17°   dziś 23°   jutro
Piątek, 29 marca Wiktoryn, Wiktoryna, Helmut, Eustachy, Zenon

Strażnicy miejscy i ekodoradca będą kontrolować kotłownie

Opublikowano 01.07.2019 05:20:00 Zaktualizowano 02.07.2019 11:00:41 pan
45 9215

Limanowa. Do końca tego roku samorząd miasta ma dokonać kontroli 3% palenisk na terenie Limanowej. Mieszkańców odwiedzać będą funkcjonariusze straży miejskiej oraz ekodoradca. Wizyty rozpoczną się w lipcu.

Kontrola 3% palenisk na terenie miasta oznacza wizyty w 100 budynkach do końca 2019 roku. W planach magistratu jest kontrola palenisk dokonywana z udziałem funkcjonariuszy straży miejskiej i limanowskiego ekodoradcy. W okresie letnim będą to wizyty „edukacyjno-kontrolne”.

– Łatwo będzie wykazać, kto pozbywa się śmieci w sposób nielegalny. Przy okazji mieszkańcy zostaną poinformowani o uchwale antysmogowej, a ich kotły zostaną oznakowane w jakim terminie muszą zostać wymienione – mówił podczas ostatniej sesji Rady Miasta Limanowa burmistrz Władysław Bieda.

Zatrudniony w urzędzie ekodoradca będzie równocześnie inwentaryzował źródła ogrzewania i zbierał informacje do bazy, a także poinformuje mieszkańców o programie „Czyste powietrze” i jego założenia.

Zobacz również:

Inwentaryzacja źródeł ogrzewania na terenie miasta ma zacząć się na początku lipca. Czego mają spodziewać się mieszkańcy?

– Prowadzący kontrole będą chcieli zobaczyć kotłownię, ale jestem przekonany że będzie się to odbywało z pożytkiem dla mieszkańców. Dzięki temu kocioł zostanie oceniony i właściciele budynków dowiedzą się dokładnie, w jakim terminie – w świetle uchwały antysmogowej Sejmiku Województwa Małopolskiego – będzie musiał zostać wymieniony na bardziej ekologiczny. Każdemu właścicielowi lepiej jest wiedzieć, kiedy ma to nastąpić – zauważa burmistrz, przypominając, że samorząd województwa małopolskiego ma prowadzić kontrole nieruchomości, w oparciu o zapisy uchwały antysmogowej.

Towarzyszący funkcjonariuszom ekodoradca ma z kolei zadawać pytania, które będą wynikały z ankiety, poprzez którą miasto zinwentaryzuje źródła ogrzewania budynków. – To uświadomi właścicielom budynków, czy ich obecny stan jest taki, że nie wymaga podjęcia termomodernizacji, czy też że należy ją już planować – mówi Władysław Bieda.

Ekodoradca ponadto poinformuje, z jakiej pomocy – w formie dotacji bądź ulgi podatkowej – można skorzystać przy wymianie kotła lub termomodernizacji domu.

– Takie kontrole nie będą się wiązały z żadnymi konsekwencjami karnymi. Nie będzie to robione w takim kierunku, by nękać mieszkańców sankcjami czy też by utrudniać im życie, tylko uświadamiać, jaki stan ich budynków i z jakiej pomocy mogą skorzystać – uspokaja na koniec Władysław Bieda.

Komentarze (45)

