Baner Baner
7°   dziś 8°   jutro
Wtorek, 16 kwietnia Cecylian, Bernadeta, Julia, Ksenia, Erwin, Biruta

Bezrobocie lawinowo rośnie i sięga blisko 20 procent

Opublikowano 24.03.2010 15:44:30 top
81 8108

Limanowa. Blisko 20 procent sięga już bezrobocie w powiecie limanowskim. Urzędnicy tłumaczą, że powodem była szczególnie długa i uciążliwa zima.

- Lawinowe rejestracje osób widoczne były szczególnie początkiem roku – mówi Marek Młynarczyk, dyrektor PUP w Limanowej. - W styczniu zarejestrowało się u nas prawie 1000 osób, a wyłączonych z ewidencji z różnych przyczyn zostało 347 osób. Tak nierówny bilans daje automatycznie wzrost bezrobocia. Nie jest to jednak problem tylko naszego powiatu, ale tendencja taka utrzymuje się w całym kraju.

Liczba osób bezrobotnych w kraju przekroczyła już dwa miliony. Stopa bezrobocia na koniec stycznia wynosiła 12,7 % , w województwie małopolskim 10,5%, a w powiecie limanowskim 19,5%.

- Na koniec lutego w PUP Limanowa zarejestrowanych było 9722 bezrobotnych – mówi dyrektor. - Statystyki wskazują, że wzrasta bezrobocie wśród osób młodych. Bezrobocie rośnie bowiem nie tylko dlatego, że pracodawcy zwalniają lecz dlatego, że coraz mniej zatrudniają. Chociaż zauważamy już wzrost liczby ofert składanych do PUP. W samym lutym pracodawcy złożyli o 150 ofert pracy więcej niż w styczniu (tj. 250; w styczniu tylko 102 oferty wpłynęły do Urzędu). To jednak wciąż za mało i nie pokrywa w żaden sposób zapotrzebowania na pracę. Otrzymaliśmy już jednak decyzję Ministra Pracy dotyczącą kwot Funduszu Pracy przyznanych na aktywizację lokalnego rynku pracy, w kwocie ponad 20 mln. zł, w skali kraju jest to kwota 6,4 mld zł. Kierujemy już osoby na staże, rozpoczynamy zawieranie umów na tworzenie lub doposażenie stanowisk pracy dla skierowanych bezrobotnych, rozpatrujemy wnioski osób bezrobotnych o środki na podjęcie działalności gospodarczej.

Natomiast od 15 marca PUP rozpoczął już zapisy na szkolenia. Informacje na temat kierunków szkoleń dostępne są na stronie www.pup.limanowa.pl oraz w siedzibie urzędu, praktycznie na każdym stanowisku pracy.

- Zapisów na szkolenia dokonują pośrednicy pracy, doradcy zawodowi, liderzy klubu pracy oraz specjaliści ds. rozwoju zawodowego (pok. 313) – mówi Marek Młynarczyk. - Osoby zamieszkałe w Mszanie Dolnej mogą zapisywać się w Punkcie Obsługi Klienta w Mszanie Dolnej. Zachęcamy również pracodawców do organizacji staży dla osób powyżej 50 roku życia. Możliwość taką dała ostatnia nowelizacja ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. W naszym powiecie na koniec lutego, aż 1176 osób powyżej 50 roku życia pozostawało bez pracy (12% ogółu bezrobotnych). Wnioski pracodawców o organizację staży dla tej grupy bezrobotnych, będą traktowane priorytetowo i umowy będą podpisywane w pierwszej kolejności. Warto wiedzieć, że pracodawca, organizator stażu nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów, ponieważ urząd pracy ubezpiecza osoby kierowane na staż, wypłaca im stypendia w wysokości 120% zasiłku dla bezrobotnych, co aktualnie daje kwotę 860,40zł brutto, a tym, którzy dojeżdżają do miejsca odbywania stażu, zwraca koszty przejazdu.

Wnioski dostępne są również na stronie Powiatowego Urzędu Pracy w Limanowej: www.pup.limanowa.pl.

