Oświadczenie proboszcza ks. Wiesława Maciaszka w sprawie "Porsche" | Limanowa.in - limanowski portal informacyjny
limanowa.in
Sobota, 16 grudnia, Albina, Zdzisława, Zdzisław, Alicja, Sebastian
Rejestracja »

Newsroom

2017-11-08 19:57:31

Oświadczenie proboszcza ks. Wiesława Maciaszka w sprawie "Porsche"

Oświadczenie proboszcza ks. Wiesława Maciaszka w sprawie "Porsche"
Poniżej zamieszczamy oświadczenie ks. Wiesława Maciaszka, proboszcza w Kasinie Wielkiej, jakie zostało odczytane przez niego dzisiaj po wieczornej Mszy świętej w kościele parafialnym.
- W związku z zaistniałą sytuacją, dotyczącą mojego samochodu, podjąłem decyzję o jego sprzedaży i przeznaczeniu uzyskanych w ten sposób środków na pomoc ubogim, do rozdysponowania przez Caritas Archidiecezji Krakowskiej. Jeśli ktoś poczuł się zgorszony, bardzo przepraszam - brzmi oświadczenie ks. Wiesława Maciaszka, proboszcza parafii w Kasinie Wielkiej.
 
- W sprawie pozostałych zarzutów, jakie ostatnio pojawiły się pod jego adresem, Kuria Metropolitalna w Krakowie otrzyma pisemne wyjaśnienia samego zainteresowanego i Rady Parafialnej - informuje Kuria Metropolitalna w Krakowie.
 
Przypomnijmy, że parafianie z Kasiny Wielkiej napisali na stronie Kaplicy na Brzegu, że ich proboszcz przemieszcza się nowym samochodem Porsche Macan. Samochód ma być wart ponad 400 tys. złotych. Ksiądz w październiku miał pytać wiernych, dlaczego w kościele jest tak mało osób, na co parafianie odpowiedzieli w internecie listą w której wyjaśniają mu powody takiego zjawiska. 
 
Część wiernych miała za złe proboszczowi, że jeździ tak drogim autem, bo nie ma to nic wspólnego z ubóstwem i pokorą, o które apeluje papież. Inni bronili księdza, bo ma mieć „inne źródło zarobkowania”. - Powinniśmy się cieszyć, że ksiądz nie dziaduje – mówił jeden z parafian. Inny chwalił proboszcza, bo kiedyś pożyczył... skuter śnieżny.
 
O sprawie pisaliśmy wcześniej w artykułach:
Komentarze 85
DRKidler
DRKidler 2017-11-08 20:05:56
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Do wszystkich, którzy nie byli przekonani i pisali w komentarzach, że "skąd wiadomo, że to jest jego samochód". Przyznał się sam w swoim oświadczeniu. Jedno mnie tylko ciekawi. Czy wszystkie uzyskane środki ze sprzedaży tego samochodu przeznaczy na pomoc ubogim, czy tylko skromne 500+. Warto byłoby, aby odniósł się również w oświadczeniu, skąd wziął te środki na zakup tak drogiego samochodu. Bo o tym ani słowa nie wspomniał. Z utęsknieniem przeczytam właśnie oświadczenie w którym ustosunkuje się tej tej kwestii. Czekam.
plus
13
plus
11
Dina
Dina 2017-11-08 20:15:15
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
DRKidler - a któż Cię ustanowił nadzorcą nad tym proboszczem ?
plus
11
plus
8
MAJA12
MAJA12 2017-11-08 20:19:59
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Niech jego przykładem idą następni bo takich bogaczy jest wielu.
plus
14
plus
3
zabawny
zabawny 2017-11-08 20:35:28
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Po latach harówki i oszczędzania każdego grosika, ksiądz z powodu zazdrosnych złośliwców, został zmuszony do życia w ubóstwie. :) Szczęść Boże.
plus
13
plus
1
allut
allut 2017-11-08 20:35:30
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Niech sobie bogacze jeżdżą drogimi autami, o ile sami na nie zarobili, a nie uzyskali z wyłudzeń, oszustw, pospolitej kradzieży, itd.
plus
11
plus
3
allut
allut 2017-11-08 20:41:22
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Jak przeliczyć: 400tys : 8 lat na parafii: 12 mcy = to ledwo niewiele ponad 4 tys odkładane co miesiąc. Bez problemu da się.
Przy kasie Kasinian hojnie dawanej (np 1 pogrzeb to 100zamówionych płatnych mszy plus opłata za obsługę) do tego chrzty, śluby - a na remonty i koszty składki celowe ściągane od parafian: to on spokojnie miesięcznie sobie z 15 tys odłożyć mógł :) Więc ja się dziwię, że takim tanim autem jeździ i że sobie np hodowli koni arabskich nie założył . A mógł!
plus
5
plus
3
serko
serko 2017-11-08 20:45:38
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
powiem tak samo bogactwo nie jest niczym złym ale pod jednym warunkiem ze zostało zdobyte UCZCIWIE ! niech ksiądz poprostu wyjasni parafianom skąd miał na to pieniadze ? ... bo jezeli nieświadomi parafianie sie składali na ten samochód to jest to poprostu haniebne !! a to ze teraz sie zrzeka tego auta na rzecz karitas to tez mnie nie rusza bo jak narazie to przekazuje swój swojemu ! bo w tym hermetycznym środowisku kto sprawdzi czy te pieniązki nie wróciły do własciwej kieszeni ??. nawiasem mówiąc sam sobie kupię takiego tylko ze czerwony bo szybszy :)
plus
9
plus
1
WSI
WSI 2017-11-08 20:48:57
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Drodzy państwo chciałbym pogratulować wszystkim razem i każdemu z osobna za nagłośniliście tej sprawy i ze braliście czynny udział w jej trakcie ponieważ wasze starania przyniosły efekty.Myślę ze każdy człowiek który pracuje dla użyteczności publicznej zastanowi się przed jakąś drogą prywatną inwestycją .@DRKidler dobrze napisał by proboszcz wydał oświadczenie skąd miał środki na to auto by być krystalicznie czystym , jeżeli chodzi o darowiznę na ubogich to też dobrze by pokazał ile tak faktycznie przeznaczy bo słowa to jedno ale jak to się mówi "po czynach ich poznacie" .
plus
18
plus
4
papuas
papuas 2017-11-08 20:54:49
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Zmieni księżulek porsche na gorsze . Trochę ....
plus
10
plus
1
kapsel
kapsel 2017-11-08 20:55:19
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Niech te kasę uzyskaną ze sprzedaży przekaże potrzebującym w jego parafii bo z tej parafii czerpie głównie swoje dochody a nie Caritas bo to j€ż śmierdzi na odległość !!!
plus
10
plus
1
mancek15
mancek15 2017-11-08 21:08:41
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
szkoda :( bo atrakcja we wsi :)
plus
4
plus
3
zabawny
zabawny 2017-11-08 21:10:08
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Tyko pytam: Było podważać słowa parafian i narobić sobie wrogów? . :)

http://www.kasinawielka-kaplicanabrzegu.pl/26-sierpnia-odpust-ku-czci-matk i-boskiej-czestochowskiej-w-kasinie-wielkiej-w-kaplicy-na-brzegu-bez-mszy-s wietej/

" Kolejny rok w Uroczystość Matki Boskiej Częstochowskiej w Kaplicy Na Brzegu – 26 sierpnia nie będzie odprawionej Mszy św. odpustowej.

