7°   dziś 10°   jutro
Piątek, 19 kwietnia Adolf, Tymon, Włodzimierz, Konrad, Leon, Leonia, Tytus

'Wojna pomników' z Rosją?

Opublikowano 08.07.2014 11:17:38 Zaktualizowano 05.09.2018 08:04:44 pan
65 13637

Rosyjskie MSZ jest oburzone decyzją władz miasta o zburzeniu pomnika 'Wdzięczności Armii Czerwonej', który znajdował się w Parku Miejskim w Limanowej. Zdaniem Rosjan jest to świętokradztwo i akt wandalizmu, dlatego domagają się wyjaśnień ze strony rządu.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych Federacji Rosyjskiej jest oburzone wyburzeniem pomnika 'Wdzięczności Armii Czerwonej', który przez dziesięciolecia znajdował się w Parku Miejskim w Limanowej.

Jak informuje RMF FM, rosyjskie MSZ domaga się wyjaśnień, ponieważ działania limanowskiego samorządu są „świętokradztwem i aktem wandalizmu”.

- W Polsce coraz częściej dochodzi do aktów wandalizmu wobec pomników czerwonoarmistów, a także do prób nieuzgodnionego ich przenoszenia - twierdzi rosyjska dyplomacja, dodając że władze Limanowej przeprowadziły „świętokradczą akcję naruszając polsko-rosyjską umowę o miejscach pamięci, bez zgody strony rosyjskiej'.

Zdaniem Rosjan, usunięcie pomnika jest próbą jednostronnej rewizji i chęć wywoływania 'wojny pomników' przed 70. rocznicą zwycięstwa Związku Radzieckiego w Wielkiej Wojnie Ojczyźnianej.

Sześciometrowy obelisk, który wzniesiony w latach 60. ubiegłego stulecia na płycie limanowskiego rynku, ostatecznie stanął w miejskim parku, tuż obok dworu. Z czasem uległ on całkowitemu zniszczeniu i jedynie szpecił park.

Rozwiązanie sprawy nie było łatwe - pomnik figurował bowiem w „Wykazie miejsc pamięci rosyjskich (radzieckich) obrońców ojczyzny poległych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej” oraz w „Wykazie obiektów poświęconych Armii Czerwonej” i by go usunąć, należało dopełnić wszystkich formalności.

Jak informowały władze miasta, tak też się stało – starania trwały dwa lata. Jak się jednak okazuje, usunięcie pomnika wywołuje oburzenie i sprzeciw strony rosyjskiej.

Wkrótce postaramy się opublikować stanowisko władz miasta w tej sprawie.

(Na podstawie RMF FM)

Komentarze (65)

TuTejsza
2014-07-08 11:54:32
0 0
Mogli nie usuwać, ale zmienić nazwę, bo pomnik wdzięczności ACz, że niby za co?
Odpowiedz
anilec
2014-07-08 11:55:20
0 0
Putin z Merkel przygotowują się do piątego rozbioru Polski, nie mylić z czwartym rozbiorem z 17 września 1939 roku.

Jeżeli obcemu krajowi na czymś zależy, to o to dba, oto przykład który ostatnio odwiedziłem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cmentarz_wojenny_nr_357_-_Kamionka_Ma%C5%82a
Odpowiedz
adamsky
2014-07-08 11:58:06
0 0
Szanowni. Przed dwoma tygodniami pisałem, że persona Burmistrz i kilku DZIAŁACZY partii oszołomstwa PiS narobią dziadostwa i kolejnej awantury. Persona Władziu dla zbicia kapitału u PiSu, bo go z PO ożenili, zaczął burzyć pomniki. Tera macie kolejną awanture z Rosją. Z kim jeszcze Persona Władziu się pokłócic chce?!?!
Odpowiedz
SSylwek81
2014-07-08 12:09:53
0 0
Absolutnie popieram zburzenie tego radzieckiego paskudztwa.
A tchórze, którzy bardzo kochają miniony system i swoją mateczkę Rosję niech wezmą przykład z Gerarda Depardieu :)
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-08 12:14:40
0 0
Niech sobie będą oburzeni - co Nas to . Ewentualnie wysłać im pozdrowienia od Kozakiewicza.

