10°   dziś 9°   jutro
Piątek, 19 kwietnia Adolf, Tymon, Włodzimierz, Konrad, Leon, Leonia, Tytus

Akt desperacji i bunt uczniów? Rozbieżne wersje poniedziałkowej sytuacji w liceum

Opublikowano 11.04.2019 05:35:00 Zaktualizowano 12.04.2019 11:05:48 pan
47 27896

Limanowa. Dyrektor Anna Mruk pisze do uczniów o ataku medialnym, groźbach, próbach zastraszenia i dewastacji prywatnego mienia. Tymczasem wersja poniedziałkowych zajęć przedstawiana przez władze powiatu różni się od relacji młodzieży i nauczycieli. Kuratorium sprawy dotąd nie skomentowało. Dziś w I LO im. Władysława Orkana ma mieć miejsce wizytacja.

Wczoraj z związku na stronie internetowej szkoły został opublikowany komunikat Anny Mruk, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Orkana w Limanowej. - Wobec skomasowanego ataku na moją osobę, telefonicznych gróźb i prób zastraszenia, dewastacji prywatnego mienia, a także ataku medialnego informuję, że zgodnie z ustawą o rozwiązywaniu sporów zbiorowych dyrektor nie jest organizatorem strajku. Jest jedyną osobą, której przepisy ustawowo nie przyznały prawa do strajku - napisała Anna Mruk.

Z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie organizacji zajęć w poniedziałek w limanowskim liceum zwróciliśmy się do Małopolskiego Kuratorium Oświaty w Krakowie, jednak dotąd nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. Z innego źródła dowiedzieliśmy się jednak, że w dniu dzisiejszym kontrolę w szkole ma przeprowadzić wizytator.

Pytania o ewentualne kroki, podjęte przez organ prowadzący – samorząd powiatu, zmierzające do wyjaśnienia sprawy zadaliśmy również staroście. - Przedmiotowa sprawa jest wyjaśniana - zapewnia nas Mieczysław Uryga. - Z ustaleń wynika, że na trzy wyjścia w szkole tylko dwa oznaczone są jako ewakuacyjne i żadne z nich nie były zamknięte. Dyżur przy nich w dniu 8 kwietnia pełnił komitet strajkowy w celu realizacji swoich zadań - dodaje starosta.

Zobacz również:

Wczoraj rozmawialiśmy z przedstawicielem komitetu strajkowego w I LO im. Władysława Orkana. Z informacji, jakie otrzymaliśmy, wynika że zamknięcie pozostałych wejść, poza głównym przy którym dyżuruje komitet, to instrukcja dla wszystkich szkół na czas strajku organizowanego przez ZNP.

- Komitet strajkowy był tylko przy głównym wejściu, wszystkie pozostałe były zamknięte, zgodnie z instrukcją dotyczącą strajku, jaką otrzymał komitet oraz pani dyrektor. Na terenie szkoły były jednak osoby, które w razie potrzeby mogły w każdej chwili otworzyć drzwi. Wszystkie zasady bezpieczeństwa zostały zachowane - usłyszeliśmy podczas rozmowy telefonicznej z jedną z osób z grona pedagogicznego szkoły.

O sytuacji w szkole rozmawialiśmy również z młodzieżą.

- W tym wszystkim zabrakło organizacji. Myślę, że nie była to wina nauczycieli, bo idea jest strajku jest przecież taka, że przychodzą do szkoły i nic nie robią. Pani dyrektor została więc sama, a to co się stało, było chyba aktem desperacji - ocenia. - Ja sama tego dnia miałam zacząć lekcje później. Nie weszłam do szkoły, bo drzwi były zamknięte. Zauważyłam, że inni uczniowie na naszej grupie (w mediach społecznościowych – przyp. red.) pisali, że nie zostali poinformowani o tym, jak mają wyglądać zajęcia. Myślę, że gdyby była o tym informacja wcześniej, większość osób po prostu by nie przyszła, skoro miało nie być lekcji. To był bunt uczniów, którzy nie chcieli siedzieć kilka godzin w sali gimnastycznej. To wcale nie musiało się stać - zauważa. - Na co dzień tu tak nie jest. Każdego dnia dużo osób wychodzi ze szkoły, na przykład do sklepu. Sama się zdziwiłam, że coś takiego się stało – dodaje.