W latach 60′-tych Prymas Stefan Wyszyński z okazji 1000 lecia Państwa Polskiego, Chrztu Polski wysłał List do metropolitów diecezjalnych w Polsce o patriotyczny obowiązek odprawiania Mszy św. w tym dniu w miejscach kultu Matki Boskiej Częstochowskiej (bazyliki, kościoły, kaplice) w podziękowaniu Królowej Polski za opiekę nad Narodem Polski.

W tych latach w Kasinie Wielkiej ks. kanonik Edward Szczyrzyński w odezwie na apel ówczesnego Prymasa w każdym dniu 26 sierpnia jeśli przypadało w dni robocze, odprawiane były 3 uroczyste Msze św. w Kaplicy Na Brzegu, a jeśli odpust wypadł w Niedzielę to odprawiana była poranna Msza św. Kolejny ks. proboszcz Stanisław Gacek podtrzymywał ten obowiązek, również ks. kanonik Marian Juraszek kontynuował ten obowiązek czczenia Matki Boskiej Częstochowskiej Królowej Polski w Kaplicy Na Brzegu.
Na początku sierpnia 2009 roku jedna z piszących ten tekst osób zamawiając w zakrystii Mszę św. odpustową w intencji zmarłych z roli Brzegi (taka Msza św. zamawiana jest od zawsze) w obecności zestresowanej służby kościelnej (organista, kościelny), otrzymała odpowiedź od nowo przybyłego proboszcza (Wiesław Maciaszek), że żadnego odpustu nie będzie w Kaplicy Na Brzegu, nie uznaje przydrożnych kapliczek, że to miejsce nie jest konsekrowane i nie wolno tam Mszy św. odprawiać – JEST TO KŁAMSTWO ALBO NIEWIEDZA – takie dokumenty są – zobacz
Tym samym ks. Wiesław Maciaszek podważył autorytet ks. bp Stanisława Rosponda, bp pomocniczego Księcia kardynała Adama Stefana Sapiechy ówczesnego metropolity krakowskiego.

Jednocześnie z jego (Wiesław Maciaszek) fałszywym świadectwem na temat konsekracji Kaplicy Na Brzegu w wielu rodzinach naszej parafii, którzy zawarli związek małżeński w Kaplicy Na Brzegu miały wątpliwości czy ich związek jest sakramentalny.

Dużo by można było pisać o działalności ANTY- MARYJNEJ ks. Wiesława Maciaszka, chociażby 26 sierpnia 2015 rok odpust w Kaplicy Na Brzegu. Wszyscy parafianie świętują – setki mieszkańców i gości nawiedza od wczesnych porannych i do późnych godzin nocnych Kaplicę Na Brzegu z Cudownym Obrazem Matki Boskiej Częstochowskiej, a na placu kościelnym i plebańskim trwały intensywne prace przy użyciu ciężkiego sprzętu itd……

Zachowanie to przypomina raczej nie księdza Kościoła Katolickiego tylko świadków jehowych, którzy nie uznają KULTU MATKI BOSKIEJ. Również „misjonarze” świadków jehowych, gdy „pracują” w Kasinie Wielkiej parkują swoje samochody przed Kościołem Parafialnym???
W Roku Miłosierdzia papież Franciszek podkreślił, żeby spełniać uczynki miłosierdzia, między innymi względem duszy:

Grzesznych upominać
Nieumiejętnych pouczać
Wątpiącym dobrze radzić.

Kaplica Na Brzegu z cudownym obrazem Matki Boskiej Częstochowskiej to nie pierwsza ANTY – MARYJNA szkodliwa działalność ks. Wiesława Maciaszka. Warto przypomnieć, że nie wszyscy parafianie wiedzą o poprzedniej placówce w Sance, gdzie w maju 2016 roku mieszkańcy tej parafii wraz z nowym proboszczem świętowali uroczystość koronacji Matki Boskiej Saneckiej.
*** *** ***
„Niech nikt nie ośmiela się spodziewać przebaczenia u Boga, kto obraża Jego Najświętszą Matkę” – św. Bonawentura "
plus
4
plus
0
OstreKolo
OstreKolo 2017-11-08 21:18:20
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Och nie! Sołtys będzie zawiedziony, bo wiadomo jak ksiądz ma dobrą furę to parafia bogata :D A prezes LGD kiełbaska nie będzie miał od kogo porsche pożyczyć jak mu się auto zepsuje :D

