12°   dziś 16°   jutro
Piątek, 26 kwietnia Marzena, Klaudiusz, Maria, Marcelina, Ryszard

Czy dla wójta gminy Jodłownik wybory znowu będą formalnością?

Opublikowano 17.10.2010 23:38:38
36 10093

Poznaliśmy jednego kandydata na stanowisko wójta gminy Jodłownik w najbliższych wyborach samorządowych. Drugiego szykuje Prawo i Sprawiedliwość.

Paweł Stawarz będzie się ubiegał o kolejną kadencję na stanowisku wójta gminy Jodłownik. – Tak, podjąłem decyzję o kandydowaniu – powiedział. – Nie wiem kto będzie moim kontrkandydatem. Jak na razie żaden się nie ujawnił.

 Cztery lata temu wybory wójta gminy Jodłownik były formalnością. Jedynym kandydatem był bowiem Paweł Stawarz. Wówczas urzędujący wójt z łatwością „załapał się” na kolejną kadencję. Wydawało się, że w tym roku scenariusz się powtórzy. Powstało wprawdzie kilka komitetów, ale nie zdecydowały się na wystawienie kontrkandydatów dla Pawła Stawarza.
 Tymczasem kandydata w wyborach wystawi prawdopodobnie Prawo i Sprawiedliwość. Taką propozycję złożono Stanisławowi Nieczarowskiemu, który jest radnym Powiatu Limanowskiego. Niestety nie udało nam się skontaktować z samym zainteresowanym. Jednak poseł PiS Wiesław Janczyk potwierdził, iż jego partia prawdopodobnie wystawi kandydata na wójta gminy Jodłownik. Gdy zapytaliśmy czy będzie nim Stanisław Nieczarowski, poseł z Męciny odpowiedział: - Tak to nazwisko bierzemy pod uwagę. Jest wielce prawdopodobne, że Stanisław Nieczarowski zdecyduje się na kandydowanie. Jeszcze trochę czasu zostało, aby wszystko przemyśleć.
Zobacz również:

Komentarze (36)

