9°   dziś 6°   jutro
Środa, 24 kwietnia Aleksy, Horacy, Horacja, Grzegorz, Aleksander, Fidelis, Bona, Jerzy

Wykształcenie za publiczne pieniądze

Opublikowano 07.07.2013 08:16:02 Zaktualizowano 05.09.2018 08:43:57 top
145 19047

Limanowa. W ubiegłym roku starosta Jan Puchała obronił tytuł magistra, studiuje drugi członek zarządu Mieczysław Uryga, jak się okazuje zdobywane przez nich wykształcenie jest dofinansowywane z pieniędzy publicznych, a decydują o tym sami - zarząd. Wśród wójtów z dofinansowania studiów podyplomowych skorzystał wójt gminy Dobra.

Sprawdzaliśmy samorządowców z naszego regionu wybieranych w wyborach powszechnych pod względem dofinansowania studiów z publicznych pieniędzy.

Jak czytamy w życiorysie Mieczysława Urygi, który w tej kadencji jest członkiem zarządu powiatu (od ubiegłego roku etatowym) posiada on wykształcenie średnie. Po ukończeniu technikum podjął pracę na stanowisku radiotechnik w WPHW w Nowym Sączu, gdzie pracował do 1990. W latach 1990 - 2010 prowadził własną działalność gospodarczą - Serwis RTV w Nowym Sączu. Teraz wykształcenie uzupełnia na nowosądeckiej Wyższej Szkole Biznesu. W 2012 roku otrzymał oprócz pensji z powiatu także dofinansowanie na studia w kwocie 3300 zł.

W oficjalnym życiorysie Jana Puchały możemy przeczytać, że jest doświadczonym menedżerem, który od ponad 30 lat piastuje nieprzerwanie stanowiska kierownicze. Autor i współautor kilku publikacji naukowych, m.in. „Znaczenie funduszy unijnych dla rozwoju lokalnego na przykładzie powiatu limanowskiego”, czy „Menadżerskie podejście do procesu rozwoju regionu z wykorzystaniem dostępnych kapitałów finansowych”. Zdobył tytuły na Wyższej Szkole Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim, Wydział Pedagogiki i Nauk o Zdrowiu, kierunek resocjalizacja, studiował też na Wyższej Szkole Ekonomii, Turystyki i Nauk Społecznych w Kielcach, Wydział Ekonomiczny, kierunek ekonomia, specjalność; gospodarka i administracja publiczna, dodatkowo ukończył studia podyplomowe: ekonomia menadżerska, finanse i rachunkowość w zarządzaniu przedsiębiorstwem na WSBiP w Ostrowcu Świętokrzyskim, a także dodatkowo wychowanie fizyczne na WSBiP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Z uczelnią tą jest związany, gdyż jak informował powiat na swoich stronach organizuje z jej udziałem na terenie powiatu konferencje naukowe. Wykształcenie starosty (studia magisterskie i podyplomowe) jednak kosztowało podatników. Łącznie blisko 15 tys. zł, które przekazane zostały z budżetu powiatu.

Kto przyznawał środki na stypendia? Na nasze pytanie powiat odpowiedział, iż 'zgodnie z zapisami Regulaminu dofinansowania dokształcania oraz udzielania urlopu szkoleniowego dla pracowników Starostwa Powiatowego w Limanowej podnoszących kwalifikacje zawodowe obowiązującego w tut. Urzędzie - ustala każdorazowo i indywidualnie Zarząd Powiatu Limanowskiego'.

Powiat w odpowiedzi na nasze pytanie podkreśla, że kwestia dofinansowania kształcenia pracowników Starostwa Powiatowego w Limanowej, w tym osób zatrudnionych na podstawie wyboru i powołania była kontrolowana przez Najwyższą Izbę Kontroli w ubiegłym roku i została oceniona pozytywnie. - Dobrze wykształcona kadra zarządzająca jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania urzędu i sprawnej realizacji zadań jakie ustawy nakładają na samorząd powiatowy - tłumaczy powiat.

Wójtowi gminy Dobra - Benedyktowi Węgrzynowi dofinansowanie studiów (nie magisterskich, a podyplomowych) podpisał sekretarz Urzędu Gminy. Na studia podyplomowe (Wyższa Szkoła Europejska w Krakowie) wójta przeznaczono 2250 zł (połowa kosztów kształcenia, bez finansowania m.in. dojazdów).

Czy jednak osoby zarabiające zdecydowanie więcej niż nawet średnia krajowa, piastujący funkcje kadencyjnie, powinny mieć dofinansowywane studia z pieniędzy publicznych? - Moim zdaniem nie powinno tak być, uważam, że jest to inwestowanie w samego siebie, funkcje społeczną pełni się jakiś czas, ludzie w większości kształcą się za własne środki, a nie publiczne - uważa Marian Wójtowicz, radny powiatu limanowskiego.

- Nasze dzieci nie mają pracy, pieniędzy, a tu wydaje się publiczne środki na kształcenie. Żałuję, że nie wiedziałem o tym przed udzieleniem absolutorium, gdybym wiedział, to byłby to główny argument przeciw. W ten sposób sieje się zgorszenie nie tylko na terenie powiatu, ale i poza nim - mówił nie kryjąc oburzenia Stanisław Nieczarowski, radny powiatu limanowskiego.

Na nasze pytania, czy środki publiczne wójt/burmistrz pobierał na dokształcanie się, wymownie stwierdził m.in. Tadeusz Filipiak - burmistrz Mszany Dolnej 'Broń Cię Panie Boże', a wójt Jodłownika Paweł Stawarz powiedział 'Nie pobierałem. Jestem wykształcony, ale nawet gdybym się dokształcał, to jestem człowiekiem honoru i ambicji i pieniędzy publicznych bym nie brał'.

Zobacz również:

Komentarze (145)

eintracht
2013-07-07 08:43:54
0 0
Cisza powialo.Nawet @Doradca zaniemowil, a zawsze jest pierwszy na portalu.
Ja osobiscie tez wstrzymam sie od komentarzu,mimo ze 'krew sie sama gotuje'
Odpowiedz
AdamKnight
2013-07-07 08:58:58
0 0
Natomiast - dobrze wykształcony wyborca, to szkoda dla prawidłowego funkcjonowania urzędu i sprawnej realizacji zadań.
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-07 09:06:35
0 0
A czym Pan Starosta dojeżdżał na te swoje nauki?
Może samochodem służbowym.
To po prostu jest Towarzystwo Wzajemnej Adoracji podobnie jak te przyznawane tytuły Panu Staroście i kierowanemu przez niego powiatowi.
Jeden tytuł na pewno mu się należał:

OSOBLIWOŚĆ ZIEM GÓRSKICH
Odpowiedz
konto usunięte
2013-07-07 09:15:57
0 0
CHOLERNIE NIE FAIR. szaraczek chcąc ratować się przed zwolnieniem podnosi kwalifikacje. płaci SAM za studia czasami rujnując domowy budżet. A i tak go zwolnią ...
Odpowiedz
napoleon
2013-07-07 09:20:07
0 0
Moim zdanie m kolej rzeczy powinna byc odwrotna: najpierw uzyskac odpowiednie wykształcenie a później zgłaszac się do sprawowania urzędu.
Odpowiedz
amelinum
2013-07-07 09:25:14
0 0
gdzie my zyjemy 3200zl dofinansowania na miesiac masakra
Odpowiedz
xxx83
2013-07-07 09:29:15
0 0
Ciekawi mnie czy wykazali to w oświadczeniach majątkowych.
Odpowiedz
misiek33
2013-07-07 09:31:55
0 0
ja tez bym chciał bawic sie za pieniazki innych...obłuda i hipokryzja urzedujacych nie zna granic i to w ktorejkolwiek frakcjii politycznej.
Odpowiedz
czuszkaszwurnik
2013-07-07 09:35:16
0 0
brak słów
Odpowiedz
kinei
2013-07-07 09:56:29
0 0
to i ja dorzucę parę groszy - ciekaw jestem ile osób z urzędów i ich rodzin jest na listach o solary na terenie gminy mszana dolna. I tak np 2 rodzinki x np 15 tyś to już niezła kwota. A jest więcej takich domów.
Odpowiedz
zabawny
2013-07-07 09:56:47
0 0
Q.WA M.Ć, 'zasiłki' dobrze zarabiającym należą się jak(cenzura) ... .
Odpowiedz
romcio1985
2013-07-07 09:56:52
0 0
przy takich zarobkach z publlicznych pieniędzy, żeby jeszcze sięgać po kasę z budżetu... szkoda słów. A przecież starosta to funkcja wybieralna. Więc co nam z jego studiów opłacone za nasze wspólne pieniądze, jeśli w następnych wyborach nie będzie nadal piastował publicznej funkcji???
Odpowiedz
Dunior
2013-07-07 09:57:08
0 0
te prace naukowe starosty to sa gdzies opublikowane? chetnie bym to przeczytał
Odpowiedz
jacek272
2013-07-07 09:59:50
0 0
Jak go widywałem to jeździł w tamtym kierunku czarnym BMW nie wiem czy to slużbowe czy prywatne?
Odpowiedz
jeden1
2013-07-07 10:04:27
0 0
Mam nadzieję że wyjdą spoza układu i będzie można napluć im w twarz
Odpowiedz
marcus
2013-07-07 10:08:03
0 0
Gdyby chodziło o prawdziwe kształcenie to jest w Krakowie kilka publicznych uczelni - nawet bliżej by było, no ale dyplom np na Uniwersytecie Ekonomicznym, czy też na UJ nie jest tak łatwo zdobyć jak w Wyższej Szkole czegoś tam... Tak to niestety jest, że młodzi ludzi z naszego powiatu których rodzice nie są w stanie sponsorować, żeby opłacić studia albo mieszkanie chwytają się każdej pracy, wyjazdów, dorabiają w weekendy itd. Jak widać władza publiczna może za nasze pieniądze fundować sobie kolejne dyplomy.
Odpowiedz
Rudy102
2013-07-07 10:11:33
0 0
Zawsze będę szanował Pana Dziedzinę że w wieku 50 lat skończył Uniwersytet Jagieloński.
Mam nadzieję że bez dofinansowania Starostwa.
Skończyć prywatną uczelnię to chyba żaden problem.
Wydaje mi się że obowiązuje tu reguła:
Jedni udają że uczą,drudzy udają że się uczą a wszystko sprowadza się do pieniądza.
Nie ma jeszcze nic złego gdy są to pieniądze prywatne,ale jeśli sięga się do środków publicznych to jest to w nie porządku.

