12°   dziś 16°   jutro
Piątek, 26 kwietnia Marzena, Klaudiusz, Maria, Marcelina, Ryszard

Strajk w liceum. Szkołę zamknięto, młodzież wychodziła oknami?

Opublikowano 09.04.2019 12:43:00 Zaktualizowano 10.04.2019 11:12:02 pan
64 54694

Limanowa. Uczniowie twierdzą, że wczoraj zamknięto wyjścia z budynku - poza głównym, którego pilnowali nauczyciele. Młodzież opuszczała I LO im. Orkana w Limanowej wychodząc przez okna. Dyrekcja sytuację przedstawia inaczej: mówi o dyżurach nauczycieli przy drzwiach i odnotowywaniu wyjść oraz wzywaniu rodziców.

Wczoraj, wobec strajku nauczycieli, w szkole zostały zorganizowane zajęcia opiekuńczo-wychowawcze. Część zajęć obejmował program profilaktyczny, w pozostałej części przerabiano lektury szkolne – w formie czytania albo w formie audiowizualnej.

Jak powiedziała nam Anna Mruk, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Orkana w Limanowej, wyjścia ze szkoły nie były zamykane – dyżurowali przy nich nauczyciele, którzy nie przystąpili do strajku. Osoby pełnoletnie mogły wyjść z budynku, ale ten fakt musiał zostać odnotowany. Z kolei w przypadku niepełnoletnich, opieka nad nimi ciąży na szkole, dlatego pedagodzy wzywali rodziców, którzy podpisywali listę, odbierając swoje dziecko.

Zgoła inaczej sytuacja wyglądała według uczniów. Ci twierdzą, że na polecenie dyrekcji zamknięto wszystkie wyjścia z budynku, również ewakuacyjne. W konsekwencji młodzież, chcąc wyjść ze szkoły, musiała opuszczać budynek oknami.

Zobacz również:

Według naszych informacji, tylko jedne drzwi - główne - były otwarte i stali przy nich nauczyciele. Pozostałe wyjścia były zamknięte. Ponadto, miało dochodzić do przypadków, w których nie wypuszczano na zewnątrz także pełnoletnich uczniów. 

Poniżej jeden z filmów, jakie otrzymaliśmy wczoraj od młodzieży:

(Fot.: I LO Limanowa)

Komentarze (64)

