7°   dziś 11°   jutro
Środa, 24 kwietnia Aleksy, Horacy, Horacja, Grzegorz, Aleksander, Fidelis, Bona, Jerzy

W Limanowej będzie protest?

Opublikowano 24.01.2012 07:49:29 Zaktualizowano 05.09.2018 11:15:17 top
44 17124

Limanowa. Anonimowi Internauci zapowiedzieli w Limanowej protest przeciwko podpisaniu przez Polskę dokumentu ACTA. Ma się on odbyć w środę o godzinie 17.00 na limanowskim rynku.

- ACTA to niebezpieczny dokument, który ma zostać niedługo podpisany przez nasz Rząd – brzmi informacja przesłana przez anonimowych Internautów do naszej redakcji. -  Prowadzi on do niczego innego, jak cenzury w sieci. ACTA NIE ZOSTAŁ STWORZONY DEMOKRATYCZNIE - został stworzony za naszymi plecami, a powstał po to, by kontrolować nas do granic pod pozorem walki z piractwem (co jest nonsensem, wiele gwiazd dołączyło się do anty-ACTA, anty-SOPA itd. bo wiedzą, że to głupota).

- 25 stycznia o godzinie 17:00 zbieramy się na rynku limanowskim – informują Internauci. -  Planujemy roznoszenie ulotek informacyjnych, marsz z transparentami. Planowane miejsca blokad-przejście na rynku koło pomnika Jana Pawła II, naprzeciwko Urzędu Miasta oraz Starostwa Powiatowego. Co można zrobić? Przynieść transparenty, plakaty, ulotki informacyjne. Przykładowe teksty: NIE DLA ACTA, STOP CENZURZE, LIMANOWA PRZECIWKO ACTA, czy też ACTA = CENZURA W SIECI – dodają organizatorzy.

 W serwisie faceebok na protest zostało zaproszonych 1600 osób, udział potwierdziło już kilkaset. Czy faktycznie tyle osób weźmie udział? Nie wiadomo.

Zobacz również:

www.facebook.com/events/303684566348641/

Plan protestu: limanowa.in/wydarzenia/news;znany-plan-protestu-internautow,8394.html

 

Warto wiedzieć o ACTA według onet.pl:
"ACTA mnie nie dotyczy, a dostawca sieci może mnie śledzić, bo nie mam nic do ukrycia" – może pomyśleć typowy Kowalski. Po przeczytaniu tych 10 informacji zmienisz zdanie.

Jak powstało ACTA?
ACTA to oficjalnie Anti-Counterfeiting Trade Agreement (umowa handlowa przeciwko podróbkom). Dokument był tworzony od 2007 roku w USA i utrzymywany w ścisłej tajemnicy. Na jego kształt wpływały instytucje lobbujące na rzecz ochrony własności intelektualnej. Dopiero 24 marca 2010 roku jego treść wyciekła do opinii publicznej. Odbyło się tylko jedno publiczne spotkanie w sprawie ACTA (w Meksyku), z którego wyproszono osobę próbującą je transmitować w internecie.
Parlament Europejski dwukrotnie sprzeciwił się wprowadzeniu ACTA, domagając się odtajnienia prac nad porozumieniem. Organizacje reprezentujące przemysł, w tym BSA, lobbowały przewodniczącego Parlamentu Europejskiego Jerzego Buzka o pominięcie opinii Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości przy wdrażaniu ACTA. Ostatecznie UE poinformowała o przyjęciu ACTA na stronie 43 komunikatu prasowego na temat rolnictwa i rybołówstwa.