Polacy kochani ! przejmować się będziemy ruskimi ?!
Odpowiedz
adamsky
2014-07-08 12:14:48
0 0
Szanowny Sylwek. Ostatnie przypadki załatwiania spraw i dokumetów wskazują, że Szanowny Władca limanowski albo jego zastępca persona mogli tak załatwić z Rosjanami wyburzenie pomnika, że Rosja pewnie o niczym nie wie. Szanowni. Trudno wymagać od naszej władzy żeby wiedzieć, że są umowy miedzynarodowe i trzeba ich dotrzymać.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-08 12:21:58
0 0
@adamsky daj na luz bo Ciebie juz całkiem p......o!!!
Zachowujesz się jak głupi małolat!!!
Odpowiedz
SSylwek81
2014-07-08 12:23:24
0 0
adamsky - no to pytajmy o wszystko Rosjan. Jedz się zapytać czy możemy rondo wybudować w Sowlinach.
A pytałeś się ich czy możesz komentarze wstawiać na limanowa.in?
Człowieku pozbądź się niewolniczej mentalnośći - JESTEŚ WOLNYM CZŁOWIEKIEM! :)
Pozdrawiam
Odpowiedz
edi60
2014-07-08 12:29:30
0 0
jestem za zburzeniem wszystkich pomnikow narzuconej przyjazni z owczesnym ZWIAZKIEM RADZIECKIM to niebyla przyjazn ale niewolnictwo 20 wieku natomiast jestem za uszanowaniem wszystkich mogil poleglych zolmierzy czy to ruskich czy tez niemieckich na naszych ziemiach ale precz z symbolami tzw..PRZYJAZNI
Odpowiedz
badmoon58
2014-07-08 12:37:19
0 0
Nie pozostaje mi nic innego, jak oddać szacunek władzom Limanowej, co niniejszym czynię!
Można było pomnika nie burzyć, owszem! Przenieść do jakiejś pakamery wraz z biustem Janka Krasickiego i tam trzymać... Można było...
I zaproponować facetowi o ksywie ~ądamsky, by w tej pakamerze cieciem został... Dorobiłby sobie chłopina na korepetycje z języka ojczystego. Przy założeniu, że język polski jest dla niego językiem ojczystym... Z natury jestem optymistą, więc może jest...
Odpowiedz
fuckinshit
2014-07-08 12:39:02
0 0
Niektórym coś się pomieszało. Jesteśmy wolnymi ludźmi, żyjemy w wolnym i suwerennym państwie, sami decydujemy co ma być i nie musimy nikogo pytać co jak i kiedy mamy robić na swojej ziemi, tym bardziej bolszewików, naród i system, który najbardziej nas zniszczył i do dziś, mając kompleksy i przerośnięte EGO, traktuje wszędzie, jak śmieci.
Odpowiedz
adamsky
2014-07-08 12:44:33
0 0
Szanowni. Wolny kraj i wolny człowiek. Gorzej to jest wam. Ktoś z Szanownych słyszał kiedyś o umowie miedzynarodowej. Szanowni to Polska zobligowała się do konsultowania decyzji o wyburzeniu pomnika z Rosją. Szanowny persona nie słyszał o tym i w Limanowej takie umowy nie obowiązują?
Odpowiedz
adamsky
2014-07-08 13:00:39
0 0
Szanowny lg1. Nerwy puszczają, bo persona Zoń czego nie załatwił znowu a mówił że zrobił? Rosja jasno mówi, że nic z nimi nie konsultowali. Tera jak to jest? Może się zapytaj swojego szefa od produkcji szamba kranowego jak to zrobił. Szanowny wyszedł znowu przed szereg a głupki z Rady się cieszą gdy im opowiadają jak to jest dobrze. Szanowny idź i napisz gdzie mają od Rosjan papier, że pomnik mogą burzyć.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-08 13:03:53
0 0
Mi to ten pomnik w niczym nie przeszkadzał. Jak dla mnie to był częścią 'parku'. Odkąd pamiętam to tam stał.
Odpowiedz
Doradca
2014-07-08 13:10:04
0 0
Czy Wy myślicie, że Miasto pozwoliłoby sobie na niedopełnienie formalności?.