panwidzialny
2019-04-09 13:09:01
1 26
Zamknięto wszystkie drzwi na klucz, poza wejściem głównym, którym i tak nie można było wyjść, bo pilnowali go nauczyciele. Nie wypuszczali nawet pełnoletnich uczniów. Wybór był prosty albo spędzić kilka godzin zamkniętym na sali gimnastycznej, albo poszukać sobie okna.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-04-09 13:11:00
2 20
Albo to spóźniony prima aprilis albo organ prowadzący powinien wyciągnąć konsekwencje dyscyplinarne!
Odpowiedz
devio
2019-04-09 13:13:10
0 20
Uczniowie nie zostali wcześniej powiadomieni o organizowanym przez szkołe strajku. Wszyscy przyszli z pewnością że lekcje odbywają się normalnie. Dopiero po dzwonku, gdy nauczyciele nie zjawiali się przy klasach zostaliśmy wezwani na salę gimnastyczną. Był to więc przejaw buntu uczniów, którzy o niczym nie wiedzieli, a nie chcieli spędzić aż od 6 do i nawet 9 h na hali, siedząc bezczynnie
Odpowiedz
konto usunięte
2019-04-09 13:13:20
0 14
Nie wspominano również o tym, że po ucieczce uczniów oknami, klamki z nich zostały wykręcone
Odpowiedz
balo11
2019-04-09 13:14:53
1 2
Nowość! Do więzienia wchodzi edukacja szkolna!
Odpowiedz
konikpolny
2019-04-09 13:14:55
0 12
Szkoda, że nikt nie wspomniał o wyjęciu klamek z okien.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-04-09 13:18:41
0 24
A co z przepisami p-pożarowymi? Można w ogóle zamykać drogi ewakuacyjne wobec braku zagrożenia z zewnątrz (np. ataku terrorystycznego) przy jednoczesnych brakach kadrowych by otworzyć natychmiast wszystkie drzwi w przypadku gwałtownego pożaru??To mi przypomina bardziej escape room a nie szkołę!
Odpowiedz
konto usunięte
2019-04-09 13:30:52
0 9
Zresztą napisałam:* braki kadrowe*.. Ale choćby i była pełna obsada (a nie było... ) pożar wybuchłby na sali gimnastycznej, odciął drogę ucieczki do wejścia głównego a uczniowie nie byliby w stanie wywazyc drzwi ewakuacyjnych (które są po to by były otwarte!!) i uczniowie zginęli, to prokurator mógłby żądać dożywocia....
Odpowiedz
masnoni
2019-04-09 13:36:23
0 6
Masno fest
Odpowiedz
mojastara
2019-04-09 13:41:23
0 3
super ślicznie
Odpowiedz
sikalafa_i_ch
2019-04-09 13:44:48
0 4
czy do tego czasu wszystkie dzieci opuściły już szkołę?, czy może dalej są przetrzymywani jako zakładnicy ?
Odpowiedz
juras16
2019-04-09 13:49:04
0 17
Pani Mruk po raz kolejny pokazała bezmyślność.
Narażając bezpieczeństwo i zdrowie uczniów, odcinając wszystkie możliwe drogi ewakuacyjne. Zdecydowana większość uczniów uciekła oknami. Niech Pani Dyrektor nie udaje zdziwionej ponieważ parę grup uczniów zostało złapanych. Może organ prowadzoncy jakim jest Straostwo zwróci uwagę na pracę Dyrektora bo jest to kolejne nieodpowiedzialne, bezmyślne zachowanie.
Odpowiedz
royal30
2019-04-09 13:55:33
4 11
pokarz Broniarzu co ci stoi w garażu :p
a tak na serio proszę sobie poczytać postulaty wygłoszone w 2017 roku przez niejakiego Bartosza Kramka przewodniczącego Rady Fundacji Otwarty Dialog link https://wpolityce.pl/polityka/349913-ujawniamy-16-krokow-ktore-maja-sparalizowac-polske-i-odsunac-pis-inzynierowie-zbiorowej-histerii-maja-tajny-plan-wylaczmy-rzad
ot i cała przyczyna
Odpowiedz
Shark
2019-04-09 13:55:40
1 14
Brawo dzieciaki ) Jeszcze nie jest tak źle ze starym Orkanem ))