A teraz na serio. Papiery na stół- skąd kasa i jak było z remontem, ze sprzedażą miedzi.
plus
7
plus
2
dzidek84
dzidek84 2017-11-08 21:25:20
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Ale pokazal im ładny gest teraz auta już nie ma to będą debatować skad miał srodki na nie
plus
7
plus
2
BlackAngel9
BlackAngel9 2017-11-08 21:36:33
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
To skoro proboszcz z Kasiny sprzedaje auto to może teraz kolej na proboszcza z Jodlownika?....moze poprze kolegę po fachu i też sprzeda swoją furę?... Moze o nim tez powinien powstać artykuł? ...
plus
11
plus
3
kell
kell 2017-11-08 21:36:37
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Ha ha ha - musiało być naświetlone w mediach by
"sumieniem" ruszyło ...
po czynach nie słowach Go poznacie
co do Porsche
widocznie pilniejszych wydatków w parafii w nie było ...
ps. ( nikt nie ślubował życia w ubóstwie )
amen & Szczęść Boże ...
plus
2
plus
0
allut
allut 2017-11-08 21:42:49
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Haha, wy lepiej czekajcie na wieści w jakiej innej parafii się ten porszak pojawi ;) Choć u nas wolą BMW X5.
plus
3
plus
4
lalus12
lalus12 2017-11-08 21:56:26
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Za.duzo dajecie na tace to na coś musial wydac te pieniadze a na caritas to niech on odda swoja pesje a nie pieniadze parafian. Niech zrobi chuczna impreze wiejska!!! I kazdy bedzie zadowolony
plus
4
plus
4
wladca64
wladca64 2017-11-08 22:04:31
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Zabawny co ty k.....wa metropolitą krakowskim jesteś?
plus
4
plus
4
zabawny
zabawny 2017-11-08 22:25:11
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
wladca64
Strasznie pocieszyłeś mnie tym zapytaniem, aż śmiechawka mnie dopadła i dałem Ci łapkę w górę. :)
plus
7
plus
1
Envee
Envee 2017-11-08 22:36:18
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Ja tam nie chodzę do kościoła właśnie przez takie akcje, więc średnio mnie to interesuje. Ale podziwiam bystrość intelektu księdza, który myślał, że taka sprawa nie wyjdzie do mediów...
plus
6
plus
4
dobryslopnice
dobryslopnice 2017-11-08 22:36:29
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
KTO NA KSIĘDZA SZCZEKA TEN SIĘ GO PRZY ŚMIERCI NIE DOCZEKA!!!
plus
6
plus
12
Limka28
Limka28 2017-11-08 22:37:02
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Dina jak przesledzisz pseudo karierę zawodową drkidler'a zorientujesz się dlaczego tak mu d.pe z żalu ściska.
plus
7
plus
2
Doradca
Doradca 2017-11-08 22:39:07
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
"podjąłem decyzję o jego sprzedaży i przeznaczeniu uzyskanych w ten sposób środków na pomoc ubogim"

"Gdy brat twój zgrzeszy , idź i upomnij go w cztery oczy. Jeśli cię usłucha, pozyskasz swego brata. Jeśli zaś nie usłucha, weź z sobą jeszcze jednego albo dwóch, żeby na słowie dwóch albo trzech świadków oparła się cała sprawa. Jeśli i tych nie usłucha, donieś Kościołowi! A jeśli nawet Kościoła nie usłucha, niech ci będzie jak poganin i celnik!"" Mateusz "

Przyznał, że samochód jest jego a środki ze sprzedaży przeznaczy dla ubogich przepraszając tych którzy poczuli się tym zgorszeni.

Jako pierwszy od wielu lat, bez prawomocnego wyroku sądowego.

Innym można udowadniać w nieskończoność, że postępują źle i nici z tego. Bo ich ego nie dopuszcza możliwości przyznania się do błędu.

Ja zyskałem brata.
plus
6
plus
4
Envee
Envee 2017-11-08 22:55:28
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Aaa przy okazji, dlaczego Morawiecki się za nich nie weźmie? kościół to największa grupa mafijna w Polsce, która wyłudza permanentnie VAT. Płacą niezależnie od dochodów około 412zł podatku dochodowego od parafii rocznie, proszę sprawdzić jak ktoś nie wierzy, plus pracują w szkole, plus liczne zwolnienia i ulgi podatkowe. Żaden cywilizowany kraj nie toleruje takiego złodziejstwa.
plus
11
plus
2
wartownik1
wartownik1 2017-11-08 22:56:51
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Dajcie już spokój proboszczowi z Kasiny bo sie poprawił. Bardziej martwi mnie biznesmen sekty pisowskiej ojciec dyrektor Rydzyk bo dalej grzeszy bogactwem a nie widać poprawy.
plus
5
plus
6
allut
allut 2017-11-08 22:59:28
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
O naiwności:) Przegiął w użeraniu się z parafianami to i narobił smrodu na cały kraj,
więc Kuria tupnęła nóżką "oddawaj nam kasę którą wziąłeś dla siebie zamiast dać nam" , i ciemny lud to kupił :)
Teraz w całym kraju akcja - proboszczowie z niepokojem patrzą na garaże czy się nie kręci ktoś z aparatem i zdjęc nie robi ;)
plus
9
plus
2
allut
allut 2017-11-08 23:00:59
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Ojca Rydzyka to trzeba do Koninek zaprosić żeby termy wreszcie zrobił :D Jak widać bez niego się nie da. A i Pis by wtedy kasą sypnął..
plus
4
plus
5
GienekW
GienekW 2017-11-08 23:01:52
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Tak naprawdę za całą tą aferą stoi jedna rodzina Nowaków z osiedla Brzegi,
którzy uzurpują sobie prawo do Kaplicy na Brzegu, prowadza stronę kaplicy i
jednocześnie prywatną wojnę z proboszczem W. Maciaszkiem.
Ta sama rodzina poprzedniego proboszcza chce "wynieść na ołtarze" i
zapomnieli, że poprzednik samochody zmieniał co roku, miał kochankę z którą miał dziecko i wille w Zakopanem o czym wszyscy w Kasinie wiedzą (tajemnica poliszynela)

