Baner Baner
10°   dziś 9°   jutro
Piątek, 19 kwietnia Adolf, Tymon, Włodzimierz, Konrad, Leon, Leonia, Tytus

Korupcja w MORD - 8 osób zatrzymanych

Opublikowano 19.01.2012 11:13:24 Zaktualizowano 05.09.2018 11:15:59
91 50004

Nowy Sącz. Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego Józef P. został dzisiaj zatrzymany w związku z podejrzeniami o korupcję. Prokuratura szacuje, że co najmniej kilkaset osób z terenu Małopolski mogło zdobyć prawo jazdy za pieniądze.

W ciągu ostatnich dwóch dni policja zatrzymała siedem osób, wśród których są instruktorzy nauki jazdy i właściciele szkół nauki jazdy z Nowego Sącza i Krakowa. Wczoraj wszyscy usłyszeli zarzuty korupcyjne.

- Trzy z zatrzymanych osób zostały aresztowane. Wobec pozostałych zastosowano dozór policyjny, poręczenia majątkowe do 10 tys. zł i zakaz opuszczania kraju - mówi Piotr Kosmaty, rzecznik prasowy Prokuratury Apelacyjnej w Krakowie.

Dzisiaj zatrzymana została ósma osoba, Józef P. - dyrektor MORD.

- W tej chwili wykonywane są z nim czynności i przedstawiane jest mu siedem zarzutów korupcyjnych - informuje Piotr Kosmaty.

Zatrzymani stworzyli korupcyjną sieć powiązań. Jedni instruktorzy potwierdzali, że kandydat na kierowcę ma za sobą kurs jazdy, inni załatwiali zaświadczenia lekarskie, a pozostali oferowali "załatwienie" egzaminu. Kursanci płacili kwoty od 600 zł za dokument.

- Sumy bywały też znacznie większe, w zależności od tego, o jaką kategorię prawa jazdy dana osoba się ubiegała. Czasem za dokument płaciła nawet kilka tysięcy złotych - tłumaczy Kosmaty.

Prokuratorzy wiedzą już o kilkuset osobach z terenu województwa, które za łapówkę zdobyły prawo jazdy w sądeckim MORD, choć już teraz mówią, że w toku postępowania ta liczba znacząco się zwiększy. Każdej z tych osób grożą konsekwencje prawne.

- Osoby, które w ten sposób zdobyły prawo jazdy, a zgłoszą się do nas same, zanim zostaną przez nas wezwane, nie zostaną pociągnięte do konsekwencji - zapewnia jednak Piotr Kosmaty.


(Na zdjęciu dyrektor MORD w Nowym Sączu)

Fot. Archiwum Powiatu Limanowskiego

(Aktualizacja 13:28 19 I 2012)

Zobacz również:

Komentarze (91)

1234567
2012-01-19 11:29:16
0 0
'żadna z nich nie próbowała nawet zdawać egzaminu' - to zdanie tłumaczy wykroczenia popełniane na drogach przez młodych kierowców!!! SKANDAL!!!
Odpowiedz
ktos123
2012-01-19 11:33:46
0 0
Ciekawe czy maja liste osób które maja tak załatwione prawko.
Odpowiedz
kolesgit
2012-01-19 11:33:47
0 0
to raczej są osoby, którym zabrano prawko za punkty lub jazdę po pijaku
Odpowiedz
Szyderca
2012-01-19 11:43:05
0 0
A ja się śmiałem, że jak kupować prawko to tylko na Ukrainie. Jak widać, można to załatwić dużo bliżej :D
Odpowiedz
automannn
2012-01-19 11:53:38
0 0
'Jak informuje prokuratura, znaczna część kursantów, którzy ujawnili proceder uniknie kary, ponieważ zastosowano wobec nich klauzulę bezkarności w przypadku ujawnienia przestępstwa. Jednocześnie organa ścigania apelują do innych kursantów o podobną postawę.