Bez przesady. Niech sobie Ruskie posprawdzają swoje dokumenty.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-08 13:10:08
0 0
A mnie zastanawia, jeżeli sprawa nie była z ruskimi wcześniej konsultowana, kto doniósł ruskim, że w takiej mieścinie jak Limanowa pomniki im rozbierają ???
Odpowiedz
master730
2014-07-08 13:10:10
0 0
adamsky ale pier*****z , brak słów ...
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-08 13:14:21
0 0
@adamsky
Ale szanownemu nie stoi i w tym jest problem!!!
Odpowiedz
adamsky
2014-07-08 13:17:12
0 0
Szanowny Master. Kompromitujesz się brakiem wiedzy i zacznij słuchać co mówią ludzie o tym jak urząd szefa produkcji szamb pracuje. Szanowny persona kompromituje znów miasto. Była wojna o dołek, busy a tera szef szamb idzie na Moskwe. Co będzie następne?
Odpowiedz
adamsky
2014-07-08 13:23:23
0 0
Szanowny lg1. Szefom szamb i ich asystentom nie staje bo brzuchem blokują erekcję. Za długo przy korycie oraz w pozycji czołgać są. Tera przecie idą na wojnę z Moskwą bo znów nie znali treści umów z Rosją a jakieś rejestry pomników. Persona i sługi tera się muszą produkować bo skandal się szykuje. Tera trza szamba produkować.
Odpowiedz
zxzxzxzx
2014-07-08 13:25:30
0 0
podjeta decyzja to bardzo dobry pomysl wladz miasta ! dlaczego Putin nie chce aby w jego kraju stal pomnik sw.JANA PAWLA II
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-08 13:29:15
0 0
@adamskky do produkcji szamb potrzebny jest materiał tak wiec uwazaj bo mogą cię wykorzystac!!!A pózniej pójda dalej na w......
Odpowiedz
Doradca
2014-07-08 13:30:44
0 0
@ adamsky ogarnij się bo zaczynasz gwiazdorzyć.
Odpowiedz
wabo
2014-07-08 13:33:07
0 0
Nie chcę się powtarzać ale uwolnienie nas społecznosci od tego pomnika reliktu przeszłości, trwało w limanowej ponad pół wieku, gratuluję władzom miasta uporu i wytrwałości, a co do protestu drugiej strony nigdy nie była nam przyjazna, więc nigdy ich pod naszym adresem nie traktuje na serio.Pozdrawiam
Odpowiedz
Doradca
2014-07-08 13:48:45
0 0
A Ty to wiesz z nabytego stażowego doświadczenia?.:)
Odpowiedz
Kamix
2014-07-08 13:49:48
0 0
Wielkie brawa dla władz miasta za decyzję. Uważam, że należy szanować miejsca pochówku żołnierzy wszelkich armii i jeńców wojennych z wszystkich krajów, ale pomniki 'przyjaźni' polsko-sowieckiej to czysty absurd. Niewielu pozostało ludzi, którzy pamiętają czasy wojny, ale każdy z nich powie, że wolał Niemców od sowietów, którzy wszyscy bez wyjątku byli złodziejami, gwałcicielami i bliżej im było do bandytów niż do żołnierzy. Lata komunistycznej propagandy zmieniły myślenie o nich, uczyniło z nich bohaterów, równych czy też większych od AK-owców, ale nie należy zapominać, że przyjaźń z sowietami to czysta fikcja i kłamstwo. Jeszcze raz, wielkie brawa dla władz miasta a wszystkich, którzy podważają sensowność tej decyzji zalecam uzupełnienie swojej wiedzy historycznej i porządną refleksję nad swoim patriotyzmem.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-08 13:50:22
0 0
@wiesmak
I jak tobie wierzyć cały czas trujesz ze Burmistrz to Białoruski dyktator a tu likwiduje pomnik>Coś tutaj nie halo?
Odpowiedz
adamsky
2014-07-08 13:58:40
0 0
Szanowny lg1. Szanownie proszę niech Twój szef przedstawi pismo z MSZ Federacji Rosyjskiej w którym wyrażono zgodę na wyburzenie pomnika. Szanowny do tego obliguje umowa międzynarodowa. Szanowny, jeśli persona nie posiada takiego pisma tojest Twój szef autorem afery międzynarodowej. Szanowny burzyć można ale zgodnie z prawem krajowym i realizując umowy dwustronne międzypaństwowe.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-08 14:01:28
0 0
@adamsky&@wiesmak
Tworzycie dobrany duet dwóch przy....ów!!!
Odpowiedz
SSylwek81
2014-07-08 14:01:38
0 0
Szanowny @adamsky - rozumiem twój argument o umowach międzynarodowych, i patrząc na to od strony adwokata to może i masz rację. Ale...
Na podstawie tej umowy (upraszczając) Rosjanie utrzymują pomniki zbrodni ofiar w Katyniu i Miednoje, a my mamy utrzymywać pomniki armii czerwonej. Przecież potworny rozdźwięk widać od razu: jedne pomniki upamiętnia ofiary, a drugie najeźdźców.
Czy to jest wg ciebie OK?