Jak ACTA jest uchwalane w Polsce?
Uchwała pozwalająca na podpisanie ACTA przez Polskę nie zawiera w tytule skrótu ACTA, a nazywa się "Umowa handlowa dotycząca zwalczania obrotu towarami podrobionymi między Unią Europejską i jej państwami członkowskimi, Australią, Kanadą, Japonią, Republiką Korei, Meksykańskimi Stanami Zjednoczonymi, Królestwem Marokańskim, Nową Zelandią, Republiką Singapuru, Konfederacją Szwajcarską i Stanami Zjednoczonymi Ameryki". Jak donosi zajmujący się prawnymi aspektami funkcjonowania internetu serwis VaGla.pl, dokument wpłynął do Rady Ministrów 18 listopada 2011 roku. Podpisano go już 25 listopada. Biorąc pod uwagę, że także 18 listopada prezydent powołał nowy rząd, prawdopodobnie żaden z ministrów nawet się z nim nie zapoznał - uważa autor serwisu, Piotr Waglowski.
Na obiecywane przez premiera negocjacje w sprawie ACTA nie zaproszono domagających się tego organizacji pozarządowych, ale pojawili się na nim przedstawiciele międzynarodowych korporacji.
Polska treść ACTA została udostępniona na serwerze Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego 18 stycznia 2011. Według dotychczasowych planów ACTA ma zostać podpisana przez Polskę 26 stycznia w Japonii, choć po ostatniej burzy i atakach hakerskich na strony rządowe nie jest to jeszcze przesądzone.
Po spotkaniu z premierem Donaldem Tuskiem, Michał Boni powiedział:"Po dyskusji i analizie dokumentu ACTA stwierdzamy, że ta umowa w niczym nie zmieni - zgodnie z opiniami prawników - polskiego prawa, także tego dotyczącego internautów i funkcjonowania internetu". Minister przypomniał także, że pełne wejście w życie ACTA dokona się dopiero po ratyfikacji w parlamencie. - Co oczywiście poprzedzi debata na ten temat - dodał Boni. Oznacza to, że podpisanie umowy 26 stycznia nie spowoduje jeszcze jej wejścia w życie.

ACTA zabrania otwierania stron?
ACTA przewiduje kary dla osób dopuszczających się piractwa na skalę handlową. Pojęcie "skala handlowa" nie jest zdefiniowane w żadnym dokumencie UE, a zdefiniowane przez ACTA "piractwo" jest bardzo ogólne. Na jej podstawie można uznać za "pirata" np. osobę czytającą stronę internetową pochodzącą z kraju, w którym pobieranie plików naruszających prawa autorskie jest zabronione. Dlaczego? Ponieważ podczas przeglądania danej witryny przeglądarka internetowa zapisuje na komputerze jej lokalną kopię, czyli kod, grafiki, treść artykułów. Są to zwykle utwory chronione prawem autorskim.

Koniec z YouTube?
Świadome obchodzenie zabezpieczeń takich jak np. możliwość oglądania filmów tylko w wybranej strefie lub korzystanie z proxy w celu obejrzenia na YouTube filmu wskazanego dla wybranego kraju jest nielegalne. Podobnie z wersjami gier przeznaczonymi na inne rynki. Warto przy tym zauważyć, że programy na rynkach wschodzących są 5-10 razy droższe niż w USA.

Co z małymi stronami?
Właściciele stron będą odpowiadać za treści na nich, więc wielu zrezygnuje z ryzyka prowadzenia strony. "Gdyby wprowadzić odpowiedzialność po stronie przedsiębiorców internetowych za treści umieszczane przez użytkowników oraz obowiązek monitorowania tych treści to nie tylko doprowadziłoby to do cenzury w internecie, ale przede wszystkim sens biznesowy platform internetowych przestałby istnieć, co z kolei by skutkowało załamaniem gospodarki internetowej" - uważa Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji.

Celnicy zajrzą do twojej walizki
ACTA pozwala służbom celnym z własnej inicjatywy zatrzymać na granicy podejrzane towary, w tym przewożone w bagażu podręcznym lub wysyłane paczkami. Towary te mogą zostać zniszczone, jeśli zostaną uznane przez celników za stanowiące naruszenia.
Ponadto państwo może dostarczyć właścicielowi praw informacje dotyczące wysyłek jego towarów, w tym opis i ilość. Może to stanowić podstawę do monitorowania poczty.

Programy mogące obchodzić zabezpieczenia stają się nielegalne
Urządzenia i programy, które mogą być użyte do obejścia zabezpieczeń powinny być według ACTA konfiskowane. W tym miejscu pojawia się kwestia tzw. dozwolonego użytku osobistego i użycia zupełnie legalnego urządzenia do zdjęcia np. zabezpieczenia DRM. W tym przypadku tylko cel użycia przesądza o jego charakterze.

Dostawca internetu będzie Cię śledził
Właściciel praw autorskich dostanie dane osoby, którą tylko podejrzewa o posiadanie treści naruszających prawa autorskie.
Oskarżający może żądać informacji o wskazanych osobach w jakikolwiek sposób powiązanych z podejrzanym. Może to prowadzić do sytuacji, w której ISP będą musieli ujawniać dane wszystkich osób, które pobierały pliki od podejrzanego przez właściciela praw.
Państwa muszą przewidzieć możliwość niezwłocznego wydania właścicielowi praw autorskich przez ISP danych abonenta, co do którego istnieje podejrzenie, że z jego konta naruszono prawa autorskie. Oznacza to olbrzymie wydatki małych ISP na infrastrukturę monitorującą każdą akcję każdego internauty.

