14°   dziś 15°   jutro
Poniedziałek, 13 maja Gloria, Gerwazy, Robert, Serwacy, Agnieszka, Magdalena

Lewica chce legalizacji marihuany

Opublikowano 03.02.2022 08:57:00 Zaktualizowano 03.02.2022 08:59:06 top
43 3707

Marihuana powinna być w Polsce legalna - uważają politycy Lewicy. Mamy absurdalne prawo; jeżeli można mieć przy sobie półtora litra alkoholu, to dlaczego nie można mieć przy sobie półtora grama - podkreślali.

"Mamy w Polsce absurdalne prawo" - powiedziała w środę na konferencji posłanka Beata Maciejewska (Lewica), która przewodniczy parlamentarnemu zespołu ds. legalizacji marihuany. Podała dane, z których wynika, że za posiadanie niewielkiej ilości marihuany, w ubiegłym roku w samej tylko stolicy zatrzymanych zostało ponad 4,7 tys. osób.

Posłanka zwracała także uwagę, że w Polsce marihuana jest legalna tylko wówczas, kiedy zostanie kupiona w aptece jako lek, podczas gdy ta sama substancja używana do celów rekreacyjnych przez osoby dorosłe, jest już substancją zakazaną.

Maciejewska przypomniała, że członkowie parlamentarnego zespołu ds. legalizacji marihuany zaproponowali trzy projekty ustaw liberalizujących prawo w tym zakresie. "Mówimy o tym, żeby rolnicy mogli uprawiać konopie na różne cele i żeby nie musieli zmagać się ciągle z biurokracją. Mówimy o tym, że pacjenci powinni mieć refundowaną marihuanę na własne potrzeby przy niektórych schorzeniach, a także o tym, żeby niewielkie ilości marihuany na własne potrzeby zostały zdekryminalizowane" - wyliczyła.

Zobacz również:

"Uważamy, że marihuana powinna być w Polsce legalna" - oświadczyła. "Jeżeli możemy mieć przy sobie półtora litra alkoholu, to dlaczego nie możemy mieć przy sobie półtora grama" - pytała.

Wiceprzewodnicząca parlamentarnego zespołu ds. legalizacji marihuany, posłanka Lewicy Paulina Matysiak mówiła o niepotrzebnej stygmatyzacji osób. "Chcemy, żeby osoby, które posiadają przy sobie niewielkie ilości marihuany, do 5 gramów, nie były karane" - powiedziała. Zaapelowała także do marszałek Sejmu Elżbiety Witek o nadanie numeru druku projektowi ustawy złożonemu przez Lewicę 20 kwietnia ubiegłego roku.

Projekt ten dotyczy m.in. zniesienia karalności prowadzenia uprawny konopi na własny użytek a także zniesienia i ograniczenia karalności posiadania ziela konopi (marihuany) lub żywicy konopi (haszyszu) w niewielkich ilościach.

Debata w kwestii złagodzenia przepisów dotyczących marihuany nasiliła się po tym, gdy w ubiegły piątek na warszawskim Mokotowie został zatrzymany przez policję raper Mata - Michał Matczak, wraz z towarzyszącym mu 24-letnim mężczyzną. U Maty policjanci zabezpieczyli 1,5 grama narkotyku; u drugiego z mężczyzn pół grama. Obaj usłyszeli zarzuty posiadania środków odurzających w postaci marihuany i zostali zwolnieni do domu. Za zarzucany czyn grozi do 3 lat więzienia.

Komentarze (43)

