisk jak promieniowanie EMF, bo przecież problem jest stosunkowo nowy. Na szczęście są sposoby, które w mniejszym lub większym stopniu chronią ludzi i domy przed przenikaniem promieni EMF. Są też sposoby, które minimalizują ryzyko utraty zdrowia w styczności z przedmiotami codziennego użytku - telefony, routery, telefony bezprzewodowe. Wystarczy przeczytać sobie biuletyn wydany dla ludności Cypru przez tamtejszy rząd. Apropos - Cypr - kraj, gdzie ze względu na małą liczbę mieszkańców lobby telekomunikacyjne i jego pieniądze dla rządu nie mają dużego znaczenia... Czy Polska wydaje takie informatory...?
Oto link: http://prawodozycia.pl/wp-content/uploads/2017/11/Cyprus-Leaflet-EMF-and-Health-2017-PL.pdf
Odpowiedz
mati83
2018-11-05 14:38:02
2 1
Stacji bazowej telefonii komórkowej jest opłacalna lepsze zasilanie internetu telefonów telefonów komórkowych
Odpowiedz
konto usunięte
2018-11-05 17:48:45
1 0
Komentartor @davidz wytłumaczył Wam profesjonalnie gdzie tkwi problem, nieprawdaż?
Wy jednak nadal idziecie w zaparte , taki to już jest problem z bezdusznymi ludźmi, którzy spinają się na ekspertów.

Szef NIKu też jasno powiedzial: badania robione są TYLKO przy instalacji stacji bazowej i nie uwzględnia się w nich wielu wskazanych prawem parametrów niezbędnych przy tego typu badaniach , w tym wpływ innych stacji sieci komórkowych.
Innym poważnym problemem jest brak realnego nadzoru na tymi operatorami, wielu z nich wzmacnia moc sygnału po pewnym czasie od zaqinstalowania , a co za tym idzie zwiększa potencjalnie szkodliwość na ludzi.

Bywają i takie sytuacje, gdzie operatorzy NIE UBEZPIECZAJĄ takie nadajniki, ponoć jest to typowe zjawisko, tak jak to miało miejsce w przypadku komentowanym w linku poniżej:

" Musisz to wiedzieć!(233)Czyżby nadajniki GSM na gorzowskiej katedrze nie były ubezpieczone? "
https://www.youtube.com/watch?v=TiEmCohQusk

Ilu tutaj zarzucało mi wielokrotnie pisanie "teorii spiskowych", minął rok, dwa, a już wszyscy traktują te ponoć teorie spiskowe jako rzecz oczywistą.

Mnie już NIC nie jest w stanie zaskoczyć w tym kraju zarządzanym przez nieudolne rządy III RP, dla których dobro OBCYCH KORPORACJI jest ważniejsze niż dobro społeczeństwa , które ciężko pracuje, zabiera się jemu ok 85 % wszyskich podatków łącznie , w tym składki ZUSowskie, a wzamian dostajemy DEPOPULACJĘ obywateli, chyba zaplanowaną.

Nie dziwi już nikogo PANOSZENIE się Jonny Danielsa , który śmie mówić RODOWITYM obywatelom o niezasadności wznowioenia ekshumacji w Jedwabnem( powiedział on, że gdby nawet 40 milionów Polaków podpisze tę petycję, to jej i tak nie będzie), a wszyscy uganiają się za nim i robią sobie z nim zdjęcia.

Wspomniany człowiek nie składa sprawozdań finansowych pomimo iż tutaj działa , ma fundację itp.
Ta fundacja nie ma uprawnień jakie są wskazane prawem, nieodprowadza składek , nie ma ubezp[ieczenia, nie jest zgłoszona do rejestru, i żadna z instytucji nie sprawdziła jego działań . !!!
Państwo w państwie? To jest naprawdę teoretyczne państwo, a Wy tutaj zaskoczeni jesteście o niby prawidlowych badaniach? Tego Nikt nie kontroluje zgodnie z wykładnią prawną poza NIKiem.

https://www.youtube.com/watch?v=gbqHsYuy2PI&index=2&list=PLr3SVJhoemBqPKdXl-unQvFfjL9JKiI6f
BEZPRAWIE, teoretyczne państwo obcych interesów oraz BUTA, arogancja tudzież ignorancja władz , w tym tych w regionie przechodzi wszystkie granice przyzwoitości. Klakierzy tychże dwoją się i troją pokazując tutaj DWULICOWOŚĆ, BUTĘ i bezczelność.

Wszystko to dzieje się z tego powodu:
"IV Rozbiór Polski - Kraj DOSŁOWNIE Sprzedany - Komentator "
https://www.youtube.com/watch?v=3x4AeFG-fFw

Na domiar wszystkiego mamy w Polsce tzw. stacje numeryczne

"Stacje numeryczne nadają chyba komunikaty dla szpiegów.W USA i UK słuchanie ich jest nielegalne "

https://www.youtube.com/watch?v=cHtlmuWxZHg
Jak oni nadają te komunikaty?
Małe nadajniki są ukryte w sprzęcie wojskowym i podłączone do lini telefonicznych. !!!

Teraz zaczynanacie to rozumieć?




Odpowiedz
GlaGle
2018-11-05 20:54:22
1 1
Ludzie protestują przeciw rozbudowie sieci podczas gdy właśnie zwiększenie gęstości nadajników powoduje zmniejszenie mocy z jaką telefon łączy się z nadajnikiem...

Wiem, że fizyka była dawno w szkole i za komuny z poziomem nauczania różnie bywało ale nic w przyrodzie nie dzieje się wbrew fizyce - natężenie pola maleje z KWADRATEM odległości więc jak telefon nadaje 1W w odległości 0,001m od naszej głowy to działa na nas bardziej niż stacja 100W w odległości metra - a przecież wiadomo ze do anten nadajnika mamy minimalnie kilkadziesiąt metrów.

Współcześni szamani jak wszelkie pseudo doktory Zięby antyszczepionkowcy i inny szajs działają niestety na ciemnogrodzie, niewiedzy i zacofaniu a potem mamy faktycznie problem jak z zachorowaniami na odrę czy zablokowanymi inwestycjami w linie wysokiego napięcia....

p.s. ciekawie pisze o sobie oszołom twórca strony "prawo do życia" ochrona przed elektroskażeniom:
-" Mam bardzo wysokie IQ, fenomenalną pamieć, logikę na poziomie nieosiągalnym dla większości ludzi, piszę projekt skarg kasacyjnych, apelacji pomimo braku prawniczego wykształcenia. "
- typowy oszołom - nie znam się ale wypowiem
Odpowiedz
konto usunięte
2018-11-05 20:59:33
2 1
Pani Grażyna i davidż maja racje sygnały w technice cyfrowej również analogowej można przesyłać na wiele sposobów BTS -Y to najtańszy dla operatorów sposób dostarczenia sygnału telefonii komórkowej tyle, że zwiększanie siły sygnału w nieskończoność to droga do nikąd
@davidz nic dadać nic ując
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Mieszkańcy i przedsiębiorcy protestują - nie chcą stacji bazowej telefonii komórkowej w swojej okolicy"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in