10°   dziś 9°   jutro
Sobota, 20 kwietnia Czesław, Agnieszka, Marian, Czech

Komunikat starostwa i gminy w sprawie Strzeszyc

Opublikowano 13.05.2010 15:40:14 Zaktualizowano 05.09.2018 12:13:29 top
36 7684

Dziś sekretarz UG w Laskowej oraz Starostwo Powiatowe w Limanowej wydało komunikaty dotyczące osuwiska w Strzeszycach.

O sytuacji w Strzeszycach pojawił się dziś komunikat na stronie internetowej Gminy Laskowa www.laskowa.pl o treści:

Droga Powiatowa Młynne – Ujanowice dalej nieprzejezdna

Od minionego wtorku trwały prace w miejscowości Strzeszyce, mające na celu przywrócenie przejezdności drogą powiatową Młynne – Ujanowice. Niestety wykonanie, zleconego przez PZD, zakresu robót nie przyniosło oczekiwanych rezultatów – osuwisko w dalszym ciągu stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu na tym odcinku.

W związku z powyższym w dniu dzisiejszym odbyło się na miejscu kolejne już spotkanie z udziałem m.in.: przedstawiciela UG Laskowa, Pana Bolesława Żaby – Członka Zarządu Powiatu, Pana Tomasza Dula – z-cy Dyrektora PZD w Limanowej.

Zobacz również:

Podczas spotkania przedstawiciel UG w Laskowej zwrócił uwagę na fakt, iż zarówno organizacja prac jak i przewlekłość ich wykonania są nie do przyjęcia przez Mieszkańców naszej Gminy a zwłaszcza przez Firmy prowadzące działalność gospodarczą na naszym terenie.

W związku z powyższym przedstawiciele powiatu złożyli deklarację o natychmiastowym przystąpieniu do dalszych prac, po wyłonieniu wykonawcy robót.

Jak nas zapewniono, wyłonienie wykonawcy nie powinno trwać dłużej niż 3-4 dni.

Prosimy o cierpliwość i zapewniamy Państwa, iż dołożymy wszelkich starań aby PZD w Limanowej z powyższych deklaracji się wywiązało.

Wacław Zoń
Sekretarz Gminy Laskowa

 

***

Kilka godzin później do naszej redakcji trafił komunikat Starostwa Powiatowego w Limanowej:

Informujemy, że droga powiatowa nr 1555 Młynne – Ujanowice przebiegająca przez miejscowość Strzeszyce będzie w dalszym ciągu zamknięta, ze względu na fakt, iż podczas prac mających na celu jej odblokowanie, po raz kolejny osuwisko się uaktywniło.

Jak podawaliśmy wcześniej, droga ta miała zostać otwarta już dzisiaj, jednak ze względu na to, iż w dniu wczorajszym osuwisko po raz kolejny się uaktywniło, sytuacja na drodze znacznie się pogorszyła i dla bezpieczeństwa w dalszym ciągu będzie zamknięta.

Uaktywnione osuwisko przesuwając się w dół zbocza o kolejne metry, nasuwa się na drogę powiatową. Ruch koluwia osuwiskowego jest niestabilny i niemożliwy do opanowania. Konieczne jest zwiększenie zakresu prac i usunięcie wszystkich ruchomych części zbocza. Nie wystarczyło wyskarpowanie dolnej części jak pierwotnie zakładano. Dodatkowo sprawę komplikują opady deszczu powodujące namakanie niestabilnego gruntu.

W najbliższym czasie na miejscu aktywnego osuwiska w miejscowości Strzeszyce pojawi się Komisja do Spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych, Urzędu Wojewódzkiego z Krakowa, która zweryfikuje rozmiar strat spowodowanych osuwiskiem. Natomiast Zarząd Powiatu Limanowskiego w dniu dzisiejszym podjął uchwałę, w sprawie wykonania całości robót związanych z usunięciem osuwiska z zachowaniem procedur przewidzianych przepisami Prawa Zamówień Publicznych.

