17°   dziś 23°   jutro
Piątek, 29 marca Wiktoryn, Wiktoryna, Helmut, Eustachy, Zenon

Wstępne ustalenia ws. tragicznego wypadku

Opublikowano 22.07.2014 11:40:38 Zaktualizowano 05.09.2018 08:03:06 pan
86 51841

Szczyrzyc. 68-letni kierowca opla astry podczas manewru skrętu w lewo doprowadził do bocznego zderzenia z motocyklem – to wstępne policyjne ustalenia w sprawie tragicznego wypadku, do którego doszło wczoraj w Szczyrzycu. Wskutek odniesionych ran śmierć na miejscu poniósł motocyklista, 27-letni mieszkaniec gminy Dobra.

Jak już informowaliśmy, wczoraj o godzinie 15:15 w miejscowości Szczyrzyc doszło do wypadku drogowego, w wyniku którego śmierć na miejscu poniósł motocyklista.

Na miejscu zdarzenia pracowały służby – policja, straż pożarna i pogotowie ratunkowe, w tym także śmigłowiec LPR gotowy by przetransportować poszkodowanego do szpitala. Mimo wysiłków podjętych przez medyków reanimacja poważnie rannego motocyklisty nie powiodła się i jego życia nie udało się uratować.

Według wstępnych policyjnych ustaleń, 68-letni kierujący samochodem osobowym marki opel astra jadąc od strony Skrzydlnej, podczas manewru skrętu w lewo doprowadził do zderzenia bocznego z jadącym od strony centrum Szczyrzyca 27-letnim kierującym motocyklem marki honda.

- W wyniku zderzenia kierujący motocyklem poniósł śmierć na miejscu. Kierujący pojazdem opel astra był trzeźwy, to mieszkaniec gminy Jodłownik. Kierujący motocyklem to mieszkaniec gminy Dobra - mówi st. sierż. Jolanta Mól z limanowskiej policji.

Decyzją prokuratora zwłoki 27-latka zostały zabezpieczone do badań sekcyjnych.

Sprawę powadzą funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Limanowej.

Komentarze (86)

Szalona10
2014-07-22 12:13:45
0 0
Tofik [*] LwG ! Nigdy o Tobie niezapomnimy :( Byles dla nas jak brat .. :* Smigaj po Niebieskich , zebysmy cie slyszeli! :)
Odpowiedz
ulka80
2014-07-22 13:36:13
0 0
Wyrazy wspolczucia, dla rodziny.
Odpowiedz
maro
2014-07-22 13:45:24
0 1
Kolejna tragedia w regionie z udziałem motocykla, której sprawcą jest osoba kierująca samochodem, ale niektórzy nadal będą twierdzić, że to wina motocyklistów a wbrew pozorom to ludzie którzy dużo więcej dostrzegają na drodze i dużo rozsądniej umieją ocenić sytuację.