Jak nie masz wykształcenia to nie pchaj się na afisz bo i tak dalej jesteś tym kim byłeś.
Odpowiedz
gedeon
2013-07-07 10:13:10
0 0
zarabiają minimum 10 000 zł miesięcznie i jeszcze dofinansowanie ? , ciekawe jak zostało umotywowane podanie o dofinansowanie, czyżby trudną sytuacją materialną,
Odpowiedz
Doradca
2013-07-07 10:16:00
0 0
Kurde, Forrest jest i muszę tam być nie mam czasu.

Muszę to dokładnie popołudniu przeczytać, bo nie wierzę.
Odpowiedz
kpiarz
2013-07-07 10:17:38
0 0
'Dobrze wykształcona kadra zarządzająca jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania urzędu i sprawnej realizacji zadań jakie ustawy nakładają na samorząd powiatowy - tłumaczy powiat.'

W pełni popieram tę wypowiedź, tylko czy nie powinno być tak, że poszukuje się wykształconej kadry a nie 'bierze swoich' i dokształca w trakcie. Pierwszy przykład z brzegu - niech któryś z Panów urzędujących spróbowałby pójść do pierwszego lepszego banku i przyjąć się na stanowisku zwykłego kasjera. I na rozmowie kwalifikacyjnej powiedzieć 'no mam wykształcenie średnie vel zawodowe ale jak mnie przyjmiecie, to ja zrobię tytuł magistra oczywiście za wasze, firmowe pieniądze'. Nie wiem czy z tej rozmowy wyleciałby przez kopniak w d.pę czy przez salwę śmiechu, która wypchnęła by go z pokoju...

@Dunior, już przy okazji sławetnego odczytu Pana Starosty na sławetnej uczelni próbowałem od Pana @Janka i innych dowiedzieć się, czy gdzieś można obejrzeć/odsłuchać ten odczyt, lub zapoznać się z publikacjami Pana Starosty, jednak nadal nie uzyskałem odpowiedzi. Chyba trzeba będzie się zwrócić do tej wspaniałej uczelni w Ostrowcu Świętokrzyskim o udostępnienie materiałów. Taki potencjał intelektualny nie może przecież przebywać w cieniu :)
Odpowiedz
anilec
2013-07-07 10:20:19
0 0
Musimy jeszcze bardziej uwielbiać Pana Starostę.
Odpowiedz
Rudy102
2013-07-07 10:32:11
0 0
Zobaczcie wyborcy jak Ci Panowie za Nasze podatki poukładali sobie swoje wykształcenie.
A czego my jeszcze nie wiemy,dlatego po bończucznym sprawowaniu władzy przez obecną ekipę należało by pomyśleć o zmianie.Czy to coś da nie wiem ,ale może dowiemy się na co szły nasze podatki.
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-07 10:37:26
0 0
Byłem pod wrażeniem wystąpienia Pana Starosty w mundurze galowym pełnym medali podczas Święta Policji.
TOP możesz spytać za czyje pieniądze ten mundur?
A jak sądzicie ?
Odpowiedz
Daro
2013-07-07 10:39:25
0 0
no tak Pan Starosta otwiera listę osób które, otrzymały dofinansowanie a jestem ciekawy kto je zamyka. Bardzo proszę jeśli to jest to możliwe sprawdzić ilu pracowników starostwa otrzymało jeszcze pieniądze z takiego funduszu. We wcześniejszych komentarzach ktoś dobrze spostrzegł iż najpierw przyjmuje się ludzi do pracy po szkole średniej a później wyruszają na studia, a w kolejce dopracy w urzędzie czekają nadal osoby z wysokimi kwalifikacjami tylko niestety bez 'pleców' ale to jest domena małych mieścin. Znajomości i jeszcze raz znajomości.
Odpowiedz
kpiarz
2013-07-07 10:41:04
0 0
To mógłby być całkiem niezły nowy projekt PUP-u limanowskiego:

'Chcesz się wykształcić za darmo - zostań radnym! Przyjmujemy z wykształceniem średnim lub zawodowym, wypuszczamy z tytułem magistra. A wszystko na koszt podatników. Nie czekaj - już dziś złóż aplikacje i pokłon'
Odpowiedz
kpiarz
2013-07-07 10:51:06
0 0
I zastanawia mnie jeszcze jedno. Po kiego grzyba było jeździć 200 km do Ostrowca Świętokrzyskiego, skoro tyle dobrych uczelni jest w Krakowie (3 razy bliżej) nie wspominając, że Wyższą Szkołę Biznesu ma Pan Starosta 'pod nosem' w Nowym Sączu. Aż się boje głośno konkludować ;)
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-07 10:55:18
0 0
Jedni udają że uczą,Drudzy udają że się uczą
Odpowiedz
TuronGorski
2013-07-07 10:57:35
0 0
zachodzi obawa iż nasze elity za niedługo małpy do parku miejskiego sprowadzą(lub daniele)
bo dlaczego nie............
Odpowiedz
CUDNA
2013-07-07 11:00:36
0 0
@TOP - proszę podać konto, na które można wpłacać w celu pokrycia przyszłych tytułów naukowych - z dopiskiem, 'dla biednych urzędujących' hi,hi

@kpiarz 'Po kiego grzyba było jeździć 200 km'
Nie wszędzie są 'plecy' hi,hi
Odpowiedz
Dunior
2013-07-07 11:12:05
0 0
akurat Pan Starosta nie musiał mieć żadnego wykształcenia w momencie wyboru na stanowisko starosty.
Został wybrany legalnie w wyborach powszechnych samorządowych na radnego powiatowego, a następnie rada powiatu wybrała go legalnie na stanowisko starosty.
Nie ma wymogu posiadania żadnego udokumentowanego wykształcenia aby kandydować na radnego.

Szkoda tylko że prac naukowych Pana Starosty nie można nigdzie publicznie przeczytać.

Ale ale: czy te prace naukowe to nie jest jakiś przyczynek do próby zdobycia stopnia naukowego ich autora?
Odpowiedz
subiekt
2013-07-07 11:18:36
0 0
Dunior nikt nie kwestionuje wyboru Pana Starosty.
Odpowiedz
kpiarz
2013-07-07 11:33:50
0 0
Dokładnie Panie @subiekt. Nikt nie kwestionuje tutaj wyboru kogokolwiek, nikt też nie jest przeciwny podnoszeniu swoich kwalifikacji, bo to nawet pożądane. Tylko czy to ładnie mówiąc trywialnie 'wyciągać łapę' po pieniądze podatników, gdy się zarabia 2-3 średnie krajowe?
Odpowiedz
forfiter
2013-07-07 11:46:29
0 0
No to w czym jest problem ?
Przecież w przyszłym roku są wybory samorządowe
a sytuacja raczej nie pozostawia wątpliwości komu już należy podziękować.
Odpowiedz
subiekt
2013-07-07 11:48:08
0 0
Panie Kpiarz masz 100% racji.
Na naukę nigdy nie jest za późno i może dlatego Pan Starosta tak wartko wziął się za Swoją edukację a i tytuły naukowe są potrzebne do samozadowolenia i bycia w towarzystwie ale żeby za pieniądze publiczne.

Najbardziej podobał mi się wpis internauty który stwierdził że jedyny tytuł który należy się Panu Staroście to OSOBLIWOŚĆ ZIEM GÓRSKICH

Ale czy tylko?
Odpowiedz
czuszkaszwurnik
2013-07-07 11:51:52
0 0
Może ktoś by porozmawiał ze znajomymi agentami najwyzszego federalnego biura sledczego (FBI) kraju w ktorym mieszka na tematy zawarte w tej publikacji i dowiedział się co się dzieje z politykami w USA po ujawnieniu podobnych rewelacji :)
Odpowiedz
dusik
2013-07-07 12:00:46
0 0
TOP niech sprawdź jak te statystyki w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych wyglądają w policji. Może tu być jeszcze większe zaskoczenie z wydawaniem publicznych pieniędzy.
Odpowiedz
HenrykV
2013-07-07 12:01:25
0 0
a ja to nawet rozumiem. Wg oświadczenia majątkowego za rok 2011 Pan Starosta zarabiał miesięcznie 13 775 zł polskich. To z czego miał sobie te studia zapłacić??? przecież nie ze swoich. Zapłacił zatem z naszych (średnia płaca tych szczęśliwców co tą pracę w ogóle mają sięgała w 2011 chyba 3 500 zł brutto w naszym pięknym kraju). No czym się tu oburzać???? w myśl zasady co wolno ...... to nie tobie...... powinniśmy być zadowoleni, bo co by było, gdyby Pan Starosta chciał studiować w Yale, MIT w Bostonie, czy na Oksfordzie??
Odpowiedz
Rys
2013-07-07 12:09:06
0 0
Z Wiki: nasz minister w kilku rządach - Radosław Sikorski