Szanowni Państwo, na bieżąco będziemy Was informować o tej sytuacji, za utrudnienia niezależne od nas, przepraszamy!

 

 

O sprawie pisaliśmy m.in. wczoraj w artykule "Droga pod osuwiskiem będzie nadal zamknięta"

(Zdjęcie osuwiska z środy)

Komentarze (36)

warka
2010-05-13 16:18:38
0 0
noo i ciekawie, czy w Starostwie nikt nie chce się pod tym podpisać??? Czy może nikt nie może......????
Odpowiedz
wiosna1
2010-05-13 16:52:26
0 0
warka - goście ze starostwa skupiają się na robocie żeby jak najszybciej rozwiązać problem z osuwiskiem, a to że sekretarz z UG Laskowa ma 'parcie na szkło' i deklaruje że 'dołoży wszelkich starań...' to przecież śmieszne z jego strony... bez urazy ale roboty starczy dla wszystkich chętnych.
Odpowiedz
mysza
2010-05-13 16:56:16
0 0
Czytając komunikat UG zastanawiam się czy to nie zarządca drogi powinien się domagać od Gminy podjęcia jakichś działań, przecież ta ziemia lecąca z góry to nie pas drogowy. Ale widać w naszych czasach lepiej krzyczeć niż cokolwiek robić.
Odpowiedz
warka
2010-05-13 20:11:47
0 0
taaaak skupiają się już ponad dwa tygodnie, gratuluję - a czy Ty wiosno i myszo pomyśleliście ile na tym tracą firmy z gminy Laskowa??? a tzw zwykli mieszkańcy??? no i należy jeszcze przypomnieć, że najpierw czekano na opinię PIG - u, a jak jest już tydzień to się trzeba skupiać???? a do wiosny - a może trzeba się tak skupiać jak przy 'budowie ' orlika w Jodłowniku??? no to się skupiajcie dalej.....
Odpowiedz
Angelo
2010-05-13 20:15:27
0 0
Czegoś tutaj nie rozumię. Zoń pisze , że 'wyłonienie wykonawcy nie powinno trwać dłużej niż 3-4 dni'. Natomiast Starostwo pisze ' Zarząd Powiatu Limanowskiego w dniu dzisiejszym podjął uchwałę, w sprawie wykonania całości robót związanych z usunięciem osuwiska z zachowaniem procedur przewidzianych przepisami Prawa Zamówień Publicznych' To są dwie sprzeczne informacje.Kto wprowadza mieszkańców gminy Laskowa w błąd i dlaczego
Odpowiedz
Bogdan
2010-05-13 20:31:11
0 0
Dają czas naturze.
Odpowiedz
jerzykiller
2010-05-13 20:31:23
0 0
osuwisko to siła wyższa od nikogo nie zależna - jak deszczowa pogoda tego roku. niestety ale straty przedsiębiorców mają taki sam charakter jak straty rolników bo deszcze i wszystko gnije. nie widzę, żeby ktoś współczuł rolnikom albo wszystkim mieszkańcom powiatu bo zima była mroźna i trzeba było węgla dokupić. I jak z zimą - po prostu trzeba przeczekać (na wiosnę :-))
Odpowiedz
mysza
2010-05-13 22:27:53
0 0
Warka , ja rozumiem że możesz być tym poszkodowanym przedsiębiorcą i nerwy Ci puszczają, ale ja chcę zaznaczyć, że drogowcy i Starostwo dostają baty za to,że osuwisko mające początek gdzieś tam ... sypie się na ich drogę, Gmina natomiast medialnie komentuje opieszałość i brak organizacji, a moim skromnym zdaniem powinna być zdecydowanie bardziej zaangażowana, bo to przecież ich teren. Mieszkańcom i przedsiębiorcom szczerze współczuję, ale i w pełni zgadzam się z jerzykillerem.
Odpowiedz
zibi
2010-05-13 23:17:37
0 0
