20°   dziś 23°   jutro
Niedziela, 28 kwietnia Paweł, Waleria, Ludwik, Piotr, Bogna, Witalis

Apelują o utworzenie schroniska

Opublikowano 15.03.2014 06:52:29 Zaktualizowano 05.09.2018 08:17:17 top
32 7767

Limanowskie towarzystwo „Amicus Vitae” wystosowało apel o utworzenie na terenie Limanowszczyzny schroniska dla zwierząt. Pod petycją można się podpisać w Internecie, następnie pismo zostanie przekazane władzom powiatu. Pomysł zakłada bowiem, że schronisko powinien założyć powiat, a okoliczne gminy będą dzieliły się kosztami utrzymania azylu dla czworonogów.

W minionym tygodniu w Internecie pojawiła się petycja Limanowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami i Ochrony Środowiska „Amicus Vitae”, dotycząca stworzenia na terenie powiatu limanowskiego schroniska dla zwierząt.

- Petycję tą kierujemy do wszystkich osób, którym los zwierząt nie jest obojętny. Pragniemy zwrócić uwagę na problem bezpańskich, często porzuconych, niechcianych czy katowanych czworonogów - piszą inicjatorzy petycji. - W powiecie limanowskim, tak jak i w wielu innych miejscach naszego kraju, borykamy się z problemem bezdomności zwierząt. Na naszym terenie brakuje schroniska dla zwierząt. Zwierzęta te błąkają się po ulicach, osiedlach, placach zabaw, lasach, co stwarza zagrożenie nie tylko dla nich samych, ale także dla mieszkańców, zwierząt gospodarczych jak i dzikich - twierdzą członkowie stowarzyszenia. - Apelujemy o utworzenie na terenie powiatu limanowskiego schroniska dla bezdomnych zwierząt, o stworzenie miejsca, w 
którym porzucone zwierzęta w godnych warunkach będą mogły czekać na adopcję. Rozmowy na ten temat trwają wiele lat, nadszedł czas by je skonkretyzować i zacząć działać - przekonują.

Jak twierdzą przedstawiciele „Amicus Vitae”, jeśli powstanie schronisko, bezpańskie psy, koty i inne zwierzęta będą miały zagwarantowane codzienne wyżywienie i utrzymanie. - Żywe istoty zasługują na godne traktowanie, nie może być tak, jak jest to do tej pory. Bóg jeden wie, jaki jest ich dalszy los - piszą w petycji.

Za pomysłem stworzenia schroniska mogą opowiadać się wszyscy, nie tylko mieszkańcy Limanowszczyzny. Apel o utworzenie schroniska dla zwierząt wraz z podpisami ma trafić do Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Limanowej.

- Nie byłoby dzisiaj tylu problemów, gdybyśmy mieli schronisko. Od 25 lat walczymy o azyl dla zwierząt i to główny cel naszej działalności - twierdzi Ewa Cina, prezes Limanowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami i Ochrony Środowiska „Amicus Vitae”. - Jesteśmy po prostu potrzebni. Nasza praca to nie tylko rozwiązywanie problemów bezdomnych psów i kotów. To także interwencje związane z warunkami, w jakich przetrzymywane są również takie zwierzęta, jak konie czy krowy - dodaje.

Ewa Cina zaznacza także, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy odeszli ci, którzy od wielu lat przygarniali bezdomne zwierzęta z Limanowej. Schronisko w regionie zdaniem prezes limanowskiego towarzystwa wydaje się zatem tym bardziej potrzebne.

Ci, którzy pod apelem już się podpisali, zgodnie podzielają zdanie Ewy Ciny. - Uważam, że jest to bardzo trafny pomysł, ponieważ teraz na ulicach można spotkać wiele bezpańskich psów lub kotów, które nie mają swojego domu - pisze Wioleta z Dobrej. Z kolei Mariusz z Rupniowa zauważa, iż istotne jest odpowiednie finansowanie planowanego schroniska.

Jak powiedziała nam Ewa Cina, pomysł towarzystwa „Amicus Vitae” zakłada, iż stworzeniem azylu dla zwierząt powinny zająć się władze powiatu, a wszystkie okoliczne gminy, których ustawowym obowiązkiem jest zapobieganie bezdomności zwierząt, będą partycypować w kosztach działalności schroniska. Jeśli powstanie, w jego pracę włączą się także wolontariusze z Limanowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami i Ochrony Środowiska. A jest ich coraz więcej.