Ps. A właściwie to kto podpisał tę umowę w 1994r? 'Polscy patrioci' z Magdalenki?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-08 14:04:33
0 0
Szanowni Państwo , proszę miejcie wy****ne na ruskich - zapewne i macie :) poza nielicznymi sługami owego systemu .
Niech sobie płaczą , czas pokazywać że stanowimy sami o sobie .
Odpowiedz
adamsky
2014-07-08 14:09:09
0 0
Szanowni. Jest umowa i jest prawo. Persona Burmistrz z radnymi, jaki jest poziom ich intelektu to widać podczas obrad, mają prawa przestrzegać. Jak persona Burmistrz ma pismo z Rosji to niech burzy. Popieram. Jak nie ma. To dlaczego łamie prawo i porozumienia międzynarodowe? O radnych nie piszę Szanowni, bo oni pojęć ratyfikować lub porozumienia międzynarodowe nie rozumieją. Ledwo wymawiają Monte Cassino. Szanowni zakichani patrioty. Dla polityki i stołków udają walkę z komuną.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-08 14:29:41
0 0
@adamsky ty się o tyłek Burmistrza nie martw lepiej pomysl o swoim!!!
Odpowiedz
Wfra
2014-07-08 14:30:09
0 0
BRAWO LIMNANOWIANIE!!!!
odważne władze miasta też!

z oddali pozdrawia
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-08 14:32:21
0 0
Teraz trzeba czekac na poemat z daleka od @lejnamura
Odpowiedz
forfiter
2014-07-08 15:02:41
0 0
Pomnik zburzono i ataman z Moskwy rozsierdiwsja.

Ale czy to Ruscy przyjechali tutaj do Limanowej w latach 60-tych i ten pomnik postawili ?

Bo takie można odnieść wrażenie z lektury komentarzy.

Więc jeśli nie Ruscy to kto ? Może jednak tutejsi ?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-08 15:04:06
0 0
Wszystkim oszołomom od burzenia proponuję zakup kilofów i rozniesienie w pył cmentarza na Jabłońcu. Wszak obie armie reprezentowały zaborców, co 123 lata ciemiężyli nasz naród i gdyby nie I Wojna Światowa, to nie wiadomo czy Polska by istniała. Zgodnie z logiką burzenia wszystkiego co złe z przeszłości, ten cmentarz również należy zniszczyć.
Odpowiedz
adamsky
2014-07-08 15:39:34
0 0
Szanowny lg1 straszyć możesz współpracowników złym Władziem. Szanowny upublicznij ze swoim szefem stanowisko MSZ Rosji w sprawie rozbiórki pomnika. Chłeptasz z koryta to pracuj bo żujesz za nasze.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-08 15:41:38
0 0
Nonac
Rozumiem, że wiesz, jaka jest różnica pomiędzy monumentem na cześć 'czegoś'/'kogoś', a cmentarzem na którym spoczywają ludzie, jak zdążyłeś już w innym komentarzu zauważyć, którzy niejednokrotnie byli mobilizowani z przypadku - oderwani od rodzin, od ziemi.