Ref: Bądź buntownikiem, buntuj się przeciw złu,
Ale przede wszystkim miej charakter.
W nieszczęściu nie upadaj, nie cofaj się przed obcym -
Tylko wolę w sobie hartuj i bądź mocny.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=00hqU6D8oCA
Odpowiedz
luxemburg
2019-04-09 13:56:54
0 4
Ta szkoła zawsze stosuje tego typu rozwiązanie i na codzień też nie wypuszcza uczniów ze szkoły, jeśli nie odbierają ich rodzice, czy tylko wczoraj trwał taki festiwal? No i ciekawe czy te rozwiązania sprawdziły się i będę stosowane w kolejnych dniach...?
Odpowiedz
komarkomar
2019-04-09 13:59:53
0 23
Skandal w najczystszej postaci. Wstyd i totalny brak profesjonalizmu. Nie rozumiem po co sprowadzac mlodziez wiedząc, że lekcje i tak sie nie odbeda. Zamykanie drzwi i wyrywanie klamek podchodzi pod przestepstwo. Naruszanie praw czlowieka. Jak ktos wspomniał dobrze w komentarzach, co by bylo gdyby wybuchl pozar? Niech pani dyrektor zje Snickersa i przestanie gwiazdorzyc i wybielac swoj wizerunek po swoich nagannych wybrykach. Niech ktos zrobi wreszcie z nia porzadek bo nie pierwszy raz slyszy sie o takich rzeczach.
Odpowiedz
Macher
2019-04-09 14:12:12
2 12
Nie bez powodu duża rzesza ludzi mówi na tę szkole „Auschwitz Orkenau” ;))
Odpowiedz
Biskup
2019-04-09 14:14:43
0 6
Ludzkie pojęcie przechodzi. Jak widać szanowna pani dyrektor sobie zbiera...
Odpowiedz
malamii13
2019-04-09 14:28:20
1 3
Może w końcu władze się opamiętają i dojdzie do zmiany dyrektora, zanim szanowna M. zrujnuje do końca to liceum.
Jako była uczennica naprawdę nie mogę uwierzyć w to co się teraz tam dzieje. Najbardziej mi szkoda nauczycieli, którzy tam pracują, bo Orkan ma naprawdę świetną kadrę i może dalej kształcić młodych ludzi na bardzo wysokim poziomie.
A na wybrykach pani dyrektor cierpią wszyscy, od uczniów tego liceum, przez nauczycieli tam zatrudnionych, po osoby które miały w planach do tej szkoły iść a po tym co się ostatnio słyszy raczej wątpię, że się na to zdecydują.
Odpowiedz
david34
2019-04-09 14:33:10
1 7
Przepraszam bardzo, ale od kiedy szkoła to więzienie?!
Odpowiedz
gemini
2019-04-09 14:35:17
1 11
Patrząc obiektywnie na problem należało by zadać jeszcze parę pytań. Czy nauczyciele pilnujący drzwi faktycznie uniemożliwiali wyjście z budynku? Czy uczniowie tylko tak założyli, wybierając od razu rozwiązanie w postaci ucieczki przez okno. Nie widzę też logiki w tłumaczeniu Pani dyrektor. Jeśli nie zorganizowała uczniom żadnej opieki to o jakiej odpowiedzialności mówi? Niepełnoletni uczeń zwalnia się u osoby prowadzącej lekcje, jak wiemy zajęć nie było. W dalszej kolejności powinien zwolnić się u osoby która zastępuje nauczyciela, odpowiada za opiekę. Jeśli uczniowie byli po prostu zamknięci w sali, to nie może być tu mowy o jakiejś zorganizowanej formie opieki. Tu kłania się Art. 189 § 1 KK.

To chyba najgorzej zorganizowany protest jaki widziałem. Ideą strajków jest zyskać maksymalnie duże poparcie społeczne, gdyż tylko to pozwala skutecznie naciskać na władze centralną. A co my tu mamy? Uczniowie jako zakładnicy, wściekli rodzice, terroryzowanie wizją nie przeprowadzenia egzaminów, postulaty które nie podlegają negocjacji (to akurat normalne u nauczycieli – „ja tylko ja mam racje, musi być po mojemu”). Na dziś partia rządząca zyska więcej poparcia w społeczeństwie nie dając nic nauczycielom… eh życzę powodzenia strajkującym ale jeśli przedstawiacie się jako elita społeczeństwa to błagam spójrzcie na to co robicie i jaki to przynosi efekt.

