Baner Baner
10°   dziś 9°   jutro
Piątek, 19 kwietnia Adolf, Tymon, Włodzimierz, Konrad, Leon, Leonia, Tytus

Proboszcz zabronił kwestować wolontariuszom WOŚP

Opublikowano 14.01.2020 21:00:00 Zaktualizowano 15.01.2020 21:23:29 pan
107 73026

Szczawa. Duże kontrowersje wywołały wśród mieszkańców Szczawy słowa proboszcza miejscowej parafii, które miał wypowiedzieć w kościele w odniesieniu do WOŚP. Wcześniej kazał odejść wolontariuszom z parafialnego terenu.

W niedzielę odbył się 28. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W wielu miejscach można było napotkać wolontariuszy, prowadzących kwestę do puszek. Podobnie było w Szczawie w gminie Kamienica, gdzie pięcioro wolontariuszy zebrało się w rejonie parkingu obok kościoła.

Jedna z wolontariuszek podkreśla, że już trzeci raz odmówiono jej kwestowania w przy parafii w Szczawie. Tym razem, do godz. 11:00 wolontariuszom udało się bez przeszkód prowadzić zbiórkę. Tuż przed mszą św. o godz. 11:00 do kwestujących miał wyjść proboszcz parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Szczawie.

- Powiedział, że mamy się wynosić z terenu „jego kościoła”. Na słowa, że nie jesteśmy na terenie kościoła, tylko parkingu, powiedział że parking też należy do kościoła i jeśli nie mamy zgody biskupa, to mamy sobie iść – relacjonuje nasza rozmówczyni, dodając że ksiądz miał nazwać wolontariuszy WOŚP „szajką szatana”.

Zobacz również:

Niektórych parafian zbulwersowały słowa, które miały zostać później wypowiedziane przez księdza w kościele. Jak przytaczają internauci, kapłan miał namawiać wiernych, by nie przekazywali datków na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

- Byłem na mszy o godz. 11:00 i jestem zbulwersowany tym, co proboszcz powiedział o Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy i Jurku Owsiaku. Zamiast się modlić, uprawia wstrętną politykę – napisał jeden z internautów.

- Przykro mi, że osoba duchowna nas, którzy wspieramy WOŚP, uważa za idiotów. Ja się pytam, czy chociaż raz ksiądz był w szpitalu zobaczyć ten sprzęt który tam jest i jest namacalny? Trzeba dotknąć, aby uwierzyć? To co usłyszałam było okropne i nie do przyjęcia. Wstyd mi było – pisze inna osoba na Facebooku.

W rozmowie z nami ks. Leon Królczyk nie chciał komentować sprawy ani zdradzić, jakie dokładnie słowa padły z jego ust w odniesieniu do WOŚP. Pytaliśmy, czy opinie, które można przeczytać w internecie, polegają na prawdzie, odparł jednak, że należy o to pytać autorów tych wpisów. - Pan Jezus się nie bronił, więc i ja nie będę – powiedział nam kapłan w rozmowie telefonicznej.

Komentarze (107)

Jaworina
2020-01-14 21:16:49
7 19
No i proboszcz ze Szczawy naśladuje Pana Jezusa którego jest kapłanem. Nic dodać, nic ująć. Nawet nie chce się tego komentować. Jedyna nadzieja w miłosierdziu naszego Pana na które nam wszystkim będzie potrzebne.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-01-14 21:32:42
7 21
Nie pamiętam, żeby Jezus wspierał faryzeuszy. Był im przeciwny.
Odpowiedz
colo
2020-01-14 21:39:51
14 29
Bał się że nie zbierze na tacę, ale to ludzie wybierają komu daja i nie decyduje o tym ksiądz. Wstyd, kapłanowi nie przystoi takie zachowanie, jeśli nie wspiera to niech nie przeszkadza.
Odpowiedz
Krzych
2020-01-14 21:41:18
3 19
Przypominam, Parafie na Limanowszczyźnie to "najpobożniejsze tereny w diecezji".
Odpowiedz
doncorleone
2020-01-14 21:47:31
40 24
Bardzo dobra decyzja Proboszcza.
Odpowiedz
Antykaczysta
2020-01-14 21:48:04
9 30
Prawdziwie chrześćjańskie zachowanie wobec swoich parafian na terenie "jego kościoła" . Współczuję wam takiego proboszcza ale zawsze możecie mu za to podziękować zamiast dawać na tacę możecie dać na dowolne cele charytatywne.
Odpowiedz
ObywatelPan
2020-01-14 21:57:53
7 25
Zły pasterz prowadzi tą parafie, krnąbrny i pazerny. Istne dzieło belzebuba..
Odpowiedz
bulkatarta
2020-01-14 22:06:11
5 27
Dobrze czynisz panie Kròlczyk , iż nie dopuściłeś do progu kościoła i parkingu ni stąpnąć ni stanąć , bez zgody swego i parafian biskupa szajce szatana.
Dobrze czynisz opluwając Owsiaka i politykę nienawiści głosząc z ambony.
Dobrze czynisz , pilnując kasy z tacy nie pozwalając dzielić się nią .
Dobrze że się nie bronisz , na darmo to bo Jezus płonie jak pochodnia ze wstydu , iż ma takiego przedstawiciela na ziemi .
Odpowiedz
Bronislaw
2020-01-14 22:09:31
30 15
Ksiądz Proboszcz zachował się i tak delikatnie.