bigi18
2022-02-03 09:08:25
1 9
Popieram. ,, Legalna marihuana to ulga dla organów scigania". Jest miliony dowodów na to że marihuana nie jest w niczym bardziej niebezpieczna niż alkohol czy papierosy. Po za tym nawet zakazana jest ogólnie dostępna bez większego problemu. Dlaczego mają zarabiać na niej przemytnicy a nie nasze Państwo?
Odpowiedz
Jaworina
2022-02-03 09:22:07
1 3
Marihuana ( może być jako lek lub jako używka ) tak samo jak alkohol jest dla ludzi mądrych dlatego dla nich powinna być legalna. niestety tych drugich jest więcej ( poparcie dla partyji PIS ) dlatego mam mieszane uczucia, chociaż selekcja naturalna też nie jest do pogardzenia..
Odpowiedz
fredy39
2022-02-03 09:25:15
1 5
A ja chciałbym delegalizacji lewicy. A tak na poważnie marihuana powinna być legalna ale trzeba to jeszcze zbadać jaki ma wpływ na organizm. Natomiast opadatkowac i wdrożyć regulacje kto może produkować. Aby nie było takich sytuacji że namoczyć będą amfetamina itp. Dla mnie mogło być tak jak jest, ale jeżeli duża część obywateli chce legalizacji to ok.
Odpowiedz
limanueva
2022-02-03 09:34:45
2 10
Problem z konopia jest taki, ze kazdy.moze ja w ogrodku uprawiac i panstwo nie jest w stanie nalozyc akcyzy, jak na alkohol. Mafia boi sie utraty dochodow, dlatego wola, by dzieciaki truly sie dopalaczami, czy inna ciezka chemia. Ot cala zagadka...
Odpowiedz
bjd
2022-02-03 10:15:12
3 5
Problem jest podobny jak z alkoholem, sporo debili jeździło i będzie jeździć po narkotykach. Pół biedy jeśli zabiją siebie, ale niestety często się zdarza, że przy okazji zabierają ze sobą niewinnych ludzi. Przy okazji wychodzi brak rzetelnej informacji i edukacji. Wokół marihuany narosło sporo mitów.
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 10:21:47
2 2
@ bjd jakieś badania ?? Z demagoga może??? Marihuany będzie tyle samo po zalegalizowaniu co i teraz na rynku tylko po zalegalizowaniu bedzie miało na tym rękę państwo , skoncz już ze swoimi teoriami bo jak do tej pory procentowo wypadki po alkoholu a po marihuanie to chyba 100 do 0
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 10:55:54
1 2
@ bjd co się nie zgadza w tym co powiedziałem
Odpowiedz
bjd
2022-02-03 11:01:33
5 4
@daniell zasadniczo nic się nie zgadza w tym co piszesz, jesteś zwykłym, niedouczonym ignorantem, niestety. Skoro angielski to dla Ciebie przeszkoda, poszukaj sobie statystyk w języku polskim dotyczących wypadków spowodowanych przez osoby pod wpływem narkotyków, w tym THC.
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 11:05:07
1 2
@ bjd no właśnie czekam na te dane od ciebie z ostatnich dziesięciu lat np, wypadki po alkoholu a i wypadki po thc doktorku z Bożej łaski ,
Odpowiedz
ciekawy
2022-02-03 11:05:58
3 5
ok legalna marihuana ale też nie ma leczenia z budżetu narkomanów i wypłacanie im rent za ćpanie.
Odpowiedz
bjd
2022-02-03 11:10:39
3 1
@daniell znajdź sobie na fejsbuku, a potem się zwiąż w ligandy
Odpowiedz
lipanowianin
2022-02-03 11:14:02
0 5
@bjd @daniell Mam wrażenie, że klucicie się bez sensu. W momencie wprowadzenia legalności marichuany natychmiast, diametraknie zwieksza się ilość testów na jazde pod wpływem narkotyków. A marichuana wychodzi w tescie dosc długo, wiec tacy kierujący altualnie pozostajacy prawie bezkarni, zaczną ponosić swoich czynów konsekwencje. Aktualnie pod wolywem marichuany jezdzi bardzo dużo osób. Naprwde nawet sobie sprawy nie zdajecie. Niektorzy nawet twierdzą, że ich zdaniem nie wplywa to na jazda tak jak alkohol ;/.
Odpowiedz
lipanowianin
2022-02-03 11:15:39
0 0
Przepraszam za błędy.... Aż ciężko sie czyta, nie potrafie edytowac.
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 11:19:45
0 2
@ bjd no bo widzisz alkohol jest narkotykiem twardym w porównaniu do marihuany która jest narkotykiem miękk i statystystyki są nieublagane pod względem szkód społecznych jakie wywołuje alkohol , dlatego dane które znajdziesz będą to doskonale odzwierciedlać , widzę że temat ci sie urwał demagogu