Wszyscy, którzy 'załatwili' sobie prawa jazdy będą musieli uzyskać je w legalny sposób. - Źródło. Onet.pl :) Także kary można uniknąć:D
Odpowiedz
woox
2012-01-19 12:24:42
0 0
No i wiadomo skąd takie wysokie notowania w zdawalności! Teraz to my, byli egzaminowani, możemy się śmiać i stosować głupie docinki, jak niektórzy egzaminatorzy:) Ale po co trzeba czasami okazać tą wyższość intelektualna nad gnojem i smrodem. Lipa i upadek ośrodka. Nigdy nie wiesz kiedy i jak szybko 'spadniesz ze stołka'. Proste.
Odpowiedz
gueene
2012-01-19 12:33:22
0 0
A tyle śmierci na drogach...kasa,korupcja...sumienie
Odpowiedz
1234567
2012-01-19 12:47:20
0 0
i oto jak szafowano życiem ludzkim!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-19 13:09:36
0 0
Chory kraj. Nic więcej.
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 13:11:36
0 0
Pewna p. Profesor z mojej szkoły skłania do czytania swoich sprawdzianów przed oddaniem.
Uważam, że to samo przydałoby się redakcji:
'Kursanci płacili od 600 za dokument. '
Pozdro...
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 13:13:01
0 0
(@up): tzn. żeby czytali swoje prace przed publikacją.
Odpowiedz
Szyderca
2012-01-19 13:39:06
0 0
@jacex28: Jak widać też powinieneś dokładnie czytać swoje komentarze, przed ich opublikowaniem.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-19 14:13:40
0 0
I bardzo dobrze, wreszcie sie ktos dobral do tej bandy oszustow! Pieniazki sie bierze i daje prawko osobom, ktore nie maja pojecia o jezdzie i przepisach!
Znam kilka takich 'ciezkich przypadkow', ktorym tatus zafundowal prawko, tylko po co sie pytam? Malo zagrozenia na drodze?
Odpowiedz
organista
2012-01-19 14:23:51
0 0
Ze załatwiano prawa jazdy to prawda ale jaka wina np. Pana Józefa P. to druga prawda.To nie Ci faceci są winni . To system ustanowiony przez polskie władze jest kryminogenny. Począwszy od ustalania coraz asurdalniejszych testów pytań i zasad przeprowadzania egzaminu. Jest to robione celowo by koledzy z drużyny mogli przytulic trochę groszy.Bo poco komu 3000 pytań na egzamin ,skoro w tzw. cywilizowanym świecie obowiązuje 100 może 150 i są upublicznione by każdy mógł się nauczyć i zdać egzamin.Prawo jazdy jest tak powszechnym dobrem cywilizowanego świata ze to państwu powinno zależeć by największa rzesza obywateli taki dokument posiadała. Ale widać w państwie polskim nie wszystko jest tak oczywiste.
Odpowiedz
renesa
2012-01-19 14:28:32
0 0
a czy Pan Budacz z Limanowej nadal tam pracuje?
Odpowiedz
Dziku
2012-01-19 14:58:33
0 0
renesa: z tego co wiem jeszcze wczoraj tam był..:)
Odpowiedz
qwerty
2012-01-19 15:08:09
0 0
tak się składa, że miałem możliwość zdawania prawa jazdy w Stanach. Procedura ta wygląda mniej więcej tak:
- przyjazd do ośrodka własnym samochodem, gdyż właśnie wybranym dowolnym samochodem jest egzamin praktyczny
- zdanie testów (język do wyboru) o ile mnie pamięć nie myli 18 pytań - oczywiście te pytania są już w książkach instruktażowych.
- po 3 minutach miła pani gratuluje zdania testów i zaprasza na jazdę
- Jazda trwa max 7 min z czego 3 min to stanie na światłach :)
- po powrocie robią nam zdjęcie i wręczają dokument prawa jazdy
- cała procedura trwa max 45 min