Wzorem Jezusa Chrystusa, winien wziąść powróz i przegonić z terenu swojego kościoła, pomagierów tego bezbożnika "owsiaka"!!!
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-01-14 22:11:15
17 4
@colo
Gdyby Owsiak chodził w sutannie, to na pewno by zbierał na mszy grube tysiące, tylko czy miałby na tyle duże kieszenie, żeby się mu zmieściło wszystko, ile by chciał do nich napchać. Co innego pchać na konto, a co innego do sutanny. Pewnie wtedy by zamówił specjalną sutannę z kieszenią na brzuchu i wszyscy by się dziwili, że Owsiak gruby Rysiu Kalisz.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-01-14 22:13:33
16 9
Mnie też to zastanawia, że najwięcej armii Owsiaka widzę pod kościołami. Nie wkurzałoby was, gdyby ktoś wykorzystywał, to że macie dużo klientów i stał pod waszą knajpą.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-01-14 22:15:25
7 10
@powrodzedaja
a kim ty jesteś,że Owsiaka nazywasz faryzeuszem?! Świątobliwym i skromnym celnikiem? Widać po twoich wpisach!
Odpowiedz
emma
2020-01-14 22:21:06
5 7
Ale plama !! Odechciewa mi się....
Odpowiedz
maly13
2020-01-14 22:26:18
4 15
Ciekawe czy podaje publicznie ile zebrał na tacę, bo Owsiak podaje ile uzbierał.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-01-14 22:27:43
7 4
omegaalfa, kimś, kto nie przegrał w sądzie i nie nakazów sądowych.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-01-14 22:28:01
5 3
nie ma nakazów
Odpowiedz
konto usunięte
2020-01-14 22:34:06
12 7
Czarna banda pedofilii w natarciu..... Zeby was ....tfuuu..
Odpowiedz
loco00
2020-01-14 22:39:46
1 15
A może proboszcz pomyśli o ogrzewaniu kościoła, bo zimno w nim potwornie. Wsyd przed ludźmi i przyjezdnymi
Odpowiedz
ben33
2020-01-14 22:45:16
7 6
A w Sowlinach to niby co innego? To samo tylko oszczędził sobie komentarza przy ambonie.
Odpowiedz
Skorpion94
2020-01-14 23:18:44
5 13
Oj źle się dzieje... Trochę więcej pokory dla księży bo jakby nie patrząc też są na łasce ludu... Tak jak WOŚP który zbiera na sprzęt i efekty tej pracy widać. A na parafiach różnie to z tymi składkami potem jest..... A jak ktoś będzie chciał dać to i tak da Amen.
Odpowiedz
Akristofer
2020-01-14 23:29:32
10 9
Tłuc tą czarną hołotę. Niech sie przejdzie chociaz by do limamowskiego szpitala i zobaczy ile sprzetu z serduszkami jest. Ten ich "caritas" to jest dopiero szatañstwo
Odpowiedz
dan07
2020-01-14 23:32:13
6 20
To jest to całe Boże miłosierdzie o którym kościół berni. Tylko z tego wychodzi że biedny może być ksiądz i Ci których oni za biednych uznają! Bo jak chorym potrzebującym dzieciom się pomaga to jest źle! Wstyd mi za takich chrześcijan! To właśnie cały obraz polskiego kościoła! I dziwne że tak się przeciwko nowemu Papieżowi buntuje, jak on o skromności w kościele mówi, a naszym ciągle mało. Biskup powinien to odwołać z parafii! A Wy parafianie, którzy macie swój rozum i swoje zdanie, pokażcie swój sprzeciw! ZERO NA TACE! I jeszcze Jezusem się zasłania!
Odpowiedz
mnimitz
2020-01-14 23:56:47
14 8
U ubiegłym roku dwie osoby zmarły na Woodstock 2019 do tego narkotyzowanie i upijanie się młodych i bardzo młodych ludzi itd. Nie dziwię się postawie księdza.
Ale z drugiej strony…. Owsiak w ostatnim czasie „bije rekordy” A dawanie kasy Owsiakowi to swoisty wyraz sprzeciwu wobec PiS-u. To takie pokazanie… PiS nie lubi Owsiaka to mu temu wrednemu PiSowi pokażemy. A później te pieniądze (po uprzednim zdrowym uszczknięciu) trafią do służby zdrowia, na którą rząd tak czy inaczej musi dać pieniądze. Tylko już o tą kwotę może dać mniej a za oszczędności zasponsorować np. TVP. W sumie ostatecznie wychodzi na to że te biedne dzieci tak naprawdę zbierają kasę żeby wesprzeć Jarka. I to jest piękne.
Odpowiedz
jerykrol
2020-01-14 23:57:00
23 13
TAK POWINNI POSTĘPOWAĆ WSZYSCY PROBOSZCZOWIE W SWOICH PARAFIACH. Kim jest Owsiak wszyscy wiemy i wiemy też na ci idą te pieniądze nie dajmy pieniędzy na polskie SZAMBO.
CZAPKI Z GŁÓW DLA PROBOSZCZA W SZCZAWIE!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
dan07
2020-01-15 00:08:20
12 15
Jerykrol
Wszyscy to wiemy jaki z Ciebie jest idiotka! Owsiak w przeciwieństwie do księży się rozlicza z każdego grosza. Każde jego zeznanie podatkowe możesz sprawdzić na internecie. A księża co robią z pieniędzmi? Gdzie ich zeznania podatkowe? A potem się widzi jakimi brykami się woza, albo się słyszy jak to hazard między sobą uprawiają. Nie mówiąc już o utrzymywaniu swoich rodzin. Zero na składkę i skarga do biskupa!
Odpowiedz
dan07
2020-01-15 00:16:59
7 14
Mnimitz
Jak nie wiesz to nie potok. Co rok masz podane ile kasy zebrali i na co wydali! Panstwo musi dac na służbę zdrowia, ale więcej nie daje bo to nie stać! Połowa sprzętu to ten od WOSP-u. I ani jeden grosz nie idzie na Woodstock! A na zjazdach młodzieżowych organizowanych przez Kościół to się nie pije i nie cpa? Byłeś kiedyś na takim zjeździe? Bo ja tak, więc mówię to co widziałem. Ile tysięcy ludzi jest na Woodstock? Te dwie zacpane osoby to jaki procent ogółu? Ile ludzi ginie codziennie z przedawkowania? To nie wina Owsiaka że jakiś debil straci umiar i się zacpa! Ludzie mają swój własny rozum, a to że to nie używają to tylko i wyłącznie ich wina.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-01-15 00:34:30
6 6
Nie wiem, jaki znowu rekord. W tym roku deklarowane 115 mln, rok temu 175 mln.
To chyba to nie jest rekord.
Odpowiedz
mnimitz
2020-01-15 01:11:26
4 7
@d Zacytuję media które nie są nieprzychylne Owsiakowi
https://natemat.pl/243885,jak-finansowany-jest-przystanek-woodstock-kto-sponsoruje-impreze „Lwią część budżetu festiwalu zapewnia spółka należąca do firmy Złoty Melon”
I co do Złotego Melonu https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ile-zysku-ma-Zloty-Melon-prowadzony-przez-Jerzego-Owsiaka-7636612.html „(…)jakie zyski generuje spółka, która jest własnością Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Warto zauważyć, że prezesem zarówno spółki, jak i WOŚP, jest sam Owsiak