Odpowiedz
bjd
2022-02-03 11:29:04
1 0
@lipanowianin sprawa nie jest taka oczywista, bo testuje się ślinę kierowców i niestety testy nie są specyficzne, czyli wynik pozytywny nie zawsze oznacza, że osoba jest pod działaniem danej substancji i na odwrót. Dopiero badanie krwi daje kategoryczną odpowiedź. Masz rację, że liczba jeżdżących pod wpływem środków działających podobnie do alkoholu jest zdecydowanie niedoszacowana.
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 11:32:15
1 4
@ ciekawy dokladnie, poza tym na łąkach sa rośliny halucynogenne sto razy bardziej niebezpieczne niż twarde narkotyki Gdzie przekroczenie minimalne może zgon spowodować czemu państwo ich nie zakazuje??? Każdy ma wolną wolę i jeśli chce coś brać bierze odpowiedzialność , tymczasem państwo dopuszcza alkohol jeden z najbardziej uzależniających narkotyków gdzie rocznie mamy zgonów mnóstwo a marihuana po której nikt nie umarł i jest rośliną leczniczą jest zakazana, otóż nie bez przyczyny ponieważ leczy holistycznie i jest zagrożeniem dla farmacji Rockefellerów
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 12:12:56
0 2
@limanueva zgadzam się z tobą ale jest jeszcze jedno jeżeli faktycznie ma jeszcze właściwości lecznicze to nie pozwolą by coś takiego wyszło, dali już gotowy wybór alkohol, który według naukowców jest jedną z najgorszych używek. Dzięki właśnie wypuszczaniu mitów i pomówień to i słowo ,,zioło lecznictwo" część od razu łączy z jednym i pojawia się uśmiech na twarzy.
Kiedyś ktoś o dość znanym nazwisku (Frederick Taylor Gates) wpadł na pomysł, że medycyna jest dobrym biznesem ale pewien biznesmen (Rockefeller) wierzył w skuteczność ludowej medycyny, ale udało się przekonać go, że może on mieć wielki wpływ na modernizację medycyny zwłaszcza poprzez reformę edukacji, sponsorowanie badań nad nowymi lekami, oraz systematyczne zwalczanie chorób
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 12:18:26
0 1
P.S. aktualnie trwa antypromocja i wyśmiewanie morsowania tylko trzeba popatrzyć na drobne wtrącenia ludzi z TV, których traktuje się jak idoli i ich zdanie ponad wszystko wystarczy jak np. to, że taki Cristiano przesunie Cole i jaka wżawa na cały świat tak wystarczy, że parę osób z tak zwanego świecznika zacznie wyśmiewać publiczne pewne zachowania
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 13:02:50
0 2
Za czasów Abrahama Lincolna w USA gospodarka i medycyna była oparta o marihuanę , potem dopiero medycyna Rockefellera oparta o ropę i chemię zniszczyła i zakazała uprawy tej rośliny ponieważ musiały się zacząć sprzedawać leki chemiczne, odrobina historii
Odpowiedz
bigi18
2022-02-03 13:18:52
1 1
Limanueva
Alkohol też każdy w domu moze zrobić bez większego problemu:)
Odpowiedz
bjd
2022-02-03 13:22:25
3 1
@daniell masz rację, a Ziemia jest płaskim dyskiem spoczywającym na grzbietach czterech słoni, które z kolei stoją na skorupie płynącego w przestrzeni kosmicznej żółwia.
Odpowiedz
tezet
2022-02-03 13:28:24
0 3
Niestety na Marysi się nie znam choć na 50 urodziny dostałem w prezencie ale nie wciągnęło mnie to. Ale o dziwo ma ogromną wartość medyczną, byłem u umierających na raka w szpitalu w Wawie i na korytarzach wręcz cuchniała marycha.
Moze to inie jest takie złe skoro ponoć wóda jest gorsza.
Tez uważam ze ludzie maja swój rozum i wiedza co dla nich dobre i takie ograniczenia plus ogromne kary za gram to chore.
Wódka jest legalna , często jest przyczyna wypadków ale znam setki ludzi ze sobą włącznie którzy bez wódki potrafią żyć .
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 13:47:03
0 2
@ bjd odrobinę wiedzy historycznej zaczerpnij nie tylko denagog bo nie blyszczysz ostatnio mądrościami
Odpowiedz
bjd
2022-02-03 14:06:59
2 1