GPP
2019-07-01 06:27:01
0 9
Rozumiem iż "Zatrudniony w urzędzie ekodoradca" po uzyskaniu dopłat na instalacje fotowoltaiczne z braku zajęć chce zobaczyć jak działają w terenie.
Miasto jest jedyną enklawa w powiecie gdzie nie zrealizowana żadnych dopłat do instalacji ekologicznych solarnych czy fotowoltaicznych, o przepraszam stworzono w urzędzie stanowisko pracy iście ekologiczne EKODORADCA przez duże E.
Odpowiedz
DRKidler
2019-07-01 07:43:31
3 19
Jakoś mi nie pasuje "wejście do mieszkania, domu celem sprawdzenia pieca". Bez nakazu prokuratora nikt do mojego domu nie wejdzie. Straż miejska nie może mieć takich uprawnień z nadania burmistrza.
Odpowiedz
fran21
2019-07-01 08:01:28
3 4
@DRKidler mylisz się kolego bo są na to przepisy pozwalające na kontrolę przez Straż czy inne podmioty. Jak np art 379 prawo ochrony środowiska reguluje przeprowadzenie kontroli oraz przestrzeganie i stosowanie się przepisów ochrony środowiska. A nie podporządkowanie się postanowieniom wyczerpuje znamiona przestępstwa art. 255/1 kodeksu karnego.
Odpowiedz
slonko42
2019-07-01 08:18:17
0 1
Prosta dopłata (kupujesz, wymienisz, papiery do urzędu, otrzymujesz kasę) załatwiła by sprawa automatycznie A nie stanie z batem nad ludźmi i nakazywanie że tego nie A to tak.
Oczywiście jestem przeciwko tak zwanym kopciuchom ale zastanówmy się... można pomyśleć że ktoś kto pali byle czym po prostu nie ma na piękny diamentowoczarny aresztowany węgiel to i na wymianę kotłowni mieć nie będzie? O takie małe rzeczy :)
Odpowiedz
maro
2019-07-01 08:18:20
0 7
Nie kijem go to pałką !
Mało kto wypełnił ankiety i tym samym wpisał sie na czarną listę to sami chcą ją stworzyć. Wymagają nie wiadomo czego a nic nie robią, aby ludziom to ułatwić.
Kogoś widać w urzędzie kuło w oczy, że "eko" nic nie robi to trzeba mu było znaleźć zajęcie i do tego zaprzęgnąć strażników wiejskich bo też się nie przemęczają. Dlaczego nie zmniejszą załóżmy akcyzy na gaz i z pewnością każdy by wymienił piec na gazowy bo taniej by było niż węglem, bez popiołów itd. Może jakieś dopłaty takie 500+ dla tych co się zdecydują na zmianę paleniska, aby zrekompensować wydatki. Za chwilę pewnie zorganizują jakieś spotkanie z firmą która naobiecuje nie wiadomo co żeby tylko wymienić piec a w efekcie to będzie tylko nabijanie kasy tejże firmie jak to niejednokrotnie było w przypadku solarów. Nijak nie zachęcają tylko idą po badzie i liczą na to że mieszkańcy wpuszczą ich na swoją posesję bo zobaczą kogoś w mundurku a ci będą krążyć od domu do domu jak świadkowie jehowy.
Odpowiedz
jarekz
2019-07-01 08:45:46
2 1
A mają nakaz od prokuratora, żeby wejść do domu. Jeżeli nie, to sobie mogą.
Odpowiedz
paniStasia
2019-07-01 08:50:05
0 6
fran21 dobrze wiesz, że żadne prawo nie dopuszcza łażenia po domach a kontrole są obwarowane konkretnymi przepisami.
Odpowiedz
Jaworina
2019-07-01 08:50:54
0 3
jakim prawem strażnicy miejscy i ten dodatek ( który prawdopodobnie siedzi w kieszeni producentów kotłów ) mają wejść na prywatny teren ????. na całym normalnym świecie trucicieli wyłapuje się po badaniu tego co wylatuje z komina i robią to drony a w miastach specjalna aparatura. i kolegium, potężna grzywna i po zawodach.
Odpowiedz
kubrik
2019-07-01 09:08:55
1 4
Nawet za komuny wtedy milicjanci bez nakazu nie mogli wejść do domu.
Gdyby burmistrzowi zależało na czystym powietrzu to wystarczy poobserwawać z którego komina się dymi albo zatrudnić drona. Ale to chodzi o nękanie i zastraszanie ludzi, teraz urzędnicy będą stosować te ubeckie metody. Szkoda, że nie zatrudniono doradcy przy budowie mojego rynku lub bloku mieszkalnego na Fabrycznej, teraz podatnik będzie musiał to utrzymywać.
Odpowiedz
artur_kowalski
2019-07-01 09:31:55
3 3
bardzo dobra inicjatywa w moim odczuciu! Trzeba walczyć z kopciuchami. Sam dzięki programowi "czyste powietrze" miałem możliwość wymiany pieca węglowego na ekologiczny, praktycznie bezobsługowy kocioł na pelet z certyfikatem ecodesign (eei pellets od kostrzewy) i jestem szczerze wdzięczny za tą możliwość!
Odpowiedz
GPP
2019-07-01 09:37:42
0 2
@artur_kowalski
A ten piec to dzisiaj wymieniłeś tak jak konto na portalu. założone.
Sam wymieniałem piec gazowy bez dotacji i przed całym zamieszaniem.
Ceny po dotacjach drastycznie wzrosły .
Odpowiedz
konto usunięte
2019-07-01 10:04:17
3 2
@fran21 Dlaczego wprowadzasz ludzi w błąd?
Prawo ochrony środowiska art, 379 ustęp 3 wyraźnie MÓWI KTO I GDZIE może kontrolować. !!