Większość parafian z Kasiny Wielkiej jednak broni proboszcza, który kupił Porsche.
Założyli oni profil "Oburzeni Parafianie Kasina Wielka" na Facebooku i
wysłali list do administratora strony Kaplicy na Brzegu zatytułowany
"Witaj Piłacie XXI wieku". Podczas przyjazdy TV wszyscy sie pochowali i jedynie przeciwko proboszczowi wypowiedział się Józek "Żyd" ze sklepu i ta rodzina Nowaków i nikt inny więcej.
plus
2
plus
3
allut
allut 2017-11-08 23:11:13
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
W takim razie, niech parafianie broniący prawa księdza do porsche sami mu kupią drugie:). Nie w ramach datków na kościół tylko na porsche. Mogą mu też wille w Zakopanem dokupić. Co miałby być gorszy od poprzednika? :P
A resztę majątków mogą dać Rydzykowi. Po co mają biednemu sąsiadowi dać, jak ważniejsza księża kabza?
plus
9
plus
4
GienekW
GienekW 2017-11-08 23:15:46
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Tak na marginesie to ten sam co to rozpętał i oskarża proboszcza o świętokradztwo i mówi o proboszczu - szatanie został wyrzucony z seminarium i sam nielegalnie bez świeceń "odprawiał msze " w tej kaplicy. Ma klucze do kaplicy i wpuszcza tam tylko wybranych
plus
2
plus
3
natuska28
natuska28 2017-11-08 23:27:42
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
BlackAngel9 Co do proboszcza w Jodłowniku - oświadczył, że samochód nie jest jego własnością, jeśli nie będzie już stanowił funkcji proboscza to nie zabiera samochodu ze sobą tylko przejmuje go jego następca.
plus
4
plus
1
allut
allut 2017-11-08 23:28:48
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Gienek obudź się. Nieważne kto akcję rozpętał, ksiądz wożący się wózkiem za 400tys z lewych dochodów postępuje nagannie i niemoralnie. Powinno być to piętnowane i ucinane na pniu. Oczywiście przykład idzie z góry dlatego sobie proboszczowie też pozwalają, bo tłustych niemoralnych klechów w wyższych szarżach jest sporo, wykorzystujących religię głównie do robienia prywatnego biznesu. I szpecą krajobraz innych księży prawdziwie powołanych do służby i ją pełniących całym sobą - typu Ksiądz Kaczkowski.
Co do kaplicy czyja jest ten niech nią zarządza. Może stoi na polu tegoż kolejnego nawiedzonego. Prywatnymi waśniami dwóch wiejskich kogutów to niech się baby w maglu w Kasince zajmą.
plus
7
plus
4
allut
allut 2017-11-09 00:27:21
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Natuska28 - znaczy leasing? jaki to wózek? ile tysięcy miesięcznie raty leasingowej?
plus
1
plus
1
34607szczawa
34607szczawa 2017-11-09 01:05:53
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Ojtam ojtam niektórzy maybachy mają i to po kilka i nikt afery nie robi ;)
plus
2
plus
4
ciemnylud
ciemnylud 2017-11-09 07:06:31
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Ale cyrki z tymi kapłanami, co chwilę jakaś afera. Kochanki, wille, bryki - istne akcje jak w Bondzie!!! Ci co im fundują takie życie mają o czym plotkować po opłotkach. Brawo Kasina, mamy komedię za darmo!!!!
plus
6
plus
0
ciemnylud
ciemnylud 2017-11-09 07:10:59
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
I jeszcze jedno chciałem dodać.Chwała tym którzy potrafią wyłapać w seminariach "plewy od ziarna"wśród kleryków i ich usunąć bo dopiero Ci by pokazali co potrafią gdy ich obserwujemy widzimy co wyprawiają w CYWILU.
plus
3
plus
1
ciemnylud
ciemnylud 2017-11-09 07:15:11
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Jak księża chcą wieść tak celebryckie życie niech idą do pracy i zarobią sami na swoje uciechy i niech się nie zasłaniają celibatem.
plus
9
plus
0
Rita25
Rita25 2017-11-09 07:25:25
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Nie jestem za tym żeby ksiądz w dzisiejszych czasach jeździł na rowerze ( chyba dla zdrowia). Samochód jest potrzebny czasy się zmieniły ale na Boga nie za 400 tysięcy. Zastanawiacie się skąd wziął na to pieniądze nie musiał robić machlojek po prostu wierni dają, płacimy za wszystko za naszą wiarę . Czy Pan Jezus chodził i zbierał pieniądze czy daniny na swoje utrzymanie? Napiszecie był Bogiem ale ja Wam odpowiem był też człowiekiem i żył jak człowiek. Kościół powinien pomagać biednym i nieporadnym ludziom, ale nie leniom, którym się pracować nie chce ( aby mnie ktoś źle nie zrozumiał) Kto widział, żeby za sakramenty płacić. Jeżeli jestem katolikiem całe życie daję ofiary na utrzymanie kościoła,to pogrzeb powinien być za darmo.( pomyślcie o ludziach , którzy są w ciężkiej sytuacji finansowej po chorobie osoby najbliższej) A teraz na pogrzebach księża robią fortunę nie dość, że słono się płaci za pogrzeb to jeszcze mszy jest zamówionych setki. Bo wierni nie dają z serca za zmarłym tylko co by znajomi powiedzieli i żeby proboszcz widział. Kto potem te msze słyszy parę się odprawi a reszta jest odsyłana gdzieś tam? czy wszystkie pieniądze za msze są odsyłane? Więc się nie dziwcie, że ksiądz sobie porsche kupił. Zastanówcie się nad Ks. Rydzykiem czy on sobie zapracował na to? Ksiądz powinien być duszpasterzem a nie zbijać fortunę na wiernych. Jestem katolikiem wierzę w Boga ale nie podoba mi się postępowanie księży . Młode pokolenie odejdzie od wiary jak tak dalej będzie a kościoły będą straszyły pustkami.
plus
12
plus
0
daglas
daglas 2017-11-09 07:31:08
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Chyba trzeci artykuł o tym księdzu i pod każdym dziesiątki komentarzy. A że kradł że złodziej i takie tam. Mam wrażenie że u niektórych żal dupę ściska bo ich samych na taki nie stać. Ksiądz jak ksiądz, zawód jak każdy inny. Jest proboszczem to znaczy że nie jest szeregowym pracownikiem tylko biznesmenem który zarządza majątkiem i zasobami ludzkimi. Jak jest dobrym biznesmenem to go i stać :)
Nie rozumiem o co ból. Przecież w głównej mierze to zależy od parafian. Jak dajecie, tak macie. To wasza wizytówka. Albo macie dużo albo jesteście naiwni. Pretensje do siebie, owieczki ... i barany.
plus
4
plus
4
kardynal
kardynal 2017-11-09 07:57:17
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Kupię auto od proboszcza :)
plus
5
plus
2
stokroteczka
stokroteczka 2017-11-09 08:12:59
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@daglas- ksiądz- duchowny- to nie zawód-to powołanie.'Jeżeli dostaje kasę od wiernych to ma ją przeznaczać dla ubogich , dla utrzymania parafii,dla kościoła poza granicami Polski-głodujących nawet w Polsce nie brakuje.
Z całym szacunkiem, ale nie porównuj statusu i misji duchownych do świeckich ludzi.
Oni mają być z powołania i wskazywać nam drogę do zbawienia a nie do chęci posiadania.
plus
6
plus
2
stokroteczka
stokroteczka 2017-11-09 08:18:02
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Istotnie -lokalna społeczność a przede wszystkich Biskup Krakowski-winien zapytać Go skąd miał kasę?????.
Jeżeli ludzie kościoła będą tak postępować to wiara błyskawicznie upadnie.Już tera coraz mniej wiernych uczęszcza do kościoła.
A składki na tacę tej wielkości == są tylko na "POŁUDNIU POLSKI" i to już nie wszędzie.
plus
7
plus
2
ogarnijsieIza
ogarnijsieIza 2017-11-09 08:33:41
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
pieniadze pewnie legalnie w karty wygral przy zielonym stoliku i wieczornej zabawie z innymi panami w czerni, ale dzieki zawistnym ludziom i tak wiekszosc przepadlo, taki los
plus
3
plus
0
ewitah
ewitah 2017-11-09 08:58:27
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Porsche to kropla, która przelała czarę goryczy, a nie sedno sprawy, /medialnie dobrze się sprzedało, jest tylko jednym z zarzutów/
Nie do przyjęcia jest despotyczny stosunek do wiernych, nieposzanowanie tradycji religijnych, niegospodarność i nie równe traktowanie parafian.
Ksiądz ma służyć, słuchać, nauczać i wspierać wiernych, a co zrobił? ... Jego postępowanie odsunęło wiernych od kościoła, podzieliło na równych i równiejszych, jak widać po komentarzach podzieliło parafian zamiast ich jednoczyć.
Złe wykonywanie obowiązków kończy się zwolnieniem z pracy tak tez powinno być w tym przypadku.