A ja uważam że Warka masz rację ,tym bardziej że jesteś przedsiębiorcą z tego terenu i masz prawo wymagać od własciciela drogi jak najszybszego jej udrożnienia-mysza nie masz racji że to gmina powinna się tym zająć bo nie jest to ich droga ,a co do terenu to jest to teren całkowicie prywatny i w mojej ocenie przedstawiciele starostwa zamiast od razu zająć się udrażnianiem to zajmowali się plotami zasłyszanymi od jednej pani i straszeniem własciciela że będzie usuwał zwały ziemi na swój koszt-wogóle z nim nie rozmawiając.Mam nadzieję że droga ta będzie jak najszybciej udrożniona.
Odpowiedz
mysza
2010-05-13 23:32:23
0 0
pojęcie względne, bo gdyby od sąsiada na twoją działkę coś się przedostało to Ty byś to usuwał? czy może żądałbyś żeby sąsiad sobie to zabrał. Nie sugeruję, że z tym ma się uporać właściciel, ale obowiązkiem Gminy jest pomagać w takich sytuacjach.Kończąc jednak ten temat , mam nadzieję taką samą jak Ty,że droga niedługo będzie przejezdna
Odpowiedz
ROBUR
2010-05-14 00:26:34
0 0
SUPER !!!!!!!!!dzisiaj miałem okazję jechać z Tarnowa przez Ujanowice. Przywitała mnie droga z USYPANEGO klińca a potem zakaz ruchu w/w miejscu NIE ZAUWAŻYŁEM żadnej informacji gdzie jest objazd- popytałem i pojechałem ale normalnie ręce mi opadły jak przejechałem tym objazdem. Potem rundka przez pseudo objazd w młynnym i wszystko pięknie jest dla państwa rządzących a ktoś z Ujanowic jak pracuje w limanowej chyba się skończy psychicznie GRATULACJE
Odpowiedz
Angelo
2010-05-14 06:22:25
0 0
Pojechałem i zobaczyłem na własne oczy to osuwisko.Nie wygląda to aż tak groźnie jak w opisie. Nie chcę się wymądrzać, lecz moim zdaniem głupotą było rozpoczynanie usuwania ziemi bez dokładnego oczyszczenia terenu z drzew. Czytałem gdzieś, że teren od Laskowej do Ujanowic, to jedno wielkie osuwisko. W związku z tym mam pytanie, czy dzikie kamieniołomy, które widziałem po drodze, to zapobieganie osuwaniu się ziemi , czy kolejna głupota. Przy osuwisku rozmawiałem z mieszkańcem, który nie miał dobrego zdania o władzach Gminy, ani o Starostwie.Podobno gmina Laskowa ma w Radzie Powiatu tylko jednego i to dość przypadkowego radnego.
Odpowiedz
wiosna1
2010-05-14 08:52:24
0 0
warka - dziwny jesteś, według Ciebie wszyscy co coś robią są źli. Dobry jest tylko sekretarz UG Laskowa (Twój znajomy czy co?) Przecież on 'komunikuje' takie pierdoły że tylko krok do tego żeby WEZWAŁ OSUWISKO DO ZAPRZESTANIA OSUWANIA SIĘ... Nie jestem jego wrogiem bo facet jest naprawdę w porządku (na codzień) ale tym razem przesadził. Niech powie publicznie co sam faktycznie w tej sprawie zrobił a nie zrzuca winy na innych. To jest żywioł a nie zabawa w piaskownicy Panie Sekretarzu, prace trwają już kilka dni, były podjęte jak na te warunki niemal natychmiast kiedy to było możliwe i w zakresie według najlepszej wiedzy sprzed kilku dni wystarczającym. Nawet błyskawicznie sprowadzeni specjaliści nie przewidzieli dalszego osuwania się ziemi a do tego ciągle leje jak z cebra. Ale pan Sekretarz żyje chyba w swoim wirtualnym świecie na ciepłej (i suchej) posadce i w strachu przed jej utratą produkuje 'komunikaty' żeby wina spadła na innych.. sobie w tym czasie wyznacza 'zaszczytny obowiązek' pilnowania tych co coś robią.. Jak będzie dobrze to się 'zasłuży dla mieszkańców' jak pójdzie źle to przecież on tylko pilnował.. w tym to on jest doświadczenie ma.. I ponownie bez urazy ale roboty starczy dla wszystkich chętnych.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-05-14 09:24:09