Będą Cię kontrolować również inne kraje
ACTA pozwala na działania służb wobec obywateli innych krajów i na terenie innych krajów. Może się to odbywać "bez wysłuchania drugiej strony" [strona – kraj] i przy konfiskacie mienia oraz wniesieniu kaucji przez osobę podejrzaną (nie oskarżoną). Jeśli podejrzenia okażą się niesłuszne, sąd może, ale nie musi nakazać rekompensatę.

Państwo będzie wspierało posiadaczy praw
Państwa, w tym już wkrótce prawdopodobnie Polska, "podejmują wysiłki, aby wspierać tworzenie i utrzymywanie formalnych i nieformalnych mechanizmów, takich jak grupy doradcze, w ramach których jej [Państwa - przyp. red.] właściwe organy mogą poznać opinie posiadaczy praw".
Państwa zobowiązują się również do przeszkolenia urzędników w zakresie dochodzenia i egzekwowania praw własności intelektualnej. A kto jak nie "grupy doradcze" związane z instytucjami antypirackimi przeprowadzi takie szkolenia?

(Aktualizacja 18:28 24 I 2012)

Komentarze (44)

ForFun
2012-01-24 08:08:42
0 0
Komentarz usunięty przez A.C.T.A.
Odpowiedz
anilec
2012-01-24 09:01:35
0 0
http://LIMANOWA.PRZECIWKO.ACTA
Odpowiedz
crusader
2012-01-24 09:08:03
0 0
powyzszy link usuniety przez ACTA
Odpowiedz
jacex28
2012-01-24 09:20:33
0 0
Zdecydowanie popieram. Trzeba wyrazić swoje stanowisko w tej paranoi i może tym razem Limanowa zasłynie z lepszej strony.
Odpowiedz
jacex28
2012-01-24 09:23:12
0 0
Trzeba to dobrze zorganizować i liczyć że nie będzie to garstka osób tyko cały rynek
Odpowiedz
jacex28
2012-01-24 09:26:12
0 0
Bo jak to wprowadzą, to za awatary na limanowa.in zapłacimy
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-24 09:44:18
0 0
@jacex28-to nie gadaj, tylko przychodź, niech nas usłyszą!
Odpowiedz
raziel
2012-01-24 09:51:18
0 0
Sposób w jaki przygotowywano, chowano tą ustawę przed ludźmi jak i jej sama treść pokazują, że nasz rząd czy też unia to 'małpki na łańcuchu' najbogatszych koncernów - interesy kosztem ludzi i ich swobód. Piractwo trzeba ścigać ale nie kosztem wszystkich a tym samym czymś takim jak ACTA .
Odpowiedz
terorist
2012-01-24 10:23:36
0 0
Jacy tam oni anonimowi skoro na fejsbuku biorą udział w wydarzeniu?
Odpowiedz
mari
2012-01-24 10:38:26
0 0
Tylko dlaczego dopiero o 18?
Społeczeństwo tego protestu nie zobaczy, bo o 18 Limanowski Rynek jest już bezludny. Jeszcze ostatni ludzie są w Sparze, Biedronce..
Kompletny bezsens.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-24 11:28:53
0 0
Niech żyje Wolność ?A może swoboda ? Po co się zbierać na Rynku jak już podobno podpisane w sierpniu ?
Odpowiedz
Mirass
2012-01-24 12:03:46
0 0
Kierowcy, 28 stycznia będziemy organizować protest przeciwko wysokim cenom paliw w Polsce.
Nowy Sącz: Blokowanie Gorzków od Białego Klasztoru do Reala Zbiórka - 28.01 godz 12:00 Nowy Sącz JOJO na wprost MC DONALD
Odpowiedz
Imhoteph
2012-01-24 12:17:17
0 0
podpisując ACTA... podpisują na siebie wyrok... rząd chyba nie wie że idzie na wojne... 2012 - to chyba sie zaczęło
Odpowiedz
staruch
2012-01-24 12:42:46
0 0
Z tego co slyszalem ustawa w Sejmie przegłosowana rok temu, żeście się obudzili ...
Odpowiedz
saleen22
2012-01-24 13:32:35
0 0
@ Mari....zgadzam sie sam nie rozumiem dlaczego tak pozno o 18....przciez to powowinno sie odbyc najpozniej w poludnie chcialbym sie przylaczyc ale nie moge...

