Lokalizacja zatwierdzona. Tak ma wyglądać pomnik i jego otoczenie | Limanowa.in - limanowski portal informacyjny
limanowa.in
Niedziela, 24 czerwca, Jan, Danuta, Janina
Rejestracja »

Newsroom

2018-02-23 07:54:31

Lokalizacja zatwierdzona. Tak ma wyglądać pomnik i jego otoczenie

Lokalizacja zatwierdzona. Tak ma wyglądać pomnik i jego otoczenie
Limanowa. Podczas ostatniej sesji Rady Miasta Limanowa radni Rady Miasta wyrazili zgodę na lokalizację i wzniesienie w Limanowej, pomnika przedstawiającego Komendanta Józefa Piłsudskiego na Kasztance, podejmując stosowną uchwałę.
Pomnik Komendanta Józefa Piłsudskiego na Kasztance, projektu Andrzeja Pasonia magistra sztuki, artysty rzeźbiarza, wznoszony w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości, będzie zlokalizowany na rondzie na Małym Rynku - na działce ewidencyjnej Nr 452/3 obręb 5, stanowiącej własność samorządu miasta Limanowa. 
 
- Miejsce to będzie godnym uhonorowaniem osoby Komendanta i wszystkich walczących na rzecz odzyskania niepodległości przez Polskę. Dzięki tej lokalizacji pomnik będzie dostępny dla mieszkańców i turystów odwiedzających nasze miasto - informuje limanowski magistrat. 
 
Zakończono też prace projektowo-wizualizacyjne, które prezentujemy poniżej. Autorem projektu jest arch. Justyna Szewczyk.
 
Na pomniku mają znaleźć się napisy: „Bóg, Honor, Ojczyzna”, cytat z J. Piłsiudskiego „Tu czułem się w Ojczyźnie, czyłem się potrzebnym dla niej jako jej obrońca”, oraz „Limanowianie w Stulecie Niepodległości”. 
 
W projekcie zaplanowano ciekawe detale: posadzka ma mieć formę mapy szlaków bojowych Piłsudskiego, a za samym pomnikiem znajdzie się piaskowane szkło z obiektami związanymi z miastem – m.in. limanowskimi kościołami, Krzyżem Milenijnym, Pomnikiem Nieznanego Żołnierza i Dworem Marsów. Na Małym Rynku mają też znaleźć się dwa interaktywne kioski, które będą prezentować informacje o mieście i informacje historyczne: opis Butwy pod Limanową czy życiorys Józefa Piłsudskiego. 
 
Matriały, kótre zostaną wykorzystane do zagospodarowania otoczenia pomnika, to jasny i ciemny granit w formie płyt i kostek. 
 
(Źródło/fot.: UM Limanowa)
 
Komentarze 44
TuronGorski
TuronGorski 2018-02-23 07:56:39
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Korea Północna
plus
9
plus
10
piki
piki 2018-02-23 09:01:16
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
I potomkowie znów będą musieli go rozbierać za parę lat.. tak jak pomniki innych zdrajców ojczyzny..
plus
2
plus
10
zabawny
zabawny 2018-02-23 09:41:10
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Co do pomnika Piłsudskiego, to sprzeciwu nie mam.
Kon lepiej widziałby Bazylikę, gdyby usytuowany był w rynku na buzodromie. :)

https://limanowa.in/img/big_gal_uniw/14/48/59.jpg

W którym kierunku będzie patrzeć naczelny wódź.? :)
plus
3
plus
9
znany
znany 2018-02-23 10:14:57
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Nikt bardziej nie zasłużył się dla odzyskania niepodległości i równocześnie miał związek z Limanową, jak Naczelnik Państwa Józef Piłsudski.

Inicjatywa godna najwyższego szacunku i wsparcia.
plus
12
plus
10
wartownik1
wartownik1 2018-02-23 11:09:21
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
My Wyborcy Donalda Tuska popieramy budowe Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego. Nie pozwolimy aby PiSiory, kojoty i inne wywrotowce zablokowali Nam budowe Pomnika...
plus
7
plus
9
piki
piki 2018-02-23 11:09:32
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Kojot nazywasz kogoś w ten sposób uwierz odzwierciedla to dokładnie ciebie. Zero wiedzy, inteligencji, znajomości historii ot..szczekacz który jak nie ma argumentów gnoi innych. Żal...
plus
7
plus
6
ketes
ketes 2018-02-23 11:27:00
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Piki widzę że cie chyba czerwoni wychowali
plus
1
plus
8
piki
piki 2018-02-23 11:29:18
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Kiereś a wnosisz tym stwierdzeniem coś oprócz zygania? Ale jesteś mądry inaczej haha
plus
2
plus
4
znany
znany 2018-02-23 11:39:00
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
No i po co sobie ubliżacie? Bez sensu!