Odpowiedz
papuas
2019-04-09 14:41:48
10 15
POwskie bydło zrobiło manifę , przez którą cierpią uczniowie . W całym kraju i limanowskim LO . Żenada
Odpowiedz
zazenowany_uczen
2019-04-09 14:43:39
2 10
Wymagacie od uczniów promowania szkoły, a teraz swoim nieodpowiedzialnym (i mam nadzieję, nie do końca przemyślanym) zachowaniem zepsuliście to, co było budowane przez lata - opinię najlepszej szkoły w powiecie... aż przykre
Odpowiedz
dareq94
2019-04-09 14:47:20
0 6
Ja rozumiem, że Pani Dyrektor strajk może nie za bardzo się podobać lecz zamykanie uczniów w szkole aby nie wyszli jest czymś nienormalmym!
Naprawdę trzeba rozważyć wybór nowego dyrektora...
Odpowiedz
kpv15
2019-04-09 14:51:53
1 1
W sumie to już od paru lat ta szkoła pokazuje iż ucznia ma za nic. Poza tym legenda o limanowskim ogólniaku jako dobrym wyborze to relikt przeszłości patrząc na opinie absolwentów o nim.
Odpowiedz
dawid_franczak
2019-04-09 14:55:53
0 5
Wynika z tego, że został złamany przepis którego łamanie powinno być niedopuszczalne w takiej placówce.
§ 238. Wymóg co najmniej dwóch wyjść ewakuacyjnych
Pomieszczenie powinno mieć co najmniej dwa wyjścia ewakuacyjne oddalone od siebie o co najmniej 5 m.

Odpowiedz
kaka
2019-04-09 15:17:23
1 2
Szkoda, że osoby pełnoletnie, które chciały wyjść a nie mogły, nie wezwały policji, że są przetrzymywane wbrew swojej woli.
Odpowiedz
boq
2019-04-09 15:18:50
3 4
Mi to wygląda na happening. Uczniowie, mimo strajku, WCHODZĄ do szkoły, by mimo przeszkód zdobywać wiedzę. Nie widzę na filmie nikogo kto ucieka ze szkoły.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-04-09 15:26:54
3 8
Na filmie uczniowie ewidentnie WCHODZĄ!!! do szkoły przez okno. Ja bym zgłosił włamanie na policję....
Odpowiedz
tajnytajniak
2019-04-09 15:29:03
0 7
Ciekaw jestem czy zainteresuje się ktoś sąsiednim ekonomem w którym również wszystkie drzwi były zamknięte poza głównym przy którym siedziała trójka nauczycieli. :)
Odpowiedz
almette
2019-04-09 15:53:35
0 4
Bardzo proszę zgłaszać zachowanie to do prokuratury miejscowej - możliwe, że zostały wypełniona znamiona przestępstwa pozbawienia wolności art 191 kodeksu karnego, cytat "§ 1. Kto pozbawia człowieka wolności,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.", dobrze by zbadała to policja.
Odpowiedz
kawakawa
2019-04-09 17:08:59
5 0
No proszę czy to przystoi na elitarną szkołę ? :D haha
I LO w Limanowej uważa się za najlepsze w kraju, wszystkie inne szkoły są gnojone, bo nie są ,,elitarne''. Natomiast ostatnie wydarzenia m.in afera związana z próbną maturą oraz ww artykuł sugerują coś innego :)