a teraz żeby nie było że łżesz jak pies wymień te zjazdy młodzieżowe organizowane przez Kościół gdzie się upija i ćpa, i na których byłeś
Odpowiedz
mnimitz
2020-01-15 01:23:07
6 9
@d dla jasności
Ja popieram ideę wspierania potrzebujących co też robię
Ale „hasło róbta co chceta” i ci bardzo młodzi zachlani i zaćpani ludzie – sprzeciw
I dobroczynność połączona z biznesem albo biznes uczyniony z dobroczynności … lekka odraza
Odpowiedz
host994
2020-01-15 02:39:02
5 9
Mnimitz np
Światowe dni młodzieży... 8 nastolatek przewiezionych z błoń do prokocimia od 14 do 16roku życia. Mówię jednym przypadku samych młodych dziewczyn. Wszyscy jesteśmy ludźmi a im bliżej Boga i dobra, tym więcej pokus.
Odpowiedz
host994
2020-01-15 02:43:20
7 10
Skoro jest wielu anty jurkow i anty orkiestrowcow to w momencie gdy będzie wam potrzebna pomoc i w użyciu będzie sprzęt od wielkiej orkiestry, musicie powiedzieć że się nie godzicie. Bądźcie konsekwentni
Odpowiedz
host994
2020-01-15 02:44:39
4 6
Aaa przepraszam, nie dodałem że dziewczyny były w upojeniu alkoholowym. Dobranoc
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-01-15 03:15:04
7 5
A dlaczego mam nie korzystać z tego sprzętu? Wytłumacz mi to?
I gdzie tutaj konsekwencja?
Odpowiedz
napastnik_10
2020-01-15 04:34:12
2 10
Skoro Owsiak jest antykoscielny to powinien dać wytyczne ze maja nie zbierać kolo kościoła
Odpowiedz
gorc
2020-01-15 06:32:39
5 17
Odciąć od koryta i na taczki!
Kościół to wierni a nie pleban.
Odpowiedz
wiom
2020-01-15 06:36:06
12 4
Gonić te jąkadła, robią tylko zbędne zamieszanie
Odpowiedz
konto usunięte
2020-01-15 06:41:16
5 11
Ale po co leczyć dzieci jakims sprzetem z owsiakowej zbiórki ?
Przecież i tak najbardziej uzdrawiajacy jest dotyk kapłana i z nim obcowanie.
Odpowiedz
zajec
2020-01-15 07:12:18
1 4
Wracają czasy , które biskup Krasicki opisywał :
W mieście, którego nazwiska nie powiem
Nic to albowiem do rzeczy nie przyda
W mieście, ponieważ zbiór pustek tak zowiem
W godnym siedlisku i chłopa i Żyda
W mieście gród ziemstwo trzymało albowiem
Stare zamczysko, pustoty ohyda
Były trzy karczmy, bram cztery ułomki
Klasztorów dziewięć i gdzieniegdzie domki
Odpowiedz
fredy39
2020-01-15 07:14:34
3 11
Niestety, kij ma dwa końce dużo parafian zniechęci do wiary, między innymi ta sytuacja. Na Facebooku jest kilka zamieszczonych informacji gdzie księża kwestowali razem i co nie którzy nawet całą tacę dali na WOŚP. Taka sytuacja.
Odpowiedz
niko21
2020-01-15 07:25:13
4 13
O Boże jaki lament. Proste i logiczne, obecny kościół to instytucja finansowa która ma potężne grabie i grabie nimi wszystko do siebie, jednocześnie nie ujawniając jak potężne pieniądze przepływają przez tą instytucję, która co ciekawe w państwie pisowskim jest jeszcze bardziej ponad prawem. Zwykły poczciwy inkasent w sukience po prostu wk***ił się że ktoś podkrada mu jego finansowanie do puszek przed kościołem, i walczył o swoje. Z drugiej strony moim zdaniem ważniejsze jest finansowanie służby zdrowotnej niż duchowej;-), która zgodnie z Pismem Św. winna żyć w ubóstwie i szerzyć słowo boże. a nie uprawiać polityki. Amen.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-01-15 07:30:43
3 12
teraz parafianie powinni podziękować proboszczowi i odwdzięczyć się w najbliższą niedzielę i składką pustym koszykiem
Odpowiedz
niko21
2020-01-15 07:34:56
4 6
@mnimitz jeśli twierdzisz że dobroczynność połączona z biznesem jest odrazą, to oczywiste że tak jest, sam osobiście nie wierzę w to że Owsiak nie ma z tego profitów, ale wydaje mi się że jest to jedna z nielicznych fundacji w PL której efekty pracy widać w znaczący sposób. Moim zdaniem wiele do życzenia pozostawia CARITAS, który oczywiście jest reklamowany przez kościół i TVPis jako najlepsza organizacja. Tylko nikt nie wspomni ile pieniędzy zaginęło.