Komentarze (81)

darek05l
2010-03-24 18:01:36
0 0
Urzędnicy tłumaczą, że powodem była szczególnie długa i uciążliwa zima. No tak. W naszym klimacie zima do połowy marca to faktycznie niespotykany wyjątek. Czy oni słyszą co mówią??? Pewnie teraz powodem bezrobocia będzie długie lato, które potrwa aż do samej jesieni. W Limanowej klimat wyjątkowo zaskakuje urzędników. Niektórzy zapominają, że to w zimie powinno się robić lodowisko i je 'przegapiają', albo zapominają, że w zimie jest mróz i nie można remontować wejścia do UM. Teraz znowu zima jest bardzo długa i wyjątkowo mroźna, chociaż nawet ja pamiętam zimy od połowy listopada do połowy kwietnia i o wiele bardziej mroźne niż ta ostatnia. Czy w związku z ociepleniem są przewidywane jakieś fale ofert pracy ??
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 18:06:25
0 0
Mówicie ,że rośnie bezrobocie!!, a co zrobiliście ,żeby pomóc bezrobotnym.!!!.Zwłaszcza tym co nie mają znikąd pomocy ? .Co robi Polski Rząd.Cyganom na koszarach to płynie pomoc!!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 18:08:06
0 0
Szkoleniami to się wy......!!!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 18:14:22
0 0
@darek05l - to jest faktem, ze zima na limanowszczyznie ma duzy wplyw na wielkosc bezrobocia... Conajmniej polowa pracownikow to budowlancy i jak zima jest sroga to wielu robot nie da sie wykonywac, stad tez wiekszy wzrost bezrobocia w tym czasie - ci robotnicy ida na bezrobocie zeby jakos 'przezimowac', a na wiasne czesto wracaja do pracy... Ale to nie jest niczym dla nikogo nowym, prawda?! Prawda jest tez, ze w samej limanowej zbyt malo sie dzieje i z tego tez powodu nie sa tworzone nowe miejsca pracy...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 18:16:47
0 0
oto PO-lska właśnie,ludzim żyje się lepiej ale gdzie ;w wirtualnym świecie 'ludego plemijela' i jego PO-matołkom.hahaha
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 18:45:22
0 0
Marysia1985: czy zima ma wpływ na bezrobocie? Można by się tu długo sprzeczać. Największym problemem na naszych terenach jest to, że wszelkie inwestycję są ciągle wstrzymywane. Byłe zakłady zostały zniszczone i rozszargane. Jeśli chodzi o tutejszą infrastrukturę to niestety właściwie jej nie ma. Ludzie, którzy chcą zabrać się do działania są celowo wyniszczani i tłumieni biurokracją. Dzięki komu? Na to pytanie nie trzeba odpowiadać. Jedno pytanie zostaje jednak otwarte. Mianowicie, jaki jest faktyczny procent bezrobotnych na naszych terenach. Z tymi, którzy 'wypadli' już ze statystyki?!
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 19:06:48
0 0
king czy to samo powiedzil bys ludziom kiedy rzadzily PiSiory ??tez bylo bardzo duze berobocie ,na limanowszysnie takaze!! co moze lepiej bylo ?? niech przyjedzie kartofel wyzszy najlepiej z Borubarem iBenhałerem z Akslop i uzdrowi sytuacje na limanowszyznie ..kampanie czas zaczac...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 19:07:08
0 0
Moim zdaniem zima ma wplyw na bezrobocie i wiem co nie co o tym z wlasnych doswiadczen... Ale co do reszty sie zgadzam, to co sie wyprawia na naszym terenie nie miesci sie w glowie... Moze sie to kiedys zmieni (pomarzyc warto ;) ). Faktyczny procent bezrobocia, jest napewno znacznie wyzszy, z wiadomych wzgledow...
Odpowiedz
nico10
2010-03-24 19:58:29
0 0
dadza prace bo na koszarach beda robić remont ulicy u cyganów a oni są biedni i za robote sie nie wezmą psia mac proponuje urzedasów razem z romami i klechami do remontów ulic przynajmniej oko człowiek nacieszy..
Odpowiedz
Diesel
2010-03-24 19:58:52
0 0
Proponuję aby w tej materii wykazał się poseł Janczyk z senatorem Kogutem, którzy opowiadają bajki o wirtualnych pieniądzach dla limanowej.