- W marcu 1981 w I Liceum Ogólnokształcącym w Bydgoszczy, wówczas noszącym imię Ludwika Waryńskiego, pełnił funkcję przewodniczącego uczniowskiego komitetu strajkowego, będącego odpowiedzią na tzw. wydarzenia bydgoskie.
W czerwcu 1981 wyjechał do Wielkiej Brytanii w celu nauki języka angielskiego. Po pół roku, kiedy w Polsce wprowadzony został stan wojenny, wystąpił o azyl polityczny, który przyznano mu w 1982[1]. W Anglii podjął studia w Pembroke College Uniwersytetu w Oksfordzie. Był członkiem Klubu Bullingdona[2], ekskluzywnego stowarzyszenia zrzeszającego studentów-mężczyzn z rodzin angielskiej prawicy. Po trzyletnim pobycie na tej uczelni Radosław Sikorski ukończył studia, uzyskując tytuł zawodowy Bachelor of Arts (anglosaski odpowiednik licencjata) na kierunku PPE (Politics, Philosophy, Economics – politologia, filozofia, ekonomia)[3]. Później, zgodnie z tradycją, uniwersytet ten na wniosek Radosława Sikorskiego wystawił mu także dyplom Master of Arts, uzyskiwany bez pobierania dalszej nauki po co najmniej siedmiu latach od immatrykulacji. Radosław Sikorski wskazywał w debacie publicznej na ten dyplom jako podstawę posiadania tytułu zawodowego magistra ?[4].
W 1999 ukończył Wyższy Kurs Obronny na Wydziale Bezpieczeństwa Narodowego Akademii Obrony Narodowej w Warszawie.
-No i to jest dopiero wykształcenie „na miarę naszych możliwości” – a to z 'Misia'. I co ?. I co nie może być Starostą?. Ważne z kim się bawi i gdzie?. No i za czyje pieniądze?.
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-07 12:11:09
0 0
Ja mam nadzieję ze Pan Starosta nie powiedział ostatniego słowa w dziedzinie nauki.
Może doczekamy się że otrzyma gdzieś Doktora HonorCaisa,na przykład na Białorusi.

Przepraszam jeśli się pomyliłem z słowem HonorCaisa
Odpowiedz
mati83
2013-07-07 12:16:04
0 0
Brutalna selekcja kadry i studentów - to jedyna droga !
A nie nabijanie kasy złodziejom ! Edukacja społeczeństwa - o tak. Możesz iść na studia - ale na jedno miejsce będzie 2,5 tys osób ! To jest piękna wizja !
Odpowiedz
szejk
2013-07-07 12:16:20
0 0
Ja tam starostę jako gospodarza to nawet oceniam dobrze. Ale z tym finansowaniem studiów to trochę dziwnie. Jak dla mnie - NIK może badać i wszystko może być w porządku - jednak to nie wygląda najlepiej. Wielu ludzi chciałoby sfinansować ze środków publicznych wykształcenie swoje lub swoich dzieci.

@Dunior: ewidentnie to zmierza w tym kierunku. Publikacje + sławetne konferencje naukowe = ... :)
Odpowiedz
Dunior
2013-07-07 12:23:55
0 0
dusik: policja to inna broszka niz starosta. W pracy policjantów nie ma kadencyjności i z punktu widzenia pracodawcy (nie tylko policji) opłacalne jest dokształcanie pracowników czy funkcjonariuszy.

A starosta, czy też radny powiatowy to stanowisko kadencyjne jakby nie było :-)
Odpowiedz
emka
2013-07-07 12:24:53
0 0
za rok będę miała dyplom UEK-u, ale widzę, że jedynie będę sobie mogła go w ...wsadzić, bo Pan Starosta tak podniósł poziom, że pewnie na zwykłego praktykanta/stażyste w starostwie i innych urzędach trzeba będzie mieć pare papierow.
Odpowiedz
TuronGorski
2013-07-07 12:39:36
0 0
ile fuckultetow należy mieć aby pracować w starostwie?

grzecznie pytam
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-07 12:40:06
0 0
Patrząc na osiągnięcia pana Starosty aż się proszą słowa:

CUDZE CHWALICIE,SWEGO NIE ZNACIE,SAMI NIE WIECIE CO POSIADACIE
Odpowiedz
eintracht
2013-07-07 12:40:32
0 0
@emka ..trzeba miec wtyki a nie papiery zeby dostac sie na staz w starostwie
Odpowiedz
BiuroPromocji
2013-07-07 12:44:04
0 0
Każda informacja, nawet prawdziwa, przedstawiona w odpowiedni sposób może dawać mylne wyobrażenie o całokształcie danego tematu. W związku z faktem, iż w naszej ocenie informacje dotyczące kształcenia Starosty i Członków Zarządu zostały przedstawione w sposób tendencyjny, prosimy o zapoznanie się z całością informacji jaka została udzielona Panu Redaktorowi Toporkiewiczowi w przedmiotowej kwestii kilka miesięcy temu.

http://img.iap.pl/s/180/7782/Edytor/File/Media/27_03_2013_r_.pdf

Z dofinansowania przy podnoszeniu kwalifikacji zawodowych korzystali nie tylko Starosta i Członkowie Zarządu, ale także - a może przede wszystkim - pracownicy Urzędu. Znaczne kwoty pochodziły ze środków unijnych, reszta zaś to pieniądze zaplanowane i przeznaczone na ten cel z budżetu Powiatu Limanowskiego. Publikowanie w sposób wybiórczy informacji udzielonej przez urząd, nie pozwala na obiektywne ukształtowanie poglądu na tematy poruszane przez Pana Redaktora na lokalnym portalu internetowym.

Biuro Promocji, Kultury i Turystyki Starostwa Powiatowego w Limanowej
Odpowiedz
Janek64
2013-07-07 12:45:12
0 0
Poczytalem ta publikacje i przyjalem ja na spokojnie Chcialbym zeby ukazala sie odpowiedz Pana Starosty wowczas to skomentuje . Uprzedzony wczesniejszymi atakami jak rowniez tendencyjnymi publikacjami na temat Pana Starosty podchodze na spokojnie do tego co dzieje w okol jego osoby .Mysle i wiem ze Pan Starosta odpowie na te publikacje .Milo Pozdrawiam w piekna sloneczna Niedziele :)
Odpowiedz
Janek64
2013-07-07 12:49:45
0 0
No tak pisalem sobie a Biuro Promocji Starostwa mnie wyprzedzilo z informacja o tej publikacji. Panie Starosto gratuluje szybkiej reakcji mimo iz jest Niedziela Pozdrawiam
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-07 12:54:51
0 0
Janku 64 naprawdę nie masz się czym podniecać.
Odpowiedź to takie masło maślane typowe ble ble
Odpowiedz
romcio1985
2013-07-07 12:56:05
0 0
co innego urzędnik, a co innego osoba wybieralna na określoną kadencję. Spora różnica. Czy Biuro Promocji chce nam wmówić, że kształcenie wójtów i starostów za publiczną kasę to rzecz normalna?
Odpowiedz
romcio1985
2013-07-07 12:57:11
0 0
chodzi mi o urzędnika zatrudnionego na etat
Odpowiedz
top
2013-07-07 12:59:58
0 0
@BiuroPromocji: tak oczywiście to nie pełna odpowiedź, ale Państwa informacja w większości nie była odpowiedzią na moje pytanie. Sprawdzaliśmy samorządowców, a nie pracowników urzędów, którzy mają całkiem inne formy zatrudnienia niż samorządowcy wybierani w wyborach powszechnych na daną kadencję.
Odpowiedz
zabawny
2013-07-07 13:02:26
0 0
Do, @BiuroPromocji - jaja se robisz, czy masz jakieś nazwisko?
Zabawnie-żałosny nick.
Odpowiedz
aviator
2013-07-07 13:02:29
0 0
do @BiuroPromocji : pieniądze z UE pozyskane i wydane na powyższy cel są jak dla mnie ok. Ja tylko pytam : czy powiat powinien rezerwować środki finansowe ( dodatkowe, skoro już są te z Unii ) na dokształcane swoich pracowników ?
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-07 13:02:31
0 0
romcio masz 100% racji a janku 64 musisz to zrozumieć ze Panu Staroście i to nie byle jakiemu ale najlepszemu z najlepszych NIE PRZYSTOI.

Więcej pokory,mniej pychy
Odpowiedz
Janek64
2013-07-07 13:03:55
0 0
@ dyrygent po co bijesz piane ;)
@ Panie Top ok dobrze ze Pan zamjmuje stanowisko ale ja Prosze Pana o rzetelne dziennikarskie stanowisko ;:)Milo Pozdrawiam
Odpowiedz
aviator
2013-07-07 13:05:00
0 0
Zapomniałem dodać : środki z budżetu Starostwa , które wydane na mgr. i inne tym podobne uszczuplają wydatki na inne cele.
Odpowiedz
eintracht
2013-07-07 13:07:15
0 0
Do@Biuro Promocji - EU daje pieniadze za darmo? My podatnicy musimy to zwrocic UE. Urzedasie, pamietaj EU nie daje nic za darmo trzeba to zwrocic z procentem i to z pieniedzy podatnikow. Taka to jest prawda
Odpowiedz
Janek64
2013-07-07 13:10:25
0 0
@ dyrygent masz prawo czytac czy pisac jak uznasz to za stosowne i nie oto chodzi. Ale tez czytaj odp doglebnie nie powierzchownie wtedy zrozumiesz Wiem ze nie lubisz Pana Starosty ale czy musi Ci tak zagrac na nosie jak Pan Burmistrz zebys nie atakowal bez powodu .ok szkoda mi zcasu spadam cos pobiegac Pozdrawiam Ciebie i milej Niedzieli zycze :)
Odpowiedz
konto usunięte
2013-07-07 13:12:42
0 0
Nie tak ostro bo się serwery przegrzeją w ten upał.
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-07 13:13:53
0 0
Janku ja wiem że Pan Starosta jest Twoim idolem a Ty jego fanem,ale to nie przystoi i musisz to zrozumieć.
Są granice których się nie przekracza i to zachowanie Pana Starosty należy określić jako nie przyzwoite i nie dopuszczalne.
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-07 13:17:16
0 0
Janku nie wiem o jakim Burmistrzu piszesz bo ja mam Wójta i to wykształconego.
A kogo lubię a kogo nie to moja osobista sprawa która się nijak ma w tej omawianej sprawie.
Tylko patrzeć jak zaraz stwierdzisz że to sprawa polityczna.
Odpowiedz
BiuroPromocji
2013-07-07 13:18:56
0 0
@TOP: Mimo różnych podstaw stosunku pracy, Starosta jest nadal pracownikiem i może korzystać z różnych form pomocy przy podnoszeniu swoich kwalifikacji zawodowych przewidzianych przepisami prawa pracy oraz uregulowaniami wewnętrznymi Urzędu. Chcieliśmy jedynie zaznaczyć, że pieniadze publiczne są tak samo dostępne dla pracowników starostwa jeżeli chodzi o wsparcie przy dokształcaniu. W naszej ocenie dokładne zobrazowanie kwot przeznaczonych na dofinansowanie do studiów pracowników Starostwa - czyli 95 tys.zł dla 15 osób w okresie 2 lat - ma zasadnicze znaczenie w przedmiotowej sprawie. Jednakowy dostęp do środków publicznych, które przeznaczono na podnoszenie kwalifikacji zawodowych wszytskich pracowników Starostwa, stanowi realizację zasady równego traktowania w zatrudnieniu.