Jak wydarzenia relacjonuje inny uczeń I LO w Limanowej? - Na bocznych drzwiach wisiała kartka z informacją o ich zamknięciu. Przy głównym wejściu dyżurowało dwoje nauczycieli oraz panie dyrektor i wicedyrektor. Uczniowie, którzy wchodzili do szkoły, byli wpisywani na listę i informowani, że mają udać się na małą salę gimnastyczną. W większości okien na korytarzu klamki zostały zdjęte. W małej sali gimnastycznej znajdowała się mniej więcej setka uczniów - relacjonuje w rozmowie z nami. - W mojej ocenie przez okna wyszło ze szkoły około 80% uczniów, ale część została „złapana” przez nauczycieli i musiała wrócić. Co do samego strajku, to czysta głupota. Dyrektor nie powinien się w ten sposób zachowywać. W małej sali gimnastycznej okna są zabezpieczone kratami od środka; na korytarzach klamki zostały wykręcone z okien; pozostałe wyjścia z budynku, poza głównym, były zamknięte. Co mielibyśmy zrobić w sytuacji zagrożenia, jak zostałaby przeprowadzona ewakuacja? - pyta na koniec uczeń.

Do tematu będziemy powracać. 

(Aktualizacja - 8:51) 

Komentarze (47)