Okazuje się, że mogą oni KONTROLOWAĆ tylko OBIEKTY LUB ICH CZĘŚĆ, GDZIE PROWADZONA JEST działalność gospodarcza, A NIE PRYWATNE DOMY. !!!
Stan prawny aktualny na dzień: 01.07.2019
Dz.U.2018.0.799 t.j. - Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska
Ucz się efektywniej
rozwiązując test
Obserwuj akt
Art. 379. ochrony. środowiska .
Czynności kontrolne
1.
Marszałek województwa, starosta oraz wójt, burmistrz lub prezydent miasta sprawują kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością tych organów.
2.
Organy, o których mowa w ust. 1, mogą upoważnić do wykonywania funkcji kontrolnych pracowników podległych im urzędów marszałkowskich, powiatowych, miejskich lub gminnych lub funkcjonariuszy straży gminnych.
3.
Kontrolujący, wykonując kontrolę, jest uprawniony do:
1)
wstępu wraz z rzeczoznawcami i niezbędnym sprzętem przez całą dobę na teren nieruchomości, obiektu lub ich części, na których prowadzona jest działalność gospodarcza, a w godzinach od 6 do 22 – na pozostały teren;
2)
przeprowadzania badań lub wykonywania innych niezbędnych czynności kontrolnych;
3)
żądania pisemnych lub ustnych informacji oraz wzywania i przesłuchiwania osób w zakresie niezbędnym do ustalenia stanu faktycznego;
4)
żądania okazania dokumentów i udostępnienia wszelkich danych mających związek z problematyką kontroli.
4.
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta, starosta, marszałek województwa lub osoby przez nich upoważnione są uprawnieni do występowania w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia przeciw przepisom o ochronie środowiska.
5.
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta, starosta lub marszałek województwa występują do wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o podjęcie odpowiednich działań będących w jego kompetencji, jeżeli w wyniku kontroli organy te stwierdzą naruszenie przez kontrolowany podmiot przepisów o ochronie środowiska lub występuje uzasadnione podejrzenie, że takie naruszenie mogło nastąpić, przekazując dokumentację sprawy.
6.
Kierownik kontrolowanego podmiotu oraz kontrolowana osoba fizyczna obowiązani są umożliwić przeprowadzanie kontroli, a w szczególności dokonanie czynności, o których mowa w ust. 3.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-07-01 10:13:10
0 2
Wydaje się, że chęć BEZPRAWNEGO wejścia na cudzą posesję, domostwo jest przekroczeniem, złamaniem prawa, w świetle zapisu art. 379 rzeczonego ustawy, prawda?

Pisałam wielokrotnie zgodnie z tzw. programem zrównoważonego rozwoju jaki realizuje rząd , a który to z kolei oparty jest na programie Agenda 2030, będą odbierać ludziom WOLNOŚĆ oraz własność, będą ciągle wszystko zmieniać i pisać, opowiadać bajki nie mające pokrycia w faktach, nauce, zwane SMOGIEM w powiązaniu do bzdurnego, zakłamanego tzw. globalnego ocieplenia niby na wskutek emisji gazów cieplarnianych, do których to NIEUKI zaliczają CO2.

Pytanie:
Skąd się biorą te niedouczone, zakłamane elity, , które ten bzdurny program wymyśliły w celu, jak się wydaje grabienia ludzi ?
Odpowiedz
jano111
2019-07-01 11:03:48
0 4
Ekodoradca może tylko przy ogrodzeniu porozmawiać jak kroś ma to ochotę !!!!!

Ciekawe kto opłaca ten etat - urząd miasta czyli po części my czy są to środki unijne?

Z tą fotowoltaiką to byłą jakaś kpina.........
Odpowiedz
Manitou
2019-07-01 12:23:18
3 4
Do wszystkich bohaterów DRKidler-a i innych którzy nie wpuszczą do domu Straży Miejskiej czy innych kontrolerów ,dla was pobawiłem sie w grażyneh.... i oto macie zgodnie z art. 171 ustawy o odpadach nieprzestrzeganie prawa w przypadku termicznego przekształcania odpadów podlega karze aresztu lub grzywny (w kwocie od 20 zł do 5000 zł). Urzędnicy i strażnicy będą działali na podstawie w art. 379 ustawy Prawo ochrony środowiska. Stanowi on, że marszałek województwa, wójt, burmistrz lub prezydent miasta sprawuje kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska (w zakresie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach organem właściwym jest wójt, burmistrz, prezydent miasta). Mogą oni upoważnić do przeprowadzenia kontroli pracowników podległych im urzędów lub funkcjonariuszy straży gminnych.