Biuro Promocji Kulury i Turystyki Starostwa Powiatowego w Limanowej.
Odpowiedz
aviator
2013-07-07 13:26:24
0 0
Do @BiuroPromocji : powinno się przyjmować na dane stanowisko ludzi z odpowiednim wykształceniem, a nie z 'plecami', a później prawić frazesy, że się podnosi im kalifikacje ... coś tu nie gra, powinno to działać w drugą strone
Odpowiedz
konto usunięte
2013-07-07 13:29:20
0 0
TOP@ jak w pokerze mówi 'sprawdzam'.
Odpowiedz
Janek64
2013-07-07 13:32:33
0 0
dyrygent no nie spoczko my sobie tylko tak debatujemy. .Mi naprawde nie przeszkadza co Ty piszesz ale tez nie zmuszaj mnie do poparcia tego czego Ty wymagasz .
No fajnie ze wojta popierasz zobacz jak zmienlo sie Twoje podejscie i Twoje przekonania za chwile jak zobaczysz ze nic Ci nie wyjdzie z komitetu ktory tworzycie napiszesz ze lubisz Pana burmistrza Samo zycie :) he he

Mysle ze komentarz BiuraPromocji daje pelny obraz i przedstawia zasadnosc wydawanych pieniazkow .To tyle .;) Sorry bo prosiles zeby nie pisac o polityce he he:)
Odpowiedz
marlehill
2013-07-07 13:40:08
0 0
aż mi się woda w whisky zagotowała...........
Odpowiedz
Janek64
2013-07-07 13:46:27
0 0
marlehill nie ma to jak irlandzka whisky:)Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2013-07-07 13:50:18
0 0
Wstydu nie mają za grosz !!
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-07 13:51:22
0 0
Jasiu idź Ty lepiej pobiegaj.
W zdrowym ciele zdrowy duch
Odpowiedz
Janek64
2013-07-07 13:58:51
0 0
Piotrus zapraszam w dwojke bedzie razniej bedzie rowniez okazja
proba sil oczywiscie na trasie biegu :)
Wiiesz wybory sie zblizaja musimy byc prezni i gotowi bo ostatnim rzutem na tasme moze sie nie udac he he Pozdrawiam i do wieczorka :)

Amstrong ty to jestes fenomen biegniesz i piszesz .Napisz jaki miales czas :):P
Odpowiedz
marlehill
2013-07-07 14:00:39
0 0
irlandzka to whiskey
jak już pijemy.............
regards
Odpowiedz
Zamiejscowy
2013-07-07 14:00:47
0 0
U mnie w pracy są tzw. 'lojalki' czyli człowiek jeśli idzie na szkolenie, które kosztuje wiecej np, niż 3 tys zobowiazuje sie do przepracowania powiedzmy roku, czy trzech lat. Jak chce odejść wczesniej, to zwraca część dofinansowania, proporcjonalnie do czasu pozostajacego do końca lojalki. Z kolei, student - pracownik dostaje część dofinansowania, a drugą jak przedstawi dyplom, no i oczywiście zobowiazanie do przepracowania. Praktykowalismy tez by z każdym podpisywać umowe szkoleniowa, nawet zerowa, by z kolei skarbówka nie przyczepiła się i nie kazała zapłacić za szkolacego się podatku dochodowego. A jaki jest pod tym względem regulamin w Starostwie. Sa jakieś lojalki, ktoś wie?
Odpowiedz
konto usunięte
2013-07-07 14:09:26
0 0
Panie Janku chciałbym ale tam trzeba mieć kondycje, a ja jej niestety nie posiadam ale kiedyś być może.
Odpowiedz
HenrykV
2013-07-07 14:15:35
0 0
@Janku64 - przepisy przepisami - ale co z tym honorem, o którym mówił Pan Wójt Stawarz??? nie zawsze to co zgodne z prawem jest moralne i odwrotnie. Polityk z klasą powinien w swoich zachowaniach kierować się zarówno prawem jak i moralnością. Na tle powiatu, wysokości zarobków, statystyki bezrobocia - wzięcie jakiejkolwiek kasy na dokształcanie się jest po prostu niemoralne. Jak Pan Starosta czy Pan Wójt spojrzą w oczy rodzicom, którzy przez całe lata studiów wykładali każdy grosz chcąc poprawić poprzez edukację byt swoich dzieci, w sytuacji gdy jedyną alternatywą dla tychże dzieci po uzyskaniu dyplomu jest rejestracja w PUP, praca na budowie lub wyjazd zagranicę?? i mówimy tu o osobach, ktore mają wielodzietne rodziny, które oszczędzają nawet na jedzeniu, żeby opłacić studia dla dziecka. Rozejrzyj się Janku dookoła - znasz takich - to Twoi znajomi i sąsiedzi. Ich się zapytaj jak komentują to, że człowiek który zarabia 14 tys na miesiąc wyciąga jeszcze pieniądze po kasę za studia. Wiesz mi, stracisz dobre samopoczucie.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-07-07 14:26:26
0 0
Pan Starosta zarabia i od wszystkiego płaci podatki, ale są tacy 'jedyni sprawiedliwi co pracują na czarno' a innych potrafią o wszystko oskarżać.
'Widzą drzazgę w oku bliźniego swego, natomiast w swoim belki nie dostrzegają'.
Odpowiedz
Doradca
2013-07-07 14:27:52
0 0
Zapytajcie RIO co o tym sądzi ?.

Przypomniałem sobie że czytałem i znalazłem:

'Rok kary pozbawienia wolności w zawieszeniu na dwa lata i 1000 zł grzywny - ten werdykt Sądu Rejonowego w Wieliczce wydany we września ubiegłego roku w sprawie radnego powiatu wielickiego z Niepołomic - Wiesława Bobowskiego, potwierdził wczoraj Sąd Okręgowy w Krakowie. Wyrok wydany w trybie apelacyjnym jest prawomocny.

Radnemu zarzucono, że dopuścił się oszustwa - wyłudził z budżetu powiatu pieniądze na delegacje służbowe, będące w rzeczywistości wyjazdami na studia podyplomowe do Warszawy. Wiesław Bobowski nie zgadza się z decyzją sądu. - Jestem niewinny i będą walczył o swe dobre imię. Złożę wniosek o kasację wyroku do Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Prokuratora Generalnego - zapowiada mieszkaniec Niepołomic'.

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/region/region-wielicki/1262577-radny-z-prawomocnym-wyrokiem.html
Odpowiedz
Doradca
2013-07-07 14:41:01
0 0
Pan Starosta to ma głowę nie od parady.

Starosta Jan Puchała: 2007 r. i 2008 r.po 2000 zł; 2009 r.3190 zł; 2010 r.3240 zł; 2011 r.4500
zł (studia magisterskie i podyplomowe).

'Zdobył tytuły na Wyższej Szkole Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim, Wydział Pedagogiki i Nauk o Zdrowiu, kierunek resocjalizacja, studiował też na Wyższej Szkole Ekonomii, Turystyki i Nauk Społecznych w Kielcach, Wydział Ekonomiczny, kierunek ekonomia, specjalność; gospodarka i administracja publiczna, dodatkowo ukończył studia podyplomowe: ekonomia menadżerska, finanse i rachunkowość w zarządzaniu przedsiębiorstwem na WSBiP w Ostrowcu Świętokrzyskim, a także dodatkowo wychowanie fizyczne na WSBiP w Ostrowcu Świętokrzyskim'

Gratulacje Panie Starosto.

Zarządzać Najlepiej Zarządzanym Powiatem Liderem wśród Liderów studiować na 4 fakultetach i otworzyć przewód doktorancki. Tylko podziwiać.

No powiedźcie kto ma takiego Starostę ?.
Odpowiedz
Doradca
2013-07-07 15:08:19
0 0
W 4 lata zdobyć takie wykształcenie, no kto jeszcze tak potrafi.
Za samo to należał się tytuł Człowieka Roku i Złoty Krzyż Zasługi.
Odpowiedz
Doradca
2013-07-07 15:14:50
0 0
A co tyczy się Pana Mieczysława Urygi.

Każdy chciałby być Urygą tylko nie każdy może.

Teraz idę w góry, oszukali mnie koszulki nie dostałem numeru 300 też nie, ale widziałem Generała i to nie jednego.
Może spotkam Janka64.
Odpowiedz
nobek
2013-07-07 15:16:07
0 0
Unia Europejska przeznaczyła kasę na Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Zabrakło tej informacji w artykule stąd ta onanizacja tematem.