papuas
2019-04-11 05:48:44
18 28
To , co odp..... dyrekcja i nauczyciele LO , to jakaś koszmarna żenada i sprowadzenie niebezpieczeństwa dla uczniów . Dorośli pogubili się w tym całkowicie . POwskie cymbały robią ogólnopolską manifę , a dzieci i młodzież przez to cierpią .
Odpowiedz
thenever1
2019-04-11 07:12:57
19 16
pisiurski dyktatorek zarządził zrzucanie pieniędzy z helikoptera ,więc mamy sytuacje jak przy świńskim korycie........
Odpowiedz
MAJA12
2019-04-11 07:28:53
8 16
Panie Starosto był Pan i widział zaledwie kilka miesięcy jest Pan starostą a kłamiesz Pan jak znut bronisz Pan układu własnej sitwy. Drzwi były pozamykane i klamki powykrecane z okien. Zamiatasz chłopie sprawę pod dywan taj jak ostatnio sprawa z matura i została zamieciona. Panie Mieczysławie jest Pan za to odpowiedzialny sprawujesz nad szkołą nadzur, a my płacimy podatki na Twoje utrzymanie nie opowiadaj nańm głupot
Odpowiedz
MAJA12
2019-04-11 07:34:51
11 12
Panie Starosto proszę w trybie dyscyplinarnyn na podstawie art. 52 KP zwolnić dyrektora
Odpowiedz
MAJA12
2019-04-11 08:02:00
12 11
Panie Starosto kto tą Panią posadzlł na stolku dyrektora?
Ta kobieta niby dyrektor nie zna przepisów pozarowcych?
Panie Starosto jaki przykład daje młodzieży Pani dyrektor?
Panie Starosto podobno jabłko spada nie daleko od jabłoni czy Pan również tak samo postępuje?
Odpowiedz
DRKidler
2019-04-11 08:39:44
18 14
Zanim wylejecie na głowy nauczycieli wiadro pomyj, pomyślcie, że to oni nauczyli Was czytać i pisać. Bezmyślne barany.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-04-11 09:05:09
9 15
Dziwny to strajk -- zawsze jak kiedyś strajkowałem musiałem być obecny w miejscu pracy .... a to jest co???. No co to jest ? Demoralizacja dzieci przez ich pseudo nauczycieli ......
Odpowiedz
Jaworina
2019-04-11 09:06:42
2 13
Jakie to " bohaterskie " dołożyć komuś publicznie chowając się za ksywką !!!!! . Ale do rzeczy. Od czasu upadku nieboszczki komuny ( już na boskim sądzie ) każdy JEŁOP który ma trochę kasy MOŻE BEZ TRUDU i MOZOŁU ZOSTAĆ M A G I S T R E M. Nie musi nawet umieć dobrze czytać. A to dlatego że ciemną masą można łatwiej rządzić i napuszczać na siebie - co dzieje się teraz w Limanowej ( zwanej zimową porą - LIMANOWĄ ZDRÓJ ). Wystarczy iść do szkoły prywatnej lub nawet państwowej gdzie obniżają poziom do ZERA żeby mieć uczniów - i co za ym idzie pracę. No i najważniejsze. Gdy dziecięciu nie idzie w szkole za dobrze - WINNY JEST TYLKO NAUCZYCIEL. No i mamy co mamy mości panowie.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-04-11 09:08:02
13 10
NIGDY NIE BYŁO ZŁEGO UCZNIA ---- JEST TYLKO ZŁY NAUCZYCIEL .
Odpowiedz
Jaworina
2019-04-11 09:23:52
5 6
@ moherek Nauczyciel jest bardzo często " lekarzem " którego " pacjenci " NIE ZAŻYWAJĄ przepisanych lekarstw - a potem ci pacjenci i ich rodzice mają WYŁĄCZNIE do tego " lekarza " pretansję. Co oczywiście NIE ZNACZY że nie ma ZŁYCH naucycieli, złych lekarzy itd. itp ............
Odpowiedz
BRZEGI
2019-04-11 09:37:16
7 12
..dają nauczyciele lekcje wychowawcza młodzieży...po prostu wstyd....po tym strajku nauczyciel to już nic nie będzie znaczył...no będzie miał ..pare groszy więcej ..ale za to nie kupi autorytetu ...
...a soja droga zawód nauczyciela został sfeminizowany...wiele nauczycielek ma mężów za granicą lub na dobrze płatnych stanowiskach.....uczniami nie mogą rządzić......mężami też ..a ego duże ..bardzo duże został ..strajk jakie mu ważne...a gdzie byłyście 2012-2015..w biurokracji..w szaleństwie awansów..i super szaleństwie ewaluacji...dla kasy ..to wszystkie bzdury .....
