7°   dziś 10°   jutro
Czwartek, 18 kwietnia Alicja, Bogusława, Apoloniusz, Gościsława

Dachowanie samochodu. Kobieta ranna

Opublikowano 04.04.2012 00:00:36 Zaktualizowano 05.09.2018 11:05:21 top
30 14248

Podłopień. Wczoraj po godzinie 17. kierujący audi 19-latek podczas wyprzedzania najechał na tył seicento. Fiat wypadł z drogi i dachował, kierująca nim kobieta trafiła do szpitala.

Do wypadku doszło wczoraj około godziny 17:10 na drodze krajowej nr 28 w Podłopieniu.

- 19-latek kierujący audi a6, na prostym odcinku drogi podjął manewr wyprzedzania jadącego przed nim fiata seicento – mówi Stanisław Piegza, rzecznik KPP w Limanowej. - Gdy znalazł się na lewym pasie jezdni, zauważył nadjeżdżające z przeciwka pojazdy, zaczął gwałtowanie hamować, chciał wjechać za fiata seicento, lecz uderzył w jego tył.

Siła uderzenia zepchnęła fiata z drogi, który zjechał na pobocze, a następnie kilkukrotnie dachował.

Zobacz również:

W wyniku zdarzenia kierująca fiatem została przewieziona do szpitala, gdzie pozostała na leczeniu. Na szczęście urazy których doznała nie zagrażają jej życiu. Kierowca audi nie odniósł obrażeń.

Obydwoje kierujący byli trzeźwi.

Komentarze (30)

StMi
2012-04-04 00:07:40
0 0
A gdzie tak się temu nastolatkowi śpieszyło he?
tatuś pożyczył auta, a może miał tylko przejechać do garażu?

Karać takich i kierować na ponowny kurs, ale 125p, albo Polonezem 1300, jak to kiedyś było.
Odpowiedz
Augustyn1
2012-04-04 00:29:56
0 0
Siła uderzenia zepchnęła fiata z drogi, który zjechał na pobocze, a następnie kilkukrotnie dachował.'' jest nieprawda bo kobieta przejechała jeszcze około 100 metrów prosto po drodze i nastepnie z niewiadomych przyczyn na prostej drodze skreciła w prawo i zjechała z drogi w wyniku czego dachowała..
Odpowiedz
konto usunięte
2012-04-04 01:45:08
0 0
A nie wpadłeś na to,że kobieta się jakoś ratowała i kawałek (100m - całkiem nie wiele nawet przy 50km/h) się jej udało, jednak nie wyprowadziła auta? Młodych świrów tępić, co nie wiedzą jak się na drodze zachować, a nie szukać winy w kobiecie. Bo co? Bo niby 'baba za kierownicą'?? Baby nie jednokrotnie lepiej jeżdżą od facetów, a w tym przypadku jej winy nie widzę...
Odpowiedz
mitek
2012-04-04 06:18:32
0 0
wychodzi to tanie szkolenie kierowców ...byle szybko byle ,tanio ,byle zdać a potem się jakoś naucze jeździć...ze. dwa trzy rowy ,ze. trzy dzwony i będzie ok.
Odpowiedz
paprotnik
2012-04-04 07:08:05
0 0
Augustyn-nie pisz tych bzdur;z niewiadomych przyczyn.Niewiadoma przyczyna to 19 latek wyprzedzający bardzo ryzykownie.Pewnie, mogła tamtędy nie jechać, żeby młodzik miał luz na drodze.
Odpowiedz
654321
2012-04-04 07:09:39
0 0
kolejny miSZCZ kierownicy
wyeliminowal przeszkode
przeszedl na wyzszy poziom
i nadal ma trzy zycia
Odpowiedz
anneek
2012-04-04 08:29:22
0 0
Jak widzę 'audicu albo golfa' z KLI to uciekam daleko.
Odpowiedz
koliber
2012-04-04 09:08:24
0 0
w artykule brakuje info czy audi jechało na przeciwmgielnych i czy mialo 3m antene CB. te atrybuty daja oczywista przewage nad innymi i stanowia okolicznosc lagodzaca
Odpowiedz
konto usunięte
2012-04-04 09:08:40
0 0
Zapewne mlody swiezo upieczony kierowca. Zero opanowania i refleksu.
Powrotu do zdrowia zycze.
Odpowiedz
Szyderca
2012-04-04 10:51:42
0 0
@koliber: Trafna uwaga z tymi przeciwmgłowymi, to jest dopiero wieś.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-04-04 12:09:01
0 0
audi mocy brakło że fiata nie wyprzedził!
Odpowiedz
konto usunięte
2012-04-04 13:28:19
0 0
19-latek tylko w dwóch przypadkach powinien zasiąść za kierownicę, mianowicie wtedy, gdy rodziców trzeba zawieźć a następnie przywieźć z imprezy o każdej porze dnia i nocy, sorry, raczej nocy, po czym grzeczniutko odstawia kluczyki i idzie do lulanka
Odpowiedz
konto usunięte
2012-04-04 14:27:08
0 0
Zastanawia mnie Jedno CZEMU NIE PIERWSZY TO JUZ RAZ !!!
Do wypadku na Podłopień zostaje wezwane OSP TYMBARK KTÓRE MA OK 5 KM
a OSP PODŁOPIEŃ MA max 1km
Kiedy wkoncu ktos sie z to weznie ??
Odpowiedz
konto usunięte
2012-04-04 14:43:33
0 0
:):)