Kontrolujący, wykonując kontrolę, jest uprawniony do:

wstępu wraz z rzeczoznawcami i niezbędnym sprzętem przez całą dobę na teren nieruchomości, obiektu lub ich części, na których prowadzona jest działalność gospodarcza, a w godzinach od 6 do 22 – na pozostały teren;
przeprowadzania badań lub wykonywania innych niezbędnych czynności kontrolnych;
żądania pisemnych lub ustnych informacji oraz wzywania i przesłuchiwania osób w zakresie niezbędnym do ustalenia stanu faktycznego;
żądania okazania dokumentów i udostępnienia wszelkich danych mających związek z problematyką kontroli.
Odpowiedz
Manitou
2019-07-01 12:31:57
1 2
To jeśli będą upoważnieni do w/w czynności to jak jest podstawa prawna do nie wpuszczenia Strażników???
Odpowiedz
DRKidler
2019-07-01 12:56:40
5 4
@Manitou: Strażnik z eko-doradcą przetrzepać mogą śmieci ale w swoim domu. Mogą też przetrzepać swoje stare , ale jak mi wejdą na posesję to ja przetrzepię intruzów w ramach rozszerzonego prawa do obrony własnej i miru domowego .
Odpowiedz
Manitou
2019-07-01 13:22:06
2 5
DRKidler ale nikt cię nie będzie fizycznie atakował a więc gdzie tu obrona własna???
czytałem też że jest przewidziana kara za odmowę współpracy z tymi służbami bodajże 500-5000 ale tu mogę się mylić więc co zrobisz?Ale proszę o poważną odpowiedź a nie teksty typu wezmę siekierę itd..... Bo tu pitolenie o nakazie rewizji przez prokuratora jest śmieszne i niepoważne bo w tej sytuacji nikt niczego przeszukiwać nie będzie (chyba że schowałeś piec)przepis zobowiązuje tylko do udostępnienia paleniska więc na co tu przeszukanie...
Odpowiedz
konto usunięte
2019-07-01 13:23:28
4 2
@Manitou Czy Ty masz problemy z logicznym myśleniem czy też tworzysz na poczekaniu NOWE prawo, ustawodawstwo?
Przepisałeś to co już wcześniej zacytowałam, to jest art. 379 ustawy ochrona środowiska.
Tam wyraźnie pisze się o kontroli obiektów, na których prowadzi się DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ. !!!

USTAWODAWCA PRZEWIDUJE tylko TAKĄ OKOLICZNOŚĆ KONTROLI, AS NIE prywatnych domostw, O TYM NIE WSPOMINA SIĘ W USTAWIE. !!!

Tutaj jest link do ustawy " Prawo Ochrony środowiska"
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,29,29,991,,20171011,ustawa-z-dnia-27042001-r-prawo-ochrony-srodowiska.html

Skoro takie same zasady przeprowadzenia kontroli mają obejmować prywatne domostwa, to powinno być to jasno ujęte w tej ustawie.

Jakie PRZEKRĘTY robi się w III RP i to często przez polityków, rządy można znaleźć w linku poniżej.

W mojej opinii ta ustawa narusza wszystkie możliwe prawa obywatelskie w kwestii własności, naruszenia miru domowego, a często nadużycia władzy.

Polecam szczególnie od ok. 10 minuty, w kwestii tzw. reprywatyzacji, stoczni gdańskiej, która to w obecnych czasach jest KOLEJNYM PRZEKRĘTEM prawnym, a robi to rząd i niby w granicach prawa. !!!

"Paweł Krzymowski: Ziobro, Jaki i inni - czyli o aktualnej patologii prawa i sprawiedliwości w Polsce "
https://www.youtube.com/watch?v=aRqrVq2BAsk

Zaznaczam , mnie osobiście ten temat ewentualnych kontroli nie dotyczy, gdyż mamy gazowe ogrzewanie domu, ale powala mnie głupota i jak się wydaje, nadużycie prawa przez tzw. "elity " tworzące te bezmyślne prawo wbrew faktom i nauce. .