Odpowiedz
lidiafol
2020-01-15 07:40:51
5 16
Na Pana Rydzyka 200 mln w cztery lata - na propagandę w radiu i tv trwam
Na Tvpis w Ciągu 5 min PiS przeznacza 2 miliardy zł efekt propaganda rzadu jakiej nawet nie było za komuny
Na religie w szkole rocznie 1,2 miliarda - propaganda i pranie mózgów
Owsiak w 28 lat zebrał 1 miliard złotych - w każdym szpitalu w Polsce sprzęt ratujący życie dzieciom i nie tylko
Pomyślcie ile by można było kupić sprzętu medycZnego drogich leków dla chorych za te wyrzucone w błoto nasze pieniądze, Kaczyński to ma niezły ubaw jak obserwuje PIS wyborców
Odpowiedz
scigany01
2020-01-15 07:43:11
4 7
Wstydzić się powinni parafianie Szczawy za takiego proboszcza.
Odpowiedz
dan07
2020-01-15 07:46:32
2 2
Mnimitz
Ta firma nie czerpie kasy z WOSP-u tylko wspiera Wosp jak i Woodstock z darowizn i z środków od firm. Na co kto ma ochotę na to daje.
Byłem na różnych zjazdach w kamienicy w jazowska, w Łącku i wszedzie młodzież piła! Oczywiście kto chciał. .
Odpowiedz
dan07
2020-01-15 07:46:33
2 1
Mnimitz
Ta firma nie czerpie kasy z WOSP-u tylko wspiera Wosp jak i Woodstock z darowizn i z środków od firm. Na co kto ma ochotę na to daje.
Byłem na różnych zjazdach w kamienicy w jazowska, w Łącku i wszedzie młodzież piła! Oczywiście kto chciał. .
Odpowiedz
dan07
2020-01-15 07:48:52
4 10
Kto jest przeciw owsiakowi ten konsekwentnie nie powinien korzystać z sprzetu przez niego kupionego!
Odpowiedz
evrz
2020-01-15 07:51:56
4 15
Przez takich kapłanów ludzie odbijają się od Kościoła. Rozumiem, gdyby ksiądz w kulturalny sposób poprosił wolontariuszy, żeby opuścili teren parafialny z takich czy innych względów. Bo jakby nie patrzeć on nim zarządza i ma prawo przyjmować lub wypraszać kogo chce. Nie musiał zaś dodawać swoich trzech groszy wzywając innych. Każdy ma prawo oddawać SWOJE ciężko zarobione pieniądze na co tylko chce. A czy wszystkie pieniądze z Caritas czy składek idą na Kościół? W większości przypadków niestety nie. Może warto zacząć od siebie, zanim oceni się innych?
Odpowiedz
nano1
2020-01-15 08:03:12
1 0
A może wystarczyłoby jak zwykle po mszy się pomodlić a tu Ksiądz sam w "zasadzkę wpadł" :
Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus; supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae caelestis, Satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen
Odpowiedz
dan07
2020-01-15 08:10:26
0 8
Napastnik10
Powiedz mi od kiedy kościół pomaga tylko wierzącym? Od kiedy kościół zabrania niewierzącym wchodzić na swój teren? Dlatego zbierają pod kosciolem bo tam jest dużo ludzi w jednym miejscu. Równie dobrze mogła by to być galeria, kino czy inne często uczęszczane miejsca ale takich u nas nie ma.
Odpowiedz
Oserwator
2020-01-15 08:19:34
2 10
Bardzo szybko mozna zrazic ludzi, a szczegolnie mlodych, do kosciola i duchownych. Odzyskac zaufanie i szacunek jest o wiele trudniej i trwa latami. Czasem sie zastanawiam czy niektorzy duchowni wierza, ze Bog istnieje. Jezeli sie nie opamietamy, to koscioly za kilkadziesiat lat beda puste. Czy o to niektorym chodzi?
Odpowiedz
samson
2020-01-15 08:41:34
5 3
Bez zapytania o zgodę właściciela terenu, nietaktem jest robienie czegokolwiek.
Tymbarskiej że to konkurencyjna działalność, Jak się wrzuci do puszki to może na tace zabraknąć w niejednej noworocznej kieszeni.
@dan07 całe szczęście że to nie Ty i Owsiak decydujecie o użyciu wyposażenia medycznego. - wydaje mi się że macie z proboszczem wiele wspólnych cech jeśli prawdą jest to że wolontariusze maja się wynosić.