0 0
wiosenko ty też żyjesz w świecie bez problemów 2 tygodnie nic nie zrobiono czekano na opinie przez ten czas można było wszystko przygotować, ale to mieszkańcy musieli jeździć objazdami a przedsiębiorcy klęli na fiksy, na kogo na gminę po dwóch tygodniach wybrano wykonawcę i mimo ustaleń, że wytnie się drzewa przystąpiono do usuwania ziemi po to tylko żeby reszta zjechała udając, że chce się udrożnić przejazd. Umówcie się w starostwie, co mówicie i mówcie tym samym językiem, bo mieszacie, że aż strach. A co robi pani radna powiatowa w tym czasie? kampanię wyborczą z rozgrzanym do gorąco telefonem niż zająć się sprawą mieszkańców swojego okręgu wyborczego. Nie dało się zbić elektoratu na osuwisku przecież stała w chwili zasypania drogi w pierwszym dniu i kierowała ruchem rozkazując, co kto ma robić to odeszła na bok i robi swoje-miesza ludziom w głowach, bo u nas w Krosnej już nikt na nią patrzeć nie może. Czy ty wiosenka widziałaś czy słyszałaś kiedyś żeby ktoś z terenu gminy coś złego powiedział na Starostę nigdy, bo wszyscy wiedzą, że chłop chce dobrze tylko żeby pracownicy starostwa tak robili jak starosta by to zrobił a oni sami siebie podgryzają i zmieniają decyzje poprzednio podejmujących, co pół dnia. Panie Starosto niech Pan się za to weźmie, bo nic z tego dobrego nie będzie i niech Pan nie słucha radnej ona żadnym autorytetem dla nas nie jest.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-05-14 10:06:31
0 0
Chodzę na to osuwisko parę razy dziennie i szlak mnie trafia jak chłopy z Sechnej smieja się z nas, że będą mieli parking i chodnik, bo im radna załatwiła pieniądze a u nas w Krosnej zasypany parking kamieniami osuwisko na drodze i to jest polityka panie Starosto pani radnej. Niech pan tu przyjedzie i zobaczy jak to wygląda i po chłopsku niech pan popatrzy na to my panu wrogami nie jesteśmy.
Odpowiedz
wiosna1
2010-05-14 10:35:26
0 0
Warka - życzę wam z sekretarzem dobrze, ale znowu szczekasz (jako złośliwiec bo ten nick może bardziej ddaje twój prawdziwy charakter) na radną i piszesz o chłopach z Sechnej. Przypominam ci że problem to likwidacja osuwiska i brak przejazdu. Ty próbujesz jedynie coś ugrać na ludzkiej tragedii. Prosto odpowiedz co ty byś zrobił inaczej niż Zarządca Drogi mając takie możliwości. Wtedy możemy polemizować, jeżeli nie potrafisz nic mądrego napisać to zamilcz. Nie przeszkadzaj tym co mają odwagę działać. Roboty starczy dla wszystkich.
Odpowiedz
warka
2010-05-14 13:11:14
0 0