Odpowiedz
blabla02
2019-04-11 10:00:37
4 17
Toż się nauczyciele strajkują... a młodzież to nie obchodzi... zamykanie wejść i takie cudowanie... to tylko związkowcy mogli wymyślić...
Brawo młodzież ! nie dajcie się otumanić.
To nie Wasza wojna ale Wasze prawa
Odpowiedz
wlodek
2019-04-11 10:06:47
3 5
strajk ? ...? co to ma być ?? !
Odpowiedz
wlodek
2019-04-11 10:08:34
5 21
Wy Nauczyciele strajkujący !( bo nie wszyscy strajkują) wcale źle nie zarabiacie porównajcie sie z przeciętnym pracownikiem kobiecym w naszym regionie , zarabiacie drugie tyle niz Owe Panie , nie porównuje tu pracy mężczyzn bo oni ciężko fizycznie najczęściej pracują w pocie czoła po 10-12 godzin. Panie po studiach w biurach do reki dostają po 25 tyś zł a Wy nauczyciele dostajecie z dodatkami nawet do 5000 zł , a na te dodatki to My przedsiębiorcy musimy zapie... alać i płacic grube dziesiątki tysięcy podatków . Nie podoba sie praca w cieple z wszystkimi przywilejami to se własne szkoły pozakładajcie prywatne albo idźcie do Lidla jak porównujecie że tam wiecej zarobią. Macie wszystkie święta wolne, wakacje , ferie dni naczycieli itp itd. Tak samo dostaliscie 500 + pod warunkiem ze macie własne dzeci , no chyba że ich nie macie to i kosztów nie macie . Do roboty Kasto nadzwyczajna a nie odgrywanie sie na dzieciach . I nie czujcie sie GRUPĄ UPRZYWILEJOWANA bo tez az takiego wykształcenia nie macie wielkiego lecz jedynie podstawowe studia na najniższym poziomie . Toie jest strajk tylko szantaż . A jak nie będzie 500+ to za chwilę nie będziecie mieli kogo uczyć . Cierpliwości a po trochę wam te wynagrodzenia podniosą sie. Nie szantażujcie bo rodzice was wcale nie popierają.
Odpowiedz
wlodek
2019-04-11 10:11:59
3 7
TAM MIAŁO BYĆ 2,5 TYŚ ZŁ , a nie : "Panie po studiach w biurach do reki dostają po 25 tyś zł "
to jest oczywista omyłka i sprostowanie .
Odpowiedz
Oserwator
2019-04-11 10:42:05
6 7
W dzisiejszych czasach autoryret maja ci co maja pieniadze, przykre ale prawdziwe.
Z calym szacunkiem dla urzednikow lecz praca w szkole to nie to samo co w urzedzie. Uczen to nie kartka papieru, ktora w kazdej chwili mozna wrzucic do kosza. Nauczyciele zarabiaja za malo i maja prawo a nawet obowiazek walczyc o podwyzki a tym samym o autorytet. Jezeli ktos tego nie pojmuje to trudno. Sfrustrowani z roznych powodow byli uczniowie maja teraz swoje 5 minut aby dokopac swoim bylym
Odpowiedz
ciekawy
2019-04-11 11:27:59
3 11
Czy to nie upadek ILO??? za komuny to młodzież z tego ogólniaka wlaczyła ale z sowiecką agenturą w Polsce czyli ZNP!!!
Odpowiedz
ciekawy
2019-04-11 11:36:51
5 12
Czyli towarzysz Broniarz i jego Kumple z ZNP przejębali sprawe bo główny cel strajku czyli blokada egzaminów nie powiódł sie???
Odpowiedz
pacho
2019-04-11 12:44:22
5 5
@zabawny
no właśnie, towarzysz Broniarz mógł przecież porozmawiać z towarzyszem Piotrowiczem i załapać , że kariera stoi przed nim otworem pod warunkiem przyklęknięcia i pocałowania każącej reki a nie handryczyć sie o podwyżki dla nauczycieli -:)
Odpowiedz
adamsmith
2019-04-11 13:32:41
9 7