Można? Można, tylko różnica ta, że żyjemy w Polsce.
Odpowiedz
niecaly
2012-01-19 15:26:03
0 0
http://www.grupaimage.pl/?s=prd&i=informacja&id=18281
Odpowiedz
czarnaa
2012-01-19 15:53:07
0 0
Ciekawa jestem o ktore szkoly jazdy chodzi. Zna ktos moze wiecej szczegolow?
Odpowiedz
Misia25
2012-01-19 16:02:34
0 0
Cholera a ja prawko zdawałam 3 razy, a można było szybciej :)
Odpowiedz
TuTejsza
2012-01-19 16:03:26
0 0
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/495609,korupcja-w-mord-w-nowym-saczu,id,t.html
Odpowiedz
cytryna23
2012-01-19 16:20:48
0 0
Wiadomo za co niektórzy zdali prawo jazdy...żałosne:/
Odpowiedz
smo
2012-01-19 16:44:06
0 0
@jacex28: w której to szkole jest nauczycielka z tytułem profesorskim ?!
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-19 16:54:56
0 0
wiadomo już które szkoły jazdy są w to zamieszane?
Odpowiedz
roxy
2012-01-19 17:14:31
0 0
jak zdawałam swoje prawko z 10 lat temu razem dziećmi grupy trzymającej władzę to też się każdy dziwił, że jeden z drugim kiepsko jedzi a prawko zdaje od razu. wystarczyła jedna impreza i trochę alkoholu żeby było wiadomo dlaczego, kto z limanowej się tym zajmuje i ile trzeba dać :) także dla mnie nie pierszyzna takie info :)
Odpowiedz
Doradca
2012-01-19 17:35:26
0 0
'Osoby, które w ten sposób zdobyły prawo jazdy, a zgłoszą się do nas same, zanim zostaną przez nas wezwane, nie zostaną pociągnięte do konsekwencji - zapewnia jednak Piotr Kosmaty.'
Kolejeczka proszę Państwa, kto pierwszy ten lepszy.Taka druga okazja się nie trafi.Potem nie będzie 'zlituj się'
@ roxy- ja byłbym ostrożny w wysyłaniu takiego komentarza zaproszenie masz pewne, bo sprawa jest rozwojowa.
Odpowiedz
seicento900
2012-01-19 17:43:07
0 0
ceny lapowek wkrotce pojda do gory gdy czcigodnie nam panujaca korupcyjna siec powiazan wprowadzi nowe trudniejsze zasady zdawania na prawo jazdy
Odpowiedz
mateoWRC
2012-01-19 17:52:08
0 0
i gites :)
Odpowiedz
roxy
2012-01-19 17:52:15
0 0
heheh to było 10 lat temu prawie nic nie pamiętam :)
Odpowiedz
tezet
2012-01-19 18:05:30
0 0
,,osoby ktòre do nas sie zgłoszą...' sądzę że ściema,jak by mieli dane nic by nie pisali tylko ciągli za odpowiedzialność. A tu potrzebni są wiarygodni światkowie.
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 18:08:18
0 0
@Szyderca: informatyka się kończyła i musiałem się śpieszyć^^ i nie jestem redaktorem portalu, który czyta kilkanaście tys. osób...
Odpowiedz
Doradca
2012-01-19 18:16:20
0 0
@ roxy i tego się trzymaj, że nic nie pamiętasz bo to było 10 lat temu.
@ tezet to nie ściema gdybym był kimś takim pierwsze bym się zgłosił to bardzo łatwo można sprawdzić a potem będzie bez znieczulenia, na żywca- KORUPCJA!
Odpowiedz
automannn
2012-01-19 19:08:33
0 0
smo: z choinki się urwałeś? że nie wiesz w której szkole uczą profesorowie :) przecież w tzw. ekonomie ;) chociaż posiadają tytuł magistra należy zwracać się pani profesor, panie profesorze:D dowiesz się tego już na pierwszej lekcji:) wiem, parodia...:D:D
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-19 19:16:56
0 0
Bardziej niech wymyślają z przepisami to będzie jeszcze bardziej ciekawie !!! w Końcu tak będzie że będzie więcej wypadków bo młodzi nie będą zdawać takich trudnych Egzaminów i będą bez prawka jeździć !!!!!Do tego prowadzą !!!!
Odpowiedz
Doradca
2012-01-19 19:18:09
0 0
Przesadzacie,od wszech czasów w średnich szkołach mówiło się pan/pani profesor, nie tylko w ekonomie.
