10°   dziś 9°   jutro
Piątek, 19 kwietnia Adolf, Tymon, Włodzimierz, Konrad, Leon, Leonia, Tytus

Remiza wystawiona na sprzedaż

Opublikowano 22.02.2010 12:56:49 Zaktualizowano 05.09.2018 12:16:50 top
22 10910

Limanowa. Burmistrz miasta Limanowa ogłosił przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż remizy OSP przy ulicy Kościuszki. Cena wywoławcza wynosi 505 tysięcy złotych.

Na początku października ubiegłego roku w artykule „Nie będzie pieniędzy na dokończenie remizy?” informowaliśmy o problemie z pieniędzmi na kolejne etapy budowy remizy przy ul. Zygmunta Augusta w Limanowej.

Środki na ten cel miały pochodzić ze sprzedaży starej remizy, znajdującej się przy ulicy Kościuszki, jednak druhowie nie chcieli się zgodzić na przeniesienie ich do nowego jeszcze niewykończonego budynku. Burmistrz miasta mówił wówczas, że straż postawiła go pod murem, bo Miasto Limanowa jako wkład własny miało przeznaczyć na budowę 100 tys. zł., pozostałe środki (łączna wartość inwestycji 1,5 mln zł) zadeklarowali strażacy, którzy mieli je pozyskać z UE, budżetu Zarządu Głównego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP, oraz województwa. Ich wnioski jednak odrzucono. Druhowie zgromadzili tylko 5 tys. zł, które zebrali podczas kwesty wśród mieszkańców Limanowej.

Trzeba było od razu mówić, że remizę buduje miasto, a nie straż, to byśmy całkowicie inaczej inwestycję rozplanowali -mówił w październiku Marek Czeczótka, burmistrz miasta Limanowa. - Jeśli zarząd straży zaproponuje niesprzedawanie budynku, to na remizę do końca kadencji nie pójdą już żadne środki z budżetu miasta. Przykryjemy remizę, zabijemy dziury i będzie stało, bo są rzeczy ważniejsze.

Ostatecznie doszło do kompromisu i remiza została wystawiona na sprzedaż.– Przetarg na sprzedaż starej remizy odbędzie się w 22 kwietnia – mówi Rudolf Zaczyński, zastępca burmistrza miasta Limanowa. - Natomiast wydanie remizy kupującemu odbędzie się pod koniec października. Do tego czasu za pieniądze z przetargu wykończymy pomieszczenia –przyziemie i parter, potrzebne strażakom w nowej remizie i strażacy będą mogli się tam przenieść.

Cena wywoławcza za nieruchomość wynosi 505 tysięcy złotych.

Komentarze (22)

crusader
2010-02-22 13:52:13
0 0
no i gitara
Odpowiedz
znany
2010-02-22 14:19:00
0 0
No to Burmistrz i strażacy mogą mieć problemy! Nie dopuszczony do eksploatacji budynek nie może być zasiedlony, traci się ubezpieczenia, gwarancje i jest to niezgodne z prawem, strażacy jeżeli się nie będą mogli wprowadzić nie wiadomo jak długo pozostaną na lodzie. I jeszcze jedna sprawa, może nawet ważniejsza, jeżeli samorząd sprzedaje nieruchomość, nie może w kontrakcie zastrzec, że wyda obiekt w późniejszym terminie. Może to jedynie być nieformalna, cicha ugoda, a to jest niezgodne z prawem i mogą wyniknąć różnego rodzaju bardzo niemiłe dla strażaków i Burmistrza niespodzianki, chyba, że Burmistrz liczy, że dociągnie jakoś do końca kadencji, a potem będzie się martwił już ktoś inny, osobliwe i ciekawe? W/g mnie nie ma to najmniejszego sensu! Wszystkie remizy wokoło, budowały i budują samorządy i nikt nie robił z tego powodu jakichś dziwnych operacji, jak się wydaje, niezgodnych w założeniu z prawem!?? Czemu to ma służyć??
Odpowiedz
bibilak1
2010-02-22 14:26:24
0 0
kończy się kadencja i wszystko na sprzedaż czyżby brak kasy na wyprawki........
Odpowiedz
fartom
2010-02-22 14:30:44
0 0
moim zdaniem jest to rozsądne rozwiązanie
Odpowiedz
limanowiok
2010-02-22 14:47:07
0 0
ten niewybudowany budynek powinni sprzedac
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-22 14:54:03
0 0
'Natomiast wydanie remizy kupującemu odbędzie się pod koniec października' - rzekła szara eminencja w osobie wice. A czemuż to w październiku? - retoryczne. Nowemu właścicielowi już teraz: wyrazy głębokiego współczucia ...
Odpowiedz
oskarczan
2010-02-22 17:30:01
0 0