Odpowiedz
nico10
2010-03-24 20:03:04
0 0
niech sie romowie do roboty wezmą to bezrobocie w Limanowej podskoczy o 100% ...
Odpowiedz
nico10
2010-03-24 20:07:15
0 0
przepraszam ale takie nerwy mnie biorą na tych romskich nierobów ze pomyłke walnołem bezrobocie spadnie o 100% pozdrawiam...
Odpowiedz
OSA
2010-03-24 20:10:57
0 0
Urzędasy mają dać pracę? chyba ,że jakieś filie urzędów utworzą. A to co się wyprawia na naszym terenie, to faktycznie sie w głowie nie mieści, każdą inwestycję się blokuje i to nie urzędasy tylko lokalne społeczeństwo.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 20:25:58
0 0
Na terenie limanowej jest rzeczywiście straszne bezrobocie.Proszę o pracę na umowie o dzieło lub na umowie zlecenie a przecież takie umowy pracodawcę do niczego nie zobowiązują ,nawet o taką trudno.
Odpowiedz
150897
2010-03-24 20:54:37
0 0
jak sie komuś chce naprawde uczciwie pracować to prace zawsze znajdzie a jak patrzy każdy żeby zarobić a sie nie narobić to zostaje jedynie zasiłek dla bezrobotnych i narzekanie na zime, kryzys, urzędników i na cały świat
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 20:59:48
0 0
150897....tez tak pierdo....isz jak bys sie w glowke uderzyl..
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 21:03:15
0 0
kolejny popisowy komentarz pana 150897... To skoro tak latwo jest ci znalezc prace w Limanowej to pomoz innym ja znalezc...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 21:09:24
0 0
150897: zastanawiam się ile Ty masz lat i gdzie pracujesz, lub masz obecnie starzyk, ile widziałeś w życiu i ile przepracowałeś. Sądząc po Twych wypowiedziach to raczej niewiele widziałeś i niewiele dokonałeś w swym życiu. Jedno jest pewne, i tacy jak Ty kiedyś muszą się 'potknąć na kamieniach życia'. Zaczniesz 'piać' w ociupinkę innej tonacji. Uwierz.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 21:10:03
0 0
Daj mi namiaty na pracę w Limanowej a podam ci numer telefonu.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 21:12:32
0 0
Przepraszam,;namiary.
Odpowiedz
150897
2010-03-24 21:17:12
0 0
robie to co robie, mam to co mam i z tego sie ciesze a reszta mnie nie obchodzi a Ty skorpion13 nie życz drugiemu co Tobie nie miłe.
Odpowiedz
darek05l
2010-03-24 21:20:24
0 0
'jak sie komuś chce naprawde uczciwie pracować to prace zawsze znajdzie' - Yhy jasne. A te 20% to ludzie, którzy chcą pracować, ale nieuczciwie. I na pewno część z nich studiowała po to, żeby pracować jako operator taczek czy łopaty na wyjeździe w Warszawie z możliwością przyjazdu do domu raz na 2 miesiące. 150897 - w jakim urzędzie pracujesz??
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 21:21:21
0 0
150897: Ach, nagle?! Wróć no na stronę, w której mowa o placach zabaw dla naszych dzieci. Tam byłeś o wiele odważniejszy. Poza tym jestem daleki od złych życzeń pod czyimkolwiek adresem. Nawet pod Twoim.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 21:24:33
0 0
Skorpion13,jesteś Wielki.
Odpowiedz
150897
2010-03-24 21:25:13
0 0
skoro sie wsydzisz taczek i łopaty to już nie mój problem a Twój
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 21:31:14
0 0
150897: wyobraź sobie, że i tego typu narzędzia są mi doskonale znane i przeze mnie używane. Płytkie kontra, ale cenię ludzi, którzy się nie poddają. :-) Pozdrawiam.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 21:34:37
0 0
Pomóżmy sobie nawzajem znaleść pracę. Może ktoś coś naprawdę wie o pracy,gdzie potrzebują do pracy.