Jeszcze raz wyrazy współczucia dla rodziny, bliskich, przyjaciół i znajomych.
Śmigaj spokojnie po Niebieskich Autostradach !!! LwG
Odpowiedz
skate2004
2014-07-22 14:14:08
0 0
Wielka strata... Ewidentna wina kierowcy samochodu, jednak trzeba pamiętać o tym, że ulica to nie tor moto gp. Sam jeżdżę wiele lat na motocyklach i wiem jak niektórzy motocykliści okazują brak wyobraźni. Jeśli masz motocykl sportowy to lepiej skoczyć na weekend na tor i dać ujście emocją a nie robić tego na drogach publicznych, tor najlepiej zweryfikuje Twoje umiejętności jazdy motocyklem. [*] LwG!
Odpowiedz
azik
2014-07-22 14:15:15
0 0
Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodza ...
na zawsze w naszych sercach Tofik [*]
Odpowiedz
darcy
2014-07-22 14:53:49
0 0
WPOLCZUCIA I NAJSZCZERSZE KONDOLENCJE DLA RODZINY I PRZYJACOŁ [*]
Odpowiedz
monia123494
2014-07-22 15:01:36
0 0
Czemu Ty brak mi słów[*]
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-22 15:27:19
0 0
Czy wiadomo z jaką prędkością poruszał się motocyklista? Czasem trudno go zauważyć, z zazwyczaj przyjmuje się, że na terenie zabudowanym wszyscy jeżdżą przepisowo - 50 km/ i mniej. Fakt, że motocyklista nie zdążył zahamować czy ominąć (zmienić pas ruchu na lewy) oznacza, że albo gnał, albo kierowca osobówki zajechał mu drogę. Albo jedno i drugie.
Odpowiedz
ania2506
2014-07-22 16:57:53
0 0
Bóg życie daje i zabiera! Dołaczył do brata, pewnie tam w niebie był potrzebny.Szkoda tylko że tak wcześnie,dużo za wcześnie!!!!
Odpowiedz
tjt
2014-07-22 17:04:27
0 0
nie nam oceniac kto zawinil,ale kierujacy motocyklem z duza predkoscia wyprzedzal wiec.......w tej miejscowosci jest bardzo duzo kierowcow motocykli,ktorzy jezdza z nadmierna predkoscia ,az strach posylac gdziekolwiek dziecko,na terenie szkoly tak szalec?obok jest szpital,dom starcow...a gdyby szla wycieczka z przedszkola?ludzie myslcie troche.jednak bardzo mi zal wszystkich a zwlaszcza rodziny zmarlego,kierowca osobowki tez nie ma latwo,niech ci ludzie na tych motorach wyluzuja.....
Odpowiedz
junak83
2014-07-22 17:25:45
0 0
tjt ile to jest bardzo dużo ?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-22 18:40:15
0 0
stare dziadki powinny trzymać w rękach różaniec a nie kierownicę a jeżeli ja trzymają to mam pytanie do policji !!!?: czy policja sprawdziła czy ten dziadek ma odpowiednie badania do prowadzenia samochodu w takim wieku? jest przepis że takie dziadki po 60 roku życia mają obowiązek badać się czy mogą prowadzić pojazd. bo przez takich niedołęgów młodzi ludzie którzy są potrzebni tracą życie a stare dziadki powinni się modlić a nie za kierownicą siadać!!!!!!! [*] dla tragicznie zmarłego
Odpowiedz
hellish
2014-07-22 18:47:41
0 0
Spoczywaj w spokoju Tofik[*] Będziemy pamiętać o Tobie! Strzeż z góry innych kolegów na moto od takich przygód!!! Wieczne odpoczywanie racz Ci dać Panie...[*][*][*]
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-22 18:52:30
0 0
'Motocyklista zderzył się z sarną'. w tym poście chcieli tez udupić motocyklistę ale się im nie udało.
Odpowiedz
OLaO
2014-07-22 19:21:09
0 0
Do Wiesi;Ciekawe czy ty jak będziesz po 60 'starą niedołężną babą' będziesz się modlić czy też jeździć samochodem?Jak możesz w ten sposób wyrażać się o człowieku ,który ma 68 lat?To Bóg decyduje ,kiedy nas zabiera do siebie.A ostrożności u kierowców nigdy nie ma za wiele.Bez względu czy ktoś jedzie samochodem czy motocyklem.
Odpowiedz
ania2506
2014-07-22 19:44:45
0 0
Wiesiu różaniec jest dla wszystkich!! Tu nie ma granicy wieku,tak dla młodych jak i starszych.
Odpowiedz
EnjoY
2014-07-22 19:58:21
0 0
Szkoda młodego człowieka . Ale chyba nikt nie chce mi powiedzieć że zginął jadąc z prędkością 50km/h !? Oczywiście główny sprawca wypadku to zdecydowanie kierowca samochodu jednak gdyby motocyklista prowadził maszynę z rozsądkiem konsekwencje były by zupełnie inne .
Odpowiedz
ania2506
2014-07-22 20:18:20
0 0
Wiesiu z całym szacunkiem nie chciałam tu nikogo urazic,nie jestem aż taka guwniara i życie rozumiem! Mam dzieci i modle się za nie,dlatego nie wstydzę się różańca!!!
Odpowiedz
bobana
2014-07-22 20:31:59
0 0
Aż trudno uwierzyc,żeby 72 letnia kobieta z taka pogarda wypowiadała sie o straszym człowieku ;/ w ogóle z taka zawiścią ... przykre,tymbardziej,że jeszcze nic nie zostało dokładnie wyjaśnione a juz wszyscy obwiniają jak nie jednego to drugiego :( może lepiej wziąć różaniec do ręki i pomodlić sie za chłopaka,który zginął tak nieszczęśliwie i za tego kierowce,który nikomu krzywdy wyrządzić nie chciał,a nie stukać po klawiaturze i ubliżać ludziom . Wstyd pani Wiesiu...
Odpowiedz
eintracht
2014-07-22 20:40:14
0 0
Pani Wiesiu,nie bede sie powtarzala, ale przeczytaj 100 razy to co napisal(a) @bobana i zastanow sie w przyszlosci 100 razy zanim cos powiesz albo napiszesz.Wstyd, wstyd!!!!!!!!!
Odpowiedz
bearchen
2014-07-22 20:45:24
0 0
Ciszej nad ta trumna.
Nie do Was nalezy szukanie winnych. Stala sie straszna tragedia, zarowno dla rodziny zmarlego chlopaka jak rowniez dla samego kierowcy. To byl bardzo nieszczesliwy wypadek i nic juz nie przywroci zycia zmarlemu. Uszanujcie to.
Pani Wiesiu troszke szacunku do ludzi, bo z rozancem moze Pani przechodzic cale zycie, klepiac paciorki, ale nie ma Pani prawa obrazac innych a szczegolnie tego starszego czlowieka.
Odpowiedz
jasmina
2014-07-22 20:45:41
0 0
Do „Wiesia” na wstępie dodam tylko, że mam swoje lata i życie znam. Twój komentarz jest bardzo smutny. Nazwanie starszego człowiek, który wiele w życiu przeżył, tu cytat niedołęgą! Cóż za brak empatii i tolerancji. Chełpisz się tym, że całe życie trzymałaś w ręku różaniec, niestety to co piszesz świadczy o czymś zupełnie innym. Kolejny przykład na osoby, które klepią różaniec bez zrozumienia! A prawdę mówiąc nie wierzę, że masz 72 lata:) droga „wiesiu”.
WYRAZY WSPÓŁCZUCIA DLA RODZINY TRAGICZNIE ZMARŁEGO. POKÓJ JEGO DUSZY.
Odpowiedz
ania2506
2014-07-22 20:52:40
0 0
Masz racje bobana,modlitwa tu teraz jest potrzebna!
Odpowiedz
bobana
2014-07-22 21:01:45
0 0
Modlic sie też trzeba za rodziną tego chłopca,bo to naprawdę dobrzy ludzie i w życiu nie mało przeszli,szczególnie mama :( miejmy nadzieję,że Bóg choć trochę, z czasem ukoi ich cierpienie ...a do Wiesi,to chciałam tylko powiedziec,że dziadka to ja nie mam juz od bardzo dawna i wielka szkoda,bo starsi ludzie nie są tylko niedołężnymi dziadami ,a wartościowymi ludźmi i za nic w świecie nie uwierze,że jesteś 72letnia kobietą...kobieta w tym wieku wykazała by się taktem i zrozumieniem,nie ubliżała by nikomu. Przykre to jest,że w obliczu ogromnej tragedi wielu ludzi, znajdzie sie ktoś taki :(
Odpowiedz
eintracht
2014-07-22 21:05:43
0 0
Wiesia, bardzo ci wspolczuje, wyglada na to ze ten biedny chlopak nalezal do twojej rodziny. Jest potrzebna motlitwa dla ciebie rowniez.I przestan pomstowac niewinnych ludzi, bo to nie przywroci zycia mlodemu chlopakowi.Przeanalizuj wszystkie przykazania, bo jest ich DZIESIEC.I niech zapanuje cisza nad ta trumna.
Odpowiedz
jasmina
2014-07-22 21:12:42
0 0
bobana w 100% się z Tobą zgadzam!Już wcześniej pisałam, że nie wierzę, by 72 letnia osoba wypowiadała się w ten sposób o starszych ludziach.Zresztą każdy komentarz pisany jest w innym stylu, na potrzebę chwili i riposty. Wstyd by z takiej tragedii urządzać sobie cyrk!!!