Jak widzicie im wyżej się wchodzi to z większym hukiem można spaść :)
Odpowiedz
Grzes83457
2019-04-09 17:27:31
2 5
Dlatego nie puszczam swoich dzieci do szkoły puki nauczyciele nie zmądrzeją.
Odpowiedz
Grzes83457
2019-04-09 17:29:11
0 4
Panie starosto myślę że jakieś głowy polecą.
Odpowiedz
boq
2019-04-09 17:35:24
5 3
Grzes83457 przy tobie na pewno zmądrzeją "puki" tak będziesz pisał
Odpowiedz
emte
2019-04-09 18:04:35
1 3
Duża większość strajkujących nauczycieli to katolicy chodzący do Kościoła, a branie pieniędzy za nie wykonaną pracę jest grzechem kradzieży, bo to z naszych podatków dostają wynagrodzenie, czyli jak by nas okradali, ciekawe czy przewodnicząca rady miasta Limanowa Pani Juszkiewicz też strajkowała , jeżeli tak to czy weźmie pieniądze za niewykonaną pracę, bo widać że jest pobożną kobietą i chodzi do kościoła.
Odpowiedz
DRKidler
2019-04-09 18:20:15
11 4
Robią wszystko by zastraszyć nauczycieli i wziąć ich przez przeczekanie. Parszywy rząd.
https://v.wpimg.pl/Nzg2MDg2YRsGUDt3SElsDkUIby0OEGJYEhB3Zkh9YU5eCjVyUQJhHklFPS0KVWAKCx18dlUGeklTBnp2Sh9_TFAKenNTCnlOSEAkK0lYPh1FTw==
https://v.wpimg.pl/Nzg2MDg2YRsGUDt3SElsDkUIby0OEGJYEhB3Zkh9YU9XBTVyUQJhHklFPS0KVWAKCx18d1EAe0xVAHRwSgZ8SVUBfn1QAmEeCFk4KQJcOgNJWD0jRU8=
Nie wolno dać się zastraszyć. Ciekawe czy strajkującym niegdyś górnikom też odmówiono wypłaty za strajk?
Odpowiedz
Hexe
2019-04-09 18:43:50
3 3
Wstyd mi za szkołę, do której chodziłem. Już drugi raz w ciągu niespełna miesiąca pani dyrektor dała popis swojej buty i arogancji.
@kawakawa, o co chodzi z próbnymi maturami?
Odpowiedz
master123
2019-04-09 19:07:40
1 5
Limanowej ewidentnie brakuje sensacji. Pierwsze co rzuca się w oczy to tytuł tego artykułu, który jasno mówi, że uczniowie wychodzili oknami. Zatem dlaczego na filmiku widać młodzież WCHODZĄCĄ do szkoły tak jak gdyby traktowali strajk nauczycielski niepoważnie. Logiczne jest, że podczas pobytu ucznia w szkole to szkoła jako placówka ponosi odpowiedzialność za ich pobyt na ewentualnych zajęciach. Zasada była prosta - jesteś w szkole nie masz 18 lat to odbiera Cię rodzic krótka piłka. Ciekawią mnie komentarze gdyby któremuś "uciekającemu" przytrafilby się poważny wypadek. Kto zostałby obarczony całą wina?
Wszystko opiera się na zasadzie słowo przeciwko słowu, a nie ma żadnych sensownych argumentów.
Odpowiedz
pacho
2019-04-09 19:09:51
0 2
strajk polega na braku wykonywania pracy, inaczej nie jest to strajk