http://demotywatory.pl/3698896/Tato-wiesz-co
Odpowiedz
Rosier
2012-04-04 15:48:21
0 0
ciekawe myślenie, ciekawe komentarze ... zastanawiam się czy jak by prawko było od 24 lat i taki 24 latek spowodował wypadek to czy by były komentarze 'o szczyl młody jeździć nie umie' a jak by prawko było od 30 lat ?? też by były komentarze - 'bo tak to jest jak niedoświadczony kierowca'. Śmieszy mnie to jak ludziom łatwo wydawać wyroki na temat innych, w tym przypadku nie wiedząc ile ten 19-nasto latek jeździł jak jeździł itp lekko stwierdzacie że był złym kierowcą - z tego co wiem to wypadki nie omijają też starszych kierowców
@123asd
model kierowcy o jakim piszesz jest najbardziej niebezpieczny ... wiec zastanów się następnym razem zanim umieścisz taki komentarz.

Co do samego wypadku- to tylko życzyć powrotu do zdrowia poszkodowanej, jeżeli kierowca audi to jeden z 'kozaków' to jemu życzyć rozumu i konkretnego mandatu jednak jeśli to był po prostu pech to .. więcej szczęścia. Piszę tego komenta bo jestem uczulony na hipokryzję 'kozaków' wystawiających komentarze.

@michał12

podbijam pytanie – szczególnie że OSP Podłopień jest w KSRG! Powinni jechać do takich zdarzeń.
Odpowiedz
woox
2012-04-04 16:56:11
0 0
Racja. Ale powyższym chodzi bardziej o wiek za kółkiem. Poza tym jak auto od rodziców, to tym bardziej powinien uważać. No chyba, że w dzisiejszych czasach nic się nie wydarzy, jak przyniesie się staruszkowi sama tablice rejestracyjną, bo niektórzy rodzice tak właśnie wychowują. A co do OSP, to słuszna uwaga do dyspozytorki. Chłopaki nieźle się zbierają, a niekiedy cenne sekundy lecą i nie wrócą.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-04-04 17:09:05
0 0
OSP Podłopień ma max 1km do tego wypadku. Dyspozytor nie pierwszy raz wysłał Tymbark do wypadku na Podłopień. Kiedyś jak dojdzie do śmiertelnego wypadku i zostanie zadysponowany OSP Tymbark który ma 5 km i spóźni sie o kilka sekund to wtedy zaczną sie i problemy i pretensje dlaczego Podłopień nie wyjechała choć miał Kilka Metrów tak naprawdę a sprzęt chyba maja podobny skoro sa w KSRG...
Odpowiedz
Augustyn1
2012-04-04 17:38:14
0 0
Paprotnik, powiedzmy, że natrafiłem na ten wypadek, i nie piszę bzdur..
kobieta mogła spanikować, dlatego też zjechała i dachowała..
Komentarze ludzi, którzy nie byli świadkami i nie wiedzą jak było na prawdę mnie śmieszą, czasami lepiej zachować milczenie i się nic nie odzywać..
Rosier- masz dużo racji, wypadki zdarzają się nie tylko młodym, chwila nie uwagi i wszytko może się zdarzyć..
Najlepiej jest osądzać młodych kierowców.. tata dał samochód, a to nie tylko na tym się opiera..
Odpowiedz
peter
2012-04-04 18:00:49
0 0
głupota i bezmyślność młodych za kółkiem
Odpowiedz
Logitech31
2012-04-04 21:41:25
0 0
Ewidentna wina małolata. Wyprzedał, a nie upewnił się, że ma wystarczająco dużo miejsca, aby manewr wykonac! Basta! Rosier, próbujesz jakoś wytlumaczyc w/w kierowce, zastanawiam się czemu.. pewnie to Twój rówieśnik. Dokładnie widac, że zabrakło mu doświadczenia. Wyszukiwanie winy w kierującej Fiatem moim zdaniem jest chore... bo co, bo nie wyprowadziła z poślizgu, a mogła? ha! Samochody najlepszych uciekinierów w taki sposób wytrącano z toru jazdy (uderzenie w tylny róg poruszającego się pojazdu)
Odpowiedz
Rosier
2012-04-04 23:27:58
0 0
@ Logitech31