Współczuję również temu starszemu panu,tak naprawdę każdy kto jeździ samochodem, mógłby być na jego miejscu.
Odpowiedz
eintracht
2014-07-22 21:18:45
0 0
Tak, rowniez trzeba wspolczuc temu kierowcy. Dla niego jest to wielka tragedia,
Nie znam zadnej z osob tej tragedii, ale to jest wielka tragedia dla obu rodzin.
Odpowiedz
naomika
2014-07-22 21:37:09
0 0
Droga Wiesiu ,równie dobrze ja, jak i każdy inny człowiek 20,30,40 letni mógłby być na miejscu tego 68 letniego kierowcy.Jak czytam Twoje komentarze to mi się niedobrze robi.
Odpowiedz
filutek
2014-07-22 21:38:41
0 0
Odnoszę wrażenie, że w Polsce nie wolno skręcać w lewo.

Wyprzedzając inny pojazd mamy do spełnienia parę warunków:
'Rozdział 3
Ruch pojazdów
Oddział 6
Wyprzedzanie
Art. 24.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu. W razie wyprzedzania roweru, wózka rowerowego, motoroweru, motocykla lub kolumny pieszych odstęp ten nie może być mniejszy niż 1 m.
3. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5, 10 i 12.
4. Pojazd szynowy może być wyprzedzany tylko z prawej strony, chyba że położenie torów uniemożliwia takie wyprzedzanie lub wyprzedzanie odbywa się na jezdni jednokierunkowej.
5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.
6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo w celu ułatwienia wyprzedzania. Przepisu nie stosuje się w przypadku, o którym mowa w ust. 12.
7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
1) przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia;
2) na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi;
3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na którym ruch jest kierowany.
8. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscach, o których mowa w ust. 7 pkt 1 i 2, na jezdni:
1) jednokierunkowej;
2) dwukierunkowej na odcinku z wyznaczonymi pasami ruchu, pod warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym – w miejscu, gdzie jest to zabronione znakami na jezdni.
9. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscu, o którym mowa w ust. 7 pkt 3, pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia, pod warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym.
10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
1) na jezdni jednokierunkowej;
2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.
11. Zabrania się wyprzedzania pojazdu uprzywilejowanego na obszarze zabudowanym.
12. Kierujący rowerem może wyprzedzać inne niż rower powoli jadące pojazdy z ich prawej strony.'

Pojazd skręcający w lewo według Sądu Najwyższego:
' jest zatem zobligowany do tego, aby zbliżyć się do środka lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym – do jej lewej krawędzi; ponadto, ma obowiązek zawczasu i wyraźnie zasygnalizować zamiar zmiany kierunku ruchu i niezwłocznie zaprzestać tego sygnalizowania po wykonaniu manewru. Dodatkowo, przepis art. 25 ust. 1 p.r.d. zobowiązuje w powyższej sytuacji do ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a także jadącemu z kierunku przeciwnego lub skręcającemu w prawo. Wśród tych obowiązków ustawodawca nie wymienił nakazu ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi jadącemu częścią jezdni nieprzeznaczoną dla jego kierunku jazdy ani np. wydzieloną dla pojazdów specjalnych. Zatem, kierujący, który wykonał obowiązki nałożone na niego w ustawie w związku z podejmowanym manewrem ma prawo – oczywiście w granicach wynikających z działania zasady ograniczonego zaufania – oczekiwać respektowania przez innych uczestników ruchu drogowego tych obowiązków, które z kolei na nich nałożył ustawodawca w takiej właśnie sytuacji drogowej'
http://mojepanstwo.pl/dane/sn_orzeczenia/13574

Wszystkim w kupie polecam przeczytać to postanowienie. Panom z limanowskiej policji także. To wyprzedzający ma wiele obowiązków do spełnienia aby manewr był zgodny z prawem. Kierowca mimo że jak niektórzy uważają ślepy dinozaur może się wybronić gdy okaże się, że motocyklista złamał jakiś z warunków bezpiecznego wyprzedzania lub przepis o ruchu drogowym. Dzisiaj w Krakowie zostałem wyprzedzony przez ścigacz znienacka jednym jego huśtnięciem, czyli metr za mną przechył w lewo i metr przede mną pochył w prawo. Kierunkowskaz i upewnienie się czy wiem że mnie wyprzedza go nie interesowało.
Odpowiedz
tjt
2014-07-22 22:05:38
0 0
nie nawiazujac do tego wypadku mam pytanko do wszystkich madrali:jadac przepisowo po drodze samochodem,mamy w szczegulnosci uwazac na motory,rowery,ok.tylko jakim sposobem taki motocykl mija nas z 'predkoscia swiatla'skoro my jedziemy 50km na godzine?to o ile on przekracza predkosc?
dajmy juz spokoj kto zawinil poprostu wyciagnijmy wnioski
Odpowiedz
tjt
2014-07-22 22:12:51
0 0
a...jeszcze do 'wiesia'uwazam,ze pani komentarze sa tragiczne,jak osoba,ktorej'towarzyszy rozaniec'podobno,moze pisac takie teksty i tak obrazac ludzi
Odpowiedz
anilec
2014-07-22 22:23:06
0 0
Wieczne odpoczywanie racz Mu dać Panie.
Życzę dużo wytrwałości obydwu rodzinom.