Odpowiedz
Antykaczysta
2020-01-15 08:42:21
2 11
@evrz
Popieram w 100%
Ksiądz proboszcz zapewne też nie informuje ile zebrał na tacę. Jeśli nie przeszedł po kolędzie całej Szczawy to mieszkańcy też mogą się odwdzięczyć i nie wpuszczać do domów, na "własną" posesję skoro proboszcz zabronił przebywać przy "jego kościele" swoim parafianom.
Odpowiedz
chuck
2020-01-15 08:42:27
17 7
DO ZBULWERSOWANYCH
Przeczytajcie ile Owsiak zebrał we wszystkich latach (razem z odsetkami) za ile kupił sprzętu ile przelał rodzinie za "usługi" a ile przeznaczył na koncerty dla "popaprańców". Każdy człowiek o zdrowych zmysłach patrząc na te dane nie wrzuci mu ani grosza.
Odpowiedz
Manitou
2020-01-15 08:52:50
4 2
@Jaworina tylko że Jezus czynił dobro bezinteresownie w przeciwieństwie do Owsiaka więc porównanie nie na miejscu ! A dwa business is business pewnie nie chciał żeby mu taca ucierpiała :)
Odpowiedz
dan07
2020-01-15 09:04:40
4 4
Samson
Od kiedy Kościół należy do księdza? Kościół jest wszystkich parafian, a nie księdza i ma prawo do niego przyjść każdy! Mi by moja godność nie pozwoliła na kogoś mówić nieprawdę, a potem lecieć do niego po pomoc. Ale pełno jest ludzi Twojego pokroju, którzy plują komuś w twarz a potem lecą i udają jakby nigdy nic się nie stało. A korzystanie z sprzetu który kupił Owsiak za pieniądze do których Ty się nie dołożyłem to korzystanie z ich pomocy!
Odpowiedz
dan07
2020-01-15 09:12:04
6 6
Chuck
No to pochwal się ile na co poszło? Bo ja czytałem i ani grosz z pieniędzy zebranych przez WOŚP nie poszedł na Woodstok ani na budowanie domów rodzinie. Na wypłaty dla rodziny pracującej przy WOŚP owszem. Bądź miły i powiedz nam ile caritas wydaje na utrzymanie się. A najlepiej to zrób porównanie WOŚP z innymi fundacjami i porównamy która najmniej pieniędzy przeznacza na swoje potrzeby.
Idąc Twoja logika to gdyby ludzie dostrzegli przepych w polskim kościele, hazard, prostytucji to ani grosza by na tacę nie dawali! Czy ksiądz się tłumaczy ile pieniędzy zebrał w miesiącu? Czy się z nich rozlicza? Nie! Nawet podatku od nich nie płaci!
Odpowiedz
M44
2020-01-15 09:15:00
6 10
Specialnie bym dziadowi stanął na chodniku i powiedział aby spier*****, pazernosc w tym zawodzie klechy to jakiś kabaret a dziwią się że ludzie odchodzą szkoda gadać
Odpowiedz
Jaworina
2020-01-15 09:49:52
2 1
Nie wiem dlaczego mnie nie dziwi że tylko nieliczni zrozumieli moją wypowiedź. Ale nic to .....
Odpowiedz
szaradaa
2020-01-15 10:42:57
5 10
Mój znajomy zawsze powtarzał, że na Prymicjach biskup wyciąga klerykowi serce i wstawia portfel. Hmm! Może i coś prawdy jest w tym !!!
Odpowiedz
samson
2020-01-15 10:54:06
3 4
dan07 - pomyśl że ludzie dają wszelakie datki w dobrej wirze chcąc pomagać innym w potrzebie - na takiej zasadzie to funkcjonuje . Zdecydowania większość ofiarodawców nie ma nic przeciw, (wręcz ma satysfakcję z niesienia pomocy ) takim jak ja co nie dają.
"Kto jest przeciw owsiakowi ten konsekwentnie nie powinien korzystać z sprzetu"-rozumiem że z publicznej karetki, respiratora z znaczkiem wośp?
Dla mnie to dalej to samo co wynoście się; "wynosić z terenu jego kościoła."
Odpowiedz
Poludnie
2020-01-15 11:19:43
13 7
No jest z czego robić aferę !!!!!!! Kiedy Owsiak pluję na księży na Kościół, prowadza się z totalnymi kodziarzami, to wszystko jest ok !!!!!!! Ale z puszkami to wszyscy pod Kościoły !!!!! Jesteście bandą hipokrytów, żeby tylko zaistnieć z puszką Owsiaka !!!!!! U nas w parafii co parę tygodni zbieramy na chore dzieci z Naszego regionu, nikt zdjęć z puszkami nie robi żeby zaistnieć !!!!! To ciągle szczucie na PiS, Kościół, Księży, wychodzi już bokiem. Gdybyście mieli chociaż odrobinę oleju w głowie, to te pieniądze które poszły do Owsiaka, mogły pozostać tu, dla naszych chorych, ale po co, przecież ważniejsze zdjęcie z Owsiakową puszką !!!!!! Ksiądz że Szczawy powiedział głośno co myśli nie jeden, to afera na cały świat, jedźcie jeszcze zgłosić to do Brukseli, za przykładem totalnych oszołomów !!!!!!
