7°   dziś 11°   jutro
Środa, 24 kwietnia Aleksy, Horacy, Horacja, Grzegorz, Aleksander, Fidelis, Bona, Jerzy

Dwa samobójstwa udaremnione

Opublikowano 18.02.2010 19:54:40 top
37 10212

Wczoraj wieczorem 36-letni mieszkaniec gminy Niedźwiedź próbował popełnić samobójstwo, życie uratowała mu rodzina. Dzień wcześniej w Szczawie policjanci uratowali 34-latka.

- W czwartek wieczorem Komisariat Policji został powiadomiony przez jednego z mieszkańców gminy Niedźwiedź, że jego 36-letni szwagier próbował popełnić samobójstwo – mówi Marek Szczepański, komendant KP Mszana Dolna. – Zgodnie z ustaleniami mężczyzna wyszedł z domu i zabrał ze sobą sznur. W jednym z budynków gospodarczych próbował się powiesić. W zamiarze tym przeszkodził mu brat oraz szwagier. Jeden z mężczyzn trzymał go za nogi, a drugi ściągał pętle z szyi. Na miejsce przybyła karetka pogotowia, która zabrała go do szpitala.

Jak już informowaliśmy w środę wieczorem dyżurny KPP w Limanowej otrzymał informację o mężczyźnie, który ma zamiar popełnić samobójstwo w Szczawie. – Dyżurny wysłał na miejsce patrol policji, w wyniku podjętych poszukiwań odnaleziono 34-letniego mężczyznę w okolicach stacji narciarskiej w Szczawie – mówi Krzysztof Pach, kierownik Posterunku Policji w Kamienicy. – Mężczyzna był w stanie wyczerpania fizycznego i psychicznego. Policjanci udzielili mu pomocy i wezwali pogotowie, które zabrało mężczyznę - mieszkańca Krakowa do szpitala.

Przypomnijmy, że w tym roku już aż sześć osób popełniło samobójstwa na terenie powiatu limanowskiego. Trzy z nich odebrały sobie życie w miniony weekend.

Zobacz również:

Równie przerażająca jest ubiegłoroczna statystyka z terenu powiatu limanowskiego. Życie odebrały sobie osoby –głównie przez powieszenie – w  Kasince Małej (57–letni mężczyzna), Olszówce (47–latek), Glisnem (28–latek), Limanowej (27–, 34– i 62– latek), Męcinie (84–latek), Słopnicach (46–latek), Jaworznej (27–latka).

Oprócz tego kilka osób podejmowało próby samobójcze. Pod koniec listopada policjanci uratowali mężczyznę, który na jednym z forów internetowych opublikował informację, że zamierza popełnić samobójstwo w związku z przegraniem dużej kwoty pieniędzy na tzw. automatach. Wpis odnalazł przypadkowo jeden z funkcjonariuszy Komendy Stołecznej Policji. Policjant poinformował o tym przełożonych. Szybko ustalono adres, z którego została wysłana informacja. Okazało się, że autorem postu był mężczyzna z powiatu limanowskiego. Hazardzistę udało się przekonać, by zgłosił się do Krakowskiego Centrum Terapii Uzależnień. Natomiast w lipcu syn i synowa uratowali życie 58–latka. Mężczyzna powiesił się, ale udało się go w porę odciąć.

– Przyczyną części samobójstw może być niekorzystna aura. Zima, a więc krótkie dni i mało światła słonecznego, wzmaga nastroje depresyjne. Duże znaczenie ma też wiek. Narażeni na podejmowanie prób samobójczych są zwłaszcza mężczyźni dobiegający czterdziestki. Człowiek staje się wtedy bardziej refleksyjny i często dochodzi do destrukcyjnych wniosków, budując w sobie przekonanie, że niczego nie osiągnął. Zwykle takie myśli mają swoje źródło w zawodowych niepowodzeniach – mówi „Dziennikowi Polskiemu” Anna Kozubińska, psycholog z Komendy Miejskiej Policji w Nowym Sączu.