„Pracownicy Urzędu, w tym Członkowie Zarządu, korzystali w latach ubiegłych z różnych form dofinansowania – i tych przewidzianych uregulowanymi wewnętrznymi, i tych jakie możliwe były w związku ze środkami unijnymi uzyskanymi w trakcie realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. W latach 2010–2012 w ramach projektu pod nazwą „Wyższa jakość i wzrost kompetencji urzędniczych = sprawny samorząd Powiatu Limanowskiego” opiewającego na kwotę ponad 947 tys. zł, na dokształcanie ponad 160 pracowników wydano prawie 427 tys. zł – w tym 15 osobom przyznano dofinasowanie do studiów w łącznej kwocie ponad 95 tys. zł „

Rachunek
Pula pieniędzy do wydania z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: 947 000 zł
Zostało wydanych: 427 000 zł
Pozostaje do wydania: 520 000 zł
Odpowiedz
namoR
2013-07-07 15:52:01
0 0
Drodzy Rodacy!
U mnie w tej chwili piekny niedzielny poranek, wyszedlem do ogrodu z kawa w rece, aby poczuc przez chwile chlodna rose na moich stopach i rozpoczalem 'nalogowe' przegladanie codziennej 'prasy'. Co przeczytalem na samym poczatku? No jak to co, oczywiscie to samo..:) czyli nastepna pierwszoplanowa publikacje atakujaca Pana Staroste, oczywiscie z kilkoma powtarzajacymi sie nickami, ('slownie kilkoma') dla ktorych komentowanie pod takimi wlasnie artykulami to po prostu raj na ziemi, to sposob na odpoczynek nie tylko niedzielny, na wylanie swoich frustracji, to czas na odreagowanie swoich zalow i bolow, to kolejna okazja, aby podejmowac proby komentowania i naciagania lokalnej spolecznosci lub naginania w negatywna strone czy opinie jaki to Urzad Powiatu jest be be be, :)

Czasami to sobie tak mysle, jakie to dziecinne, jakze jeszcze niedojrzale...

O dawna przeciez wiadomo ze wszelkiego rodzaju szkoly, kursy, studia czy inne formy doksztalcania sa na porzadku dziennym w kazdej instytucji czy szanujacej sie firmie. Wiele powiatow i gmin wysyla nie tylko swoich pracownikow aby podnosili kwalifikacje zawodowe ale np. nauczycieli z roznych szkol itp. Czasami znajda sie na to roznego rodzaju dofinasowania z roznych zewnetrznych zrodel, a wiele razy jest to wyszczegolnione i uchwalone w budzecie.

Jestem za gospodarnym wydawaniem pieniedzy, ale pozostane przy zdaniu, ze szef kazdej instytucji, w tym wypadku Starosta, jako pierwsza osoba w powiecie, jesli chodzi nie tylko o zarzadzanie, rowniez powinna sie doksztalcac, szczegolnie w dzisiejszych czasach, gdzie tyle roznych zmian nastepuje w krotkim okresie czasu.

Moglbym wiele napisac na ten temat, ale wiecie co, mam inne lepsze pomysly na odpoczynek niedzielny, a po za tym, jak juz to wiele razy zauwazylem, na tym portalu jest wiele madrzejszych glow, ktore wszystko najlepiej wiedza i nikt im nie dorowna, a bron Boze, gdy ktos sie nie zgodzi z ich opiniami, zwroci im uwage lub cos doradzi, ale jak to mowia, na mentalnosc kazdego z nas wplywa wiele czynnikow, nie tylko spolecznych...;)

Pozdrawiam i zycze wszystkim milego niedzielnego popoludnia.
Odpowiedz
nobek
2013-07-07 15:53:58
0 0
Dziękować SLD, jesteśmy w Unii i możemy czerpać korzyści i korzystać z unijnych pieniędzy.

Dla przypomnienia:
Referendum w sprawie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej 7 i 8 czerwca 2003.

Referendum to było swojego rodzaju zwycięstwem partii proeuropejskich, w tym rządzącej ówcześnie lewicy czyli SLD i UP. Udało się przekonać do wstąpienia do UE ponad 3/4 głosujących. Integracje popierały też takie partie jak Unia Wolności, Polskie Stronnictwo Ludowe, Platforma Obywatelska.

Według oficjalnych wyników PKW do urn poszło 58,85
77,45% z nich (tj. 13 514 872) odpowiedziało TAK na postawione pytanie.
22,55% z nich (tj. 3 935 655) odpowiedziało NIE.

Jeśli komuś się nie podoba rozwój Polski za pieniądze z Unii Europejskiej to oddajcie te pieniądze. Dofinasowanie było do każdej dziedziny życia.

Nazwijcie „złodziejami” tych którzy czerpali z korzyści z programów finansowych Unii: z chodników, solarów, kanalizacji, rozwoju miast i gmin, szkoleń, dokształcania i innych grantów.

Wszyscy jesteśmy złodziejami?
Odpowiedz
konto usunięte
2013-07-07 15:55:36
0 0
Wszędzie się coś musi dziać.
http://www.janpawel2.pl/centrum-wolontariatu/1457-zawiadomienie-o-zmianie-nazewnictwa-ulicy-przy-ktorej-mieci-si-sanktuarium-b-jana-pawa-ii-oraz-centrum-wolontariatu-?format=pdf
Odpowiedz
konto usunięte
2013-07-07 16:08:52
0 0
Tylko że z tych unijnych środków 25% jest przejadane w Brukseli, następna ćwiartka jest rozpływa się w kraju, więc do rozdysponowania pozostaje połowa i to dla niektórych.
Podatki płacić musimy wszyscy, a w budżecie dziura.
Odpowiedz
piotr2626
2013-07-07 16:27:34
0 0
Ja też studiowałem - nikt mi 5 groszy nie dał na studia, a prywatne firmy raczej stwarzały problemy, jeżeli chce się w sobotę, a co gorsza w piątek wolne na studia. O stypendium można zapomnieć, bo przecież jak zarabiasz to wychodzi dochód - nikogo nie obchodzi że wydajesz to na naukę. Tylko w budżetówce istnieją tak durne przepisy o dofinansowaniu kształcenia pracowników - i to chyba tylko tych wybranych bo przecież wszelkie konkursy na stanowiska urzędnicze jako formalny wymóg podają w większości wyższe wykształcenie. Jestem pewien, że gdyby sprawdzono w ewidencji PUP to znalazłoby się bardzo wiele osób które już posiadają odpowiednie wykształcenie w dodatku na renomowanych uczelniach publicznych, a nie w jakiejś prywatnej uczelni typu Kup Sobie Wykształcenie niestety - o pracy w takim starostwie mogą sobie pomarzyć ze względów nam wszystkim wiadomych.
Odpowiedz
kpiarz
2013-07-07 16:51:48
0 0
Ale musiało się tam ładnie zagotować (i skroplić na 'gładkich powierzchniach') skoro w niedzielę, dzień wolny od pracy urzędniczej, który należy się naszym kochanym darmozjadom jak psu kiełbasa, zobligowano pracownika Wydziału Promocji do pisania komentarzy :D

@BiuroPromocji napisało (bo nie wiem chłop li to czy kobita, nie podpisano z imienia i nazwiska):

'Znaczne kwoty pochodziły ze środków unijnych, reszta zaś to pieniądze zaplanowane i przeznaczone na ten cel z budżetu Powiatu Limanowskiego.'

Jestem w stanie zrozumieć dofinansowanie kształcenia pracownika tego czy owego urzędu. On został zatrudniony (nie wybrany) i jak nic nie zawali będzie pracował 10, 20, 30 lat - jego wykształcenie będzie służyło mnie jako obywatelowi (przynajmniej w teorii). Ale ni cholery nie mogę zrozumieć jak ktoś, kto dzisiaj jest, jutro go nie będzie (kadencja trwa w najlepszym wypadku 4 lata, jak się nie zostanie wcześniej 'zwolnionym' z obowiązków, albo się czegoś nie przeskrobie, jak pan Tokarczyk), zarabiający miesięcznie 5,6,7 razy więcej niż przeciętny obywatel powiatu ma czelność wyciągać łapę po moje, jako podatnika, pieniądze. Chce się kształcić - nie ma problemu, ale za swoje. A jeśli zarabiając 10-12 tyś miesięcznie na prawdę jest tak ubogi, że go nie stać na opłacenie czesnego na uczelni, to niech sponsora poszuka, ale nie w postaci podatników.

Pozdrawiam :)
Odpowiedz
wicek
2013-07-07 17:22:30
0 0
@kpiarz ja mam inne zdanie na ten temat, wydaje mi się nie logicznym gdyby Starosta nie skorzystał z takiego dofinansowania. Daje przykład że całe życie człowiek się uczy. Tym bardziej na takim stanowisku, gdzie wymagaja od niego znajomości każdego tematu.
Odpowiedz
nobek
2013-07-07 17:43:32
0 0
Jak już tak na dobre rozkręcił się festiwal wyszukiwania co się komu należy i co wypada a co nie, za pieniądze z Unii, to zgłaszam swoją propozycję:

Radny Powiatu Marian Wójtowicz (krytykuje w artykule finansowanie dokształcania z kasy UE, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby sam korzystał). Moim zdaniem nie powinien pobierać wynagrodzenia za prowadzenie działalności konferansjerskiej na imprezach miejskich, wiejskich, rodzinnych i parafialnych. Cześć imprez prowadzonych przez radnego Mariana Wójtowicza jest finansowana z budżetu powiatu limanowskiego, budżetu miasta, budżetu gmin, we współpracy z projektami UE.