wiosna - ja piszę za siebie, najlepsze w tym wszystkim jest to że wywołałem burzę pytaniem dlaczego komunikat starostwa nie jest podpisany.... a i jeszcze jedno - wiosno - twój tekst 'roboty starczy dla wszystkich' jest już nudny i śmieszny - co chcesz przez to powiedzieć ??? - może to żeby mieszkańcy sami łopoatami załatwili problem??? - nie ma sprawy, ale najpierw powinno się zlikwidować PZD. a wracając do twojego pytania co ja bym zrobił inaczej - po prostu zleciłbym od razu całą robotę a nie kawałkami i na dziś było by po problemie.
Odpowiedz
zon
2010-05-14 13:43:25
0 0
widzę, że muszę zabrać głos wtej sprawie - ciekawe, że krytyka spotkała akurat mnie i to tylko z tej okazji, że w odpowiedzi na oczekiwania mieszkańców Gminy Laskowa, po kolejnym spotkaniu w Strzeszycach opublikowaliśmy informację o ustaleniach jakie zapadły na miejscu osuwiska. Warto wiedzieć, że mieszkańcy gminy wykazali się już olbrzymią cierpliwością, warto też pamiętać, że opinia geologiczna miała swoje konkluzje - pisał o tym TOP, warto również wiedzieć, że decyzji w tej sprawie nie podejmuje Gmina. wiem również, iż rzeczywiście ZDP pracuje nad wyłonieniem wykonawcy i mam nadzieję, że problem zostanie rozwiązany zgodnie z ustaleniami.pozdrawiam
Odpowiedz
wiosna1
2010-05-14 14:08:31
0 0
warka - życzę ci w takim żebyś miał z sekretarzem możliwość samodzielnego rozwiązania problemu osuwiska, wtedy zobaczymy treści waszych następnych 'komunikatów'. Zarządcza drogi bowiem nie odpowiada za osuwisko tylko za przejezdność drogi. Zgadzam się z myszą (wpis 3) że to problem gminy Laskowa a starosta powinien zdecydowanie pogonić sekretarza UG Laskowa do roboty. Nie wiem dlaczego starosta go wyręcza - może go lubi a może nie wierzy że sam może sobie biedaczysko poradzić...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-05-14 14:29:07
0 0
Wiosenka ty mnie do nikogo nie przyrównuj wy urzędasy tylko tak umiecie jak nie ma, co odpowiedzieć to najlepiej zwalić na drugiego jest temat o osuwisku to, co ty wiosenka zrobiłaś oprócz tego, że zielona jesteś jak wiosna. Radna owszem zrobiła jedno zadzwoniła do domu rodzinnego właściciela gruntu po numer telefonu komórkowego i to wszystko, bo wiedziała jak by się tam pokazała to by suchej nitki na niej nie pozostało nic dla Krosnej nie zrobiła niech ją Sołtys z Sechnej przemelduje do siebie do wsi, bo ona tam im wszystko załatwia drogę powiatową parking granitowy i chodnik przy drodze a w Krosnej 30 metrów chodnika nie może. Weście ją sobie do starostwa przemeldujcie i niech ludziom krwi w Krosnej nie pije. Do kogo mamy mieć pretensje jest radną powiatową, bo weszła do rady powiatu na plecach Janczyka z pis a potem z pis zrezygnowała jest z Krosnej to, do kogo mamy mieć pretensje powinna się była tym zająć, bo cierpią ludzie z jej miejscowości a nie chować głowy w piasek, bo się źle dzieje i można na tym stracić. Braknie ci radna tych głosów chociażby cała Sachna za tobą głosowała. Rada była taka wyciąć drzewa ile trzeba zebrać ziemię zrobić przepust, bo kanał był zamulony i tyle. Ale nie, bo trzeba było wymyślać i wszystko komplikować. Urzędasy to robią najlepiej. Przyjedź wiosna do Krosnej i powiedz, że to ty to Ci Krośniaki jak jest wszystko wytłumaczą. Nigdy w życiu urzędasem nie będę.