Jak podaje "Dziennik Polski" potencjalny samobójca często wysyła sygnały mogące świadczyć o tym, że może targnąć się na życie. Zaczyna np. porządkować życie, załatwiać zaległe sprawy albo mówić o tym wprost. Charakterystyczne jest też wycofanie się, odizolowanie od ludzi. Co należy zrobić, gdy zaobserwuje się takie sygnały? – Przede wszystkim uważnie wysłuchać, a na pewno nie starać się umniejszać wagi problemu, przekonując go, że to nieważne czy śmieszne – podkreśla Anna Kozubińska. – Ważne jest towarzyszenie człowiekowi w tym, co przeżywa i podjęcie próby wspólnego rozwiązania problemu

Komentarze (37)

HiKrush
2010-02-18 23:37:27
0 0
Który by był? Piąty w tym miesiącu?
Odpowiedz
qwerty
2010-02-18 23:51:12
0 0
widać modne się to zaczyna robić
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 03:09:01
0 0
HiKrush, qwerty, co za brak uczuc... To jest bardzo przykre, te osoby poprostu byly chore psychicznie... Pomyslcie o ich rodzinach, znajomych zanim zaczniecie takie glupoty pisac... Z reszta waze komentarze na innych dyskusjach tez czesto bywaja nie na miejscu i nie majace sensu...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 06:05:06
0 0
Nagle kiedy zaczyna się częściej pisać o samobójcach,ktoś zaczyna wyliczać [HiKush]kogoś to zaczyna przerazać[Marysia1985]Ja żeteż dodam trochę statystyki;za ubiegły rok w łeb sobie strzeliło w skali kraju prawie 4500 obywateli państwa Ludego Plemijela jakim jest Mc Donald, z czego główną przyczyną po pozostawionych listach wynikało że to w dużej mierze kryzys posunął ich do takiego czynu.Co Marysia na to?
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 08:42:55
0 0
Jak napisała Marysia1985 ja myślę tylko o rodzinie w takiej sytuacji. To Ona musi sobie poradzić z tym co zostało. A gdy jest to młody człowiek, pozostawiający żonę, dziecko? Jak sobie poradzić z cierpieniem, a niekiedy z ciężką sytuacją materialną... Ludzie coraz częściej tracą wrażliwość, zapominają, że każdego może to dotknąć... king115 podaje suchą statystykę ale za każdą z tych liczb kryje się ludzka tragedia czy fakt, że samobójców jest coraz więcej ma nas mniej przerażać? Takim ludziom trzeba pomagać, tylko często jest ich trudno znaleźć.
Odpowiedz
boczek
2010-02-19 09:43:23
0 0
Moim zdaniem to trzeba się zastanowić co jest przyczyną targnięcia się na własne życie.Czasy nie są łatwe i wszędzie trzeba walczyć o swoje. Nie ma się co dziwić że nie którzy sobie nie radzą.Dużo młodych cierpi na depresję i zaburzenia nastroju chociaż nie każdy o tym mówi otwarcie.Bo to temat tabu,zwłaszcza w małych miejscowościach a jak się wydarzy tragedia to jest wielkie halo......
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 14:22:06
0 0
Z pewnością zbulwersuję wiele osób moją wypowiedzią, jednak do popełnienia samobójstwa potrzebna jest zdrowa dawka odwagi i samozaparcia. Ponadto 'podróżujących' nikt nie jest w stanie zatrzymać. 'Podróżujących' nie powinno się również za wszelką cenę zatrzymywać.
Odpowiedz
SignumLupus
2010-02-19 14:27:46
0 0
Do popełnienia samobójstwa potrzebna jest zdrowa dawka strachu przed życiem. Powinni to zacząć reklamować. 'Boisz się życia?! Popełnij samobójstwo!'.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 14:32:58
0 0
Bzdura. Boisz się życia?! Idź na księdza, mnicha czy też zakonnicę.
Odpowiedz
SignumLupus
2010-02-19 14:46:33
0 0
Słuchaj, nic nie tłumaczy samobójstwa, to tylko inna odmiana zabójstwa. Nie ma w tym nic z odwagi. Jedyne co robisz przy samobójstwie, to uciekasz od problemu, uciekasz od życia. Po co ładować odwagę w samobójstwo, skoro ta sama odwaga i samozaparcie skierowana na życie pozwoli osiągnąć sukces? Dalej uważasz, że to bzdura?
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 14:52:07
0 0