- Dużo młodych ludzi chce z nami współpracować, bardzo nas to cieszy. To oczywiste, że w działalność limanowskiego schroniska chcielibyśmy się włączyć - zapewnia Cina.

Swój głos, za lub przeciw, pod apelem o utworzenie schroniska dla zwierząt w powiecie limanowskim można oddać na stronie:

http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=10379

Do tematu powrócimy.

(Fot. sxc.hu)

Zobacz również:

Komentarze (32)

Doradca
2014-03-15 07:54:45
0 0
Pięknie tylko, dlaczego obwarowane jest to tak ostrymi przepisami między innymi Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.
Kilka lat wstecz był chłopak, który chciał takowy przybytek uruchomić miał potrzebne tereny, zapał i biznesplan.

Po uzyskaniu warunków zrezygnował, bo to przerosło jego wszelakie możliwości i zapał prysnął jak bańka mydlana.

Niech przedstawiciele „Amicis Vitae” sprawdzą, jakie warunki wyda Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Limanowej, Sanepid, Powiatowy Lekarz Weterynarii, Wydział Budownictwa i jakie wymogi muszą być utrzymane może uda się zachęcić kogoś do realizacji takiego pomysłu. Warunki z przed kilku lat były nie do przejścia.

Może teraz jest lżej proszę to sprawdzić i przedstawić.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 08:08:29
0 0
Zgadzam się z Doradcą, poza tym na tej podanej stronie można też wyrazić swój sprzeciw , przeciwko tej petycji. Ponieważ uważam że 'zielonym' poprzewracało się w głowach, rodziny wielodzietne nie mają mieszkań, skąpi się pieniędzy na pomoc dla wielodzietnych rodzin , a wałęsające się pieski powinno się odstrzelić.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 08:09:59
0 0
APELUJĘ
NA TEJ PODANEJ STRONIE WYRAŹCIE SWÓJ SPRZECIW PRZECIWKO GŁUPOCIE I DYKTATOWI ZIELONYCH, KTÓRYM PRZEWRACA SIĘ W GŁOWIE.
Odpowiedz
TakieSobie
2014-03-15 08:22:43
0 0
raj- zaapeluj jeszcze o zwiększenie pomocy dla mniejszości narodowej w limanowej tak uciemiężonej i biednej która codziennie pielgrzymuje do MOPSu na obiadki za nasze pieniądze i która to przede wszystkim jest dotowana. Zielonym się w głowie nie poprzewracało, poprzewracało się takim ludziom jak ty, którzy zapewne bezdomnego psa woleli by widzieć przetopionego na smalec w słoiku, albo odstrzelonego przez myśliwych bo niby błąka się po lesie. Niech wszyscy tak zagorzali przeciwnicy zastanowią się co psy robią dla ludzi (są przewodnikami niewidomych, poszukują zaginionych itp) a potem dopiero apelują o 'sprzeciw głupocie i dyktatowi zielonych' :raj: w głowie trzeba mieć mózg nie siano!
z poważaniem: jeden z tych głupich zielonych
Odpowiedz
AST
2014-03-15 08:29:53
0 0
raj posłuchaj mnie teraz-typowe wiejskie podejście te 'pieski' nie są temu winne a winni sąludzie którzy nie pilnują nie szczepią i nie zabezpieczają swoich psów.Miejcie pretensje do buraków którym nie przeszkadza to że ich kundelek biega wolno i dopada każdą suke w okolicy to właśnie tacy ludzie powinni ufundować to schronisko,a z takim podejściem Limanowa będzie zapyziałą wiochą jeszcze przez 100lat.Rodziny wielodzietne?KtO im kazał robić dzieci,nie stać mnie to nie mam 4ki dzieci a jak mam to nie piwko a do roboty!Jasiek kiedyś nieszczepiony kundel pogryzie Ciebie czy Twoje dziecko(czego nie życze)ciekawe gdzie będziesz winnych szukał...ato nie jest tak że srodki na schronisko dla zwierząt będą zabierane np. z służby zdrowia.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 08:56:24
0 0
schronisko w Limanowej bardzo się przyda. Po jesiennych wyborach zapełni się mądralami z ul. J.P.II
Odpowiedz
zmora
2014-03-15 09:23:56
0 0
Jestem z schroniskiem ale,żeby było prowadzone odpowiedzialnie i przez ludzi z pasją a nie przez takich co chcą tylko kasę wyciągnąć przez np: mają 100 psów i od gmin biora kase na te psy a w rzeczywistości jest 80 psów bo 20 się pozbyli ale one nadal widnieją w papierach.