Odpowiedz
darek05l
2010-03-24 21:35:46
0 0
Nie wstydzę się taczek i łopaty, a nawet całkiem dobrze sobie z nimi radzę ;) Odpowiedz na cały mój komentarz (i pytanie)
Odpowiedz
111ksiadz
2010-03-24 21:38:09
0 0
CYFERKI-Ty jesteś chyba naćpany.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 21:38:25
0 0
podsumowanie: myślę, że to świetny pomysł -poważnie. Nie wiem jakiej pracy szukasz. Nie wiem też w chwili obecnej o poszukiwanych dłoniach do pracy. Jeśli czegoś się dowiem, to postaram się Ciebie o tym poinformować. Pozdrawiam.
Odpowiedz
150897
2010-03-24 21:41:44
0 0
mi też te narzędzia nie są obce i w żadnym urzędzie nie pracuje. pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 21:56:34
0 0
Jeszcze raz,jesteś Wielki,może komuś w ten sposób uratujemy życie.Bo tak naprawdę to żadnego urzędnika w biurach ;dla ludzi poszukujących pracy na terenie Limanowej;los ludzi nie obchodzi.wystarczy żeoni mają pracę.Jestem kobietą i żadnej pracy się nie boję.
Odpowiedz
Justyna
2010-03-24 21:57:30
0 0
Największe nieróbstwo i analfabetyzm jest w urzędzie pracy. Celowo z małej litery. Traktują bezrobotnych jak śmieci. Chodzą z nudów od pokoju do pokoju, a o 14-stej zamykają system.Po co urzędy pracy, skoro większość ofert przechodzi pocztą pantoflową.
Odpowiedz
111ksiadz
2010-03-24 21:58:44
0 0
To bezrobocie to złożony problem,ale może mi ktoś dokładnie odpowie dlaczego wielu Limanowian prowadzi swoje niejednokrotnie nie małe interesy i zatrudnia według moich szacunków około 700osób ale w Krakowie,Tarnowie,Zabrzu,Poznaniu Łodzi,Ostrzeszowie a nie w Limanowej.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-24 22:08:15
0 0
A to ciekawe.
Odpowiedz
111ksiadz
2010-03-24 22:16:40
0 0
Do sprawdzenia-bo część z nich rozlicza się w Limanowej,chociaż większość jest właścicielami i wspólnikami w innych miastach i wymeldowali się z Limanowej.
Odpowiedz
111ksiadz
2010-03-25 00:44:26
0 0
Justyna-masz rację-ale nie bulwersuj się-sprawa Pani księgowej do dnia dzisiejszego jest nie zakończona i gwarantuję Ci krzywda się jej nie stanie.
Odpowiedz
111ksiadz
2010-03-25 01:07:04
0 0
CYFERKI-Ty jesteś chyba facet niesamowicie sfrustowany a 150897 to chyba data kiedy ostatni raz sobie normalnie włozyłes.
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 05:08:06
0 0
...urzędnicy tłumaczą że powodem była długa i uciążliwa zima...toć wcześniej urzędnicy tłumaczyli że idzie globalne ocieplenie....patrząc na ich ciepłe posadki, i niezagrożone to można nadal twierdzić że mamy globalne ocieplenie patrząc globalnie na starostwo...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 06:03:40
0 0
oto PO-lska wlaśnie,czas wracać do Irysów.A właśnie że nie wyjadę bo co niektórzy PO-matołki by się cieszyli,
Odpowiedz
ewa
2010-03-25 09:12:22
0 0
limonowion: patrząc globalnie na starostwo... A ja tak się zastanawiam nad tym czy Ty nie masz jakiejś ciepłej posadki niezagrożonej, bo czytając Twoje posty ani razu nie spotkałam się z propozycją z Twojej strony jak to zrobić żeby było lepiej tylko starosta jest be urzędnicy są be wszyscy na około są beeeznadziejni tylko Ty byś to wszystko robił najlepiej i uzdrowiłbyś gospodarkę i cały powiat w 5 minut. To jak lekcja wf w Szkole Podstawowej lub Gimnazjum. Moim zdaniem trzeba przerzucić pieniądze ze szkoleń na wsparcie dla zakładających działalność gospodarczą każdy, kto zainwestuje w swoją działalność stara się to jak najdłużej utrzymać. Staże się kończą i mało, kto pozostawia stażystę u siebie na dłużej.