Tutaj masz lin k do wytycznych przeprowadzania kontroli na terenie naszego województwa:
https://powietrze.malopolska.pl/wp-content/uploads/2017/07/uchwa%C5%82a-antysmogowa-prawne-aspekty-.pdf
Odpowiedz
Manitou
2019-07-01 13:34:48
2 6
@grazynahayes kobito jak coś kopiujesz to przeczytaj wcześniej" a w godzinach od 6 do 22 – na pozostały teren;"
to co według ciebie znaczy pozostały teren???wytłumaczę na teren gdzie jest prowadzona działalność gospodarcza mogą wleść całą dobę a w w/w godzinach mogą sprawdzać "pozostałe" tereny ,a co to wg ciebie jest "pozostały teren" nie może być nim np.prywatna posesja i kotłownia????Tłumaczę dalej gdyby nie dotyczyło to prywatnych posesji czy kotłowni ustawodawca użyłby stwierdzenia "z wyłączeniem np.budynków,terenów itd" gdzie w tym przepisie masz coś takiego???Nie wystarczy umieć czytać,trzeba też rozumieć co sie czyta!!
Odpowiedz
kojot
2019-07-01 14:27:08
1 2
Wielki wrzask. Walczymy ze smogiem. Okropni truciciele. Zdjęcia dymiących kominów jak za komuny w Łodzi. (wiersz " dymią fabryki, dymią kominy...") A tu co? Hipokryzja!!! Wytaczamy ciężkie działa przeciwko temu, aby nie kontrolować palenisk. I kto to pisze. Wielu z tych co tak niesamowicie "walczy" o poprawę jakości powietrza. Wstyd. Walka ta potrzebna była niektórym tylko do walki POLITYCZNEJ, a jak przychodzi do czynów, to NIE!!! Oto cala hipokryzja maluczkich śmierdzących bączków.
Odpowiedz
Manitou
2019-07-01 15:02:19
2 3
No Grażyna..... po tym co przeczytałem w ostatnim poście przestałem się dziwić czemukolwiek w twoim wydaniu....
Jak Bóg che kogoś ukarać to wiadomo co mu odbiera..... oj musiałaś nagrzeszyć.......................;)
Odpowiedz
saxon
2019-07-01 15:27:18
1 3
Jakich to "rewelacji" można się doczytać w niektórych komentarzach :
" Smog jest bajką nie mającą pokrycia w faktach ani nauce " :)))) Cuda , cudeńka na kiju !
Odpowiedz
M44
2019-07-01 17:18:32
2 1
Obecny rząd i bezprawie wejdzie gdzie będzie chciało a jak Ci nie będzie pasowało to dostaniesz kajdanki :) wiesz kasa na 500+ i inne obietnice musi się znaleźć i nie ważne że po trupach
Odpowiedz
konto usunięte
2019-07-01 18:12:47
2 1
@kojot @Manitou @saxon Wy całkowicie spełniacie definicję matołków, "wykształciuchów".

Macie sprane mózgi totalnie.
Poczytacie sobie czym jest smog według NAUKOWEJ definicji oraz czy emisja CO2 ma jakikolwiek wpływ na tzw. globalne ocieplenie, a z którym durne , a raczej ZAKŁAMANE pseudoelity walczą, a co jest NATURALNYM PROCESEM , cyklicznym procesem przemian atmosferycznych na przedziale wieków. !!!( ocieplenie lub oziębienie)

TUMANOM można wszystko wcisnąć nawet smog i rzekomą emisję CO2 rzekomo wpływającą na rzekome ocieplenie globalne i rzekoma walka z nim czyli z czymś co NIE ISTNIEJE. !!!

TUMANY, napisałam już dziesiątki komentarzy na ten temat i szkoda mi czasu i marasu na Was, bo ja mówią:
" Głupców NIE SIEJĄ, sami się rodzą. !!!

" Świat jest inny odc.28 - Smog medialny "
https://www.youtube.com/watch?v=5kS9wNZhNcg&t=87s

" Kto zarabia na smogu "
https://www.youtube.com/watch?v=ob3rs1AdC1c

" "Globalne Ocieplenie" - Największy Przekręt w Historii Świata "
https://www.youtube.com/watch?v=8E3xoksxdQE

Dziwi mnie jak często ludzie po STUDIACH mogą być takimi naiwnymi ludźmi lub TUMANAMI??

Odpowiedz
saxon
2019-07-01 18:29:41
1 3
@GH - Aha , czyli coś takiego jak smog nie istnieje :)) Powiedz to mieszkańcom Krakowa , czy Rybnika w sezonie opałowym . O wpływie dwutlenku węgla , a raczej o jego braku , nikogo nie musisz tutaj pouczać , bo są to fakty znane i ze smogiem nie mające nic , lub niewiele wspólnego . Ameryki drugi raz nie odkrywaj , rżnąc na tych łamach wielce oświeconą , bo każdy ma cię już tutaj powyżej dupy , a matołka to szukaj we własnym łóżku , albo w lustrze .
Odpowiedz
konto usunięte
2019-07-01 19:20:15
3 1
@saxon Jesteś nie tylko matołkiem, ale także oszustem oraz wulgarnym człowiekiem.

To co Ty i inni nazywają smogiem jest efektem działania chemtrails.

Smog według definicji naukowej powstaje i jest mierzalny POWYŻEJ 100 METRÓW,!!!
Nie ma czegoś takiego jak nisko emisyjny smog , tak mierzony NIE odzwierciedla i nie spełnia definicji smogu. !!
Spalanie w paleniskach domowych też jest mierzalne nisko-emisyjne czyli NIE SPEŁNIA naukowej definicji smogu. !!!
Nie jest WIĘC smogiem. !!
Aby to zrozumieć musisz wiedzieć jak i na jakiej wysokości powstaje ta AEROZOLOWA ZAWIESINA ZANIECZYSZCZEŃ. !!!