GienekW ksiądz Juraszek miał kulturę, wiarę, szacunek do tradycji i każdego człowieka bez względu na zasobność portfela./ Będąc na emeryturze przed mszami przychodził spowiadać wiernych ,- teraz niestety księżom nie chce się przyjść te 15 min wcześniej./
Niestety obecnemu proboszczowi tego brakuje i to jest problemem a nie porsche.
Nie znam rodziny Nowaków ale jestem pełna podziwu za odwagę i obronę wiary i tradycji religijnej.
plus
5
plus
1
daglas
daglas 2017-11-09 09:08:09
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@stokroteczka
Jak myślisz ? dlaczego kościół przymyka oko na ekscesy księży i zamiata pod dywan to co tak naprawdę osłabia sam kościół.
Gdyby kościół opierał się tylko na powołaniach to już dawno przestał by istnieć. Wiara wiarą, a kościół kościołem. Tak to niestety wygląda. Kościół to też polityka.
plus
5
plus
2
GienekW
GienekW 2017-11-09 09:33:44
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@ewitah to szkoda , ze nie znasz rodziny Nowakow i tej sprawy "od podszewki sie wypowiadasz. Nowakowie to są ludzie z typu "pierwszy pod figura a diabla ma za skórą" Prowadza stronę maryjnej kaplicy biegają non stop do kościoła i określają sie szumnie chrześcijanami, a sieją taka nienawiść , że głowa mała. to co oni robia, pisza na tej stronjie i mówią ma to nc wspólnego z wartościami chrzescijanskimi. Lepiej by sobie jakies baby znaleźli i nimi sie zajęli a nie księdzem. Juz pomijając fakt, że stare przysłowie mów: "nie sra się we własne gniazdo"
Ja nie pochwalam kupowania przez Księzy samochodów klasy premium ale to nie znaczy ze trzeba człowieka zniszczyć medialnie bez prawa do obrony w dwa dni tak jak oni to zrobił z tym księdzem. Proboszcz święty nie jest ale kto jest ? Trzeba mu jednak oddać ze sporo zrobił dla parafii i parafianie to widza i wiedzą. Ale teraz nikogo to juz nie obchodzi co tak naprawdę myślą ludzie w Kasinie bo nikt nie przeprowadził rzetelnego śledztwa w tej kwestii. Wszyscy w Polsce kojarzą go z pazernością i Porsche I wszystkich w Polce obchodzi tylko to Porsche a nie rozumieją istoty tego całego konfliktu w którym Porsche to wierzchołek góry lodowej. Nie wiedza ze rodzina Maciaszka ma dom weselny i cześć kasy na pewno była z tego.
A co do Juraszka którego Nowakowie chcą ogłosić świętym to ten dopiero był materialista i ludzie z Kasiny to pamiętają doskonale. On w garażach plebańskich trzymał po trzy albo cztery samochody jednocześnie, wszystkie czerwone żeby stare babcie myślały ze to ten sam. tylko że byl bardziej sprytny i pieniądze lokował w syna i w luksusowa wille w Zakopanem . Sami Nowakowie z Juraszkiem prowadzili podobną wojnę i darli z nim koty ale teraz po śmierci ich zdaniem Juraszek był święty a Maciaszek to szatan.
plus
3
plus
1
ewitah
ewitah 2017-11-09 09:59:31
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@GienekW jestem parafianką, znam księdza obecnego i poprzednika. Widzę co robią i robili. Nie interesują mnie ich garaże, majątki rodzinne i osobiste grzechy. Patrzę na wypełnianie posługi kapłańskiej i traktowanie wiernych, zapełnianie kościoła dziećmi i młodzieżą, którą zmusza się do podpisywania "indeksów" przed I komunią i bierzmowaniem, sprawdzanie obecności. Tak zmuszana młodzież w przyszłości nie pójdzie do kościoła.
plus
5
plus
1
allut
allut 2017-11-09 10:07:20
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Stokroteczka, składki takie tylko na południu Polski? Mylisz się. Albo nie widziałaś tacy w Warszawie czy Toruniu.
plus
2
plus
0
allut
allut 2017-11-09 10:17:12
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Aha, są też biedne parafie. Gdzie ksiądz z własnych zarobków (jako wykładowca na uczelni) finansuje ogrzewanie w kościele, bo jest to parafia mała w biednej okolicy albo przy szpitalu typu choćby Kobierzyn.