@wiesia
Wiesiu, nie pomyliłaś kolejności cyfr pisząc swój wiek?

Przyjąwszy Twój wiek 72 lat jako prawdziwy, powiedz szczerze czy w ostatnich latach mówiłaś Różaniec, pytam ponieważ modlitwa zawiera słowa; 'odpuść nam nasze winy jako i my odpuszczamy naszym winowajcom'

Może to wszystko co piszesz to prawda, pod warunkiem iż ostatnia Twoja podroż za kierownicą 12 lat temu, zakończyła się na drzewie z poważnym urazem głowy w stanie nietrzeźwości.
Odpowiedz
Doradca
2014-07-22 22:47:38
0 0
'Według wstępnych policyjnych ustaleń, 68-letni kierujący samochodem osobowym marki opel astra jadąc od strony Skrzydlnej, podczas manewru skrętu w lewo doprowadził do zderzenia bocznego z jadącym od strony centrum Szczyrzyca 27-letnim kierującym motocyklem marki honda'

Hm.

Nic nie napiszę.
Odpowiedz
ablin4
2014-07-22 22:48:10
0 0
Zawsze pozostaniesz w naszej pamięci ;( :( :( ;( NA GORZE SIE SPOTKAMY I JESZCZE POLATAMY ! ;( :( ;( TAK JAK MZ DAWNIEJ W LATACH GIMN. Współczuje rodzinie i znajomym.. Spoczywaj w pokoju kolego !!
Odpowiedz
REP
2014-07-22 22:50:03
0 0
Filutek, miło że wkleiłeś obszerną część kodeksu drogowego dotyczącą manewru wyprzedzania, ale jak to się ma do zaistniałego zdarzenia?
Odpowiedz
Doradca
2014-07-22 22:55:14
0 0
Szczere Kondolencje dla Rodziny i Przyjaciół.

[*}
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-22 23:04:09
0 0
Aż dziw bierze aby 72-letnia babuleńka tak śmigała w necie, a po 60-ce nie była sobie w stanie poradzić w ruchu drogowym?
Odpowiedz
filutek
2014-07-22 23:21:34
0 0
@REP
Ano tylko tyle, że na fotkach są czerwone pasy na jezdni, co oznacza nic więcej jak szczególnie chronione przejście przez jezdnię. A co mówi kodeks drogowy o wyprzedzaniu na przejściu dla pieszych?

