10°   dziś 14°   jutro
Czwartek, 25 kwietnia Marek, Jarosław

Radny złożył skargę do WSA na bezczynność przewodniczącego

Opublikowano 16.08.2016 08:07:59 Zaktualizowano 04.09.2018 18:38:40 pan
45 12501

Skargę na bezczynność przewodniczącego Rady Powiatu skierował do WSA Stanisław Nieczarowski. Radny zarzuca Tomaszowi Krupińskiemu, że mimo upływu czasu nie chce skierować pod głosowanie wniosku o odwołanie starosty Jana Puchały w związku z jego niezgodnym z prawem członkostwem w radzie nadzorczej jednej ze spółek Tauronu.

Jak już informowaliśmy, w czerwcu Stanisław Nieczarowski wystosował do przewodniczącego Rady Powiatu Tomasza Krupińskiego wniosek o usunięcie naruszenia prawa, poprzez poddanie pod głosowanie odwołanie Jana Puchały z pełnionej funkcji Starosty Limanowskiego w związku z naruszeniem przez niego zakazu pełnienia funkcji członka rady nadzorczej spółki kapitałowej Tauron Ekoserwis. O sprawie pisaliśmy tutaj.
Przewodniczący Tomasz Krupiński zapowiedział, że nada sprawie bieg. Wcześniej informował radnych, że sprawa członkostwa starosty w radzie nadzorczej spółki Tauronu miała być konsultowana z Mirosławem Chrapustą, dyrektorem wydziału prawnego i nadzoru Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie – obaj mieli stwierdzić, że sytuacja ta „nie spowodowała kolizji prawnej pełnienia funkcji starosty z członkostwem w radzie nadzorczej spółki” i że owo członkostwo nie zostało „skonsumowane”.
Pismo wzywające przewodniczącego rady do usunięcia naruszenia prawa zostało złożone przez Stanisława Nieczarowskiego prawie dwa miesiące temu. Radny otrzymał odpowiedź od Tomasza Krupińskiego, w którym został poinformowany że wspomniane kwestie „staną się przedmiotem obrad i oceny Rady Powiatu na najbliższej sesji”. Ta, jak się dowiedzieliśmy, ma mieć miejsce we wrześniu.
- Obawiając się upłynięcia zachowanych prawem terminów, nie mogąc doczekać się „najbliższej sesji”, skierowałem tę sprawę do rozstrzygnięcia przez upoważnione organy państwa - mówi Stanisław Nieczarowski.
W minionym tygodniu radny skierował skargę na bezczynności przewodniczącego Rady Powiatu Limanowskiego Tomasza Krupińskiego do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie.
Stanisław Nieczarowski wnosi o zobowiązanie organu pierwszej instancji (przewodniczącego rady) do poddania pod głosowanie konieczności odwołania starosty Jana Puchały z pełnionej funkcji w terminie niezwłocznym, względnie w terminie 14 dni od daty doręczenia organowi akt.

Kontrowersyjną i niejasną sprawę członkostwa starosty Jana Puchały w radzie nadzorczej spółki Tauron Ekoserwis szeroko opisywaliśmy na łamach portalu, m.in. tutaj.
Zobacz również:

Komentarze (45)

34607szczawa
2016-08-16 08:20:57
5 6
Będzie jak z cyganami czyli długo długo nic.
Odpowiedz
jarojaro
2016-08-16 10:50:10
1 7
34607szczawa - nie widzę różnicy: tam i tu cygany
Odpowiedz
wartownik
2016-08-16 12:03:20
5 7
Pan Starosta to człowiek Prawa i Sprawiedliwości, wybrali go PiSowcy Włodarczyk, Uryga, Zięba itd... i nie pozwolą, aby nie spadł ani jeden włos z głowy Pana Starosty!
Odpowiedz
MAJA12
2016-08-16 12:06:44
4 8
Panie Nieczarowski mas p racje , ale z tą bandą nie da się wygrać
Odpowiedz
34607szczawa
2016-08-16 12:14:55
5 6
Nie jestem z Limanowej i nie znam Pana ale też popieram te konkretnie działania.
Odpowiedz
zabawny
2016-08-16 12:32:33
0 3
Przed dziesięcioma laty czas oczekiwania na rozstrzygnięcie w WSA wynosił ponad trzy lata.
Jak długa jest obecnie kolejka tego nie wiem, '34607szczawa 08:20:57' może mieć rację. :)))