Wojna, to wojna - ich chłopi atakowali naszych Chłopów (nasze Kobiety i Dzieci również) i każdy chyba jest świadom specyfiki wojny, ale nikt o zdrowych zmysłach nie będzie wysławiał tych, którzy mordowali naszych Rodaków, którzy walczyli o Wolną Polskę.

Dobre stosunki z Rosją uważam, że należy mieć na uwadze, ale tego pomnika już dawno być nie powinno ze względu na szacunek dla nas samych i naszej historii.
Odpowiedz
antymon
2014-07-08 15:48:50
0 0
Poczekajcie na stanowisko UM. Nie ma się co gorączkować, pomnik wyburzono. Pozostaje pytanie czy dopełniono wszelkich wymaganych formalności. Pomnik powinien dawno zniknąć.
Odpowiedz
paygert
2014-07-08 16:01:24
0 0
@nonac nieuku jesteś zwyczajnie żałosny
zanim zaczniesz cokolwiek pisać ..pomyśl a nie kopiuj czyjeś brednie podlane twoim bełkotem.
Po pierwsze jaka była inskrypcja na pomniku???
WIECZYSTA PRZYJAŹŃ Z NARODAMI RADZIECKIMI!!!TAK?
To k...y nędzy jaki pomnik wdzięczności Armii Czerwonej?? To betonowe gowno miało tylko i wyłącznie ideologiczne znaczenie nawet pod nim ruskiego psa szarika nie pochowali a co dopiero pirdolamento że to ku chwale AC.

Po drugie: Co ma Jabłoniec do tego kloca?
Jak byś nieuku myślał to byś wydedukował że Jabłoniec to NEKROPOLIA WOJENNA..wiesz durnoto co to zacz?

Szkoda ze się błaźnisz ...

Po trzecie: Przypuszczam ze zanim tam wjechali z młotami i koparką, to władze miasta załatwiły wszystkie papiery (i chwała im za to) bo bez tego by nikt się nie wychylał. Znam procedury i wiem ile trwa załatwienie i postawienie czegokolwiek (lub usunięcie czegokolwiek) co jest objęte nadzorem konserwatorskim. Nawet w tej chwili podejmuję działania związane z upamiętnieniem żołnierskiego miejsca pochówku (zwykłe zaznaczenie płytą lub małym obeliskiem)więc jak czytam wypociny jednego durnia z drugim to żal mi tych ludzi którzy życie oddali by takie bezmózgi po świecie chodziły i brednie rozsiewały.
Odpowiedz
kpiarz
2014-07-08 16:01:42
0 0
Wyczytałem z artykułu, że miasto ponad dwa lata załatwiało formalności związane z zezwoleniem na wyburzenie - raczej nie robili tego tyle czasu 'na odczepne'. Teraz strona rosyjska twierdzi że to 'akta wandalizmu', 'świętokradztwo' i naruszenie 'polsko-rosyjskiej umowy o miejscach pamięci'. Tyle, że to nie było miejsce upamiętniające pomordowanych, a pomnik wdzięczności czerwonoarmistom. Z tego, co mnie wiadomo to Rosjanie nas napadli, pomordowali kilkanaście tysięcy naszych oficerów, a na koniec ukradli wschodnią częścią kraju, a to wszystko przed zakończeniem II Wojny Światowej. O tym, co było później epopeje by pisać, zatem ja tam Armii Czerwonej za nic wdzięczny nie jestem. W związku z powyższym wyburzenie pomnika symbolizującego fałsz było jak najbardziej wskazane.