Jak robić to uczciwie bo za to każdy z nas zapłaci...
Odpowiedz
kasik
2014-03-15 10:53:50
0 0
Mam wrażenie,że ktoś tutaj czegoś nie rozumie.Pieniądze na bezdomne zwierzęta są w puli wydziału środowiska.Więc za każdego zwierzaka umieszczonego w Nowym Targu i tak zgodnie z ustawą się płaci.Z tą różnicą,że tam nikt nie ma oka na to czy pies jeszcze jest czy go nie ma.Więc opowiadania bzdur o biednych dzieciach jest tutaj zupełnie nie na miejscu,bo koszty utrzymania schroniska nie spowodują zabrania pieniędzy na szpital czy np.żłobek.Jeżeli ktoś tak myśli,to jest delikatnie mówiąc w błędzie.Ale idąc takim tokiem myślenia,to może zamiast kolejnego doradcy czy zastępcy,zatrudnić człowieka do opieki nad zwierzętami? Albo ubrać trochę kasy włodarzom?Jak sie zarabia powiedzmy powyżej 10 tys.to cóz to jest oddać na dobry cel 300zł.? Poza tym jak nadejdzie czas,że zdziczałe psy będą atakować ludzi i zagryzać zwierzynę,to ciekawe kto weźmie na siebie odpowiedzialność za taki stan.I tak na koniec:skoro wiemy,że nasze władze czytają co tu piszemy,to może się wpiszą w petycję?Choćby byli nawet na nie,to przynajmniej będzie wiadomo co i kto o tej sprawie myśli...
Odpowiedz
bearchen
2014-03-15 11:13:19
0 0
Schronisko bardzo by sie przydalo na terenie powiatu. Niestety znajac zycie zanim ono powstanie ktos musi sie zmierzyc przede wszystkim z chora biurokracja no i oczywiscie kwestia finansowa jest najwazniejsza, bo schronisko niestety samo na siebie nie zarobi.
Tutaj bardzo wazna jest wspolpraca okolicznych gmin, ktore pokryja koszty kazdego zwierzaka, ktore przybedzie z ich terenu.
Niestety schronisko narazone jest tez na to, ze zwierzeta beda zwyczajnie podrzucane pod brame i za to juz nikt nie zaplaci.
Jak juz cokolwiek powstanie, mozna poszerzyc dzialalnosc tworzac hotel dla zwierzat, zawsze to jakies dodatkowe pieniazki.
Odpowiedz
adamsky
2014-03-15 11:30:03
0 0
A Prezesem Schroniska będzie JAŚ, do czasu gdy ruszy GEOTERMIA.
Odpowiedz
gorc
2014-03-15 11:34:35
0 0
Mili Państwo - nie tędy droga,

Tylko czipowanie psów i kotów rozwiąże problem i na taką akcję trzeba przeznaczyć pieniążki.

Docelowo zwróci się to bardzo szybko (brak bezpańskich zwierząt, 100 % kontrola szczepień, opłat za zwierzęta i windykacja szkód przez nie poczynionych.
Odpowiedz
kasik
2014-03-15 12:08:48
0 0
A jak zmusić właścicieli do chipowania zwierząt,skoro duży procent nawet nie szczepi p.wściekliźnie?? Przypuszczam,że jeżeli chipowanie byłoby darmowe,to i tak wielu ludziom nie chciałoby się tyłka ruszyć do lecznicy,żeby to zrobić:( A kto to będzie kontrolował??Kolejny etacik??
Odpowiedz
gorc
2014-03-15 12:52:45
0 0
kasik
Typowe nasze narodowe podejście do problemu:
na co, poco, nie chce się, nie da się, na pewno ktoś na tym zarobi...