Rada powiatu nie widzi w tym nic złego. Radny nie może podejmować dodatkowych zajęć, ani otrzymywać darowizn mogących podważyć zaufanie wyborców do wykonywania mandatu.
Radny nie może pobierać jakiegokolwiek wynagrodzenia z jednostek budżetowych, poza dietą, która mu się należy.
Pan Wójtowicz dzisiaj prowadzi Festyn Parafialny w Słopnicach. (Mam nadzieję za darmo w ramach mandatu społecznego)
Ktoś powie, czepiam się. Dla mnie jest to korzystanie z budżetowej kasy i finansów UE, ale znajdzie się taki Radny, który będzie krytykował program „Kapitał Ludzki” przy okazji czerpiąc z wstąpienia Polski do Unii. Publicznie powinien złożyć zadośćuczynienie z czerpania korzyści.

Radni powiatowi powinni spojrzeć Panu Marianowi w oczy i zapytać go, ile kasy poszło do kieszeni.
Odpowiedz
jendreczek
2013-07-07 18:10:40
0 0
Szanowne Biuro promocji a te zaplanowane środki w budrzecie to niby nie z moich podatków ku....a jego mać.
Odpowiedz
HenrykV
2013-07-07 18:17:07
0 0
@nobek - usiłujesz szukać sztucznych porównań. Panu Staroście nikt by nie wypominał, gdyby zarabiał kasę za swoje odczyty. Jak tak podsumowujesz Pana Mariana, to co powiesz o innych radnych jedzących darmowe obiadki i poczęstunki na imprezach gminnych i powiatowych.
Tu nie o to chodzi. Tu jest pytanie o honor osoby, która mimo, że zarabia bardzo duże pieniądze wyciąga rękę po więcej, bo nie chciało mu sie uczyć wtedy, gdy większość to robi.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-07-07 18:28:28
0 0
Odebrało mi mowę, jak człowiek który dużo zarabia, może wyciągać rękę po dotacje, jak jest kryzys i ludzie nie mają pracy, hańba i wstyd dla pazernego starosty , ciekawi mnie tylko kiedy TOP raczy napisać o czynszach za mieszkania komunalne, które wzrastają o 100%, czyżby w tej redakcji nie wolno było pisać złych rzeczy o Burmistrzu i Panu Zoń, a może redakcja nadal udaje że nic nie wie.
Odpowiedz
nobek
2013-07-07 18:29:39
0 0
@HenrykV: Do momentu jak starosta będzie pracownikiem urzędu to wedle prawa pracy nie łamie żadnych przepisów. Do tego dochodzi dofinansowanie do programu „Kapitał Ludzki”. Tych pieniędzy nie można wydać na inne potrzeby jak np.: asfalt itp.

„Tu nie o to chodzi. Tu jest pytanie o honor osoby, która mimo, że zarabia bardzo duże pieniądze wyciąga rękę po więcej…”
Burmistrzowi nie zabraniałeś brać podwyżki, pieniądze dla przypomnienia idą z budżetu miasta i to co miesiąc!
Odpowiedz
wicek
2013-07-07 18:34:07
0 0
@ Alexa żartujesz, takie tematy nie maja szans aby ujrzeć światło dzienne. To już zostało wielokrotnie zauważone przez nas internautów...i wiele innych niewygodnych tematow unika się jak ognia. Zastanawiające dlaczego? Wydaje mi się że portal sygnowany nazwą miasta Limanowa, w szczególności powinien o tym informować.
Odpowiedz
nobek
2013-07-07 18:36:03
0 0
@HenrykV: „to co powiesz o innych radnych jedzących darmowe obiadki i poczęstunki na imprezach gminnych i powiatowych.”

Radni idą tam zjeść czy zarabiać kasę jak radny Marian za prowadzenie imprez?
Odpowiedz
PosepnyCzerep
2013-07-07 19:06:36
0 0
Ja nie mogę, jak Janek64 oraz namor udają że nic takiego się nie dzieje. Czy wy panowie macie rodziny w starostwie pozatrudniane czy co? Nie wierzę że w środku nie gotuje się mysl, że jednak jest coś nie w porządku, że facet, który zarazbia kilka średnich krajowych bierze pieniądze państwowe żeby się dokształcać.

A w życiorysie Pana Starosty napisane jest, ze jest współtwórcą sukcesu marki Tymbark. Czy mógłbym się od Pana dowiedzieć, Panie Starosto, na czym polegał Pana wkład w ten sukces? Jestem naprawdę bardzo ciekawy
Odpowiedz
forfiter
2013-07-07 19:16:04
0 0
Niestety, władza ma to do siebie że potrafi deprawować.

Dlatego dobrze że takie fakty są ujawniane.

Wprawdzie znajdzie się może 5% populacji która będzie tu udowadniać że takie zachowanie jest na miejscu
ale tych kierujących się zdrowym rozsądkiem i mających poczucie przyzwoitości jest więcej.
Znacznie więcej.
Odpowiedz
Dagi
2013-07-07 19:17:54
0 0
'od ponad 30 lat piastuje nieprzerwanie stanowiska kierownicze',
Przez te długie lata pan Puchała nie widział potrzeby, by się dokształcać, aż nagle przyszło olśnienie będąc Starostą, chyba każdy rozumny wie w czym rzecz, że się nagle tyle różności pokończyło i to jeszcze dotowanych.
Odpowiedz
111ksiadz
2013-07-07 19:50:35
0 0
Tendencyjna i na pewno nie prawdziwa informacja.Jak można pisać takie rzeczy o naszym Wodzu i jego Dworze.A swoją drogą-to Starostwo to fajna firma,można studiować za free-przepraszam,za pieniądze podatnika.Chętnie przeczytałbym te rozprawy.A dla łebskich,którzy nie mają klopsu na studiowanie rada-niech ugryzą trochę tych orderów i medali.
Odpowiedz
Janek64
2013-07-07 19:58:50
0 0
@ Posepny Czere skad Ciebie poslano ? Tak ja jestem wicestarosta Limanowskim a @ namoR Starosta powiatu Cook Country !!! Nie wiem skad my Polacy i dlaczego nam to zostalo ze atakujemy wladze jeszcze dawniej rozumiem bo byla nam narzucona ale dzisiaj to my sami ja wybralismy .Najlepieej odeslac te pieniadze i nic nie robic krytykaci beda zadowoleni sklonowac Ajnsztajna i po wszystkim .Pozdrawiam
Odpowiedz
Janek64
2013-07-07 20:02:55
0 0
Panie Doradco gdzie TY sie platales po co zalozyles te ciemne okulary ech i wszystko przepadlo :)
Odpowiedz
kpiarz
2013-07-07 20:13:07
0 0
Panie @nobek, Pańskie porównania są kompletnie nietrafione. Pan Wójtowicz wykonuje określoną pracę ( w tym wypadku prowadzenie imprezy jako konferansjer) i otrzymuje za to określone wynagrodzenie. Pan Burmistrz pełni określone obowiązki i otrzymuje określone wynagrodzenie. Tak samo zresztą jak Pan Starosta - otrzymuje wynagrodzenie za pełniona funkcję. No ale ta zapomoga na studia, pochodząca przynajmniej częściowo z budżetu powiatu to wynagrodzenie za co? Za to, że się na stare lata kształcić zachciało? Co ma wspólnego wynagrodzenie za wykonywana pracę z podarowaną wspaniałomyślnie kasą podatnika, bo ktoś tam doszedł do wniosku, że chce mieć jedna na stare lata ten mgr przed nazwiskiem?

Tak , jak napisał Pan @forfiter - ludzie ze zdrowym rozsądkiem i odrobina przyzwoitości widzą, że jest to zwykłe wyłudzanie wspólnej kasy w 'majestacie prawa'...
Odpowiedz
konto usunięte
2013-07-07 20:33:33
0 0
Widocznie doradca używa innej ksywki?
Odpowiedz
eter
2013-07-07 20:33:40
0 0
i WY tych ludzi wybieracie??

zastanówcie się co robicie albo nadal będzie takie bezrobocie i kolesiostwo jak jest
Odpowiedz
nobek
2013-07-07 20:41:58
0 0
@kpiarz
Pańską wypowiedź należy uznać za bezzasadną.
Jak to jest? Kasa idzie skąd?

Radny prowadzi imprezy powiatowe, gminne i inne, pobierając za to wynagrodzenie. W tym czasie sprawuje mandat radnego. Radny nie może podejmować dodatkowych zajęć, ani otrzymywać darowizn mogących podważyć zaufanie wyborców do wykonywania mandatu.
Radny nie może pobierać jakiegokolwiek wynagrodzenia z jednostek budżetowych, poza dietą, która mu się należy.
Panie Kpiarz, chcesz mi wmówisz, pan radny wykonuje swoją pracę „społecznie”?
Powiat z budżetu finansuje koszty związane z wszelkiego rodzaju imprezami, kosztem jest również praca pana prowadzącego. Przeznaczane środki finansowe pochodzą też z dotacji do programów z UE.

Ustawa jasno definiuje:
„Zarząd powiatu lub starosta nie może powierzyć radnemu powiatu, w którym radny uzyskał mandat, wykonywania pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej.”
- robota bez umowy?

„Radni nie mogą podejmować dodatkowych zajęć ani otrzymywać darowizn mogących podważyć zaufanie wyborców do wykonywania mandatu zgodnie z art. 20 ślubowanie radnego przed objęciem mandatu, ust. 1.”

- Pan Marian w ramach pełnionego mandatu społecznego, może wykonywać prowadzenie imprez bezpłatnie i nie pobierać z tego tytułu żadnych środków finansowych.