q.e.d.
Odpowiedz
adamsky
2014-07-08 16:08:25
0 0
Szanowny kpiarz. Pomnik był wpisany do wykazu miejsc pamięci i obiektów. Szanowny persona Burmistrz jak ma jego wykreślenie z listy to pięknie bo beton znikł. Jak Szanowny takiego dokumentu brak to Rosjanie zrobią personom w UM z du...y jesień średniowiecza.
Odpowiedz
kpiarz
2014-07-08 16:16:03
0 0
Panie @adamsky zapraszam do przeczytania tych paru linijek artykułu ze zrozumieniem. Pomnik BYŁ w wykazie (czas przeszły) a miasto informuje, że dopełniono wszelkich formalności. Na pewno nie wypowiedzą nam wojny za kupę rozsypującego się betonu. Poza tym jakoś nie widziałem rosyjskich konserwatorów restaurujących niniejsze 'miejsce pamięci', lub dbających o ten 'ważny zabytek' w jakikolwiek inny sposób. Jedynymi 'restauratorami' byli miejscowi żule 'odnawiający' ten gruz swoim moczem...
Odpowiedz
paygert
2014-07-08 16:19:07
0 0
@adamsky..następny 'mondry inaczej'

Nikt się nie bierze za usuwanie takich badziewi bez kompletu zgód i innych dokumentów. Przypuszczam ze decydujące znaczenia miała uchwała rady miasta i dobra wola władz by do końca sprawę doprowadzić. Stawiam że decydujące znaczenie miał stan techniczny tego kloca o którego jakoś nikt ze strony putinowskiego MSZ się przez dekady nie interesował. Jak ci tak żal tego kloca to chłopie skrzyknij się z drugim takim samym 'mondrym' np, nonac i dawaj bierzcie szpadle bo na samym tylko terenie powiatu limanowskiego jest kilkadziesiąt mogił czerwonoarmistów jak psy pochowanych przez swoich po rowach i innych wykrotach ..zainwestuj w łopatę i czarne worki zrobisz coś dobrego zamiast piep...ć głupoty.
Taka ciekawostka po wojnie były tylko 2 ekshumacje czerwonoarmiejców ...więc ...wszystko przed wami.
Pamagi tawarść Putinu?
Odpowiedz
Doradca
2014-07-08 16:20:31
0 0
@ adamsky poczytaj to co piszesz i pośmiej się sam z siebie.
Odpowiedz
Arwen
2014-07-08 17:11:18
0 0
Rosyjskie MSZ i bandyta Putin mogą jak to mówił nasz minister Radosław zrobić laskę władzom i mieszkańcom Limanowej, nie będzie ruskie bydło rządziło co Polacy mają robić we własnym Kraju
Odpowiedz
Rys
2014-07-08 17:22:53
0 0
„Rosyjskie MSZ jest oburzone decyzją władz miasta o zburzeniu pomnika 'Wdzięczności Armii Czerwonej', który znajdował się w Parku Miejskim w Limanowej. Zdaniem Rosjan jest to świętokradztwo i akt wandalizmu, dlatego domagają się wyjaśnień ze strony rządu.”
Jakiego rządu?. Przecież wg. miarodajnych wypowiedzi osób z PO tego Państwa już nie ma.
Lecz został rząd, który jest na uchodźstwie we własnym kraju-wynika z tego.
Fatalny sposób realizacji ze strony Miasta można było to zrobić lepiej. Ale czy to nie wygląda jak żółte portki Starosty ?.
Też było przed wyborami. Byle pisano o sprawie, nie ważne jak.
Odpowiedz
paygert
2014-07-08 17:48:35
0 0
NIE MA i NIGDY NIE BYŁO czegoś takiego w Limanowej jak 'Wdzięczności Armii Czerwonej'.
BYŁ ZA TO POMNIK 'Wieczysta przyjaźń z narodami radzieckimi' Więc niech te ruskie MSZ pisze sobie na Berdyczów..
Bo w Limanowej przeszedł do historii pomnik 'Wieczysta przyjaźń z narodami radzieckimi'.
Odpowiedz
GabinetDiet
2014-07-08 18:10:52
0 0
Też uważam że to temat zastępczy a niektórzy tak się podniecają obrażając innych.Tacy wy wszyscy wolni jesteście pożal się Boże,pijecie ściek, a ulica Bulwary nie funkcjonuje dzięki burmistrzowi od półtorej roku.Wolni pracownicy UM muszą pisać bzdury na portalu by utrzymać stanowisko.
Odpowiedz
znany
2014-07-08 18:25:14
0 0
Gdzieś juz tak było, 'klamalismy rano w południe i wieczorem', niestety.(:
Odpowiedz
namoR
2014-07-08 18:32:03
0 0
Ja tez jestem 'strasznie oburzony' wieloma decyzjami wladzy wykonawczej w dzisiejszym ustroju politycznym Federacji Rosyjskiej, szczegolnie z ostatnich miesiecy... no i co?...jestem bardzo oburzony 'aneksja Krymu', naruszeniem suwerennosci i integralnosci terytorialnej Ukrainy i jestem rowniez 'strasznie oburzony' lamaniem prawa i podpisanych miedzynarodowych traktatow, co bylo sygnalizowane przez wielu. Prosze MSZ Federacji Rosyjskiej o oficjalny komunikat w tej jakze waznej sprawie...;)