@daniell chyba trafiłeś na fejsbuku przez pomyłkę na jakiś portal z historią alternatywną :D naprawdę potrafisz mi zrobić dzień, nawet tym wiązaniem w ligandy się tak nie ubawiłem:D
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 14:42:36
0 3
@ bjd może demagog pisze inną historię ale tak normalnie w podręcznikach możesz poczytać że marihuana była uprawiana przez pierwszych prezydentów USA, mało tego dawniej Polska też uprawiała na szeroką skalę dzisiejsi hodowcy z Holandii do banku nasion w Polsce przyjeżdżali w początkach upraw bo mieliśmy najlepszy ale cóż cię to obchodzi
Odpowiedz
bjd
2022-02-03 14:53:00
2 1
@daniell może i prezydenci sobie uprawiali, ale pisanie, że gospodarka i medycyna były OPARTE o marihuanę, to już totalny odlot. I jeszcze pewnie wojna secesyjna wybuchła, bo Konfederaci chcieli, zamiast bawełny tylko marihuanę uprawiać, a Unia się nie chciała na to zgodzić:D
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 15:22:38
0 2
@ bjd niestety duza część gospodarki od gałęzi włókiennicze po olejową, paszową , w medycynie była rośliną wszechstronną lecząca kilkanaście schorzeń
https://centrum-mk.pl/konopie-lecznicze-na-co-pomagaja
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 15:24:13
0 1
@ bjd ale demagog mówi co innego pewnie , masz te statystyki wypadków po alkoholu a po marihuanie dla porównania bo z tym wyskoczyłes chyba jaka to zła roślina
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 16:22:18
1 1
@ bjd pozwól że ci naświetle za rok 2020
- 2540 wypadków pod wpływem alkoholu w tym 327 śmiertelnych
-106 wypadków pod wpływem innego środka w tym 43 śmiertelne,
Widzisz różnicę?? W tymże 106 mogli być po heroinie kokainie ,halucynogenach , lekach psychotropowych wątpię żeby ktoś był po marihuanie teraz masz porównanie
Odpowiedz
nieufny
2022-02-03 17:50:56
0 3
Odwieczne prawo ekonomii mówi, że jeśli istnieje popyt, to za nim idzie podaż. I tego prawa nikt jeszcze nie zmienił. Jest popyt na narkotyki, więc jest też ich podaż na rynek. Tyle tylko, że poza kontrolą państwa. Walka z handlem narkotykami to walka z wiatrakami. Bogacą się jedynie kartele narkotykowe i handlarze narkotyków, a państwo traci pieniądze z podatków i wydaje na policję i inne służby specjalne walczące z handlarzami Mało tego; niektóre substancje narkotyczne niewiadomego pochodzenia są groźne dla życia i często ich zażycie kończy się śmiercią. Lekarze nie są w stanie podać odtrutki, bo nie znają składu specyfiku. Lepiej więc aby marihuana była legalna, dostępna w aptece, bo wtedy niejedno życie zostanie uratowane państwo zarobi, a mafii narkotykowej zostanie skutecznie odrąbany przynajmniej jeden palec.
Odpowiedz
nieufny
2022-02-03 18:11:46
0 2
Ustalono ponad wszelką wątpliwość, że marihuana ma silne działanie m.in. antyrakowe i terapia leczniczą substancją pozyskaną z tej rośliny jest stosowana oficjalnie w wielu krajach, m.in. w konserwatywnym Izraelu. Substancja lecznicza pozyskiwana jest z upraw pozostających pod ścisłą kontrolą jakościową i ilościową państwa. W Wielkiej Brytanii można na własny użytek uprawiać jedną roślinę rocznie. W Polsce, o ile mi wiadomo, marihuana lecznicza jest już dostępna w aptekach, nawet bez recepty. Czas, żeby susz też był dostępny. Oglądałem kiedyś reportaż mówiący o tym, jak mafie na świecie, skrzętnie pilnują, by narkotyki pozostawały nielegalne. I jak widać udaje im się to, chociaż nie wszędzie.
Odpowiedz
nieufny
2022-02-03 18:23:02
0 1
@ciekawy, a co z leczeniem alkoholików, wszak alkohol jest legalny, a monopol na alkohol w Polsce ma państwo. To według Ciebie należy zakazać leczenia alkoholików, palaczy papierosów, tłuściochów, chudzielców, opalonych, rudych, garbatych, ateistów i co tam jeszcze różnym "pomysłodawcom" przyjdzie do głowy. Nie sądzisz, że głupio gadasz?
Odpowiedz
kajzer
2022-02-03 19:18:09
2 0