I są też księża z powołania, jak ś.p. Jan Kaczkowski, którzy bycie księdzem i całe swoje życie podporządkowali służbie cierpiącym nie przestając być człowiekiem http://boskatv.pl/vlog-ks-jana-kaczkowskiego-smak-zycia-1,585
(Nota bene- hierarchowie kościelni wcale nie palili się by mu pozwolić księdzem być, na szczęście znalazł się mądry który kandydaturę "przepchnął")
Po owocach ich poznacie. Kurcze! 400 tys .. ile środków opatrunkowych, sprzętów w hospicjum, leków można za to kupić! i ile pielęgniarek w hospicjum za to by mogło przyjechać do waszych umierających na raka bliskich!!!!!
plus
1
plus
0
Dina
Dina 2017-11-09 10:25:58
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Envee - głupio piszesz - pierwsza kasta wyłudzająca VAT to lekarze, który z nich za 15 minut porady pobierając średnio po 100 zł wystawi rachunek, paragon - i na to dają chorzy, jakże często ubodzy, tam dają parafianie o różnej zamożności.
plus
1
plus
1
allut
allut 2017-11-09 10:29:08
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Dina, usługi medyczne są zwolnione z vat.
plus
0
plus
0
marekmintal
marekmintal 2017-11-09 10:37:27
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
najlepszym rozwiązaniem byłoby włączenie parafii Kasiny do diecezji Tarnowskiej, biskup Jeż zrobiłby musztre to by wszyscy siedli na dupie...
plus
2
plus
2
stokroteczka
stokroteczka 2017-11-09 11:50:56
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
allut, znam tacę z kościołów z ziem "Zachodnich i Północnych"-tam złotówkę dają i kwita.
plus
3
plus
0
stokroteczka
stokroteczka 2017-11-09 11:53:52
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
zgadzam się z tezą,że szara strefa dla publicznych finansów to Kościół i prywatna służba zdrowia.
Dlaczego tej materii PIS nie rusza????
plus
2
plus
0
Pytyna5
Pytyna5 2017-11-09 12:11:34
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Ja bym powiedział tak ,, niech ściągnie chabit i do roboty to parafianie były by bardzo zadowoleni ,,a nie ze składek sie funduje takie auta , najlepiej roczki rozłożyć i wołać mało i mało
plus
3
plus
0
allut
allut 2017-11-09 12:43:00
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Stokroteczko, Ziemie zachodnie to ciut inna mentalność, dużo powojennych przesiedleńców, przypadkowych, niezbyt mocno związanych z miejscem zamieszkania czy wspólnotowością i religią, do tego w wielu rejonach poza miastami bardzo biednie.
W Wawie 50zł na tacę niedzielną to norma. Strach pomyśleć po ile reszta sakramentów.
Podłe jest to, że większość Radiomaryjnych staruszków ładuje pieniądze księżom wierząc że oni to zagospodarują "lepiej i szczytniej", mocno zindoktrynowany parafianin odmówi sobie, odmówi bliskim, ale księdzu da zawsze - z hasłem "Przecież ksiądz to na zbożne cele przeznaczy! na biednych i chorych! Przeciez do grobu tego nie weźmie tylko zostanie dla potrzebujących" Zupełnie nie zdają sobie sprawy, że z tego się robi czysty biznes i to nieopodatkowany w żaden sposób, i księża masę kasy przejadają na swoje nie tylko potrzeby podstawowe, ale zbytki i hulanki a nie służbę dla ludzi i parafii. Taka starsza osoba (ale też wielu młodych) nie rozumie, że taki sam albo i dużo bardziej dochodowy biznes by mógł wykonywać dowolny człowiek z otoczenia czy rodziny, gdyby mu ktoś regularnie pełną tacę do dyspozycji dawał, na koszty życia się składał , podatków nie żądał.
Ludzie dają z wiarą, że na szczytny cel dla Boga, a dostają pełny pakiet bożka pieniądza.
Zindoktrynowana mentalność, że spełnia się wymogi wiary dając pieniądze. Płaci się za się msze za zmarłych i z głowy i tak nikt oprócz najbliższej rodziny na te msze nie przychodzi. Co to ma wspólnego z duchowością i wiarą? A Kościół instytucjonalny podtrzymuje tę tendencję, kasa musi być, wystawność musi być, purpuraci muszą być, obstawienie pozłacanymi figurkami zamiast żywej wiary musi być. Jakoś im więcej kasy i złota na ołtarzach tym mniej realnego chrześcijaństwa codziennego. Ludzie dają księdzu "na biednych" nie sprawdzając co dalej z kasą się dzieje i dumni z siebie bo tacy hojni odfajkowali dobroczynność, a nie odwiedzą sąsiada który nie ma co do garnka włożyć gdy mu się noga w życiu podwinęła albo z pogardą potraktują dziewczynę dziewczynę, która sama z dziećmi została wyganiając męża pijusa bo jak się chłopa nie chciała trzymać to niech ma za swoje. Blech. Księża w porszakach to nieodrodni synowie i wytwory swoich parafialnych wyznawców bożka pieniądza.
A w Kasinie to wygląda na wojnę o wpływy, nie o rząd dusz, ale o udział w kasie i czyje moje jest mojsze.
plus
6
plus
0
olaxxx
olaxxx 2017-11-09 12:58:37
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Moim zdaniem Proboszcz dobrze zrobił. Kupił nówke i pojeździ lata . Nie powinny być puszczone do jazdy stare złomy tylko samochody z prawdziwego zdarzenia . Niech nie przeprasza ani nie sprzedaje bo do niejednego z posługą kapłańską tym samochodem zdąży na czas. AMEN.
plus
0
plus
5
allut
allut 2017-11-09 13:04:02
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
plus
3
plus
0
adamsmith
adamsmith 2017-11-09 13:33:20
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Św. Paweł w Liście do Koryntian pisał:

"Czy ktoś pełni kiedykolwiek służbę żołnierską na własnym żołdzie? Albo czy ktoś uprawia winnicę i nie spożywa z jej owoców? Lub czy pasie ktoś trzodę, a nie posila się jej mlekiem?"
i dalej
"Bo przecież ze względu na nas zostało napisane, iż oracz ma orać w nadziei, a młocarz - [młócić] w nadziei, że będzie miał coś z tego. 11 Jeżeli więc my zasialiśmy wam dobra duchowe, to cóż wielkiego, że uczestniczymy w żniwie waszych dóbr doczesnych? "

Moją odpowiedzią na zgrzytanie zębami antykatolickiego motłochu będzie dołożenie dodatkowego papierka z podobizną króla na tacę :)

Niezglebione jest pytanie dlaczego o finansach parafii zazwyczaj dyskutują ludzie, którzy jej nie wspierają. Przypomina mi się wtedy rozmowa, w której znajomy utyskiwał na kolejki w służbie zdrowia całe życie pracując "na czarno".
plus
1
plus
5
allut
allut 2017-11-09 13:47:39
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
"Niezglebione jest pytanie dlaczego o finansach parafii zazwyczaj dyskutują ludzie, którzy jej nie wspierają"

Adamsmith, jak to nie wspierają? Nie jesteś świadomy że w tym kraju funkcjonuje coś takiego jak Fundusz Kościelny i księży utrzymują wszyscy obywatele przez od wierzących przez agnostyków po ateistów i innowierców , wszyscy płacący podatki?

Może coś poczytaj o tym i współczesnym świecie?
plus
6
plus
0
adamsmith
adamsmith 2017-11-09 14:16:29
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
allut - a skąd masz wiedzę, że porsche zostało kupione za pieniądze z funduszu kościelnego?? nie masz nawet wiedzy czy zostało kupione za pieniądze parafialne, a już wydałeś osąd. Zaś osąd przed poznaniem prawdy cechuje nierozsądnych, a nie racjonalistów.