problemem był brak jednoznacznej informacji czy jest strajk czy nie,

jeśli jest , dzieci nie idą do szkoły,
jeśli nie ma szkoła przejmuje opiekę,
jeśli sytuacja się zmienia w trakcie szkoła nie może wypuścić niepełnoletnich bo ponosi za nich odpowiedzialność

teraz wyobraźmy sobie sytuacje gdy niepełnoletni wychodzi bez przekazania go rodzicom i wpada pod samochód.....

oczywiście, że nikt nie chce siedzieć bezczynnie w szkole 6h....

nie ma idealnego wyjścia, no bo strajk to jest utrudnienie
Odpowiedz
tajnytajniak
2019-04-09 19:11:30
1 4
Dlaczego widać wchodzących? Bo jak zaczęła się obława to uczniowie uciekali spowrotem do szkoły żeby nie dostać nagany. :)
Odpowiedz
pacho
2019-04-09 19:15:56
1 1
no i fakt, na filmiku dzieci WCHODZĄ do szkoły oknem,
uczniowie, brawo wy!
piękny pęd do wiedzy, jednak co Orkan to Orkan....... -:)
Odpowiedz
pacho
2019-04-09 19:18:32
0 1
@tajnytajniak
no tak, a myślałem , że to chęć nauki ....:(
Odpowiedz
vojteh80
2019-04-09 19:28:44
0 2
Niektórzy komentujący tu stali bywalcy przechodzą samych siebie.
Z jednej strony popierają strajk komentując inny artykuł, a w tym na przykład jadą ostro po nauczycielach, że jak to mogą strajkować, że niby są katolikami, że nie mają z kim dzieci zostawić..., To co rozdwojone jaźni macie? Z jednej strony nauczyciele cacy cacy bo przeciwko PiSowi, z drugiej tacy niedobrzy bo strajkują i biorą za to pieniądze.
A weźcie się ierdolnijcie w wasze puste łby w których wam po psl lewica geje lesbijki porobili takie pranie mózgów. Wstyd, bo jak jedni przez prawie dekadę nic dla nauczycieli nie zrobili, tak teraz powinni siedzieć cicho a nie nawoływać do strajku i utrudniać jeszcze prowadzone rozmowy.
Ale wy tego nie zrozumiecie, bo niby po co.
Ale zawsze kij ma dwa końce.
Hipotetycznie, po wygra wybory, zastrajkuje służba zdrowia, której to poszczególne rządy różnych frakcji od lat obiecują podwyżki, i co wtedy. Kogo będziecie popierać? No po, bo czemu nie przecież nie biedne pielęgniarki, wtedy nie było by to poprawnie politycznie. W którymś z komentarzy ktoś nazwał takich jak wy januszami polskości, a wy jesteście zwykłymi nosaczami.
Odpowiedz
Marky11
2019-04-09 19:40:38
4 3
Brawo nauczyciele i uczniowie l LO.
Właśnie pokazaliście jak wyglądały rządy platformy... kabaret, cyrk, komedia.
Brawo wy.
Tylko pytanie, komu ten strajk wyjdzie na dobre :
1. Nauczyciele,
2. Uczniowie,
3. Rządzący,
4. Opozycja
5. Rodzice
Trudne pytanie.
Odpowiedz
latawiec
2019-04-09 19:42:13
12 1
Ludzie ogarnijcie się !
Szkoła ma obowiązek zadbać o bezpieczeństwo uczniów ! czy to pełnoletni czy nie szkoła ma dbać o ich dobrostan. Wielkie brawa dla Pani Dyrektor za opozycję strajku który nie każdy popiera. Uczniowie to uczniowie, mają obowiązek w trakcie zajęć do przebywania na terenie SZKOŁY. Ciekawe kto by poniósł odpowiedzialność za np potrącenie przez auto ucznia ?