Odpowiedz
wiosna1
2010-05-14 14:36:29
0 0
zlosciwiec - ty mnie do twojej osobistej wojny z radną nie mieszaj bo piszesz niby do mnie a o niej.. jak jesteś fanem Janczyka to go zaproś na osuwisko.. albo rób co chcesz..
Odpowiedz
konto usunięte
2010-05-14 14:46:11
0 0
A ty wiosna do roboty, bo Starosta porządny chłop a takie urzędasy mu opinię psują. Na Piegzę będziemy głosować On przynajmniej próbuje a nie miesza. Wiosna do roboty. Starosta wie, czym ty się zajmujesz?
Odpowiedz
wiosna1
2010-05-14 15:04:35
0 0
zlosciwiec - czyli jesteś za Piegzą a przeciw radnej... tylko kogo to obchodzi.. sam się weź do roboty jak jesteś urzędasem.. ja nie jestem..
Odpowiedz
konto usunięte
2010-05-14 15:29:14
0 0
piszę ci, jakie były rady w sprawie osuwiska przedstawiam swoje spostrzeżenia a ty jak to urzędnik swoje, z kim tu dyskutować nie rób wstydu staroście i weź się za robotę sama napisałaś wcześniej, kim jesteś no, ale ty masz rację oj żeby ten starosta wiedział, co wy wyprawiacie przyjedź wiosna do Krosnej i zmienisz szybko zdanie jak ci wytłumaczymy jak się sprawy mają a nie przekamażaj się z ludźmi, którzy są tu i tu mieszkają. Przynajmniej przeczytaj, co wcześniej napisałaś i nie rób z siebie wariata. Urzędasy swoje ludziska swoje.
Odpowiedz
pracodawca
2010-05-14 16:01:00
0 0
z powodu zamknięcia drogi moja działalność stała się deficytowa rozważam poważną redukcje załogi [10 osób]
Odpowiedz
warka
2010-05-14 16:04:55
0 0
do wiosny, bardzo ciekawee spostrzeżenia - proponuję aby w takim razie PZD przywróciło przejezdność na drodze bez wywiezienia osuniętej ziemi, taka jest konkluzja twoja i myszy - gratuluję - to pewnie jest efekt waszego skupiania się nad rozwiązaniem problemu....
Odpowiedz
konto usunięte
2010-05-14 16:10:26
0 0
No proszę wiosna wymądrzaj się teraz jakaś rada dla pracodawcy?
Odpowiedz
konto usunięte
2010-05-14 16:11:21
0 0
Wiem to nie twoja sprawa.
Odpowiedz
wiosna1
2010-05-14 16:14:02
0 0
zosciwiec - dzięki za twoje cenne spostrzeżenia, ale o co tobie właściwie chodzi i dlaczego się tak pienisz nie rozumiem.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-05-14 17:48:24
0 0
Bo wszyscy mamy tego dosyć a twoje wypowiedzi nie uspokoją nas tylko jeszcze bardziej udowadniają, że urzędas to urzędas i może się zastanów nad tym, co piszesz i nie podpuszczaj nas, bo do niczego dobrego to nie prowadzi nerwy mają swoją granicę a ty nie mądruj i nie myl mojego Nicka urzędasie z Bożej łaski.
Odpowiedz
wiosna1
2010-05-14 18:14:32
0 0
zlosciwiec - odbiło ci już dobitnie, odpocznij trochę od polityki to się uspokoisz. przecież osunęła się ziemia (na osuwiskach to podobno normalne) i teraz trzeba zrobić z tym porządek. roboty trwały od kilku dni, przyroda okazała się silniejsza, teraz trzeba zaczynać od nowa a do tego deszcze... jak się żyje na osuwisku to trzeba się z tym pogodzić... a ty co siejesz jakąś psychozę bo świat się kończy.. ochłoń gościu. a z tymi wyzwiskami pod moim adresem jesteś żałosny, napij sie melisy.. sie uspokoisz. I naprawdę powiem ci że większosci ludzi zwisa na kogo będziesz głosował, zwisa kto pierwszy zadzwonił do kogo i dlaczego. mieszkańcy chcą żyć normalnie bez objazdów... czego im i Tobie serdecznie życzę jak najprędzej!!