Wywrotowiec, być może wychowany na klasykach marksizmu, stalinizmu i leninizmu, myślałbym tak jak Ty. Ale w domowych dokumentach znalazłem kartkę pocztową wysłaną z oflagu przez mojego stryja, który przed samą wojną ukończył szkołę kadetów we Lwowie i jakimś cudem nie dostał się do sowieckiej niewoli, tylko do tego rzeczonego oflagu, przeżył wojnę i pracował potem jako profesor w Brisbane, bo do Polski Ludowej wrócić przecież nie mógł.

Kriegsgefangenenlager 22 sierpień 1941

Kochana Mamusiu!

Dziękuję za paczkę i kartkę. Wczoraj wysłałem Wam 60 Rm. O ile nie będzie Wam trudne wyślijcie troszkę jakichś nici. U mnie wszystko dobrze, jak zwykle uczę się i jestem zdrowy....

Szkoda, że nie potrafię wkleić fotokopii, bo byłaby bardziej wiarygodna, zacytowałem tylko fragment, bez stempli cenzury, gefangenen numeru itp.

Nie mniej jest to bardziej pouczające niż wszystkie lekcje historii wzięte do kupy, oczywiście dla kogoś kto potrafi myśleć i oderwać się od tych nauk wpajanych przez te lata PRL-u.