Odpowiedz
Spokojny
2020-01-15 11:37:46
4 8
DAWAJCIE RYDZOWI wasza sprawa. A i jeszcze na misje odszkodowania na Dominikanie chyba jeszcze niezapłacone.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-01-15 11:53:26
4 7
Poludnie do budy
Odpowiedz
zabuniam
2020-01-15 12:06:26
3 1
A gdzie jest @szczawa.Zawsze taki chętny do krytyki.A tu cisza.Boi się?.Może tylko wójta Sadowskiego krytykuje.
Odpowiedz
zabawny
2020-01-15 12:55:29
1 5
Hipotetycznie inkubator Owsiaka mógłby uratować życie dziecka, dziecka tego przeciwnika kwestowania, no chyba że ........ bo wiadomo to, co kiedy komu się przytrafiło lub może się przydarzyć. :)))
Odpowiedz
konto usunięte
2020-01-15 12:56:54
5 3
Ale ku,,,,, a jazgot jak gęsi, WOSP kwestowała głównie w pobliżu Kościołów, Tak, więc, na jakiego darczyńcę ta akcja była nastawiona?, Chyba nie na ateuszy, Katole i ciemnogród ruszył kieszenią jakieś pieniądze są, A ile kasy by było g dyby w nazwie zamiast Świątecznej Pomocy było cos o wolności, równości mi demokracji Nie wiem, ale ten banał by się chyba nie sprzedał
Odpowiedz
sstan
2020-01-15 13:39:25
3 5
jery krol i inni za to plucie na Swiateczna Orkiestre i Owsiaka, bedac w szpitalu zeby was nie rozpoznali i nie odmowili pomocy, czego wam nie zycze ,ale niezbadane sa sciezki PANA,Wy mali zawistni ludziki
Odpowiedz
dzinio
2020-01-15 13:51:10
2 4
Wystarczy obejrzeć jakikolwiek serial w TVPis i scenę w szpitalu to każde serduszko WOŚP jest niewidoczne na sprzęcie.To o czymś świadczy.
Odpowiedz
julku79
2020-01-15 13:59:34
0 7
Mam ochotę to daję i nie pierdolę jaki to ja szlachetny, nie mam to nie daję i siedzę cicho.Nikt nikogo nie zmusza,takie moje zdanie
Odpowiedz
Obserwator07
2020-01-15 14:04:53
3 6
Ale o co ten krzyk, każdy, komu się nie podoba inicjatywa Owsika, niech w szpitalu składa oświadczenie, że nie życzy sobie, by on czy jego dzieci były leczone z wykorzystaniem sprzętu zakupionego i podarowanego szpitalowi przez fundację Jurka Owsiaka i po sprawie.
Odpowiedz
razor
2020-01-15 14:37:59
3 6
A ja powiem tak:Pan Jezus nie pławił się w bogactwie nie głosił pogardy wobec innych nie wykorzystywał ludzi,z księdza taki Pan Jezus jak z osła rumak.
Głupi i chciwy ten proboszcz.
Odpowiedz
razor
2020-01-15 15:07:07
0 6
Jak to babcia mawiała "za pieniądze ksiądz się modli za pieniądze lud się podli..."
Odpowiedz
loco00
2020-01-15 15:22:07
3 7
Jedno mnie zastanawia skoro wszyscy księża tacy źli, pazerni na pieniądze to po co chodzicie do kościoła? Po co Chrzcicie swoje dzieci, wysyłacie do 1 komunii świętej, bierzecie śluby, wzywacie księdza gdy ktoś jest chory czy umiera.. A wrecie po co robicie katolickie pogrzeby? Zawsze możecie sobie bliskich pochować w ogrodzie pod płotem. Tyle jazgotu właściwie o nic! Nie pozwolił to jego sprawa, jest zarządca kościoła. Czy nie macie innych problemów
Odpowiedz
aninal1982
2020-01-15 15:25:10
5 4
Slusznie proboszcz postąpił. Dlaczego akurat pod kościołem i i na parkingu należącym do parafi skoro Owsiak jest za aborcją i eutanazja ,popiera czarne marsze. Dobro które
Odpowiedz
aninal1982
2020-01-15 15:25:11
3 4
Slusznie proboszcz postąpił. Dlaczego akurat pod kościołem i i na parkingu należącym do parafi skoro Owsiak jest za aborcją i eutanazja ,popiera czarne marsze. Dobro które
Odpowiedz
aninal1982
2020-01-15 15:30:59
5 6
Za Tym dobrem którzy twierdzą że tyle robi Owsiak kryje się bardzo dużo zła np przystanek Woodstock gdzie demoralizuje młodzież., aborcję i eutanazję za którą jest to niby dlaczego zbiera pod kościołem. Bardzo dobrze ks zrobił.
