Baner
22°   dziś 20°   jutro
Wtorek, 30 kwietnia Marian, Katarzyna, Ludwik, Pius, Donata, Balladyna, Lilia

Komisarz ustalił datę referendum

Opublikowano 22.08.2013 07:11:47 Zaktualizowano 05.09.2018 08:39:19 top
18 5662

Kamienica/Szczawa. Zgodnie z postanowieniem Komisarza Wyborczego w Nowym Sączu, referendum gminne w sprawie podziału Gminy Kamienica odbędzie się w niedzielę, 22 września. Przygotowaniem referendum ma zająć się wójt i specjalna komisja gminna.

Komisarz Wyborczy w Nowym Sączu Tadeusz Piesowicz wydał postanowienie o wyznaczeniu daty referendum w sprawie podziału Gminy Kamienica. Odbędzie się ono w niedzielę, 22 września 2013 r.

Referendum będzie polegać na udzieleniu na karcie do głosowania pozytywnej lub negatywnej odpowiedzi na pytanie o następującej treści: 'Czy jesteś za podziałem Gminy Kamienica i utworzeniem z części jej terytorium Gminy Szczawa, obejmującej obręb ewidencyjny Szczawa oraz działki ewidencyjne (numery działek)?'.

Przygotowaniem referendum w gminie zajmie się wójt Kamienicy, Władysław Sadowski.

Komisarz Wyborczy przygotował kalendarz czynności, które muszą zostać wykonane do 22 września. W pierwszej kolejności informacje o referendum muszą zostać podane do publicznej wiadomości. Następnie Rada Gminy do 28 sierpnia powinna powołać Gminną Komisję do Spraw Referendum w Kamienicy, która zajmie się m. in. powołaniem obwodowych komisji ds. referendum. Do 1 września zostanie również sporządzony spis osób uprawnionych do oddania głosu w referendum.

Wyborcy niepełnosprawni mają czas do do 1 września na zgłoszenie zamiaru glosowania korespondencyjnego, natomiast do 8 września mogą złożyć wniosek o dopisanie do spisu w lokalu dostosowanym do potrzeb wyborców niepełnosprawnych oraz zgłosić zamiar głosowania przy użyciu nakładki na kartę w alfabecie Braille´a. Do 12 września można także składać wnioski w sprawie ustanowienia aktu pełnomocnictwa do głosowania.

Kampania referendalna zakończy się o północy w piątek, 20 września. Mieszkańcy Gminy Kamienica będą mogli oddawać głosy w niedzielę, 22 września, w godz.: 7:00 - 21:00.

Według mieszkańców będących „za” podziałem, powodem dążenia do odłączenia jest nierównomierne od wielu lat traktowanie Szczawy w porównaniu z Kamienicą. Władze gminy stoją na stanowisku, że tak nie jest, a w dodatku wnioskowany podział Gminy Kamienica doprowadzi do zniszczenia tradycyjnych więzi społecznych, gospodarczych i kulturowych, które kształtowały się od kilku stuleci.

Komentarze (18)