Byli też tacy którym mówiło się po imieniu, ale to był ewenement.
Odpowiedz
automannn
2012-01-19 19:26:33
0 0
Z tego co wiem to właśnie nie we wszystkich szkołach średnich nakazują tak mówić, bo tu nie chodzi o to że uczniowie się tak zwracają z grzeczności czy szacunku do nauczyciela, tylko o to, że jest to wręcz obowiązek i informuje o tym wychowawca :)a tu jakby nie patrzeć to co niektórzy marne studia zaoczne w tarnowie czy nowym sączu wieczorowo hehe wielcy profesorowie z licencjatem :D ale to nie na temat artykułu..
Odpowiedz
roxy
2012-01-19 19:30:48
0 0
w starym za nie zwrócenie się do nauczycielki w-fu per pani profesor to kiedyś nawet nagane dostałam :)
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 19:30:48
0 0
@automannn: Dobrze, że uświadomiłeś kolegę:D
Osobiście jakoś mi to słowa ('profesor') niewygodnie się wymawia i pie*dole to i go nie uzywam ;]
Odpowiedz
roxy
2012-01-19 19:32:44
0 0
a w temacie profesorów, którzy nie stali nawet przy profesorach :) to mieliśmy takiego jednego pana praktykanta na z V roku zaocznych w tarnowie co też chiał żeby go profesorem nazywać!
Odpowiedz
gueene
2012-01-19 19:41:02
0 0
Nareszcie ktoś poruszył temat profesorów, którzy uczą w szkołach średnich.Każą siebie tak nazywać a niby jakim prawem, co oni mają wspólnego z tym tytułem, to jest śmieszne.
Odpowiedz
anilec
2012-01-19 19:49:43
0 0
Obserwując niektórych kierowców, mogę potwierdzić kupno prawa jazdy.:):)
Czekać aż wezwą na Policję i udowodnią winę, to dosyć przygnębiająca perspektywa, lepiej przyznać się samemu.
Oskarżeni wyszli za kaucją, więc podali dane, od kogo wzięli...
'- Osoby, które w ten sposób zdobyły prawo jazdy, a zgłoszą się do nas same, zanim zostaną przez nas wezwane, nie zostaną pociągnięte do konsekwencji - zapewnia jednak Piotr Kosmaty.'
Wydział Komunikacji, może nie być tak wyrozumiały i poprosić o ponowny egzamin. :):)
Odpowiedz
Doradca
2012-01-19 19:57:38
0 0
To teraz powinniśmy się chwalić tym, że zdawaliśmy egzamin 2,3,4...10,11,12,13 razy ten 13 raz był postrzegany jako szczęśliwy i po tym egzaminie przeważnie egzaminator uznawał, że zdający nauczył się zdawać egzamin.:)
Odpowiedz
forfiter
2012-01-19 19:59:50
0 0
Zamknąć MORDę na cztery spusty aż do ostatecznego wyjaśnienia sprawy !
Skoro tyle osób jest umoczonych to obrazuje rozmiary tego procederu który trwa tam zapewne aż do tej pory.
Niestety należy to wypalić żywym ogniem. Wszystkim którzy nielegalnie pozyskali uprawnienia należy je NATYCHMIAST i BEZWARUNKOWO odebrać, bo to są bomby z opóźnionym zapłonem,kamikadze normalnie.
I niech tu policja nie pie...li bo prawo mówi jasno że karę w przypadku korupcji ponosi osoba korumpowana oraz osoba wręczająca.
Więc niech tu policja nie wichrzy i ne sprzeniewierza ustanowionego i obowiązującego prawa.
Odpowiedz
1234567
2012-01-19 20:01:12
0 0
o jak to łatwo zmienił sie temat, a tak nawiasem, w szkole średniej nadawano kiedyś tytuł profesora szkoły średniej nauczycielom z odpowiednim wykształceniem i długoletnim stażem pracy - taki tytuł otrzymała od władz oświatowych nieżyjąca już mgr Maria Ociepkowa, żona długoletniego dyrektora TM i ZSZ w Limanowej.
Odpowiedz
gueene
2012-01-19 20:17:19
0 0
A czy ten tytuł ma nauczyciel zaczynający pracę w szkole śr.mający tyt.mgr.lub licencjat, lub nauczyciel, który pracuje już 10 lub 15 lat.
Odpowiedz