0,5 miliona? nikt tego nie kupi ;)

Odpowiedz
atosek
2010-02-22 18:04:41
0 0
Ten Czeczótka wszystko sprzedaje co sie da...kary godne !
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-22 18:33:27
0 0
Czy wszystko sprzeda, co sie da? Nie wiem, wszyscy jego pracownicy by sie dali, ale nikt ich na przetargu ustnym nieograniczonym kupić by nie chciał... Ten zakup odbywa się stale, na nowo. W zależności od potrzeb i objętości portfela danego 'zainteresowanego' - przykre, ale prawdziwe...(moje 'sie' jest celowe)
Odpowiedz
Monia
2010-02-22 18:55:36
0 0
To sie w głowie nie mieści co sie dzieje w naszej Limanowej,OPAMIETAJCIE SIĘ przecież wy nam krzywdę robicie, wstyd mi za 'nasze głowy' Limanowskie wstyd mi za WAS...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-22 19:10:10
0 0
Monia: oni nie są w stanie się opamiętać, bowiem znajdują się w stanie 'odurzenia sobą'. Teraz to tylko, w tym zaćpaniu, wegetują do listopada. Tobie jest za nich wstyd? Może nie przypisuj sobie aż tyle zasług ;) (żart).
Odpowiedz
Panteon
2010-02-22 20:06:32
0 0
Ja uważam ze powinni zlikwidować straże ochotnicze, gdyż to są osoby nie posiadające odpowiedniego szkolenia (mam na myśl szkolenia okresowe, bo może i szkolenie mieli ale 15 lat temu, sprzętu itp. Przecież oni zagrażają sobie i poszkodowanym w pożarze. Takie ochotnicze straże to miały możliwość istnienia 45 lat temu i to na wsiach.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-22 20:09:19
0 0
Jakie sukcesy ma Pan Czeczótka w ostatnich czterech latach?
Odpowiedz
znany
2010-02-22 21:48:42
0 0
Panteon, nie wiesz o czym piszesz! OSP Limanowa została włączona do Krajowego Systemu Ratowniczo Gaśniczego i musi spełniać określone dla tego systemu warunki, zarówno w zakresie wyposażenia technicznego obejmującego ratownictwo pożarowe, techniczne, drogowe i medyczne i ma aktualnie przeszkolonych w tych specjalnościach ratowników, strażaków i kierowców. KSRG to nie jest fikcja, są to konkretne wymagania, które trzeba spełniać w przeciwnym przypadku z takiego systemu się wylatuje. OSP są potrzebne i na całym świecie funkcjonują, są znacznie tańsze w utrzymaniu, są bliżej zdarzeń, a OSP Limanowa pełni funkcję jednostki odwodowej dla 15 tys. miasta wtedy gdy PSP ma dwa zdarzenia w tym samym czasie, lub kiedy wielkość zdarzenia wymaga wsparcie większej ilości jednostek niż jest w stanie zapewnić PSP, a jest w naszej części powiatu tylko dwa zastępy!
Odpowiedz
zeniu
2010-02-23 00:15:39
0 0
popieram 'Panteon' wszystkie OSP to totalna amatorka a wszelakie remizy OSP to miejsce czestych imprez i popijawek tychze druchów.
Odpowiedz
frutis
2010-02-23 02:22:23
0 0
hej zeniu jak ci zal to wes zapisz sie do osp zobaczysz jakie tam sa kokosy.
Odpowiedz
ogi69
2010-02-23 06:59:11
0 0
Popieram zdanie frutis , O.S.P a zwłaszcza te z KSRG to nie zabawa w większości robimy to bo kochamy i chcemy pomagać innym.
Odpowiedz
Janusz
2010-02-23 07:41:17
0 0