Podobno według lewicy nie ma czegoś takiego jak kraj i granice więc więc czemu nie pojadą sobie np. do Anglii, Holandii czy Belgii gdzie wiele ich zachcianek jest dozwolone a niech nie trują życia innym ludziom w Polsce. Co ich tu trzyma? Bo chyba nie patriotyzm, którym gardzą nie wspominając o tym że tam można znaleźć lepszą pracę. Czyżby żyli tylko z tego że lobbują m.in. nieograniczone prawo do aborcji (a w Belgii to już nawet eutanazji ZDROWYCH noworodków) albo legalizacji "lekkich" narkotyków i nic innego nie potrafią? "Ulga dla organów ścigania"??? Chyba dodatkowa robota bo nieporównywalnie więcej jest przypadków np. jazdy pod wpływem wszędzie dostępnej maryhy i innych przestępstw w tym morderstw gdzie człowiek pod wpływem nawet nie wie co robi.
Odpowiedz
bigi18
2022-02-03 20:46:31
1 2
Kajzer czy Ty choć raz paliles marihuana? Wypowiadasz się jak typowy ziemniak, który się nie zna, nie próbował, a ocenia! Marihuana i tak wszędzie jest. Ogólnie dostępna. Na jej legalizacji Państwo tylko zyska! I zyskają Ci co palą bo będą mieć Marysia z pewnego źródła, kontrolowana.po marysce się nie zabija. Ale po wódce to prawie codziennie jakaś tragedia i to dla Ciebie ok?
Odpowiedz
bigi18
2022-02-03 20:47:16
0 1
Daniel
Minus przez przypadek.
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 20:51:04
0 1
@ kajzer a co ci przeszkadza legalizacja miękkich narkotyków w tym marihuany która jest rośliną leczniczą i której się nie da przedawkowac???? Lepiej żeby narkotyk twardy i uzależniający i powodujący zgony jakim jest alkohol był to jest ok wg ciebie ??? Otóż nie tylko lewica ale prawica też chce legalizacji marihuany w związku z większą dostępnością dla chorych, bo medyczna jest w aptekach ale nie może sobie Polska produkować tylko z Kanady albo Izraela musimy drogą kupować??? Pomyśl
Odpowiedz
bjd
2022-02-03 20:59:25
1 2
@bigi18 zdradzę Ci tajemnicę. Jazda pod wpływem THC jest porównywa do jazdy pod wpływem alkoholu w stężeniu 0,5-0,8 promila. I takie opinie toksykologiczne trafiają do sądów. I po THC zabija się tak samo jak po wódce.
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-03 21:11:57
2 1
@ bjd wkleiłem ci dane odnośnie wypadkow widzę że chyba przez demagoga muszę to zrobić bo nie rozumiesz
Odpowiedz
nieufny
2022-02-03 21:50:45
1 2
@kajzer, piszesz takie straszne brednie, że szkoda z nimi polemizować. Wiadomości o Europie czerpiesz chyba z telewizji "Trwam". A poza tym Polska nie jest własnością pisowców, ludzie inaczej myślący też mają tutaj swoje miejsce, a jak się to pisowcom nie podoba, to zawsze mogą wyjechać na San Escobar. A odnośnie patriotyzmu, to pamiętaj, że prawdziwy patriota bez flagi z domu się nie rusza.
Odpowiedz
bjd
2022-02-03 23:19:22
1 2
@daniell mam propozycję dla Ciebie, wypal skręta z marihuaną i daj się zatrzymać do kontroli policyjnej . Opowiesz potem jak się to skończyło.
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-04 09:06:19
1 0
@ bjd chyba nie rozumiesz polemiki tutaj i Statystyk, widocznie ludzie którzy palą nie siadają za kółko tak jak pijący liczby nie kłamią
Odpowiedz
kajzer
2022-02-04 17:22:53
0 0
Skoro niby legalizacja marihuany miałaby zlikwidować nielegalne biznesy i przemyt to dlaczego nadal jest multum przypadków podrabiania papierosów i alkoholu w dużych, praktycznie hurtowych, ilościach? Przecież w Polsce prohibicji nigdy nie było, nikt nikomu nie zakazuje ile sobie czego może kupić jeżeli go stać a i tak nielegalny biznes jest i ma się dobrze. Jaką gwarancję zwolennicy legalizacji dają że z narkotykami nie będzie tak samo? Jak rząd walnie podatek (raczej nie PiS, który nie ma zamiaru legalizować) to pewnie taki jak na fajki i będzie wielu amatorów na stary ale tańszy choć nielegalny towar.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Lewica chce legalizacji marihuany"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in