Przypuszczam, że Pan Marszałek doskonale zdawał sobie z tego sprawę i nie "doczekał" Katynia i innych, ale wiedział kto jest kim.
plus
1
plus
2
pompson
pompson 2018-02-23 11:40:51
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
To jest bez sensu jak i tak go za chwile rozbieżecie.
plus
3
plus
8
znany
znany 2018-02-23 11:44:49
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Przepraszam, gdy pisałem Wywrotowiec jeszcze "wisiał" na stronie.
plus
0
plus
1
piki
piki 2018-02-23 12:03:10
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
A usunięty został za co? Obraził kogoś czy prawda była niewygodna. A tak w ogóle czemu UM nie zapyta czy mieszkańcy chcą ten pomnik zdrajcy?
plus
4
plus
8
colo
colo 2018-02-23 12:06:45
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@piki
Jeśli Piłsudski dla ciebie to zdrajca to co ty tu jeszcze robisz? Won do Moskwy!!!
plus
5
plus
7
Hiena
Hiena 2018-02-23 12:07:54
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Piłsudski zmarł w 35r, hasło Bóg Honor Ojczyzna to wymysł z 43r z Piłsudskim nie ma nic wspólnego. Może tak ktoś pomyśli zanim nawkleja tam odklejonych od rzeczywistości haseł niezwiązanych ideologicznie z tą postacią!
plus
0
plus
2
Antykaczysta
Antykaczysta 2018-02-23 12:12:58
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@Hiena
Hasło Bóg Honor Ojczyzna było znane już z czasów Powstania Styczniowego więc jak najbardziej ma.
plus
7
plus
2
Wywrotowiec
Wywrotowiec 2018-02-23 12:17:02
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
No cóż...przykro mi szanowny panie "redaktorze" że za napisanie paru słów prawdy usuwa pan mój wpis z wydawało by się z wolnych mediow. Czyżby napisanie kilku słów prawdy tak bardzo zabolało. Żenada. Powinien Pan się wstydzić. A tak wogule to proszę przeczytać parę podręczników historycznych żeby w głowie się rozjasnilo a nie ulegać tej zydo_- komunistycznej propagandzie. Pozdrawiam.
plus
4
plus
4
Wywrotowiec
Wywrotowiec 2018-02-23 12:17:03
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
No cóż...przykro mi szanowny panie "redaktorze" że za napisanie paru słów prawdy usuwa pan mój wpis z wydawało by się z wolnych mediow. Czyżby napisanie kilku słów prawdy tak bardzo zabolało. Żenada. Powinien Pan się wstydzić. A tak wogule to proszę przeczytać parę podręczników historycznych żeby w głowie się rozjasnilo a nie ulegać tej zydo_- komunistycznej propagandzie. Pozdrawiam.
plus
4
plus
5
sta
sta 2018-02-23 12:26:44
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Szkoda, że w obiektach związanych z miastem zabrakło Pomnika Legionistów - 1934 r. z łososińskiego parku, jest to jedyny pomnik poświęcony legionistom na terenie miasta.
plus
5
plus
0
Hiena
Hiena 2018-02-23 12:56:57
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@Antykaczysta, Honor Ojczyzna to dewiz wojskowa wprowadzona na wzór napoleoński w 1919r, Boga dodano w czasie wojny w 43, takie są fakty. Zatem owa dewiza nic wspólnego z osobą Piłsudskiego nie ma i nie była stosowana w jego czasach.
plus
2
plus
1
Hiena
Hiena 2018-02-23 13:06:43
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@antykaczysta, nie podważam żeby było jasne istnienia hasła w literaturze i obiegu językowym, jednak w nomenklaturze wojskowej do 43r taka dewiza nie funkcjonowała. W związku z powyższym z osobą marszałka nic wspólnego nie ma, mało tego uważam, że profanacją osoby jest przypisywanie jej wartości, których nie reprezentowała.
plus
1
plus
1
Julek
Julek 2018-02-23 13:34:03
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Niewątpliwie jedyne co brakuje w tej nieco większej wsi, bo trudno tą miejscowość nazwać miastem, to pomników. Wszystko inne już jest.
plus
3
plus
4
Doradca
Doradca 2018-02-23 16:11:35
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Miejsce nazwać miejscem pomników i posadowić jeszcze przynajmniej dwa. Jak planować to z perspektywą.
plus
2
plus
2
telewizor
telewizor 2018-02-23 16:40:06
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Większe zasługi dla odzyskania niepodległości miał Roman Dmowski bo stawiał na dobrego "konia", czyli ententę.
A ta wizja pomnika na pewno wygląda lepiej niż poprzednia.
plus
3
plus
3
Antykaczysta
Antykaczysta 2018-02-23 17:17:13
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@telewizor
Może i stawiał na ententę ale to Józef Piłsudski zorganizował Brygady Legionów Polskich, walczył na frontach I wojny światowej od 1914 do 1917 roku, od lipca 1917 do listopada 1918 był osadzony w twierdzy w Magdeburgu i przede wszystkim gdyby nie jego geniusz wojenny to losy Polski po bitwie warszawskiej mogły by być inne więc nie pisz bzdur że Dmowski miał większe zasługi choć również dobrze się przyczynił w odzyskaniu niepodległości.
plus
4
plus
6
Wywrotowiec
Wywrotowiec 2018-02-23 18:38:02
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Nie wiem czy mogę jeszcze coś napisać bo jestem na tym portalu persona non grata ale oczywiście telewizor masz całkowitą rację że do odzyskania niepodległości najbardziej przyczynił się Roman Dmowski. Wszyscy niedouczeni powinni też wiedzieć że podczas bitwy warszawskiej nasz umiłowany przywódca Piłsudski był po wcześniejszej rezygnacji z urzędu złożonej Witosowi u swojej kochanki w Bojowej koło Nowego Sącza a bitwę warszawską wygrał generał Tadeusz Jordan Rozwadowski.No ale pewnie moj wpis zaraz znów zniknie bo ten portal nie uznaje prawdy.
plus
7
plus
2
Antykaczysta
Antykaczysta 2018-02-23 18:43:33
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@Wywrotowiec
Tak a Jarosław Kaczyński utworzył Solidarność i obalił Komunę. Faktycznie lepiej żeby twój komentarz zniknął bo wprowadza w błąd.
plus
3
plus
5
piki
piki 2018-02-23 18:44:32
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Antykaczysta wychowany na mainstreamowej propagandzie nieźle. Dobrze że Piłsudskiego nie chcecie kanonizowac haha...
plus
3
plus
3
piki
piki 2018-02-23 18:44:33
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Antykaczysta wychowany na mainstreamowej propagandzie nieźle. Dobrze że Piłsudskiego nie chcecie kanonizowac haha...
plus
4
plus
3
Antykaczysta
Antykaczysta 2018-02-23 18:48:13
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@piki
Studiowałem historie i coś tam wiem i żadna propaganda nawet PISowska historii nie zmieni.
plus
6
plus
5
piki
piki 2018-02-23 18:49:20
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Oj dość dużo niewygodnej prawdy o tym zdrajcy a dla was bohaterze Piłsudskim.
plus
6
plus
2
piki
piki 2018-02-23 18:50:59
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Studia czy studyja za pieniądze. Chyba dyplom sobie kupiłeś. Czy ktoś tu pisał że popiera PiS?
plus
2
plus
5
piki
piki 2018-02-23 19:18:59
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Bułkatarta tobie chyba nic nigdy w życiu sensownego nie wyszło i nie wyjdzie nawet w argumentacji.
plus
1
plus
3
piki
piki 2018-02-23 19:20:27
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
I chyba użytkowników mylisz haha
plus
2
plus
2
grazynahayes
grazynahayes 2018-02-23 19:40:55
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Piłsudski Byl przeciwko przyłączeniu Wielkopolski do Polski, bo reprezentował interes niemiecki, był ich agentem.
Prawdą jest też, że w czasie bitwy warszawskiej był u swojej kochanki koło Nowego Sącza , t5ak jak pisał @wywrotowiec.
Mało tego w czasie okupacji, po zajęciu Krakowa Hotler nakazał Niemcom złożyć WARTĘ HONOROWĄ przy jego grobie w Krakowie.!!! (54 minuta 4 sekunda zapisu w linku poniżej)
Mało tego ponoć Adolf Hitler wychwalał Pilsudskiego i był na jego pogrzebie.