Nie mamy OBECNIE przemysłu, nie mamy źródła zanieczyszczenia elektrofiltrami to skąd niby ma być ten smog???

Ty chemikowi po studiach , z praktyką , doświadczeniem w pracy w chemicznej placówce naukowej nie mów, że jestem matołkiem.
Wątpię bowiem, abyś miał chemiczne wykształcenie oraz zawodowe doświadczenie. w placówce naukowej , tak jak ja.
Ty nawet do pięt nie dorastasz mojemu mężowi , więc się od niego odczep TUMANIE.



" Cieplarniane kłamstwo" - Film Dokumentalny Lektor PL HD "
https://www.youtube.com/watch?v=FAB4tMVri9w
Odpowiedz
mnimitz
2019-07-01 19:25:34
3 3
to co robisz @grazyna jest porażające
Odpowiedz
saxon
2019-07-01 19:30:37
3 2
@GH - a ty głupią pizdą
Odpowiedz
konto usunięte
2019-07-01 19:37:43
2 1
@mnimitz Twoje trzy komentarze i nowo- powstały nick na potrzeby dyskusji ze mną jest NIE TYLKO porażający, ale i pro@saxonowy. '-))

Tak, zgadzam się z Tobą moje komentarze są PORAŻAJĄCO prawdziwe i REWOLUCYJNE,
Ba , one nie wpisują się w zakłamanych system owców, , są anty-systemowe i PORAŻAJĄCO ODWAŻNE .

Nie jestem sprzedajną , systemową idiotką .
Wielu ludzi można kupić , ale NIKOMU nie udało się kupić mnie i zamknąć mi usta

Choćbyście stawali na własnych uszach i nim i klepali , lub bodli mnie swoimi "rogami" to i tak NIKT mnie nie uciszy.


Odpowiedz
saxon
2019-07-01 20:05:08
1 1
Dajcież jej się wygadać :))))
Odpowiedz
saxon
2019-07-01 20:16:00
1 3
@GH - Peany uwielbienia przestały się ukazywać pod twoimi komentarzami ? Dobrze że wszystkim przypomniałaś o swojej odwadze . Zapomnieli se czy co ? Porażasz owszem , to jest oczywiste , tylko że swoim debilizmem :)
Odpowiedz
AdamKnight
2019-07-01 21:04:43
2 4
@grazynahayes, dlaczego przemilczałaś komentarz @Manitou odnośnie wpuszczania strażników miejskich do domów?
Odpowiedz
niski
2019-07-01 21:59:29
1 3
co to tego niewpuszczania to ja raczej bym uważał:
art 225 § 1 kodeksu karnego: "Kto osobie uprawnionej do przeprowadzania kontroli w zakresie ochrony środowiska lub osobie przybranej jej do pomocy udaremnia lub utrudnia wykonanie czynności służbowej, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3."

nie ma się co oburzać - albo będą powszechne kontrole albo się podusimy
Odpowiedz
hawk
2019-07-02 06:59:48
0 0
Co to jest ekodardca?
Odpowiedz
Hiena
2019-07-02 08:47:03
1 3
@GH, Twoje chemtrails to teoria spiskowa, smog to natomiast fakt potwierdzony naukowo. W Twoim przypadku wszystko jednak opiera się na teoriach spiskowych i wynaturzeniu rzeczywistości. Może to wynik niskiego poziomu midichlorianów w Twoim ciele?
Odpowiedz
gedeon
2019-07-02 09:28:26
2 0
Nie martwcie się o Kraków, od września zakaz palenia węglem i drewnem - czyli od jesieni brak smogu
Odpowiedz
konto usunięte
2019-07-02 09:37:51
3 2
Niestety dożyliśmy czasów totalnej aberracji oraz odwrócenia wartości poprzez zastąpienie ich ANTYWARTOŚCIAMI, które to pseudoelity oraz DEBILE typu @saxon oraz jemu podobni chcą, abyśmy je respektowali.

Podam kilka konkretnych przykładów takich aberracji.

Międzynarodowy koncern BAYER AG , który produkował śmiercionośny CYKL;ON B , którego używano w obozach koncentracyjnych w celu uśmiercania ludzi, jest w obecnych czasach GURU , szanowany oraz wyciągany na szczyty przez pseudoelity światowe.

Od 2002 Bayer działa przy ONZ * (też para masońskiej strukturze) w ochronie środowiska, ochrony roślin.

W maju 2016 roku przejęli oni Monsanto , ktory był j światowym producentem herbicydu glifosatu, który pod nazwą handlową Roundup jest flagowym produktem tego koncernu.