Wracajac do publikacji, uwazam ze nie ma sie o co klocic. Sa wazniejsze sprawy ktore wymagaja nacisku i interwencji od wielu Mieszkancow.

Niech kazdy napisze swoja wlasna opinie pod ta publikacja i tyle.

Teraz juz jest za pozno na jakiekolwiek zmiany, przeciez Rada Miasta Limanowa podjela decyzje o likwidacji pomnika juz pod koniec 2012 roku. Takich pomnikow 'wdziecznosci' lub 'przyjazni' jest wiele nie tylko w Polsce ale rowniez w wielu krajach Europy Srodkowej. Jezeli ktos jest lub byl przeciwny tym staraniom 'znikniecia' tego pomnika, mogl reagowac troche wczesniej.

Dla mnie, to co zrobili np. Wegrzy na gorze Gellerta jest dobrym i 'wyposrodkowanym' wyjsciem z sytuacji tak, aby wszyscy byli 'zadowoleni'. Zaraz po 1989 roku, usuneli komunistyczne symbole i wszystkie napisy dziekujace lub wskazujace na wielka 'wdziecznosc' czerwonoarmistom lub 'wieczysta przyjazn ze Zwiazkiem Radzieckim'.

Obecnie ten kilkunastometrowy Pomnik Wolnosci upamietnia wszystkich tych, ktorzy polegli za Wegry czyli jednym slowem ma historyczne i uniwersalne przeslanie dla wszystkich.

W Limanowej sprawa wygladala troszeczke inaczej. Przeciez od wielu lat na tym pomniku nie bylo zadnych napisow, byl on natomiast w fatalnym stanie technicznym, wiec tak jak pisaliscie wczesniej, wiekszosc mlodych Limanowian mogla nawet nie wiedziec, komu on byl poswiecony.

Nie dziwie sie rowniez, iz wiekszosc, szczegolnie ze starszego pokolenia, pamietajac tragiczna i krwawa czesc naszej historii, bylo za tym, aby ten 'monument' lub to 'dzielo sztuki' zniknelo jak najszybciej, raz na zawsze i nie 'szpecilo' Parku Miejskiego...

Milego popoludnia.
Odpowiedz
1973
2014-07-08 18:35:53
0 0
Rosyjskie MSZ niech pie...... się w łeb młotem i sierpem najlepiej. Banda czerwonych popaprańców !!
Odpowiedz
ikar3
2014-07-08 18:57:19
0 0
Powinni spakować ten pomnik razem z tym co doniósł ruskim o rozbiórce tego badziewia i wysłać Puntowi niech sobie na placu czerwonym postawi.
Odpowiedz
zmora
2014-07-08 19:03:16
0 0
A wystarczyło zrobić tak jak to ruscy robią. ominąć prawo tak: Powiedzieć Staszkowi czy Józkowi,żeby przyjechał i rozwalił pomnik i po sprawi. Staszka wziąźć na komisariat 'przesluchać' dać mu kase, wypuscic i umorzyć sprawę i papiery spalić... Przecież nasza władza to potrafi,jak kradną miliony i uchodzi im na sucho to tą akcję by łatwo załatwili. Ruscy wjechali na ukraine i całemu swiatu mówią ze to nie oni a krym wzieli i jakos jest a o pomnik sie rzucaja
Odpowiedz
paygert
2014-07-08 19:20:23
0 0
'Na rozbiórkę pomnika zgodę wyraziła Rada Ochrony pamięci Walk i Męczeństwa w 2012 roku. W dokumencie przesłanym do urzędu w Limanowej przez radę czytamy także, że o decyzji została poinformowana strona rosyjska.'