konto usunięte
2010-10-17 23:45:10
0 0
gratulacje dla wójta Stawrza za reelekcje!!!!!!
Odpowiedz
corleone
2010-10-18 00:26:23
0 0
Nie czarujmy się, Nieczarowski nie ma szans.
Odpowiedz
jodlowniczanin
2010-10-18 07:53:42
0 0
Nie ma innych kandydatów, bo kto pójdzie w takie długi jak ma Gmina Jodłownik.
Odpowiedz
pacho
2010-10-18 10:01:49
0 0
p. Nieczarowski miesci sie idealnie w profilu PiS. Rzeczywiscie Jodłowniek jest zadłuzony. Mam nadzieje iz nikt przy zdrowych zmyslach nie bedzie leczyl migreny amputacja głowy.
Odpowiedz
limonovion
2010-10-18 10:37:36
0 0
pacho dobre...dobry przykład , szef PIS też chyba walczy z migreną...
Odpowiedz
jodlowniczanin
2010-10-18 11:00:45
0 0
Według mnie wójtowie powinni być nie dłużej niż max 2 kadencje, co za dużo to nie zdrowo...
Odpowiedz
andreas509
2010-10-18 12:14:22
0 0
Zgadzam się z jodłowniczaninem,powinny być tylko dwie kadencje.Obecny wójt powinien wiedzieć,że ludzie chcą kogoś 'świeżego'.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-18 12:38:57
0 0
ha którzy 'Ci' ludzie ... to dlaczego nikogo nie ma chętnego? Przecież na kilka tysięcy mieszkańców znalazłby się choć 1 człowiek, który wyrażałby wolę ludzi 'chętnych do zmian'. Jodlowniczanin - wójt powinien byc tyle ile jest w stanie zrobić dla gminy, jak się wypali i mieszkańcy to zauważą to powinno się go zmienić. Ale w przypadku gdy gmina jest dobrze zarządzana to nie ma sensu zmieniać wójta bo jest to tylko 4 lata w tył. Nie ma kandydatów 'alfów i omegów' ktorzy w rok poznają gminę i odnajdą sie w rządzeniu. Czasem 1 kadencja to za mało żeby wyprostować 'niedociągnięcia' poprzednika. To nie jest moje 'widzi misie' tylko nauka zwana 'Zarządzaniem'. Jodłowinczanin to kandyduj razem z adreas-em będzie 3 kandydatów.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-18 12:42:07
0 0
PS prezesów i dyrektów teźż powinno się zmieniąc co 4-8 lat? Jakby tak było to co druga firma byłaby bankrutem
Odpowiedz
andreas509
2010-10-18 12:48:01
0 0
sznaj43-nie widzisz różnicy między dyrektorem,prezesem a wójtem?
Odpowiedz
andreas509
2010-10-18 12:53:27
0 0
Żeby była jasność,nie jestem wrogiem obecnego wójta.Chciałbym kogoś nowego,kto będzie pełen zapału.sznaj43-będziesz w moim komitecie wyborczym? może jakaś koalicja hm?
Odpowiedz
jodlowniczanin
2010-10-18 13:01:12
0 0
Tak zapał nowe pomysły, o to chodzi, nie mowie o ciągłej rotacji ale jednak zmiany muszą być - są zdrowe. Obecny wójt jest już dwie i pół kadencji, bo poprzedniego wójta rada odwołała, wtedy była jeszcze taka możliwość.
Odpowiedz
werwa100
2010-10-18 13:04:27
0 0
bo wszedzie sa formalnoscią
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-18 13:19:35
0 0
Teraz też jest mozliwośc odwołania wójta poprzez referendum wiec nie jest to posada na 4 lata. Nawet jak jest kandydatem jednym to też może nie zostać wybrany, mozliwości sa ogromne. Pytanie czy chce sie zmian. Zmiany sa dobre jak jest degrengolada a Jodłownik jest dobrze zarządzany.
Odpowiedz
jodlowniczanin
2010-10-18 13:24:01
0 0
Jakby był dobrze zarządzany to by takich długów nie było, nie sztuką jest nabrać kredytów ile się da i budować, remontować tak to każdy potrafi...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-18 13:40:31
0 0
To ty chyba nie wiesz co to zarządzanie i budżet. Kazda gmina z własnego bużdzetu moze jest w stanie zbudować przystanek autobusowy i tyle! O drogach, wodocągach, kanalizacjach zapomnij. Kraków ma 300mln budżetu i 60% zadłużenie (max. który może mieć samorząd)- Jodłownik jeszcze bardzo daleko jest od magicznego 60%. Pytanie jest takie: Czy niezadłużać gminy i nic nie robić, czy brać kredyty i jechać z robotą?
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-18 13:43:07
0 0
Jodłowniczanin ty pewnie mieszkasz u mamy w rodzinnym domu i w zyciu nic nie budowałeś! Czy może jesteś przeh.j i wybudowałeś dom, kupiłeś samochod za gotówkę. Jak jestes tym drugim to masz szczeście bo jestes w 0,7% polaków którzy tak zyją> Ale co ty robisz milionerze na wsi? Ha?
Odpowiedz
jodlowniczanin
2010-10-18 13:47:25
0 0