kamienickiGoral
2013-08-22 09:10:10
0 0
Nie ma tradycyjnych więzi społecznych, gospodarczych i kulturowych. Jest nieudolny Urząd Gminy. Jeśli tylko w Szczawie są ludzie, którzy chcą zrobić coś dobrego dla swojej miejscowości, powinniśmy dać im szansę. Podziału boją się rodzinki pracowników UG Kamienica - pewnie kilku z nich w końcu wyleci albo pójdzie na 'zasłużoną' emeryturę
Odpowiedz
serko
2013-08-22 09:29:26
0 0
musimy tez pamietac ze dodatkowy urzad gminy to dodatkowe koszty dla społeczenstwa !! jak tak dalej bedzie to niebawem bedziemy juz tylko pracowac na urzędników ....
Odpowiedz
kamienickiGoral
2013-08-22 09:52:29
0 0
O tak, manipulanci wmawiają, a głupcy wierzą. Jeśli koszty wzrosną, to nieznacznie. Utworzenie etatów w UG Szczawa musi wiązać się z redukcją ich w UG Kamienica, która stanie się od tej pory, jakby nie patrzeć, mniejszą gminą. Jakiś problem? Tam parę korytek więcej, tu parę korytek mniej - a może przynajmniej szczawscy urzędnicy będą reprezentować jakikolwiek poziom.
Odpowiedz
kpiarz
2013-08-22 10:03:02
0 0
Ja się tylko będę śmiał, jak się Szczawa odłączy, zacznie lepiej 'prosperować', prężniej działać, w międzyczasie Kamienica podupadnie i za paręnaście lat zaczną przebąkiwać o przyłączeniu się do Szczawy;)
Nikomu nie życzę tego czarnego scenariusza, ale życie płata różne figle. Wystarczy spojrzeć na Słopnice, które kiedyś należały do Gminy Tymbark :)
Odpowiedz
znany
2013-08-22 10:32:41
0 0
Sakramencka głupota i krótkowzroczność.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-08-22 11:39:00
0 0
Mam propozycję :D niech Szczawa pójdzie do referendum i się opowie a reszta mieszkańców gminy niech sobie spędzi niedzielę 22.09 w domowych pieleszach, tudzież poza domem. Szkoda się spinać :)
Odpowiedz
konto usunięte
2013-08-22 12:14:54
0 0
Jaka jest wymagana frekwencja, ile procentowo jest potrzebnych 'za' i kto ostatecznie podejmie decyzje o podziale i kształcie gminy?
Odpowiedz
kamienickiGoral
2013-08-22 12:25:28
0 0
~ortoklaz - wierzysz w cuda? Ci sami Państwo, którzy swego czasu chodzili po gminie z żałosną petycją, teraz będą chodzić i agitować, by wynik referendum pozwolił na utrzymanie ciepłych stołków ich/im rodzinom/ich znajomkom (niepotrzebne skreślić).
Odpowiedz
konto usunięte
2013-08-22 12:51:38
0 0
Z informacji zasłyszanych przeze mnie jest grupa osób, którym zależy aby być blisko ujęć wód zdrojowych i mineralnych znajdujących się w Szczawie.
Liczą że z tego mogą być spore profity i nie chcą się dzielić z Kamienicą.
Odpowiedz
sympatyk
2013-08-22 13:09:53
0 0
Bzurys ,jak dzielić się z kamienicą skoro Oni tzn. ( do tej pory my wszyscy) nic z tego nie mamy .Przez wszystkie swoje kadencje Wójt nic nie zrobił w tym kierunku , aby przejąć koncesję na wody od RABKI ! i tym samym wszystkie pieniązki z eksploatowania naszej wody ma zupełnie ktoś inny -CIKAWE CO?
Niech się jak najszybciej odłączą od takich gospodarzy , którzy zrujnowali Tą piękną miejscowość bardziej niż lata okupacji i tzw. 'KOMUNIŚCI'
Odpowiedz
andi
2013-08-22 13:33:29
0 0
Walka o stołki, wciskanie zwykłym ludziom ciemnoty i tyle w temacie.
' Jeśli koszty wzrosną, to nieznacznie.'- to przykład kolejnej bzdury i wciskania ciemnoty.
Nie popieram a wręcz przeciwnie, utrzymywania rodzinnych i kumoterskich posadek. Z tym trzeba walczyć ale nie w ten sposób.
Pozdrawiam
Odpowiedz
kamienickiGoral
2013-08-22 13:54:15
0 0
Walka o stołki - zgadzam się: walka o utrzymanie stołków przez pracowników UG Kamienica. Reszty nie skomentuję, bo nie raczyłeś popisać się żadnym konkretem.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-08-22 15:31:30
0 0
Powstanie nowej gminy jest powstaniem nowego podmiotu, który powinien zacząć generować nowe zyski a nie dzielić 'biedę' czyli wpływy z dotychczasowych podatków.
Jeżeli zwolennicy podziału nie mają konkretnego pomysłu na nowe dochody to co chcą zyskać tym podziałem?
Powstanie nowego urzędu to są dodatkowe koszty a bez pomysłu na dodatkowy przychód, nie jest dobrym pomysłem.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-08-22 17:50:36
0 0
Złodzieje ze Szczawy chcą ukraść tereny należące do wsi Zasadne! Niech pajace tworzą swoją własną gminę gdzie indziej a bez Kamienicy i tak marnie zginą ;)
Odpowiedz
sympatyk
2013-08-22 18:40:14
0 0
Chwała portalowi Limanowa in .że informują nas na bieżąco ,na portalu 'Gminy Kamienica' cisza ! ,tak jakby referendum było rzeczą nieistotną.
A swoją drogą 'wislak', tereny te nie są własnością Zasadnego , ani nie będą Szczawy -TO SĄ TERENY SKARBU PANSTWA !
Hej!
Odpowiedz
zabawny
2013-08-22 20:32:06
0 0
Jeżeli powstanie nowa Gmina, to czy obecne kredyty będzie wspólnie zwracać, a może zacznie z zerowym długiem i pozostawi spłatę 'staremu' urzędowi? :)
STOŁKI to cel najwyższy. :)))
Odpowiedz
sympatyk
2013-08-23 06:22:15
0 0
ZABAWNY- Wójt Kamienicy w sprawozdaniu oświadczył,że Gmina nie jest zadłużona więc problem nie istnieje.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-08-24 16:55:03
0 0
Sympatyk, ale obecnie na tych terenach leży wieś Zasadne a złodzieje ze Szczawy chcą je włączyć do swojej śmiesznej gminy. Wieśniaki niech spadają do Jazowska tworzyć gminę z cyganami :D
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Komisarz ustalił datę referendum"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in