'Nie ma to jak w strazy, slonca nie ma w d... parzy'
Odpowiedz
BLANT
2010-02-23 09:52:57
0 0
Ciekawe czy marzy się mu kolejna kadencja:P
Odpowiedz
przystojnyjanek
2010-02-23 09:58:18
0 0
Widać ,że nie macie pojecia o działaniu OSP...Sam jestem strażakiem i wiem na czym to polega,żeby móc jechać do pożaru trzeba mieć ważne badania wydawane teraz na okres 3 lat,trzeba mieć przeszkolenie 1 stopnia(tam jest wszystko co potrzebne,pierwsza pomoc,jak działać ,co robić,kogo pierwsz powiadamiać),trzeba zaliczyć też komore dymną w krakowie taką samą jak pokonują strażacy z PSP.Jesli chodzi o sprzęt to OSP mają z roku na rok lepsze wyposarzenie.Przykładowo u mnie w jednostce jest Ssamochód Mercedes z 1993 roku,pełno zmechanizowany,2 szybkie natarcia ,maszty,agregat,,na stanie mamy sprzet do rozcinania samochodów,maski tlenowe,torbe R1 ,ochroną odzież i wiele innych rzeczy których nie chce mi sie wymieniać a są na stanie sprawne w 100% ,przeciez sprzet co roku jest sprawdzany przez władze PSP.A do czego potrzebna jest OSP? Przykład jest pożar w w miejscowosci X ,PSP odległa jest od tej miejscowosci 20 KM na pokonanie drogi potrzebuje 30 minut, OPS jest 2 km na zebranie sie w jednostce i pokanie drogi potrzebuje 10 minut i do przyjazdu PSP przez 20 minut gasi pożar,a 20 minut w takiej sytuacji to dużo...tutaj liczy sie kazda sekunda ....Tak samo jak jest wypadek samochodowy,jednostka która jest w krajowym systemie ratowncizo gaśniczym jest przeszkolona w takim czymś i jest w stanie udzielić pierwszą pomoc ...Nastepny przykład,jednostka PSP przejmuje dowodzenia podczas akcji a OSP np wynosi sprzet,dostarcza wode swoimi pojazdami z odległej rzeki żeby PSP miała cały czas wode,kieruje ruchem....no i gasi o kazdy strumień wody jest potrzebny....A pozatym powinniście docenić OSP za to że odrywają sie od swoich obowiązków i pomagają bezinteresownie innym a nie jak ludzie jadą z ciekawości autami za samochodami pożarniczymi i przeszkadzają na dodatek blokując droge....A w remizach są imprezy ale ludzi prywatnych którzy płącą straży za wynajeci elokalu,a straż przeznacza te pieniądze na zakup sprzetu bądz remont remizy...tyle w temacie
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-23 11:59:58
0 0
Jeżeli dobrze czytam fora limanowskie to do wykończenia budynku remizy strażackiej brakuje mi ok 650 tyś zł ,więc nie wiem gdzie ci biedni strażacy będą mogli się wnieść ,proponuję aby zainteresować tą sprawą władze wyższego szczebla strażackiego ponieważ obecni włodaże miasta Was sprzedadzą i odejdą a następców zostawią w kropce, należało słuchać się Pana Radnego Sowy który jest członkiem OSP i fachowo w tej sprawie doradzał. Trafne są spostrzeżenia opisane przez 'Znanego'
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-25 08:01:39
0 0
Jak tak mozna czyzby nie bylo strazakow w limanowej.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Remiza wystawiona na sprzedaż"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in