@mirras...szkoda waszego czasu bo ceny paliw sa kontrolowane na swiatowym rynku za beczke a nie krajowym..Polska jest tylko odbiorca i cena jest adekwatna do ceny za barylke na gieldzie
Odpowiedz
Mirass
2012-01-24 14:19:52
0 0
to protest ogólnopolski ,ja tylko przekazuje informacje
Odpowiedz
DamianM122
2012-01-24 14:23:59
0 0
@saleen22 zgadzam się z tym że 18 to za późno ale nie zgadzam się co do twojej odpowiedzi dotyczącej ceny paliw... fakt faktem może i tak jest ALE nie zapominajmy jakie są różnice zarobków w innych krajach... przykładowo: Francja płaci tam ok 7,30 za paliwo a my 5,60 to wychodzimy nieźle tylko gdy porównać zarobki nasze i ich to robi się przepaść... jak tak dalej pójdzie to za zatankowanie powinniśmy dostawać samochód gratis...

a co do ACTA to jest najgorszy syf jaki człowiek mógł wymyślić... kolejny przykład: jeśli jesteś człowiekiem zamożnym czyli masz tam bmw, wille itd jak na przykład kolesie co myślą czy wprowadzić acta to jesteś święty i wszystko masz legalnie: BO CIĘ NA TO STAĆ!

A gdy ktoś ma 5 razy mniejsze zarobki dajmy na to to jak mu starczy na opłacenie internetu to i tak jest dobrze, a gdy wprowadzimy ACTA to nic nie będzie można... nie możesz sobie filmu ściągnąć, bądź gry bo cię posadzą w więzieniu, a nawet nie masz pieniędzy by to kupić... jednym słowem lipa...

Można tutaj stwierdzić że przenosimy się do średniowiecza, gdzie szlachta żyła sobie w dostatkach, a biedni chłopi starali się zdobyć każdy złamany grosz na wyżywienie...

PYTANIE: GDZIE TU JEST RÓWNOŚĆ SPOŁECZNA?
Odpowiedz
mari
2012-01-24 14:28:34
0 0
Damian: nie ma równości społecznej i nigdy nie będzie.
Komuna się już skończyła.
Odpowiedz
TmK
2012-01-24 14:42:47
0 0
Zmiana godziny na 17:00, więc Panie Kubo pasowałoby to zmienić :)
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-24 15:20:03
0 0
siedzą przed monitorami pryszczate nieroby i takie pierdoły piszą....
Odpowiedz
FurElise
2012-01-24 15:23:14
0 0
Anonimowi? xD Sama przyjdę, ale pooglądać. Jeżeli A.C.T.A wejdzie w życie, zrezygnuję z internetu= będę się lepiej uczyć.
Odpowiedz
leon297
2012-01-24 15:54:25
0 0
Przed chwilą Premier na konferencji prasowej powiedział że i tak podpiszą, szkoda czasu na protesty.
Odpowiedz
jacex28
2012-01-24 15:59:10
0 0
@Joker: Przyszedłbym ale kończę dużo wcześniej i nie mam zamiaru parę godz czekać;/
Odpowiedz
jacex28
2012-01-24 16:02:28
0 0
Tak więc protest nie tylko przeciw braku wolności słowa ale i przeciw działaniu rządu. chyba każdy się ze mną zgodzi, że podpisywanie tak znaczącej ustawy za plecami Polaków, która co więcej dotyczy nas wszystkich jest skandaliczne..
Odpowiedz
ktos123
2012-01-24 16:10:05
0 0
Na stronie TVN24

Premier Donald Tusk poinformował, że upoważnił polską ambasador w Tokio do podpisania umowy ACTA.