Co jak co ale akurat p. Dyrektor trzyma tą młodzież w ryzach, odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku.
Odpowiedz
komarkomar
2019-04-09 19:54:31
0 1
Latawiec, wszystko super tylko czemu w taki sposob? Naprawde az trzeba bylo zamykac drzwi bo uczniowie sa takimi rozbojnikami? W innych szkolach jak ktos opusci teren szkoly to sprawa wyglada jasno: nieobecnosc i tyle. Jak to bedzie usprawiedliwial kogo to obchodzi. Albo ludzie sa tak glupi ze tego nie rozumieją albo naprawdę trzeba bylo trzymac tych uczniow w klatce bo sa tak niebezpieczni dla srodowiska. Jak potraci go auto to znaczy ze wyszedl i OPUSCIL TEREN SZKOLY co oznacza nieobecnosc. Tak trudno naprawde wpisac komus nb. Bez przesady.
Odpowiedz
latawiec
2019-04-09 20:02:10
2 3
komarkomar niestety to nie jest takie proste. Wyobraź sobie jaki tam musiał panować chaos że gimbaza uciekała oknami. W ogóle co to ma znaczyć że oni oknami zmykali ? To są dzieci, czy tego chcą czy nie i to szkoła ponosi za nich odpowiedzialność, jakby pominęli jednego ucznia który dajmy na to by został potrącony (lub wylądował w szpitalu w taki czy inny sposób) to kto za to beknie ?
Dyrektor szkoły musi być twardy ;)
Ale każdy ma prawo do swojej opinii :) Niestety większość komentarzy pod tym art to zapewne uczniowi i z nimi dyskutować nie będę. Z czasem może by spojrzeli na tą sytuacje z trochę innej strony.
Odpowiedz
olena
2019-04-09 20:42:56
0 0
@kawakawa
Orkan uważa się za najlepszą szkołę w Polsce? Oni tam chyba mają 1 kwietnia cały rok :)
Orkanowi daleko do szkół na wysokim poziomie, nawet tu lokalnie nie mieli najwyższych wyników w Perspektywach (ranking szkół), a co dopiero na skalę kraju. Śmiech na sali.
Odpowiedz
BRZEGI
2019-04-09 20:59:22
1 0
....najzabawniej to z tą ewaluacją..i biurokracją... ...rodzice a szkoła relacje ..zadania nauczycieli w wychowaniu dzieci..program wychowawczy .. statut szkoły ....ankiety...wywiady..wywiadówki....focus..itp
....a gdzie realizacja określonych godzin....głupie uwagi dyrektorów ..w wypadku braku 1 godziny ..udawanie tzw odrabiania..rozkłady a realizacje... akademie ..hospitacje ....i tak na koniec czerwca br ..wszystko będzie jak najlepiej..wnioski z ewaluacji będą konstruktywne ,,biurokracja spuchnie ....i będą wakacje ..po ciężkim roku pracy...
Odpowiedz
olena
2019-04-09 20:59:33
0 1
@kawakawa
332 miejsce wśród liceów w Polsce to rzeczywiście "elita" i "prestiż" i najlepsze w kraju :)
Odpowiedz
kawakawa
2019-04-09 21:17:16
0 0
@olena przecież piszę, że się uważa za elitę,a nie że nią jest ;)
Odpowiedz
kawakawa
2019-04-09 21:20:32
0 0
@hexe zapytaj kogokolwiek z aktualnych maturzystów o próbną maturę w tym roku ;)
Odpowiedz
zabawny
2019-04-09 21:59:50
1 3
Przyznam się bez bicia, że przepisów w tej materii, nie znam.
Jednak jakżeż to musi być fascynujące widowisko, gdy mamusia odbiera siedemnastolatka ze szkoły, który wzrostem zazwyczaj znacznie przewyższa swoją mamę i dodatkowo parafką kwituje mamcia odbiór. :)))