Tak, słucham. To samo robi się pijąc, biorąc narkotyki, krzycząc w domu na dzieci, bijąc bliskich w rodzinie, poniżając kogoś bezmyślną wypowiedzią na ulicy itd.. Jak widzimy, wszystko jest sprawą 'pryzmatu', przez który patrzymy na życie. Faktem jest, że na tematy takie jak obecnie, z szacunku, nie powinno się 'debatować', i to było moim zamiarem, włączając się w tę debatę. Chociażby z powodu szacunku do Rodzin, które przeżywają tragedie - te z wielu, nam nie znanych powodów. ENTER.
Odpowiedz
HiKrush
2010-02-19 14:57:12
0 0
A jeśli mam ataraksję i dlatego nie idzie mi najlepiej uczuciowość?
Odpowiedz
SignumLupus
2010-02-19 15:00:56
0 0
Dalej uważasz, że to można usprawiedliwić? Dalej uważasz, że jest jest sens szukać jakichkolwiek wymówek? Jest to kwestia pryzmatu, jak najbardziej, ale to też żadne wytłumaczenie. To tak jakby człowiek otwarcie przyznał się do tego, że jest za głupi, że nie ma rozumu, który mu podpowiada, że pijąc, biorąc narkotyki, krzycząc w domu na dzieci, bijąc bliskich, poniżając bezmyślną wypowiedzią ludzi na ulicy robi krzywdę sobie i zabija siebie każdym takim działaniem. Nie ma wymówek. Nie ma usprawiedliwień. Jest tylko to co każdy robi. Taki dzień picia, ćpania, bicia, poniżania, krzywdzenia jest dniem strachu. Nie ma wytłumaczenia. Nie ma wymówki.
Odpowiedz
HiKrush
2010-02-19 15:12:18
0 0
Jak to nie ma? A sarkazm?;D
Odpowiedz
SignumLupus
2010-02-19 15:14:43
0 0
Smarkazm? Chusteczki Ci trzeba?
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 15:20:44
0 0
Ataraksja to również jeden z rodzajów samookaleczenia, bowiem jest to rodzaj obojętności na własną krzywdę. (Czy może jeszcze chęć na dyskusję ze Spin Doktor?)
Odpowiedz
SignumLupus
2010-02-19 15:25:48
0 0
A ja myślałem, że to spokój ducha i nieuleganie emocjom czy namiętnościom.
Odpowiedz
HiKrush
2010-02-19 15:33:01
0 0
No nie, skorpion ma rację. Ale ja w tym robienia sobie krzywdy nie widzę.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 15:34:56
0 0
'Indyk myślał o niedzieli ...'. Podoba mi się tok Pana myślenia, jednak to wyłącznie część definicji. ;-) A teraz już koniec tej 'debaty'. Przynajmniej przy tym temacie. Możemy pogawędzić na w innym miejscu. Tak będzie taktownie. ENTER.
Odpowiedz
HiKrush
2010-02-19 15:37:59
0 0
Najbardziej mnie cieszy, kiedy ktoś mówi, że 'koniec tej debaty' jakby był panem i władcą komentarzy na limanowa.in.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 15:38:32
0 0
Jeśli już to bardzo poproszę o całą nazwę, czyli 'skorpion13'. Kładę wagę do mego 'nazwiska' - w całości.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 15:41:32
0 0
Są tematy, na które nie powinno się 'debatować', i właśnie jesteśmy przy takowym. Jeśli HiKrush uwaaażnie przeczyta wypowiedź '11', to po naaamyśle Winien zrozumieć czemu.
Odpowiedz
HiKrush
2010-02-19 15:45:29
0 0
Ale ja nie czytam rozmów na temat, tylko rozmów o rozmowach. Zresztą kiedy w argumentacji podajesz własnego posta, to ja tego nie mogę traktować poważnie.
Odpowiedz
SignumLupus
2010-02-19 15:47:48
0 0
Nie wiem skąd Twoja definicja Panie skorpion13 pochodzi, ale w pięciu różnych źródłach szukałem. Nie ma tam ani słowa o samookaleczaniu jako wyniku obojętności na własną krzywdę.
Odpowiedz
SignumLupus
2010-02-19 15:52:44
0 0
Skorpion13, mam dla Ciebie propozycję. Stań przed rodzinami samobójców i powiedz jaką to odwagą wykazali się odbierając sobie życie. Zrób to szacunku dla ich tragedii.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 15:59:17
0 0
Do wypowiedzi 24: kwestia umiejętności 'czytania między wierszami'. Do wypowiedzi 25: zróbmy reklamę cytat z wypowiedzi 8: ''Boisz się życia?! Popełnij samobójstwo!'.'. Nadal uważam, że na tego typu rozgrywki możemy przejść na inną stronę (?).
Odpowiedz
SignumLupus
2010-02-19 16:09:32
0 0