Nie poddajemy sie wychodzimy jutro!
Odpowiedz
rZaBa
2012-01-24 16:15:46
0 0
Popieram i BĘDĘ !! :)
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-24 16:25:09
0 0
A mnie wcale nie dziwi fakt,iz wladza knuje podobne rzeczy za naszymi plecami.W tym kraju zwykly szary obywatel nie mial i nadal nie ma nic do powiedzenia. Tworzymy to panstwo, placimy podatki,a jestesmy potrzebni tylko do utrzymania tej bandy zlodziei i klamcow Narod coraz biedniejszy, a oni wciaz tylko grabia i grabia pod siebie. Dziekuje, za taka Polske.
Protesty i demonstracje zdecydowanie zadnego skutku nie przyniosa. Trzeba obalic rzad. Wszystkich darmozjadow odsunac od koryt, niech poczuja prawdziwa biede.
Odpowiedz
crusader
2012-01-24 16:30:14
0 0
Wnet i tak zginiecie w zupie. A to feler westchnal seler
Odpowiedz
xxlejdi
2012-01-24 17:01:26
0 0
no proste że będzie. nic on nie da gyz jestesmy za małym miasteczkiem na to, ale protest będzie i równiez ja :)
Odpowiedz
kolesgit
2012-01-24 17:03:44
0 0
Proponuje też być na przejściu obok telepunktu, tam będzie nas widać na kamerce internetowej. Ojć użyłem nazwy telepunkt już jestem namierzany przez ACTA:D
Odpowiedz
spluwicho
2012-01-24 17:16:17
0 0
Dali by godziwie zarobią i to by ludzie nie piracili!
Odpowiedz
PERSHING17
2012-01-24 17:17:33
0 0
Chciałbym zobaczyć jak policja zabiera romów za złamanie ACTA haha :D Pewnie się będą bali...
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-24 17:49:16
0 0
Jak tylko Polska podpisze postanowienie paktu ACTA to po co komu internet ? Straci na tym TPSA i inni dostawcy internetu. Ludzie będą rezygnować z internetu bo po co komu internet 20MB/s lub większy aby odebrać pocztę. W zupełności wystarczy wtedy 128kb/s albo komórka z dostępem do neta. Jeżeli wejdzie postanowienie zrezygnuję z neta.

>>> Pozostała część komentarza naruszała postanowienia paktu ACTA i została usunięta <<<
Odpowiedz
aleurwal
2012-01-24 18:01:49
0 0
Catonymous: nie dla ACTA!

http://www.youtube.com/watch?v=Ep9ijl6Z934&feature=player_embedded
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-24 18:04:12
0 0
http://www.youtube.com/watch?v=WpfDnYI9Sew&feature=fvsr
Odpowiedz
ketes
2012-01-24 18:10:21
0 0
jeśli to pier... ACTA wejdzie to na co nam będzie internet?
Odpowiedz
HerrFlick
2012-01-24 18:30:39
0 0
Może oglądniecie to do końca i zaczniecie myśleć indywidualnie...
http://www.youtube.com/watch?v=XHpFD4vhX74&feature=g-logo&context=G25bd0d2FOAAAAAAANAA
Odpowiedz
slonko42
2012-01-24 20:52:32
0 0
Dokładnie po co internet jak wejdzie ACTA! Zyjemy w wolnym kraju więc po co cenzurować czy jak wypowiada się rząd ' pilnować porządku ' bez sensu! Niech się zajmą wysokim bezrobociem i drogim paliwem, tak ale po co jak można coś pościemniać coś podpisać.... a potem się mówi ' ile to my nie zrobiliśmy'!!!
Odpowiedz
msr
2012-01-24 21:00:18
0 0
a co na to Hołdys przecież wypowiedział się na ten temat
Odpowiedz
msr
2012-01-24 21:01:51
0 0
slonko 42 masz całkowitą rację
Odpowiedz
paypal
2012-01-24 22:56:56
0 0
Jakie ACTA, SOPA czy PIPA? I bez tego zamknęli megaupload a inne serwisy kasują co mają, więc osobiście mi to koło d.. lata czy podpiszą czy nie. Pękam ze śmiech jak czytam o blokowaniu przejścia dla pieszych. Animusy z Limanowej :D
Odpowiedz
edison
2012-01-24 23:35:21
0 0
Bardzo dobrze omówione zagrożenia związane z wprowadzeniem ACTA:
http://www.youtube.com/watch?v=1I_wQ8kMaJw
Odpowiedz
saleen22
2012-01-25 00:21:56
0 0
@Damian M122......MASZ RACJIe CO NAPISAles,I JEST MI PRZYKRO,,jezeli chodzi o kase,,,mam nadzieje ze to sie kiedys zmieni...Pozdrawiam
Odpowiedz
edziop1
2012-01-25 12:14:44
0 0
No to teraz koncerny produkujące GMO(Monsanto) będą robić co im się podoba. To poważne zagrożenie dla świata. Obejrzyjcie poniższe filmiki. Będziecie w szoku.

http://www.youtube.com/watch?v=lFv4tOIZ2wc
http://www.youtube.com/watch?v=2IiZ4cqY7x0
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"W Limanowej będzie protest?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in