' i że owo członkostwo nie zostało „skonsumowane”.'
synonim braku konsumpcji:
Znajomy zatrzymany do kontroli po sądowym zakazie prowadzenia pojazdów mechanicznych tłumaczył się, że nie jeździ, a tylko wybrał się samochodem do kościoła. :)))
Odpowiedz
wartownik
2016-08-16 12:44:41
5 4
Dzieki takim PiSowcom jak @coobaaooo, 34-608szczawa, @jeden, @grażynkahajes , @elvis itd... Puchała jest starostą, skreślacie na wyborach X przy pisiorze , teraz lamentujecie, ruszcie czerepem przy następnych wyborach, Pozdrawiam
Odpowiedz
kpiarz
2016-08-16 12:48:47
1 4
Panie @wartownik, żartowniś z Pana: '...nie pozwolą, aby nie spadł ani jeden włos z głowy Pana Starosty!' - to akurat nie będzie trudne ;) A tak poważniej, to żaden dobry gracz nie poświęca pionów za darmo... A Pan Nieczarowski, cóż, taki laufer - zaszachował, ale sam mata nie zrobi. Należy go pochwalić, że przynajmniej próbuje.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-08-16 13:04:25
11 2
@wartownik Doigrałeś się,, mam wydrukowane wszystkie twoje obrażliwe wypowiedzi, na mój temat oraz PIS. Wykorzystam je, czas na twoją odpowiedzialność prawną. Zostawiam ciebie z twoimi bzdurami. Pofikaj więcej.
Odpowiedz
wartownik
2016-08-16 13:21:25
1 5
masz już wydrukowane moje wypowiedzi, FASCYNUJĄCE
Odpowiedz
konto usunięte
2016-08-16 13:25:25
8 3
Pozdrawiam: @ Cooba000, @34-608szczawa,@jeden1, @elvis
oraz Stanisława Nieczarowskiego
Niech moc będzie z wami :)
Odpowiedz
piotrek22
2016-08-16 13:40:35
2 1
A ten 'wiślak' to w realu kim się okazał?
Odpowiedz
PR1
2016-08-16 13:43:18
3 2
@grażyna, Pan Nieczarowski nie jest pisiorkiem więc nie wrzucaj go do worka z (@ Cooba000, @34-608szczawa,@jeden1, @elvis, Ty i tym podobnym)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-08-16 13:50:17
8 2
@PR1 Masz kilka nicków :) Dlaczego mi narzucasz kogo mam pozdrawiać? Zastanawiam się tylko wraz z moimi przyjaciółmi prawnikami czy słowo 'pisorek' w odniesieniu do osób w rządzie (np. Pani Premier, Pan Prezydent) nie jest karalne? Mam sporo wydruków tego typu z limanowa.in .Zaznaczam, że nie tylko od wartownika.
Pozdrawiam
Odpowiedz
Technik
2016-08-16 14:17:21
2 2
pani Grażyno straszą to .....duchy. Jest pani duchem czy specjalistką od orgazmów? Bo z tego co pisał wartownik to to drugie raczej. Czyli spełni Pani jego marzenie i wreszcie spotka się z nim bo z tego co czytałem już o to zabiegał....
Odpowiedz
wikijuda
2016-08-16 14:23:39
1 8
@grazynahayes coś kiepskich masz tych 'przyjaciół prawników, skoro się tak nad jednym prostym słowem zastanawiają.
'Pisiorek' jest takim slangowym określeniem zwolennika, bądź członka PISu. więc co w tym obraźliwego gdy jest kierowany pod adresem tych właśnie osób.
Co innego zwolennik PO, Nowoczesnej, lub KOD mógłby się czuć urażony.
Ponadto zostało zlikwidowane ściganie z urzędu za tego typu niby obrażanie kogoś.
Odpowiedz
rubber
2016-08-16 14:33:53
1 1
To jest chore co starosta z przewodniczącym wyprawiają!!!!! A księża ich tylko po plecach klepią i pod niebiosa wychwalają!!!!