Schroniska niczego nie rozwiążą - to powolna agonia dla zwierząt i dziura bez dna dla pieniędzy podatników.
Odpowiedz
marlehill
2014-03-15 13:03:39
0 0
gorc popieram...
Odpowiedz
zabawny
2014-03-15 13:14:50
0 0
Kochane kociaczki, kotki i kocurki nie mają schroniska, a jest ich wiele Biedne samotne, bez pana, bez whiskas-a, - niechaj jak najprędzej Pan Starosta buduje schronisko kotów. :)))
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 13:19:13
0 0
Jakżeż ci aktywiści chcą wszystko robić, ale cudzymi rękoma?
Odpowiedz
CUDNA
2014-03-15 13:21:01
0 0
Psy traktowane jako chłonek rodziny gdy trafią do schroniska przeżywają ogromny koszmar psychiczny i nie są przystosowane do przebywania na mrozie. Należy znaleźć pieskom domy lub skrócić ich męczarnię.
Odpowiedz
kasik
2014-03-15 13:47:14
0 0
gorc..nie rozumiesz mnie:( Nie mówię,że to nie jest konieczne.Jest i to bardzo.Tylko moje pytanie brzmi,jak tego dopilnować?
CUDNA....a przez kogo te psy trafiają do schroniska??A czyż nie lepsze to niż śmierć z głodu na sznurku pod drzewem??Również na mrozie??Albo na upale bez wody??Czy taki pies nie przeżywa koszmaru??Dzięki komu pytam??
Tak,zwierzęta chore,które cierpią i nie da się im pomóc możemy pomóc eutanazją.Ale czemu ZABIJAĆ młode,zdrowe zwierzęta??Czemu nie dać im drugiej szansy?Schronisko daje im szansę poczekania na nowy dom i adopcję.Wtedy takiego zwierzaka się chipuje.
Bzurys,a kto ci powiedział,że cudzymi rękoma??
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 14:42:43
0 0
Schronisko dla zwierząt tak, ale wcześniej wybudować mieszkania socjalne dla ludzi którzy żyją w skrajnych warunkach mieszkaniowych na terenie całego powiatu. Gmina Limanowa i inne gminy wiejskie nie mają żadnych mieszkań socjalnych, miasto ma znikomą ilość a mieszkańcy mieszkają jak XIX wieku bez bieżącej wody, w zagrzybiałych murach w zimnie, smrodzie i wilgoci nawet z licznymi rodzinami gnietą się w jednym pomieszczeniu. Dotyczy to w większości nie tylko rodzin romskich i proszę tym nie usprawiedliwiać swojego sumienia. Na dzień dzisiejszy można tylko się ograniczyć do chipowania i usypiania zwierząt jak nas nie stać wpierw na pomoc dla istot ludzkich.
Odpowiedz
kasik
2014-03-15 14:56:40
0 0
Jedziemy po bandzie??OK:) Czemu ludzie żyją w skrajnych warunkach? Czy to wina moja,Twoja czy sąsiadów?? Jak mają za dużo dzieci,to co?? Nikt im raczej nie podrzucił.Ja mam czwórke i nie przymierają głodem ani nie mieszkają w zagrzybionych murach.Do nikogo ręki nie wyciągam. Oprócz tego mam kilka,kotów,2 psy i stadko ptaków,którym też nic nie brakuje. Bezdomne zwierzęta są bezdomne nie przez swoją nieudolność,lecz przez ludzką głupotę.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-03-15 16:15:41
0 0
Cytat z jednego z linków @kolorowegomotyla:
'Samo odłowienie jednego psa kosztuje 250 złotych, dzienne utrzymanie 25 do 30 złotych. To są stawki wyższe niż wyżywienie dzieci i chorych w placówkach opiekuńczych.'

To - to jest zwyczajne sk****syństwo. Kundel traktowany lepiej od dziecka i chorego. I niech nikt nie opowiada bzdur o 'pieniądzach w puli'. Bo problem polega właśnie na tworzeniu horrendalnych funduszów dla zwierząt, gdy nie ma pieniędzy dla ludzi.
Odpowiedz
racjonalny
2014-03-15 16:45:58
0 0
Przecież większość zwierząt i tak nie ma szans na adopcję. Ile jest lokalnych ogłoszeń o psach czy kotach do oddania za darmo, kto wam pójdzie po chorego kundla do schroniska? Uśpić i na eksport do Azji. Przecież to włosy dęba stają jak słyszę o bohatersko odratowanym psie który nie ma oka, łapy i jest głuchy i proszą o jego adopcję, a Ty biedny człowieczku czekający w kolejce pół roku do specjalisty, przygarnij sobie takiego pieska, popatrz na niego i zrozum: 'jego leczenie było tańsze niż twoja emerytura więc zdychaj!'
Odpowiedz
eintracht
2014-03-15 16:57:07
0 0
@kasik popieram cie w 100%,a @Pasazer Linni 7 nie powinien to nazywac 'sk****synstwo'
Czlowiek ktory szanuje kota, psa ogolnie mowiac zwierzaka, szanuje
rowniez ludzi, dzieci czy to zdrowych czy chorych.