Powiedziałbym raczej, że wyciąganie zbyt daleko idących wniosków. Pogadaj z HiKrushem, przed chwilą powiedział mi to samo. Z resztą nie z tym 'czytaniem między wierszami' też chyba nie za dobrze u Ciebie. Może wyjaśnię, że tekst 'Boisz się życia?! Popełnij samobójstwo!' był ironiczny. Tak, zrobiłem to celowo. Podtrzymuję też to, co wtedy napisałem. Samobójca jest tchórzem i, tu dodam, egoistą. Choć egoizm to cecha każdego. Skoro boi się żyć dla siebie, to może chociaż nie bałby się pożyć dla innych. I nie wiem jak Ty skorpion13, ale ja w nic nie gram.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 16:13:12
0 0
..... słoń w składzie porcelany ......
Odpowiedz
SignumLupus
2010-02-19 16:15:17
0 0
A dziękuję. Choć ostatnio dbam o linię.
Odpowiedz
HiKrush
2010-02-19 16:21:56
0 0
A ja się przed chwilą goliłem trzymiesięczną jednorazówką. Powiem Wam, żyję, ale było blisko...;D
Odpowiedz
rolnik88
2010-02-19 18:11:38
0 0
widac u nas lekarzy,psychologów,polityków i nauczycieli jest mnóstwo ,ale tak na chłopski rozum kto odpowie ,dlaczego jest tak do d... i to pod każdym względem.Czy lęk i strach o niepewne jutro zbiera swoje żniwo??
Odpowiedz
SignumLupus
2010-02-19 19:41:27
0 0
Według mnie ludzie, nie tylko samobójcy, oczekują bardzo dużo od życia, po czym rozczarowują się i załamują. Odpowiedzialnością za swoje niepowodzenia obarczają innych i od innych oczekują pomocy. Czasem boją się wyznać coś, w obawie przed wyśmianiem, brakiem zrozumienia. Tak czy inaczej samobójcy uciekają od odpowiedzialności za siebie i swoje życie. W tej ucieczce posuwają się w skrajność.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 21:16:45
0 0
przyczyną samobójstw jest to, że coraz więcej ludzi nie odmawia pacierzy i nie chodzi do Kościoła, i to diabły tych ludzi opętały...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 21:18:49
0 0
a taki, który mówi,że sie powiesi to dać mu sznurek, i gwarantuje, że sie nie powiesi...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-19 21:30:33
0 0
king115 - co ja na twoja powyzsza wypowiedz? Nic, nie zmieniam swojego podejscia... Nadal uwazam, ze ci ludzie to poprostu ludzie ktorzy w pewnym momencie zycie nie potrafili sobie psychicznie poradzic ze swoimi problemami, roznego rodzaju (wlaczajac wymieniony przec Ciebie 'kryzys')... Nalezy wspolczuc teraz rodzinom tych osob... Wiec nie 'wymadrzaj'sie!!! Przez ow 'kryzys wielu ludzi jest w bardzo trudnej sytuacji finansowej, i nie tylko, ale to nie jest usprawiedliwienie - w przeciwnym razie, podane statystyki bylyby znacznie wyzsze, gdyby kazdy, z powodu 'kryzysu' mial zamiar targnac sie na swoje zycie!!! Dlatego uwazam ze sa to ludzie w pewnym sensie chorzy psychicznie... ksieciuniu, zgadzam sie, ludzie coraz mniej sie modla i coraz rzadziej chodza do Kosciola i to moze byc jeden z powodow, dla ktorych wielu ludzi targnie sie na swoje zycia - brak wiary w Boga = brak wiary w siebie...
Odpowiedz
SignumLupus
2010-02-19 21:53:20
0 0
Wiara w Boga to brak wiary w siebie. Zamiast zwalać na Boga wszystko co się robi, chce robić, może lepiej samemu się koło tego zakręcić. Bóg nic za nikogo nie zrobi. Można wierzyć w Boga i sobie nie radzić. Nie wiesz Marysiu, czy samobójcy byli wierzący, czy nie. Chyba, że znałaś któregoś osobiście. Ludzie dostali od Boga coś fajnego, nazywa się to wolną wolą, czyli po prostu wolnością w postępowaniu, w życiu, podejmowaniu decyzji własnych. Skorzystali z niej w dość dziwny sposób. Poza tym w oczach Boga chyba wszyscy są równi. Więc oni mieli taką samą szansę jak każdy inny. No chyba, że są równi i równiejsi u Boga, ale wtedy... co to za bóg?
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-21 05:41:43
0 0
SignumLupus zgadles, niestety mialam w mojej bliskiej rodzinie taka tragedie.... Przed Bogiem wszyscy sa rowni, wszyscy tez maja wolna wole. Dlatego nie mowie, zeby niby na Boga zwalac wine za to co sie robi... o my o tym decydujemy... Z reszta kwestia religijnosci to dosc szeroki temat... Kazdy indywidualnie wie, co to dla niego wiara i co ta wiara mu daje...
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Dwa samobójstwa udaremnione"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in