Odpowiedz
kudlon
2020-01-15 15:40:46
1 2
popieram radora i jego wpis ,,,,,,
Odpowiedz
aspir
2020-01-15 16:06:45
3 8
Wobec powyższego wszyscy którzy popierają to zachowanie powinni dla swojego bezpieczeństwa mieć zawsze przy sobie oświadczenie woli aby gdyby znaleźli się przypadkiem oni lub ich najbliżsi w szpitalu nie dotykać i nie wykorzystywać sprzętów do badań i leczenia zakupionych przez WOŚP - trzeba być konsekwentnym do końca.
Odpowiedz
BRZEGI
2020-01-15 16:46:11
5 7
....proboszcz miał rację z prawnego punktu widzenia ...wszak ma być praworządność w kraju ...ciekawe jakby zareagował jakiś właściciel nieruchomości np aktywista z KOD u lub inny tzw opozycjonista totalny..... jakby ktoś chciał na jego terenie zbierać pieniądze na np Radia Maria lub na np pomnik ofiar Smoleńska.....?
Odpowiedz
konto usunięte
2020-01-15 17:15:29
4 5
Dziwne że dopiero w tym roku proboszcz zareagował, pewnie jest nowy. Kościół ma własne organizacje charytatywne i dzięki nim pomaga ludziom. WOŚP w ostatnich latach stała się organizacją antykościelną dlatego niech zbiera poza terenem kościołów.
Odpowiedz
szaradaa
2020-01-15 17:15:50
0 5
loco00 piszesz aby pochować zmarłego pod płotem - ksiądz może by i czasami tak chciał tylko prawo a dokładnie sanepid na to nie pozwala, ale miejmy nadzieje,że u Boga wszyscy są równi
Odpowiedz
Bzurys
2020-01-15 17:53:20
2 3
P. Magda Ogórek była kandydatka SLD na prezydenta, na pytanie dziennikarza, jak wsparła WOŚP, odpowiedziała "modlitwą".
Odpowiedz
Pytyna5
2020-01-15 18:20:22
4 5
To nie jego Posiadłość a jak zbiera na misije to jest dobrze
Odpowiedz
burmistrz85
2020-01-15 18:21:06
5 6
I to jest właśnie ksiądz. Jak można pluć na kościół a póżniej wysyłać biedne nieświadome dzieci by kwestowały na rzecz szubrawców.brawo dla proboszcza.
Odpowiedz
burmistrz85
2020-01-15 18:33:30
5 5
Ci wszyscy anty religijni powinni jeszcze zbierać na swoje cmentarze a nie pchać się na kościelny jeżeli im nie pasuje kościół.
Odpowiedz
bho
2020-01-15 18:55:15
1 2
aspir, a co jeśli ktoś nie popiera osoby Owsiaka a daje na WOŚP. Bo wielu takich jest.
Odpowiedz
aspir
2020-01-15 19:31:30
1 3
Ja nazywam WOŚP a nie P.Owsiak i liczy się to,że ogarnia tę ideę.
Odpowiedz
Obserwator07
2020-01-15 19:49:20
2 2
@burmistrz85, i zbierają, bo za darmo z pewnością ksiądz ich nie pochowa. Na cmentarzu, który nie za księdza ale własne pieniądze wcześniej kupili i wyposażyli.
Odpowiedz
burmistrz85
2020-01-15 20:06:46
2 6
Dlaczego to się nazywa WOŚP jak Owsiak i tak nie obchodzi świąt.
Odpowiedz
razor
2020-01-15 20:19:00
2 4
Wszyscy krzyczą że Pan Owsiak popiera aborcję Ale gdyby ministranci zachdzili w ciążę to sami by postulowali do rządu że to wolny wybór każdego człowieka i jego sumienia
Odpowiedz
burmistrz85
2020-01-15 20:29:53
4 7
DLA ZWOLENNIKÓW OWSIAKA KTÓRZY TAK NIENAWIDZĄ KOŚCIOŁA ZAŁÓŻCIE SOBIE KONTO I WPŁACACIE NA NIEGO I WARA OD KWESTOWANIA PRZY KOŚCIOŁACH .ZOBACZYMY ILE NAZBIERACIE I JACY JESTEŚCIE HOJNI
Odpowiedz
defines
2020-01-15 20:33:13
6 4
Burmistrz85 masz racje bo Owsiak to kawał buca który zamiast zbierać pod urzędami bo to komuch zbiera pod kościołami bo wie że katolicy chojni
Odpowiedz
konto usunięte
2020-01-15 20:34:32
4 6
Czego nie rozumiecie?
Budynek i plac należy do polskiej delegatury obcego kraju, a ludzie są od utrzymywania tych wrogów Polski, ewentualnie wydawania im dzieci uprawiania seksu z nimi. Nie macie nic do gadania. W twarz Wam plują i śmieją się z tego a skundlony naród i tak przyjdzie na kolanach z powrotem. Kiedyś Słowianie mieli swoje rodzime wierzenia i długo walczyli, jednak najeźdźca z południa był zbyt mocny. Dumni Słowianie, którzy nie wyrzekli się wiary swoich przodków zginęli w męczarniach, a kundle utrzymujące rzymskich kapłanów zostały.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-01-15 21:29:32