A co na to PiS który tych panów popiera???? mimo że nie należą do tej partii?????
Odpowiedz
konto usunięte
2016-08-16 14:59:41
8 3
@Cooba000 totalna zgoda, z tym co piszesz. Zapomnileli ,co niektórzy , że pomawianie, zniesławienia, próby zastraszania, ścigane są z urzędu. Powtarzałam wielokrotnie, każdy ma prawo do własnych poglądów i opini, ale z poszanowaniem dla innych. Nikogo tutaj nie obrażałam , ale obrażać się już nie pozwolę. Basta!Tutaj prośba do moderatora: Proszę przyglądać się takim wpisom nieco rozważnie.
Pozdrawiam
Odpowiedz
34607szczawa
2016-08-16 15:59:15
5 1
Wartownik tak jestem za PiSem tak jak zdecydowana większość i musisz się z tym pogodzić.
Nie jestem za starosta,wiceministrem finansów,poslem mularczykiem i siarką liczę na to że ich 'wymienią'.
W każdym stadzie znajdzie się jakaś czarna owca dlatego czekam cierpliwie do wyborów.
Odpowiedz
wikijuda
2016-08-16 16:51:53
2 6
@Cooba000 burak jest rośliną i nazywanie kogoś w ten sposób jest porównywaniem go z rośliną.
Natomiast wyraz 'pisiorek' nie ma swojego odpowiednika wśród rzeczy, jest to stan umysłu.
@grazynahayes nie mieszaj zastraszania z obrażaniem, czy zniesławianiem, ponieważ to drugie ścigane jest na wniosek osoby, która czuje się pokrzywdzona.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-08-16 17:05:49
7 2
@technik Gdyby głupota miała skrzydła, uniósł byś się niczym gołębica. Uważaj co piszesz, to pomówienia.
@wikjuda Niczego nie mieszam, wymieniłam wszystkie zaistniałe fakty. Tym się zajmnie prawnik, ja nią nie jestem. A ty jesteś?
P.s. Gratuluję 'stanu umysłu'
Pozdrawiam
Odpowiedz
34607szczawa
2016-08-16 17:06:43
5 1
Wikijuda masz dziwny ten stan umysłu.
Odpowiedz
trybunal
2016-08-16 20:54:51
0 3
SZanowni Państwo,jeżeli starosta był członkiem Rady nadzorczej a sam to przyznał,składając pisemną rezydnację a prawo wyraźnie stanowi jakie są tego konsekwencje-to w mojej opinii ma być to szach i matt.
Czekamy na wyrok sądu.
Tu jest wszystko czarne na białym.Jaka może być do tych faktów inna wykładnia?
Smutno mi i dziwię się limanowskiemu PIS-owi z panem Janczykiem jako PEŁNOMOCNIKIEM PIS NA POWIAT LIMANOWSKI, że się od tego zepsutego mięsa nie odsunie.A jak się włoży kawałek śmierdzącego mięsa do całej beczki mięsa dobrego ----to wszystko zaśmierdzieje,Czyż nie tak Pisow-cy? to do Was aluzja.
Odpowiedz
blizniak
2016-08-16 21:08:15
1 1
Rozwalicie ten powiat i na tym się skończy na wlane życzenie . No ale inteligencja to nie jest jednak wrodzona
Odpowiedz
konto usunięte
2016-08-16 21:13:59
6 1
@tribunal A kogo nazywasz Pisowcami? Przecież wszyscy tutaj pisza, dokładnie to samo co ty. Tak więc, do kogo to?
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-08-16 21:23:31
6 0
trybunal , tak miało być, przepraszam za błąd.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-08-16 22:55:03
5 0
Trybunał odkad zacząłem się interesować podziałem gminy kamienica dostrzegłem wiele patologii. Przykład z beczką jak najbardziej trafiony. Mam nadzieję że do wyborów PiS się za to weźmie i posprzata, tego od nich oczekuję. Zgadzam się z Pania Grażyną że teraz mają ważniejsze sprawy do wyprostowania i oby się im udało a później niech się wezmà za tych na dole i to szybciutko.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-08-17 00:18:58
6 0
Pan Janczyk od kiedy jest pełnomocnikiem PiS na powiat?
Może mi ktoś przybliżyć jego osobę ja tylko wiem że działał przeciwko Szczawie.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-08-17 08:33:45
6 2
' W dotychczasowej pracy na rzecz społeczności lokalnej wykonywałem różne zadania. Jako Radny Gminny i Powiatowy
a obecnie jako Poseł, zawsze działałem w zgodzie z prawdą, prawem i własnym sumieniem. Bezkompromisowo demaskowałem nadużycia lokalnej władzy i robiłem wszystko, aby stworzyć lepsze warunki rozwoju dla naszych miast i wsi.'
Źródł:
http://www.janczyk.pl/pl/1876/0/zyciorys.html