automannn
2012-01-19 20:20:25
0 0
Jest jeszcze jedna sprawa forfiter. To że ktoś ma załatwiane prawo jazdy to nie znaczy, że będzie stwarzał wypadki kolizje i że nie umie jeździć:) Jeśli ktoś jeździ systematycznie samochodem, wprawia się w jazdę i potrafi nim jeździć. Taka prawda:) to że ma załatwiane prawko to nie znaczy, że nie ma zielonego pojęcia o jeździe i o przepisach.:)
Odpowiedz
Doradca
2012-01-19 20:21:10
0 0
Czy ktoś z naszych mieszkańców jest w kręgu zainteresowań ?. Z moich informacji wynika iż parę osób jest tam zatrudnionych. Przy ostatnim trzęsieniu ziemi w MORD Nowy Sącz zapisaliśmy niechlubną kartę historii. Czy teraz będzie łagodniej?.
Odpowiedz
smo
2012-01-19 20:22:33
0 0
@automannn,@jacex28: parę lat temu chodziłem do tej szkoły, nikt nie używał takich zwrotów, wam tez radzę nie używać, nie róbcie parodii...
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 20:23:18
0 0
Z tego co się orientuję, to wszystkich mamy zwać Profesorami :))
Odpowiedz
Doradca
2012-01-19 20:26:34
0 0
Zastanawiam się dlaczego chcecie koniecznie zmienić temat?. Czy jest coś czego się boicie?.
Odpowiedz
automannn
2012-01-19 20:27:07
0 0
smo: nie wiem ile lat temu tam chodziłeś ale chyba bardzo dawno:D bo ten zwyczaj per profesorowania trwa tam od dobrych kilku lat:) i nikt tu nie robi parodii:) bo taki obowiązek jest.. Zwróć się 'proszę pani' i już pewnie stopień niżej dostajesz:D fakt parodia..
Odpowiedz
automannn
2012-01-19 20:28:27
0 0
Doradca: tak, boimy się tylko czego, hmm?:D zabawny jesteś..
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 20:36:24
0 0
@Doradca: Nie, ja niczego się nie boję;P Z prawkiem nie mam styczności a temat jakoś tak sam się zmienił ;-)
@automannn: Ja zwracam się 'proszę pani/pana' i póki co żadnych problemów to nie robi. A jak mi zwrócą uwagę, to spytam czemu mam ich tak nazywać, skoro nimi nie są - proste ;)
Odpowiedz
forfiter
2012-01-19 20:40:47
0 0
@automann, pewnie że może być tak że jakiś miglanc który kiedyś kupił sobie lewe prawo jazdy teraz już jeździ nie gorzej od tego który zdał uczciwie. Ale jakiś inny jest nadal zupełnym ignorantem i jutro wyjedzie na drogę i kogoś zabije. Dlatego trzeba zweryfikować wiedzę i umiejętności WSZYSTKICH bez wyjątku.
Oczywiście nastąpi to już po zakończeniu postępowania w sprawie o wręczenie korzyści majątkowej.
Odpowiedz
automannn
2012-01-19 20:44:07
0 0
jacex28: ciekawe ciekawe czy tak zapytasz nauczyciela od matematyki który jest przykładowo wymagający nauczycielem, jest ostry, i jak mówisz zwróci Ci uwagę. A Ty mu powiesz proszę pana, czemu mam do Pana zwracać się panie profesorze jeśli pan nie jest profesorem, tylko zwykłym magistrem:) chyba kpisz, tak?:D nie znasz realia szkoły. To nie Ty rządzisz w tych latach. Karty tutaj rozdają pan od matematyki, pani od niemieckiego i od fizyki np. Ty tu jesteś tylko pionkiem, a oni mają asa w rękawie , taka prawda. Teraz możesz sobie dywagować i dyskutować jak już skończyłeś szkołe hehe:D
Odpowiedz
Doradca
2012-01-19 20:47:24
0 0
I vice versa.
Sprawa jest rozwojowa więc zapewne dowiemy się drogą pantoflową kim interesują się służby. Na normalną drogę nie ma co liczyć.Co by nie powiedzieć, osoby związane z MORD to osoby znane w społecznościach lokalnych i cenione.
Chcąc ustrzec się przed ewentualnymi pomówieniami będą musiały same to zdementować.
Nie pomoże w niczym uciekanie od tematu.