„Radni nie mogą prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami z wykorzystaniem mienia powiatu, w którym radny uzyskał mandat, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności.”
Odpowiedz
konto usunięte
2013-07-07 20:47:04
0 0
Rozumiem powszechne oburzenie w komentarzach. działanie jest delikatnie mówiąc nieprzyzwoite. (Prawie)nikt nie zwrócił uwagi że jest to działanie zgodne z prawem, więc należałoby rozpętać ogólnounijną dyskusję nad jakością stanowionego prawa. A swoją drogą ile było wrzawy za słowa kard. Dziwisza w Boże Ciało?
Odpowiedz
Janek64
2013-07-07 20:52:03
0 0
Jezeli ich wybieramy to znaczy ze nie ma lepszych ! Ilu starostow juz piastowalo ten urzad ? Czy powiat sie rozwijal nie pisze ze wszystko jest idalne bo do idealu kazdemu z nas droga daleka Ale nie robmy afer tam gdzie ich nie ma .Spolecznosc lokalna powierza mandat zobaczmy w oklo siebie ile powiat przeznaczyl pieniedzy na infrastrukture ktora powoduje lepsze warunki zycia Gonimy europe gonimy swiat tylko trzeba to zauwazyc a ludzie ktorzy zarzadzaja musza byc w kazdej dziedzinie przygotowani i zdolni podejmowac dzialania juz dzisiaj bo jutro te inwestycje moze za male dla niektorych nas omina i pozostaniemy sami sobie .
Odpowiedz
nobek
2013-07-07 21:11:07
0 0
Hipokryzja wypowiedzi pana radnego prowadzącego zahacza o śmieszność, sam jest przeciwny dofinansowaniu ze środków unijnych uzyskanych w trakcie realizacji Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki”, jednocześnie krytykując. Jak zapytać z jakiego budżetu jest opłacana praca pana radnego jako wodzireja na festynach finansowanych przez powiat to nabiera się wody w usta.
Panie i Panowie Radni, tylko pochwalić.

Powiat ma do wydania jeszcze 520 000 zł w programie „Kapitał Ludzki” (dofinansowanie UE), lepiej wydać to na festyny, bałaby jakaś gwiazdorska gaża dla prowadzącego.
Odpowiedz
HenrykV
2013-07-07 21:12:12
0 0
@nobek - a może tak o innym radnym tu napiszesz. Podpowiem: z Łukowicy, bierze dietę bezpodstawnie już od kwietnia. Potem zaczniesz o pogodzie i sytuacji w Egipcie. Może sie ludzie nabiorą i rozgorzeje tu dyskusja na temat Mohammeda El Baradei.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-07-07 21:16:26
0 0
Jakoś Wójt Gminy P i R nic nie wie, na niczym się nie zna i jakoś nie czuje potrzeby dokształcanie się.
Odpowiedz
nobek
2013-07-07 21:18:47
0 0
HenrykV:
Mohammed El Baradei nie ma szans na premiera pomimo nagrody Nobla, jest zbyt radykalny! Egipt tego nie zaakceptuje, pomimo takich propozycji jakie dzisiaj padły.
Odpowiedz
nobek
2013-07-07 21:20:35
0 0
Radnego z Łukowicy powinni odwołać w trybie natychmiastowym, zgodnie z prawem.
Odpowiedz
111ksiadz
2013-07-07 21:24:16
0 0
Panie@Janek64-czemu Pan znów mąci wodę-wszyscy o konkretach a Pan znów wznosi peany.Jak pisze wyżej kobieta,skończyła UJ ijest bez pracy.Oczywiście o dofinansowaniu może pomarzyć,a ktoś inny chce studiować w jakiejś budzie w Koziej Wólce i dofinansowanie otrzyma,bo bo jest przy korycie.
Odpowiedz
nobek
2013-07-07 21:31:02
0 0
111ksiadz:
Droga do koryta jest wolna. Miejsce się zwolni po radnym z Łukowicy, jest szansa dla kolejnego kandydata/ki z listy wyborczej. Już pewnie zaciera ręce ze szczęścia.
Odpowiedz
Doradca
2013-07-07 21:32:59
0 0
@ Janek64 przyznaj się, że w górach nie byłeś to ja dymam w góry a Ty siedzisz na leżaczku i się śmiejesz ładnie to tak?.

'a wójt Jodłownika Paweł Stawarz powiedział 'Nie pobierałem. Jestem wykształcony, ale nawet gdybym się dokształcał, to jestem człowiekiem honoru i ambicji i pieniędzy publicznych bym nie brał'.

Czy Pan Wójt Stawarz coś insynuuje?.
Ech.
Odpowiedz
Doradca
2013-07-07 21:53:00
0 0
@ Bzurys ogarnij się ja i inna ksywka .
Odpowiedz
kpiarz
2013-07-08 00:31:31
0 0
Panie @nobek, nadal twierdzę, że porównujesz Pan dwie odmienne rzeczy. Jeśli Pan uważa, iż Pan radny Wójtowicz pobrał jakieś wynagrodzenie nielegalnie - proszę zgłosić doniesienie o przestępstwie. Tyle, że Pan Wójtowicz wykonał określona prace za pobrane wynagrodzenie. to nadal dla mnie jest diametralnie odmienne od pobierania publicznej kasy dla własnych zachcianek (w tym wypadku kształcenia). I niech Pan nie próbuje mi wmówić, że nie pojmuje Pan nadal sensu mojej wypowiedzi, bo uznam Pana za (przepraszam za wyrażenie) upośledzonego :)

Dobrej nocy, ja wracam do pracy :)
Odpowiedz
kpiarz
2013-07-08 00:34:13
0 0
Doradca pod innym nick'iem? Nie sądzę. Tak jak i ja. To praktykują najmici spod 'lśniącego sztandaru' żeby wywołać ułudę poparcia. My wyrażamy tylko własne zdanie :)
Odpowiedz
xxx83
2013-07-08 06:38:03
0 0
@nobek - napisz ile Ty nagrabiłeś publicznej kasy na dokształcanie? Sądząc po Twoich nielogicznych wywodach to musiałeś też studiować na podrzędnej uczelni za pieniądze.
Odpowiedz
KaKropka
2013-07-08 08:20:01
0 0
A można wiedzieć do jakiego typu studiów starostwo dopłacało tym 15 osobom? Jeśli to studia podyplomowe, poszerzające kompetencje pracowników w zakresie wykonywanych przez nich obowiązków, to nie mam zastrzeżeń (oczywiście jeśli były przy tym podpisywane lojalki na określony czas pracy po ukończeniu). Jeżeli to zwykłe magisterskie to już wydaje mi się, że coś jest nie tak. Jest wystarczająca ilość osób z odpowiednim wykształceniem, szukających pracy i nie musimy dopłacać do kształcenia na tym poziomie z naszych podatków. A jak to wygląda w Urzędzie Miasta?
Odpowiedz
pinokio12
2013-07-08 08:27:56
0 0
a co tak wszystko chcecie wiedzieć. Inne grupy zawodowe oprócz polityków też mają dofinansowania na dokształt.
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-08 08:39:47
0 0
Jak wynika z toczącej się dyskusji Pan Starosta jest po prostu NIEPOWTARZALNY.
Jestem pełen podziwu dla jego działań.
Kończy 4 fakultety,prowadzi rozprawy naukowe,wydaje może jakieś materiały naukowe i co najważniejsze jest Starostą.

Jak On znajduje na to czas? Doba ma 24 godziny.
Może by Pan Starosta wystąpił u Pana Sznuka w programie Jeden z Dziesięciu.
Wygrana murowana.
Odpowiedz
Rudy102
2013-07-08 08:47:18
0 0
Ja się pytam gdzie byli nauczyciele z lat młodości Pana Starosty(szkoła podstawowa,średnia)że nie zauważyli w nim tak wielkich predyspozycji do nauki.
Gdyby tych błędów nie popełnili dzisiaj może byłby filarem polskiej nauki a tak tylko jest Starostą ale chwała że Najlepszym.
Odpowiedz
ysza
2013-07-08 09:10:58
0 0
Starosta Jan Puchała: 2007 r. i 2008 r.po 2000 zł; 2009 r.3190 zł; 2010 r.3240 zł; 2011 r.4500
zł (studia magisterskie i podyplomowe).

'Zdobył tytuły na Wyższej Szkole Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim, Wydział Pedagogiki i Nauk o Zdrowiu, kierunek resocjalizacja, studiował też na Wyższej Szkole Ekonomii, Turystyki i Nauk Społecznych w Kielcach, Wydział Ekonomiczny, kierunek ekonomia, specjalność; gospodarka i administracja publiczna, dodatkowo ukończył studia podyplomowe: ekonomia menadżerska, finanse i rachunkowość w zarządzaniu przedsiębiorstwem na WSBiP w Ostrowcu Świętokrzyskim, a także dodatkowo wychowanie fizyczne na WSBiP w Ostrowcu Świętokrzyskim'

Gratulacje Panie Starosto.
No te gratulacje są naprawdę SŁUSZNE !!! Pokłony za zaradność dla GOŚCIA .. przecie dzieciak na studiach dziennych to minimum 5000,- PLN/m-c w takim np KRAKU City = roczek 50 000,-
Pięć roczków to ćwierć miliona szaraczki bulą za tytulik ..no a J,'Mag.' OSOBLIWOŚC ma to za drobną
subsydiowaną ratalną sumkę z jak twierdzi UE ..
Odpowiedz
Doradca
2013-07-08 09:37:40
0 0
Panie Starosto a może zrobić tak :

'Licencjat z aktywizacji osób starszych. 18 miesięcy nieźle płatnej pracy, a na koniec dyplom szkoły wyższej - tak w Nysie w Opolskiem chcą walczyć z bezrobociem. Do tego od maja darmowa komunikacja


Pionierski projekt 'Praca za naukę' przygotowały nyski urząd pracy, tamtejsze starostwo oraz Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa.

- Wchodzę w to bez wahania - deklaruje Karina Mikołajczak z Paczkowa, 28-letnia bezrobotna po ogólniaku, zarejestrowana w nyskim Powiatowym Urzędzie Pracy. - To dla mnie szansa. Pracę straciłam już jakiś czas temu, musiałam przerwać studia - pedagogikę z resocjalizacją. Byłam już na czwartym roku, ale nie miałam pieniędzy na czesne. Teraz pojawia się szansa na uzupełnienie wykształcenia i pracę - cieszy się.