Odpowiedz
aspir
2010-03-25 10:10:17
0 0
Ewa i tu właśnie trafiłaś w dziesiątkę,jaki pożytek z tych szkoleń?
Odpowiedz
crusader
2010-03-25 11:09:41
0 0
bądźmy optymistami! bezrobocie nie może ciągle rosnąć, nie wiem co prawda na jakim poziomie ale kiedyś się ustabilizuje..
Odpowiedz
JAN
2010-03-25 11:18:46
0 0
Oto tuskoland właśnie ! Polska idzie w totlną ruinę. Polko i Polaku obudż się !!!
Odpowiedz
ewa
2010-03-25 12:10:19
0 0
No Jan a jak się obudzimy to, co proponujesz, aby temu zapowiedz. Dawniej narzekano na komunę potem na PiS teraz na PO po drodze wszyscy są mądrzy tylko jak przyjdzie rządzić to nikt za nic nie chce odpowiadać. To, jakie rozwiązanie proponujesz żeby bezrobocie w powiecie spadło???
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 12:27:22
0 0
Ewa jak to zrobić lepiej to jest pytanie tylko i wyłącznie do tych którzy wiedzieli jak to zrobic i na tym koniu jadąc dostali się (zostali wybrani)do władzy i siedzą teraz na stołkach , grube pieniądze za to biorą. ja nie moge tutaj doradzać bo to nie moje kompetencje przecież są...ja podobnie się tłumaczę teraz jak urzędasy przy problemie mostu w Młynnem. to nie nasze kompetencje. Podsumowując kto za co odpowiada to niech to robi , a jak nie to go za fraki i na bezrobocie go.....skoro nic nie robi....
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 12:36:22
0 0
Limonovion - ty już chyba byłeś u władzy - nie wyszło, nic nie zrobiłeś to i wyborcy 'amputowali cię od koryta' - teraz następcy pokazali ci klasę to ich opluwasz.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 12:40:33
0 0
Limonovion, nie martw się, jeżeli będziesz dużo się uczył i ciężko pracował to kiedyś może im dorównasz... Dopóki człowiek żyje to jest nadzieja............. Ciebie też nikt nie skreśla(nie skreśla na wyborach ;-) a zresztą - Święta są człowieku, przestań ciągle pitolić że wszystko jest źle.
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 12:56:20
0 0
Pniok wiesz co muszę Ci przyznać rację a nawet gdy bezrobocie będzie 25% to bedzie lepiej ...wszystko idzie w dobrym kierunku czyli w górę...
Odpowiedz
darek05l
2010-03-25 13:01:31
0 0
Pniok oczywiście wszystko jest wspaniałe. Podać Ci mój numer konta?? :D
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 13:03:17
0 0
Limanovion! trochę szacunku dla osób poszukujących pracy. Jak możesz pisać że będzie lepiej kiedy bezrobocie będzie wyższe. Dziwny jesteś...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 13:08:09
0 0
Darek05l - aż tak wspaniale to nie ma i nigdy nie będzie... ;-))))
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 13:13:56
0 0
pniok nie byłem przy władzy jeszcze ale...muszę Ci zdradzić że się przymierzam a to dlatego że można g***o robić i nieżle żyć, no i jeszcze jedno czego sie dobiero uczę , trzeba sytematycznie dużo dużo obiecywać i to przez cały czas...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 13:25:34
0 0
LIMONOVION - czyli chcesz za pomocą obietnic wygrać wybory żebyś mógł nic nie robić? Czy to dlatego OPLUWASZ TYCH CO DOTRZYMUJĄ OBIETNIC.
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 13:33:24
0 0
a ile obiecywali tego bezrobocia 20% , bo mówisz że dotrzymują obietnic , mnie się wydaje że obiecywaki niższe od tego które zastali a było chyba 11% , czyli 'dotrzymali' obietnic w/g Ciebie , a ja mam inne i chyba obiektywne zdanie na ten temat.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 13:45:14
0 0
Limonovion - obiektywnie to za 'twoich czasów' ludzie uciekali za chlebem za granicę. Ty jedynie podkręcałeś statystyki żeby dobrze wyglądało. Teraz niczego się nie ukrywa a tyle roboty ile teraz rocznie wykonuje się w PUP, to Ty za cały swój 'turnus' nie zrobiłeś.