Co do funduszu kościelnego to nawet stalinowcy uznali jego powołanie za dobry interes. Gdyby kościół wystawił rachunek swoich roszczeń za znacjonalizowane mienie to z dużą dozą prawdopodobieństwa do końca życia zbierałbyś szczaw i mirabelki z nasypów kolejowych na obiad.
plus
3
plus
1
allut
allut 2017-11-09 14:39:25
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Może jednak doczytaj o tym funduszu, doczytaj o majątkach zwracanych kościołowi mimo istnienia funduszu, doczytaj o nieruchomościach oddawanych za grosze, doczytaj o zwolnieniach z podatków od nieruchomości i innych o ulgach , itp itd. Gdyby ludzie wystawili urzędasom wszelkiej maści (w tym kościelnym) rachunek za to co im dali z wpłat, celowych darowizn, społecznych ruchów składkowych, wspólnych idei- które przechodziły na rzecz gmin/kościołów itd, a oni to przejedli i sprzeniewierzyli to.... dopisz sobie. Poczytaj też czemu nie są zwracane znacjonalizowane kiedyś nieruchomości np lasy zwykłym śmiertelnikom a zwracane są kościołowi, mimo dania mu już funduszu. Doucz się trochę, zastanów się co to "racjonalizm", i może w swoich "racjach" zacznij się powoływać na coś innego niż spadkobierców Stalina bo to jakby..... słabe i żenujące. Jeszcze Hitlera masz w pakiecie, pomyśl w którym wtręcie możesz się na niego powołać by efekt piany uzyskać.
plus
6
plus
0
111ksiadz
111ksiadz 2017-11-09 14:59:27
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Dajcie już spokój "biedaczynie"bo gotów się rozchorować.Furka nie zła,ale nie zdążył się nią nacieszyć.Pan z Krakowa kazał oddać i koniec.Sprawa ucichnie a ten z Krakowa potrafi znakomicie bronić swoich-pokazał to nie raz(np:broniąc Petza).Wydymani zostali tylko mieszkańcy Kasiny,zbierali ofiary na swoją parafię a tu sekretarz kazał oddac na Caritas.Dlatego też nie odgrażajcie się wierni z Kasiny że np:nie będziecie chodzili do kościoła-nie potrzeba!Wystarcz chociaż raz w miesiącu odwiedzić pocztę lub kliknąć na swoim koncie i będzie wszystko ok.wodzu kupi sobie nową furę,może mniej okazałą-przecież nie będzie dziadował.
plus
5
plus
2
GienekW
GienekW 2017-11-09 16:12:27
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Panie Jan Nowak z rodziną z Brzegu możecie być z siebie dumni, dopięliście swego i pogrążyliście proboszcza.
Kasina Wielka która dotychczas była kojarzona z malowniczą miejscowością w Beskidzie Wyspowym, której trasy górskie ukochał sobie JPII oraz z sukcesami Justyny Kowalczyk teraz kojarzy się z podhalańską wiochą w której ciemny lud zasponsorował proboszczowi nowe Porsche.
plus
4
plus
3
GienekW
GienekW 2017-11-09 17:17:04
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
A może Pan J. Nowak zamiast punktować "grzechy" proboszcza na stronie kapliczki i popierając je ładnymi cytatami z Biblii sam zastanowi sie dlaczego został usunięty z seminarium ?

„Nie sądźcie, abyście nie byli sądzeni. Bo takim sądem, jakim sądzicie, i was osądzą; i taką miarą, jaką wy mierzycie, wam odmierzą. Czemu to widzisz drzazgę w oku swego brata, a belki we własnym oku nie dostrzegasz? Albo jak możesz mówić swemu bratu: Pozwól, że usunę drzazgę z twego oka, gdy belka [tkwi] w twoim oku? Obłudniku, wyrzuć najpierw belkę ze swego oka, a wtedy przejrzysz, ażeby usunąć drzazgę z oka twego brata.” (Mt 7,1-5)
plus
2
plus
2
rulewicz
rulewicz 2017-11-09 17:44:58
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@GienekW, z moich informacji wynika, ze zostal usuniety nieslusznie i niesprawidlwie. W kronikach parafialnych kazdy po sobie nastepujacy proboszcz zapisuje wazne wydarzenia z udzialem mieszkancow - zle i dobre. Z tego co mi powiedziano to przodkowie mocno narozrabiali we wsi Kasina Wielka w latach 1943-1947. A w seminarium skrupulatnie na to patrza. Kazdy kleryk musi otrzymac w formie pisemnej opinie proboszcza z parafii z ktorej pochodzi. Wiesc niesie ze niestety on jej nie mogl otrzymac. Ale czemu dzieci maja ponosic grzechy ojcow?
plus
2
plus
0
Envee
Envee 2017-11-09 17:51:47
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@Dina