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 20:47:56
0 0
Nie, nie powiem wprost. Spytam, czy mają taki tytuł:)
Matematyki nie mam z Panem... ;D
Odpowiedz
automannn
2012-01-19 20:51:42
0 0
forfiter: a czy myślisz że osoba która zda za 6 razem w końcu egzamin ma większą wiedzę niż zdała by za 1? teorie te 580 pytań nauczy się na pamięć z płytki i testów na niej, nie zda za 1 razem, wykupi 2 godziny jazdy na mieście plus plac i dalej na egzamin:) te 10 godzin nie jazdy po NSączu nie zrobi z delikwenta lepszego kierowcy. Każdy kto jeździ systematycznie umie jeździć i zna przepisy. Każdy bez wyjątku.
Odpowiedz
automannn
2012-01-19 20:54:27
0 0
taaak zapytasz czy mają taki tytuł:D to nie gimnazjum czy podstawówką, nie wyobrażam sobie tego w realiach szkoły średniej aby największy cwaniak ze szkoły podważał czy nauczyciel ma tytuł magistra a nie profesora. Jak mówię, można sobie tak pomyśleć, a powiedziałbym tak gdybym chodził teraz jeszcze do szkoły. Ale tak na prawdę, 'w życiu Warszawy' nie zapytałbyś i nie podsoczyłbyś:D' taka prawda..
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 21:04:41
0 0
@automannn: Z reguły Ci którzy mnie uczą to mili i sympatyczni ludzie których nie trzeba 'specjalnie' nazywać :)
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 21:06:41
0 0
@automannn: A o innych się nie wypowiadam, bo po prostu nie wiem i nie powołuję się na opinie znajomych;)
A czemu twierdzisz, że jestem 'największym cwaniakiem ze szkoły'? :D
Odpowiedz
automannn
2012-01-19 21:07:08
0 0
jacex28 to masz szczęscie:) ale niestety nie wszyscy nauczyciele są mili i sympatyczni.. sami wiecie;)
Odpowiedz
automannn
2012-01-19 21:10:22
0 0
jacex28: nie twierdzę tak, bo pewnie chodziłeś do szkoły, w której ja również miałem przyjemnąść się uczyć i nie musiałem zwracać sie per profesor, byli to fajni nauczyciele , rozumiejący ucznia i będe ich wspominać miło, zawsze :) można powiedzieć że prawdziwi 'profesorowie' chociaż nie musiałem się do nich tak zwracać;)
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 21:15:20
0 0
@automannn: nie pisz o mnie w czasie przeszłym bo mam złe myśli ^^
Jest tam grono ludzi którzy zasługują na nazwanie ich 'prof.', tylko zastanawia mnie jedno, czemu tak mówić do wszystkich? ;-)
Odpowiedz
marek
2012-01-19 21:17:15
0 0
Ciekawe czy teraz będą jeszcze bardziej się czepiać na egzaminach? Czy będzie w miarę normalnie...
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 21:17:36
0 0
Życzę wszystkim takich profesorów jak pewna Pani Profesor z Ekonoma, która sprawia, że aż mi się chodzić do szkoły chce^^
Odpowiedz
Doradca
2012-01-19 21:17:50
0 0
„Jak wyglądał cały proceder?
Osoba, która chciała uzyskać prawo jazdy zgłaszała się do ośrodka szkolenia kierowców, gdzie nawiązywała kontakt z instruktorem nauki jazdy. Ten za pobraniem odpowiedniej sumy pieniędzy wydawał komplet dokumentów niezbędnych do przystąpienia do egzaminu na prawo jazdy. Ponadto osoba ubiegająca się o dokument miała gwarancję, że egzamin zakończy z wynikiem pozytywnym. - Kwota zależała od kategorii na prawo jazdy i wahała się od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy złotych - podaje rzecznik krakowskiej prokuratury. W większości przypadków osoby, które tą drogą zdobyły prawo jazdy w ogóle nie brały udziału w kursach na prawo jazdy. Przed egzaminem dokładnie znały pytania, które się na nim pojawią.