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 13:57:10
0 0
pniok idąc tropem Twoich wywodów to można przyjąć że ja jestem w stanie jak to piszesz podkręcić im to bezrobocie na 40% ...hahaha podkręcać to się zawór na grzejniku podkręca jak duży mróz przychodzi
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 14:09:13
0 0
limonovion - ja nie wiem co ty jesteś w stanie... bo o tym nigdy nie piszesz. Ty tylko chcesz władzy... Twój komentarz nr 53 oddaje to najlepiej...
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 14:16:32
0 0
pniok nie chcem ale...muszem, po prostu Ty i tylko Ty rozszyfrowałeś mnie do końca...hahaha
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 14:28:29
0 0
limonovion - merytorycznie i na temat rozmowa Ci nie idzie... rozszyfrowywać Cię nie muszę bo styl wypowiedzi (raczej jego brak) jest charakterystyczny...
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 14:35:27
0 0
pniok wybacz ale ja prubowałem o temacie czyli o tych 20% coś pisać...a Ty przeczytaj sobie jeszcze raz swoje wpisy i powiedz w którym miejscu coś na temat napisałeś...ja nie widzę nic. A komentownie komentarza i komentarz do komentowania sam widzisz na jaką drogę prowadzi.....żałosną, podobnie jak Twoje komentarze
Odpowiedz
Gaga
2010-03-25 14:44:22
0 0
Do king 115 proponuję przeczytać newsa o senatorze PiSu T.Skorupie.Patrz Onet.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 14:55:46
0 0
Ja pisałem merytorycznie o wskaźniku bezrobocia i konkretnych działaniach PUP - ty Limonovion pisałeś o ??.. kaloryferach i że jak obiecankami wygrasz wybory to będziesz mógł 'g***o robić i nieźle żyć' (cytat twój komentarz 53)
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 15:05:14
0 0
pniok i nadal widzę piszesz 'merytorycznie'...hahaha
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 15:11:59
0 0
limonovion - do takich egzemplarzy jak ty trzeba dużo cierpliwości. A ja jestem bardzo, bardzo cierpliwy i wyrozumiały dla ludzkich słabości. Czuję że się zaprzyjaźnimy...
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 15:16:56
0 0
chciałbyś mieć kolegę 'wysoko' postawionego w urzedzie no to będziesz musiał na mnie zagłosować, żeby mnie wybrali...haha
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 15:22:04
0 0
limonovion - zagłosuję na ciebie... jak mnie przekonasz że coś potrafisz - na razie słabo ci idzie... haha 'kolego'
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 15:31:34
0 0
słabo mi idzie tzn. masz na myśli że nic nie biorę za to ...żadnych pieniążków...no tak masz rację bo w odróżnieniu od tych urzedasów co pieniądze biorą a idzie im całkiem do d**y , no i tu różnice widać gołym okiem..hahaha
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 15:35:35
0 0
limonowion - wygląda mi na to że ty złośliwy z natury już jesteś. A uczulenie masz na punkcie urzędów. Nie martw się to się da leczyć... tylko musisz chcieć się leczyć...
Odpowiedz
ewa
2010-03-25 15:38:39
0 0
Limonowion a ja myślałam, że Ty niczego nie musisz się uczyć, bo Ty już wszystko umiesz. Moim zdaniem to Ty uczysz innych i dodatkowo pouczasz Tych, którzy teraz są przy władzy. Takie powiem wszechwiedztwo to się nabywa czy z tym się człowiek rodzi.? Najlepiej to Ci wychodzi krytykanctwo wszystkiego i wszystkich. Może napisz, kto Twoim zdaniem jest najlepszy, bo kto najgorszy to już wiemy. Przez Twoje nauki bezrobocie nie spadnie. Etatów wolnych w Szkołach brak młodzi czekają na wolne etaty w kolejkach w bezrobociu. Dobrze jest filozofować jak się ma pracę robi się to, co się lubi i jeszcze można po drodze skrytykować Tych, którzy wypłacają pensję i organizują dodatkowe zajęcia.
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 15:45:16
0 0
Ewa przez wasze wywody a ośmielę się powiedzieć rządy bezrobocie 'spadło' z 11% do ...20%..no i tak trzymać dalej...