Jak tak przeczytać artykuł i ten cytat to co Państwo o tym myślą?
Odpowiedz
aldonaxyz
2016-08-17 08:51:50
1 1
Tak było kilkanaście lat temu zwłaszcza w Radzie Gminy Limanowa. Teraz Pan Poseł to już inny człowiek, niewiele mający wspólnego z ideałami o których mowa w cytacie. Nawet niektórzy koledzy z PiS już tak twierdzą.
Odpowiedz
wartownik
2016-08-17 08:56:50
2 4
@34608sczawa puknij sie młotkiem w głowe lub weź sie za jakąś pożyteczną robote a nie wklejaj z rana linki pisiorków
Odpowiedz
34607szczawa
2016-08-17 09:48:34
6 1
Wartownik a ty jakie masz zdanie na temat wladz lokalnych? Potrafisz odpowiedzieć normalnie na proste pytanie?
Odpowiedz
konto usunięte
2016-08-17 13:42:01
2 4
W końcu konkretne ruchy ze strony Pana Nieczarowskiego.

Pozdrawiam
Odpowiedz
34607szczawa
2016-08-17 15:43:36
1 0
Widzę że multikonta zostały uruchomione do negowania prawdy.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-08-17 15:51:32
0 0
Ja bym chciał poznać stanowisko Radcy Prawnego Starostwa, sądzę że Starosta kieruje się jego słowem i całe zamieszanie jest spowodowane jego postawą. Uważam że jest to osoba najbardziej odpowiedzialna za to wszystko.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-08-17 16:25:18
1 0
Raczej bardziej współodpowiedzialny o tyle, jeśli nie poinformował swojego pracodawcę o konsekwencjach zasiadania w radzie Tauronu, a tego nie wiemy.

Pozdrawiam
Odpowiedz
34607szczawa
2016-08-17 16:33:14
1 0
Działania Starosty to nie tylko sprawa zwiazana z tauronem ale też np. ścieżka uzdrowiskowa. Nie zapominajmy o tym.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-08-17 16:41:02
1 0
Owszem, ale temat dotyczy konkretnej sprawy.

Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-08-17 17:11:31
1 0
W tym momencie nie wracam do przyczyn, czy nikt w Limanowej nie podpowie Staroście i Przewodniczącemu Rady co trzeba zrobić? Z artykułu wynika że próbują zwyczajnie 'przeczekać' radnego Nieczarowskiego. Z przebiegłości czy głupoty?
Odpowiedz
marekmintal
2016-08-17 22:47:01
1 0
34608szcawa, LEGIA 2-0, Liga Mistrzów jest nasza,
Odpowiedz
wartownik
2016-08-17 22:53:53
1 1
Nasza Legia wygrywa 2-0, grażynko drukuj to też
Odpowiedz
34607szczawa
2016-08-17 22:54:27
1 0
Zwycięstwa Polaków na arenie międzynarodowej cieszą ale dlaczego do mnie piszesz?
Odpowiedz
marekmintal
2016-08-17 23:13:06
2 1
34608szczawa@ sprawdzałem tylko, którą rade @wartownika wziąłeś do serca
Odpowiedz
marekmintal
2016-08-18 07:52:32
1 0
Siroto @coobaaooo nie znasz sie na klubowej piłce nożnej więc sie nie odzywaj, jedno co ci dobrze idzie to lizanie tyłka pisiorkom żeby za punktować grażynce
Odpowiedz
34607szczawa
2016-08-18 18:50:56
0 0
Wy o jakiejś piłce klubowej a tu temat o :
'
Kontrowersyjną i niejasną sprawę członkostwa starosty Jana Puchały w radzie nadzorczej spółki Tauron Ekoserwis szeroko opisywaliśmy na łamach portalu, m.in. tutaj. '

... chociaż dla większosci jest jasna.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Radny złożył skargę do WSA na bezczynność przewodniczącego"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in