Ja mam tez dzieci,psiaki, koty i kazdy jest zabezpieczony nie brakuje niczego nikomu i nie wyciagam reki aby mi dac tylko haruje po 12 godzin dziennie.

Jest wiele ludzi ktorzy tylko klepia dzieci i nie zastanawiaja sie
nad tym zeby zapewnic im byt. Maja na wodke papierosy, leniuchuja calymi dniami a dzieci sa w biedzie, mieszkaja w gnoju i plesni.

Zwierzaki rozumieja tylko nie umieja mowic i nie zapominajcie o tym
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 17:12:27
0 0
Niestety w społeczeństwie są osoby, które umieją się ustawiać tylko po socjal, chociaż nie są niezdolnymi do pracy.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 19:19:27
0 0
@kasik chyba ci się coś w głowie po...ało, tak psy, koty są bezbronne, Dzieci z rodzin których mają trudną sytuację materialną i mieszkaniową nie ważne z jakich przyczyn, to sami maja zadbać o swoją egzystencję? Kto dał ci prawo kwestionowania ilości dzieci w takiej rodzinie? Jesteśmy w UE, w Niemczech i Austrii samotnego pieska myśliwy ma prawo go kropnąć nie ważne czy ma właściciela czy nie.
Odpowiedz
Spokojny
2014-03-15 19:57:40
0 0
AST ODPIER .. SIE ZE STWIERDZENIAMI 'typowe wiejskie podejście' bo przez to wrzucasz wszystkich do jednego wora. To po pierwsze.
Po drugie 'Rodziny wielodzietne?KtO im kazał robić dzieci,nie stać mnie to nie mam 4ki dzieci a jak mam to nie piwko a do roboty!' takim zwrotem obrażasz dzieci które tutaj nie są niczemu winne. I właśnie przez takie teorie głoszone w imię obrony zwierząt robisz krzywdę prawdziwym ich przyjaciołom. Dla ciebie wydaje mi się zbyt często pies jest ważniejszy niż dziecko czy chora kobieta.
Odpowiedz
Lumpex
2014-03-15 20:19:10
0 0
Uważam że władze miasta dawno powinny pomyśleć o schronisku ja mieszkam na wsi i widzę jaki problem jest z psami.A tego w mieście nie ma.
Odpowiedz
John
2014-03-15 20:50:28
0 0
Najlepiej by było zrobić przytułek dla zielonych psycholi!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
exkalibur
2014-03-15 21:14:22
0 0
niech pan burmistrz zwolni asystenta <ktorego to juz> i za jednego mamy srednio ok 8 tys zl miesiecznie ,do tego niepotrzebny zastepca i orany fajna kasa na schronisko,a tak zastepca od zastepcy i zastepcow ,do roboty lenie ale uczciwej
Odpowiedz
blizniak
2014-03-15 23:05:35
0 0
Apeluję aby Ci którzy myślą o piesku najpierw bardzo się zastanowili. Rozważyć można dla ludzi chcących posiadać psa obowiązkowe kursy w rodzaju kursów przedmałżeńskich.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-16 00:53:26
0 0
Raj z ciebie to niezły oszołom,pewnie jesteś jakimś urzędasam zktóry żyje z naszych podatków które idą na ciebie zamiast na biedne rodziny!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-16 01:02:50
0 0
Jesteśmy w UE, w Niemczech i Austrii samotnego pieska myśliwy ma prawo go kropnąć nie ważne czy ma właściciela czy nie.
pat777

o widać że lubisz zabijanie i czasem sobie kropniesz ...drinka???mam rację???
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Apelują o utworzenie schroniska"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in