Dla mnie najpierw należy wykluczyć nieprawidłowości w zachowaniu kierowcy motocykla, bo jak mówi wyrok Sądu Najwyższego wyprzedzający ma obowiązek upewnić się w wielu punktach kodeksu, a skręcający w lewo ma to wyraźnie zasygnalizować i sprawdzić, czy nikt nie nadjeżdża z przeciwka oraz zakładać, że inni użytkownicy przestrzegają przepisów drogowych.
Odpowiedz
hellish
2014-07-22 23:27:19
0 0
@ten Mam nadzieje ze po Twoim komentarzu babcia wiesia troche sie ogarnie. Tez tak mysle ze to ktos z rodziny i probuje na sile znalezc winnego. Babciu wiesiu po przeczytaniu jednego z twoich inteligentnych komentarzy: wielka sztuka jest nie jezdzic od 12 lat samochodem a przy tym nie miec zadnego wypadku, naprawde ''wielki szacun''... Ja bym chyba tak nie potrafil. W tej sytuacji nasuwa mi sie tylko jedna mysl znajomego: ''nie sztuka jechac po trzezwemu, kazdy umie''. Troche pokory i szacunku dla drugiej osoby. Postaw sie na miejscu tego pana z osobowki ponoc nie duzo mlodszego od ciebie. Co bys zrobila...
Pokoj Twojej duszy Tofik[*] LwG.
Odpowiedz
filutek
2014-07-22 23:34:24
0 0
Trochę zmienię moje stanowisko, bo zasugerowałem się niektórymi komentarzami.
Z opisu zdarzenia wynika, ze pojazdy zbliżały się z przeciwka i nie było żadnego wyprzedzania. To diametralnie zmienia sytuację. Przypomina to wypadek z zeszłego roku w Ujanowicach.
Nic tu nie można dodać oprócz tego, by motocykliści zakładali, że można ich na drodze nie zauważyć. Więc zawsze włączone światło mijania i przednie koło na asfalcie. O prędkości nie wspominam, bo każdy wie ile przepisy nakazują.
Odpowiedz
REP
2014-07-22 23:43:23
0 0
Filutek chodzi mi o to że motocyklista nie wyprzedzał opla, jechał z przeciwka. Kierowca opla klasycznie zajechał mu drogę przy lewoskręcie.
Szkoda chłopaka [*]... Nikogo nie oceniam nie sądzę, od tego Bóg i Sąd. Sam jeżdże od kilkunastu lat samochodem osobowym około 80tys km rocznie i wiem doskonale jak czasem niewiele trzeba żeby doszło do tragedii. Ile razy na drodze samego dzieliły mnie ułamki sekundy od śmierci, ile razy ja omal kogoś nie zabiłem... To wszystko niby jest zapisane tam w górze. Ale jak to mówią Pan Bóg kule nosi, ale to ludzie strzelają. Tak więc rozwagi i uważności na drodze nigdy za wiele
Odpowiedz
wyspianski
2014-07-23 00:26:17
0 0
Czy autorzy artykułów o tej tragedii znają znaczenie słowa empatia???Czy - przez wzgląd na rodzinę chłopaka,jego bliskich i znajomych, - mogliby zrezygnować z zamieszczania tu tak drastycznych zdjęć z tego wypadku?Czy ktoś z redakcji myśli o czymś innym niż ilość odsłon artykułu?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-23 10:10:53
0 0
Wszystko rozumiem. Ale od skrzyżowania w Szczyrzycu do miejsca tragedi nie ma więcej jak 250 metrów. Wskazówka prędkoś. na motocyklu zatrzymała się na 150. Gość podobno przejeżdżał notorycznie przez centrum wsi z podobną prędkością....
Nie chcę mówić źle o zmarłym więc powiem tylko, że lepiej, że nie zabił osoby nic nie winnej.
Wszyscy co go znali mówili, że to tylko kwestia czasu.
Odpowiedz
ulka80
2014-07-23 10:35:16
0 0
Tak sie mialo stac i tak sie stalo! Najblizsi zmarlego w chwili rozpaczy beda szukac winnego-i wylewac swoja zlosc i cierpienie, inni beda stwierdzac fakty i pisac to czego wiekszosc nie chce sluchac. Tomek odszedl-kazdemu przykro-68letni kierowca popelnil blad-zabil czlowieka- i jak z tym zyc- to juz jest kara. Tak naprawde to cierpi rodzina!
Moze bedziemy troche ostrozniej jezdzic, a moze rozwazniej-myslac o tym ze nie tylko my mozemy zginac, ale inni...Nie tylko brawura i szpan, i ktory pojazd wiecej moze sie licza. Wieczne odpoczywanie...
Odpowiedz
belinda
2014-07-23 11:02:13
0 0
drucio 8 - potwierdzam Twoje spostrzeżenia - to co się dzieje w Szczyrzycu i wokół to istne szaleństwo,palenie gum i prędkośc 150 przez rynek jest na porzadku dziennym zarówno tych 'mądrych' w puszkach jak i bez puszek. Nawet na parkingu koło Marysieńki jest strach siedzieć bo BMW (Bazdiewie Młodzieży Wiejskiej)pali gumy i słucha muzy na cały regulator.
Szkoda wielka tego młodego człowieka - ale Pan Bóg dał nam rozum po to abysmy mysleli i sami się strzegli.
Czy wszyscy wy gieroje palacy gumy - macie rozum? To wy jesteście współwinni smierci tego młodego człowieka bo się wzajemnie nakręcacie,szpanujecie i takie są skutki.
Tylko czekać który następny z was będzie kolejną ofiarą albo bedzie sprawca kolejnych ofiar w okolicach Szczyrzyca.
Policje zapraszam zwłaszcza w soboty po południu na odcinek Szczyrzyc- Smykań i Jodłownik - tam się odbywaja wyścigi.
Odpowiedz
babciaz
2014-07-23 11:07:28
0 0
Poruszając się 30 km/h w ciągu 1 sek. przejeżdżamy ok. 8,5 m. zastanówcie się czy to dużo czy mało,a to tylko 30 na godzinę, Wyrazy współczucia dla rodziny i kolegów.Żegnaj Tofik.
Odpowiedz
ulka80
2014-07-23 11:30:18
0 0
Wpis Tomka na FB:
' JEZELI ZGINE TO W PRZEKONANIU, ZR ROBILEM TO CO NAPRAWDE KOCHALEM-MOTOCYKLE'
ZYL TYM CO KOCHAL- UMARL JAK CHCIAL!!!
CZY WARTO BYLO??? CZY MIAL USNIECH NA TWARZY???
CZY NIE MA WZNIOSLEJSZYCH IDEALOW??? CZY WARTO BYLO???
Odpowiedz
Promyki
2014-07-23 11:36:58
0 0
Tomek bez Ciebie juz nie bedzie tak jak dawniej... Nawet nie wiesz jak mi Ciebie brakuje. Tyle bym dała by cofnąć czas, bym mogła Cię znów zobaczyć...
Nie moge sie z tym pogodzić. Dlaczego właśnie Ty... :( nigdy o Tobie nie zapomnę... Zawsze byłeś dla mnie kimś wyjątkowym... Żegnaj :(:(:(
Odpowiedz
Love19845
2014-07-23 11:46:01
0 0
Wina była kierowcy jak i motocyklisty.Po pierwsze szybko jechał od strony centrum Szczyrzyca a jeszcze jedno czy miał dobrze założony kask???Bo to dziwne trochę że spadł mu kask w trakcie wypadku????WYRAZY WSPÓŁCZUCIA DLA RODZINY:-((
Odpowiedz
hefajstos
2014-07-23 12:28:06
0 0
co niektórym proponowałbym przestać pisać żałosnych bredni, pierdół o niebieskich autostradach tylko wyciągnąć lekcje z tragedii swojego kumpla, przybywa samochodów motocykli pieszych a dróg jest tyle samo trzeba myśleć za siebie jak i za innych uczestników drogi nikt nie jest doskonały a motocylista wcale nie jest panem szos tylko swego jednoślada
Kto muśli inaczej skutki ma w pow. artykule
Odpowiedz
Love19845
2014-07-23 12:37:49
0 0
Zawsze są winne auta osobowe nigdy motocykliści.Jak by jechał ostrożnie to by nie doszło do tak tragicznego wypadku .A nieraz go widziałam jak szalał po Szczyrzycu na motorze.Wyrazy współczucia przesyłam także kierowcy auta bo on również przeżywa ten wypadek.
Odpowiedz
ronald80
2014-07-23 13:19:30
0 0
@drucio8
Tyś widział 150 km/h, przy takiej prędkości to auto by nie tak wyglądało i motor po wypadku, a kierowcy motoru byś szukał ze 100 metrów dalej... więc nie opowiadaj bajek...
Odpowiedz
hellish
2014-07-23 13:27:26
0 0
Zamiast się przekamarzać między sobą, odpuście sobie i zmówcie zdrowaśke za Jego duszą...
Wie ktoś może kiedy bedzie pogrzeb???
Odpowiedz
2211
2014-07-23 14:06:08
0 0
Młody, przystojny, zawsze uśmiechnięty, miły i uczciwy chłopak zginą, a wy się sprzeczacie ile kto ma lat?!! Nie wstyd wam?!! Tofik tęsknimy za Tobą! :-( :'( Śmigaj po obłokach... Szczere kondolencje dla rodziny....
Odpowiedz
nowy99
2014-07-23 15:17:53
0 0
https://www.youtube.com/watch?v=xaJ55fRw-SU