I wszystko w temacie!
Odpowiedz
namoR
2014-07-08 19:30:37
0 0
We wczesniejszej publikacji na ten temat czytalem, ze pomnik ten 'wykonany został na zlecenie przez limanowskiego kamieniarza Władysława Wondrę według projektu architekta Zbigniewa Gondka.'

Czy ktos sie moze orientuje, na konkretnie czyje zlecenie byl on wykonany?

Czy byl to 'odgorny' rozkaz czy moze zlecenie 'lokalne'? Cos ktos cos wie na ten temat?
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-07-08 19:56:15
0 0
Czyżby durne kacapy zaplątały się w meandrach własnej machiny biurokratycznej?
A jeśli nawet ich zgody nie było - nic to. Bieda akurat w tej materii zasługuje na poparcie (co w żadnym przypadku nie zmienia ogólnie negatywnej oceny jego rządów).

Który dureń wyraził zgodę na umowę, dającą kacapom prawo do ingerowania, jaki pomnik może stać na naszej ziemi?
Armii Czerwonej do Polski nie zapraszaliśmy. Weszła na terytorium kraju bez zgody prawowitych władz RP, z którymi zresztą ZSRR nie utrzymywał stosunków dyplomatycznych. Nie ma więc mowy o jakimkolwiek 'wyzwoleniu'. 'Wielka wojna ojczyźniana' nie była naszą wojną - więc nie ma też mowy o jakimkolwiek sojuszu.
Pomników okupanta tolerować nie można. No chyba, że kacapy zbudują pomnik bitwy pod Kłuszynem i cmentarz zbrodniczo wymordowanej polskiej załogi Kremla z 1612 r.
Odpowiedz
exkalibur
2014-07-08 20:53:58
0 0
no i kolejna afera ,przy budowie dolka tez mialy byc wszystkie papiery i co wyszlo z tego papraki ,tu jest to samo mysle ze wszystko bedzie cacy jak najpierw dopelnicie formalnosci fachowcy od siedmiu bolesci
Odpowiedz
Doradca
2014-07-08 21:01:05
0 0
@ Wislak zjedz snickersa.
Odpowiedz
eintracht
2014-07-08 21:18:05
0 0
Doradco, nie polecaj Wislakowi snicersa, bo zakawsza organizm i Wislak stanie sie jeszcze bardziej nieznosny
Odpowiedz
exkalibur
2014-07-08 21:26:06
0 0
i takie pytanko z kim nastepnym limanowa idzie na wojne?hehe ,jak sie prawowac to nacalego a zarobi na tym pewnie 'jakis' radca prawny,czas zebysmy podbili europe wodza juz momy hehe
Odpowiedz
Rokosz
2014-07-08 22:04:52
0 0
Ci co decydowali wtenczas o przyjażni Polsko Rosyjskiej teraz rzadza POLSKĄ ,mają w Polsce banki super markety.Awy co tak plujecie na pomnik, to niepłaczcie potem że Rosjanie nie chcą kupowac jabłek i świn waszysz, troche pragmatyzmu.
Odpowiedz
adamsky
2014-07-09 00:13:32
0 0
Szanowny persona Władysław: Jak rozpętałem trzecią wojnę swiatową. Zapraszamy Szanownych do kina!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-09 13:24:03
0 0
No i super.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"'Wojna pomników' z Rosją?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in