czytanie ze zrozumieniem się kłania - nikogo nie tłumaczę - w sumie chciałbym by był moim rówieśnikiem xD choć to raczej młodości nie przywróci ... może boli Cie to że mam 'ludzkie' podejście do sprawy ... jeszcze co do czytania ze zrozumieniem - nie wiem czy widzisz ale w artykule pisze wyraźnie że nie było to boczne uderzanie a uderzenie w tył fiata(nie było żadnego poślizgu o którym piszesz) - do tego na innym portalu informacyjnym są zdjęcia które potwierdzają ten fakt bo audi jest porysowane z lewej strony wątpię więc by na Podłopieniu ruch odbywał się po lewym pasie - wniosek - to było uderzenie z tyłu. Nikogo nie bronię i nie obwiniam - winny jest oczywiście kierowca audi ale nikt mi nie jest w stanie zagwarantować że to nie ta kobieta z fiata spanikowała i depnęła po hamulcach gdy audi było już za nią - bo na pewno było - inaczej doszło by do czołowego zderzenia audi z samochodem jadącym z przeciwka. Wiec nie wygłupiaj się i nie zarzucaj mi stronniczości ... bo nie piszę by kogoś bronić ale by pogrążyć ignorantów i prostaków takich jak TY.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-04-04 23:37:43
0 0
zupelnie nie rozumiem, o co Wy sie klocicie, skoro nie braliscie w tym w ogole udzialu. To kto byl winny i dlaczego ma za zadanie ustalic Policja a nie Wy, wiec przestancie sie juz wymadrzac, do spania!!!
Odpowiedz
Rosier
2012-04-05 00:10:58
0 0
kłócimy się to czy każdemu wolno wieszać psy na przypadkowej (nie publicznej)osobie, i tu nie chodzi o wyrażanie opinii a o wyrokowanie że jak młody to na pewno nie umie jeździć, nie opanowany, skłonny do ryzyka itp. co najlepsze wyrokowaniu bez zapoznania się z samym zamieszczonym artykułem. Owszem nie braliśmy udziału ale co jak kiedyś i o nas napiszą? A może ta dyskusja nauczy kogoś internetowego savoir vivr? Może nie będziemy musieli już czytać tak prostackich komentarzy? Warto uświadamiać/uczyć ludzi ... co do spania - nie zawsze się da :)btw: z ustaleniami policji chętnie bym się zapoznał- bo im nie wystarczy że kierowca audi miał 19 lat i podejdą do sprawy obiektywnie. (choć nie wierzę by było to opinia na korzyść chłopaka)
Odpowiedz
koles32
2012-04-05 07:10:29
0 0
myśli że ma audi a6 i cała droga jest jego.
Odpowiedz
darekl39
2012-04-05 07:59:18
0 0
Wina kierowcy Audi jest bezdyskusyjna. Nie zastosował sie do przepisów 'Ustawy o Przepisach Ruchu Drogowego' w zakresie wyprzedzania. Brak doświadczenia czy nadmierna fantazja?. Problemem jest zbyt łatwy dostęp młodych niedoświadczonych kierowców do pojazdów o dużej mocy. Przesiadka z 'L' na pojazd o mocy ponad 150KM to niebo a ziemia. Szpan i popisy to norma. Takich wydarzeń będzie jeszcze wiele z dwuch głównych wzgledów:
1. obecne pokolenie jest wychowane na grach komputerowych a tam często po nieudanych manewrach pojawia sie napis ' POZOSTAŁY CI JESZCZE DWA ŻYCIA' co jest niespotykane w rzeczywistości.
2. szpan i chęć zaimponowania wykluczają rozsądne myślenie a za tym idzie brak poszanowania bezpieczeństwa na drodze.
Częściowym rozwiązaniem mogło by być wprowadzenie podobnie jak w przypadku motocyklistów stopniowania mocy pojazdów jak jest proponowane w nowelizacju ustawy.
Doświadczenie za kierownica zdobywa sie latami, życie można stracić w kilka chwil.
Najgorsze jest to, że życie i zdrowie prawidłowo jadącego kierowca niejednokrotnie jest uzależnione od głupoty i zachowania innych kierujących pojazdami.
Odpowiedz
Rosier
2012-04-05 10:27:04
0 0
@darekl39