Podejrzewam po ostatnich przetargach, że już podchodzi gmina pod 60% nie ma niestety skąd wziąć aktualnych danych ale są przetargi w tym roku na kredyty :http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Jodlownik/podmiotowe/Zamowienia+publiczne/Zamowienia+publiczne+-+ogloszenia/ nie mowie, ze nic nie robić ale nie na maksa jechać, bo może przyszłe pokolenie nie życzy sobie takich długów spłacać np 2025 roku co?
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-18 13:50:53
0 0
Człowieku jak gmina/miasto ma zadłuzenie powyzej 60% to zaden bank nie da kredytu. Wiec nie panikuj. A zadłuznienia nie bedziesz spłacał ty tylko gmina z własnego budzetu.
Odpowiedz
jodlowniczanin
2010-10-18 13:53:20
0 0
Poczytaj http://www.wrotamalopolski.pl/NR/rdonlyres/E1EB0EDC-82B4-4F6F-BBA8-CB30EA02E5F1/674605/budzet2010.pdf
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-18 13:55:41
0 0
ale sensacja!!! 27mln budżet i 4 mln długu. To tak jakbys zarabiał rocznie 27 tys. i wziął telewizor 50 calowy za 4 tys na raty. Jezu ale się zadłużył. SZOK!
Odpowiedz
jodlowniczanin
2010-10-18 13:57:55
0 0
źle czytasz
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-18 13:59:42
0 0
czytam dobrze to ty przekładasz własny portfel na portfel gminy. Zrozum człowieku zadłużenie to nie koniec świata! I nie daj sobie wmówić, że to twoje peiniądze - 'pieniądze podatników' - bo to 'słowo klucz każdego dyletanta' Pozdrawiam
Odpowiedz
jodlowniczanin
2010-10-18 14:04:29
0 0
Proponuje zrobić jakąś tabelkę kto w naszym powiecie najbardziej zadłużony taki mini ranking ale informacje muszą być bieżące od skarbników.
Odpowiedz
anet
2010-10-18 14:57:45
0 0
Sznaj43 widać, że masz coś wspólnego z gminą Jodłownik, bo ją tak strasznie bronisz i jej zarządzanie. Tak się składa, że znam się bardzo dobrze na zarządzaniu i zgadzam się z Jodłowniczaninem.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-18 15:27:18
0 0
mieszkam w tymbarku, i dziwnie sie jak ktoś szuka dziury w całym. Zapraszam jodlowniczanin i anet do gminy tymbark to zobaczycie zadłuzenie, marazm i degrengoladę w jednym. Cudze chwalicie swego nie znacie. Ja tez nie popieram brania kredytów ponad możliwości, ale wolę gmine zadłuzona i rozwinętą niż bez długów, asfaltów, bierzącej wody i chodników. Anet mam na mysli zarządzanie finansami a nie zarżadzanie-marketing ;-/
Odpowiedz
jodlowniczanin
2010-10-18 15:40:29
0 0
To fakt w Tymbarku się działo.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-18 16:36:34
0 0
sznaj43 przeczytałeś tylko zadłużenie z tego roku, przewin budżet niżej
Odpowiedz
nicalin
2010-10-18 19:04:21
0 0
słyszałem że jest na pierwszym miejscu na radnego do powiatu nasz szacowny Nieczarowski
Odpowiedz
jodlowniczanin
2010-10-18 19:29:01
0 0
Ogólnie teraz to ciężko jakiegoś nowego ciekawego kandydata, młodzież nie chcę, radnych też mamy starszych wiekiem, nie ma ani jednej osoby dwudziesto paro letniej zajmującej stanowisko radnego w Jodłowniku , raczej można zaobserwować że małe jest zainteresowanie ludności samorządem, na zebraniach wiejskich góra 20-30 osób, na sesje nie przychodzą w ogóle.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-18 20:06:12
0 0
Smutna ta refleksja ... ale jest to sytuacja z kazdej gminy. Młodziez sie nie interesuje, a starsi narzekają ze marazm. Taki juz nasz naród. Narzeka i nic w tym kierunku nie robi.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-18 20:35:39
0 0
Po co przychodzić na zebranie skoro nic nie wynika z tego co się tam mówi. Teraz obecna władza obieca wszystko, a zrealizuje to co będzie chciała.
Odpowiedz
grabollka
2010-10-20 21:08:12
0 0
Nieczarowski: to powiat, czy gmina?? Czy na dwoje babka wróżyła, gdzie więcej sypną???
Odpowiedz
nicalin
2010-10-20 22:07:18
0 0
będą klocki jak przerąbie do powiatu a powinien ,bo wójta to nie wygryzie!
Odpowiedz
jaga1971
2010-11-18 14:41:35
0 0
Zmiany są potrzebne , w Jodłowniku również.......
Odpowiedz
fanfm
2014-02-28 19:34:04
0 0
Stawasz nie odda stanowiska bo trzyma z tymi z limanowej,bank,sklep w szczyrzycu wszedzie spółki i układy.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Czy dla wójta gminy Jodłownik wybory znowu będą formalnością?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in