Roundup jest produktem,. które doprowadziło do śmierci wielu ludzi, niszczy glebę, środowisko, ale nie jest to ruszenia , bo jest potentatem.
Pomimo tego MONSANTO było i jest obecnie BAYER AG, międzynarodowym koncernem biotechnologicznym oraz chemicznym nastawionym na produkty w zakresie rolnictwa. !!!
Oni też mają te GMO wynalazki , nasiona.

Teraz ludzie, sławni ludzie:
Prescot Bush , ojciec prezydenta USA Georga Busha, był dyrektorem Union Banking Corporation.
" Rozkazem rządu amerykańskiego nr. 248 z 20 X 1942, cały MAJĄTEK tego banku radośnie kolaborującego z Trzecią Rzeszą , która już podbiła Europę Słowiańska, a jej armie stawały pod Stalingradem- został przejęty przez rząd USA na mocy zakazu handlu z wrogiem.
Gdyby więc nie przystąpienie USA do wojny, co nastąpiło dopiero po trzech latach hitlerowskich podbojów i LUDOBÓJSTWA, to zarówno IG Farben, jak Royal Duchshell , jak Standard Oil Company czy Union Banking Corporation i szereg innych firm i banków- wspierałyby podboje Hitlera aż do jego zwycięskiego końca-
nieuchronnego , gdyby nie przystąpienie USA w OBRONIE jego SOWIECKIEGO BOLSZEWIZMU, będącego u kresu sił i oporu, czego symbolem stał się Stalingrad. "
cytat strona 23 książki H. Pająka " Piąty rozbiór Polski. 1990-2000"

Wspomniany pisarz, jak i wielu innych wskazują tych samych ludzi, PSEUDOELITY światowe winnych za wspieranie finansowe, polityczne NAJWIĘKSZYCH potencjalnych zbrodniarzy.
To oni opłacali marionetki, przywódców rewolucji, w tym tej bolszewickiej, to oni opłacali przywódców krwawych powstań , wojen, to ich międzynarodowe konsorcja przeprowadzały NIELUDZKIE, ZABRONIONE prawem EKSPERYMENTY MEDYCZNE na ludziach i NADAL to robią , np. na nieprzetestowanych, obowiązkowych szczepionkach.
O tym ostatnim mówił m.inn. poseł Wilk w polskich sejmie .
Takich przypadków korupcjogennych ludzi, ze złą , często agenturalną przeszłością, "polako-żerców" niszczacych polską gospodarkę, Polskę i Polaków znajdziecie na pęczki w w/w książce, książkach rożnych polskich i obcych pisarzy z Henrykiem Pająkiem włącznie.

Schemat ich dzialania jest prosty:
1, Tworzą oni problem
2. Znajdują sposób na rozwiązanie problemu
3. Wprowadzają restrykcyjne działania związane z "rozwiązaniem" tego problemu na swoje ofiary.
4. Ostatecznie okrzykują to jako własny sukces.

Tak często wprowadza się działania w tzw. ochronie środowiska, które de facto zostało przez ich bzdurne działania zniszczone.

Przykład, jeden z wielu:
Zsypywanie SZKODLIWYCH substancji chemicznych oraz biologicznych na ludzi zwanych popularnie chemtrails.

Para wodna plus nanocząsteczki chemtrails dają aerozole , zawiesiny wyglądające jak smog.

Mamy w Polsce smog, ale jest to ELEKTROSMOG. !!
Tutaj także problemem są "pseudoelity", które się do tego przyczyniły.
Już kiedyś o tym pisałam.

" PIerwsze pomiary SMOKA ELEKTROSMOGA we Wrocławiu z listopada 2018 "
https://www.youtube.com/watch?v=2IXWzgciReI

Ten elektrosmog jest jednak rezultatem promieniowania mikrofalowego, przekroczeń ich norm. !!!

O tych "gagatkach" poniżej mojego wcześniejszego komentarza napisze później oraz o ich roli tutaj. ;-))
"

Konkluzja:
Odpowiedz
konto usunięte
2019-07-02 09:53:57
3 0
@Hiena " Naukowcy, lekarze, piloci i meteorolodzy udzielają szczegółowych zeznań podczas przesłuchania jakie zorganizowała Rada Nadzorcza Shasta w sprawie Chemtrails i Geoinżynierii, które odbyło się 15 lipca 2014 r. w Kalifornii. Eksperci przedstawiają dowody niebezpiecznych skutków geoinżynierii zwanej Chemtrails (smug chemicznych) prowadzonych przez rząd USA zarówno na przyrodę jak i człowieka.

Dowody wskazują jednogłośnie, iż owa modyfikacja pogody przez rozpylanie chemicznych toksyn szczególnie aluminium ma wpływ na degradację środowiska naturalnego, w tym wyjaławianie gleby poprzez zmienianie jej pH na zasadowy, degradację organizmów jak i gatunków. Substancje te mają jednak fatalny skutek dla człowieka!