no i to jest sensowny komentarz ... pozwól że odbiję piłeczkę - czy aby w późniejszym czasie gdy kierowca nie jest już młody i ma doświadczenie - chęć 'przyszpanowania' nie zostaje zastąpiona przez rutynę, nadmierną pewność siebie czasem zwyczajne chamstwo - 'bo mi się śpieszy'. Ludzie często narzekają na kierowców taksówek- na zawodowych kierowców którzy powinni jeździć nienagannie! Czy im tez trzeba by było dać ograniczenia co do mocy pojazdu? Uzasadniając to tym że są 'w grupie ryzyka' przez zbytnią pewność siebie? Jeszcze słowo co do wychowania - skoro już ktoś jest wychowany 'na grach' to nie sadzę by z wiekiem to się zmieniło, oczywiście nabędzie rozeznania w realnym życiu itp ale .. 'coś' zawsze zostanie.
Odpowiedz
darekl39
2012-04-05 11:36:30
0 0
Rosier
Piłeczka odbita.
Starałem sie w swoim komentarzu ując sedno sprawy. Miałem w nim na myśli normalnych kierowców i z całej siły sie chamowałem w ocenie tego co sie dzieje na drogach. Masz rację, że z czasem pojawia sie rutyna i ona też potrafi zabijać. Jednak nic i nigdy nie zastąpi myślenia. Jeśli ktoś jest idiotą lub debilem to rok urodzenia nie będzie miał znaczenia. Co do ograniczenia mocy to kiedyś bylo inaczej rozwiązane. Po prostu nie można było miec wyższej kategorii jeśli się ileś lat nie jeździło z niższą kategorią. Teraz ludzie robią prawko na wariata. Wysiada z 'L' i już czeka na niego BMW niekiedy z jego rocznika. stan techniczny już nie najlepszy ale moc nadal wielka. Do tego połowa z nich nie wie, że BMW jako jeden z nielicznych ma napęd na tył i całkiem inaczej sie prowadzi w zakrętach. Z góry dodaje, że pamietam iż tym razem było AUDI ale omawiam temat w szerszym kontekście. Mam prawko od ponad 20 lat i kilkasetetk tysiecy za kółkiem, wielokrotnie dzięki myśleniu na drodze i zdobytemu doświadczeniu udało mi sie wyjśc obronną ręką z trudnych sytuacji na drodze stwożonych przez innych uczestników ruchu.Z tej perspektywy mogę smiało powiedzieć WIELE OSÓB NIE POWINNO MIEĆ UPRAWNIEŃ DO KIEROWANIA POJAZDAMI bo po prostu do tego nie dorośli i nie dorosna nigdy nawet jeśli szczęśliwie dożyją mojego wieku.
Odpowiedz
paprotnik
2012-04-05 11:56:20
0 0
Augustyn a ty byś nie spanikował, gdyby to ciebie rąbnięto od tyłu na drodze? głupie tłumaczenia, jakaś obrona czy coś, może to z twojej rodziny-nieważne, pomijając młody wiek, to jednak on jest winny tego dachowania jakby na to nie spojrzeć, a jaka była przyczyna wyprzedzania,pośpiech,zagapienie,fantazja, tego nie wiemy,każdemu może sie zdarzyć, nawet doświadczonemu taka przygoda,powinno to być przestrogą dla innych,zwłaszcza młodych kierowców,a kobieta jechała prawidłowo i nie zrzucaj na niej winy za to dachowanie,w/g ciebie powinna mieć z tyłu oko lub kamerę, żeby widzieć co się za nią święci i uciekać w pola, żeby AUDI przejechało.
Odpowiedz
Rosier
2012-04-05 12:29:40
0 0
no i osiągnąłem co chciałem ... w końcu ktoś ocenił te sprawę jak się należy ... patrząc nie na to że kierowca ma 19lat a na to że zwyczajnie źle jechał ... pani z fiata nie miała w tej sytuacji nic do powiedzenia.

@darekl39

zgadzam się ... szczególnie w kwestii napędu na tył :] Mniemam że doświadczenie nabyłeś jeżdżąc od najmłodszych lat ... trzeba mieć jedynie nadzieję że ta sytuacja będzie nauką dla wszystkich, młodych i starych.
Odpowiedz
tiger
2012-04-07 00:38:36
0 0
hahahha śmieszą mnie niektórych komentarze...az chce sie wyć ze śmiechu!! nie znajac przebiegu zdarzenia jak i również kierowcy i nie wiedza jak jezdzi!! i czy jest doświadczonym kierowcą na swój wiek czy nie, piszecie bzdury !!.Są osoby które maja po 19 lat i maja wiecej przejechanych km wiecej doświadczenia za kierownica niz osobo co maja 40 lat..która przejeżdżaja sie po wsi..do sklepu no i do koscioła zeby sie pokazac i tyle ich jazdy bo dalej sie boja.Niektórym internautom zamiast pisanie bzdur polecam ruszenie tylka z przed monitora i zajęcie sie czymś pożytecznym.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Dachowanie samochodu. Kobieta ranna"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in