Karina jest jedną z 3 tys. bezrobotnych z maturą w powiecie nyskim. W sumie wszystkich osób bez pracy jest tu ponad 11 tys. (miasto liczy ponad 45 tys. mieszkańców).'

Z dobrych inicjatyw trzeba brać przykład.

http://wyborcza.pl/2029020,75478,13662504.html
Odpowiedz
konto usunięte
2013-07-08 09:44:10
0 0
Przeczytawszy komentarz nr 47 zadziwia mnie że Biuro Promocji twierdzi że studia magisterskie można robić ze środków UE! W dodatku w innym województwie! Dziwna sprawa - studiować w Ostrowcu i to w dodatku w Wyższej Szkole, jak się ma krakowskie Uniwersytety pod nosem. Poza tym podoba mi się odpowiedź Wójta z Jodłownika.
Odpowiedz
szorstki
2013-07-08 10:32:29
0 0
Witam
zauważcie po pierwsze że użytkownik @Biuro Promocji powołuje się na tego emaila http://img.iap.pl/s/180/7782/Edytor/File/Media/27_03_2013_r_.pdf
Ciekawa jest data prawda ? Koniec marca czyli redaktor/redaktorzy wiedzieli o tym od 4 miesięcy a dopiero teraz poinformowali większą publike co może się przełożyć na słowa:
'- Nasze dzieci nie mają pracy, pieniędzy, a tu wydaje się publiczne środki na kształcenie. Żałuję, że nie wiedziałem o tym przed udzieleniem absolutorium, gdybym wiedział, to byłby to główny argument przeciw. W ten sposób sieje się zgorszenie nie tylko na terenie powiatu, ale i poza nim - mówił nie kryjąc oburzenia Stanisław Nieczarowski, radny powiatu limanowskiego.'

Czy nie widzicie w tym nic ciekawego ?
Dobra ale uciekając dalej i powołując się na emaila z biura promocji mamy dofinansowanie 427 tys. na 160 osób w tym jak podkreślają 15 osób otrzymało 95 tys. wiec policzmy to szybko
Odejmując starostę mamy 80 tys. na 14 osób mamy 5,71 tys. zł które jak mniemam otrzymały osoby które sprawują wyższe stanowiska bo kto by dopuścił szaraczków do takiej kasy.
Możemy też zauważyć że 427 - 95 mamy 332 tys na 145 osób ponieważ 160 - 15 osob ( 95 tys. )
otrzymujemy dla szaraczka 2,28 tys. zakładając pewnie że bez znajomości nie dostaniesz tych pieniędzy ale co ja pisze przecież chyba tam nikt nie pracuje kto nie ma znajomości.
Jeśli źle pisze to mnie poprawcie
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-07-08 10:36:55
0 0
Witam,najlepiej wychodzi Starościei jego 'elicie'zamykanie dyskusji nad budżetem.A niedzielny wpis biura promocji starostwa jest tak smutny ,że wręcz prowokacyjny.Pora myśleć o nowych siłach-elitach w przyszłej Radzie.To co jest to 'psujący się układ zamknięty'.Dobrego dnia dla wszystkich co kształcili się i kształcą za swoje.
Odpowiedz
KaKropka
2013-07-08 10:41:36
0 0
@szorstki Z załącznika Biuro Promocji wynika data wpłynięcia maila od TOP'a. Nie widać daty odpowiedzi :) Zwłoka mogła wynikać właśnie z tego (może TOP zdradzi, kiedy została wysłana odpowiedź)
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-07-08 10:48:54
0 0
@Szorstki-szanowny-Nic nie usprawidliwi,nawet zgodnośc z prawem pobierania na douczanie się niedouczonych samorządowców naszej publicznej kasy.To wręcz odrażające!CZy tego społeczeństwo nie widzi i nie czuje?Ale kto to bierze?przecież w Zarządzie zasiada PIS-Pan Uryga i PIS BIS-pan Starosta?-Gzie jest elektorat PIS-U?
Odpowiedz
szorstki
2013-07-08 10:54:17
0 0
proszę zauważyć że po zamieszczeniu mojego komentarza który daje pod wątpliwość czas w jakim zostało to opublikowane to temat był na stronie głównej przed artykułem 'Tak działa nowa ustawa śmieciowa' zamieszczonym 2013-07-08 06:47:08 a po ukazaniu się moje komentarza artykuł 'Wykształcenie za publiczne pieniądze' znalazł się już dalej pod 'więcej aktualności'
Czyżby to był przypadek czy celowe działanie moderatora żeby ludzie mieli już 'ograniczone' możliwości czytania komentarzy ponieważ większość z lenistwa nie przegląda stron dalej np. kto przegląda drugą stronę w wynikach wyszukiwarki gooogle ?
Ciekawe zagranie :)
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-07-08 11:10:04
0 0
podstawowe pytanie jest nastpujące,czy prawdą jest,że starosta wziął sobie na kształcenie 15000 złotych a Pan Uryga z PIs- też kilka tysięcy?Jażi to prawdas to najwyższy czas na 'forta ze dwora' a jeżeli to kłamstwo to Portal musi przeprosić i zadośćuczynić-tyle Waszościowie w temacie.
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-08 11:27:20
0 0
A może te wszystkie wpisy to z zazdrości o umiejętności i wiedzę Pana Starosty.
Musicie przyznać że Pan Starosta to Nasz Limanowski Człowiek Orkiestra.
Odpowiedz
Janek64
2013-07-08 12:10:36
0 0
Panie dyrygencie no to Pan zrobil super final i podsumowanie No bo coz nam wiecej potrzeba mamy czlowieka orkiestre i czlowieka Pana dyrygenta ;) Zyc nie umierac :) Pozdrawiam
Odpowiedz
MarcowaZima
2013-07-08 12:56:21
0 0
Mam kilku znajomych, którzy pracują w Starostwie. Jakiś czas temu miała miejsce następująca sytuacja, że trzy z tych osób złożyły podanie o dofinansowanie studiów, każda na innym poziomie: jedna osoba licencjat: dostała dofinansowanie, druga osoba SUM: dostała dofinansowanie, a ostatnia z tych osób prosiła o dofinansowanie studiów podyplomowych i jeśli mnie nie wprowadziła w błąd to jako jedyna nie otrzymała dofinansowania, a wcześniej wykształciła się za swoje. Ale jak to bywa, co wolno wojewodzie,...........
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-07-08 13:13:16
0 0
Tak @marcowa-to b.smutne-Ale dlaczego Rada nie reaguje,co się dzieje.Rada Powiatu całowicie wyobcowana-wartości etyczne i moralne na zewnątrz-tak-W Radzie-zupełny zanik wartości.Patrz-ochrzczono Nasz szpital -o Boże,o ironio losu-'MIŁOSIERDZIEM BOŻYM'-jak to się ma do wydawania publicznych pieniędzy na kształcenie niedouczonego ZArządu-członków-Co na to 'BIuro Promocji'?
Odpowiedz
Rudy102
2013-07-08 20:02:41
0 0
CZEGO JAŚ SIĘ NIE NAUCZYŁ ,TEGO JAN NIE BĘDZIE UMIAŁ.
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-07-09 08:25:49
0 0
AMEN-SŁSZAŁEM =,ŻE MA KŁOPOTY Z CZYTANIEM SPRAWOZDANIA NA SESJACH
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-09 08:35:05
0 0
Na wszystko w życiu jest czas ale jest to poukładane.Człowiek się rodzi,uczy,zakłada rodzinę,pracuje,emerytura i spokojna starość.
Niestety nie wszystko się układa jak byśmy chcieli ,pragnęli ale cóż zrobić.
Próbujemy niektóre rzeczy,sprawy naprawić lub poprawić.
Tylko gdy z tą naprawą,poprawą przesadzimy to wychodzimy często na PAJACA.
Odpowiedz
Dunior
2013-07-09 08:42:32
0 0
szorstki: przesuwanie artykułów na limanowa.in jest automatyczne, dziwne że tego wcześniej nie zauważyłeś

http://img.iap.pl/s/180/7782/Edytor/File/Media/27_03_2013_r_.pdf - data wrzucenia tego pdf na serwer w/g mojej przeglądarki to 11 kwietnia 2013 16:40:13
Odpowiedz
Doradca
2013-07-09 08:45:58
0 0
@ dyrygent otwórz przewód doktorski na Muzykologii w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego dyregentów jak na lekarstwo i pokaż że w Krakowie też to można zrobić.

Pamiętaj o tym że człowiek uczy się przez całe życie, z wyjątkiem lat szkolnych.
Odpowiedz
dyrygent
2013-07-09 10:38:47
0 0
Doradco zgadzam się z Tobą że człowiek uczy się przez całe życie.
Natomiast pragnę cię poinformować że na kilku instrumentach potrafię zagrać.
Ale w tym przypadku nie chodzi o naukę którą pobieramy przez całe życie ale udawadnianie innym jaki jestem mądry,wykształcony zapubliczne środki.
Chyba tego nie popierasz?
Odpowiedz
Rudy102
2013-07-09 19:10:42
0 0
ZA PIENIĄDZE KSIĄDZ SIĘ MODLI,ZA PIENIĄDZE LUD SIĘ PODLI.
Odpowiedz
Janek64
2013-07-09 19:17:01
0 0

@ Rudy na pieniadzu swiat stoi i bez tego ani rusz .Jak opowiadali dawniej wzial ze soba dwa jajka do sklepu i zamienil na tyton lub chleb a dzisiaj nawet zlote jajka nie pomoga tylko kasiorka musi byc. Pozdrowionka

Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Wykształcenie za publiczne pieniądze"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in