2 1
Tym się różnią katolicy od ateuszy, że rzucą kasę na tacę, na fundację Owsiaka. Uniwersytet.. Ofiary wojen, misje w biednych krajach, Caritas itp. Jeszcze mają pieniądze na potrzeby własne
Odpowiedz
nieufny
2020-01-15 23:51:25
3 3
Putin murem za proboszczem ze Szczawy! Dobra robota towarzyszu, znowu wielu ludzi odrzuci od watykańskiej "szajki szatana". Proboszczowie wszystkich parafii łączcie się z proboszczem ze Szczawy, żeby odrzucenie nastąpiło szybciej! Do @burmistrza 85. Bardzo chętnie bym leżał pod płotem, pod szumiącym drzewem w moim pięknym ogrodzie, ale SANEPID zabrania, a szkoda, bo aż mnie mdli na samą myśl, że mam wiecznie spoczywać np. obok jakichś burmistrzów 85.
Odpowiedz
Ratownik
2020-01-16 05:54:15
2 5
Może wystarczyłyby zwykłe egzorcyzmy nad sprzętem zakupionym przez Owsiaka? Jakby szanowny pleban odpalił swoje stare i tanie autko i udał się do pobliskiej Limanowej to tam jest cała kupa sprzętu do ewentualnego wypędzenia diabła
Odpowiedz
dan07
2020-01-16 07:53:10
4 5
Kościół Nie jest własnością księdza i każdy ma prawo do niego przyjść! Nie dawać na składkę! Zobaczymy co wtedy.
Odpowiedz
Spokojny
2020-01-16 08:27:39
1 6
Cmentarz i parking są PARAFIALNE a nie kościelne
Odpowiedz
Grzes83457
2020-01-16 10:04:20
2 6
dan07 państwo dziennie wydaje ponad 100mlj zł na służbę zdrowia .czyli tyle co Owsiak nie Owsiak tylko biedne dzieci które marzną na mrozie żeby uzbierać dla tego przekręta kasę którą 40% bierze dla siebie i rodziny i żyje sobie jak Król nie robiąc nic oto wasz wspaniały mentor .Brawo dla proboszcza ze Szczawy za odwage a wy piszcie sobie co chcecie Owsiak żyje za nasze pieniądze i na dodatek obraża innych.i kościół.
Odpowiedz
Grzes83457
2020-01-16 10:08:09
3 5
A sprzet kupiony dla szpitali jest kupiony przez nas wszystkich a nie Owsiaka .On tylko korzysta na naszej głupocie i zagarnia część pieniędzy dla siebie .
Odpowiedz
nieufny
2020-01-16 15:25:50
2 0
@grzes83457, państwo daje z podatków obywateli, więc łaski nie robi, ale pieniędzy jest o wiele za mało! Zaś dygnitarze państwowi z Bożej łaski i układów ( rzadko z kompetencji), żyją bardzo dostatnio z naszych podatków, chociaż nie stoją z puszką pod kościołem ani nigdzie indziej i o zgodę obywateli nie pytają. Biorą sobie sami. To ci nie przeszkadza?
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-01-16 15:32:43
2 2
Owsiak też nie daje ze swoich, tylko z pieniędzy ludzi. Też łaski nie robi, a przy tym zarabiał lub zarabia nadal po 13 tys. miesięcznie. Bardzo katolickie. Wątpię, że któryś ksiądz tyle zarabia.
Odpowiedz
tomek_oli_radziszewski
2020-01-18 14:07:20
3 2
Parking to nie jego własność tylko gminy. Bieganie w czarnej sukience nie daje mu żadnej władzy, więc siema. A jak ktoś z rodziny czy my sami ulegniemy wypadkowi i uratuje nas sprzęt z naklejonym serduszkiem kutas karmy wejdzie głęboko w usta i zamknie ryje na zawsze.
Odpowiedz
scholastyka
2020-01-21 22:23:45
1 2
I dobrze zrobił. Daje ochoczo na misję, Caritas ale machinie Owsiaka nie daje.
Syn znajomej pojechał na Woodstock z dziewczyną i zrobił 16latce dziecko. Seks, narkotyki, wyuzdanie, nie będę tego wspierać.
Odpowiedz
edkrol
2020-01-23 19:55:55
2 2
Ciekawe jest to, że ateiści zbierają pieniądze pod kościołem i plują na wyznawców.
Odpowiedz
edkrol
2020-01-23 19:56:49
1 2
Pan Jezus też wygonił kupców ze świątyni.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Proboszcz zabronił kwestować wolontariuszom WOŚP"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in