Prawie pół wieku temu, gdy do szkół wprowadzono obowiązkową klasę zerową, to dzieci same wracały do domu, a niektóre dzieci miały do pokonania ze szkoły do domu cztery kilometry drogi PIESZO.

BOŻE - w jakich PIĘKNYCH czasach żyjemy - belfer może strajkować, a uczniom którzy nie wytrzymują tego zamieszania wprowadza się areszt szkolny i się ich dyscyplinuje(próbuje) przy pomocy rodziców. :)
Odpowiedz
tygrysek
2019-04-10 01:10:16
0 2
Panie i Panowie "nautytiele!!!! idąc na studia wiedzieliście co was czeka, i jaka to jest praca, i ZA JAKIE PINĄDZE!!!!
A tera ja powiem tak -za pół roka wybory kto je wygra nie moja brocha.... jak wygra PIS to nautytielki i nautytiele czekajcie jak wam US zapuka do drzwi BO od KOREPETYCJI to ni VAT-u ni DOCHODOWEGO nie odprowadzacie!!!! a kase zgarniacie, I się zapytam naczemu????
To Ja Waldemar K. twój Opel Astra wam to mówia:))
Odpowiedz
konto usunięte
2019-04-10 06:23:14
0 4
Uczniowie pojawili się w szkole, a w związku ze strajkiem nauczycieli na Dyrekcji spoczęła odpowiedzialność zapewnienia im opieki. Jak już ktoś wspomniał Pani Dyrektor nie mogła ot tak wypuścić młodzieży do domu, bo na czas w których miały być zajęcia ciąży na niej obowiązek opieki. W przypadku wypadku, zaginięcia ucznia to na Dyrekcja poniosłaby konsekwencje. Błędem było jedynie zamknięcie wyjść ewakuacyjnych
Odpowiedz
konto usunięte
2019-04-10 06:27:11
3 4
Dodam jeszcze, że jak widzę ten filmik i zadowolonych gówniarzy skaczących po oknach, to jeszcze bardziej popieram strajk nauczycieli , bo przez te 7 sekund mieliśmy przykład z kim muszą się użerać. Jeszcze kilka lat temu takie zachowanie byłoby nie do pomyślenia, ale dziś ,,, bezstresowo wychowani rodzice i dzieci jedyne co potrafią to żądać, wymagać , a nauczyciel w ich oczach jest nikim.
Odpowiedz
latawiec
2019-04-10 06:53:57
2 1
@normalny dokładnie ! Ja akurat strajku nie popieram, 70 h miesięcznie za 1800 zł netto plus 13nastka i kupa wolnego to nie jest zła pensja. Ja pracuję po 250-300 h więc w miesiąc zrobię 4 nauczycielskie miesiące pracy. I nie strajkuję bo szef powie "fora ze dwora" i baj baj.
Ale masz racje, filmik pokazuje że to są dzieci, i jak dzieci trzeba ich traktować. Ja bym za takie zachowanie dostał od ojca jeszcze pasem i nie byłoby dyskusji że się w szkole siedzieć nie chce.
Wg mnie p.Dyrektor odwaliła dobrą robotę.
Odpowiedz
maro
2019-04-10 08:23:13
0 2
Tak zapytam bo skoro część nauczycieli nie strajkowała to dlaczego nie wypełniała swoich obowiązków i nie uczyli tylko zabawiali się w woźnych, odźwiernych? Czyżby już planowali zmianę zawodu i w ramach przyuczenia do zawodu stali przy drzwiach? Z pewnością też dostaną pensję za nic nierobienie a z jakiego tytułu? Może dyrektorka zapłaci im z własnej kieszeni za picie herbatki, kawki przy drzwiach?
Presja na frekwencje w limanowskich szkołach była zawsze tak jak by z tego tytułu nauczyciele dostawali jakieś profity i jak by to było najważniejsze. Odbieranie prawie dorosłych osób przez rodziców wydaje się śmieszne i żenujące a tłumaczenie, że szkoła bierze odpowiedzialność za uczniów do mnie nie przemawia. Owszem tych uczniów którzy są obecni a skoro na liście obecności jest odnotowane, że kogoś nie ma to jak brać za kogoś takiego odpowiedzialność.
Odpowiedz
Jaworina
2019-04-10 08:52:23
2 0
Wart pałac Paca a PAC pałaca - czyli AFERA godna Limanowej. Toż to tam się działy dantejskie sceny a dzieciątka z cudem uzły z życiem. No i jakie to wzniosłe i chrześcijańskie uczucie nas....ć we własne gniazdo o młodzieży i donieść na swoich największech " wrogów" na tym etapie życia.Jak by to ujął pewien znany " europejczyk " ŻENUŁAAAAAAAAAAaaaaaa..........
Odpowiedz
DRKidler
2019-04-10 09:52:51
0 1
https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/56569097_1163506450496833_1138907945443000320_n.jpg?_nc_cat=1&_nc_ht=scontent.fktw1-1.fna&oh=21343fc2cc6c274444a36b6643051306&oe=5D3BEBB2
Na początku był Prezes. On powiedział słowo i wtedy nastąpił chaos. Proszę o ujawnienie zarobków księży i sióstr zakonnych zatrudnionych w szkolnictwie oraz jakie( w/w) płacą podatki w porównaniu z tymi bez "czarnych sukienek"
Odpowiedz
ciekawy
2019-04-10 10:26:00
0 2
Czy można prosić o listę nauczycieli strajkujących w I LO z imienia i nazwiska?
Odpowiedz
DRKidler
2019-04-10 11:40:51
0 0
@ciekawy. Nie można RODO.
Odpowiedz
maro
2019-04-10 13:15:16
0 1
@ciekawy
Ja bym poprosił prędzej o listę nie strajkujących.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Strajk w liceum. Szkołę zamknięto, młodzież wychodziła oknami? "
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in