Proceder zdobywania 'lewych' praw jazdy ujawnili sami zainteresowani. Jak informuje Piotr Kosmaty właściciele nielegalnych dokumentów sami zgłosili się do prokuratury. - Apelujemy do wszystkich, którzy wręczali łapówki celem uzyskania prawa jazdy, aby zgłaszali się do prokuratury - mówi Piotr Kosmaty. - Osoby, które poinformuję prokuraturę nie będą podlegać odpowiedzialności karnej - dodaje rzecznik.

Śledztwo w sprawie korupcji w Małopolskim Ośrodku Ruchu drogowego prowadzi pod nadzorem Prokuratury Apelacyjnej wydział do walki z korupcją Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.”
Informacje z zaprzyjaźnionego portalu.
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 21:18:46
0 0
@marek: wydaje mi się, że może być gorzej..
I że jeszcze mnie to ma dotyczyć ;/
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-19 21:22:24
0 0
Wielcy profesorowie... pff.. no ale to tradycja i czy to lubicie czy nie trzeba ja pielegnowac, bo na inne zwroty wiekszosc, 'pseudosiorow' nie reaguje, wrecz jest oburzona!
Odpowiedz
marek
2012-01-19 21:26:02
0 0
Jejku a ja mam egzamin w lutym:( Czuję że to będzie kilkanaście razy... Co za pech.
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 21:30:45
0 0
@marek: Zależy na jakiego egzaminatora trafisz, słyszałem, że jest jakiś który bardzo lubi 'udupić' ale nie znam z nazwiska:P
W każdym razie powodzenia;)