https://www.youtube.com/watch?v=nXn6nlrKth0



dwie różne prędkości
Odpowiedz
Muffin
2014-07-23 16:04:01
0 0
Chciałem zauważyć, że to prędkość i niezachowanie przepisów zabijają a nie wiek. Na drogach w Polsce jest jescze niestety 3-ci świat. W ciągu jednego dnia ginie więcej osób niż w ciągu miesiąca w innych krajach europejskich. To wielka tragedia dla wszystkich bliskich gdy coś takiego się wydarzy. Niestety drogi nasze też nie są zrobione tak aby zmiejszyć ilośc wypadków, wręcz przeciwnie.
Odpowiedz
simonkrk
2014-07-23 16:17:26
0 0
niech nikt sie nie odzywa kto nie byl nie widzial nie znal!!!
Odpowiedz
simonkrk
2014-07-23 16:17:56
0 0
DRUCIO8 DO CIEBIE KIERUJE TE SLOWA
Odpowiedz
simonkrk
2014-07-23 16:22:29
0 0
TAK PRZEZYWA WYPADEK ZE WISNIAMI CHCIAŁ HANDLOWAC NA MIEJSCU WYPADKU...
Odpowiedz
Love19845
2014-07-23 16:24:25
0 0
No właśnie dużo osób nie widziało wypadku i jak szybko jechał motocyklista więc się nie odzywajcie.Bez takich ostrych słów..Teraz zostało się nam modlić za Tomka na tamtym swiecie
Odpowiedz
simonkrk
2014-07-23 16:26:34
0 0
pogrzeb jest w czwartek o 15...tofik dlaczego ty...:((( tesknimy..ja dalej nie wierze
Odpowiedz
nowy99
2014-07-23 16:32:20
0 0
na filmie pierwszy jak motocykl uderza w auto przy prędkości 45km zniszczenia są większe jak w motocyklu Tomka
Odpowiedz
PanKleks
2014-07-23 18:55:12
0 0
Ta redakcja to już za grosz współczucia nie ma. Bo internauci i tak będą pisać co im ślina na język przyniesie, tylko dlaczego komentarze pod tym artykułem nie są wyłączone? Tymbardziej, że policja nie zakończyła czynności a już winnych się wskazuje. Redaktorzy mają już doświadczenie i dobrze wiedzieli w jakim kierunku dyskusja się potoczy. Ale biznes jest biznes, 24tys odsłon w 24h nie zdarza się co dzień. I jeszcze zdjęcia jak pięknie podretuszowane - prawie hdr, jeszcze nie daj boże czarnego worka ktoś by nie zauważył... szacun.
Odpowiedz
kieroqca
2014-07-23 21:24:00
0 0
Dla wielu z was był to znajomy, kolega, przyjaciel i winę kierujecie w stronę kierowcy opla. A w waszych kom. nie widziałem by ktoś napisał ze motocyklista prędkość miał prawie 2,5 x większą niż jest dopuszczalna w terenie zabudowanym. A sam z własnego doświadczenia wiem że wielu kierowców motocykli chyba nie wie która jest lewa strona a która prawa i do wyprzedzania mają i lewą i prawą. No i OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI.
Odpowiedz
simonkrk
2014-07-23 21:55:00
0 0
i dlaczego kasujecie moje komentarze
Odpowiedz
ABS0LLUT
2014-07-23 21:57:04
0 0
@simonkrk: Opanuj się z wulgaryzmami i *samosądami*, to może co trzeci post nie poleci.
Odpowiedz
zabus1987
2014-07-23 22:33:34
0 0
do kieroqca a niby skąd ty wiesz jaką miał prędkość? pewnie wnioskujesz po wpisie drucio8 który cos nie bardzo jest rozgarnięty o motorach. Licznik był elektroniczny i nie miał wskazówek.
Odpowiedz
simonkrk
2014-07-23 23:32:35
0 0
potwierdza kolege powyzej
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-24 14:10:20
0 0
Przede wszystkim to straszna tragedia dla rodziny Tomka,dla jego znajomych,przyjaciół i dlatego rozumiem Wasz żal i złość...ale niestety igrał chłopak z losem juz od dawna :( wiem posypia się teraz na moja głowe wyzwiska,ale jako mieszkaniec Skrzydlnej znałem go i widziałem jak jeżdził..To był bardzo fajny chłopak,ale spójrzcie na to bardziej obiektywnie,obwiniacie kierowce za wszystko. Tylko czy gdyby Tomek jechał zgodnie z obowiązującym tam ograniczeniem pędkości czy wydarzyłaby się taka tragedia?A gdyby tam byli piesi,dzieci,gdyby tracąc panowanie nad motocyklem wjechał w kogos? Każdy mieszkaniec Szczyrzyca,Skrzydlnej i okolicznych miejscowości dobrze wie co wyprawia sie tu na motorach i samochodami,wyscigi,palenie gum itp...zamiast oskarżać wszystkich innych zastanówcie sie może czy warto aż tak ryzykować??? Dzis pochowamy młodego chłopaka,waszego przyjaciela,więc może w hołdzie jemu i ku przestrodze zacznijcie myśleć.Nie wyzywajcie kierowcy samochodu od morderców,bo już takie zdarzenie miało miejsce,on też jest ofiara tego tragicznego wypadku. Uczcijcie pamięć Tomka godnie. I dla niego i dla was samych następnym razem zanim podkręcicie gaz w motorze czy samochodzie przypomnijcie sobie o nim...To zdjęcie,które teraz każdy udostepnia na FB 'Jeżeli zginę,to w przekonaniu,że robiłem to co kochałem.Motocykle.' naprawdę uważacie,że warto przez to ginąć???Mam nadzieję,że rodzina Tomka podniesie się po tej tragedii,że Wy jego przyjaciele nigdy o nim nie zapomniecie i,że żaden z Was nie podkręci juz więcej gazu za bardzo....Spoczywaj w pokoju Tomku [*]
Odpowiedz
bobana
2014-07-24 18:16:58
0 0
Jeśli można powiedzieć,że pogrzeb był piękny, to dzisiejszy św. pamięci Tomka taki właśnie był,piękny i wzruszający. Mówi się,że mlodzież jest zła,zepsuta,a dzisiejszy dzień pokazał nam zupełnie co innego,pokazał nam wspaniałych i wrażliwych młodych ludzi,którzy potrafią się zjednoczyć,którzy nie wstydza się łez po stracie przyjaciela. Jesteście wspaniali,a jeśli ktoś miał takich przyjaciół sam musiał być kimś wyjątkowym.... Podziękowania dla naszego wspaniałego księdza Stanisława,za piękne słowa.
Odpowiedz
simonkrk
2014-07-24 19:45:26
0 0
Pogrzeb byl piekny...i zasłużony dla dobrego człowieka...na zawsze w naszych sercach....
Odpowiedz
simonkrk
2014-07-24 19:47:15
0 0
łzy same się lały..nie dało się opanować...
Odpowiedz
tjt
2014-07-24 21:51:24
0 0
nie gdybajmy juz kto zawinil,Bog wie jak bylo,tylko zastanowcie sie ludzie,czy warto tak sie narazac dla obrobiny adrenaliny?pomyslcie o rodzinie i bliskich,lepiej sie spotykac niz zegnac na zawsze....
Odpowiedz
polk
2014-07-26 19:33:38
0 0
Mam tego dość. I setki normalnych użytkowników lokalnych dróg także. Wykonujemy manewry skrętu w lewo i włączania się do ruchu w rejonie Szczyrzyca i Skrzydlnej z duszą na ramieniu ze świadomością, że za każdym razem nagle zza zakrętu, a są one wszechobecne - wyłoni się jakiś ścigacz, czy czterokołowiec młodego pirata, których mamy sporo- z prędkością ponad 100 na godzinę, z piskiem opon albo rykiem silnika, bądź tym i tym i okaże się, ku wielkiemu oburzeniu tych młodych szaleńców, że zajechaliśmy takiemu drogę. Bo kto jak kto, ale oni mają do tego prawo, by tak jeździć, tak przynajmniej uważają.
Odpowiedz
jas55
2014-07-27 10:24:49
0 0
68-letni kierowca opla... to całkiem młodziutki emeryt, roczny emeryt, proszę nie robić zatem dziwnych uwag co do wieku kierowcy opla
Odpowiedz
simonkrk
2014-07-28 09:56:56
0 0
Tesknimy Tomek...
Odpowiedz
hail
2014-07-28 10:33:13
0 0
Proponowałbym co niektórym wstrzymać się z wypisywaniem komentarzy. Jeśli posiadacie jakaś wiedzę, która może rzucić światło na wyjaśnienie tej sprawy, to podzielcie się nią z policją lub prokuraturą. Wypisywanie tego w komentarzach żadnego pożytku nie przyniesie.
Odpowiedz
hontas
2014-07-29 14:59:21
0 0
Ciągle kasujecie moje komentarze na temat jak ktos wyżej napisał emeryta , który pozbawił zycia NIEWINNEGO TOMKA !
Tomka Naszego Kolegi , Przyjaciela !!!
Ciekawe kto taki mądry ??? - redakcja a może wielcy obroncy staruszka ???? Prawda w oczy kole a wiec skasować trzeba aby zatuszować zal ktory Nas otacza!
Nadal mam ogromna nadzieje ze sumienie Jego daje o sobie znać....