Lekarze wyłudzają VAT??? Jak niby? Jeżeli mają działalność gospodarczą płacą normalnie jak reszta ponad tysiaka miesięcznie, poza tym choćby nawet chcieli to średnio im się to opłaca, bo i tak dużo zarabiają na etatach i to byłoby totalnie zbędne ryzyko. Poza tym jak człowieku można porównać użyteczność zawodu lekarza w stosunku do użyteczności księdza?? Ksiądz , zero odpowiedzialności, wiedzy, stresu i pracy po godzinach, jedyne wymagania to wierność królikowi i dar opowiadania bajek.
plus
1
plus
0
TuronGorski
TuronGorski 2017-11-09 17:53:55
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
skoro tylu idiotów w parafii to i proboszcz błąd popełnił.......
plus
2
plus
0
GienekW
GienekW 2017-11-09 18:05:32
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@rulewicz nie zmienia to faktu, że dla Kasiny to wizerunkowo bodaj najczarniejszy tydzień w historii, a stoi za nim ta właśnie rodzina z osiedla "Brzegi". Lokalna zwada wylała się na całą Polskę, a w Kasinie jeszcze bardziej pogłębił się podział na niewielka grupę parafian w ilości może góra kilkunastu osób i całą resztę kilku tysięcy ludzi którzy może nie bija brawo proboszczowi, że kupił Porsche, ale nigdy by tak nie postąpili z własnym księdzem jak ten oto "Piłat XIX w.", są bogobojni i mają szacunek do duchownych.
plus
2
plus
1
GienekW
GienekW 2017-11-09 18:07:16
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Piłat XXI w. miało być
plus
1
plus
0
GienekW
GienekW 2017-11-09 18:15:05
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
plus
3
plus
0
rulewicz
rulewicz 2017-11-09 18:20:51
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Kilkanascie osob na przeciw 2800 to tam roznicy nie ma. Zdaje sie kiedys porownano Kasinie do Ranczo Wilkowyje to chyba jakos sie wiaze. Jedynym wyjsciem jest chyba zeby parafianie sie wlaczyli i zamkneli temat. Rada parafialna musi zebrac podpisy po jechac do kurii i domagac by kapliczka o ktorej mowa wrocila w rece parafii. Wtedy nie ma szans i musza oddac. W kazdym razie czytalem ten slawetny list i wynika z niego ze parafianie pozwoli dac w rece prywatne kaplice. Wiec przez swoja biernosc i obojetnosc tez doprowadziliscie do tej sytuacji. Tam stronie wypisuja kolejne dzialania w osytatnich latach i wszystko dzialo sie na oczach mieszkancow. Mamy 2017 a to sie dzialo od 2009. To zeby przez 8 lat nie bylo interwencji mieszkancow i rady?
plus
2
plus
0
GienekW
GienekW 2017-11-09 18:38:25
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@rulewicz zgadzam się Kaplica na Brzegu powinna wrócić do parafii bo teraz jest w prywatnych rekach jednej rodziny, która decyduje kto tam jest mile widziany a kto nie. Zdarzały się przypadki zamykania tam ludziom drzwi przed nosem ale nawet są podawane przypadki wyrzucania ludzi z Kaplicy co mi się osobiście w głowie nie mieści. Trzeba przyznać, że Nowakowie owszem ładnie ja wyremontowali (choć z pomocą sponsorów) i dbają o o jej stan wizualny ale nie tylko o to chodzi. To od wieków było miejsce wielkiej czci obrazu Matki Bożej Częstochowskiej i każdy bez wyjątku powinien mieć prawo tam wejść i się pomodlić.
Rada Parafialna to osobny temat, faktycznie wygląda, że byli zbyt bierni i poniekąd może nawet ponoszą wine za to wszystko.
plus
2
plus
2
paprotnik
paprotnik 2017-11-09 19:13:01
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Ksiądz jest człowiekiem, ma dużo czasu wolnego, ma lekką prace,dobre jedzenie,ludzie kasę daja za darmo, przy tym honorując go az zanadto.Więc nie dziwmy się że tak sie dzieje, hormony buzują, brak zmartwien o rodzine i dzieci,oderwanie od rzeczywistosci,tak się dzieje bo ludzie są temu winni. Nie wolno krytykowac bo grzech itp...kase dawac i dawac na wszystkie pierdoły, i kłaniac sie w pas to wtedy by moze ksiadz był zadowolony.Ludzie sa obłudni krytykuja jak ksiadz nie słyszy a jak trzeba w oczy powiedziec to właza w dupe i bedzie taki chwalił jaki proboszcz fajny bo mu kiedys pozwolił przejechac sie skuterem czy czyms tam.Ludzie ogólnie sa gorsi od 3 latków w przedszkolu.Brak słów.
plus
4
plus
0
paint
paint 2017-11-09 21:51:15
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
A cóż to się stało że artykuły o proboszczu z Kasiny tak szybko zniknęły z pierwszej strony???
plus
2
plus
0
GienekW
GienekW 2017-11-09 23:01:02
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@paint informacje które przekazałem powyżej są bardzo niewygodne dla pewnych osób i zrobią wszystko żeby to ukryć
plus
1
plus
1
allut
allut 2017-11-10 11:25:18
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
GienekW dał świadectwo jak ma wyglądać katolicyzm po polsku i po kasiniańsku:
Milcz jak się dzieją niegodziwości, o "rodzinie/parafii" się źle nie mówi i to najważniejsze przykazanie, nie reaguj jak widzisz zło, zamiataj wszystko pod dywan bo najważniejsze jest co ludzie powiedzą a nie to, że nadużycia się dzieją, itd itp.
Mamy na żywo przykład dzięki jakim ludziom kwitnie w takich miejscowościach patologia wszelkiego rodzaju. Pytanie jakie jeszcze niegodziwości osobnicy typu GienekW mają zamiecione pod dywanem, o których nieujawnianie pieczołowicie dbają, bo najważniejsze żeby smród poza "dom" nie wyszedł i ktoś z zewnątrz się nie dowiedział?
plus
1
plus
0
GienekW
GienekW 2017-11-10 19:29:52
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
@allut Porsche i rzekome "przewinienia" księdza są niczym w porównaniu do i tego co wyprawia rodzina Nowaków z osiedla Brzegi i to właśnie jest zamiatane pod dywan. Znam szerszy kontekst tego konfliktu niż ty i i wiem doskonale jak było i o co tu chodzi. Ksiądz jest tutaj niejako kozłem ofiarnym ich nienawiści i bezwzględności jaką się cechują . Oni by świętego wyprowadzili z równowagi. Tu wcale nie chodzi o żadne Porsche. Porsche to jest tylko pożywka dla głupich mediów. Znam księży przy których Porche Maciaszka i jego majątek to jest pikuś i nie mam tu na myśli Rydzyka. Proboszcz Porsche ma już prawie pół roku, miał nawet stłuczkę już. Dlaczego wcześniej Nowakom to nie przeszkadzało ? Ja wiem dlaczego.
plus
0
plus
0
GienekW
GienekW 2017-11-10 19:34:06
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
A teraz Nowakowie wojują z Kurią, o to, że ich zdaniem wprowadziła ludzi w błąd co do odczytania oświadczenia nt. sprzedaży. To są chorzy ludzie i tak jak ktoś słusznie napisał, że maja lekarza po sąsiedzku i powinni się do niego udać żeby zbadał czy z głową wszystko w porządku.
plus
0
plus
0
gumis
gumis 2017-11-13 19:27:41
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
ciekawa sprawa
plus
0
plus
0
gumis
gumis 2017-11-13 19:30:13
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
pytanie kto ma racje
plus
0
plus
0
allut
allut 2017-11-15 21:53:43
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
jak to kto? kto ma władzę ten ma kasę kto ma kasę ten ma władzę.

https://www.youtube.com/watch?v=6ZKG41IsJL0
plus
0
plus
0
allut
allut 2017-11-16 14:29:50
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
Pomysł mam! Jako że reklama ogólnopolska już zrobiona, to teraz trzeba rozdmuchac trochę bardziej na resztę świata i wtedy autko wystawić w necie na licytację. A kasę na jakieś hospicjum przeznaczyć lub dom pomocy dla lokalnych opuszczonych starców. Myślę, że odpowiednio podkręcona sprzedaż da nawet z 600-700 tys zł. Wierni parafianie z Kasiny mogą się zrzucić hurtem by autko wykupić i by zostało we wsi po wiek wieków ;)
plus
0
plus
0
Spi05
Spi05 2017-11-25 01:33:09
Komentarz otrzymał wiele negatywnych ocen i został ukryty. Kliknij jeśli chcesz go zobaczyc.
A gdzie jest rada parafialna! ini nie maja wgladu na konto parafii?
plus
0
plus
0
Dodaj komentarz
2017-12-16 dzisiaj
2017-12-15 wczoraj
2017-12-14 przedwczoraj
Kto był najpopularniejszym piłkarzem klasy okręgowej na Ziemi Limanowskiej w 2017 roku?
Intersieć Internet + telewizja
X
TopCezar