Odpowiedz
ewa
2010-03-25 15:57:53
0 0
Nie było to jak w tamtych dwóch kadencjach. A to Ty będziesz startował z PiS-u? Coś mi się wierzyć nie chce. Nie wiem, czemu podpisujesz się limonowion. A to PO Ci nie pasuje? Przecież to PO jest przy władzy. Zastanów się, kogo tak na prawdę krytykujesz. To Starosta jest winien, że bezrobocie wzrasta to Wójtowie są winni to ja jestem winna, nie ja nie zwolniłam z pracy nikogo w tym okresie. No to, kogo chcesz krytykować zostało Ci PO a z nim Ci chyba po drodze.
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 16:09:08
0 0
czyli za wzrost bezrobocia co z w/w wypowiedzi wynika winien jest limonovion...moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina. amen
Odpowiedz
gruszka
2010-03-25 16:26:30
0 0
king 115, doucz się trochę.
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 16:28:34
0 0
jak ciężko i za 'psie pieniądze' pracują urzędasy http://www.dziennik.pl/polityka/article575218/Senator_robi_na_boku_K_psie_pieniadze.html
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 17:19:12
0 0
limonovion - nieśmiało przypominam że to jest artykuł o bezrobociu, jego skutkach i działaniach mających mu przeciwdziałać. A ty już 'plujesz pod wiatr' z tym swoim oszołomstwem.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-03-25 17:23:25
0 0
limonovion - powiedz czy jest cokolwiek co jest robione dobrze na świecie ? czy istnieje na świecie cokolwiek co tobie 'przyjacielu' radość niesie ?
Odpowiedz
limonovion
2010-03-25 17:46:56
0 0
mnie radość niesie twoja psia zajadłość...
Odpowiedz
ewa
2010-03-25 22:08:14
0 0
limonovion wstyd mi za Ciebie. Myślałam, że stać Cię na więcej zawiodłam się i aż ciężko mi pomyśleć o tym, że to Ty i że tak się zachowujesz. Wiesz nigdy się nie spodziewałam aż takiego 'chamstwa' z Twojej strony. Ta odpowiedź Pniokowi Tobie a zwłaszcza Twojemu zawodowi nie przystoi. Takimi wypowiedziami nie zaradzimy bezrobociu, bo jak sami widzicie polityka bierze górę nad wszystkim. Trzeba popracować na znalezieniem możliwości przesuwania środków z zadań, które nie przynoszą efektów i bezrobotni wracają szybko do PUP. Najlepszym rozwiązaniem byłoby kłaść nacisk na pomoc dla bezrobotnych przy otwieraniu własnych działalności, ale z własną chociażby małą inwestycją. Dobre były kredyty na działalność umarzane po spłacie, 50% bo to motywowało właścicieli do dłuższej działalności.
Odpowiedz
MAGNUM
2010-03-26 08:01:24
0 0
Ech..Ewo..firmy też mogą szybko upaść,ale pomoc przy ich założeniu powinna być większa.Teraz odwołuje się do Twojej wypowiedzi nr.41.Osobiście uważam,że system szkoleń,kursów finansowanych przez PUP też jest potrzebny.Przykładowo:kurs na przewóz rzeczy,na Tiry kosztuje ok 8000tyś nie jak dawniej 1000zł.Mnie na to nie stać.Pracodawca obiecuje,że mnie zatrudni na rok-wtedy PUP może sfinansować mi taki kurs na kat C+E wraz z kursem na przewóz rzeczy.Reasumując:ja mam prawo jazdy i kurs za darmo,pracę przez minimum rok,a bezrobocie mnie ma z głowy.:)
Odpowiedz
111ksiadz
2010-03-26 09:53:15
0 0
Ewa-gratuluję Twojej postawy,ale niektóre posunięcia są naprawdę proste-wyp.34. U nas urzędasy-decydenci są na nie albo chcą za dużo w łapę.Ogólnie wiadomo że wszędzie biorą ale u nas przesadzają,a jeszcze jak ktoś nie ma poparcia Sekretarza-to bryndza i wyjazd z kasa z Limanowej.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Bezrobocie lawinowo rośnie i sięga blisko 20 procent"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in