To czym on się tak bardzo przysłużył Niemcom, że go tak honorowali?
" Krytyczna ocena Piłsudskiego i sanacji - ocena faktów - Henryk Nicpoń "
https://www.youtube.com/watch?v=Ke72Rmob9Lg&t=3257s

Roman Dmowski po postać numer 1 , zapomniany przez wszystkie rzady II RP, nawet w czasach PRL były o nim wzmianki w podręcznikach historii.

Na temat sanacji i wyznawanej przez nich ideologii nazwanej przez Michalkiewicza ideologią faszystowską napisze później wraz ze stosownym linkiem.
plus
6
plus
3
bulkatarta
bulkatarta 2018-02-23 19:54:42
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Ostatni mój komentarz do :@ piki
plus
0
plus
1
piki
piki 2018-02-23 19:59:34
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Bułka twoja ścieżka edukacyjna skończyła się na gimnazjum? Zero argumentów i inteligentną udaje... hihi. Nie pisz więcej. przykro że się studiów nie skończyło co nie?
plus
1
plus
4
grazynahayes
grazynahayes 2018-02-23 20:09:18
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Jak twierdzi Pan Stanislaw Michalkiewicz: (od 4 minuty 50 sekundy nagrania w linku poniżej)
" Istotą faszyzmu jest przekonanie, że państwu wszystko wolno i bardzo ładnie to ujął twórca faszyzmu Banito Musolini w takiej formule krótkiej, w żołnierskich słowach:
wszystko w państwie , nic poza państwem, nic przeciwko państwu. No to Unia Europejska w tej formule funkcjonuje.........."
" PIS , które nawiązuje, jest taką próbą rekonstrukcji historycznej przedwojennej SANACJI ma też wiele takich cech. Warto przypomnieć, że sanacja przwdwojenna też do tej formuły nawiazywała , o czym bardzo dobrze świadczy Art.4 pkt.1 Konstytucji Kwietniowej z 1935 roku, stanowiący , iż

" w ramach państwa i w oparciu o nie kształtuje się życie społeczeństwa. Z czego wynikałoby , że poza państwem, tj, poza ramami wyznaczonymi przez biurokrację państwową własciwie nie ma i nie może być życia . W Polsce dodatkowy problem stworzony przez obecność ABW i pewną tradycję jest to, że za faszyzm może BYĆ UZNANE COKOLWIEK, co się rzadowi nie spodoba. To jest formua podobna do tej jaką przedstawił w 1969 roku koledze Zambrowskiemu taki jego współtowarzysz z niedoli w więzieniu ......................... "
Kontynuacja jego wypowiedzi w tym linku:
https://www.youtube.com/watch?v=ZtrecXj4FWo&t=934s

Tak więc wzorcowanie się na sanacji i nazywanie PRAWDZIWYCH PATRIOTÓW, NARODOWCÓW obecnie , jak i całej III RP faszystami jest GRUBYM NIEPOROZUMIENIEM.
Szczególnie teraz gdy kopiuje się, naśladuje watpliwej ideologii czasy sanacyjne.
plus
5
plus
0
mdklio
mdklio 2018-02-23 20:10:28
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
W końcu ładny projekt!
plus
4
plus
2
Wywrotowiec
Wywrotowiec 2018-02-23 21:30:48
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@Grażynachajes cieszę się że jest jeszcze ktoś na tym portalu kto myśli i mówi po polsku bo myślałem że prawdziwych patriotów wśród naszych rodaków już niema. Serdeczne pozdrawiam i mam nadzieję że niebawem brzebijemy się przez ten lewacki anty polski bełkot
,a następnie pokolenia młody ch Polaków będą uczyć się prawdziwej historii
plus
6
plus
3
grazynahayes
grazynahayes 2018-02-23 22:07:01
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@Wywrotowiec Przebijemy się , nie ma problemu. Odnoszę wrażenie, że Ci LEWACY , często nie zdają sobie nawet sprawy w czym tak naprawdę uczestniczą, są zmanipulowani. Musimy się za nich modlić.