problem z nauczycielami jest taki że przeciętnie w naszym regionie zarabiają więcej niż pracownicy z wyższym wykształceniem w biurach czy urzędach dlatego nie rozumiem dlaczego ich praca miałby być wyceniana wyżej. Nauczyciele mają u mnie 2 miejsce na liście ścierwojadów, gotowych poświecić drugiego człowieka za cenę własnych korzyści. Na pierwszym miejscu niepodzielnie rządzą lekarze.
Odpowiedz
adamsmith
2019-04-11 13:50:52
7 8
@Oserwator - piszesz jak potłuczony do urzędów przychodzi petentów więcej każdego dnia niż jest wszystkich w dzieci w ILO. Żaden nauczyciel nie jest skazany na pracę w szkole. Ani państwo, ani nikt inny nie jest winien nauczycielom nic. Wiem dokładnie jak było za moich czasów z wyborem studiów. Kto się nie dostał na UJ, PK, ówczesne AE czy AGH szli na AP. Znam kilku nauczycieli i wszyscy zostali nauczycielami w wyniku zrządzenia losu i przypadku, wystąpienia takich a nie innych okoliczności życia. W zdecydowanej większości to kompletnie nieporadne łamagi które uważają że rolą państwa jest przeprowadzić ich przez życie w kierunku emerytury.
Miałem raczej obojętny stosunek do nauczycieli jako grupy zawodowej, swoich nauczycieli wspominam miło nawet tych niefajnych (minęło już sporo lat), ale po tym co odwalili teraz nie mam za grosz do nich szacunku.
Odpowiedz
ciekawy
2019-04-11 14:19:14
3 4
adamsmith w pełni popieram a przy okazji ilu nauczycieli dorabia sobie jeszcze jako radni czy oni też strajkują?
Odpowiedz
gorc
2019-04-11 16:06:04
14 8
Brawo nauczyciele tak trzymać ani kroku wstecz!
I nie przejmować się hejtem.
Największe pretensje mają pińćsetplusy bo trzeba się zająć rozpuszczonymi dziećmi zamiast iść do koleżanki na kawę i oglądać telenowele.
Niech Janusze i Grażynki poznają trud wychowawczy.
Odpowiedz
swift
2019-04-11 16:24:06
1 3
adamsmith 1900 na rękę to rzeczywiście więcej niż inni
Odpowiedz
DRKidler
2019-04-11 17:07:14
6 9
– Te sprawy finansowe... Ja znowu zostanę zhejtowany i skrytykowany, bo kiedyś już mówiłem przy sporze z rezydentami, że powinno się pracować dla idei. Ja pracowałem dla idei, pracuję dla idei i będę pracował dla idei. A dla dzieci powinno się tym bardziej pracować – stwierdził w czwartek podczas briefingu prasowego marszałek Senatu Stanisław Karczewski, twierdząc, że podobnie powinni robić nauczyciele.
Próbowałem dzisiaj zapłacić ideą za zakupy. Nie udało się. Na stacji benzynowej też płatności ideą nie honorują. Spróbowałbym jeszcze opłacić rachunki, ale nie wiem, jak przelać ideę na konto. Jeżeli On pracuje dla idei to może przelewać na moje konto swoje zarobki. Bałwan bezczelny zresztą jak każdy z PiS u.
Odpowiedz
Grzes83457
2019-04-11 17:09:45
7 15
Za 18 godz. w tygodniu czyli nie całe 4 godz dziennie cały etat nauczyciela to ja chciał bym tyle zarabiać nie wspominam już o wakacjach feriach itd.Tylko nie mówcie mi że pracujecie w domu zgodzę się może godzinkę dzinnie i tyle ale nie wszyscy WFiści na pewno nie przyjdzie rzuci piłkę i to jego cała praca.Moja córka z wyższym wykształcenie pracuje za 2,5 tys brutto po osiem godz.i co ma zrobić strajkować do kogo prywatnego właściciela Smiech na sali weżcie wypie .............cie tego komucha Broniarza puki on was nie zniszczy.
Odpowiedz
Grzes83457
2019-04-11 17:14:25
3 10
Proponuję prace na godziny 20 zł na godzinę chyba nie zła stawka nie jeden może tylko pomarzyć o takich pieniądzach .Wyjdzie 1600zł nie ma pracy nie ma kołaczy.
Odpowiedz
gorc
2019-04-11 18:42:37
6 6
@Grzes83457
Może trzea było córcię na pedagogikę?
Odpowiedz
pacho
2019-04-11 18:58:20
2 11
przekaz dnia:

nauczyciele
-komunisci, lewacy zwiazani z SLD (albo z PO - trundo już dociec:))
-nieporadni darmozjadzi
- pracujacy 18h w tygodniu (tu np proponuje sprawdzać prace domowe i wypełniać całą papierkologię na lekcji w klasie :))
-powinni zmienic prace lub
-(za marszałkiem Karczewskim) pracować dla idei

przekaz dnia zmienia się w zależności od protestującej grupy :) chyba, że sa to grupy związane z Partią...

jeszcze niedawno lekarze byli bogatymi mordercami ludzi na SOrze ....

żryjmy sie tak dalej, jak sie bedziemy żrec to nas kazdego z osobna oskubią......
Odpowiedz
emte
2019-04-11 19:02:39
4 7
Pan Broniarz jest głupcem, który niszczy znp , a nauczyciele dają sobą manipulować, bo jeżeli jeden związek zawodowy się porozumiał z rządem, to dziwne dlaczego drugi stawia takie wygórowane warunki, to jest wszystko gra polityczna koalicji obywatelskiej i pana Schetyny, ale się nie udało i sami nauczyciele na tym ucierpią, bo za nieprzepracowane godziny przynajmniej w małopolsce nie będą mieli zapłacone, może czas pozbyć się pieska na posyłki i wybrać takiego człowieka na przewodniczącego który będzie dbał o nauczycieli, a nie o Grzesia Schetynę
Odpowiedz
drewniany
2019-04-11 19:27:02
4 3
Krzysiu dlaczego masz takie same błędy w dyktandzie jak Twój kolega z ławki? -Bo mamy tego samego nauczyciela :-)
Odpowiedz
niski
2019-04-11 19:42:38
3 6
@emte - a nie przyszło ci do głowy, że solidarność nauczycielska podpisała porozumienie z rządem, bo szefem nauczycielskiej solidarności jest Pan Proksa -który jest członkiem PiS i radnym PiS w Ostrowcu Świętokrzyskim. Może go wezwali do biura PiS i kazali podpisać porozumienie? Za Jaruzelskiego też były związki, które zawsze się z rządem zgadzały. Wtedy tych innych nazywano łamistrajkami. Historia jak widać się powtarza
Odpowiedz
drewniany
2019-04-11 20:09:48
5 4
Podwyżki są a przez lata były zamrożone, jeżeli będzie nauczyciel w szkole wykonywać swoją pracę 40 godzin tygodniowo, a nie jak teraz 18 godzin, to jestem za podwyżka dla nich.
Odpowiedz
komarkomar
2019-04-11 20:45:30
0 7
W takim razie po kiego grzyba szanowna pani dyrektor sprowadzała młodzież do szkoły w trakcie strajku? Albo sie strajkuje albo sie udaje ze strakuje i zamyka mlodziez jak w klatce. W innych szkolach za taki wybryk pani Mruk zostalaby natychmiast wyrzucona. Ale to Limanowa... Znajomosci pełną parą.
Odpowiedz
zabawny
2019-04-11 21:22:27
3 2
"Z informacji, jakie otrzymaliśmy, wynika że zamknięcie pozostałych wejść, poza głównym przy którym dyżuruje komitet, to instrukcja dla wszystkich szkół na czas strajku organizowanego przez ZNP."
JAK ZWYKLE NIE PODANO DO WIADOMOŚCI, KTO WYDAŁ INSTRUKCJĘ ZAGRAŻAJĄCĄ ZDROWIU I ŻYCIU UCZNIÓW.
Odpowiedz
gad
2019-04-11 21:29:44
6 9
Szanowni nauczyciele weźcie się do roboty bo tak naprawdę to mało kto ten strajk popiera oprócz was i lewackich mediów jak za mała kasa na waszą wielką inteligencję to zakładać prywatne firmy i będziecie zbijać kokosy ( tylko że wtedy pracuje się 18 godzin dziennie a nie tygodniowo)
Odpowiedz
jozef100
2019-04-11 21:36:14
4 5
Lewacko-żydowska szczujnia podzieliła naród
Odpowiedz
konto usunięte
2019-04-11 23:06:44
3 3
@pacho Podczas gdy ludzie się kłocą, nasza ojczyzna powoli wkracza w fazę realizacji roszczeń antypolskiej, zlodziejskiej ustawy amerykanskiej S447
" Arkadiusz Cimoch z Chicago o s.447 i uroszczeniach żydowskich "
https://www.youtube.com/watch?v=_4FX2r3oW6E
"Czy Polska jeszcze istnieje ? 08.03.2019 monolog J.Caleiba. "
https://www.youtube.com/watch?v=g2iYZuaxQQ8