Odpowiedz
zorro
2010-05-14 19:36:11
0 0
'a z tymi wyzwiskami pod moim adresem jesteś żałosny, napij sie melisy.. sie uspokoisz.' Tak przyglądam się tej dyskusji i dochodzę do wniosku, że Ty 'wiosna1' siejesz wobec każdego wyzwiska... Niestety dla Ciebie chyba najlepiej byłoby, żeby to cała władza gminy poszła z łopatami i kilofami na to osuwisko i wywoziła tą ziemię na taczkach. I chyba każdy widzi kto tu jest żałosny. Sekretarz podał informację, a Ty od razu obarczasz go odpowiedzialnością za całe zło na ziemi. Ja nie chcę winić żadnej ze stron ani Starostwa, ani Gminy ale chyba jedno jest pewne, że jest to droga powiatowa i powiat powinien zająć się tą sprawą jak najszybciej.
Odpowiedz
wiosna1
2010-05-14 20:55:31
0 0
zorro - to co mi przypisujesz to nieprawda, czysta manipulacja. Ja też nie winię żadnej ze stron. Droga jest powiatowa to fakt ale okoliczne zbocza - osuwiska to już tereny prywatne leżące bądź co bądź na terenie gminy Laskowa. Gmina może np już podjąć działania nad opracowaniem planu ich ustabilizowania aby odwlec w czasie następne takie nieszczęście. Doraźnie można np wyciąć większe drzewa na stokach żeby pod ich ciężarem (w tym dodatkowo naporem wiatru) nie prowokować kolejnych obsunięć. Ja nie bardzo rozumiem dlaczego w trybie pilnym nie powołano np w gminie komisji do oceny stopnia zagrożenia kolejnymi osuwiskami.
Odpowiedz
warka
2010-05-14 21:02:40
0 0
wiosno wracam do pytania: czy można w tym przypadku przywrócić przejezdność bez wywiezienia ziemi z osuwiska??? a i jeszcze jedno w Gminie Laskowa jest plan zagospodarowania terenu i są w nim oznaczone wszystkie tereny osuwiskowe to tylko PZD się zdziwiło, że w Strzeszycach są osuwiska.
Odpowiedz
mysza
2010-05-14 21:22:14
0 0
nie skaczcie sobie do oczu, idzie sikawica na pewno przyspieszy i pomoże rozwiązać problem przejazdu w Strzeszycach.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-05-14 21:40:44
0 0
„Doraźnie można np wyciąć większe drzewa na stokach żeby pod ich ciężarem (w tym dodatkowo naporem wiatru) nie prowokować kolejnych obsunięć.” No proszę, jakie mądrości to, dlaczego twoim zdaniem nie wycięto tych drzew tylko zaczęto usuwać ziemię i kopać fosę podcinając masy ziemi z drzewami na całym osuwisku? Popatrz popatrz ty byś się przydała na tym osuwisku żeby przypilnować żeby te drzewa powycinano tak jak było powiedziane a dlaczego wiosna tego nie zrobiono? Kto tak zadecydował chłopy się po głowach pukali i mówili przecież im to wszystko pojedzie, ale nie, bo co tam chłopy na wsi mogą wiedzieć urzędasy wiedzą lepiej i co wiosna –pojechało? Na kogo teraz zwalicie. A mogłoby zostać gdyby jeden z drugim się nie wymądrzali i chcieli mądrych rad posłuchać. Wiesz, co wiosna daj już spokój.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Komunikat starostwa i gminy w sprawie Strzeszyc"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in