Mam pytanie do wszystkich tu zgromadzonych (także Profesorów):
Czy anulowana zmiana w przepisach dotyczy wszystkich kategorii prawa jazdy?
Czy w w ciągu 2012r. można zdawać kat. A (motocykl) od 18 roku życia?
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 21:42:06
0 0
A co do wykupowania dodatkowych godzin (kursu praktycznego), to moim zdaniem lepszym pomysłem niż płacić za stanie w sądeckich korkach jest postawić kumplowi 0,7L (chyba że woli benzynę) i niech on pouczy na drapieżnych bezdrożach:)
Odpowiedz
12lp
2012-01-19 21:51:57
0 0
marek,jacex28:waldemar chudy,kosa w osrodku ,20% zdawalnosci,elka nr 6.
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 21:56:20
0 0
właśnie, Chudy. Raczej tego pana miałem na myśli.
A wie ktoś może jak nazywa się Pan z L-ki nr 1?
Brat zdawał ELką z nr 1 i zdane za pierwszym ;-)
Odpowiedz
12lp
2012-01-19 22:09:43
0 0
na chudego trafisz ,nie licz na zdanie a juz wogole na normalna jazde,bedzie sie darl i na kazdym kroku prowokowal,i mimo ze ,,tak cie uczyli na kursie ' i on o tym wie ze tak ma byc z premetydacja bedzie robil ,,po swojemu ', a przeciez egaminatora sluchac trzeba :) chyba ze trafi sie mu lepszy czas to mozna liczyc na pozytyw ,odradzam sie przeklocac:) jak ma udupic to udupi tak do 20 min ,pozniej szanse wzrastaja .jego pokroju w osrodku jest jeszcze 3 ,4 panów
Odpowiedz
marek
2012-01-19 22:16:30
0 0
Super.. Dzięki, przynajmniej wiem przed kim zwiewać;)
Odpowiedz
automannn
2012-01-19 22:17:39
0 0
http://demotywatory.pl/2573108/Wypiac-sprzed-komputera :D
Odpowiedz
jacex28
2012-01-19 22:26:30
0 0
@automannn: Profesorowie jeszcze nie są tacy ostrzy ;D
Odpowiedz
emka
2012-01-19 22:54:41
0 0
jaki profesor - takie wymagania. prawdziwi uniwersyteccy potrafią być 'ostrzy' ; ]
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-19 23:02:59
0 0
Po co ich zamykać następni będą tacy sami,albo jeszcze gorsi to nic nie da ten kraj potrzebuje leku bo jest ciężko chory łącznie z władzami
Odpowiedz
Hexe
2012-01-20 01:09:09
0 0
No i bardzo dobrze, że ich wsadzą i że coś tam drgnęło. Bo to, co się tam wyprawiało od lat, to przechodziło ludzkie pojęcie. Egzaminatorzy czuli się bogami, a egzaminowanych traktowali jak śmieci. Swoją drogą ciekaw jestem, czy polecą też głowy właśnie egzaminatorów, bo tacy bezkarni to oni nie byli. A jeśli chodzi o etatowych udupiaczy, to na pewno zaliczyć można do nich pana Jerzy B., Antoni Jacek T., Stanisław S. i Tadeusz.K. Natomiast podobno bardzo dobrzy dla egzaminowanych są panowie: Tomasz Ch., Adam Cz., Krzysztof L. i Stanisław P. Ale jeśli chodzi o sam MORD, to moim zdaniem tam już dawno powinien jakiś zarząd komisaryczny funkcjonować.
Odpowiedz
Hexe
2012-01-20 01:12:56
0 0
A jeśli chodzi o tytuły profesorskie, o których tu też była mowa, to owszem, stara tradycja nakazuje mówić do licealnych magistrów per profesorze. Niektórzy nauczyciele starej daty to potrafią takie cyrki zrobić w kwestii 'niekulturalnego obycia uczniów', gdy nie powie im się tytularnie. Ale większy meksyk jest na studiach. Trzeba bowiem uważać, kto ma jaki faktyczny tytuł i po tym tytule się do niego zwracać: panie doktorze, panie profesorze. Żeby do profesora nie wypalić doktorze, bo to obraza majestatu :).
Odpowiedz
piotr2626
2012-01-20 08:40:34
0 0
Podoba mi się ten wątek z profesorami:) To jest taka próba uzyskania większego szacunku przez nauczycieli, zresztą nieuprawniona. Znałem wykładowców, którzy potrafili zwrócić się do studenta ze sprostowaniem: 'Jestem doktorem, a nie profesorem' i takich szanuję szczególnie.
Odpowiedz
seicento900
2012-01-20 08:54:41
0 0
nalezy obserwowac kryminogenne organizacje rozbudowywane przez towarzystwa sieci pazernych powiazan niedocenianych popaprancow
Odpowiedz
gueene
2012-01-20 08:59:13
0 0
Teraz czas na ekscelencjo będzie.
Odpowiedz
asiaa
2012-01-20 23:34:17
0 0
Samochód nr 1 pan Eugeniusz Dygoń- 'w miarę spokojny służbista'
Ale mi się z nim nie udało za pierwszym..
Za to pan Rams bardzo uczciwy Egzaminator i sprawiedliwy.
Nie znam wszystkich egzaminatorów ale gdyby było więcej takich jak pan R. zdawanie było czymś bezstresowe.
Na razie jednak jest ono określane przez niektórych zdających mianem gorszego egz maturalnego.
Odpowiedz
ysza
2012-01-22 14:53:21
0 0
A ja się śmiałem, że jak kupować prawko to tylko na Ukrainie. Jak widać, można to załatwić dużo bliżej
OD dawna wiedzaiłem - że na Wschód od Gorlić ..UKRAINA..znać o s t a t n i o podchodzą coraz bliżej Limanowej..
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-23 02:55:14
0 0
a co z właścieilami szkól jazdy??? dlaczego nie siedzą za układy????
Odpowiedz
blizniak
2012-01-23 09:15:35
0 0
który dokument z kompletu dokumentów niezbędnych do otrzymania prawa jazdy jest najistotniejszy? Który ma potencjalnie największe 'możliwości' na przebieg zdarzeń na ulicy. Wiem, że pytanie jest banalne.
Odpowiedz
amfa1507
2012-02-05 10:54:55
0 0
600zł za egzamin....Boże tyle to ja wydałam na same dodatkowe godziny 'przed egzaminem'.....żałość;/
Odpowiedz
konto usunięte
2012-05-15 19:12:16
0 0
Kilkanaście dni temu dodałem tutaj dosyć niesmaczny komentarz w którym wyładowałem swoja frustracje dlatego osoby czytajace go prosze o pewien dystans .
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Korupcja w MORD - 8 osób zatrzymanych"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in