Choroby takie jak Alzheimer a być może i ADHD jest wynikiem tych oprysków. Jest to niestety tylko czubek góry lodowej, z których wnioski nasuwają się wręcz dramatyczne dla naszej populacji i egzystencji. Ale o tym napiszę oddzielny, szczegółowy artykuł.

Jest to moim zdaniem jedna z lepszych prezentacji na ten temat, jakie ostatnio widziałem. Tym bardziej że jest z tego roku!"
Źródło:
https://www.youtube.com/watch?v=nCoe9b2ri64&t=13s

https://www.youtube.com/watch?v=1E1jgNKnjCU

Ten film DOKUMENTALNY oraz zapis wypowiedzi naukowców oraz innych tam, tez nazywasz teorią spiskową???

Tak przy okazji:
Dlaczego limanowa.in skasowała mój wczorajszy komentarz z tymi dwoma linkami??

KTO boi się PRAWDY, faktów?

Staszek , Paweł MNOŻYCIE SIĘ JAK wirusy POD TYM WSZYSTKIMI ZŁOŚLIWYMI komentarzami, różnymi NIKAMI tutaj. . ;-))

Oboje z tytułu funkcji jakie pełnicie tj radnego , a także pracownika pewnej państwowej instytucji. oraz pracownika senatora powinniście pomagać ludziom oraz ich ostrzegać, a nie trzymać z przekrętami.
Odpowiedz
jas55
2019-07-02 10:10:12
0 1
Najwyższy czas! Sprawdzanie czym i w czym palą ludzie w domach jest w Limanowej konieczne już od dawna. Sprawdzenie pieca to nie jest "wejście prokuratorskie", po prostu właściciel lub inny domownik ma obowiązek udostępnić piec do sprawdzenia na prostych zasadach wynikających z przepisów prawa a jeżeli tego nie zrobi wówczas wkracza prokurator
Odpowiedz
kojot
2019-07-02 14:11:42
1 3
@grazynahayes, nie zniżę się do poziomu dyskusji który mi proponujesz. To tylko takie pytanie; dlaczego mnie obrażasz? Zrobiłaś to już parokrotnie. Czyżby prawda była Ci obca? "Tonący brzydko się ima?" Brak własnych argumentów?
Odpowiedz
AdamKnight
2019-07-02 19:11:41
1 3
@grazynahayes, przepisałaś pół internetu, ale w dalszym ciągu nie odniosłaś się do komentarza, z którego jasno wynika, że się myliłaś i jednocześnie zarzucałaś innym brak logicznego myślenia. Zamiast przyznać się do błędu, przeprosić, udałaś chyba, że nic się nie stało i dając mi po drodze minusa, próbowałaś, zdaje się, zasypać słowami (im więcej, tym lepiej) swoją pomyłkę. I jak tu traktować poważnie Twoje historie o smoku?
Odpowiedz
saxon
2019-07-02 19:35:00
0 2
Jak podaję powyżej Grażyna to ograniczona pizda , dla której walka na argumenty sprowadza się do przepisywania całych stron z internetu i wklejania linków "z dupy" .
Sprawdź sobie ograniczona istoto definicję smogu na prostej jak drut i tworzonej głównie dla ignorantów twojego pokroju Wikipedii , bo jeśli chcesz empirycznych dowodów na jego istnienie , to przejedź się do Krakowa w mroźny, bezwietrzny i mglisty dzień , a jeżeli cię smog nie jebnie w głupią pałę , to pewnie zaczniesz snuć pierdoły na "bezsprzeczne" istnienie smoka wawelskiego , podesłanego nam przez Mosad .
Odpowiedz
saxon
2019-07-02 19:49:22
1 3
Miałem już to napisać wczoraj , tylko piwo pod parasolami na Montmartre tak "pieknie" smakuje :)) : ciekawe jakież to komentarze pojawiłyby się pod artykułem brzmiącym mniej więcej w ten deseń : " Władza zarzuciła sprawdzanie kopciuchów i gospodarstw zatruwajacych powietrze . Protest pewnych środowisk to prawnie uniemożliwia " .
Założę się o milion midichlorianów , że tzw. "narzekający" i "wzburzeni bezprawiem" komentujacy powyżej równie radośnie i twórczo narzekaliby na bezczynność władzy ;)))))
Odpowiedz
saxon
2019-07-02 20:25:54
1 3
A jeszcze jedno @GH - wcale nie żądam by ktokolwiek cokolwiek respektował bo mi to laaaata . No i nie pisz o sobie w liczbie mnogiej wieśniaro !
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Strażnicy miejscy i ekodoradca będą kontrolować kotłownie"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in