Teraz meritum sprawy, źrodłem wszelkiego zła są DEMONICZNE siły, które przejęły wielu ludzi, czesto tego nieświadomych. RATUJMY ich póki jeszcze możemy. Ezoteryka, psychologia freudowska, okultyzm, astrologia itp to wstep do demonicznych działań.

Zacznijmy od EDUKACJI. Tutaj polecam wszystkim wykład Ks. J.Bukowskiego. Przekonacie sie, że UFO nie istnieje , to tylko demon.
Jesteśmy ZWODZENI, a to dopiero początek , od ok. 1 godziny 30 minut tego zapisu dowiedziecie się jaki jest PLAN ZWODZENIA NAS, a to jest przed Nami.

"Bóg i Anioły kontra demony i rola UFO" - Ks. Jarosław Bukowski "
https://www.youtube.com/watch?v=R1M5FK5R9nY

Tutaj kolejny świetny wykład:
" Anna Wasiukiewicz: "Wiele technik terapeutycznych jest rodzajem inicjacji okultystycznej" "

https://www.youtube.com/watch?v=FUa5C2ig6HU

Pozdrawiam.
plus
3
plus
2
bulkatarta
bulkatarta 2018-02-23 22:41:11
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
A dlaczego jeden z moich komentarzy ulotnił się jak kamfora?
plus
2
plus
2
piki
piki 2018-02-24 06:51:13
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Lepiej ty bułka tarta ulotnij się postacio tragiczno ograniczona
plus
1
plus
3
bulkatarta
bulkatarta 2018-02-24 07:46:00
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Jak zatrzymam wzrok na twoim wpisie, przelotne tak od niechcenia, to przed oczami mam taką jedną Pawłowicz. Tyle tylko, że nie przeżuwającą sałatę i nie siedzącą w rządowych ławach.....
plus
1
plus
2
tytan57
tytan57 2018-02-24 08:55:45
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
A co na to limanowski kler? Czy odpowiada im postawienie pomnika człowiekowi, który kilkakrotnie zmieniał wiarę? Niezaprzeczalnie wkład Piłsudskiego w odzyskanie niepodległości był spory. Ale potem człowiek ten opowiedział się po ciemnej stronie mocy. Zamach majowy, niszczenie swoich przeciwników politycznych, politycznie i też fizycznie, Bereza Kartuska. Między innymi jego ofiarami byli znani generałowie, wspomniany gen. Tadeusz Jordan Rozwadowski, który opracował plan Bitwy Warszawskiej. Więziony w Wilnie na Antokolu wkrótce zmarł, oraz gen. Zagórski, który zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach przywieziony z więzienia do Warszawy przez kierowcę, samochodem na belwederskich tablicach rejestracyjnych. Czego bał się Piłsudski, może tego żeby nie wyszły na jaw fakty, że był agentem austro węgierskim o czym na pewno wiedział gen. Zagórski. Obecnej władzy na pewno podoba się postać Marszałka, bo stosuje takie same metody walki z opozycją, więc nie dziwię się, że chce stawiać pomni swojemu idolowi. Czy nie ma na co wydać sensownie tych pieniędzy?
plus
2
plus
0
Dodaj komentarz
2018-06-24 dzisiaj
2018-06-23 wczoraj
2018-06-22 przedwczoraj
Czy w centrum Limanowej potrzebne są światła?
Zobacz wyniki »
Drogi Użytkowniku! Z dniem 25 maja 2018 r. zmieniły się obowiązujące przepisy z zakresu ochrony danych osobowych (RODO). Dla Limanowa.in bardzo ważne jest bezpieczeństwo Twoich danych osobowych, dlatego dostosowaliśmy działalność portalu do nowych wymogów. Jeżeli posiadasz konto, bądź korzystasz z innych funkcjonalności jakie oferujemy, zapoznaj się proszę z kilkoma ważnymi informacjami jakie znajdziesz tutaj. Dodatkowe informacje o tym jak przetwarzamy dane osobowe, znajdziesz też w naszej Polityce Prywatności. W razie wątpliwości, skontaktuj się z Administratorem.
Intersiec