Tomek Ogromnie Tęsknimy Za Tobą !!!!!
Odpowiedz
hontas
2014-07-29 15:01:45
0 0
Simonkrk moje też ciągle kasują .... widocznie prawde piszę !!!
Kara musi być !
Już nie wspomnę o kamieniołomie ....
Odpowiedz
simonkrk
2014-07-30 23:28:57
0 0
Pisze sie prawde dlatego kasuja komentarze...dziadek jest winny...pozatym niech idzie sprzedawac wisnie..jak mu nie wstyd..ale Pan Bóg nierychliwy, ale sprawiedliwy...wiec kara i tak cie spotka...jak mozna nie miec sumienia...co ty myslales ze zabiles kota
Odpowiedz
hontas
2014-08-01 08:16:08
0 0
Do ' Pan ' który napisał mi prywatną wiadomość po jaka choinkę wrócisz tego dziadka ? A moze jesteś z rodziny i chcesz uspokoić sumienie dziadka , wujka , ojca bo nie wiem kim on tam jest dla Cb!!! Piszesz takie głupoty że głową mała !!! Dużo by tu pisać na ten Twój post jednak opowiem tyle nie obwiniaj Tomka bo czyją wina to już chyba każdy wie.
Odpowiedz
hontas
2014-08-01 08:23:37
0 0
Simonkrk jakie polskie prawo taka wolność słowa !!!!!
Nic jeszcze nie piszesz a już skasowane ....
Każdy ubolewa nad dziadkiem a mnie akurat on nic nie obchodzi !!!
Interesuje mnie kara jaka dostanie !!!!
Przypuszczam że wielu z Nas jest tym zainteresowany !!!!
Odpowiedz
pan
2014-08-01 12:34:56
0 0
@hontas

Nie, nie znam tego człowieka. Jestem natomiast autorem tego artykułu i ja kasowałem część nieodpowiednich komentarzy. Dlatego na Twoje pytania odpowiedziałem w PW.
Widzę, że nie potrafisz odnieść się merytorycznie do tego, co Ci napisałem.