"Być albo nie być, oto jest pytanie".............
Odpowiedz
pacho
2019-04-12 08:07:12
1 1
@emte
@emte
jeden związek nauczycielski porozumiał się z rzadem bo jego szef jest z tej samej partii co rząd,.
czyli rząd podpisał umowę sam ze sobą...
brak umiejętności stosowania logiki w Twoim rozumowaniu jest niewątpliwie ważnym powodem dla Twojego narzekania na poziom nauczycieli :)
Odpowiedz
woj215
2019-04-12 08:26:53
1 7
Pensje nauczycieli to stanowcza przesada. W jakim zawodzie zarabia się tyle za tyle godzin pracy?
Odpowiedz
saxon
2019-04-12 08:42:02
0 1
@pacho - albo fakt należenia do tego samego obozu politycznego ułatwia zawieranie porozumień . Proste , logiczne i oczywiste .
Odpowiedz
pacho
2019-04-12 09:38:52
0 1
na pewno pomaga, ponieważ zawiera się porozumienia z samym sobą,codziennie zawieram parę takich porozumień po długich negocjacjach...,:)
https://www.money.pl/gospodarka/bunt-w-solidarnosci-chca-odwolania-proksy-ze-zwiazku-odeszlo-juz-150-osob-6368486369941633a.html
Odpowiedz
konto usunięte
2019-04-12 10:49:09
2 0
Pewnie do tego dojdzie w niedalekiej przyszłości że ustawowo nauczyciele zostaną podciągnięci jako " służba " Skończy się możliwość strajkowania a ZNP - zostanie rozwiązane . Dzieci przestaną być zakładnikami ps. nauczycieli .
Odpowiedz
drewniany
2019-04-12 11:26:43
1 1
Ale nauczyciele mają raj e swej pracy przed świętami wielkanocnym mają już wolne od Wielkiego Czwartku, natomiast po świętach wracają do szkoły w środę ale tylko na trzy dni bo od 29 kwietnia do do 5 mają (7 dni) mają weekend majowy. Wstyd mi za was, bo wy wstydu juz nie macie. Odbije się wam to czkawka, straciliście autorytet i poważanie w spoleczenstwie
Odpowiedz
mat123
2019-04-12 12:30:59
0 1
Pytania o ewentualne kroki, podjęte przez organ prowadzący – samorząd powiatu, zmierzające do wyjaśnienia sprawy zadaliśmy również staroście. - Przedmiotowa sprawa jest wyjaśniana - zapewnia nas Mieczysław Uryga. - "Przedmiotowa sprawa jest wyjaśniana. - zapewnia nas Mieczysław Uryga. - Z ustaleń wynika, że na trzy wyjścia w szkole tylko dwa oznaczone są jako ewakuacyjne i żadne z nich nie były zamknięte. Dyżur przy nich w dniu 8 kwietnia pełnił komitet strajkowy w celu realizacji swoich zadań"

Mnie zastanawia jedno, od kiedy starosta umie takie zdania układać? z tego co można zauważyć na spotkaniach, to w jego wypowiedziach przewija się tylko jeden istotny wątek "ten-tego-tam"...
Odpowiedz
colin
2019-04-13 00:03:45
1 2
Podejście nauczycieli do pracy jest nadal niestety takie : Teraz strajk, potem święta, majówka i w końcu wakacje. Nauczyciel za pracę 20 godz tygodniowo powinien zarabiać maksymalnie 2700 brutto!!
Odpowiedz
paprotnik
2019-05-01 17:15:02
0 0
To co robia nauczyciele to jest naganne, zły przykład dla dzieci i młodzieży.Wzor do nasladowania? szok jakim prawem maja dostac wypłate za takie zachowanie???? był np.strajk lekarzy czy pielegniarek czy oni odeszli od łózek pacjentów??? to co wyprawiaja nauczyciele to szok i żenada.Znam duzo nauczycieli co sa zadowoleni i z wypłaty i z ilosci godzin w szkole i co mówia ze tylko na poczatku jest duzo roboty a potem to juz langsem sie leci i bez wysiłku/tyle wolnego tyle urlopów np roczny płatny no kto tak ma poprostu brak słów.Rzad niech sie nie ugnie i nic nie da jak im nie pasuje to wypad, dosc młodych po studiach czeka na etat w szkole a reszta niech jedzie za granice lub sie przekształci zawodowo jak im zle.Nie jestem zwolennikiem zadnej partii politycznej ale widze ze PO steruje wszystkim zeby narobic dziadostwa ale powiedzcie teraz co komu a zwłaszcza nauczycielom dało własniePO.Do PIS tez mam zastrzezenia o to rozdawnictwo np matczyne emerytury ktos płacił cale zycie składki dawał dzieci do przedszkola i od panstwa miał fige a matki które były w domu doiły panstwo teraz za nic dostaja emeryture taka jak ktos co pracował i płacił składki.to 1 przykład ale co do nauczycieli to poprostu szok co wyrabiaja niech pracuja 8 godz tak jak wszyscy i maja tyle urlopu co wszyscy kazdy zawod jest trudny.Policjant ma niebezpieczny pielegniarki pracuja nierax po 12 godz na dobe zeby dorobic tez maja studia i specjalizacje i odpowiedzialna ciezka prace.To trzeba ukrócic bo to co wyprawiaja nauczyciele przy takich ulgach co maja to szok.a korepetycje po 80 zł za 1 godz lub po 100 to gdzie sa wliczane.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Akt desperacji i bunt uczniów? Rozbieżne wersje poniedziałkowej sytuacji w liceum"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in