Nie obwiniam Twojego kolegi. To był wypadek, których niestety jest coraz więcej na naszych drogach. Problem w tym, że Wy zachowujecie się jakby to było morderstwo z premedytacją.

Zapytam więc jeszcze raz: czy ten kierowca jechał brawurowo, był kompletnie pijany, uciekł z miejsca zdarzenia i nie wezwał pomocy? Nie, on spowodował wypadek, a nie zabił. Zauważ, że gdyby w tym czasie jechał tam samochód, a nie motocykl, to nie pisalibyśmy o wypadku ze skutkiem śmiertelnym.

Wasz kolega zginął, bo ktoś inny popełnił niezamierzony błąd, a jego samego chronił tylko kawałek plastiku na głowie i skórzana kurtka. I to jest bardzo przykre.

Wielokrotnie pisaliście, że zmarły miał świadomość tego, jak ryzykowną i niebezpieczną pasję wybrał. Bo w większości przypadków motocyklistów zabija prędkość, o czym już Ci wspominałem.
Odpowiedz
hontas
2014-08-02 13:30:05
0 0
PAN !!! PANIE !!!

Z tego co widzę dla Ciebie połowa komentarzy jest nieodpowiednia.Moich jak i np.SimonKrk ... Odnieść się do tego co napisałeś nie ma sensu , ze wzgledu na to ze mamy odmienne zdanie i podejscie do sprawy! Dla Ciebie to normalne , zwykła szara codzienność , praca i nic wiecej .... dla Nas to ból , żal , rozgoryczenie , strata , pożegnanie czlowieka - człowieka legendy ! Przyjaciela , Kolegi , wzoru dla niektórych osób oraz przykładu podejscia do pewnych spraw !! A teraz ?? Co mamy teraz ??? NIC !!
Nie ma Go , Nie bedzie , zostaja tylko wspomnienia !
Nikt a tym bardziej ja nie uznał ze to było z premedytacja!Piszesz,że Tomek zginał bo ktoś ,,inny' popełnił bład ... KTO INNY???? Zastanów się ! Dziadek ! Nikt inny ! Kazdy motocyklista wie z czym igra ale nie oznacza to,że od razu trzeba obwiniać tego kto poruszał się nie autem a motorem! Dla Was ,,szarych ludzi' to jedynie ,,dawcy organów' a dla innych to całe zycie!
Dlaczego teraz nie opiszecie kary jaka staruszka czeka...tylko zakonczyliście temat razem z pochowaniem Św.Pamieci Tomka ???
Nasza dalsza konwersacja widzę ze nie ma sensu , próbujesz rozwiac watpliwosci i Nasze rozgoryczenie ale tak czy tak Ci się nie uda ...

PS - mam spodziewać się,że ten komentarz też zostanie usunięty ???
Odpowiedz
pan
2014-08-02 15:14:29
0 0

@hontas

Bądź poważny. Jaką karę mamy opisywać? Czy już jakąś orzeczono? Przyjdzie czas, że napiszemy. I absolutnie nie obwiniam zmarłego o spowodowanie wypadku.

Tak, dla Was i dla rodziny zmarłego to ból nie do opisania, zdaję sobie z tego sprawę. Nikt tego nie umniejsza, po prostu bądźcie ciszej nad trumną. Zadaj sobie pytanie, czy Wasz śp. Przyjaciel życzyłby sobie tego? Ja nie wiem, ale Wy go znaliście... Odpowiedz sam sobie, może będziesz zaskoczony.

Może i jestem 'szarym człowiekiem', bo motocykle nie są moją pasją, wolę bardziej bezpieczne zajęcia. Dla mnie „całym życiem”, jak piszesz, jest moja narzeczona, rodzina i przyjaciele, więc postaram się być z nimi jak najdłużej.

Czemu tak ryzykujecie - nie wiem. Ale nie próbuj zaprzeczać, że nie ponosicie ogromnego ryzyka na naszych drogach. Nikogo nie nazywam „dawcą organów”, czasem co najwyżej mam wrażenie, że niektórzy z Was są albo samolubni, albo nierozsądni – bo ja mając żonę i dzieci nie wsiadałbym na motocykl, wiedząc jak jest to ryzykowne.

I tak na marginesie: w tragicznej śmierci nie ma nic 'normalnego'. Choć nie znałem zmarłego, to nie znaczy że nie współczuje jego bliskim, bo przecież stracili kogoś ważnego i to zdecydowanie zbyt wcześnie. Powiem Ci więcej - pierwszy śmiertelny wypadek motocyklisty, z którym miałem do czynienia, to ubiegłoroczna tragedia w Ujanowicach. Byłem tam na miejscu i jestem przekonany, że nigdy nie zapomnę tego co zobaczyłem. Więc nie pisz, że mnie to kompletnie nie obchodzi.

P.S.: Nie, nie usunę powyższego komentarza. I sam nie napiszę kolejnego. Jak stwierdziłeś, mamy odmienne zdanie. I życzę Ci, żebyś nie musiał opłakiwać kolejnych przyjaciół, a sam jeździł bezpiecznie. Pozdrawiam.

P.S.2: Przeczytaj jeszcze raz komentarz nr 69.

Odpowiedz
ABS0LLUT
2014-08-02 19:45:14
0 0

@hontas: Komentarze SimonKrk kasowałem akurat ja, bo były pełne wulgaryzmów, nie wspominając o notorycznym naruszaniu ustawy o ochronie danych danych osobowych, za co Twój kolega mógłby beknąć.

Rozumiem ból po stracie Przyjaciela (tak, mi też odeszło na Niebieskie Autostrady kilku Kumpli - motocyklistów), ale musi być jakiś umiar w pisaniu.

Pozdrawiam i szerokości życzę.

Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Wstępne ustalenia ws. tragicznego wypadku"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in